Toon posts:

Wat is de Beste Videokaart ooit?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.171 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment zit 90% te gamen met een Gforce. Ik ook overgens (Gforce 4 ti-4200)

Ok de ti-4600 is op dit moment de beste kaart aller tijden maar wat vinden jullie dat de beste kaart was voor zijn tijd.

Wat is in zijn tijd de beste Upgrade van video kwaliteit ooit geweest.

Ik zeg de Voodoo 1 deze kaart gaf met veel spellen mooie effecten en gaaf zeer veel snelheid.

Wat denken jullie ???

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Voor games: Voodoo 1 en daarna de Voodoo 2 (SLI :P )

de betaler vervuilt

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
duidelijk Voodoo 1 ja.. :)

Verwijderd

Intel 740!!!, nee dat is maar flauwekul, maar naar mijn mening was de voodoo 1 een hele vooruitgang.
Maar ik vind de eerste geforce ook errug goed, ben nu meer ati aanhanger, maar dat doet er verder niet toe.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
ik heb me ooit scheel betaald voor een Viper550, ik was toen dertijd heel cool bezig. nu doet ie het nog steeds wel ok, in de server dan ;)

Verwijderd

Nvidia Riva TNT2 Ultra

Is nog steeds sneller dan een GF2 MX
Twin Texel 2 architectuur was innovatief , terwijl ze nu al 4 generaties op TNL doorboren .

En natuurlijke de Dual SLI Voodoo II+Voodoo Banshee combo :)

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-06 09:52

Metten

ik hou het graag simpel

ik zweer bij mijn ouwe Diamond Edge 3D :z

Verwijderd

Topicstarter
Idd Echt jammer dat nVidia niet wil luisteren naar de werknemers van 3dFx die er nog werken na de overkoop.

Trouwens als je iets erg ontroerends wil lezen moet je eens dit artikel lezen

http://www.vnroundup.com/index.php?item=articles/3dfx

Ik had zelf een VooDoo Banshee heerlijke kaart eindelijk een goede aankoop van mij.

Trouwens de Stealth 2 was ook een aardige upgrade voor zijn tijd maar het was natuurlijk niks vergeleken de Macht van 3dFx en hun VooDoo

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Ik ga toch echt voor mijn Diamond Monster 3D, jawel, een voodoo 1 based kaart.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 13:02
Voodoo 2 en 1, waren echt doorbrekend. Jammer dat 3dfx er niet meer is, het had de grote concurent naast nvidia en ati geweest en had waarschijnlijk voorop gelegen. Nu is nvidia degene die de krachtigste kaarten maakt en de beste drivers, ik wou dat ati wat beter was, ze zijn zo lekker goedkoop. :'(

Verwijderd

Zonder twijfel de Matrox G450 en zijn voorganger. SUBLIEME KAARTEN!!!!!! voor hun tijd. Worden nu nog steeds veel gebruikt samen met de 550 die bijna precies hetzelfde is op een aantal 3d verbeteringen en de dual dvi na dan. Hopelijk staat Matrox straks (als ze de drivers tenminste fatsoenlijk maken) In het midden van de markt met de parhelia.
KORTOM MATROX RULDE EN ZAL WEER GAAN RULEN
zegt de trotse eigenaar van de matrox g550

Verwijderd

Topicstarter
Ja de INTEL 740 had ik even geprobeert.

Werkte niet echt had een AMD K6-2 450 liep steeds vast beetje incompatible :'(. Mare echt niks die graphics die het gaf. Weinig verbetering.

Toen toch maar weer de onlangs antieke Viper330 (ook aardige kaart overgens) en de superieure VooDoo Banshee *D

[Edit] Smilie werkte niet [Edit]

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:36

Kettrick

Rantmeister!

VooDoo II was echt bruut >:)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:32
moet toch de voodoo 1 zijn aangezien die 3d open stelde voor de gaming industrie. (was niet de eerste 3d kaart)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

ik heb toendertijd een voodoo 2 8mb bij de release voor 650 gulden gekocht, toen was ik dus echt DE man... :p

Ik wist niet wat ik zag toen ik na de installatie Quake 2 en Tombaider 2 draaide, haha

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
Voodoo 1, was toch wel een _enorme_ vooruitgang *D

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Voodoo 2 natuurlijk )ik heb nog nooit zulke mooie beelden gehad als op die kaart. Was zeker minder toen ik er voor in de plaats een tnt riva m64 kocht :'( Unreal speelde ineens een stuk minder

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49
Matrox G200

Verwijderd

Op vrijdag 12 juli 2002 00:13 schreef G-Spotter het volgende:
Matrox G200
are you kiddin' ? :p

• Tha_TE
  • Laatst online: 26-06 15:43
Op vrijdag 12 juli 2002 00:04 schreef Empr0r het volgende:
Idd Echt jammer dat nVidia niet wil luisteren naar de werknemers van 3dFx die er nog werken na de overkoop.

Trouwens als je iets erg ontroerends wil lezen moet je eens dit artikel lezen

http://www.vnroundup.com/index.php?item=articles/3dfx

Ik had zelf een VooDoo Banshee heerlijke kaart eindelijk een goede aankoop van mij.

Trouwens de Stealth 2 was ook een aardige upgrade voor zijn tijd maar het was natuurlijk niks vergeleken de Macht van 3dFx en hun VooDoo
yup zeer triest ;(

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32
VOODOO 2 ( heb er nog steeds plezier van :P )

• NitroX infinity
Op vrijdag 12 juli 2002 00:13 schreef G-Spotter het volgende:
Matrox G200
[topicstarter]Wat is in zijn tijd de beste Upgrade van video kwaliteit ooit geweest.
'k wil niet veel zeggen maar uit welke tijdperiode kwam die g200? toch uit de voodoo1/2 tijd? In dat geval zou ie dus niet de beste upgrade van video kwaliteit zijn in z'n tijd.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Rival24

I'll Be Back

Op vrijdag 12 juli 2002 00:15 schreef Tha_TE het volgende:

[..]

yup zeer triest ;(
zucht, een compleet nieuw design videokaart bouw je niet zomaar in een paar maandjes!!

De volgende nvidia kaarten (nv30 en nv31) gebruiken voor t eerst technologie van 3dfx.

Dus niet blaten als je niets weet.

• jep
  • Laatst online: 09:29

jep

Voodoo3!

• NitroX infinity
Wil ik toch ff zeggen dat de 3DFX Rampage in zijn tijd de beste was (tijd van nooit gekomen videokaarten)

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Op vrijdag 12 juli 2002 00:22 schreef NitroX_infinity het volgende:

[..]

Wil ik toch ff zeggen dat de 3DFX Rampage in zijn tijd de beste was (tijd van nooit gekomen videokaarten)
..dat kan je natuurlijk niet zo 1,2,3 zeggen, want je weet niet wat de andere fabrikanten links hebben laten liggen omdat ze bang waren voor weinig support van de markt

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm... Er zijn meer mensen die voor de voodoo 1 gaan. :7 :9

Nou... Ik ga met hun mee. ;) :+

Ik zou 'm graag weer tot leven willen wekken, want hij ligt maar in me kamer stof te happen. :P

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 18:25
geforce2 ti4600 is misschien de snelste kaart allertijden
maar of het ook de beste is, daar valt over te twisten
geef mij maar die goeie ouwe voodoo2, die liep altijd goed, zonder allerlei gezeik met sommige drivers wel en sommige niet, of gepruts om het aan de praat te krijgen
die voodoo2 liep gewoon, altijd, en direkt
en je kon er ook nog eens twee linken als ie te langzaam werd

edit: jaja, het is een geforce4 ti4600, maar dat krijg je, met mensen die vroeger voodoo2 hadden, toen 2 keer voodoo2, en nu geforce2 :P

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

doh voodoo 1

van 2d naar 3d. Dat is toch de grootste stap die je kan maken.

Verwijderd

Toen ik indertijd men 'Creative Labs 3D Blaster Riva TNT2 Ultra' kocht, voor zo'n 300 €'tjes, dan was dat voor mij een hele revelatie. motorcross madness had er nog nooit zo goed uitgezien :)

Keb nooit een voodoo gehad, maar ik heb er genoeg van gezien om te weten dat ze roeleren

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Creative 3D Blaster Voodoo2 12mb :)

Lekker op 60 fps in Half-Life, en ik kon me ogen niet geloven in Need For Speed 3 en Quake2 :9~

3DFX 0wnz Nvidia

• Psychoot
  • Laatst online: 23-06 14:06

Psychoot

1337n00b^

De Voodoo 2 naar mijn mening. De Voodoo 1 was ook wel vet voor die tijd, maar toen de Voodoo 2 kwam was het dus echt supertekixwauwsie en die kaart is lang meegegaan. Zit nog in me andere pc :)

Verwijderd

zeker de VooDoo 2

ik weet nog een vriend van ons kocht er opeens voor iedereen 1. En toen gingen mijn spellen opeens zo mooi draaien. Nee daar was ik gelukkig mee met die kaart. Werkte mooi samen met de videokaart die er al in zat. Super :Y)

• NitroX infinity
Op vrijdag 12 juli 2002 00:27 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
geforce2 ti4600 is misschien de snelste kaart allertijden
maar of het ook de beste is, daar valt over te twisten
geef mij maar die goeie ouwe voodoo2, die liep altijd goed, zonder allerlei gezeik met sommige drivers wel en sommige niet, of gepruts om het aan de praat te krijgen
die voodoo2 liep gewoon, altijd, en direkt
en je kon er ook nog eens twee linken als ie te langzaam werd
JAJA! Doe mij ook maar zo'n Geforce2 ti4600 :)

Verwijderd

wat vinden jullie van Ati's 8500LE dan?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
voodoo 5 6000 vind ik nogsteeds de bomb...zo gelimiteerd..illuster :) vette legende eigenlijk..3dfx rulezzz

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Shunt
  • Laatst online: 18:24

Shunt

Boe

jah de voodoo 1 was de kaart van het en ut was ook mijn eerste kaart B-) maar wist niet hoe ik glide kon gebruiken :'(
maar daar kwam verandering in bij mijn 2e voodoo de VooDoo 2 12 mb :9~
die was echt sweet toen zag ik ook in eens een GLIDE optie staan :+ toen gingen spellen een stuk beter :D toen dacht ik van he ik koop er een TNT 2 UTRA bij en nog een voodoo 2 voor sli
hmm :9~ kon toen dus goe in direct 3D gamen Open GL en Glide dat was gewoon SWEET op lan's was ik toen ook heer en meester met mijn DURON 600 hehe B-) en het leuke was dus iedereen zat toen met een Gforce 2 MX of lager ;) dus ik trok er alles uit ;) ook heb ik de VooDoo 1 nu nog in gebruik voor server UT server kan me broertje op 400 bij nog iets lekker mee gamen op 40 fps ;) dus de VooDoo series waren absoluut de BESTE KAARTEN OOIT

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• The Dolf
  • Niet online
Matrox G200.

Subliem beeld en zelfs carmageddon 2 liep nog heel soepel

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Tha_TE
  • Laatst online: 26-06 15:43
Op vrijdag 12 juli 2002 00:32 schreef NitroX_infinity het volgende:

[..]

JAJA! Doe mij ook maar zo'n Geforce2 ti4600 :)
Mij ook maar 1 vind ik wel geinig

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Voodoo, that's for sure.

Had toendertijd mijn combo van een S3 ViRge 2 MB met 4 MB PowerVR verwisseld met een 6 MB 3DFX Voodoo Rush...2 MB 2D en 4 MB voor de 3DFX, man man man, als dat logo van 3DFX weer op m;n scherm kwam....zalig.

En toch, bij m'n oudere pc's...ging ik van een 512 kb ISA videokaart naar een 2 MB PCI kaart, toen wilde Duke Nukem 3D en Doom wel vloeiend spelen.

Zucht...die goede oude tijd :P

• BaRF
  • Laatst online: 15:46

BaRF

bijna kerst

aaah ik weet nog dat ik mn zuuuuuuuurverdiende monster 3d kaart in had gebouwd, en toen voor het eerst MDK opstartte... hehe ik als klein nerdje mn moeder erbij halen en tegen haar schreeuwen "KIJK VERDOMME TOCH NAAR DIE FRAMERATE MOEDER!!!!" :)

goeie ouwe tijd indeed...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

ik ga toch ook voor voodoo 2 (in sli mode), dat was toch echt en hele wereld van verschil.

ps de voodoo werkt nog steeds prima in de server.
ik heb geen sli meer omdat ik een kaart heb weggegeven, maar toch ben ik benieuwd of die nieuwere kaarten het ook zolang uithouden

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Ik merk dat de VooDoo I best wel populair is...Maar ik zweer bij mijn oude ATi Rage Pro Turbo...Die hoefde ik pas te vervangen toen ik OpenGL games ging spelen..., mooi beeld dat dat ding gaf...

...

• Yigal76
  • Laatst online: 16-04 21:49
Duidelijk de Voodoo 1.
Op je 486 nog mooie 3d spellen spelen die eigenlijk een pentium 133 nodig hadden heheh.

Verwijderd

Voodoo! was een hele vooruitgang! en de voodoo II sli! heb er tot een maandje terug nog plezier van gehad! erg jammer dat ze overgenomen zijn door nvidia!

Verwijderd

in mijn pentium II zit nog een voodoo 2 werkt nog hartstikke goed dus ik ga voor de voodoo 2

in mijn andere pc zit een Nvidia Geforce 4 Mx 460
werkt ook perfect

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 23:43

Convoy

g44p

deze dus >:)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscalinet.be/Voodoo_Clan/voodoo/images/V5-6000.jpeg

Verwijderd

Voor mij was dat de overgang van een Trident 512kb naar een Diamond 2MB VRam en een Virge GX/DX chip erop.
Wat een verschil was dat zeg.
Maanden lang voor gespaard en moest speciaal besteld worden.
In die tijd durfde ik niet eens te dromen van de gfx kaarten die we nu hebben.

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik ging van pentium 1 naar pentium 2 met Asus Geforce2 MX dat was mijn grootste openbaring

• Madrox
  • Laatst online: 13:22

Madrox

Oh, Pharaoh!

Beste kaart ooit ?

2D= Matrox Millennium I (met WRAM, beste video-geheugen ooit)

Stond jarenlang op eenzame hoogte qua beeldkwaliteit.

3D= VooDoo 1

Absolute doorbraak in 3D wereldje

Was toen ook mijn combo :9

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Voor mij m'n Voodoo Banshee AGP kaart met 16 MB SGRAM :D

Verwijderd

toen ik van mijn p60 16(of 32) mb ram en un 1 mb plankie naar een p200 met 96mbram 4mb et6000 +voodoo2 8 mb ging wist ik niet wat ik zag beetj baggere fps in hl maar andere games *kwijl* heb nu weer een p200 op de kop getikt voor 25 pleuro (mbo+cpu+videoplank+voodoo2 12mb+sound) ik zal es kijken hoe CS draait.... misshien pleur ik de voodoo nog over mijn gf2 heen (als dat gaat) >:)

Verwijderd

Trident 8900A 256KB met uitbreidingsmogelijkheden naar 1MB. Simpelweg een paar losse Siemens geheugenchippies inprikken en je had 1MB...

Van eenzame CGA kleurtjes of monochroom Hercules beeld een fullblown overstap naar ware kleuren op een 4-12 MHz XT ...!

Ineens werd het een rage om allerlei demo's te maken die verdacht veel op films leken - maar het niet waren.

Met deze kaart kon je je XT/AT overleven, overstappen naar je 386DX40 - en moest je pertinent bewaren tot aan je 1000 MHz CPU omdat je altijd een ISA kaartje achter de hand moet houden ivm badflashes/biosbootblocks/mobo's met verkeerde video-initialisatie-volgorde...

Zijn geld waard - afschrijving over vele jaren - in tegenstelling tot huidige kaarten...

Hij heeft al mijn PC's overleefd - Ik heb hem nu nog :)

• NitroX infinity
Op vrijdag 12 juli 2002 02:32 schreef freekweb het volgende:
deze dus >:)

[afbeelding]
Dat is zo'n fotosoep kaart? Kan niet zeggen dat ik 'm zo spectaculair vind.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Matrox Millenium. :)

Of anders de Trident 8900, die is namelijk ook errug veel gebruikt.

* Delerium kan zich wel in Voodoo vinden.

nvidia niet, die 's te duur.

• Brent
  • Laatst online: 16:29
voor mijzelf was de TNT2 een openbaring. daarna nooit meer zo verrast als toen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• NitroX infinity
Op vrijdag 12 juli 2002 09:45 schreef Ecteinascidin het volgende:
Matrox Millenium. :)

Of anders de Trident 8900, die is namelijk ook errug veel gebruikt.

* NitroX infinity kan zich wel in Voodoo vinden.

nvidia niet, die 's te duur.
't gaat niet om de prijs:

• Calitomnication
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hmmm. Is de Voodoo 1 al aan bod geweest >:)
Ik ga mee, 3dfx heeft me veel gameplezier bezorgd...

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Orangeman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-03 16:14
Voodoo 1 lmd...

De grootste sprong voor gamers ooit.

Verwijderd

TNT 2 --> sublieme prijs.kwaliteit verhouding.
voodoo 3--> kaart die het het langs uitgehouden heeft denk ik. (vriend van me speelt mohaa & stuff er nog mee)

overall denk ik dat de voodoo 1 de grootste stap voorwaarts was van alle kaarten.

• Vinnie
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 09:16 schreef NitroX_infinity het volgende:

[..]

Dat is zo'n fotosoep kaart? Kan niet zeggen dat ik 'm zo spectaculair vind.
Niks fotosoep, dees is de echte 3dfx Voodoo5 6000 :9~
edit: en gezien de Intel chip zal dit een van de prototypes zijn :)

C:\>_

• Keesr
  • Laatst online: 15-08-2017
Nvidia TNT 16mb << Dat was MIJN kaart, speel er nog Counterstrike mee op Celly 600@900.

Af en Toe lage FPS maar so what.

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• Haay
  • Laatst online: 08-07 03:44
Voor mij was het de Diamond Viper 770 Ultra (TNT2 Ultra dus). Ik ging toen van een 4MB PCI kaartje (Diamond Stealth II met Rendition Verité 2100 chipset) ineens naar een 32MB AGP kaart die op dat moment alleen overtroffen werd door een dubbele Voodoo2 in SLI mode. Maar dat koste dus wel een hoop meer geld, om 2 Voodoo2's plus nog eens een aparte kaart voor 2D samen in een PC te stoppen.

In plaats van 3 PCI sloten kwijt te zijn voor 2D kaart plus dubbele Voodoo2 was je met 1 AGP slot klaar! Echt revolutionair voor mij toen.

En op dat moment ook een enorme performance. Waar ik Quake II nog in 512x384 resolutie moest spelen op die Stealth II omdat z'n OpenGL performance gewoon te traag was kon ik met die TNT2 Ultra heerlijk van 3D genieten op een acceptabele resolutie!

Ik kan me goed voorstellen dat voor veel mensen de overstap van geen 3D naar 3D met Voodoo 1 revolutionair was, maar omdat ik dat destijds niet kon betalen (arme student, ha ha) heb ik dat zelf niet zo meegemaakt.

• NitroX infinity
Op vrijdag 12 juli 2002 10:00 schreef Vinnie het volgende:

[..]

Niks fotosoep, dees is de echte 3dfx Voodoo5 6000 :9~
edit: en gezien de Intel chip zal dit een van de prototypes zijn :)
Verrek, ja je hebt gelijk, zat ff te denken dat 't fotosoep was omdat ik geen molex aansluiting zag :P.
Maar wat doet die intel chip daar eigenlijk op? het hele zooitje aansturen?

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 22:28
Lage fps is anders wel verdomd klote in CS! Zeker die nieuwe maps kan je echt niet meer spelen zonder minimaal een GF2!

• Dionysus007281
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

Ik zou zeggen de TNT2 Ultra, die had ik destijds samen met dual Voodoo 2 SLI in me bak hangen, da's was echt een perfecte combo.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• Vinnie
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 10:06 schreef NitroX_infinity het volgende:

[..]

Verrek, ja je hebt gelijk, zat ff te denken dat 't fotosoep was omdat ik geen molex aansluiting zag :P.
Maar wat doet die intel chip daar eigenlijk op? het hele zooitje aansturen?
Het had te maken met de AGP sturing dacht ik. Maar door compatibiliteitsproblemen waren ze later van de Intel chip afgestapt.

C:\>_

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

twijfel twijfel twijfel.

Mijn antwoord hangt eigenlijk van een hoop factoren af.

Beste alround kaart (in die tijd) was toch echt wel mijn ATi Rage Fury 32Mb. AGP.

Voor gamen was de mooiste stap uiteraard de Voodoo (heel even de V1, daarna de V2-12Mb).

En voor die tijd was ik heel gelukkig met mijn ATi Mach32 (VLB met 2Mb.) Maar da's wel heel lang geleden....

Nu weer gelukkig met mijn Geforce kaarten...

edit:

ik vergeet gewoon bijna mijn Tseng ET3000 (mijn eerste 16bits color kaart) en mijn ATi 24 (de eerste 24bits color kaart)

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

Verwijderd

Topicstarter
[Offtopic] Ik hoor nu af en toe de naam van Diamond vallen.
Die hebben toch ook een aantal jaren markt in handen gehad wat is daarmee eigenlijk gebeurt [Offtopic]

Ik ben blij dat er zo veel mensen de goede oude 3dFx niet vegeten zijn

Verwijderd

Voodoo 2 (later SLI)

En toen voor het eerst Half Life gepspeeld op m'n P233mmx...WOW...ik wist niet wat me overkwam toen ik heel geconcentreerd rondliep in m'n biopakje en de invasie kwam van die gedrochtjes!!

SUPER!!!! *D

• DjGeRo
  • Laatst online: 07-07 13:09
voodoo 1 :)

Lijkt mij wel duidelijk :D

• Freak187
  • Laatst online: 16:08

Freak187

geen

Voodoo 1 4 mb Edo ram.

Kon ik voor het eerst de beestjes van Need For Speed 2 tegen m'n vooruit zien spatten >:) :)

Ik heb nog een tijd met een P233 en voodoo 1, Unreal Tournament gespeeld, ging wel aardig.

Kia Niro-EV 2024

• RickN
  • Laatst online: 14-06-2025
Matrox G200. 3d kwaliteit/snelheid die in de buurt van een voodoo2 lag en een 2d kwaliteit waarbij zowel nvidia als ati, met hun nieuwste producten nog niet eens in de schaduw mogen staan.

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Verwijderd

Zo'n G200 moet je ook combineren met een Voodoo2 SLI dat is pas een combi......heb hem zelf ook nog!! :9~

• Ruuddie
  • Laatst online: 02-07 11:57
De Voodoo1 t/m 3. Vooral Voodoo2's in SLI, die zijn nu nogsteeds goed :) (bij UT dan, maarja, da's het enige spel wat ik speel...)
De Voodoo4 + 5 vind ik niet zo goed voor z'n tijd...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op vrijdag 12 juli 2002 10:11 schreef Empr0r het volgende:
[Offtopic] Ik hoor nu af en toe de naam van Diamond vallen.
Die hebben toch ook een aantal jaren markt in handen gehad wat is daarmee eigenlijk gebeurt [Offtopic]
Diamond is Sonic Blue geworden en stond vroeger voornamelijk bekend om zijn BAR slechte drivers + support. Maakte geen chips maar alleen kaarten op basis van bijvoorbeeld Voodoo 1 / 2, Ati, Intel etc...

Geloof dat het uiteindelijk samen met S3 is gegaan.

de betaler vervuilt

• Ruuddie
  • Laatst online: 02-07 11:57
Dit is bdw ook een goeie >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~strypbam/Voodoo5_34500.jpg

Heb je alleen een ontzettend grote kast voor nodig :+

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14
laat ik eens een andere kaart (chip) noemen dan:

S3 911

De eerste Windows accelerator, zonder deze chip zaten jullie nog naar het opbouwen van je windows-schermpjes te kijken.

• Stormtrooper
  • Laatst online: 22:23

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

hahaha, die V5 bladiebladie kaart. Is wel een ouwe, maar ik had hem al een tijdje niet gezien.... KEWL

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:20
Zeer zeker de VooDoo 1/2 series van 3dfx, met als goede 2de de milennium/mystique series van matrox.

• MaDLiVe
  • Laatst online: 16:29

MaDLiVe

.-Observer-.

Creative Voodoo 2 12 mb --> W00t wat zag incomming er mooi uit :9

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

S3 Trio 2 MB RULES

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 23:28

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

De grootste vooruitgang kwam toch zeker met een ISA trident kaart, kleur :+

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Cyphax
  • Laatst online: 22:07

Cyphax

Moderator LNX/AI
Meest revolutionair vond ik de Voodoo graphics, Monster 3d van Diamond :)
Dat was toch wel een vooruitgang, Quake II op een P200 van 512x468 (oid) software naar 640x480 hardware, wat een vooruitgang :)
En SNEL :)
Daarna heb ik nooit meer echt een revolutionaire kaart gezien, het was veelal meer van hetzelfde (Voodoo II, etc), dus sneller en mooier.

Saved by the buoyancy of citrus

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op vrijdag 12 juli 2002 10:58 schreef Cyphax het volgende:

Daarna heb ik nooit meer echt een revolutionaire kaart gezien, het was veelal meer van hetzelfde (Voodoo II, etc), dus sneller en mooier.
Voodoo 1 was innovatief, maar de V2 was gewoon zo schaalbaar dat je zelfs NU nog met deze kaart kan gamen.

Wat ik zelf het mooiste vond is dat je de Voodoo 1 en 2 gewoon NAAST je andere kaart kon gebruiken. Dan kun je dus gewoon het beste uit 2 werelden combineren, DAT zouden ze nu nog wel mogen doen.

de betaler vervuilt

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 05-07 11:16
voodoo2 das zeker.
ik weet niet meer hoe gek ik werd toen ik ineens tegenliggers kreeg in A-2 racer 2.
Machtige kaart is dat die voodoo2 heb hem nu in de kast liggen maar binnenkort mag hij er weer uitgehaald worden

• d-motion
  • Laatst online: 23:04

d-motion

zow... en dan nu...

De grootste vooruitgang in mijn historie :

Hercules -> EGA/VGA

Eindelijk kleuren op een PC!

Tseng Labs ET-4000 : dat was een lekkere snelle kaart! (En een vreemde 'l'
Diamond Stealth64 VRAM : Geweldig!
Matrox Mystique : Leuk, maar veel te weinig ondersteuning
Diamond Viper 330 : Geweldige kaart als je geen VooDoo 1 oid kon kopen!

WWW.RC5.NL

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Duidelijk:

Voodoo Banshee 16 MB.

• l3p
  • Laatst online: 07-07 18:07

l3p

www.^.nl

ik denk van de ong 30 kaarten die ik gehad heb dat de grootste vooruitgang toch wel de eerste 3dfx diamond Monster 3d 4 mb

was toch wel zo cool eerste keer quake 2 opstarten :9~

L3p - MK - PV - WP

• -ET-
  • Laatst online: 22:33

-ET-

Phone Home

mijne van een avance logic 1mb ISA naar een Matrox G200 + Voodoo2 :9~ Echt vet gewoon

Playstation 3 met controllers en games te koop

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:05
Op vrijdag 12 juli 2002 11:20 schreef Prang het volgende:
De grootste vooruitgang in mijn historie :
Hercules -> EGA/VGA

Eindelijk kleuren op een PC!
Ik had ook zo'n EGA. Geweldig was het, maar vergeet CGA niet! Dat waren echt de eerste kleuren op de PC. Weliswaar maar 2 paletten van 4 kleuren, maar toch...

Die kaarten waren voor hun tijd het beste. Wat er nu gemaakt wordt is allemaal veel beter, maar niet revolutionair... het borduurt namelijk gewoon voort op de VGA standaard.

(en net zoals het 101-102 keyboard en de 1,44" FDD is men ook op videogebied bij de 286 blijven steken)

Punctuality is the politeness of kings

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op vrijdag 12 juli 2002 11:21 schreef DeX het volgende:
Duidelijk:

Voodoo Banshee 16 MB.
Totdat je windows NT wil draaien :+

de betaler vervuilt

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 21:46
beste kaart ooit? best kaart nogsteeds natuurlijk

Ati Radeon 8500 + VOODOO 2 SLI

met name de voodoo 2 Sli. ( r8500 is niet revolutionair )

mijn voodoo 2's kunnen mij samen beelden laten zien in Unreal Tournament waar zelfs mijn Ati radeon nog niet aan kan tippen de Geforce 4 MX ook niet , Geforce TI 4600 of zo heb ik nog nooit gezien in real life |:(

Op mijn onderstaande system dus ;
AMD xp 1800+ ( ja het werkt na wat amd patches :P )

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 21:46
Op vrijdag 12 juli 2002 00:22 schreef NitroX_infinity het volgende:

[..]

dat was haox :D

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
VoodooII 12mb!

Ik heb alleen pas geleden verkocht....foute actie |:(

Ik kon GTAII vloeend draaien met dat ding op een p166!

Was echt een topkaart!!!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

VooDoo 6,128ddr :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Voodoo2.

Verpletterender voor de concurrentie is een kaart nooit meer in de markt gekomen.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

TNT 1, geweldige prestaties, een van de eersten met opengl waar het goed ging, geweldig overklokbaar en heeft het heel lang volgehouden met de nieuwste spellen en was AGP
allemaal behoorlijk revolutionair dus

• Exirion
  • Laatst online: 23:13

Exirion

Gadgetfetisjist

De Asus 3400TNT :Y)

Ik had eerst een Diamond V550 voor 450 gulden gekocht, zonder TV-out en fannetje. Week erna keeg MyCom de Asus 3400TNT met TV-in en TV-out en active koeling binnen voor... 369 piek!

Meteen omgeruild dus. Kreeg een betere kaart terug dan ik had, en nog aardig wat geld toe ook :P

Voor die tijd had je voor ongeveer 400 gulden een monsterlijke videokaart. Tegenwoordig betaal je ruim 3 keer zoveel voor in verhouding dezelfde mate van performance.

Toen was het nog leuk met videokaarten :)

edit:
Op dit moment zit ik trouwens nog op het systeem te typen wat ik toen in elkaar had geschroefd met dezelfde Asus 3400TNT erin O+ M'n tweede systeem

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Indertijd een viper 550 met een dubbele voodoo 2 sli :9~
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.