Logitech Cordless Desktop Optical valt uit

Pagina: 1
Acties:

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb sindskort een nieuw systeem, waaronder een Cordless Desktop Optical, als vervanging voor de Desktop Pro (ook cordless).
Ik heb alleen het volgende probleem: ik speel OFP online (het is alleen dan voorgekomen) en af en toe vallen de muis en het toetsenbord uit. Beiden reageren niet meer.

Een herstart helpt niet, maar de USB kabel eruit te halen en er weer in te doen helpt wel.

Een kennis van me (met een Apple) heeft hetzelfde probleem met de Cordless Dual Optical (of zoiets) muis van Logitech; alleen komt het hier voor tijdens het 'normale' gebruik. Ook hier is de oplossing het eruit halen en erin doen van de kabel.

Heeft iemand anders dit probleem ook?

Specs: W2K, Mouseware 9.42 (zie net dat v9.61 er is, deze installeer ik vanavond wel als ik thuis ben).

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:14
Ik had/heb er ook last van...

Paar dagen geleden heb ik ze allebei in mn PS/2 poort gedaan, tot nu toe alles nog in orde. Probeer het eens zou ik zeggen (je heb er een converter bij gekregen als het goed is, zo niet, heb ik er hier nog wel 1 liggen voor je).

Ok, en nu ga ik slapen, heb ik al 2 dagen niet mogen doen :O

• Croccifixio
Op woensdag 17 juli 2002 07:49 schreef Red Nalie het volgende:
Ik had/heb er ook last van...

Paar dagen geleden heb ik ze allebei in mn PS/2 poort gedaan, tot nu toe alles nog in orde. Probeer het eens zou ik zeggen (je heb er een converter bij gekregen als het goed is, zo niet, heb ik er hier nog wel 1 liggen voor je).

Ok, en nu ga ik slapen, heb ik al 2 dagen niet mogen doen :O
Ik ga eerst nog wel even de nieuwe versie van Mouseware installeren. Als dat niet helpt, dan sluit ik ze wel aan op PS/2.

Verwijderd

Nieuwe batterijen?

• FailFr8er
Op woensdag 17 juli 2002 11:19 schreef Eyeopener het volgende:
Nieuwe batterijen?
Dit heeft geen nut...

Mouseware zou ik niet installeren, niets dan problemen (hier dan iig). Nu wil ik niet zeggen dat het geen nut heeft om ze te installen, maar hier heb het weinig zin gehad.

Crap, nu heb ik toch een flink tijdje geslapen en nog steeds ben ik moei :O

Verwijderd

zitten toch van die knopjes op met de text "connect". Heb je die al eens geprobeerd?

Verwijderd

misschien moet je ffe zoeken naar "uitvallen usb-poorten"
Vroege VIA chipsets hebben daar nog wel's last van.
Ik heb er met m'n asus a7v ook last van gehad. Na een bios-flash was alles weer toppie !

• FailFr8er
Op woensdag 17 juli 2002 17:26 schreef Whoppa het volgende:
zitten toch van die knopjes op met de text "connect". Heb je die al eens geprobeerd?
Heeft geen effect...

Ik heb de KT266A, dat is geen "vroege" chipset, en het zou er dan ook niet mee moeten gebeuren... maar zoals ik al zei, sinds ps/2 geen problemen meer, en ik gebruik die poorten toch nergens voor......

• Croccifixio
Wat betreft de posts van hierboven aangaande VIA chipsets. Ik heb een P4T533-C, dus geen VIA.
Ik ga nu even de nieuwste Mouseware downloaden en ik post hier nog wel mijn ervaringen na het spelen van wat OFP.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:58

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb hem op USB & PS2 (Muis op USB, Keyboard op PS2) en ik heb er totaal geen problemen mee dat hij wegvalt oid. Ik heb een KT266A, dus ik denk ook niet dat het een VIA-chipset-probleem is. Heb je toevallig meer apparaten op de 2,4Ghz band in de buurt zoals WiFi, DECT, Magnetron (als je een oude magnetron hebt, zijn die meestal slecht afgeschermd en gaat de straling best ver. Als de buren hun magnetron aanzetten, ze hebben waarschijnlijk zo'n slecht afgeschermde, kan ik mijn WiFi kaartje niet meer gebruiken, maar vreemd genoeg mijn DECT-telefoon nog wel :?)
Dit hoeft trouwens geen probleem te vormen, want hier werken al die systemen (WiFi, toetsenbord+muis, Bluetooth en DECT) rustig naast elkaar, nooit problemen mee gehad.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Heeft niets te maken met de usb poorten, hier heb ik beide geprobeerd. Op een computer valt hij wel eens uit. Meestal is het de muis. Reconnecten werkt niet. Een reset van de computer wel.
Overigens gebeurd dit in MOHAA.
Toch maar weer een muis met een staartje aangesloten. Keyboard is al een tijdje niet uitgevallen.
Heb nu dus 2 muizen aangesloten.

Do as I say, don't do as I do.

• Croccifixio
Update:

Ik heb de winkel gebeld en het probleem was niet bekend bij ze. Ik kan het setje gewoon inleveren en dan krijg ik een nieuwe.
Dit ga ik vanmiddag dan ook even doen.

edit:

Het nieuwe setje opgehaald. Tot nu toe nog geen problemen, maar dat merk ik later nog wel als ik GTA3 of OFP ga spelen.
Wat trouwens ook opvalt, is dat in het log van het systeem (event viewer) ik bij het opstarten veel errors zie bij source i8042prt. Ik vermoed dat dit met het toetsenbord te maken heeft. Heeft iemand een idee wat deze error inhoudt? Ik heb nog niet gekeken op Internet, dat ga ik nu even doen.

Dit is trouwens de melding in het log:
[code]Exceeded the allowable number of retries
(configurable via the registry) on device . [/code]

[edit2]
Net wat gevonden op Eventid.net.
De foutmelding heeft te maken met de PS/2 poort. Er zijn 2 descriptions:
code:
1
2
3
4
5
Intel 8042 Port Driver 
The i8042prt driver handles the keyboard and mouse port 
mouse (also known as a PS/2-compatible mouse) for the 
Intel 8042 controller. For more info check Microsoft 
Article ID: Q102989 (i8042prt.sys)

en
code:
1
2
Port driver for the keyboard and the PS/2-compatible mouse 
(plugged into the i8042 auxiliary port)

Deze uitleg is erg begrijpelijk. Maar wat ik niet begrijp is de reden dat ik de melding krijg. Ik heb helemaal geen apparaten op de PS/2 poort aangesloten.
Ik ga nu even de MS articles doorspitten.
[/edit2]

[edit3]
Ok, MS site geraadpleegd. Deze had het volgende te zeggen:
code:
1
2
3
4
5
6
User Action:
If the keyboard is behaving normally, no action is 
needed. To avoid this message, try increasing the value 
of ResendInterations in the Registry key Current 
Control Set\\Services\\i804prt\\parameters. Or, try 
using a different keyboard.

Ik denk dat ik dus maar het register ga aanpassen, maar ik begrijp nog steeds niet waarom ik deze melding krijg, als er niks op de PS/2 is aangesloten.
[/edit3]

Verwijderd

Wat voor voeding hebbie ?

• Croccifixio
Op vrijdag 19 juli 2002 15:55 schreef jueeeejuaR het volgende:
Wat voor voeding hebbie ?
340W van Chieftec.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb er ook veel last van met mijn optische draadloze muis. (Cordless optical). Ik heb het draadloze toetsenbord aangehouden en mijn dual optical eraan gehangen. werkt zonder problemen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• FailFr8er
Op vrijdag 19 juli 2002 20:33 schreef -TheGrimReaper- het volgende:

[..]

340W van Chieftec.
Scary thing is....die heb ik ook....:{

Lijkt me alleen zo stug dat het daaraan ligt (btw, nog steeds geen probs nu ik em aan mn PS2 heb hangen)

• Croccifixio
Gisteren nog een tijdje wat GTA3 gespeeld en tot nu toe nog geen problemen.
Dat aansluiten op je PS/2: is allemaal wel leuk, maar daarom neem ik geen MB met USB en een USB toetsenbord en muis.

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb ook zo'n cordless ding van logitech, en ze zeggen dat de ontvanger en de toetsebord+muis zo'n 2 meter van elkaar mogen zijn.. Dat geeft bij mij een wat happerige muis.. Als ik ze vlak bij elkaar zet doen ze 't perfect.. Alleen is dan wel het effect van dat cordless-gebeuren een beetje weinig.. ;)

• FailFr8er
Op zaterdag 20 juli 2002 12:35 schreef -TheGrimReaper- het volgende:
Gisteren nog een tijdje wat GTA3 gespeeld en tot nu toe nog geen problemen.
Dat aansluiten op je PS/2: is allemaal wel leuk, maar daarom neem ik geen MB met USB en een USB toetsenbord en muis.
Hoe bedoel je, 1 van die 2 moet evengoed op je PS/2 poort aangesloten worden.... de ander kan op je USB of op je PS/2. I don't see a problem (if you do please explain)

• Croccifixio
Op zaterdag 20 juli 2002 16:11 schreef Red Nalie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, 1 van die 2 moet evengoed op je PS/2 poort aangesloten worden.... de ander kan op je USB of op je PS/2. I don't see a problem (if you do please explain)
Nou, volgens mij dus niet.
Of je sluit alleen de USB aan of je sluit beide PS/2 aan. Niet allebei.
Dat heb ik in eerste instantie gedaan bij iemand anders en dat werkte voor geen meter.

• FailFr8er
Op zaterdag 20 juli 2002 21:40 schreef -TheGrimReaper- het volgende:

[..]

Nou, volgens mij dus niet.
Of je sluit alleen de USB aan of je sluit beide PS/2 aan. Niet allebei.
Dat heb ik in eerste instantie gedaan bij iemand anders en dat werkte voor geen meter.
IK heb hier een hele lange tijd gehad dat ik 1 op de USB en 1 op de PS/2 gedaan heb :P. Het is idd niet nodig, maar het werkt wel, als dan je USB uitvalt (nou ja, je KB/M-set) doet je KB et iig nog :P

Verwijderd

Die ontvanger moet minimaal 20 cm van je beeldbuis of speakers staan, zodat het signaal niet verstoort word.
Pagina: 1