Ik heb zojuist windows thuisnetwerk goed geinstalleerd.
Alles perfect gereboot, volgens mij zelf iets te vaak (3x per pc).
Overal mooie handjes op de mapjes.
Maar als ik bij volledig netwerk kijk op de computer HOOFD, dan staat daar alleen maar HOOFD.
Wanneer ik bij de computer ZITA kijk, staat daar alleen maar ZITA.
Bijde pc's kunnen elkaar pingen en kunnen pingen naar de gateway (die koppelt bijde namelijk).
Bij de instalatie van thuisnetwerk heb ik dan ook wel mijn wireless lan adapter aangeklikt.
Wat doe ik nu nog fout?
Hoofd (daarmee is de floppy gemaakt) draait windows ME
Zita draait windows98se.
Ja sorry dat ik zo noob over kom maar ik ben dat nu eenmaal. Ik wil graag leren.
Alles perfect gereboot, volgens mij zelf iets te vaak (3x per pc).
Overal mooie handjes op de mapjes.
Maar als ik bij volledig netwerk kijk op de computer HOOFD, dan staat daar alleen maar HOOFD.
Wanneer ik bij de computer ZITA kijk, staat daar alleen maar ZITA.
Bijde pc's kunnen elkaar pingen en kunnen pingen naar de gateway (die koppelt bijde namelijk).
Bij de instalatie van thuisnetwerk heb ik dan ook wel mijn wireless lan adapter aangeklikt.
Wat doe ik nu nog fout?
Hoofd (daarmee is de floppy gemaakt) draait windows ME
Zita draait windows98se.
Ja sorry dat ik zo noob over kom maar ik ben dat nu eenmaal. Ik wil graag leren.
edit:
Ik kon niet vanaf zita naar hoofd pingen, dus ik heb die ff bij trusted gezet in de firewall van hoofd. E voila, ping klaar.
Maar nog steeds geen verbinding.
Nog iets gek.
Bij hoofd staat er naast volledig netwerk niks, maar bij zita staat naast volledig netwerk ook zita zelf.
Ik kon niet vanaf zita naar hoofd pingen, dus ik heb die ff bij trusted gezet in de firewall van hoofd. E voila, ping klaar.
Maar nog steeds geen verbinding.
Nog iets gek.
Bij hoofd staat er naast volledig netwerk niks, maar bij zita staat naast volledig netwerk ook zita zelf.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 21:28 ]