Coldfusion beter dan ASP/PHP?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 957 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12353

[flauw]
*100*
[/flauw]

--Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 15:16
arien: De Cold fusion server haalt alle <cfif> gewoon weg, dus ik zou niet weten waarom dat niet moest gaan!

Tom: kijk hier! om de kracht van cf te zien. Een forum.
Nieuws systeem is toch niet moelijk te bouwen? Beetje je tekst controleren op tekens en dat vervangen! Hier een stukkie voor smilies in cf:
Kijk hier Wou het hier postn, maar forum gooit het in de soep. Dit is om smilies, quote list enz. weer weg te halen!

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
bij een nieuws syssteem als tweakers (nested postings) komt ook gewoon uit de db. Als je een lappie code geeft in php dan zet ik die wel om in cf, want ik heb ff niet zo snel een idee hoe je dat zou kunnen bouwen.
Nog een stukie source code van een forum pagina: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11648

MoBi: Arien: De Cold fusion server haalt alle <cfif> gewoon weg, dus ik zou niet weten waarom dat niet moest gaan!

Wat ik wil is XML in, XML uit. Dat gaat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
arien: Jouw wens is persoonlijk. kan bij php ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 10:25

killercow

eth0

jongens chilll
ik werk zelf met cf, php, asp en xml en ik moet zeggen dat het er heel erg vanaf hangt wat ik ga gebruiken als ik een opdracht heb..

1 klein tot groot project;
php met mysql

2 normale site met val alles en nog wat erop en eraan;
php en mysql

3 e-commerce voor groot bedrijf;
asp en xml

4 vage opdracht die makkelijk uitbreidbaar moet zijn door bijv, stagiares

ja dan wordt het cf omdat die sukkeltjes dan gewoon lekker door kunnen coden met hun html experience..

ik snap geen bal van het beleid van cf
ze maken het programma zo duur dat het niet te betalen is, maar ze houden het programmeren "zo makkelijk" dat iedere vakantie werker wel iets ermee kan..
das toch tegenstrijdig? en nog is cf niet makkelijker dan php of asp omdat de meeste mensen die op een project waar men een cf server voor kan financieren gewoon al een hele hoop ervaring hebben met c++ vb of java en die kunnen dus makkelijker met php of asp werken..

volgens mij is de winnaar php omdat asp niet snel genoeg is en omdat cf gewoon te duur is..

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Killercow: Mensen die coldfusion draaien kijken niet op een paar centjes. Netzoals bedrijven die uptime garanties willen naar scsi gaan ipv ide. Uptime garantie kun je geven met cold fusion met php kan je dat niet. Colf Fusion heeft load balancing en failover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

oke ze kijken dus niet op een paar centjes..

vertel mij dan in gods naam waarom coldfusion dan zo is gebouwd dat je het met ongeschoolde werknemers kan bouwen?

ik weet zeker dat als ze gewoon een normale syntax hadden gebruikt dat ze dan nog meer kracht en functies hadden kunnen inbouwen..

naja t zal wel aan mij liggen maar ik wordt soms al als overgekwalificeerd afgewezen bij een cf project omdat ik dan meer vraag dan die paar school amateurtjes, terweil dat bij asp en php niet gebeurt omdat die mensen er dan niet zijn.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:00

OnAcid

aka 303BASS

Een overgekwalificeerde havo scholier :+

Jij kan dus alleen voor php/asp zo'n hoge prijs vragen omdat het daarin langer duurt om te maken.

Je haalt je eigen argumenten onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Nee, als het makkelijk is is het voor iedereen te snappen, je kort je bouw tijd in, je kan het makkelijk aan iemand anders overdragen, grote projecten kun je verdelen over verschillende mensen, omdat die andere teams ook jouw code snappen.

Femme heeft vroegr wel eens uitgelegd, dat als jij zijn php code zou zien jij er geen 'moer'van snapt. Als ik jouw mijn cold fusion code zou laten zien, zou je het wel snappen. Simpel wil nog niet zeggen dat het slechter is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
kijk eens op deze pagina: hier
dat is de kracht van cf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

volgens mij kun je beter een par goede programmeurs hebben die ook php en asp goed snappen voordat je allerlei vage scholieren inhuurt om je project van waarschijnlijk een paar ton af te laten maken..

ik weet dat cf genoeg kracht heeft, ik kan het zelf ook omdat er geen reet aan te snappen valt.. maar php heeft gewoon veel meer kracht, kijk maar naar tweakers.net (haha heb je niet van terug he? verslaafd aan een php aplicatie?) anyway..
waarom je de code van tweakers niet zou snappen?
omdat dit allemaal solo is geschreven en omdat het steeds is aangepast..
ieder goed werkend development team werk zo nouw samen dat ze ongeveer de zelfde syntax gebruiken in het schrijven.. zeker bij grotere projecten daar ga je toch ook niet allemaal solo een pagina lopen coden?
dan hadden ze wel een programmeer opdracht naar een school gestuurd met voor ieder kind een eigen opdracht als "maak een pagina met een user update form"
bij iedere taal moet je samenwerken tot op het bot of je moet het helemaal solo doen en blijven doen.

pak maar eens de html source van tweakers erbij, snap je die meteen 100%? nee natuurlijk niet omdat dat ook gewoon te ingewikkeld is.. en voor zo ver ik weet is er geen vershil tussen het uitgespuugde html van een php of cf server, dit heeft gewoon niks met de syntax van de taal te maken maar met de personen die het gemaakt hebben..

dohh wat hebben we nu aan die link?

ohh jaaaa kijk je kunt development,testing en produktie op vershillende servers hebben goed he?

maar je moet wel voor iedere pc of hub een eigen licentie( oke niet de hubs ;)) hebben

tering dat kan toch met iedere taal tjonge jonge kijk dan tweakers draait ook op meerdere servers, zelf thuis heb ik meerdere servers voor m'n development werk.

uhhhhhh eindelijk uitgeraasd.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
kan je dan met je php servers alleen voor de php dan load balancing doen? Nee php heeft geen load balancing support, CF wel. Failover support? Nee heeft php ook niet! Cf Wel. Ik weet dat belangrijker is voor grote bedrijven, die kunnen geen downtime hebben! O, ja weet je wat onder die servers plaatjes staat? Een cluster! Das heel wat anders dan meerdere servers hoor!

[edit: <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>hangt wat ik ga gebruiken als ik een opdracht heb..[/quote] Das dus jouw persoonlijke mening. Die weten we wel van bijna iedereen, dat is de scripttaal waar hij /zij het lekkerste mee werkt. Maar het ging om wat beter is, niet wat lekkerder werkt.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
nog een cf vs php artikel, met plus en min punten van allebei:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>List: php-general
Subject: RE: [PHP3] COldFusion/Netobjects v.s. PHP
From: "Mike Sheldon" <msheldon@desertraven.com>
Date: 2000-04-18 1:32:37
[Download message RAW]

I actively develop in both CF and PHP, and tend to use each for their
strengths.

Platform Support:
CF has a relatively limited platform selection. Windows, Solaris, Linux or
HP/UX. (Note, initial feedback shows that the Linux version may outperform
the Windows version by as much as 150%, woo hoo!)
PHP, if you can compile it, it will run.

Language:
CF is built for display code. It's scripting language is primitive and does
not support standard operator syntax or user-defined functions. But, it's
really fast and easy for display pages and database interaction.
PHP is built to write applications. The language is strong and very
flexible. Not as easy for the easy stuff, but much easier for the hard
stuff.

Database Support:
CF abstracts database connections, making them simple to use, and very easy
to change DB platform with no code changes. (With CF I can easily develop on
one database, and deploy on another.) Native DB support is only available in
the Enterprise product, and limited to just a few large products. Primary DB
support is through ODBC, which is fine with Windows, but is a PITA with
other platforms.
PHP has extremely strong native DB support. Different DBs have different
command syntax, making mid-stream database changes painful. A bit more
complex to retrieve results.

File-System Support:
CF has adequate file support, but is quirky and not feature-rich.
PHP has comprehensive file system support.

Regular Expressions:
CF has a basic RegEx capability.
PHP is on par with PERL for Regex.

Error-handling:
CF has good try/catch functionality, making formal error handling possible.
PHP has no formal error handling. (This can REALLY bite! Throwing error
messages to the browser is not acceptable behaviour.) What little
error-handling exists is inconsistent, and many errors cannot be trapped in
code at all.

Search Capability:
CF is bundled with Verity, a *very* capable and feature-rich "fuzzy" search
engine for both file searches and database content searches. I really miss
this when working with PHP.
PHP has no search capability.

Date-Handling:
CF will recognize just about any date format and convert on-the-fly with all
date functions.
PHP strtotime() can convert a couple of standard date formats (But is
undocumented). Dates must be converted to timestamp format for nearly all
functions.

Summary:

CF:
Platforms: Adequate
Language: Primitive, but passable
Database: Great syntax and abstraction
File handling: Adequate
RegEx: Adequate
Error Handling: Good
Search: Outstanding
Date-Handling: Nearly idiot-proof
Cost: $$$ to $$$$$$$$

PHP:
Platforms: Where do you want to run today?
Language: Feature-rich and flexible
Database: Great native support, bloated syntax
File handling: Comprehensive
RegEx: Outstanding
Error Handling: Poor
Search: Non-Existent
Date-Handling: Primitive
Cost: null

It's interesting to note that Allaire is moving strongly toward the Java
platform, and reports are that CF 5.0 will be an abstraction layer on a Java
Servlet engine. Allaire is also very definitely focusing on the Enterprise
market, and IMHO is not paying much attention to the "Pro" market anymore.
While the profit margins are definitely better in the Enterprise market,
there's a whole ton more volume in the rest of the market, which is ripe for
PHP to dominate.[/quote] <a href="http://marc.theaimsgroup.com/?l=php3-general&m=95602167412542&w=1" target="_blank">hier vandaan!</a>
Er word in de laatste paar regels iets heel belangriks geschreven namelijk: Allaire is also very definitely focusing on the Enterprise market, and IMHO is not paying much attention to the "Pro" market anymore. De doelgroep van Cold Fusion is een heel andere als die van PHP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 930

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar het ging om wat beter is, niet wat lekkerder werkt.[/quote]Dat is dus ook heel erg afhankelijk van de context. Ik ga ECHT geen $$$ to $$$$$$$ neerleggen om een script engine op mijn eigen servertje neer te zetten. Dat zorgt er al voor dat ik CF bij voorbaat al wegstreep (evenals de commerciele databases). Daarnaast heb ik alle overhead als search functionality etc. ook niet nodig, evenals de uitgebreide error handling. Die zou in PHP wel beter mogen/geimplementeerd mogen worden, maar ik kan mijn scripjes prima zelf debuggen.

En als dat gedoe met clusters (zie link naar Allaire hierboven) etc...wat moet ik daarmee??!?!?? Ik heb een P133 staan als server en daar zou ik graag wat pagina's op willen bouwen. Cluster?.....rot op.

En ik kan me ook niet voorstellen dat CF icm een webserver minder resources gebruikt dan PHP als module in Apache. Errug belangrijk als je servertje maar 64 Mb heeft.

Ik zeg niet dat CF hierom minder of beter is, ik zeg alleen maar dat het aan de omgeving ligt waarin het gebruikt wordt (developers, productieomgeving, prestatie eisen, GELD). Om die reden is PHP voor mij HET BESTE!!
(even de discussie over Perl, Phyton, ASP buiten beschouwing genomen)

Ik vrees dat deze discussie wederom een eindeloze Windows/Linux achtige discussie wordt, waarbij er allerlei voor en tegens gegeven kunnen worden, maar net als bij OS-sen ligt het heel erg aan de omgeving waarin het gebruikt wordt..

Wat hier allemaal gezegd wordt VOOR CF kan mij niet overtuigen over te stappen. Als ik bij een bedrijf ga werken waar 100.000 mensen werken, ze bakken met geld hebben en ze 10 webwinkels en andere database gestuurde webapplicaties, en ze willen dat op 10 clusters gaan draaien, dan zal ik eens overwegen om ze van CF te overtuigen.

Get my point??

Is PHP beter? Is CF beter? is Perl beter?

PHP doet voor mij wat ik wil en meer, en het is graties, draait prima op mijn servertje....

Vertel mij dan maar eens waarom ik op CF over zou willen gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatrix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-02 16:26
Het gaat hier natuurlijk wel allemaal om zeer primitieve dingen; zaken als bijvoorbeeld transactions, persistence of scalability (ik noem maar wat) heb ik nog niet voorbij zien komen. Ondersteunen asp/php/cf deze dingen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MoBi: arien: Jouw wens is persoonlijk. kan bij php ook niet.

Zoals je aan mijn voorbeeld kan zien gaat dat in PHP wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MoBi: [edit: Das dus jouw persoonlijke mening. Die weten we wel van bijna iedereen, dat is de scripttaal waar hij /zij het lekkerste mee werkt. Maar het ging om wat beter is, niet wat lekkerder werkt.]

Aangezien "beter" niet objectief is en er behalve de taal (CFML, VBScript, PHP, etc) ook gekeken wordt naar de runtime omgeving (CF, IIS, PHP/Zend, etc) en de database (SQL Server, MySQL, Oracle, etc) kan je niet zeggen wat "beter" is.

Elke combinatie heeft zijn voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
The daan: Sorry hoor, ik denk dat jij met je p133 niet op een enterprice level zit, daar word cold fusion veel gebruikt, huis tuin en keuken script zijn in php best te maken, maar enterprice level dat denk ik niet.
Arien: Klopt. dat is zo. Dit komt gewoon omdat de 2 script talen op 2 heel andere niveau's worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasB
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07-2024
Voordeel aan php is natuurlijk dat alles wat je mist in de taal, er zelf bij kan programmeren. Dit omdat php opensource is.
Nou weet ik ook wel, dat het geen optie is als je volgende week clustering nodig hebt, maar het is mogelijk. Bij coldfusion en asp lukt dat dus zeker niet (jsp ken ik niet).

Maar nogmaals, de zwakste schakel is de programmeur. Verder klaagt het artikel dat php geen developmenttools kent, en wat als ik nou de schurft aan dat soort tools heb? Waarschijnlijk vindt ik dat dan een pluspunt ipv. een minpunt.

It's not a bug, it's a feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Tomatrix:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Enkele features van Cold Fusion Enterprice:
High-Performance Architecture. Rely on advanced server features to deliver performance and reliability on your most demanding applications.

Multithreaded Service Architecture
Dynamic Load Balancing*
Network and Service-Level Failover*
Web Server API Support
Database Connection Pooling
JIT Compilation and Caching
Static Page Caching
Persistent Queries
Automatic Server Recovery
Advanced Thread Pooling
Static Page Publishing
Open State Repository
* Dynamic load balancing and server-level failover not supported on all Web Servers[/quote]hier vandaan
Nog een stukkie dan:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Scalable Deployment
High-Performance Architecture - Rely on the multithreaded service, JIT compiler, dynamic caching, and other powerful features to deliver performance and reliability on your most demanding applications.

Server Clustering - Deploy large-volume sites in multiserver arrays with native support for load balancing, Cisco Local Director integration, as well as network and service-level failover.

Flexible Server Administration - Manage your applications, servers, and clusters with a suite of remote administration tools and performance-monitoring technology. [/quote]hier vandaan!

Of kijk hier voor wat standaard product info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Klaasb: heb je gelijk in. Maar cold fusion heeft staandaard al veel meer dingen erbij zitten wat php weer niet heeft. Dus die noodzaak is minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10954

jongens, PHP ragt gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>The daan: Sorry hoor, ik denk dat jij met je p133 niet op een enterprice level zit, daar word cold fusion veel gebruikt, huis tuin en keuken script zijn in php best te maken, maar enterprice level dat denk ik niet.[/quote]Precies....en wat maakt CF voor mijn gebruik dan beter dan PHP. En daarnaast, wat is beter!?!?

Ik ben niet overtuigd waarom CF beter zou zijn dan PHP of andersom. CF is uitgebreider in zijn tools misschien, maar qua functionaliteit heb daar nog maar weinig over gehoord.

Het wordt gewoon een wellus/nietus discussie. iedereen heeft zijn voor- en nadelen klaar staan en iedereen blijft strijden voor zijn eigen 'taal'.

En als je stelt dat een bedrijf niet naar geld hoeft te kijken dan zetten ze toch gewoon een horde programmeurs op een project en maken ze zelf een scripting engine, volledig naar de wens van het bedrijf. Dat is voor dat bedrijf dan het beste...

O ja, ff nieuwsgierig, hoe gebruik je classes in CF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9298

Hmmm, moet je ff vertellen wat je met classes bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Nog een enterprise level site die ColdFusion gebruikt

www.zdnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

allemaal wel leuk gordijnstok, maar jij kan me niet vertellen dat dat niet met php te maken is.

alles is gweoon mogelijk met php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar het kan allemaal zoveel makkelijker met Cold Fusion. ;)

Ik heb niet de hele thread goed gelezen, maar ik heb een hele handige feature van Cold Fusion nog niet genoemd zien worden: custom tags. Hierbij schrijf je een template die een cold fusion-tag definieert, die je in andere templates kan gebruiken. Dat gaat dan met <cf_naam>.

Ik heb gemerkt dat deze custom tags echt zeer handig zijn in allerlei situaties. Ik heb het zelf bijvoorbeeld gebruikt op een soort persoonlijke pagina, waarbij een bepaalde groep mensen aan de rechterzijde van de pagina andere boxjes met informatie voorgeschoteld krijgen dan de rest van de bezoekers. Elk boxje krijgt een eigen custom tag, waarbij je deze slechts met bijvoorbeeld <cf_nieuws> kunt includen in de homepage.

Deze tags kunnen ook argumenten meekrijgen, zoals bij gewone HTML gebruikelijk is.

Het lijkt me trouwens zeer goed te doen om een Cold Fusion-engine te bouwen op een bestaande webscripting-oplossing, zoals bijvoorbeeld Python. Lijkt me zeer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat heb ik niet gezegd. Wat ik heb gezegd is dat er sneller meer mogelijk is met ColdFusion, zonder daarbij de snelheid en werking van de applicatie te beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gordijn: met php niet dan?

met php flats je dingen zoals een e-commerse site ook wel in elkaar... met een goede opzet enzo ofcourse..

maar wat ik wil zeggen is, je kunt gewoon met alle 3 , asp/php/CF alles maken...evenveel..

de een wat korter door bepaalde fucnties die de ander niet heeft, so what?

grtz,
AHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AHL je zegt dat elk pakket even veel mogelijkheden biedt. Je kunt dit blijven volhouden maar het is gewoon niet waar.

Als ik bepaalde functies niet in ASP heb zitten moet ik gaan kijken naar 3rd party tools, die meestal ook niet gratis zijn.

Hetzelfde geldt voor PHP. In ColdFusion zit al zo ontieglijk veel dat je geen 3rd party tools meer hoeft aan te schaffen. Alles wat nodig is, zit geintegreerd.

Mocht er een uitzondering zijn, dan staan bij Allaire op de site meer dan 10.000 custom tags, en modules voor ColdFusion, gratis ter download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Test zelf dan een keer cold fusion express uit die is gratis. Je mist wel een aantal dingen, maar dan kan je toch testen. Ik zelf heb 6 maanden intensief met php 3 gewerkt en dat is een leuke taal. Maar is miste vooral load balincing en failover support. Ik ben dus naar Cold Fusion overgestapt. Ik heb mijn baas en het halve bedrijf moeten overtuigen om een inverstering van een 3 ton te moeten doen voor vervanging van hardware en aanschaf van software. Maar wij willen gwoon niet meer terug. Gewoon omdat de severs een lichtere load hebben door de load balincing en we hebben nu een 99,99% uptime garantie kunnen afgeven door failover support. Ook door de goede support van Allaire hebben we het maximale uit de servers kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook zeker geen kleine partij.

Het mediaconcern Bertelsmann gebruikt tevens ColdFusion.

(eigenaar van BMG, ECI, De Nederlandse boekenclub, Bol.com, Angus, Cumundo internet, en meerderheidsbelangen in Veronica en RTL, de cd-clubs, uitgeverij TheHouseOfBooks, AOL, Compuserve, Lycos etc en sinds een paar dagen overeenkomst met Napster)

www.bertelsmann.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 10:51 schreef Gordijnstok het volgende:
AHL je zegt dat elk pakket even veel mogelijkheden biedt. Je kunt dit blijven volhouden maar het is gewoon niet waar.
Als ik bepaalde functies niet in ASP heb zitten moet ik gaan kijken naar 3rd party
tools, die meestal ook niet gratis zijn.

Hetzelfde geldt voor PHP. In ColdFusion zit al zo ontieglijk veel dat je geen 3rd party tools meer hoeft aan te schaffen. Alles wat nodig is, zit geintegreerd.

Mocht er een uitzondering zijn, dan staan bij Allaire op de site meer dan 10.000 custom tags, en modules voor ColdFusion, gratis ter download.[/quote]Duh maar voor dat pakket betaal je ook wel ff wat meer, terwijl de meeste componenten meestal niet duurder zijn als 100 dollar, en het zijn vrijwel altijd zelfde componenten die je nodig hebt: upload,http retrieval/posting, image, chart, encryptie, mail maar dan heb je het wel zo een beetje gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem is alleen dat dit erg onveilig is als je met high end toepassingen bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ligt eraan hoe je het doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 12:51 schreef Gordijnstok het volgende:
Probleem is alleen dat dit erg onveilig is als je met high end toepassingen bezig bent.[/quote]Wat is dat nou weer voor een bullshit opmerking? Verklaar je nader Kapstok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ligt eraan hoe je aan die 3rd party tools komt, en nog belangrijker van wie/waar vandaan. Ik ken een aantal 3rd party tools die meer doen dan waar ze voor dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Ja hallo, luister als je een beetje proffesioneel bezig bent dan gebruik je gewoon producten van bonafide sites/bedrijven, niet alleen wat betreft veiligheid maar ook bijvoorbeeld wat betreft stabiliteit, als het component niet goed geschreven is kan het wel een bron van ellende voor je server zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazgul
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Nog wat olie voor op het vuurtje. >:)

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14078

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Allaire's Coldfusion komt als beste uit te test omdat het een makkelijk te leren taal met veel functies is waarmee je snel resultaat hebt. Microsoft's ASP is de tweede aanrader, niet portable en iets moeilijker te leren, maar wel krachtiger, sneller en beter ondersteund. PHP is ook veelbelovend en bovendien de snelste, maar nog niet consequent genoeg. [/quote]:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje domme thread daar. Loopt ene Linuxman te schreeuwen dat ColdFusion geen mogelijkheden heeft voor dynamisch Flash?

Zal het anders zeggen, Allaire en Macromedia hebben al 2 jaar een partnership. Ik heb diverse Flash sites gemaakt die gegenereerde data gebruiken. Zo ook een Intranet Applicatie in Flash met een ColdFusion koppeling.

Bovendien zal Macromedia Generator worden geintegreerd in versie 5 van ColdFusion.

Op http://www.forta.com/cf/using/ staan diverse sites die ColdFusion gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Ja maar gordijnstok wil niet lullig doen joh, je loopt maar je loopt maar te doen alsof coldfusion zoveel meer voordelen heeft ten opzichte van andere scripting talen, misschien dat ik het mis heb maar geef jij nou eens 3 voorbeelden die alleen kunnen in CF en niet in andere scriptingtalen ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
raptorix:
1: Load balancing alleen voor cold fusion
2: Failover support
3: Caching van uitvoer. (Dus je laat een pagina en de uitvoer kan die cachen zodat die niet nog een keer hoeft uitgevoerd te worden

KLAAR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Advanced Sandbox Security
J2ee Integratie
Verity Tm
Supress Whitespace
Corba Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wordt met PHP de eventuele load balancing niet gedaan met Apache??

En voor caching etc. kijk eens hier

Het enige waar ik je denk ik wel gelijk in moet geven is de (commerciele) support van CF. Maar ik denk dat dat hetzelfde verschil is met gegarandeerde support tussen linux en windows.

Verder, wat heeft CF qua functionaliteit meer dan PHP/Perl/Phyton/ASP als je puur kijkt naar functies/OOP/db support/modules etc.etc.?
Dus niet op server level maar op script level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 14:33 schreef MoBi het volgende:
raptorix:
1: Load balancing alleen voor cold fusion
2: Failover support
3: Caching van uitvoer. (Dus je laat een pagina en de uitvoer kan die cachen zodat die niet nog een keer hoeft uitgevoerd te worden

Punt 1 kan ook via NT hoor

Microsoft® Windows NT® Load Balancing Service (WLBS), a feature of Windows NT Server 4.0, Enterprise Edition, provides scalability and high availability to enterprise-wide Transmission Control Protocol/Internet Protocol (TCP/IP) services, such as Web, proxy, Virtual Private Networking (VPN), and streaming media services. WLBS brings special value to enterprises deploying intranets and other TCP/IP services to link clients with transaction applications and back-end databases. WLBS is based on the award-winning Convoy Cluster Software by Valence Research, Inc., a recent Microsoft acquisition.

Punt 2 ben ik niet 100 procent zeker van maar misschien dat iemand anders dit kan verduidelijken.

Punt 3

Dat is vrij makkelijk hoor, bedrijf waar ik werk heeft het zelf geschreven check:

http://mobile.ericsson.com/spg.asp?template=homepage

Zijn database gegenereerde pages die snachts door een spider gecachd worden, volgens mij is het trouwens in iis 5 mogelijk om caching via webserver zelf in te schakelen
KLAAR![/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Nog een paar:
Automatic Server Recovery
Open State Repository
Cisco Local Director Integration
Automatic Shared Variable Locking
standaard intergratie van support voor: Email Servers (SMTP and POP)
standaard intergratie van support voor: Directory Servers (LDAP)**
Page Encoding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
rapatorix: punt 1 wil zeggen dat als je 5 cf servers hebt, cf kijkt bij welke server het cpu gebruik het laagst is en dat daar de pagina gebruikt verwerkt word. Dus daar heeft een webserver helemaal niks mee te maken, dat is alleen puur voor cf.
punt 2 failover support als een van de 5 cold fusion servers niet meer zou reageren dat daar dan ook geen aanvragen meer aan worden gedaan. Reageert de cold fusion software niet mewer dan kan via Automatic Server Recovery geprobeerd worden cold fusion af te sluiten en opnieuw cold fusion software te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Ja hallo maar we hebben het hier in principe wel over scripting, als je dit soort zaken gaat vergelijken dan zou je Coldfusion moeten vergelijken met IIS en andere NT onderdelen, ik moet toegeven dat het indrukwekkend is maar qua scripting zie ik niet veel meer voordelen aan CF als elke andere scriptingtaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En toch is Zend weer een 3rd party tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Maar je load ligt meestal toch niet bij je webserver maar bij je databaseserver, en sqlserver geeft bijvoorbeeld goede mogelijkheden voor clustering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik ColdFusion zou moeten gaan vergelijken qua syntax, zou ik bij VB uitkomen.

een loop bijv.

<cfloop from="1" to="#listlen#" index="x" step="-2">

buuhuu

</cfloop>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Ja dat begrijp ik maar waar ik net eigenlijk op doelde is om zaken te noemen qua scripting die niet gaan in andere talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En toch is Zend weer een 3rd party tool.[/quote]Ja hallo, dan is Windows ook een 3rd party tool. Wat een bull opmerking.
PHP DRAAIT op de Zend scripting engine. zonder Zend geen PHP4.

Verder heb ik een vraag: wat heeft CF meer aan functionaliteit qua scripting functies. En kom nou niet weer aan met mooie termen die je ergens vandaan gecopie/paste hebt.

(PHP heeft ook MAIL/LDAP ondersteuning btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
nee hoor die punten die gordijnkapstok en ik aandragen maken allemaal deel van cf en niet van iis, nt of wat dan ook want deze functies zijn ook gewoon beschikbaar in unix versie van cf. dus dat is niet software afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Extra handige tags:
CFREPORT Embeds a Crystal Reports report.
Encrypt Encrypts a string. & Decrypt
GetProfileString
Returns the value of an entry in an initialization file or an empty string if the value does
not exist. An initialization file assigns values to configuration variables, also known as
entries, that need to be set when the system boots, the operating system comes up, or
an application starts. An initialization file is distinguished from other files by its .ini
suffix, for example, boot.ini, Win32.ini, and setup.ini.

Dit zijn ff snel wat dingen die ik kon vinden in cf 4.01 docs. Heb geen 4.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar de Zend engine is een essentieel onderdeel van PHP, het is de scripting engine die de scripts parsed (ik zal het maar even uitleggen..;))

Ongeveer vergelijkbaar als de Gekko engine van Mozilla. Dat kan je toch moeilijk een 3rd party tool noemen....

Daarnaast, ik heb geen problemen met 3rd party tools gehad (GD library, Freetype etc.), dus what's the problem.

Enne, hoe zit het met de image creation functies van CF (enne, OOP??)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cf is niks meer waard dan PHP qua functionaliteit in de praktijk, PHP is sneller van CF en CF kost geld en PHP niet

PHP word constant verbetert CF niet

groetjes,
AHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 15:20 schreef The Daan het volgende:
Ja, maar de Zend engine is een essentieel onderdeel van PHP, het is de scripting engine die de scripts parsed (ik zal het maar even uitleggen..;))

Ongeveer vergelijkbaar als de Gekko engine van Mozilla. Dat kan je toch moeilijk een 3rd party tool noemen....

Daarnaast, ik heb geen problemen met 3rd party tools gehad (GD library, Freetype etc.), dus what's the problem.

Enne, hoe zit het met de image creation functies van CF (enne, OOP??)?[/quote]Ja ben het helemaal met Daan eens,

De GD library van php is perfect, heb hem laatst nog gebruikt voor een web project voor Philips Semiconductors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lets makes things better!

aldus php :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
l*lkoek dat cf niet word verbeterd. Er komt binnenkort versie 5. Php stelde in versie 3 ook niet veel voor misde je bijvoorbeeld sessionkeys (zonder 3rd party tools he) Dat is allemaal pas in 4 gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 15:24 schreef MoBi het volgende:
l*lkoek dat cf niet word verbeterd. Er komt binnenkort versie 5. Php stelde in versie 3 ook niet veel voor misde je bijvoorbeeld sessionkeys (zonder 3rd party tools he) Dat is allemaal pas in 4 gekomen.[/quote]PHP is sneller in development dan CF. PUNT UIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PHPLib, wat jij dus 3rd party tools noemt, werkte prima, maar is strikt genomen gewoon een verzameling classes die iedereen mocht gebruiken. Was dus gewoon open source code, wat iedereen had kunnen maken en verbeteren.

Dat versta ik niet onder 3rd party tools.

maar ik heb geen antwoord op mijn vragen gehad:
CF support voor:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>IV. Function Reference
I. Apache-specific Functions
II. Array Functions
III. Aspell functions
IV. BCMath Arbitrary Precision Mathematics Functions
V. Calendar functions
VI. CCVS API Functions
VII. COM support functions for Windows
VIII. Class/Object Functions
IX. ClibPDF functions
X. CURL, Client URL Library Functions
XI. Cybercash payment functions
XII. Database (dbm-style) abstraction layer functions
XIII. Date and Time functions
XIV. dBase functions
XV. DBM Functions
XVI. Directory functions
XVII. DOM XML functions
XVIII. Error Handling and Logging Functions
XIX. filePro functions
XX. Filesystem functions
XXI. Forms Data Format functions
XXII. FTP functions
XXIII. Function Handling functions
XXIV. GNU Gettext
XXV. HTTP functions
XXVI. Hyperwave functions
XXVII. ICAP Functions
XXVIII. Image functions
XXIX. IMAP, POP3 and NNTP functions
XXX. Informix functions
XXXI. InterBase functions
XXXII. LDAP functions
XXXIII. Mail functions
XXXIV. Mathematical Functions
XXXV. MCAL functions
XXXVI. Mcrypt Encryption Functions
XXXVII. Mhash Functions
XXXVIII. Microsoft SQL Server functions
XXXIX. Miscellaneous functions
XL. mSQL functions
XLI. MySQL functions
XLII. Network Functions
XLIII. Unified ODBC functions
XLIV. Oracle 8 functions
XLV. Oracle functions
XLVI. Output Control Functions
XLVII. PDF functions
XLVIII. Verisign Payflow Pro functions
XLIX. PHP options & information
L. POSIX functions
LI. PostgreSQL functions
LII. Program Execution functions
LIII. Pspell Functions
LIV. GNU Readline
LV. GNU Recode functions
LVI. Regular Expression Functions (Perl-Compatible)
LVII. Regular Expression Functions (POSIX Extended)
LVIII. Satellite CORBA client extension
LIX. Semaphore and Shared Memory Functions
LX. Session handling functions
LXI. Shared Memory Functions
LXII. Shockwave Flash functions
LXIII. SNMP functions
LXIV. Socket functions
LXV. String functions
LXVI. Sybase functions
LXVII. URL Functions
LXVIII. Variable Functions
LXIX. Vmailmgr functions
LXX. WDDX functions
LXXI. XML parser functions
LXXII. YAZ functions
LXXIII. YP/NIS Functions
LXXIV. Zlib Compression Functions[/quote]Ik gooi nu ook met copie/paste termen, ik weet het, maar wat zet CF hiertegen over (en niet weer beginnen met clusters enzo aub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14346

laat ik het zo zeggen:
" it both sux "

gebruik gewoon ASP dan hoef je deze
hele discussie niet eens meer te houden.
(:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
AHL: he he het is open source. net zoals windows en linux.... Sneller een versie uit brengen wil nog niet zegge dat het daardoor een beter programma word. Je kan 1 bug fizen en dan alweer een nieuwe versie dumpen of je kan er 100 fixen en dan een nieuwe versie dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 15:33 schreef MoBi het volgende:
AHL: he he het is open source. net zoals windows en linux.... Sneller een versie uit brengen wil nog niet zegge dat het daardoor een beter programma word. Je kan 1 bug fizen en dan alweer een nieuwe versie dumpen of je kan er 100 fixen en dan een nieuwe versie dumpen.[/quote]windows open source?!~?!? LOL!!!!!!!!!

sorry voor de flaimbait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Versie 4.01 ondersteund: <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Tags:
• Database Manipulation Tags
• Data Output Tags
• Variable Manipulation Tags
• Flow-Control Tags
• Internet Protocol Tags
• File Management Tags
• Web Application Framework Tags
• ColdFusion Forms Tags
• External System Tags
• Other Tags
en functies:
• Array Functions
• Authentication Functions
• Date and Time Functions
• Decision Functions
• Display and Formatting Functions
• Dynamic Evaluation Functions
• International Functions
• Mathematical Functions
• String Functions
• Structure Functions
• System F unctions
• Other Functions[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
ahl: bedoel ik php mee. windows en linux. is het zelfde verhaal windows komt 1 keer per jaar uit (hoogstens) linux veel vaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Er zijn ook gewoon asp componenten die chrystal reports kan afhandelen. Maar ik vind het allemaal best, ik probeer tegenwoordig juist zoveel mogelijk funcionaliteit in de database te leggen, en zo min mogelijk in me scripting, ach en ik gebruik daarvoor vbscript simpelweg omdat het alles kan wat ik wil, daarnaast is het makkelijk in onderhoud, en goed te lezen voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 15:42 schreef MoBi het volgende:
ahl: bedoel ik php mee. windows en linux. is het zelfde verhaal windows komt 1 keer per jaar uit (hoogstens) linux veel vaker![/quote]ow, ok sorry, ik snap je punt nu...

heb je wel gelijk in , maar het fijne is wel, dat AL die versies die steeds uitkomen, een eigen keuze om die te gebruiken, bij php komt ook maar 1 keer in de zoveel tijd een gegarendeerde stabiele versie uit..

dus..

maar tis wel zo dat de ontwikkeling van php Theoretisch sneller gaat, aangezien het opensource is en de 'hele wereld' eraan werkt..

grtz,
AHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Ik weet wel zeker dat je via je scripting in php het zelfde kan in cf en andersom. Het gaat juist om de punten die erom heen hangen. Loadbalincing, clusters, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>aangezien het opensource is en de 'hele wereld' eraan werkt..[/quote]AHL: Daar heb je gelijk in, dat is een van de sterke punten van open source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
zaken als clusters zijn tuurlijk aardig maar je moet toch echt wel behoorlijk wat traffic hebben wil je daar bij in de buurt komen, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
AHL: ligt eraan, soms is het ook reuze makkelijk als er veel met waarde uit de database moet gedaan worden. realtime dus. Of als je meerdere grote sites host op de server zodat het totale aantal bezoekers heel hoogt ligt. Ik kan me voor ztellen dat als je met 20 andere php actieve site om een server draaid dat de preformance van php een beetje zakt. Bij cold fusion hoeft dat niet omdat je mogelijk hebt tot een cluster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gordijnstok: Het mediaconcern Bertelsmann gebruikt tevens ColdFusion.

(eigenaar van BMG, ECI, De Nederlandse boekenclub, Bol.com, Angus, Cumundo internet, en meerderheidsbelangen in Veronica en RTL, de cd-clubs, uitgeverij TheHouseOfBooks, AOL, Compuserve, Lycos etc en sinds een paar dagen overeenkomst met Napster)

Meerderheidsbelang in AOL? :? Hoe kom je daar bij? AOL gaat fuseren met Time-Warner en is een maatje te groot voor de boodschappentas van Bertelsmann (Compuserve is ook van AOL).
Bertelsmann heeft een belang in AOL Europe en AOL Australia (en zal dit waarschijnlijk afbouwen gezien de nieuwe activiteiten van AOL).

Terra/Lycos is het bedrijf dat ontstond uit de fusie van Lycos (waarvan Bertelsmann lange tijd al partner was) en Terra (van Telefonica, die ook Endemol bijvoorbeeld op heeft gekocht en bijna KPN opge... ik bedoel, met KPN gefuseerd was). Het is de bedoeling dat Terra/Lycos zelfstandig verder gaat en als ik tussen de regels door lees houdt Telefonica er met de ruime meerderheid van de aandelen.

Kijk in het vervolg even of wat je zegt ook klopt... Maakt het wel geloofwaardiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik weet wel zeker dat je via je scripting in php het zelfde kan in cf en andersom. Het gaat juist om de punten die erom heen hangen. Loadbalincing, clusters, enz.[/quote]Aha, gaan we nu op die toer?
Je hebt misschien wel gelijk, maar je moet als bedrijf afvragen over je al die dingen er wel omheen nodig hebt. Internet bedrijven als slashdot etc. hebben enorm veel traffic, en hebben misschien best profijt van clustering/load balancing etc.etc. (wat volgens mij met elke webserver/scripting engine kan, maar dan via het OS), maar een bedrijf wat niet hoeft te 'leven' van internet zal dat allemaal een zorg zijn, zeker als ze niet zo veel hits hebben.

Mag ik bij deze even een voorzichtige conclusie trekken die toch wel duidelijk naar voren is gekomen:

De keuze voor een bepaalde webserver/scripting/OS combo (om het zo maar te noemen) is heel erg afhankelijk van het doel, middelen, eisen die men stelt of verwacht. Dat maakt het ene niet beter als het andere, alleen wel voor de toepassing waarvoor het gebruikt gaat worden.
Om deze reden denk niet dat je PHP/ASP/Perl en CF met elkaar mag vergelijken, omdat ze een andere doelgroep hebben!!

Doe je dat wel....zie eindeloze discussie in deze thread...;)

Enigszins redelijke conclusie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
The Daan: Dat punt wat jij aan geeft is (hits) is al aan de orde geweest. Ik heb op pagina 5 (dacht ik) al aangegeven, wat de doelstelling is van Allaire (Cold Fusion) Deze: Allaire is also very definitely focusing on the Enterprise market, and IMHO is not paying much attention to the "Pro" market anymore.
PHP is gewoon GEEN enterprice product. Cold Fusion is dit wel. Dit kan je gewoon terug vinden in de features die bij het product zitten (niet de script taal) zoals load balancing, failover support. PHP richt zich op de huis tuin en keuken en profi markt enterprice niet.

[Edit: Conclusie the daan OK! Sluit ik me bij aan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Toch draaien alle grote database-sites met ASP. Wat raar dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Edit: Conclusie the daan OK! Sluit ik me bij aan[/quote]hehe, eindelijk..;)

Eindelijk een Bla versus Bla discussie die niet is uitgelopen op een onzinnige flaim war.

heren, het was me een genoegen.

(alhoewel ik nog best verder wil gaan hoor, errug interessant wat hier allemaal boven tafel komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[off-topic]
Coole icon, Helsie..

want als ze ons niet verstaan...DAN ZINGEN WE IETSJE HARDER!!!
;)
[/off-topic]

Ok, we kunnen weer verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
The daan: discussie is evt wel voor te zetten, icq of mail mij maar.
[edit: Aansluiten wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben, maar meeste punten wel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We kunnen het hier toch voortzetten?

ok, ik zal hem even aanzwengelen:

BASH rulez...

*kuch*
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
ik zweer bij BAT files ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
The daan: wat vind jij dan intressant?? Misschien kan ik het og een beetje uitleggen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja, wat voor MIJ interessant is een script engine die weinig overhead heeft en die veel functionaliteit heeft, aangezien het bij mij, zoals gezegd, op een P133 moet draaien en pagina's moet brouwen die vanalles aan functies in zich hebben.

Snelheid is natuurlijk ook wel een leuk punt. De caching layer van Zend ziet er veelbelovend uit, en met de optimizer van zend loopt PHP errug soepeltjes.

Wat ik eigenlijk nog van CF wil weten is in hoeverre je daarmee OOP kan programmeren want dat mis ik een beetje in de discussie. Geen onbelangrijk argument lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over bash gesproken: het is altijd zo jammer dat je bij Windows-webservers de pagina's eigenlijk alleen maar lokaal of via ftp kan updaten. Ik heb nu de UNIX add-on UWIN gevonden, waarmee je kan telnetten naar je Windows-bak, en onder ksh of tcsh je (in mijn geval) Cold Fusion pagina's editten. Het werkt echt heel fijn.

Mocht iemand het willen installeren: er zit een complete inetd op, die je gedeeltelijk misschien weer wil uitschakelen (voornamelijk het ftp-gedeelte), dus misschien is een beetje kennis van Linux/UNIX wel handig.

http://www.research.att.com/sw/tools/uwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
The Daan: Bij heef Cold Fusion 4.01 op een 233 amd k6 met 64 mb gedraaid. Ja je levert iets preformance in dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 08:29 schreef worst het volgende:
Over bash gesproken: het is altijd zo jammer dat je bij Windows-webservers de pagina's eigenlijk alleen maar lokaal of via ftp kan updaten. Ik heb nu de UNIX add-on UWIN gevonden, waarmee je kan telnetten naar je Windows-bak, en onder ksh of tcsh je (in mijn geval) Cold Fusion pagina's editten. Het werkt echt heel fijn.

Mocht iemand het willen installeren: er zit een complete inetd op, die je gedeeltelijk misschien weer wil uitschakelen (voornamelijk het ftp-gedeelte), dus misschien is een beetje kennis van Linux/UNIX wel handig.

http://www.research.att.com/sw/tools/uwin[/quote]Ja maar als jij files gewoon op een live server ongetest gaat zit te bewerken dan ben je niet goed bij je hoofd, het is veel verstandiger om eerst je files die je verandert even lokaal te testen, staat nogal knullig als je gebruiker elke keer errors krijgt omdat jij ff zit te developpen op een live server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 17:11 schreef Helsie het volgende:
Toch draaien alle grote database-sites met ASP. Wat raar dan...[/quote]vanwege microsoft licencies die ze waarschijnlijk hebben, en de garantie..

daarom hebben ECHT grote bedrijfen die dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 09:43 schreef AHL het volgende:
vanwege microsoft licencies die ze waarschijnlijk hebben, en de garantie..

daarom hebben ECHT grote bedrijfen die dingen..[/quote]tja hier werken ze ook met ASP op IIS. Maar IMHO hadden ze het veel beter in bijv. PHP kunnen doen. En ja; ik werk hier nu een maandje of 3 met ASP <font size=1>(voor Arien; VBscript)</font> en moet zeggen dat PHP mij toch echt meer ligt en je in sommige gevallen veel sneller resultaat hebt met PHP.

Maarja willen ze hier niet echt geloven; ik een beetje uitlegt dat het het lekkerste op Linux draaide: "Oh is dat al een beetje stabiel tegenwoordig?" aaaaaaarghhhh JA. Met andere woorden: ze denken dat het nog in de kinderschoenen staat en dat PHP door een programmeurtje in een achterkamertje is gemaakt.

Toch stonden ze mooi te kijken toen ik iets liet zien wat met de image-functions van PHP (GDLib) was gemaakt *D . Want ja; als ze ook iets dergelijks zouden willen waren ze duizenden guldens kwijtgeweest aan een component.

Maargoed ik ga weer verder om een ASP forumpje/messageboard te maken, joepie :( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tom: :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11961

Op het moment dat er serieus zaken gedaan moet worden op Internet is niet zo van belang of er kosten gemoeid zijn bij het selecteren van een Applicatie server!

Wereldwijd zijn er zeer grote partijen die gebruik maken van Cold Fusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog even een vraagje:

Hoe zit het met OOP (Object Oriented Programming) onder CF??

(voor de 100e keer, *zucht*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online
Ik vraag me af waarom bedrijven vaak alleen ASP willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
zal eens kijken of ik wat kan vinden. Misschien dat je het zelf bij de maker kan vinden hier. Het zal wel in een van de downloadbare pdfjes staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
Tom: ik denk omdat veel bedrijven om ms software draaien en dan is asp een logische keus. Je gaat dan niet iemand aannemen voor onderhoud je van linux server met php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Ik mis hier nog JSP. Misschien heeft dit nog wel een grotere toekomst dan PHP, ASP-achtigen etc. Het heeft in ieder geval een grote Java-community achter zich en er is (zijn) een ontwikkelomgeving voor. Verder is het platform onafhankelijk (en voor webdesigners ideaal, ivb her-bruikbaarheid van de code), begint de integratie met XML streeds meer op te komen, en heeft het goede database functies. Nadelen? Door sterke typering misschien minder snel te programmeren.

Just some 2'c's

[Oeps.. beetje snel gepost. Ik heb niet de hele thread doorgelezen, dus excuses als het al genoemd is]

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Het gaat er niet alleen om of iets goed is er tellen ook zaken als marketing mee, jsp is op dit moment nog geen topspeler, ik heb er redelijk goede verhalen van gehoord , met name dat ibm er goede resultaten mee haalt, maar als je het mij vraagt denk ik dat jsp nooit een grote speler op de scripting markt gaat worden
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.