Ik heb zelf een VooDoo1 en 2 gehad. Daarna een Viper 770. Echt een goeie kaart gewoon. Overgeklokt tot Ultra en hij was echt supersnel. Mooie graphics en alles. Vroeger had je tenminste veel veranderingen. Nu is het allemaal alleen maar sneller
Het begon allemaal op een 486 met 1 of andere VLB kaart. Doom draaide prima, maar dat was het dan ook zo'n beetje
Na een tijdje kreeg ik een Intel P75 bak met Ati 1MB mach64 PCI kaartje. W00t, daar draaide doom natuurlijk wel ERG snel op
Het einde... Of juist het begin.
Na een tijdje kwam er een nieuw mobo, met een celly 433. De Ati Rage Pro Turbo en 64 MB dimm ging er weer in, en alles draaide weer.. Voor de zoveelste keer moest de videokaart er maar weer aan geloven, en er kwam een GF2MX200 (ik dacht, goedkoop, en er zit "Geforce" in de naam, daar heb ik zoveel over gehoord, dat moet geweldig zijn). Ik had om een of andere reden wel het gevoel dat kleuren en scherpte op de Windows desktop minder mooi waren dan op m'n Ati kaartje. Na een tijdje (paar weken ofzo) kwam een familielid toevallig langs, die toevallig een computerblad bijhad waarin een vergelijkende test van videokaarten stond, waarin de GF2MX200 nogal werd afgeraden. Ook kwam ik er achter dat dit niks meer is dan een budgetkaart, al vanaf de release. Ik voelde me aardig genaait en kon er na een tijdje niet meer tegen, WEG MET DAT K#TDING! Verkocht aan iemand met een P2 350... Hopelijk heeft hij er meer plezier van dan ik had. Ati kaartje terug en daar was de scherpe 2D met goede kleuren weer terug... Na een tijdje moest er toch echt een nieuwe videokaart komen, nVidia moest ik niet meer hebben. Volgens mij was dat het moment dat mijn Viper 2 met S3 Savage 2000 om de hoek kwam kijken, een kaart waar ik eigenlijk nog steeds plezier van heb. Van Ati wist ik niks meer of de Radeon bestond nog niet/was te duur. Mijn Viper 2 hield het een tijd uit en er kwam langzaam maar zeker, 3 moederborden later een P3 733. Voor de zoveelste keer moest de videokaart eraan geloven en ik kocht een Ati Radeon 7500. Deze kaart deed werkelijk niets anders dan crashen, met deze kaart kon ik praktisch iedere applicatie die 3D gebruikte laten crashen. Terug naar de winkel met die zooi... Toen heb ik een hele tijd nagedacht of en zo ja wat voor vervanger ik zou moeten nemen voor m'n Viper 2. Nu heb ik m'n Viper 2 nog steeds, en zag bij de Memo bij de faillissementverkoop een Matrox G400 liggen voor 35 Euro. Die heb ik toch maar meegenomen, want ik moest nog een videokaart voor m'n 2de pc hebben, maar dan vervangt de G400 gewoon m'n Viper en kan de Viper door naar de 2de pc. Of dit echter zo gaat lopen weet ik nog niet, het lijkt erop dat de Matrox knoppen en tekstjes binnen een venster teveel naar rechts laat zien soms, waardoor een knop maar half te zien is b.v.
Wat er met die Matrox gaat gebeuren weet ik niet, wat ik wel weet is dat ik het erg jammer vind dat S3 niet echt meer bestaat... (sja, overgenomen). Ik ben benieuwd wat mijn volgende kaart wordt, en wat voor kaart er in de Athlon Xp 1800+ komt die ik heb besteld, maar waarvan de TPG het pakje kwijt is ofzo. Misschien een Voodoo...
Maar goed, de beste kaart is misschien wel de Ati Rage Pro Turbo 8MB AGP geweest voor mij, de kaart heeft het altijd betrouwbaar gedaan en draaide superstabiel, en ik stond verbaast van NFS3 destijds (en eigenlijk vind ik het nog steeds wel een mooie game, gameplay maar ook grafisch). Daarna komt voor mij de Viper 2 met S3 Savage 2000 chip. 2 kaarten die nooit serieuze problemen gaven en tenminste niet al bij de release goedkope troep waren zoals de GF2MX 200 (dat nVidia alleen al heeft gedurft dat op de markt te brengen
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Als je dan toch nostalgie wilt ophalen doe het dan wel goed.. Denise was de grafische chip in de Amiga (ECS chipset); opgevolgd door Lisa (AGA chipset).Op dinsdag 16 juli 2002 10:10 schreef sanderb het volgende:
Fat Agnus...
ow..de tijd dat ontwikkelaars hun chips nog vrouwen-namen gaven...
voor degenen die het niet weten... Agnus was de videochip van de Amiga.
Heerlijk was dat. In de vakantie nam mijn Pa altijd de Amiga mee van het werk. De hele vakantie niets anders doen dan spelletjes spelen en met Deluxe Paint klooien (ben er overigens nog steeds van overtuigd dat Dpaint de moeder van alle grafische software is..)
Voor zijn tijd zeker de beste video chip. Al was het dan geen kaart..
Agnus deed de DMA, clock frequency modulation, etc.
Voor meer info fiets ff langs http://amiga.emugaming.com/customchips.html
Ja dat komt ten eerste dat nieuwe features niet massaal worden benut door nieuwe games en dat de games er nog niet zijn die er van gebruik maken.Op dinsdag 16 juli 2002 15:53 schreef benchMarc het volgende:
Voodoo was echt een vooruitgang. Alle pixels waren wegEn het ging nog snel ook. Ik heb echt zitten geilen op de Voodoo1
Ik heb zelf een VooDoo1 en 2 gehad. Daarna een Viper 770. Echt een goeie kaart gewoon. Overgeklokt tot Ultra en hij was echt supersnel.
Mooie graphics en alles. Vroeger had je tenminste veel veranderingen. Nu is het allemaal alleen maar sneller
Ook wordt er heel vaak oude games doorgebruikt en dan zie je die Features nooit dan wordt het hooguit alleen sneller.
Kijk maar na Quake3A 300fps wat mot je daarmee.
Waar nieuwe games en aankomende doen er veel meer mee zoals bumpmapping en dan wordt het echt beter beeld maar dan zul je nieuwe games ten eerste voor moeten kopen anders zul je het nooit zien.
Ik vond Giant er vet uitzien vooral het water. op de Radeon.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
uit mijn oude k6 233. 2 hele MB`s geheugen. Er zit een chipje op waar een stickertje op zit met de text: 3D CHARGER. Impressive...
Ja dat was nog eens een kaart. Hij is uit 97 maar hij was echt zwaar bagger wat 3d betreft. 2d waren alle ati's altijd goed. Dus deze ook. Er zater allerlei feature bij die kaart die je helemaal niet gebruikte: paning etc. Maargoed, daar kon je wel enorm stoer mee zijn.
Die Voodoo`s waren altijd te duur voor mij. Nu geniet ik van een GF3 classic en gaan we binnekort maar eens overstappen naar wat leukers. (Even de kat uit de boom kijken: ik wil toch weer terug naar Ati..)
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]
Toen ik voor het eerst quake ging spelen met dat ding... Ik was gewoon helemaal verbaasd! Het leek wel een totaal ander spel
Geen een andere videokaart heeft me zo kunnen verrassen
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
dikzak
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
Dé sprong werkt daarmee gemaakt..
Ik hoop dit ook te kunnen zeggen over de GF4 (of dergelijke, weet nog niet pcies welke ik ga kopen) omdat die binnenkort ook in mijn bezit is
Daarna deze lieve GF4 Ti4400
maar ooit? denk dat 3DFX 1 van de beste is, gebruik nog steeds, in me servertje
1. Dit was de echte doorbraak van nVidia (de Riva 128 was de aanloop), vele gamers van nu maken nog steeds gebruik van de successen die toen geboekt zijn.
2. Eén van de eerste kaarten voor het AGP-slot
3. Zowel 2D als 3D, dus geen add-on kaart zoals de Voodoo's
4. Betaalbaar ivt de voodoo 2 icm 2D-kaart
5. Overklokbaarheid
6. Hogere resoluties dan 1024x768 (dit was met een SLI Voodoo 2 niet mogelijk)
7. TV-out mogelijkheden zaten al ingebakken
En de beste van alle TNT's was uiteraard degene die nog steeds in mijn systeem zit: Canopus 2500 Spectra
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*
Btw real_raichu70: ik ben van een TNT2 Ultra op 200/200 naar een GF2MX 210/210 gegaan, en ik had dus echt wel VEEL fps meer... Ging van 150fps in Q3 timedemo destijds naar 215 fps.
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Verwijderd
Ik kan niet anders zeggen dan de GeForce 3 ti200 SE 128 MB DDR. Dit videoplankje heeft alles in huis wat je tegenwoordig nodig hebt. Een ti4600 is pas over een jaar interessant. OA de prijs is dan interessanter.
Maargoed laat ik eerlijk zijn: De Ati Radeon planken kunnen er ook wat van.
Maar voor mij was het toch de Viper550 16mb , dat was echt genieten toen
\_Specs_/
en je keek toen je ogen uit
Verwijderd
De volgende echte mijlpaal vind ik toch echt de Geforce GPU's.
Barbatruuk.
In verschillende smaken leverbaar: Isa, Vesa etc. 640x480 met een refresh van maar liefst 60 Hz, en dat alles met 16 of 256 kleuren, en later zelfs met 16000 kleuren. Nog wat later was het de eerste betaalbare kaart die 1024x768 non-interlaced kon weergeven. MAW: Dit is de kaart die VGA de standaard en betaalbaar heeft gemaakt.
Als we het over grafische kaarten in zijn algemeenheid hebben dan gaan we toch richting het originele Hercules kaartje: 720x400 (ofzoiets), monochroom. Maar het is wel de eerste kaart die plaatjes kon laten zien. Hierna kwam CGA nog: 320x200, 4 kleuren, maar dat zag d'r niet uit. EGA kon hetzelfde, maar dan een wat hogere resolutie (640x400)
Specs? Zie ondertitel...
Ik kan nu NFS3 namelijk niet zo soepel draaien, zeker niet in 640*480... Ben best wel benieuwd hoe het met een Voodoo 2 gaat...
Huidige videokaart is een S3 Trio 3D/2x, en ik tik dit stukje toevallig ook op die bak...
Verwijderd
En de volgende stap was de eerste GF2 kaart.
zwaar relaxed, liet je cpu lekker rekenen toen iedereen met geforce 1 zat zat je al met een snelle pc ongeveer op geforce 3 niveau
vet man
am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!
voor de mensen die een review willen lezen: http://www.tomshardware.com/graphic/02q3/020718/index.html
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
alleen jammer dat die goeie ouwe tijd weg de voodoo kaarten waren de beste video kaarten ooit
OMFG! Die review. Die Radeon 9700 beloofd wat te worden.Op donderdag 18 juli 2002 12:25 schreef Breepee het volgende:
Ati Radeon 9700
[afbeelding]
voor de mensen die een review willen lezen: http://www.tomshardware.com/graphic/02q3/020718/index.html
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
Helemaal fout! de voodoo1 was NIET de eerste kaart die 3D kon, dat was de Rendition verite. en die was dus echt wel ff beter dan een voodoo1.
Verwijderd
Dik gelul...sneller als een GF2mx...sure...Op vrijdag 12 juli 2002 00:04 schreef real_raichu70 het volgende:
Nvidia Riva TNT2 Ultra
Is nog steeds sneller dan een GF2 MX
Twin Texel 2 architectuur was innovatief , terwijl ze nu al 4 generaties op TNL doorboren .
En natuurlijke de Dual SLI Voodoo II+Voodoo Banshee combo
Sneller als een GF2 MX200 ja...maar niet als een gewone MX of een MX400...
am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!
Er word hier helemaal niet beweerd dat ie de eerste was.Op donderdag 18 juli 2002 14:13 schreef Shakespeer het volgende:
Wat een gelul dat de voodoo1 zo ontzettend goed was, en wat een doorbraak..
Helemaal fout! de voodoo1 was NIET de eerste kaart die 3D kon, dat was de Rendition verite. en die was dus echt wel ff beter dan een voodoo1.
Die voodoo1 word zoveel genoemd omdat ie de markt opende voor 3d gaming, iets wat die andere 3d kaarten niet echt lukte.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
en uiteraard de allereerste geforce
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Matrox millenium 8mb...
S3 virge trouwens ook (een van de eerste kaarten met 3d)
en natuurlijk de voodoo1 toen 3d standaard begon te worden
if broken it is, fix it you should
MAX is met 1 X, (MAXX is van ati met de rage fury maxx (dual rage128 ))Verwijderd schreef op 18 juli 2002 @ 02:50:
Matrox Millenium G400 MAXX, beste kaart toen der tijd, strakste 2d, 3d, vetste functies............... gewoon de beste kaart met de beste functies toen der tijd.
Ik heb hem ook gehad, zaten inovatieve dingen in (dualhead, bumpmapping), maar slechte (opengl) prestaties, waardoor ik hem heb vervangen door een radeon AIW
if broken it is, fix it you should
idd, 3dfx had de wel eerste kaart die écht 3d knap kón leveren op een redelijke snelheid. Er waren heus wel eerder kaarten die beweerden dat ze 3D ondersteuning hadden (S3 virge dus) maar het werd niets.NitroX_infinity schreef op 18 juli 2002 @ 16:05:
[...]
Er word hier helemaal niet beweerd dat ie de eerste was.
Die voodoo1 word zoveel genoemd omdat ie de markt opende voor 3d gaming, iets wat die andere 3d kaarten niet echt lukte.
Zelfde verhaal voor d3d: eerst was het totaal flop en nu is d3d het beste.
nix gelul dus
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Verwijderd
Voodoo1 WAS niet de eerste kaart met 3D ondersteuning
Voodoo1 WAS niet de kaart die het 3D tijdperk opende!
Nee.. dat was NIET de voodoo1. wie het wel was..
De RENDITION VERITE 2100..
DAT was de kaart die het 3D tijdperk opende.. 3dfx volgde een stukkie later hoor! Wel ff opletten he
Verwijderd
En fyi, D3D suckt nog nog steeds, openGL is the way to do things right nu..Voodoo_man schreef op 17 augustus 2002 @ 12:28:
[...]
idd, 3dfx had de wel eerste kaart die écht 3d knap kón leveren op een redelijke snelheid. Er waren heus wel eerder kaarten die beweerden dat ze 3D ondersteuning hadden (S3 virge dus) maar het werd niets.
Zelfde verhaal voor d3d: eerst was het totaal flop en nu is d3d het beste.
nix gelul dus
(bijna) alle games van nu draaien op OpenGL
En dan nog iets, mijn Rendition verite 2100 kon OOK quake 2 spelen op 30 frames er seconde...evensnel als een voodoo1.. het zag er mischien niet zo strak uit, maar het zag er wel goed uit.. En snel hoor!
Verwijderd
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Verwijderd
Slimblobber schreef op 17 augustus 2002 @ 17:10:
Als het goed is geen enkele, anders zouden er geen nieuwe meer ontwikkeld hoeven worden
Ik denk dat de voodoo's de beste ooit waren.
in opengl waren de voodoo kaarten goedVerwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 17:21:
[...]
Slim
Ik denk dat de voodoo's de beste ooit waren.
een voodoo 2 ewas mijn aller eerste grafische kaart, toen was ik 8
Verwijderd
Mijn eerste kaart was een v770 (tnt 2)gfo schreef op 17 augustus 2002 @ 17:26:
[...]
in opengl waren de voodoo kaarten goed
een voodoo 2 ewas mijn aller eerste grafische kaart, toen was ik 8
Kreeg pas heel laat een pc
Verwijderd
Beste video kaart voor gamen neem ik aan ?Verwijderd schreef op 11 juli 2002 @ 23:58:
Op dit moment zit 90% te gamen met een Gforce. Ik ook overgens (Gforce 4 ti-4200)
Ok de ti-4600 is op dit moment de beste kaart aller tijden maar wat vinden jullie dat de beste kaart was voor zijn tijd.
Wat is in zijn tijd de beste Upgrade van video kwaliteit ooit geweest.
Ik zeg de Voodoo 1 deze kaart gaf met veel spellen mooie effecten en gaaf zeer veel snelheid.
Wat denken jullie ???
Verwijderd
Hierna heb ik de TNT2 M64 gekocht waar ik tot vandaag aan toe erg tevreden mee ben, de 3d kwaliteit is goed en bijna alle games kun je er goed mee spelen. Morgen is zijn laatste dag, en komt de GF4 Ti4200 3,4 ns 64 mb erin.
Over het algemeen vind ik de werkelijke vooruitgangen in de videokaarten niet echt groot, het verschil in kwaliteit zie je niet 123 in een resolutie van 1024x768 of 1600x1200
hahahaha, dat zul je wel terugnemen als je die GF4 erin zetVerwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 20:54:
Mijn eerste 3d versnellende kaart was de Voodoo1 dat was pas toen de Voodoo2 uitkwam. Dit is tot nu toe de grootste vooruitgang geweest in 3d, zo groot zullen we hem waarschijnlijk nooit meer krijgen.
Hierna heb ik de TNT2 M64 gekocht waar ik tot vandaag aan toe erg tevreden mee ben, de 3d kwaliteit is goed en bijna alle games kun je er goed mee spelen. Morgen is zijn laatste dag, en komt de GF4 Ti4200 3,4 ns 64 mb erin.
Over het algemeen vind ik de werkelijke vooruitgangen in de videokaarten niet echt groot, het verschil in kwaliteit zie je niet 123 in een resolutie van 1024x768 of 1600x1200
De meeste mensen deugen!
ik denk dat ik hem toch weer ga ruilen voor mijn geforce 2 mx 200
voodoo zijn naar mijn idee de monsterkaarten op 3D gebied
get rich or die try'in
Maar ik nomineer mijn toenmalige Voodoo (en later Voodoo II) kaartje als beste videokaart allertijden. Wat een verschil was dat zeg... Super gewoon.
Goed over te klokken, snelle kaart gewoon bruut..
Toen had ik Duron 600 - Riva TNT 16 mb AGP
Blaasde een P2 450 - Riva TNT2 32 mb AGP er echt dik uit!
dwz dubbele framerate @ UT
Divide and conquer.
3d: Diamond monster 3d
What if this weren't a hypothetical question?
Veni, vidi et cervesiam
Verwijderd
Verwijderd
Maar ik denk dat ik het meest onder de indruk van een videokaart ben geweest toen ik voor het eerst VGA zag, 640x480, 256 kleuren, allemachtig, dat was wat! Ik geloof dat dat Kings Quest was waar ik toen naar keek, was zelf toendertijd helemaal hooked aan Larry 1, hahaha(die ik dit weekend wederom gedownload heb, wel de VGA-versie, en meteen 2 uur heb zitten spelen, was bijna niks vergeten...
Zelf had ik toen een XT met CGA en Hercules(jaja!) op een amberkleurige dualsync(wow!) monitor, hahaha... Een laser XT3, nieuw gekocht voor maarliefst 3750 echte nederlandse guldens...(rond 1988 als ik me niet vergis, was toen eeeuh 14...) En blij dat ik was! hahahaha
Waar basseer je dat op? ik denk dat dat precentage wel wat lager ligt, er zijn toch redelijk wat mensen met een Radeon 7200 nog meer met een radeon 8500. En dan natuurlijk nog een aantal mensen met een matrox ivm zijn goeie dual head opties.Verwijderd schreef op 11 juli 2002 @ 23:58:
Op dit moment zit 90% te gamen met een Gforce. Ik ook overgens (Gforce 4 ti-4200)
Enniewee de beste videokaart ooit was de Voodoo 1 en 2... gewoon omdat die de grootste vooruitgang ooit was. Toen ik mijn voodoo 2 kocht. hebbik eerst toch echt met verbazing een paar rondjes nfs 2 gespeeld "wow moet je daar dat zonlicht zien!", "kijk daar dat glimt!"
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Namelijk de Point of View GeForce 4 Ti4200 XP (3,3ns!), 128mb
De reden waarom ik deze de beste vind, is dat ie zonder extra koeling te overclocken is tot zo'n 310/650 (ongeveer de snelheid van een Ti4600!
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd
Het gaat over de beste kaart uit zijn tijd.KillerBeeForEver schreef op 20 augustus 2002 @ 13:19:
De beste kaart ooit? De kaart die ik nu net pre-ordered heb!![]()
Namelijk de Point of View GeForce 4 Ti4200 XP (3,3ns!), 128mb.
De reden waarom ik deze de beste vind, is dat ie zonder extra koeling te overclocken is tot zo'n 310/650 (ongeveer de snelheid van een Ti4600!) en de prijs/kwaliteit verhouding daarom heel 'aangenaam' is te noemen, ik heb 'm voor € 249,--, maar ik zag dat inmiddels de prijs weer naar boven is bijgesteld, nu is ie € 265,--.
Maarja, als jij die de beste vind
Ja, nou en? Anderen hebben ook hun huidige, vrij nieuwe, kaart genoemd, duzz...Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 13:28:
[...]
Het gaat over de beste kaart uit zijn tijd.
Maarja, als jij die de beste vind
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd
Heb jij een MX200? WHAAHA! dan ben je geen tweaker (maar da's niet erg, ben ik ook niet)ModmaN schreef op 19 augustus 2002 @ 17:05:
voodoo 3 2000 roeleerd![]()
ik denk dat ik hem toch weer ga ruilen voor mijn geforce 2 mx 200
voodoo zijn naar mijn idee de monsterkaarten op 3D gebied
Ikzelf vond de Ati Radeon 64 MB DDR ook wel aardig. Voodoo2, geforce2 ook nog wel (eindelijk geen hitteproblemen) en de voodoo5 vind ik heel leuk ontworpen. (scalabity, een future proof kaartje; de eerste in zijn soort op de voodoo2 na vind ik
Maar heb toch laatst maar een GeForce 4 Ti 4200 gehaald, die draait toch wel iets beter.
Nu nog een nieuw prosessortje (XP 2200+) en een nieuw mobo (MSI KT3) en geheugen (DDR333) en dan kan ik er weer 2 jaar tegen aan.
Ik herinner mij Larry en Kings Quest ook nog wel toen ik overstapte van EGA naar VGA... Jezus zeg, wat was dat kwijlen zeg, met een paperwhite monitor...Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 03:25:
Tsja, breed topic=veel replies...
Maar ik denk dat ik het meest onder de indruk van een videokaart ben geweest toen ik voor het eerst VGA zag, 640x480, 256 kleuren, allemachtig, dat was wat! Ik geloof dat dat Kings Quest was waar ik toen naar keek, was zelf toendertijd helemaal hooked aan Larry 1, hahaha(die ik dit weekend wederom gedownload heb, wel de VGA-versie, en meteen 2 uur heb zitten spelen, was bijna niks vergeten...)
Zelf had ik toen een XT met CGA en Hercules(jaja!) op een amberkleurige dualsync(wow!) monitor, hahaha... Een laser XT3, nieuw gekocht voor maarliefst 3750 echte nederlandse guldens...(rond 1988 als ik me niet vergis, was toen eeeuh 14...) En blij dat ik was! hahahaha
Wat zijn wij nu eigenlijk verwend...
Verwijderd
Klein stukje maar ofniepolo1987 schreef op 20 augustus 2002 @ 19:25:
Maar heb toch laatst maar een GeForce 4 Ti 4200 gehaald, die draait toch wel iets beter.
van een 3Dmark 2001se score van 2200 naar 5500 op een AMD Athlon 700
Het mag wel wat schelen, de Ti4200 zou ik echt niet willen hebben. Ik was pas tegen iemand aan het quaken met een Ti4200, was een heel klein beetje jaloers op z'n 3D snelheid, maar niet op de hele kaart want ik hecht ook nog wel wat waarde aan goede 2D (hij had een kut merk kaart dus zal wel kutte 2D zijn).
Was ik dus tegen hem Q3 aan het doen over internet, op een lekker warme dag : zweeft ie opeens met een ping van 999 in de lucht.. Rara...
Komt ie even later op IRC : "GEEN COMMENTAAR, m'n Ti4200 is vastgelopen, hij kapte ermee toen ie 70 graden werd"
En toen ik toch wel stilletjes lachen achter mijn Matrox G400
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Die ging zo heerlijk lang mee...
Ut was ook de perfecte overgang na me 2mb S3 Virge
Ik zou zo weer een traantje weg moeten pinken als ik dat draaiende 3dfx logo weer zag voordat ik me spellen opstartte...
En daarom: HEIL 3DFX!!!
maar dom dat ik toen geen Gefrorce 256 had gepakt
en ooit heel vroeger nog een diamond viper 2???
kan dat? het was een diamond... dat weet ik zeker..
und than jetzt ein ti4400....
het heeft niet zo'n feeling als de oude diamond... want toen was de stap van pixel 3d (quake 1, haha die liep zonder 3dkaartje toch op mijn oude 133) naar quake 2 echt super groot,
en tegenwoordig is het er al allemaal.... dus niet meer echt vernieuwend, alleen sneller..
maar klagen doe ik niet
Hij heeft het ook lang volgehouden trouwens, ik heb er zelfs nog black en white op gespeeld na veel gechoochel
Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C
Verwijderd
Ik had trouwens het gevoel dat de Voodoo II heel erg weinig CPU afhankelijk was. De Viper TNT op een P450 ging een stuk korter mee en was gekocht na de Voodoo II. Bovendien zag het er 3D niet uit en vond ik het vaak zelfs trager
oftewel:
voodoo II by far (meest houdbaar = beste)
ps
ik had na die P333 een laptop PIII 600 gekocht om van mijn spelverslaving af te komen. Ik vindt dat ik over 6 maanden genoeg afgekickt ben
sorry voor de leesbaarheid, 't was een beetje laat (of vroeg)
Dadelijk een Geforce 4 Ti4600. We hebben ook nog een Dragon Voodoo 2 liggen (dies van Trust). Ook wel lekker toen der tijd
• Matrox millenium II AGP 4 MB WRAM (prijs toen: 250 euro)
• Creative Voodoo II 12MB (prijs toen: 300 euro)
Geen twijfel mogelijk
Haarscherpe & glasheldere 2D & razend snelle 3D (toen beide op de mark kwamen natuurlijk)
Allebei zaten ze op eenzame hoogte en waren ze hun tijd vooruit.
Verwijderd
Ik heb precies dezelfde combo gehad, samen met een super revolutionaire PENTIUM II 233. Echt vet systeem had ik toenPredator schreef op 22 augustus 2002 @ 21:02:
De combo die in dit systeempje zit:
• Matrox millenium II AGP 4 MB WRAM (prijs toen: 250 euro)
• Creative Voodoo II 12MB (prijs toen: 300 euro)
Geen twijfel mogelijk
Haarscherpe & glasheldere 2D & razend snelle 3D (toen beide op de mark kwamen natuurlijk)
Allebei zaten ze op eenzame hoogte en waren ze hun tijd vooruit.
Ten 1e was die 2e monitor zo gaaf (had oude 15" naast m'n eigen 17" gezet).
Bovendien is de kwaliteit van beeld bij een G-kracht 3 of Ati Radeon 7500 zeker nog niet zo goed. G-Kracht 4 heb ik nog niet (zoveel) gezien, dus daar zal ik geen oordeel over vellen. Maar OMFG wat had die kaart een mooi kwaliteitje
Heb ook nog wel wat emoties lopen bij ene stealth kaart, met 4 mb. kwam aan op LAN (met penitum 166 MMX) En wow, ik was de bomb
En Larry in kleuren, dat was ook een hele overgang idd. WOEI !! En nu komen er nog meer @ Parhelia-512, die wil ik nog wel
Matrox-Fan 4-ever (nou ja, voorlopig nog)
Happy Blessings <3
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
alexandervisser schreef op 23 augustus 2002 @ 19:27:
Asus V7700 Deluxe (video in en uit)
Om welke reden dan
Waarom schoot deze kaart volgens jou ver boven de anderen uit ?
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 19:12:
[...]
Ik heb precies dezelfde combo gehad, samen met een super revolutionaire PENTIUM II 233. Echt vet systeem had ik toen
Dat waren nog es tijden
Verwijderd
Zie ik daar een nieuw lid van de 3dfx must live on societyVerwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 00:13:
De heiligste plank allertijden was ckerz de VooDoo 2...
Die ging zo heerlijk lang mee...
Ut was ook de perfecte overgang na me 2mb S3 Virge
Ik zou zo weer een traantje weg moeten pinken als ik dat draaiende 3dfx logo weer zag voordat ik me spellen opstartte...
En daarom: HEIL 3DFX!!!
Dat logo herken ik ook nog ja, wat een tijden zeg. Turok op dat ding, quake2 op dat ding....maar dat is al gezegd...
In ieder geval, de enige kaart van toentertijd die nu nog genoemd wordt is de voodoo2. zelfs de tnt1 is al lang overrompeld dus dat is nog een argument om de voodoo2 te kiezen. zelfs nu nog hebben veel mensen baat bij een voodoo2 add on (is een zwakte maar nu blijkt, dus ook duidelijk een kracht) die naast de agp kaart geprikt kan worden.
Verwijderd
mijn eerste 3d kaart
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Pentuim III 266 (toen was de snelste PII 300)
Moederboord ASUS P3B-F (beste wat er is ,gebruik hem nu noch)
VooDoo Rush 6MB van YAKUMO (even later Asus 3800 De Luxe TNT2 Ultra)
HD een Quantum 6.4GB
Sounkaart SB platinum 64 (weet niet meer)
28KB/s modem
voeding 190Watt
De PC was gebouwd in Polen en week later kwam ik met de vakantie in Spanie en daar was alles +/-40 % goedkoper
en de beste VGA kaart ooit vond ik mijn ASUS TNT2 Ultra2 32MB SD-RAM TV-out
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
TNT2...
maar dom dat ik toen geen Gefrorce 256 had gepakt
quote]
voor mij geld precies hetzelfde... Ik kocht een TNT2 Ultra en was daar onwijs blij mee, maar had beter de Geforce 256 kunnen pakken. Maar die was 2x zo duur...
Maar 3DFX
Dit topic is gesloten.
![]()