[RAID] Promise Ultra100-TX2 gehacked naar ATA133 RAID

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het al geruime tijd voor elkaar, laatst door een PC crash weer eens mee bezig geweest. Ik zag toen echter dat het hier op het forum nooit voorbij is gekomen. Ik heb mijn Promise Ultra100-TX2 IDE-kaart omgehacked tot een FastTrask TX2000 (fullRAID @ ATA133)

Heeft iemand interesse voor een beschijving hiervan? Helaas wat je tegenwoordig in de winkel koopt is de Ultra133-TX2, en deze heeft (volgens mij) de verkeerde revisie van de chipset voor dit truckje :'(

Vandaar: is er interesse voor een beschrijving? Laat het even weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het nou stabiel of niet :? ziet er namelijk gelikt uit :9

enne Welke chipset moet er op die kaart zitten dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 12:01:
is het nou stabiel of niet :? ziet er namelijk gelikt uit :9

enne Welke chipset moet er op die kaart zitten dan :?
Het is stabiel, heeft 8 maanden al gelopen op mijn PC ( RAID0 2x IBM60GXP). Onlangs weer mee bezig geweest omdat een defecte RAM in mijn PC de array gemold had |:(

De controller is sowieso de 20268.... Alleen moet je wel een Rev.01 controller hebben, omdat de rev.02 controller zijn flash niet laat omhacken van16Kb naar 64Kb :Z

Gelukkig zijn bij de Ultra100-TX2 controllers de meeste uitgerust met de rev.01 chipset. Dit kun je ALLEEN softwarematig zien, b.v. in de PCI detail van SiSoft Sandra.

Je kunt deze controllers trouwens ook naar ATA100 RAID, of ATA133 non-RAID flashen >:)

Je hebt hierna ook nog gemodde drivers nodig, omdat je windoze zo gek moet krijgen om fasttrack drivers aan een Ultra kaart te hangen. Maar ook die drivers zijn verkrijgbaar, en kunnen b.v. met F6 onder de install van WinXP ingevoerd worden, zodat je gelijk op de array kunt installeren en ervan booten >:)

edit:
Ik zie nu dat de Ultra100-TX2 nog te koop is (iig bij Mycom wel). Kost 39 euro versus 129 euro voor een Fasttrack TX2000.. is toch snel verdient! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:23
Nou gooi die beschrijving maar es online dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-08 18:49
Domino schreef op 22 oktober 2002 @ 15:01:
Nou gooi die beschrijving maar es online dan :)
:*)

[ Voor 0% gewijzigd door Underground75 op 22-10-2002 15:02 . Reden: Ook ik denk wat hij zegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okeeey, het 10 stappen plan om van je Promise Ultra100-TX2 een RAID kaart te maken:

(bronvermelding: http://www.tweakhardware.com )

1. Controleer de chipset revisie van je Ultra kaart... Dit kan met powerstrip of luxer nog met SiSoft Sandra (http://www.sisoftware.demon.co.uk/san_dem/html/dload_x86.htm)

Geeft Sandra aan bij de PCI device details dat het gaat om een Revisie 01 kaart, heb je geluk!
Heb je een revisie 02 kaart, dan kun je deze hack NIET UITVOEREN! Je bent dan aangewezen op andere technieken, zoals b.v. een gemodde fasttrack BIOS als module in je mainboard BIOS hangen, en de BIOS van je Ultra100-TX2 kaart "verpesten"... Dit zou ook moeten werken maar heb ik nooit getest.

2. Download de BIOS voor de Ultra100-TX2 van de Promise website (http://www.promise.com/support/file/u100%20tx2%20b220014.zip

3. Haal een gemodde Ultra133-TX2 BIOS op van http://tokyo.cool.ne.jp/pierrots/pub/files/ul100tx2ext.zip

4. Gebruik de ptiflash utility uit de originele BIOS van de promise website, backup daarmee eerst de BIOS naar floppy, en flash daarna de gemodde BIOS erin.

5. REBOOT de machine (belangrijk!)

6. Nu moet de Ultra100-TX2 bij de boot aanweven dat hij een Ultra133-TX2 is... Maar belangrijker (maar onzichtbaar): Door de mod in de BIOS is het nu mogelijk geworden om 64Kb flashfiles in de controller te flashen ipv de 16Kb van een nromale Ultra BIOS >:)

7. Haal de gemodificeerde FastTrack TX2000 BIOS op van http://tokyo.cool.ne.jp/pierrots/pub/files/rd268tx2000.zip

8. Flash nu deze BIOS in je Ultra100-TX2. Als je nu reboot dan moet hij opkomen als zijnde een FastTrack TX2000 >:). Met CTRL-F kun je nu een RAID array aanmaken.

9a. Installatie van je operating system: W95/98/WinME kun je desnoods gewoon "terugstreamen", deze systemen booten namelijk gewoon van de RAID kaart in 16bit (DOS compatible) mode.Je kunt daarna de drivers installeren die je vinden kunt op http://tokyo.cool.ne.jp/pierrots/pub/files/rd133268v38.zip

9b. De drivers van 9a werken wel voor W2K/XP, maar installeren ervan direct in de installatie werkt niet. Gebruik daarvoor deze drivers: http://www.speed-tech.ca/raiddriver.asp . Gooi ze op floppy, boot van je W2K / XP CD, voer de drivers in door op F6 te drukken.... KLAAR! Als het goed is ziet de installatie nu direct 1 drive (de raidARRAY) in plaats van 2 losse drives!

10. Enjoy >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry... het is niet mogelijk om direct de files te downloaden zoals hierboven beschreven... je moet surfen naar
http://tokyo.cool.ne.jp/pierrots/pub/partsbox.htm . Hier vind je alle gehackte BIOSsen en de W95/98/WinME driver

De 16Kb->64Kb modded BIOS is wel weer gewoon direct te krijgen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me promise check met sisoft sandra dan staat er het volgende:

oem hardware id: rev_01
revision / stepping: a / 2 (1)

Heb ik dan de goede versie om er een raid controller van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 13:31:
Als ik me promise check met sisoft sandra dan staat er het volgende:

oem hardware id: rev_01
revision / stepping: a / 2 (1)

Heb ik dan de goede versie om er een raid controller van te maken?
ECHT WEL :D

rev_01 is :*)
rev_02 is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn rev_02 :(:( die komt trouwens van de Mycom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
de rev kan je toch gewoon op kaart zelf checken als ik me toch niet vergis he????

dit is hem als ik het goed heb
http://www.hiqcomputer.de...?cPath=29&products_id=207
ik ben nl over een klein uurtje in die winkel >:)

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zegt sisoft

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=23857

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De rev 02 is ook te modden, je hebt alleen wel een moederbord nodig waar ook een raid variant van is en waarvan de raid en non-raid dezelfde bios gebruiken, of een asus mobo met ingebakken Symbios SCSI bios.
Je dient dan het huidige bios van de controller ongeldig maken (zie http://tokyo.cool.ne.jp/pierrots/pub/ultratx2.htm) en het raid bios in het moederbord bios vervangen met een Promise Fastrak bios.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, :9 ik heb m net om geflashed en het werkt. Leuk voor 35 euro zo`n raid controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 15:34
Wow ho. Als ik z'n raid contollertje bij de hand had deed ik het ook. Zo is er ook ooit een hacked bios voor de Asus A7V. Daar zit namelijk ook geen raid op. Maar dit spand de boog :P ATA100@ATA133RAID :P

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 17:19

frapex

got r00t

erg leuk dit allemaal :) maar, ik heb dus een rev 02 :( dat RAID gebeuren kan me een beetje gestolen worden, ik vind het veel interessanter om mn hdds op UDMA/133 te laten lopen. is het wel mogelijk om alleen de getweakte TX2-133 BIOS te flashen in mijn TX2-100 ?

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog ff een western digital 120gb 8mb cache erbij halen.

Maar nog ff een vraagje!

Ik heb er nu een met 3x 40gb platters. De nieuwe heeft 2x 60 platters maakt dat uit voor raid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

gehacked? lekker. Getweaked knul getweaked....

verder gefeli met je tweak maar merk je ook een prestatie verschil ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:15
Mooie hack. Na deze zat het er wel in dat er een vervolg zou komen:

http://www.weethet.nl/dutch/hardware_promiseultra100.asp

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:57

Wimo.

Shake and Bake!

Mary Wana schreef op 30 oktober 2002 @ 23:20:

de drivers zijn toch echt gehacked :)

en NATUURLIJK merk je verschil.. weet je eigenlijk wel waar het over gaat? Of wat een raid kaart is :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mary Wana schreef op 30 oktober 2002 @ 23:20:

nee moet nog een hd erbij halen

maar kan dit?

Ik heb er nu een wd 120gb met 3x 40gb platters. De nieuwe heeft 2x 60 platters maakt dat uit voor raid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 19:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wimo. schreef op 30 oktober 2002 @ 23:50:
[...]

en NATUURLIJK merk je verschil.. weet je eigenlijk wel waar het over gaat? Of wat een raid kaart is :o :P
maar merk je ook het verschil tussen dit en gewoon software raid ?
ik ben op me ftp van sw raid naar een gemodde/hackte tx2 gegaan
en dat was dus een achteruit gang.......................

wel minder cpu% maar ook veel minder performance

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 15:34:
Damn rev_02 :(:( die komt trouwens van de Mycom
Hmmmm mijn rev01 komt ook van Mycom (Rdam) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
manowar schreef op 30 oktober 2002 @ 15:45:
de rev kan je toch gewoon op kaart zelf checken als ik me toch niet vergis he????

dit is hem als ik het goed heb
http://www.hiqcomputer.de...?cPath=29&products_id=207
ik ben nl over een klein uurtje in die winkel >:)
Nee, dat kun je NIET controleren. Sommige winkels hebben nog het plaatje van de Ultra100 (NIET TX2) op hun site staan, deze kon je ombouwen door wat te solderen enzo. Verschil tussen rev01 en rev02 (beide TX2 versies) kun je pas zien in SW-land.... :'(

Dit is dus wel een plaatje van een Ultra100-TX2, maar revisie kun je NIET zien, zelfs niet aan nummertjes op de chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zer0 schreef op 30 oktober 2002 @ 20:02:
De rev 02 is ook te modden, je hebt alleen wel een moederbord nodig waar ook een raid variant van is en waarvan de raid en non-raid dezelfde bios gebruiken, of een asus mobo met ingebakken Symbios SCSI bios.
Je dient dan het huidige bios van de controller ongeldig maken (zie http://tokyo.cool.ne.jp/pierrots/pub/ultratx2.htm) en het raid bios in het moederbord bios vervangen met een Promise Fastrak bios.
Dat hoeft geeneens >:)

De enige eis is dat je een MODULAR BIOS hebt. Je kunt dan de BIOS-module bij je eigen BIOS linken, die in je mobo flashen, en dan inderdaad een invalid BIOS in je Ultra100-TX2(rev02) pompen. Ik heb zelf een Epox 8KHA+ mobo waarin ik ook deze BIOS geplakt heb.\

Bij booten zal de Ultra100 dan GEEN geldige BIOS vinden, en zal de BIOS module in de systeemBIOS gebruikt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
frapex schreef op 30 oktober 2002 @ 21:37:
erg leuk dit allemaal :) maar, ik heb dus een rev 02 :( dat RAID gebeuren kan me een beetje gestolen worden, ik vind het veel interessanter om mn hdds op UDMA/133 te laten lopen. is het wel mogelijk om alleen de getweakte TX2-133 BIOS te flashen in mijn TX2-100 ?
Jep probleemloos. Sterker nog, als je stopt bij stap 6 van de conversie heb je een Ultra100-TX2 @ ATA133....

Probeer er alleen NOOIT een RAID-BIOS in te flashen van 64Kb!!!!

Wil je wel RAID in een rev02, dan moet je aan de slag om een RAID-BIOS bij je systeemBIOS te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daacuso schreef op 30 oktober 2002 @ 23:28:
Mooie hack. Na deze zat het er wel in dat er een vervolg zou komen:

http://www.weethet.nl/dutch/hardware_promiseultra100.asp
Dit is geen vervolg, dit is het VERLEDEN.... Die kaart is de oude versie, en nauwelijks nog verkijgbaar.

Maar ik heb de webmaster van weethet.nl al ingelicht hoor over deze tweak >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 22:20:
Nu nog ff een western digital 120gb 8mb cache erbij halen.

Maar nog ff een vraagje!

Ik heb er nu een met 3x 40gb platters. De nieuwe heeft 2x 60 platters maakt dat uit voor raid?
Op zich niet, het enige wat uitmaakt is transfer en access times. Hoe sneller hoe beter, als de ene schijf iets trager is dan zal je dat in RAID0 wel net een tandje schelen, maar echt veel ook niet hoor. Een 7200 mixen met een 5400 toeren disk, DAT merk je stevig. Dit soort verschillen niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op 31 oktober 2002 @ 07:42:
[...]

maar merk je ook het verschil tussen dit en gewoon software raid ?
ik ben op me ftp van sw raid naar een gemodde/hackte tx2 gegaan
en dat was dus een achteruit gang.......................

wel minder cpu% maar ook veel minder performance
Op zich zou je niet veel verschil moeten merken tussen SW raid en dit soort HW raid. Als je performance echt omlaag gegaan is heb je toch iets niet lekker zitten hoor, op zich is (deze)HW versus SW raid altijd heel dicht bij elkaar. Door de iets lagere CPU load zou (deze)HW raid ieeetttsiee sneller kunnen zijn, maar ik denk nauweliks merkbaar

Het grote voordeel van deze hardware raid is dat je ook van je arrays kan booten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand geiinteresseerd in zo'n kaartje? ik heb m net in VRAAG en AANBOD gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 09:44

Wallie

Herr

Kan je een ultra 133 TX2 ook zo ombouwen naar de raid versie? :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wallie schreef op 31 oktober 2002 @ 11:13:
Kan je een ultra 133 TX2 ook zo ombouwen naar de raid versie? :)
Dat moet kunnen, alleen hebben alle ATA133 ultra's zover ik weet een rev02 chipset (sjeck dat ff). Heeft hij een rev01 chipset, moet het sowieso kunnen. Met een rev02 chipset ben je aangewezen op de "verziek je promise BIOS, plak hem in je systeem BIOS" optie (op http://www.tweakhardware.com noemen ze dat de "magic BIOS technique")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 31-08 17:33
Hey vet topic dit! Thanx voor de tips.
Ga ik een keer proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

Wimo. schreef op 30 oktober 2002 @ 23:50:
[...]

Getweaked...

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

LMD

Complex Minded

http://tokyo.cool.ne.jp/pierrots/pub/files/ul100tx2ext.zip

Krijg forbidden van die site.

Zou iemand mij dit filetje kunnen to mailen?? (marcus_de_3e@hotmail.com)

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:57

Wimo.

Shake and Bake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

gehacked, getweaked, whatever.. zolang ze maar prima werken!

En nu weer ontopic, heren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 14:11

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 09:48:
[...]

Hmmmm mijn rev01 komt ook van Mycom (Rdam) :O
Hoe lang is het geleden dat jij dat kaartje gekocht hebt? Als het langer geleden is dan wil ik het risico op een rev_2 niet nemen, scheelt niets met mijn mobo...

Zou een Ultra66 ook te tweaken/hacken zijn? >:) Want die hangt in mijn servertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En of een Ultra66 te hacken/tweaken is.. www.tweakhardware.com

* BalusC heeft een Ultra100 met RAID Hack en deze draait al meer dan 1 jaar naar volle tevredenheid :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 21:46

Garrett

Watercooler

Hehehehehe.... laat ik nou nog zo'n kaart "over" hebben... ff kijken welke revisie en dan wellicht in de Vraag & Aanbod gooien, getweaked en wel >:)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Nogmaals zou iemand mij dit bestand kunnen toemailen??

http://tokyo.cool.ne.jp/pierrots/pub/files/ul100tx2ext.zip

Krijg forbidden van die site.

Zou iemand mij dit filetje kunnen to mailen?? (marcus_de_3e@hotmail.com)

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Da's die van 'punt 3' van de beschrijving van Easy he? Die kan ik idd ook niet te pakken krijgen, die van 'punt 7' kon ik nog pakken met 'save target as'
Mail 'm ook ff naar mij dan pleur ik 'm gelijk op m'n eigen site :)
Garrett1974@planet.nl

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

http://tokyo.cool.ne.jp/pierrots/pub/partsbox.htm

Gewoon vanaf de site zelf. Dan gaat het wel.

BTW yes!yes!yes! Mijn Ultra66 is ook te tweaken! >:) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Hoe heet die file nu dan??
Deze ul100tx2ext.zip staat er niet tussen.

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

precies.... vraag ik me ook af :(

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Denk dat je de Ultra100-TX2 ATA133 BIOS v2.20.0.12 moet hebben. Lijkt me de meest logische. Ik weet het alleen niet zeker, want ik heb (nog) niet eens zo'n kaartje :(

edit: had eerst een driver 8)7 , maar nu hebbik wel de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Zeg --EasY-- kan je die files niet ff hosten voor ons medetweakers? ;) :Y)

Kutzooi.. ik heb een Rev_02... maar ja dan maar stoppen bij stap 6 en er een ATA133 van maken :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Syzzer schreef op 01 november 2002 @ 12:21:
Denk dat je de Ultra100-TX2 ATA133 BIOS v2.20.0.12 moet hebben. Lijkt me de meest logische. Ik weet het alleen niet zeker, want ik heb (nog) niet eens zo'n kaartje :(

edit: had eerst een driver 8)7 , maar nu hebbik wel de bios
-edit- laat maar, die link klopt, is gelukt, zie volgende pagina ( 3 )

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb even een - denk ik - heel domme vraag !

Die 'Promise Ultra100-TX2 IDE-kaart', is dat een RAID kaart of niet ?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

nee standaard niet...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nope.. "UltraXXX" = gewone IDE controller en "FastTrakXXX" = IDE RAID controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Syzzer schreef op 01 november 2002 @ 11:41:
[...]

Hoe lang is het geleden dat jij dat kaartje gekocht hebt? Als het langer geleden is dan wil ik het risico op een rev_2 niet nemen, scheelt niets met mijn mobo...

Zou een Ultra66 ook te tweaken/hacken zijn? >:) Want die hangt in mijn servertje.
Um ik heb dat kaartje zo'n 6 maanden geleden gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 13:48:
[...]

Um ik heb dat kaartje zo'n 6 maanden geleden gekocht...
Dan hou ik het maar bij mijn Ultra66 hack. Moet zo nog ff een weerstandje halen en dan hab ik eindelijk RAID in mijn servertje. :9~

En dat voor een kwartje oid. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Garrett schreef op 01 november 2002 @ 12:23:
Zeg --EasY-- kan je die files niet ff hosten voor ons medetweakers? ;) :Y)

Kutzooi.. ik heb een Rev_02... maar ja dan maar stoppen bij stap 6 en er een ATA133 van maken :)
Hummm... Je moet die 16kb->64Kb niet uit de partbox halen maar uit het andere deel van Pierrot's site... Ik heb de files nu niet bijdehand, dus kan ze ook niet ff snel hosten.

En idd, de file is van de originele site weg :(

Vanavond zal ik hier wel een link posten naar een RAR filetje waar de complete boel inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Zou je dat ene bestandje ook kunnen mailen wat ontbrak??
ul100tx2ext.zip Heb thuis telefoonlijn. (Zit nu op mijn werk)
En als je alles inpakt wat er in die omschrijving staat is het meer 3 MB bijelkaar.
mailadres staat een paar berichten terug.
Alvast bedankt(weet dat dit niet nodig is op het forum...)
Tenzij het er maandag nog staat, dan hoef je het niet te mailen.

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Ik heb het vanmiddag geprobeerd, en het flashen is gelukt :)
Ik heb wel de rev_02 maar RAID interesseert me achteraf toch niet, en nu staat er vrolijk 133 :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de driver en BIOSsen tijdelijk ff gehost. De complete RAR (625Kb) is
HIER te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Effe een vraag.
Als je bij stap 6 bent is het dan niet mogelijk om van promise het bios er in te flashen??
Of zit er dan een addertje onder het gras??(Als dit mogelijk is kun je ook hun drivers gebruiken)
--EasY-- bedankt voor het hosten van de files. :)

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LMD schreef op 04 november 2002 @ 08:35:
Effe een vraag.
Als je bij stap 6 bent is het dan niet mogelijk om van promise het bios er in te flashen??
Of zit er dan een addertje onder het gras??(Als dit mogelijk is kun je ook hun drivers gebruiken)
--EasY-- bedankt voor het hosten van de files. :)
Nee dat is niet het probleem, in de ultra100 zit ergens in het niet-flash gedeelte het hardware ID nummer van een Ultra100-TX2. Dus zal windows altijd een ultra driver willen gebruiken. De gemodde drivers koppelen de fasttrack drivers aan een ultra ID nummer.

From there >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Bedankt voor de informatie.
Als er in de toekomst nieuw bios of drivers zijn. Worden die dan ook weer getweaked? of ligt dat aan de verbetering van de drivers of het bios?

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LMD schreef op 05 november 2002 @ 08:29:
Bedankt voor de informatie.
Als er in de toekomst nieuw bios of drivers zijn. Worden die dan ook weer getweaked? of ligt dat aan de verbetering van de drivers of het bios?
Tja dat is de vraag... Ik denk niet dat er snel updates te verwachten zijn, misschien ooit nog eens Ultra100-TX2 @ serialATA RAID ?!?!? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik w2k wil instaleren met de gemodde drivers. Dan worden er geen vaste schijven gevonden. Wat kan ik voor andere drivers gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 98 kan ik wel instaleren maar met w2k werken de gemodden drivers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 13:10:
Windows 98 kan ik wel instaleren maar met w2k werken de gemodden drivers niet.
Je moet wel de goede drivers gebruiken. De drivers van Pierrot die werken wel, ook onder W2K en XP, alleen via de F6-truuk bij installeren werken ze NIET. JE hoort dan de 2 drives apart te zien. Maar daarmee kom je er dus niet.

De drivers uit punt 9b zijn alleen voor W2K en XP, en die werken dus WEL via de F6 truuk. Lees daar maar, daar staat het letterlijk in beschreven.

Je hebt neem ik aan wel als je boot de fasttrack TX2000 BIOS, en je kunt een raid0 array aanmaken daar?

Als de machien dan reboot, dan moet je een array zien staan bestempeld als "functional". Vergeet ook niet de array bootable te maken in de promise setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raid o array heb ik, win 98 draait nu en xp instalt nu. Maar de drivers van 9b werken niet met w2k tot nu toe met f6.

Je bedoelt deze drivers toch?

http://www.speed-tech.ca/raiddriver.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

* Note *
When installing this driver.

You will be asked if you want to use the windows driver or use the one on the disk. Make sure that you press "s" to use the ultra.sys from the disk

Weet je zeker dat je dit doet? Is wel belangrijk.

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows xp werkt nu ook, maar w2k blijft geen vaste schijven vinden met de drivers van 9b .

In w2k hoef je toch niet op s te drukken om de ultra.sys te gebruiken? Wel in xp zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oei DAT zou ik niet weten eerlijk gezegd... ik heb ze alleen onder W98 en WinXP getest :S

Iemand gelukt onder W2K??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder win 98 en xp werkt het nu top en lekker snel. Maar w2k wil echt niet lukken met de gemodden drivers en andere. Maar goed de raid kaart werkt wel perfect waar het uiteindelijk om gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ik heb een rev_02 kaart, en die geflashed naar ATA 133, en had eerst de officiele Promise ATA 133 drivers geinstalleerd, maar toen reageerde m'n systeem neit meer goed, hangen bij simpele dingen, ontzettend traag, dus toen ik veilige modus de hacked drivers geinstalleerd, en nu doet ie het wel goed :)
Bedankt voor de tip!

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 19:49

Allardie

AT..

beetje offtopic: ik heb ook zo'n kaart, wil hem nog niet flashen (heb nog niks aan raid). Er zit 1 schijf aan (wd800bb) maar bij het opstarten blijft hij steeds 10 seconden staan op detecting. Kun je dit niet vastzetten ofzo, zodat hij niet steeds opnieuw die schijf detecteert maar gewoon er vanuit gaat dat die WD er nog zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allardie schreef op 09 november 2002 @ 19:08:
beetje offtopic: ik heb ook zo'n kaart, wil hem nog niet flashen (heb nog niks aan raid). Er zit 1 schijf aan (wd800bb) maar bij het opstarten blijft hij steeds 10 seconden staan op detecting. Kun je dit niet vastzetten ofzo, zodat hij niet steeds opnieuw die schijf detecteert maar gewoon er vanuit gaat dat die WD er nog zit??

Helaas kan dit niet. Elke keer zullen de schijven gedetecteerd worden. Het flashen naar een fasttrack maakt het niets beter, want een fasttrack kaart (ook een gemodde ultra) doet ongeveer 2x zo lang over zijn harddisk detectie. Don't ask me why :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha leuk topic

Ik ben zelf 2 jaar geleden aan de gang gegaan met het modden van mijn asus a7v mobo destijds die ging van ultra 100 on board ook naar full ata 100 raid, de a7v133 had ingebouwde raid mogelijkheid, maar wel softwarematig dus die kon ook naar hardware raid. en nu een k7s5a , rocksolid mobo'tje met een gemodde ultra 100 @ ata 100 raid, dit is de eerste versie van de ultra 100 , ik moest er nog op solderen voor ik ging flashen, maar is prima gelukt. Leuke dingen die ultra 100 kaartjes van promise ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu werkt w2k inmiddels wel doormiddel van een image op me raid terug te zetten. :)
Me scrore in sisoft zijn in w2k wel een stuk hoger dan in win xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 01:10:
Nu werkt w2k inmiddels wel doormiddel van een image op me raid terug te zetten. :)
Me scrore in sisoft zijn in w2k wel een stuk hoger dan in win xp.
heey mooi man, jammer en raar dat de drivers niet tijdens install erin willen bij W2K... onder XP werkt dat als een trein....

Ik heb vroeger veel speedtests gedaan en daar bleek b.v. W98 ook sneller als XP... Maar kijk wel uit, een FAT32 partitie is in het algemeen sneller. Ook schijnt het uit te maken of je een partitie aan het "begin" of "eind" van de harddisk pakt ivm veranderde seektijden... maar dat heb ik zelf nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xp werkte ook als een trein kwa installatie. Ik heb ze beide getest op een ntfs partitie, de eerste partitie.

sisoft in xp 44000 in w2k 50000 punten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Ik heb hem om geflasht zonder problemen.
Met behulp van uitleg van Easy :D

Toen heb ik mijn 2 harde schijven er aan gehangen.
Beide op een eigen kabel als master.
Primaire mijn 20 gb
Secundend mijn 30 gb
Beide western Digital, Caviar 5400 rpm.
Gewoon om te kijken hoe het werkt.

De controllekaart zag toen geen harde schijven.
Toen heb ik de kabel op cable select gezet.
Toen zag hij ze wel en waren ze beide slave.
Heb toen een array aangemaakt.
Deze is bootable.

Toen met windows 98se ingedeeld.
Dit leverde geen problemen op.

Aangezien het een server is voor games dacht ik zet ik Windows XP prof op, maar
toen stuitte ik op een probleem.
De in 9b beschreven drivers werken niet. Hij zegt dat er geen harde schijven aan wezig zijn.

Ik heb tevens het geprobeerd met Windows 2003 server. Deze gaf de zelfde problemen.

Heb zelf al gekeken of het met promise drivers wou maar dit wou hij niet.
Ook niet als je ze zelf aanpast.
Met behulp van deze uitleg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
I have figured out a way to get the windows 2000/XP drivers to work right from
the windows text setup, it is no longer necessary to use Ghost or Drive image. I 
have edited the drivers to get them to work properly when installing Windows 
2000/XP

When attempting to install Windows XP, I noticed that the fastrak drivers were not 
registering correctly, causing it to not see the raid array created by the bios. It 
seemed that Windows setup was omitting the fastrak.sys and using its own 
ultra.sys. Because I knew that there was nothing wrong with the fastrak driver, I 
deiced to attempt fix it. So I renamed fastrak.sys, fastrak.cat, fastrak.inf to 
ultra.sys, ultra.cat, ultra.inf. Then, I edited txtsetup.oem to make it look for the 
Ultra.* files. Then I changed the driver date, so that it was newer than the one on 
the Windows cd. This is important, because Windows will default to the one in its 
own cab file if it is not newer. 

* Note *
When installing this driver. You will be asked if you want to use the windows driver 
or use the one on the disk. Make sure that you press "s" to use the ultra.sys from 
the disk.

Heeft iemand hier misschien ook een oplossing voor?

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met deze driver lukt het wel om xp/w2k3 te installeren. Althans bij mij wel. Voor w2k gebruik ik een andere, daarbij werkt deze niet.

http://www.speed-tech.ca/...Content&pa=showpage&pid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Deze werken bij mij niet voor XP en .Net server(2003).
Welke gebruik jij dan voor windows 2000?
Misschien dat ik die aan de praat krijg voor XP.

Heb de datum ook al aangepast van de drivers maar dat maakt niet uit :(

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit kaartje ook, ik zie dit en denk, ik ga flashen, mooi zo :)

Extended bios geflashed, ok. Ultra100 raid bios geflashed, ok. Array gemaakt van 3 HD's, nog steeds ok. Nu flash ik de 133 lite bios en opeens een error dat ie maar 2 schijven in een array aankan. Das wel balen.

Nu ben ik bij de ultra100 raid bios gestopt(zou ik graag willen tenminste) aangezien ik 3 HD's heb en die "lite/lite+" bios er maar 2 in een array aankan. Welke driver moet ik nu hebben dan, om windows 2000 op die ultra100 raid controller te kunnen installeren? Ik heb er al een aantal geprobeerd , maar het lijkt niet te willen werken, elke keer errors en zo :(

Ik heb de gebruiksaanwijzing van de ultra100 raid gevolgd, dus 2 schijven aan IDE1 en 1 aan IDE2

Op Pierrot's partbox staan er wel een paar(http://www.be.wakwak.com/~pierrot/pub/square/partsbox.htm), maar geen idee welke ik nu eigenlijk moet hebben. Kan iemand mij hiermee helpen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou ik mijn raid controller promise fasttrak 100(tm) Controller (PDC20265) welke op mijn moederboard zit (MSI k7t266a-ru) ook kunnen flashen naar een raid 133?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de driver ook niet in w2k die ik in de link hierboven heb gegeven? Als het niet lukt mail ik wel de goede drivers voor w2k en xp/w2k3. (Voor w2k of xp heb je 2 verschillende drivers nodig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

mail maar naar marcus_de_3e@hotmail.com

Heb nu ook problemen met het mobo zal ff zorgen dat ik een andere krijg.
Misschien zijn dan mijn problemen opgelost.

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 21:21:
Ik heb dit kaartje ook, ik zie dit en denk, ik ga flashen, mooi zo :)

Extended bios geflashed, ok. Ultra100 raid bios geflashed, ok. Array gemaakt van 3 HD's, nog steeds ok. Nu flash ik de 133 lite bios en opeens een error dat ie maar 2 schijven in een array aankan. Das wel balen.

Nu ben ik bij de ultra100 raid bios gestopt(zou ik graag willen tenminste) aangezien ik 3 HD's heb en die "lite/lite+" bios er maar 2 in een array aankan. Welke driver moet ik nu hebben dan, om windows 2000 op die ultra100 raid controller te kunnen installeren? Ik heb er al een aantal geprobeerd , maar het lijkt niet te willen werken, elke keer errors en zo :(

Ik heb de gebruiksaanwijzing van de ultra100 raid gevolgd, dus 2 schijven aan IDE1 en 1 aan IDE2

Op Pierrot's partbox staan er wel een paar(http://www.be.wakwak.com/~pierrot/pub/square/partsbox.htm), maar geen idee welke ik nu eigenlijk moet hebben. Kan iemand mij hiermee helpen?
Sorry voor de dubbel post.

Jij hebt een promise ultra 100 tx 2 die flash je om.
En dan probeer jij er een 133 lite bios in te flashen??
Of zie ik dat verkeerd.
Als jij een 100 hebt kun je heb omflashen naar een TX2000 "Ultra"

En anders moet je denk ik de volgende drivers gebruiken.
http://www.be.wakwak.com/...are/files/rd133268v38.zip
Succes

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om van je ultra 100 een tx2000 te maken moet je eerst flashen naar een ultra133 omdat anders het flash filletje van de tx2000 er niet op past. Met de 133 flash kan de kaart flash bestanden van 64kb aan (wat de ultra 100 niet kan). Vervolgens flash je m daarna naar de tx2000.

Dus 2x flashen!

Zie btw de beschrijving op page 1 daar staat het ook :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zelf afvraag is: kan je het nieuwe tx2000 flash bestand modden en flashen op de ultra100@raid?

De nieuwe tx2000 flash kan namelijk veel sneller booten.

http://www.promise.com/su...tId=88&category=bios&os=0

Description
- Shortens FastTrak BIOS scan time
- Adds option to wipe out drive data when array is deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is reeds opgelost, toch bedankt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 21:25:
Wat ik zelf afvraag is: kan je het nieuwe tx2000 flash bestand modden en flashen op de ultra100@raid?

Description
Hier was/ben ik ook op zoek naar. Dat wel moeten kunnen maar kon nog niks vinden.
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 21:08:
Met de 133 flash kan de kaart flash bestanden van 64kb aan (wat de ultra 100 niet kan)
En na deze flash kan het er wel in.
Maar Pyro1981 had het over lite/lite+ vandaar mij reactie.
En mooi dat hij zijn probleem heeft opgelost.
Wat was nu het probleem? Pyro1981
Misschien dat andere mensen er ook nog wat mee kunnen.

Nothing more to say...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-08 14:43
Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 21:25:

Description
Dat is ook mijn vraag.
Ik heb geprobeerd om 'm erin te flashen, maar dat gaat niet omdat ie zich nog steeds identificeerd als een Ultra 100 TX2.
Misschien is er een flash programma dat zich daar niets van aan trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Even een subtiel kikje.
Ik heb het met uniflash geprobeerd, maar uniflash zegt dat ie read only is :? en kan er dus geen nieuwe bios in schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Laatst online: 22:52

Bleh!

:)

- foutje - :D

[ Voor 84% gewijzigd door Bleh! op 06-06-2003 23:25 ]

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de nieuwe bios flashen. De vraag is wat je moet veranderen? Het gaat op dezelfde manier als een gemodde tx200 flash die ik nu op me kaart heb. Er staat alleen nergens hoe ze dat gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
Ik heb dit nu ook geprobeerd, maar ptiflash blijft 'm herkennen als een Ultra100 TX2, terwijl die met booten wel Ultra133 aangeeft ?!? Is er een ptiflash versie waarmee ik em wel kan flashen ? Heb ook al een oudere versie met /Unlimit geprobeerd, maar dat werkt helaas ook niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 21:58

Visjes

Blub........

Ik wilde deze flash ook uit voeren
dus ik heb een Promise Ultra100 TX gekocht

en DAMN Rev_2 :(

even wat foto's

Ik ga morgen terug om hem in te leveren tegen een rev_1

en kan iemand me nog de goede biosen sturen?
joris_visser@yahoo.com

[ Voor 64% gewijzigd door Visjes op 10-07-2003 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb ook een REV2 en nou wilde ik proberen om het BIOS van de kaart aan mijn systeembios te hangen, maar dat past niet :( Moet ik ook nog op zoek naar een systeempje dat ik kan misbruiken om dat ding te flashen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Demoniac schreef op 10 July 2003 @ 21:36:
Ik heb ook een REV2 en nou wilde ik proberen om het BIOS van de kaart aan mijn systeembios te hangen, maar dat past niet :( Moet ik ook nog op zoek naar een systeempje dat ik kan misbruiken om dat ding te flashen.
Wat bedoel je hiermee? Ik snap er geen zak van, of ligt dat aan mij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

psmeets schreef op 10 juli 2003 @ 21:38:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Ik snap er geen zak van, of ligt dat aan mij? :?
Lees het topic eerst eens door dan.. De Ultra100-TX2 Rev.1 kan je ATA133 RAID ondersteuning geven door een gemodificeerd BIOS te flashen, maar de Rev.2 trapt daar niet in. Dan moet je het gemodificeerde BIOS aan het BIOS van je moederbord koppelen, die in je moederbord flashen en de kaart met een beschadigd BIOS flashen. De kaart zal dan proberen om een goed BIOS uit je moederbord te halen en vindt dan het gemodificeerde BIOS, waarna je ATA133 en RAID-ondersteuning hebt.
Maar dat staat in dit topic allemaal uitgelegd.. :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Grrr.. ik dacht dat je voor de rev. 02 alleen je mobo-BIOS moest wijzigen om er een RAID-kaart van te maken, maar het PCI-BIOS moet in je mobo-BIOS blijven :/ En mijn 8RDA+ heeft geen plek meer in de binary :( Dus dat gaat niet door. Op zoek naar een rev. 01 dan maar, of gewoon een FastTrak kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
snorry dat ik deze even een schop geef,

zijn die files nog ergens te vinden? k krijg hier alle links die hier rond hangen een 404 :/

en google helpt me ook niet aan een werkende link :'(

kan iemand ze evt mirroren?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 11:47

Freehumor

koekwous

Ook mijn excuses voor het omhoog halen van oude topics.
Maar de downloadfile zijn niet meer aanwezig.
Heeft toevallig iemand de download drivers nog en wil hij ze online gooien (of mailen [info at freehumor punt nl].
Pagina: 1 2 Laatste