Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....
CFREPORT Embeds a Crystal Reports report.
Encrypt Encrypts a string. & Decrypt
GetProfileString
Returns the value of an entry in an initialization file or an empty string if the value does
not exist. An initialization file assigns values to configuration variables, also known as
entries, that need to be set when the system boots, the operating system comes up, or
an application starts. An initialization file is distinguished from other files by its .ini
suffix, for example, boot.ini, Win32.ini, and setup.ini.
Dit zijn ff snel wat dingen die ik kon vinden in cf 4.01 docs. Heb geen 4.5
Verwijderd
Ongeveer vergelijkbaar als de Gekko engine van Mozilla. Dat kan je toch moeilijk een 3rd party tool noemen....
Daarnaast, ik heb geen problemen met 3rd party tools gehad (GD library, Freetype etc.), dus what's the problem.
Enne, hoe zit het met de image creation functies van CF (enne, OOP??)?
Verwijderd
PHP word constant verbetert CF niet
groetjes,
AHL
Verwijderd
Ja, maar de Zend engine is een essentieel onderdeel van PHP, het is de scripting engine die de scripts parsed (ik zal het maar even uitleggen..;))
Ongeveer vergelijkbaar als de Gekko engine van Mozilla. Dat kan je toch moeilijk een 3rd party tool noemen....
Daarnaast, ik heb geen problemen met 3rd party tools gehad (GD library, Freetype etc.), dus what's the problem.
Enne, hoe zit het met de image creation functies van CF (enne, OOP??)?[/quote]Ja ben het helemaal met Daan eens,
De GD library van php is perfect, heb hem laatst nog gebruikt voor een web project voor Philips Semiconductors
Verwijderd
l*lkoek dat cf niet word verbeterd. Er komt binnenkort versie 5. Php stelde in versie 3 ook niet veel voor misde je bijvoorbeeld sessionkeys (zonder 3rd party tools he) Dat is allemaal pas in 4 gekomen.[/quote]PHP is sneller in development dan CF. PUNT UIT.
Verwijderd
Dat versta ik niet onder 3rd party tools.
maar ik heb geen antwoord op mijn vragen gehad:
CF support voor:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>IV. Function Reference
I. Apache-specific Functions
II. Array Functions
III. Aspell functions
IV. BCMath Arbitrary Precision Mathematics Functions
V. Calendar functions
VI. CCVS API Functions
VII. COM support functions for Windows
VIII. Class/Object Functions
IX. ClibPDF functions
X. CURL, Client URL Library Functions
XI. Cybercash payment functions
XII. Database (dbm-style) abstraction layer functions
XIII. Date and Time functions
XIV. dBase functions
XV. DBM Functions
XVI. Directory functions
XVII. DOM XML functions
XVIII. Error Handling and Logging Functions
XIX. filePro functions
XX. Filesystem functions
XXI. Forms Data Format functions
XXII. FTP functions
XXIII. Function Handling functions
XXIV. GNU Gettext
XXV. HTTP functions
XXVI. Hyperwave functions
XXVII. ICAP Functions
XXVIII. Image functions
XXIX. IMAP, POP3 and NNTP functions
XXX. Informix functions
XXXI. InterBase functions
XXXII. LDAP functions
XXXIII. Mail functions
XXXIV. Mathematical Functions
XXXV. MCAL functions
XXXVI. Mcrypt Encryption Functions
XXXVII. Mhash Functions
XXXVIII. Microsoft SQL Server functions
XXXIX. Miscellaneous functions
XL. mSQL functions
XLI. MySQL functions
XLII. Network Functions
XLIII. Unified ODBC functions
XLIV. Oracle 8 functions
XLV. Oracle functions
XLVI. Output Control Functions
XLVII. PDF functions
XLVIII. Verisign Payflow Pro functions
XLIX. PHP options & information
L. POSIX functions
LI. PostgreSQL functions
LII. Program Execution functions
LIII. Pspell Functions
LIV. GNU Readline
LV. GNU Recode functions
LVI. Regular Expression Functions (Perl-Compatible)
LVII. Regular Expression Functions (POSIX Extended)
LVIII. Satellite CORBA client extension
LIX. Semaphore and Shared Memory Functions
LX. Session handling functions
LXI. Shared Memory Functions
LXII. Shockwave Flash functions
LXIII. SNMP functions
LXIV. Socket functions
LXV. String functions
LXVI. Sybase functions
LXVII. URL Functions
LXVIII. Variable Functions
LXIX. Vmailmgr functions
LXX. WDDX functions
LXXI. XML parser functions
LXXII. YAZ functions
LXXIII. YP/NIS Functions
LXXIV. Zlib Compression Functions[/quote]Ik gooi nu ook met copie/paste termen, ik weet het, maar wat zet CF hiertegen over (en niet weer beginnen met clusters enzo aub)
Verwijderd
" it both sux "
gebruik gewoon ASP dan hoef je deze
hele discussie niet eens meer te houden.
(:
Verwijderd
AHL: he he het is open source. net zoals windows en linux.... Sneller een versie uit brengen wil nog niet zegge dat het daardoor een beter programma word. Je kan 1 bug fizen en dan alweer een nieuwe versie dumpen of je kan er 100 fixen en dan een nieuwe versie dumpen.[/quote]windows open source?!~?!? LOL!!!!!!!!!
sorry voor de flaimbait
• Database Manipulation Tags
• Data Output Tags
• Variable Manipulation Tags
• Flow-Control Tags
• Internet Protocol Tags
• File Management Tags
• Web Application Framework Tags
• ColdFusion Forms Tags
• External System Tags
• Other Tags
en functies:
• Array Functions
• Authentication Functions
• Date and Time Functions
• Decision Functions
• Display and Formatting Functions
• Dynamic Evaluation Functions
• International Functions
• Mathematical Functions
• String Functions
• Structure Functions
• System F unctions
• Other Functions[/quote]
Verwijderd
ahl: bedoel ik php mee. windows en linux. is het zelfde verhaal windows komt 1 keer per jaar uit (hoogstens) linux veel vaker![/quote]ow, ok sorry, ik snap je punt nu...
heb je wel gelijk in , maar het fijne is wel, dat AL die versies die steeds uitkomen, een eigen keuze om die te gebruiken, bij php komt ook maar 1 keer in de zoveel tijd een gegarendeerde stabiele versie uit..
dus..
maar tis wel zo dat de ontwikkeling van php Theoretisch sneller gaat, aangezien het opensource is en de 'hele wereld' eraan werkt..
grtz,
AHL
Verwijderd
(eigenaar van BMG, ECI, De Nederlandse boekenclub, Bol.com, Angus, Cumundo internet, en meerderheidsbelangen in Veronica en RTL, de cd-clubs, uitgeverij TheHouseOfBooks, AOL, Compuserve, Lycos etc en sinds een paar dagen overeenkomst met Napster)
Meerderheidsbelang in AOL?
Bertelsmann heeft een belang in AOL Europe en AOL Australia (en zal dit waarschijnlijk afbouwen gezien de nieuwe activiteiten van AOL).
Terra/Lycos is het bedrijf dat ontstond uit de fusie van Lycos (waarvan Bertelsmann lange tijd al partner was) en Terra (van Telefonica, die ook Endemol bijvoorbeeld op heeft gekocht en bijna KPN opge... ik bedoel, met KPN gefuseerd was). Het is de bedoeling dat Terra/Lycos zelfstandig verder gaat en als ik tussen de regels door lees houdt Telefonica er met de ruime meerderheid van de aandelen.
Kijk in het vervolg even of wat je zegt ook klopt... Maakt het wel geloofwaardiger.
Verwijderd
Je hebt misschien wel gelijk, maar je moet als bedrijf afvragen over je al die dingen er wel omheen nodig hebt. Internet bedrijven als slashdot etc. hebben enorm veel traffic, en hebben misschien best profijt van clustering/load balancing etc.etc. (wat volgens mij met elke webserver/scripting engine kan, maar dan via het OS), maar een bedrijf wat niet hoeft te 'leven' van internet zal dat allemaal een zorg zijn, zeker als ze niet zo veel hits hebben.
Mag ik bij deze even een voorzichtige conclusie trekken die toch wel duidelijk naar voren is gekomen:
De keuze voor een bepaalde webserver/scripting/OS combo (om het zo maar te noemen) is heel erg afhankelijk van het doel, middelen, eisen die men stelt of verwacht. Dat maakt het ene niet beter als het andere, alleen wel voor de toepassing waarvoor het gebruikt gaat worden.
Om deze reden denk niet dat je PHP/ASP/Perl en CF met elkaar mag vergelijken, omdat ze een andere doelgroep hebben!!
Doe je dat wel....zie eindeloze discussie in deze thread...;)
Enigszins redelijke conclusie??
PHP is gewoon GEEN enterprice product. Cold Fusion is dit wel. Dit kan je gewoon terug vinden in de features die bij het product zitten (niet de script taal) zoals load balancing, failover support. PHP richt zich op de huis tuin en keuken en profi markt enterprice niet.
[Edit: Conclusie the daan OK! Sluit ik me bij aan]
Verwijderd
Eindelijk een Bla versus Bla discussie die niet is uitgelopen op een onzinnige flaim war.
heren, het was me een genoegen.
(alhoewel ik nog best verder wil gaan hoor, errug interessant wat hier allemaal boven tafel komt)
[edit: Aansluiten wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben, maar meeste punten wel]
Verwijderd
ok, ik zal hem even aanzwengelen:
BASH rulez...
*kuch*
Verwijderd
Snelheid is natuurlijk ook wel een leuk punt. De caching layer van Zend ziet er veelbelovend uit, en met de optimizer van zend loopt PHP errug soepeltjes.
Wat ik eigenlijk nog van CF wil weten is in hoeverre je daarmee OOP kan programmeren want dat mis ik een beetje in de discussie. Geen onbelangrijk argument lijkt me.
Verwijderd
Mocht iemand het willen installeren: er zit een complete inetd op, die je gedeeltelijk misschien weer wil uitschakelen (voornamelijk het ftp-gedeelte), dus misschien is een beetje kennis van Linux/UNIX wel handig.
http://www.research.att.com/sw/tools/uwin
Over bash gesproken: het is altijd zo jammer dat je bij Windows-webservers de pagina's eigenlijk alleen maar lokaal of via ftp kan updaten. Ik heb nu de UNIX add-on UWIN gevonden, waarmee je kan telnetten naar je Windows-bak, en onder ksh of tcsh je (in mijn geval) Cold Fusion pagina's editten. Het werkt echt heel fijn.
Mocht iemand het willen installeren: er zit een complete inetd op, die je gedeeltelijk misschien weer wil uitschakelen (voornamelijk het ftp-gedeelte), dus misschien is een beetje kennis van Linux/UNIX wel handig.
http://www.research.att.com/sw/tools/uwin[/quote]Ja maar als jij files gewoon op een live server ongetest gaat zit te bewerken dan ben je niet goed bij je hoofd, het is veel verstandiger om eerst je files die je verandert even lokaal te testen, staat nogal knullig als je gebruiker elke keer errors krijgt omdat jij ff zit te developpen op een live server.
Verwijderd
Toch draaien alle grote database-sites met ASP. Wat raar dan...[/quote]vanwege microsoft licencies die ze waarschijnlijk hebben, en de garantie..
daarom hebben ECHT grote bedrijfen die dingen..
vanwege microsoft licencies die ze waarschijnlijk hebben, en de garantie..
daarom hebben ECHT grote bedrijfen die dingen..[/quote]tja hier werken ze ook met ASP op IIS. Maar IMHO hadden ze het veel beter in bijv. PHP kunnen doen. En ja; ik werk hier nu een maandje of 3 met ASP <font size=1>(voor Arien; VBscript)</font> en moet zeggen dat PHP mij toch echt meer ligt en je in sommige gevallen veel sneller resultaat hebt met PHP.
Maarja willen ze hier niet echt geloven; ik een beetje uitlegt dat het het lekkerste op Linux draaide: "Oh is dat al een beetje stabiel tegenwoordig?" aaaaaaarghhhh JA. Met andere woorden: ze denken dat het nog in de kinderschoenen staat en dat PHP door een programmeurtje in een achterkamertje is gemaakt.
Toch stonden ze mooi te kijken toen ik iets liet zien wat met de image-functions van PHP (GDLib) was gemaakt
Maargoed ik ga weer verder om een ASP forumpje/messageboard te maken, joepie
Verwijderd
Wereldwijd zijn er zeer grote partijen die gebruik maken van Cold Fusion.
Verwijderd
Hoe zit het met OOP (Object Oriented Programming) onder CF??
(voor de 100e keer, *zucht*)
Just some 2'c's
[Oeps.. beetje snel gepost. Ik heb niet de hele thread doorgelezen, dus excuses als het al genoemd is]
Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon
If you are not wiping out you are nog pushing enough...
maaruh, is de beste taal/wat je het ook wilt noemen niet gewoon wat je het fijnste vind werken..
[Edit: Ik moet toch eens wat doen aan mijn zinsbouw ;)]
Verwijderd
Werkt ColdFusion ook met MySQL databases???
Als dat zo is, kan ik ff locaal gaan experimenteren met CF.
Verwijderd
Laat ík het zo zeggen ik ga voor php en mysql
dat wilde ik ff kwijt na het lezen van deze thread
Verwijderd
o.a. dit artikel: http://www.zdnet.com/enterprise/stories/linux/0,12249,2646052,00.html
en mijn ervaring:
ik heb nu 6 maanden ervaring met php en ik vindt het in 1 woord fantastisch. werkt supersnel, is makkelijk te leren, er wordt enorm veel aan ontwikkeld en is gratis. perfekte integratie met apache + mysql. allemaal gratis en allemaal een goede basis voor een kleine/middelgrote website. bij de echt grote websites denk ik dat mysql een zwak puntje begint te vormen in de performance en er missen management tools in het standaardpakket van php.
Bij php heb ik vaak het idee dat ik dezelfde dingen doe, er is behoefte aan een aantal libraries, en die komen er zolangzamerhand ook wel (o.a. [url="http://phplib.netuse.de)."]http://phplib.netuse.de).[/url]
Ik werk nu 2 maanden met c.f. en moet zeggen dat het me ook prima bevalt. Bij c.f. heb je meer professionele tools zoals de html/cfml editor homesite, wat toch ietsje makkelijker werkt dan ultraedit. Alhoewel ik moet zeggen dat ik m bijna nooit hebt gebruikt omdat ie binnen 2 minuten bij mij vastloopt.
Bij c.f. zijn een aantal veel voorkomende taken makkelijk gemaakt, zoals het doen van een query en het resultaat ervan weergeven. Ook het opbouwen van een form met automatisch javascript erbij vind ik erg sterk. Dit mis ik bij php een beetje. Er zijn echter wel prima 3rd party tools zoals phplib voor dit soort dingen.
Dat met c.f. meer kan dan met php ben ik het volledig mee oneens, doordat c.f. voornamelijk tools/tags biedt voor vaste veelvoorkomende taken voel ik me juist vaak enigszins beperkt. PHP neigt enorm naar een echte programmeertaal en biedt een enorme vrijheid in mogelijkheden. PHP biedt abstracte tools die sterk op html zijn gericht, de 3rd party tools moeten specifieke taken makkelijker maken.
Dat c.f. beter uitbreidbaar is is in de praktijk niet waar, op een blauwe maandag ga je echt geen cftag schrijven in c++, maar op een blauwe maandag kan ik wel een class schrijven in php die ik toevoeg aan een algemene library.
Qua snelheid en prijs is php superieur (zie ook artikel), qua productiviteit is php nog wat zwak, al ligt dit sterk aan de programmeur zelf. Ik zou bijv. graag willen werken aan wat tools/libraries voor php, die gaan dan sterk lijken op een aantal c.f. principes, maar daar heb ik niet altijd tijd voor. Met name qua admin pagina's doe ik teveel werk steeds weer opnieuw. Het templates principe is door o.a. phplib mogelijk gemaakt, dus die typische mix html/php die zo onoverzichtelijk is vaak, is niet nodig!
Beide talen vind ik prachtig, php blijft mijn favoriet, alleen ik wil de principes van een aantal c.f. tags naar php kopieren om php productiever te maken. Met name automatische form generatie + javascript a.d.h.v. database-table + config. De invalshoek van c.f. is iets praktischer, terwijl PHP een iets abstractere taal is. Met php kun je zeker weten hetzelfde en meer dan met c.f. alleen dat kost soms meer tijd. Sommige programmaatjes die je normaal in pascal of c schrijft, schrijf ik vaak in PHP omdat het kan, omdat het makkelijk is en omdat er een fantastische php handleiding is.
Dan heb je nog JSP:
Tja, perfekte integratie met een 'echte' programmeertaal natuurlijk, daardoor voor java programmeurs makkelijk te leren. een enorme library (=java) tot je beschikking. Java kamt nog sterker dan php met het probleem dat je veel voorkomende taken zelf moet automatiseren, de taal is abstract en biedt weinig direkt praktische html tools. Alleen ik heb het sterke vermoeden dat er een grote groep mensen (Sun?) daar wat aan gaat doen. JSP is wel enorm uitbreidbaar natuurlijk. Definitely niet mijn stijl dat java overigens. MHO.
ASP:
Is (denk ik) minder dan PHP, maar zou ik misschien toch voor kiezen als mn webserver ook microschoft:P-based is.
mijn .2 euro
Cftags kunnen ook in cf worden geprogged.Dat c.f. beter uitbreidbaar is is in de praktijk niet waar, op een blauwe maandag ga je echt geen cftag schrijven in c++, maar op een blauwe maandag kan ik wel een class schrijven in php die ik toevoeg aan een algemene library.
en het klopt dat er punten in php zijn die ik ook terug zou willen zien in cf. Misschien dat het in versie 5 komt.
ach ja je moet toch wat doen op een dagOp donderdag 04 januari 2001 09:30 schreef Maix het volgende:
ik haal deze thread ff omhoog en ze gaan gewoon weer lekker verder
Verwijderd
Was dat dan niet waar iedereen na 2 maanden rust op hoopte?
OnAcid - maandag 30 oktober 2000 16:55 pag 1
Gordijnstok - dinsdag 31 oktober 2000 10:58 pag 1
MoBi - dinsdag 31 oktober 2000 11:20 pag 1
MoBi - dinsdag 31 oktober 2000 11:49 pag 2
Zo staan er wel meer punten, heb ff verder niet gekeken. Grootste punt wat voor php aan te dragen is dat het gratis is. Ok daar krijg je geen support voor. Raptorix of zoeits: ik heb het over php & cf geen asp. Heel veel punten die jullei hebben aangegeven voor php zijn er pas in de laatste versie (4) ingekomen zoals sessie manangent. Cold fusion had dat al vanaf versie 4 (kan ook eerder, heb er niet eerder dan 4.0 mee gewerkt). Heel veel bedrijfsservers worden gewoon bij de dell, compaq of hp gekocht en daar word dan gewoon nt op geinstalleerd. bedrijven kijken echt niet naar die paar tientjes die je kan bezuinigen met linux en php, die willen uptime garanties en support. Dat kan met cf. Daar zijn gewoon bedrijven hier in nederland die dat doen en mensen erin trainen in het te leren programmeren.
Verwijderd
MoBi: Grootste punt wat voor php aan te dragen is dat het gratis is. Ok daar krijg je geen support voor.
Gratis is niet het grootste voordeel van OSS zoals PHP

En support krijg je wel alleen in een andere vorm dan bij veel commerciele produkten.
Heel veel punten die jullie hebben aangegeven voor php zijn er pas in de laatste versie (4) ingekomen zoals sessie manangent. Cold fusion had dat al vanaf versie 4 (kan ook eerder, heb er niet eerder dan 4.0 mee gewerkt).
En je kon het zelfde met een paar regeltjes schrijven voordat PHP bestond.
Bedrijven kijken echt niet naar die paar tientjes die je kan bezuinigen met linux en php, die willen uptime garanties en support.
Kwam gisteren toevallig op een site van Philips waar PHP draaide. Iets met medische systemen oid. En zo zijn er veel meer... (hetzelfe geldt trouwens voor andere OSS, zie de statistieken van netcraft).
Dat kan met cf. Daar zijn gewoon bedrijven hier in nederland die dat doen en mensen erin trainen in het te leren programmeren.
Net zoals er training is voor zo ongeveer elke andere taal. Wat is je argument?
Ik nok er mee, tegen jullie lullen is net zoals tegen een muur, blijft het zelfde antwoorden.
[edit: Darn, nederlands is toch wel moeilijk]
Verwijderd
Da's één...
Probeer het eens zou ik zeggen. Ik weet wat php kan, ik heb er mee gewerkt.
Ik ook (versie 3,4).
Uit jullie reacties te zien hebben de meeste nog niet met cf gewerkt.
Ik wel en het kan aan mij liggen maar ik loop ook daar niet echt warm voor.
Verwijderd
Hij bedoelt dat er een commerciele/professionele organisatie achter c.f. staat die voor tools, training en support zorgt. Doordat PHP zo'n organisatie mist moet je training en support en tools zoeken bij forums e.d. Grote bedrijven zullen denk ik minder snel voor een dergelijke oplossing kiezen doordat het minder bedrijfszekerheid biedt.Op donderdag 04 januari 2001 12:13 schreef Arien het volgende:
Dat kan met cf. Daar zijn gewoon bedrijven hier in nederland die dat doen en mensen erin trainen in het te leren programmeren.
Net zoals er training is voor zo ongeveer elke andere taal. Wat is je argument?
Alhoewel dr laatst een aantal mensen van ibm om mijn website zijn geweest om te kijken naar een php3>php4 patch voor phplib sessies die ik heb geschreven. Kennelijk is men wel degelijk geinteresseerd in oplossingen. Hm, die laatste zin snap ik zelf ook niet helemaal
Verwijderd
Die 'quote-en-afkraak' posts die mensen vaak doen zijn meestal niet echt opbouwend nee. Dat je wilt reageren op een specifieke stelling van iemand kan ik me voorstellen, maar sommige mensen posten weinig constructiefs zo af en toe.Op donderdag 04 januari 2001 12:20 schreef MoBi het volgende:
Ik nok er mee, tegen jullie lullen is net zoals tegen een muur, blijft het zelfde antwoorden.Probeer het eens zou ik zeggen. Ik weet wat php kan, ik heb er mee gewerkt. (Versie 3) Uit jullie reacties te zien hebben de meeste nog niet met cf gewerkt. Download eens een eval versie of de express en test het eens. Dan praten we wel weer verder in een nieuwe draad.....
[edit: Darn, nederlands is toch wel moeilijk]
Normaal ben ik het bijna altijd met je eens Arien
Verwijderd
Bijvoorbeeld bij Perl zitten er ook profesionele organisaties achter tools, training en support. Zal voor PHP ook wel gelden al zou ik niet weten welke. Even zoeken?
Grote bedrijven zullen denk ik minder snel voor een dergelijke oplossing kiezen doordat het minder bedrijfszekerheid biedt.
Grote bedrijven kunnen evt zelf een paar man op onderhoud en source code zetten. Dat is een van de voordelen van OSS.
Alhoewel dr laatst een aantal mensen van ibm om mijn website zijn geweest om te kijken naar een php3>php4 patch voor phplib sessies die ik heb geschreven.
Je geeft zelf een soort tegenvoorbeeld als argument?
Verwijderd
Ja, kun je mij het telefoonnummer in nederland bezorgen?Op donderdag 04 januari 2001 12:51 schreef Arien het volgende:
Bijvoorbeeld bij Perl zitten er ook profesionele organisaties achter tools, training en support. Zal voor PHP ook wel gelden al zou ik niet weten welke. Even zoeken?
Wil het van twee kanten bekijkenJe geeft zelf een soort tegenvoorbeeld als argument?
Verwijderd
Heb je 't over dat artikel van ZDnet dat ik heb gepost??? Snelheid scripting niet belangrijk??? Hoe verklaar je dan dat PHP bijna 3 keer sneller is dan CF/JSP???Op donderdag 04 januari 2001 13:11 schreef raptorix het volgende:
Sorry moby, keek verkeerd had het tegen die gast boven je in de thread, maar dat hele artikel van ZD slaat nergens op, scripting language is eigenlijk ondergeschikt aan je database systeem, winst die met scriping valt te halen valt in het niets bij je database, tuurlijk is de extra winst die je haalt door een snellere scripting aardig, maar het blijft peanuts.
EDIT: ik heb het over de PHP-configuratie (incl. database!) vs. CF-configuratie die in het artikel worden genoemd (niet alleen PHP vs. CF sorry). De PHP-config blijkt bijna 3 keer sneller. Verklaar maar waarom niet belangrijk.
Verwijderd
[effe simpel]
Dat verklaren hoeft niet, het maakt toch niets uit.
[/effe simpel]
Verwijderd
Misschien dat zij iemand weten die PHP doet (of misschien doen ze dat ook wel, denk het niet, maar wie weet).
Als er nog geen bedrijf voor is: gat in de markt?
telefoonnummer Squirrel: 023 534 1864
Zoekend op PHP consulting niets gevonden. Misschien via PHP Users Group Nederland oid?
Verwijderd
Ik zou zelf ook wel een PHP cursus kunnen geven als mijn baas dat wilde, ik heb o.a. internet en html trainingen gegeven, best leuk hoor.
Maar de point blijft dat er een bedrijf Allaire is dat ColdFusion verkoopt (cd + boeken + support + specifieke html editor) en er geen bedrijf PHP is dat php aanbiedt op cd + boeken + .... En ik wacht nog op het telefoonnummer van de PHP helpdesk in Nederland?
Waarom blijft ondanks alle tegenargumenten die ik zelf geef PHP toch mijn favoriet???? Zelfde reden als dat ik C++ fijner vind dan Java denk ik..... geen reden
Zakalwe
Verwijderd
Wat boeken betreft is het diep triest met PHP.
CD is niet nodig want je kunt PHP zo downloaden (vind je het wel een probleem dan begin je met "PHP voor 10 piek"-CDs ofzo).
Support is er in zo verre dat je een ontwikkelaar een mailtje kan stuur of in een nieuwsgroep kan posten als er een bug is. (En omdat de ontwikkelaars het niet om de verkoop doen, blijft er over: kwaliteit, dus bugs zullen serieus genomen worden.)
Editor? Bundel een leuke editor op die 10-piek CD.
En ik wacht nog op het telefoonnummer van de PHP helpdesk in Nederland?
Dan heb ik zo heel P&W aan de lijn
Rede waarom het zo is dat een combi van apache/php & mysql sneller zal zijn asl een combi van bijvoorbeeld iis/cf/mysql is dat
cf geen native aanspraak kan doen op mysql zoals php. native support is alleen voor de volgende dbms:
ODBC (default) -- ODBC driver.
Oracle73 -- Oracle 7.3 native database driver. Using this option, the ColdFusion Server computer must have Oracle 7.3.4.0.0 (or greater) client software installed.
Oracle80 --Oracle 8.0 native database driver. Using this option, the ColdFusion Server computer must have Oracle 8.0 (or greater) client software installed.
Sybase11 --Sybase System 11 native database driver. Using this option, the ColdFusion Server computer must have Sybase 11.1.1 (or greater) client software installed. Sybase patch ebf 7729 is recommended.
OLEDB --OLE DB provider. If specified, this database provider overrides the driver type specified in the ColdFusion Administrator.
DB2 --DB2 5.2 native database driver.
Informix73 --Informix73 native database driver.
Verwijderd
Het begon net rustig te worden in dit draadje.
Reden waarom het zo is dat een combi van apache/php & mysql sneller zal zijn dan een combi van bijvoorbeeld iis/cf/mysql is dat
cf geen native aanspraak kan doen op mysql zoals php.
Waarom niet?
Nu twijfel ik zelf even want volgens mij zijn er wel native aanspraak support voor oracle 8
Okay. Ik zie het wel verschijnen.
Het staat er en dat ziet er niet best uit.
Dat weet ik niet, mysql is groot geworden met een combi van php. En php bestaat nog niet zo lang. Andere grote dbmsen zoals oracle en informix worden wel native ondersteund, dus ik denk dat je daar wel veel snelheids winst mee maakt netzoals bij mysql & php. Maarja oracle is ook niet gratis
thuis werk ik met mysql en cf via een odbc connectie, maar dat is niet zo heel super snel.edit:
Het staat er en dat ziet er niet best uit. Maar er zal toch wel door iemand een MySQL connectie-geval-dinges gebakken zijn zodat dit probleem ook weer opgelost is?
Hallo heren stop er nou maar eens mee want jullie vallen in herhalling.
Maix : asl je niks nuttigs toe te voegen hebt doe dat dan niet. Je hebt zelf deze draad weer omhoog gehaald.ik haal deze thread ff omhoog en ze gaan gewoon weer lekker verder
Trashbash: ja via odbc en die mysql odbc engine ding, hoe die heet ebn ik ff kwijt.
Ga dan gelijk voor Sqlserver, heb je teminste een echt database systeem
Die PHP manual is al perfect, en ontzettend overzichtelijk, en met die reakties (waar veel nuttige informatie uit te halen is) is het helemaal perfect.
[verwacht antwoord van CF-ers]
Maar wij krijgen zeker bugfixes als er een bug inzit want bij ons zit Allaire erachter. Bij PHP moet je dat hopen.
[/verwacht antwoord van CF-ers]
Maarja aangezien PHP open-source is, is zoiets binnen 2 dagen wel opgelost lijkt me. En Allaire zal waarschijnlijk toch in hun voorwaarden hebben staan waar ze precies voor aansprakelijk zijn: dus dan heb je er nog weinig (of niets) aan dat er een bedrijf achterzit.
Over boeken/cursussen, ik heb hier een folder liggen van CIBIT (
Tom >> Cd's met de updates thuis. Hoef je dat geen tich keren te downloaden als je je server installed. En waar ik werk hebben ze dit support programma sinds kort: uitleg staat hier
http://www.php.net/downloads.phpOp donderdag 04 januari 2001 19:59 schreef MoBi het volgende:
Tom >> Cd's met de updates thuis. Hoef je dat geen tich keren te downloaden als je je server installed.
2,5 mb, de laatste versie, zelfs met modem zo binnen. Het enige wat je moet doen is die ff te compilen ofzo (ik heb verder geen verstand van Linux). Toch iets makkelijker dan op een CDtje wachten als er een bug ontdekt is
Ah ja een helpdesk heeft PHP niet nee, toch vraag ik me af of je het uberhaubt nodig hebt (denk niet dat je snel belt?) en in hoeverre ze je helpen, complete scripts zullen ze je niet mailen.En waar ik werk hebben ze dit support programma sinds kort: uitleg staat hier
Cf is gemiddeld zo'n 30 mb. Allaire brengt alleen servicepacks uit.Op donderdag 04 januari 2001 23:20 schreef Tom het volgende:
[..]
http://www.php.net/downloads.php
2,5 mb, de laatste versie, zelfs met modem zo binnen. Het enige wat je moet doen is die ff te compilen ofzo (ik heb verder geen verstand van Linux). Toch iets makkelijker dan op een CDtje wachten als er een bug ontdekt is
[..]
Ah ja een helpdesk heeft PHP niet nee, toch vraag ik me af of je het uberhaubt nodig hebt (denk niet dat je snel belt?) en in hoeverre ze je helpen, complete scripts zullen ze je niet mailen.
Supoort geeft inderdaad geen support op script, maar het is wel handig als je cluster met cf server plat ligt en je systeem beheerder er niet meer uitkomt.
Tja dan moet je bij PHP gewoon zorgen dat je een goede systeembeheerder hebt. Beter is gewoon een extern bedrijf zoeken die 24/7 support geeft en in een contract laten zetten dat als er problemen zijn zoiets binnen een half uur is verholpen.Op donderdag 04 januari 2001 23:39 schreef MoBi het volgende:
Supoort geeft inderdaad geen support op script, maar het is wel handig als je cluster met cf server plat ligt en je systeem beheerder er niet meer uitkomt.
Klopt. Ik heb hier een boek "PHP - Dynamische websites professioneel ondersteunen" van E. Schmid et al in de kast staat, kostte z'n 110 piek en is zonder twijfel het allerbelabberdste computerboek dat ik ooit in handen heb gehad.Op donderdag 04 januari 2001 13:52 schreef Arien het volgende:
Wat boeken betreft is het diep triest met PHP.
Aan de andere kant is "Professional PHP Programming" van Wrox Publishers een van de beste. Dikke pil, redelijk prijzig, maar zeer leesbaar geschreven. Ik kan het iedereen (die geen moeite heeft met Engels) aanbevelen.
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Verwijderd
ROTFL Oracle niet echt??? LOL jij SNERT (zoek dat maar eens opOp donderdag 04 januari 2001 16:52 schreef raptorix het volgende:
Waarom Oracle Mobi?
Ga dan gelijk voor Sqlserver, heb je teminste een echt database systeem
Verwijderd
Net als elke andere echte tweaker heb ik in de praktijk weinig van doen met Allaire. De boeken gebruik ik niet, maar lees ik online. De CD gebruik ik niet want ik download de allernieuwste release+patches van internet. Bellen naar de helpdesk heb ik nog nooit gedaan.Op donderdag 04 januari 2001 17:02 schreef Tom het volgende:
Maareh jullie (de CF-mannen) hebben het erover dat jullie het een groot voordeel vinden dat er een echt bedrijf achter zit zodat je support hebt. Wat is daar het grote voordeel van?
_IK_ heb geen echt bedrijf achter mn scriptingtaal nodig, maar voor veel bedrijfskundigen/bedrijfsleiders zal de keuze voor CF veel aantrekkelijker/verantwoorder zijn doordat er een bedrijf achter staat en niet 'een groepje Duitsers blabla'. Dat PHP veel efficienter is, is de afgelopen jaren minder belangrijk geworden en is voor veel bedrijfskundigen/bedrijfsleiders niet zo'n sterk argument meer. Het heeft mij ook jaren gekost dit soort dingen te begrijpen.
Als mijn posts wat tegenstrijdig lijken, sorry, maar ik vind het lastig om beide kanten van het verhaal naar voren te laten komen.
Als mijn baas PHP wil, dan krijgt hij PHP. :):):)
Als mijn baas CF wil, dan krijgt hij CF. :):)
Als mijn baas ASP wil, dan krijgt hij ASP.
Als mijn baas JSP wil, dan krijgt hij JSP.
Als ik zijn keus kan beinvloeden wil ik zo volwassen zijn de voor- en nadelen van alle keuzes eerlijk op te sommen. Ik wil niet dat de werksfeer wordt verpest doordat de een persee PHP wil en de ander persee CF zodat er dus altijd 1 elke dag sjagrijnig op het werk komt.
Weer 0.1 euro
Verwijderd
Ik heb veel ervaring met zowel ASP(vbscript en jscript), PHP en Cold Fusion.
Ik weet niet of het al vermeld is, maar ik ga geen 10 pagina's doorlezen :): Het is maar net voor welke toepassing en omgeving je moet werken.
Voor professionele doeleinden kun je het beste Cold Fusion gebruiken en daarmee bedoel ik online shops, bankwezen, etc. Alleen al omdat Cold Fusion het meest professionele voorkomen heeft.
PHP in combinatie met MySQL is zeer sterk en krachtig, MySQL is echter que DBMS zeer eenvoudig van opzet, veel functionaliteit ontbreekt, maar is bij PHP sites vaak ook niet noodzakelijk.
ASP is eigenlijk het minste van allemaal, alleen al om het feit dat het je gevoel bekruipt dat het allemaal veel efficienter kan als je er mee bezig bent. Maar het is van Microsoft en soms is dat een vereiste bij de klant of het bedrijf waarvoor je werkt.
Jammer dat zoveel mensen hier Cold Fusion naar beneden halen, terwijl ze suggereren er nooit mee gewerkt te hebben. Op vele punten is Cold Fusion gewoon al jaren koploper. Bovendien waren ze de eerste van allemaal.
30 Minute Response - Production Server Down
Berend >> klopt! Cf word veel voor enterprice mogelijkheden gebruikt. Als je php gaat gebruiken met oracle of een ander dbms dan mysql dat is de preformance niet zo goed meerJammer dat zoveel mensen hier Cold Fusion naar beneden halen, terwijl ze suggereren er nooit mee gewerkt te hebben. Op vele punten is Cold Fusion gewoon al jaren koploper. Bovendien waren ze de eerste van allemaal.
Verwijderd
Ik zou het iedereen die een IQ groter heeft dan zijn schoenmaat willen afraden (behalve mensen met HELE grote voeten

Verwijderd
Dus hoe geschikt iets is hangt van de marketing af?

MySQL is echter que DBMS zeer eenvoudig van opzet, veel functionaliteit ontbreekt, maar is bij PHP sites vaak ook niet noodzakelijk.
Zeer beperkt van opzet? Internet Movie Database draait ook op MySQL en dat is toch niet de kleiniste database. Natuurlijk ontbreken er dingen aan MySQL, maar dat heet snelheid versus features en als je die features niet nodig hebt is er dus geen beperking.
Op vele punten is Cold Fusion gewoon al jaren koploper. Bovendien waren ze de eerste van allemaal.
Met wat? (En uit welke CF folder lees je nu voor?)
Waarom, als ik vragen mag? En heb je betere alternatieven?Op vrijdag 05 januari 2001 17:37 schreef Arien het volgende:
Anders: Aan de andere kant is "Professional PHP Programming" van Wrox Publishers een van de beste. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Ik zou het iedereen die een IQ groter heeft dan zijn schoenmaat willen afraden (behalve mensen met HELE grote voeten)
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Verwijderd
Dat mag, en hierom:
- niveau is erg laag (misschien voor iemand anders geen minpunt, voor mij wel)
- code voorbeelden zijn matig op zijn best
- index is slecht, terugvinden wordt lang zoeken
- etc, etc.
Het is een dikke pil die ook in de helft van het aantal pagina's had gekund met betere voorbeelden, betere code, betere index etc.
Heb je betere alternatieven?
Zoals ik ergens anders al zei: een goed boek over PHP moet nog geschreven worden. (Ik ken er geen en ik ken toch aardig wat boeken.)
Verwijderd
wij kunnen coldfusion niet betalen en ja...
PHP mysql is gratis
dat geeft veelal de doorslag denk ik
Verwijderd
Klopt, maar af en toe is een boek ook wel lekker ipv een scherm.
Verwijderd
join the clubOp vrijdag 05 januari 2001 10:02 schreef berend het volgende:
Prachtige discussie hier overigens.
Onzin, met elke scripting taal genereer je html, het maakt DUS per saldo geen ruk uit of het CF, PHP of voor mijn part basic is. Qua uitstraling van het begrip 'Coldfusion' of het begrip 'PHP' mag ik toch hopen dat een klant geen opdrachten gaat annuleren omdat PHP als begrip geen professionele uitstraling heeft. Ik mag toch hopen dat men adhv het portfolio de kwaliteiten van een configuratie inziet.Voor professionele doeleinden kun je het beste Cold Fusion gebruiken en daarmee bedoel ik online shops, bankwezen, etc. Alleen al omdat Cold Fusion het meest professionele voorkomen heeft.
Ik geef toe dat www.abnamro.nl/index.php3 heel onprofessioneel zou zijn, maar dat verander je natuurlijk even.
klopt, maar dat betekent toch niet dat PHP dus 'een simpel taaltje' is en alleen voor kleine sitetjes geschikt. Ik heb juist het idee dat PHP (doordat het zo enorm veel op een programmeertaal lijkt) wel degelijk potentie heeft voor grote tot erg grote projecten. Als men maar eens zou leren om te programmeren ipv scripten.PHP in combinatie met MySQL is zeer sterk en krachtig, MySQL is echter que DBMS zeer eenvoudig van opzet, veel functionaliteit ontbreekt, maar is bij PHP sites vaak ook niet noodzakelijk.
Precies wat je zegt, het hangt af van de situatie voor welke taal je kiest.ASP is eigenlijk het minste van allemaal, alleen al om het feit dat het je gevoel bekruipt dat het allemaal veel efficienter kan als je er mee bezig bent. Maar het is van Microsoft en soms is dat een vereiste bij de klant of het bedrijf waarvoor je werkt.
Een goed PHP boek lijkt me wel degelijk goed en nodig:Op vrijdag 05 januari 2001 21:10 schreef Tom het volgende:
Ik zou niet eens weten wat ik in een PHP boek zou moeten zetten? Die manual is nu ontzettend compleet, ... Ik bedoel, wat wil je verder nog weten? Het enige wat ik mij kan bedenken is hoe je iets aanpakt op het begin en eventueel wat voorbeeldjes van een nieuwssysteempje ofzo, zodat je het een keer gezien hebt.
- Leer maar eens een groot project op te zetten. Dat staat echt niet in de php manual (== reference). Dat staat ook niet op de webmonkey (== basics forms+mysql)
- Leer mensen nou maar eens af om PHP tussen de HTML door te zetten (== slecht leesbaar en slecht herbruikbare code en geen scheiding code-design)
- Leer mensen maar eens af om low-level db-commandos te geven (== je PHP code non-portable maken, vind ik echt

- Leer mensen maar eens hoe een site gesctructureerd op te zetten en uit componenten op te bouwen.
Ik werk 6 maanden intensief met PHP en wou dat er eens een guru aan mij kon vertellen hoe je een site managed, proggen kan ik prima, maar hoe manage je het, en nog belangrijker hoe manage ik projecten in de loop van de tijd, welke code moet herbruikbaar zijn, welke componenten zijn bij elk projecten hetzelfde, aan welke libraries is behoefte, welke moeten nog gemaakt worden.
Verwijderd
Waarom? (behalve dan omdat je PHP4 gebruikt
Ik heb juist het idee dat PHP (doordat het zo enorm veel op een programmeertaal lijkt) wel degelijk potentie heeft voor grote tot erg grote projecten. Als men maar eens zou leren om te programmeren ipv scripten.
En het grootste deel van de code uit de HTML zou halen etc... Maar dan zijn er betere kandidaten.
Een goed PHP boek lijkt me wel degelijk goed en nodig:
- Leer maar eens een groot project op te zetten.
Zou ik niet in zo'n boek verwachten, maar het kan natuurlijk.
- Leer mensen nou maar eens af om PHP tussen de HTML door te zetten (== slecht leesbaar en slecht herbruikbare code en geen scheiding code-design)
Mensen kiezen juist PHP om het erdoorheen te zetten. Dat is nogal

- Leer mensen maar eens af om low-level db-commandos te geven (== je PHP code non-portable maken, vind ik echt

Geef PHP dan eens een quivalent van Perl's DBI/DBD
- Leer mensen maar eens hoe een site gesctructureerd op te zetten en uit componenten op te bouwen.
Dat heeft meer met logisch denken en gestructureerd programmeren te maken dan specifiek met PHP.
Ik werk 6 maanden intensief met PHP en wou dat er eens een guru aan mij kon vertellen hoe je een site managed...
Nieuw draadje?
Dit topic is gesloten.