Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ja tuurlijk, bij alle merken gaat wel eens wat kaopt. Maar als heel vel leveranciers al zeggen dat hun uitval heel erg hoog is, dan kan je dat toch moeilijk aan onkunde van de gebruiker wijten? Of zijn het alleen klungels die MSI kopen?

BMW: Freude am fahren

Nog steeds geen icoon :-)

quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 16:07 schreef ThunderBert het volgende:
Ja tuurlijk, bij alle merken gaat wel eens wat kaopt. Maar als heel vel leveranciers al zeggen dat hun uitval heel erg hoog is, dan kan je dat toch moeilijk aan onkunde van de gebruiker wijten? Of zijn het alleen klungels die MSI kopen?
Dat hoor je mij niet zeggen, je moet ook even kijken naar het aantal TEVREDEN msi gebruikers.. Als je dit gaat vergeljken met Asus, abit, epox e.a , dan zul je zien dat MSI kwa uitvalspercentage helemaal niet zo hoog zit als het nu even lijkt.. ze zullen allemaal dicht bij elkaar zitten hoor :->

MSI K7T Turbo2 + XP1700+/Gainward TI200 GS@220/480 , 512 mb ram 3dmark2001 : 6743

Ik snap je punt wel :) Alleen als dealers etc zelf al zeggen dat ze er erg veel van de verkochte terug krijgen, dan is er toch wat loos denk ik. Tuurlijk zijn er ook veel tevreden gebruikers (een uitval van 40% is wel erg hoog, en er zullen er ook wel veel heel blijven) maar dat neemt niet weg dat er evengoed veel klachten zijn.

BMW: Freude am fahren

meuh

Tja.. misschien is het wel zo dat vooral n00bs een msi halen en hem dan verkl*ten.. Weten wij veel.
Zolang er geen cijfers zijn is het allemaal speculatie..

ǝuosǝoq

Jah lekker hoor... Zijn er een aantal mensen die MSI horen vallen in een forum... is het dan een klotemerk :?

Zelf hierow ook een MS bordje. En zeer tevreden over. Het mag dan niet een snelheidsmonster zijn (voor mij issie wel snel zat :) ), Maar onder Linux en Win2k/XP is hij altijd heel erg stabiel.
Geen problemen. Volgende bordje wordt misschien ook een MSI, het staat in ieder geval niet bij mij op een zwarte lijst :)
Nog steeds geen icoon :-)

quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 16:20 schreef Bart B het volgende:
Jah lekker hoor... Zijn er een aantal mensen die MSI horen vallen in een forum... is het dan een klotemerk :?

Zelf hierow ook een MS bordje. En zeer tevreden over. Het mag dan niet een snelheidsmonster zijn (voor mij issie wel snel zat :) ), Maar onder Linux en Win2k/XP is hij altijd heel erg stabiel.
Geen problemen. Volgende bordje wordt misschien ook een MSI, het staat in ieder geval niet bij mij op een zwarte lijst :)
MSI Bordjes zijn idd niet heel erg snel, maar ze zijn zeker niet de langzaamste hoor.. als je kijkt naar shuttle, FIC, en dat soort "rare" merken, dan is MSI nog snel :)

MSI K7T Turbo2 + XP1700+/Gainward TI200 GS@220/480 , 512 mb ram 3dmark2001 : 6743

N0 Drugs!We 4re B0rg
Reg. datum: 03 september 2000

though, mijn kt3 was kapot.Was brak, deed raar in het bios etc na een halve dag startte hij geeneens meer op, xp1800 ook dood btw.Maar nu heb ik vervangend spul gekregen same stuff en werkt perfect.Ben dik tevreden

Specs : BigTower , AMD XP1800 @ XP2100 (1,71Ghz)FSB=150, Samsung 512 MB DDR 2700 (cas 2) , MSI KT3 Ultra , Maxtor 80 Gig 7200 RPM Liquid bearing, Geforce 2 Pro, 300 Watt Voeding,LG 16X DVD, Thermaltake Vulcano 7+ , Sb Audigy, Inspire 5700, Philips 17 inch

Reg. datum: 30 oktober 2000

ik zeg nix ...

quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 17:05 schreef Xsion het volgende:
ik zeg nix ...
Fijn dat jij dat vindt jongen |:(

Denon | B&W | Cabletalk | Ixos | Oehlbach | Monster Cable | | Wii code: 5173-8461-9895-5551

aka Fatass, WallyLAN

Van de 4 MSI K7T Pro serie moederborden in mijn directe omgeving zijn er al 3 na ongeveer 1 jaar kapot gegaan.
Toendertijd waren ze stabieler dan bijvoorbeeld n Asus A7V, maar mijn A7V is inmiddels (dankzij bios updates e.d.) ultrastabiel, ondanks al mijn overklokmartelingen.

If it ain't broken, tweak it.| Cisco 2651XM router | Slackware lief! |Intel C2D E8400, 8GB RAM, Gigabyte P35-DS3L, XFX GF8800GTS, Dell 24" en Samsung 20" breedbeeld TFT, etc...

Reg. datum: 10 december 2000

Ik heb een MSI KT3 met 333 mem er op en een Xp 1900+ en ik heb maar 1 probleem met het bord .

Ik kan nergens kiezen in de bios >Boot scsi first<
Ik heb 2 cd rom spelers en die zijn allebij scsi en ik kan er dus met geen mogelijkheid van booten en dus WIN XP niet installeeren .
Want als ik met een diskette opstart die wel mijn cd romspelers ziet dan stopt de instal van WIN XP al na 5 seconden .

Op het controllertje zit geen bios en das het probleem nu bij dit moeder bordju terweil mijn vorige bordje MSI KT7 PRO -L dus gewoon een chip aan boord had voor dit soort dingen . En dus het probleem niet voorkwam .

Global Verwarming zal op den duur de Centrale Verwarming vervangen en dat is goed voor het mileu !!!

quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 17:32 schreef mmxmmx het volgende:
Ik heb een MSI KT3 met 333 mem er op en een Xp 1900+ en ik heb maar 1 probleem met het bord .

Ik kan nergens kiezen in de bios >Boot scsi first<
Ik heb 2 cd rom spelers en die zijn allebij scsi en ik kan er dus met geen mogelijkheid van booten en dus WIN XP niet installeeren .
Want als ik met een diskette opstart die wel mijn cd romspelers ziet dan stopt de instal van WIN XP al na 5 seconden .

Op het controllertje zit geen bios en das het probleem nu bij dit moeder bordju terweil mijn vorige bordje MSI KT7 PRO -L dus gewoon een chip aan boord had voor dit soort dingen . En dus het probleem niet voorkwam .

MS beetje offtopic, maar ws zit die optie wel in je chippie ingebakken. Hij wordt alleen niet getoond doordat je BIOSsoftware dat niet laat zien.

er is een programma dat heet MODBIN, en daarmee kun je bepaalde opties in je BIOS uit en aan zetten.
Ik weet dat op de Via-hardware website wel wat info over MODBIN staat. Anders moet je ff googlen

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Jetzt mit MacPro!

ik heb nu een MSI K7TPro (MS-6330), maar als ik een nieuwe PC krijg van mijn ouders (nog 6 maand), dan koop ik zekerste weten niet een MSI. Zit na te denken tussen ASUS / AOPEN of GYGABYTE

Vorsprung durch technik

Iemand kijkt in mijn scope....

Om de MSI discuties op te lossen, een poll op tweakers.net maken:

poll: ervaring met MSI
1) Goed
2) Brakke mobo's
3) Kapotte mobo's
4) Ik koop dat nooit van mijn leven

Ik denk dat de laatste 3 opties veel votes zal krijgen.
anti fud
Reg. datum: 11 januari 2000

quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 09:45 schreef Rocky het volgende:
Als je dit doet bij de search met Abit/Ecs/Asus enz. dan krijg je ook een hele hoop topics over niet functionerende moederborden en/of problemen. Niet zo gek natuurlijk op zo'n groot forum als tweakers.

Yup, kijk maar (en dit zijn er nog maar een paar) :)

Topic 477730
Topic 400169
Topic 15656
Topic 181620
Topic 499293
Topic 268145
Topic 18339
Topic 128845
Topic 223410
Topic 124155
Topic 218394
Topic 435233
Topic 379657
Topic 228380

Dus Asus en Abit zijn net zo brak als MSI volgens zijn logica ;)

rijk zijn valt niet mee...

ik heb pas een msi kt3 utlra aru gekocht en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over dit bord.
ok, dat hij maar 6 gaten gebruik om mobo in kast te monteren ipv 10(d8 ik) bij m'n abit ervoor zuigt aars.

voor de rest heeft dit bord vanaf het begin 100% goed en stabiel gedraait. geen 1 vage foutmelding crasht blauwscherm of wat dan ook.

niks mis mee dus :)

Intel Core2Duo 3Ghz/Intel DP35DP/ThermalTake Shark/Coolermaster Realpower 450watt/Asus 8800GT 320mb/Sb X-FI gamer/2gb DDR2 800 kingston/2* WD 500gb Raid-0/Pioneer 106S/NEC3500/Intel NIC/Samsung 22"

Ik vind mijn MSI bordje best goed (KT3 Ultra ARU :) hijs lekkker stabiel en werkt super snel :P. Voor mij dus MSI.

Maar smaken verschillen, dus eigenlijk valt hier weinig over te zeggen :) Iedereen heeft immers verschillende ervaringen met verschillende bordjes

specs: Workstation en Server iBook & iPod binnen :D

Ik heb zelf thuis 4 MSI moederborden

2 maal MSI-6167
2 maal MSI-6630

Die twee 6167 borden zijn denk ik de stabielste borden die ik ooit gehad heb...erg tevreden.

Van die twee MSI-6630 border is er enkele dagen geleden een plots erg vreemd gaan doen (alhoewel het nu bijna compleet voorbij lijkt te zijn :?) en de andere werkt ook nog prima!

Verder heeft een vriend van mij op het moment ook zo nu en dan erg rare verschijnselen met zijn MSI-6630, maar dat is echt bij vlagen..soms 4 dagen uptime..soms 4 dagen niet willen starten :? :?

Probeer nog steeds wat officiele meldingen van MSI te vinden over een mogelijk standaard probleem met sommige type bordjes..

Verder zou ik zelf nog zonder problem nog een MSI kopen!

quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 18:48 schreef weareborg het volgende:
ik heb pas een msi kt3 utlra aru gekocht en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over dit bord.
ok, dat hij maar 6 gaten gebruik om mobo in kast te monteren ipv 10(d8 ik) bij m'n abit ervoor zuigt aars.
Is 6 niet voldoende :?
ik ben erg tevreden met mijn msi I850 Pro5 rev:2

PIV 1900 - 256 MB PC800 Samsung Ramm - MSI I850 Pro 5 - GFMX200 64mb - Zalman 6500A-CU - Zalman northbrige heatsink @ GPU - EERSTE TWEAKER MET Xaser 5000 Plus

Be Your Self

Wat maakt het uit msi heeft standaard 3 jaar garantie !!!

Amd Athlon xp 2200+, MSI K7N2G ILSR mobo , 2x 512 mb ddr 333, 60 gb maxtor ata 133, 60 gb hitachi gxp 1800, prolink pixelview 256 mb geforce fx 5600 vivo

Ik heb in totaal 4 msi mobo gehad.

Msi 5169 (ali chipset)
msi k7t pro2 (kt133 chipset)
msi k7t turbo ( kt133a chipset)
msi kt266 pro 2 (kt 266a chipset)

Allemaal waren ze zeer goed,snel en stabiel.
Het stabielste en snelste was de mst k7t turbo.
Mijn tbird 1.ghz fsb266 liep hier perfect op 1.333ghz.
Vcore 1,725 en MP op 10

Aangezien de mp van de xp gelocked zijn heb ik hem nu niet overgeklokt met mijn huidige msi 6380 v2.0

Het volgende mobo zal hoogst waarschijnlijk een msi of een epox zijn.

Ik ben niet zo te spreken over de huidige Xp cpu's omdat de mp hiervan alleen met zeer veel inspanning geunlocked kunnen worden.
En dat was nou net de grootste voordeel die amd had tegen over intel.

Misschien toch maar eens een keer een intel cpu kopen.
En dat wordt dan mijn eerste ;)

Game Systeem :: Servertje -- Za 16 decembber NK Ricochet :)

Heeeeej, BIERTJUH??

Ik heb de K7T266 Pro2-RU, ben er ook zeer tevreden over!!
Hij kwam toendertijd als een van de snelste uit de test en had een zeer goeie prijs tegenover de ABIT en de ASUS :)

Ik kocht hem natuurlijk ook omdat er de gratis "smartkey" bij zat :P!!

Mijn SPECS.

quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 18:08 schreef Tha_HCT het volgende:
ik heb nu een MSI K7TPro (MS-6330), maar als ik een nieuwe PC krijg van mijn ouders (nog 6 maand), dan koop ik zekerste weten niet een MSI. Zit na te denken tussen ASUS / AOPEN of GYGABYTE

Zou ik ook doen als ik jou was zeker na de bovengenoemde onderbouwing van jou. Zou zeker geen Pc meer kopen |:(

Misschien een keer een onderbouwde reactie geven in een topic of onderzoek doen misschien wel handig of wil je echt zo snel mogelijk heel veel postings halen :?

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Reg. datum: 07 augustus 2001

Ik vind dit moddergooi topic dus helemaal niks.. :r
Is het zelfde als de topic over de uitval van de IBM 75 en 60 GXP...
tja er zitten wel eens rotte appels tussen.
Daarvoor heeft men ook de garantie uitgevonden.. |:(

Overigens heb ik zelf mobo's van Asus, Abit en MSI.
Eigenlijk heb ik helemaal geen voorkeur,zolang de zooi maar werkt en stabiel is.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws