Toon posts:

Logitech Cordless Desktop Optical problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag het bovengenoemde setje van een draadloos toetsenbord en draadloze optische muis. Echter, het is nu al 2 keer voorgekomen dat wanneer ik de muis even niet gebruik (15min), hij daarna niet meer reageert. Na een reboot werkt hij weer. Met het toetsenbord heb ik dit probleem niet.

De receiver staat op zo'n 15 cm afstand van zowel toetsenbord als muis.

Wat is hier aan de hand :?

Verwijderd

Batterijen nagekeken ?
USB of op PS/2 aangesloten ? (kijk de energie settings dan na)
Opnieuw connecten. (wellicht al geprobeerd :? )

Ik kan tot 5 meter (met goeie batts) vanaf het ontvangertje muizen. :)

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik dacht dat de muis als hij niet in gebruik is in een slaapstand valt om energie te sparen en als je hem weer wil gebruiken dan moet hij even "bij z'n positieven moet komen".

Staat daar niks over in de manual btw :?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
batterijen zijn goed (vandaag vers uit de verpakking gehaald)
Ik heb 'm op de USB poort aangesloten en al een aantal keer opnieuw geconnect. Hij zegt dat ie op channel 1 is geconnect, maar ik weet niet hoe ik op een ander channel kan connecten.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb deze set ook, ik heb de muis aan de kant gegooid omdat ik ongeveer hetzelfde probleem had. Ook weigerde de muis geregeld dienst... :(

Ik heb mijn Dual Optical er maar weer aangehangen, en die doet het uitstekend.

Over het toetsenbord overigens niets anders dan lof. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 00:18:
batterijen zijn goed (vandaag vers uit de verpakking gehaald)
Ik heb 'm op de USB poort aangesloten en al een aantal keer opnieuw geconnect. Hij zegt dat ie op channel 1 is geconnect, maar ik weet niet hoe ik op een ander channel kan connecten.
Channel kiezen doet ie automatisch.

Als je dat opnieuw wil laten doen dan moet je ffies de ontvangerknop indrukken en dan het connectknopje onderop de muis.

Ook moet de software hem als een optical mouse herkennen zodat je vierde muisknop te programmeren is.

En normaal gaat ie inderdaad terug naar een semi slaap modus. Dan duurt het ong. een halve seconde (maximaal!!) wil hij goed in windows reageren.

Verwijderd

Er zit toch 3 jaar garantie op..

teruggaan en nieuwe vragen..

werkt ie nog nie.. dan ff aan je instellingen kloten

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 10:28

Abu

Abu!

Zelfde probleem hier, heel hinderlijk als je net in een deathmatch zit. Het lijkt wel minder te worden, maar geen idee waardoor. Misschien storen andere apparaten wel, geen idee... maar zeer irritant.

Insanus sum

Verwijderd

Download de nieuwste mouseware drivers als je dat nog niet gedaan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt erop dat de problemen voorbij zijn nu ik de muis op de PS/2 poort heb aangesloten i.p.v. USB. Ook het scrollwieltje werkt nu beter :)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 16:23:
het lijkt erop dat de problemen voorbij zijn nu ik de muis op de PS/2 poort heb aangesloten i.p.v. USB. Ook het scrollwieltje werkt nu beter :)
Ik heb hier hetzelfde, op de usb draait het heel soms maar vaak ook helemaal niet, op ps2 echter geen enkel probleem.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• RMU
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 18:18

RMU

ik heb dat probleem ook gehad maar dat kwam omdat er ijzeren balken onder mijn bureau zitten en die storen de radiogolven van de muis en bij mijn toetesen bord heb ik dat ook niet maar je moet gewoon zorgen dat je muis niet dicht in de buurt van ijzeren dingen is en als het dat niet is moet je de muis gewoon een paar keer heen en weer bezegen en dan doet ie het weer (bij mij tenminste)

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:58
Perfecte set, nog nooit problemen mee gehad, wil nooit meer terug naar draad en minder fijn toetsenbord.

Die van mij zit gewoon op PS/2 omdat ik vaker haperende muizen heb gehad die op USB aangesloten waren!

De batterijen uit de verpakking kunnen ook al oud/slecht zijn, ondanks dat je hem net gekocht hebt.

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Ja, toetsenbord is echt wel de moeite, jammer dat ze dit niet los verkopen.
Ik heb niet nog een muis nodig

• Fault
  • Laatst online: 13-03 16:43
Ik wil hier ook graag een vraag stellen; als ik mijn muis aansluit op de ps/2 port dan doet het toetsenbord het niet meer, op usb werkt alles redelijk, alleen ik sluit de muis liever op ps/2 aan. Wie kan mij hierbij helpen?
Dan nog een andere vraag, klopt het dat als de pc uitschakelt het ledje van de muis nog blijft knipperen?

Verwijderd

Fault schreef op 11 augustus 2002 @ 11:29:
Ik wil hier ook graag een vraag stellen; als ik mijn muis aansluit op de ps/2 port dan doet het toetsenbord het niet meer, op usb werkt alles redelijk, alleen ik sluit de muis liever op ps/2 aan. Wie kan mij hierbij helpen?
Dan nog een andere vraag, klopt het dat als de pc uitschakelt het ledje van de muis nog blijft knipperen?
Je moet je setje op de usb aansluiten of op PS/2 en dan moet je zowel het keyboard- en het muisstekkertje aansluiten.

Allebei aangesloten en toch problemen ?
Mogelijkheden:
• Vuil in ps/2 poortje
• Te veel overgeklokt.
• PS/2 poorten uitgeschakeld :?

Betreft het laatste :

Ja, dat is normaal. (staat ook in andere (eerdere !!!) topics)

• Fault
  • Laatst online: 13-03 16:43
Ik heb mouseware opnieuw geinstalleerd en nu werkt het wel :?

In ieder geval bedankt voor de hulp, zonde van de batterij dat dat ledje blijft branden, het is niet anders...

Verwijderd

Fault schreef op 11 augustus 2002 @ 12:34:
In ieder geval bedankt voor de hulp, zonde van de batterij dat dat ledje blijft branden, het is niet anders...
Leds verbruiken geen drol aan stroom.

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb ook problemen met dit setje op de USB-poort (heb ik toen een topic over geopend deze).

Vooral tijdens het spelen van spellen heb ik dat het setje uitvalt. Een reboot helpt niet, alleen het eruit halen en het er weer indoen van de kabel helpt.

Dit is al een omgeruild setje. Ik denk dat ik ze ook maar eens op de PS/2 poort ga aansluiten.

edit:

Ik heb het nu dus op PS/2 aangesloten en tot nu toe geen problemen. Maar ligt het aan mij, of ging het allemaal toen het aangesloten was op USB een stukje soepeler?

[ Voor 0% gewijzigd door Croccifixio op 12-08-2002 19:43 . Reden: edit toegevoegd ]

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-07 10:06
Ik heb dit setje ook (2x) en heb het probleem ook soms..
Dan reageren mijn muis EN keyboard niet meer..
Ik heb wel de laatste drivers en heb het setje op USB aangesloten.

- NAC Breda -

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoe werkt dat eigenlijk als je het toetsenbord aan de USB hangt?
Kun je dan ook nog onder dos en in het bios werken?

Ik overweeg om dit setje te kopen (op de HCC ofzo, want ik vind 100 euro net iets teveel)

• ZaWoot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 19:49

ZaWoot

Red Is The Color

CyBeRSPiN schreef op 16 oktober 2002 @ 16:31:
Hoe werkt dat eigenlijk als je het toetsenbord aan de USB hangt?
Kun je dan ook nog onder dos en in het bios werken?
Kijk/ lees even in je bios of dit wordt ondersteund, als het goed is moet het geen enkel probleem zijn...
Pagina: 1