Groot Asus A7V333 Topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.684 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08
Post hier alles over je Asus A7V333, om die manier kunnen we elkaar goed helpen met eventuele problemen/Oplossingen

Er zijn nogal wat misverstanden over dit bord in de omloop, zo zou het geen DDR voltage aanpassingen ondersteunen, en het cpu voltage zou te beperkt zijn voor goed overklokken.

enkele feitjes:

KT333 feiten:
Er zijn 2 revisies van de KT333 Chipset, de "cd"en "ce" versie.
De "ce" is nieuwer en schijnt stabieler te zijn. Er wordt zelfs op diverse Fora beweert dat de "ce" revisie eigenlijk een KT333A is waarvan ze de extra opties zoals 8x AGP uitgezet hebben.
(je kan als je de koeler van je northbridge afhaalt kijken welke versie je hebt)

De "ce" versie:
Afbeeldingslocatie: http://tech.cn.tom.com/img/assets/1109/020401_cpu01.jpg

De "cd" versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.ruighaver.nl/arco/cdstepping.jpg
Feiten over de Asus A7V333
DDR voltage:
Bord beschikt over niet gedocumenteerde jumpers waarmee je het DDR voltage aan kan passen, deze jumpers (JP1,JP2) zitten voor je AGP-pro slot. (optie zit niet in de bios)
**plaatjes en instellingen komen eraan**

CPU overvoltage
Middenbovenin je bord zit een jumper "CPU overvoltage" hiermee is het mogenlijk om het voltage van je cpu op Max 2.3 volt te zetten (dit is na het aanpassen van deze jumper, weer normaal via de bios aan te passen en lager te zetten. (handig als je cpu dus op 2.0 volt moet lopen)
Afbeeldingslocatie: http://www2.gol.com/users/postbox/Jumper.jpg

ik ga vanavond verder met het uitwerken van dit topic, voor eventueel komentaar/opmerkingen graag posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:47
De raid performance van de Asus A7V333 is een stuk beter wanneer je de USB2 in windows uitzet. Op dit moment zijn twee beta bios welke het beste zijn, namelijk de 1007d.01 en de 1007.07. Het schijnt dat Asus met de 1007 serie de performance van de harde schijf onder de loep neemt. De hd performance bij 1007 bios is een stuk beter geworden.
Bij het opstarten kun je escape drukken en krijg je een bootmenu van welke harde schijf je wilt booten.

De Asus A7V333 is erg kieskeurig wat betreft het merk geheugen. Op de site van Asus wordt geheugen aanbevolen van Nanya, Samsung, Micron en Kingmax. Zelf heb ik Apacer 512mb en mijn timings zijn 2:2:5:t1 en volledig stabiel.

In de bios kun je bij system-performance voor optimal en voor turbo kiezen. Het blijkt dat bijna niemand een stabiel systeem heeft wanneer hiervoor turbo gekozen wordt. Wanneer ik bijvoorbeeld dit op turbo zet, krijg ik binnen 30 minuten een blauwe scherm in windows xp.

Vanaf bios 1007 is ook de cop functie (wanneer de cpu te warm wordt, wordt het systeem automatisch uitgezet) ingebouwd voor andere cpu's dan Athlon XP. Ook is de optie ingebouwd dat je zelf kunt bepalen bij welke temperatuur de cop functie ingeschakeld wordt.

Het is algemeen bekent dat bij deze moederbord de temperaturen van de cpu erg hoog aangegeven wordt. Ik heb een review gelezen dat iemand een duron van het ene systeem over had gezet op een Asus A7V333 en de temperaturen 15 tot 20 graden hoger waren, waarbij dezelfde koeler werd gebruikt. Mijn CPU temperatuur varieert tussen 58 graden idle tot 68 granen 100% cpu-load (33 graden binnen de kast).

In het begin kreeg ik Windows ME niet geinstalleerd; ik had lockups bij het opstarten. Na acht uur zoekwerk bleek dat mijn oude seriele muis van Logitech de boosdoener was. Nadat ik een PS2 muis achter had zitten, waren de problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik wil mijn ECS K7VTA3 inruilen tegen dat moederbord. Is dat dan wel zo verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5766

Ik zie weinig verschil tussen die twee chip's behalve wat cyfertjes, ik zie op beide chips "CE" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op de CD versie staat "CD"". Ik heb hiervan pics gezien. In een van de reviews hadden ze een "CD" versie. De fsb ging niet hoger dan 143; daarna was het kompleet onstabiel.

Weet iemand hoe je erachter kunt komen of je een CE of CD versie hebt, zonder die koeler te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ok, vraagje van mij: ik krijg het niet voor elkaar om in jumper free mode het voltage aan te passen op de A7V333.

Ik heb er een Athlon XP 2000+ op zitten die op 1.75V hoort te draaien. Als ik alles op default laat staan draait 'ie echter op 1.85V. In de BIOS kan ik het voltage wel op "Manual" zetten, maar dan kan ik nog steeds alleen maar voor 1.85V kiezen :?

Heb het nu opgelost door 1.75V met de jumpers in te stellen.

Iemand andere ervaringen?

O ja, heb eerst BIOS 1006 erin gehad en nu 1007 Beta 7, maar dat maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22
Op zondag 19 mei 2002 12:01 schreef Mpdrichel het volgende:
Ik wil mijn ECS K7VTA3 inruilen tegen dat moederbord. Is dat dan wel zo verstandig?
Ja, ik wel ook binnenkort upgraden naar dit mobo. Maar als ik dit allemaal zo lees dan begin ik te twijfelen. Ikzelf overclock eigenlijk niet. Als je hem gewoon netjes gebruikt volgens het boekje, kun je dan veel problemen verwachten?

En met betrekking tot geheugen: weet iemand of dit bordje problemen zal geven met Kingston PC2700 ram??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54973

Cool bord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
Op zondag 19 mei 2002 14:21 schreef The Rapier het volgende:
Ik zie weinig verschil tussen die twee chip's behalve wat cyfertjes, ik zie op beide chips "CE" staan.
Klopt mijn fout, op de "cd" versie zijn de letters "ce" dus "cd" het is gewoon een steppings verschil en de "ce" is stabieler mbt overklokken en presteerd volgens enkele reviews wat beter (ik zal het plaatje aanpassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32579

als je met de cd versie niet stabiel hoger kan dan 143 mHz(fsb), hoe krijg je je geheugen dan op 333 mHz ?...lekker is dat weer, lijkt mij eigenlijk zeer onwaarschijnlijk dat die cd wat betreft hardware niet stabiel zou lopen omdat dan de specificaties gewoon niet kloppen, hij moet met gemak op 166 mHz kunnen draaien en nog hoger...gewoon een kwestie van een biosflash lijkt mij (het is meer een kwestie van hopen eigenlijk :'( ) ..het zou echt belachelijk zijn als dit boardje niet hoger kan dan 166 mHz, ik bedoel shittt..zoiets test je toch in de fabriek
(het lijkt mij nou niet echt natte vingerwerk zo'n mobo assemblage)

ook de cpu/memory verhouding verhoging naar 4/5 leidt tot instabiliteit :r (figuurlijke gal over asus) ....

p.s. bramiozo is niet verbaasd als dit met een biosflash is op te lossen, uiteraard slik ik dan alle kritiek in *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

De koeler van de KT333 is er (bij mij) erg slecht af te krijgen :(
Dus weet ik niet welke versie ik heb, maar ik weet wel dat het zaakje stabiel loopt met de fsb op 188!!
[topic=480478]
Hier een paar pics

De performance is heel goed, het enige wat ik vindt dat er ontbreekt (en er is hoop volgens de topicstarter :) ) is dat het geheugenvoltage niet aan te passen is.

Het ASUS bord is zeer stabiel, en erg goedmoedig hoor, ik vindt dit het beste en stabielste bord dat ik tot nu toe gehad heb. Alles loopt nu jumperless.

Okay, de temparatuur van de CPU wordt als vanouds weer eens veel te hoog weergegeven (+9 graden!! dus die kan je er van af trekken) maar verder laat het zich allemaal erg goed overklokken, en blijft het zaakje tenmiste ook lopen als je gaat benchen!

Topic starter:

Zou je ook pics/info willen geven over de CPU voltage instellingen, met die jumper, wat gebeurt er als je de jumper omzet?
Ik bedoel dat ik niet blij zou zijn als de CPU opeens 2.3 Volt te verwerken krijgt, standaard is dat nl 1.75 :?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

..ik probeer het gewoon ff op 166 fsb, we zullen wel zien.
is de fout temperatuurmeting gemiddeld 9 graden?, hoe weet je dat eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Op zondag 19 mei 2002 15:33 schreef Bramiozo het volgende:

ook de cpu/memory verhouding verhoging naar 4/5 leidt tot instabiliteit :r (figuurlijke gal over asus) ....
Ook hier heb ik geen problemen mee, hij loopt al vanaf het begin op 4:5!!

TURBO setting in de bios pikt hij niet meer, wel met het Corsair (PC2400) geheugen liep dat goed, maar met het TwinMos (PC2700) niet, dat komt omdat het Twinmos géén cas 2 :( geheugen is.. jammer, maar met de timings en fsb spelen gaat het sneller dan het Corsair geheugen:)

Wat geheugenkeuze aangaat valt het ook allemaal wel mee:
Corsair liep hij goed op, en nu heb ik TwinMos geheugen en dat pikt ie ook zonder problemen.
BEIDE zou het mobo niet ondersteunen, bull dus, dit bord is fantasies (vindt ik) :) :)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Op zondag 19 mei 2002 15:46 schreef Bramiozo het volgende:
..ik probeer het gewoon ff op 166 fsb, we zullen wel zien.
is de fout temperatuurmeting gemiddeld 9 graden?, hoe weet je dat eigenlijk.
Als je koudstart doet (als de computer de hele nacht uitgestaan heeft, of zo) en je gaat direct naar de BIOS, en kijkt daar naar je temps, zie je dat de CPU 10 graden hoger is dan die van de chip, na ongeveer 20 seconde is de temp van de CPU een halve graad opgelopen.
Aangezien je de 20 seconden nodig hebt om in de bios te komen tel ik een halve graad eraf, dus eigenlijk is het 9 1/2 graad, een beetje voorzichtig blijven, dus 9 graden kan je gerust aanhouden :9

Let wel: als je CPU niet unlockt is, zal je nooit zo'n hoge FSB halen, omdat je PCI dan te hoog oploopt.
Kijk maar eens bij de FSB, de PCI loopt eerst op, en dan zakt die weer, als je daar terecht kan komen door de MP lager te zetten, kan je dus gaan RACEN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Met de CD versie kun je niet echt verder overclocken met de fsb naar 143 (tenminste in de review). Het is niet zo dat het geheugen niet op 166 kan lopen; dat gaat perfect d.m.v. 4:5.

Ook heb ik ergens gelezen dat er jumpers zijn om de voltage van het geheugen kunt veranderen. Kan iemand dit bevestigen?

Bij mij is de Asus A7V333 rock-stable; ik heb alleen het geheugen opgefokt naar 2:2:5:t1 en mijn cpu is niet geunlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 21:18
nou ik hbe de volgende probleme:

hdd trafic vreet ram? (15mb doorzende = 25 mb ram vreten)
ik ga nu die nieuwe BIOS (1007.007) eropzetten.

edit:

ook met nieuw bios doet hij wat geks:
ik zend van mijn ene hdd naar de andere een bestand van 100 mb door, meteen vreet hij ram als het leven, cancel ik het dan, en begin meteen weer naar de zelfde plaats opnieuw, vreet het helemaal geen ram?

2e:
die fucking Bios battery gaat na 1 week al leeg,

zo'n CR2032 kost zo'n €3,50 en die was al na 3 dagen leeg, heb ik laatst een nieuwe gekocht, en ja na 1 week was die ook alweer leeg? iemand anders ook zo'n probleem?

edit:

Trouwens:[quote]
Op zaterdag 18 mei 2002 17:27 schreef Brakius het volgende:
In de bios kun je bij system-performance voor optimal en voor turbo kiezen. Het blijkt dat bijna niemand een stabiel systeem heeft wanneer hiervoor turbo gekozen wordt. Wanneer ik bijvoorbeeld dit op turbo zet, krijg ik binnen 30 minuten een blauwe scherm in windows xp.
[/quote]

heb dat altijd aan staan, runt lekker hoor?

maybe brak geheugen? (ik heb Samsung..(die ondersteunen ze wel))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Op zondag 19 mei 2002 16:12 schreef Brakius het volgende:
Met de CD versie kun je niet echt verder overclocken met de fsb naar 143 (tenminste in de review). Het is niet zo dat het geheugen niet op 166 kan lopen; dat gaat perfect d.m.v. 4:5.
Iets begrijp ik niet helemaal: ik was net ff het mobo aan het onderzoeken:

primo: Ten hoogte van het 3e PCI slot (2e als je AGP meetelt)
zit een VIA chip, en raad eens, de "CD" versie! Of heeft dat niets met de Nothbridge te maken? Hij lijkt wel dezelfde als op de foto te zijn, alleen iets andere getallen.

Secundo: Het voltage van de CORE veranderen (zie foto van de topic-starter), heb ik uitgeprobeerd, maar het werkt niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
Op zondag 19 mei 2002 17:32 schreef Extra300s het volgende:

[..]

zit een VIA chip, en raad eens, de "CD" versie! Of heeft dat niets met de Nothbridge te maken? Hij lijkt wel dezelfde als op de foto te zijn, alleen iets andere getallen.

Secundo: Het voltage van de CORE veranderen (zie foto van de topic-starter), heb ik uitgeprobeerd, maar het werkt niet :?
die heeft nix met je northbridge te maken, dwz niet met de stepping, je northbridge is voorzien van een koelblok en bevind zich onder de cpu.

de southbridge die jij bedoelt is altijd stepping "cd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
***ik ga vanavond weer het een en ander testen en, illustreren***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55864

Op zondag 19 mei 2002 17:32 schreef Extra300s het volgende:

Dit betreft de South Brigde die jij bedoelt. De North Bridge zit onder de koeler (de grijze warmtegeleider). Die moet "ce" zijn...

Groetjes,

Tom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eigenlijk eventjes een vraagje... Ik ben niet helemaal thuis in de kloksnelheden enz. Hoe zit het nou eigenlijk? Het geheugen kan wel op 333MHZ lopen terwijl de processor op 266MHZ loopt en de PCI-bus op 66MHZ? Ik snap er vrij weinig van...

Concrete vraag? Op hoeveel MHZ loopt alles nou en werkt dat allemaal goed? Volgens de Asussite loopt het geheugen op 333MHZ en de processor op 200 / 266 MHZ. Klopt dit of gaat dit niet samen?

Alvast bedankt,

Tom.

P.s. nog een ander vraagje: Als je de versie neemt met firewire, krijg je er dan ook een "firewire-aansluiting" bij of moet je die nog apart kopen om op je mobo aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Ik las ergens dat er drie chips zijn die op de moederbord zitten die "CD" of "CE" kenmerk bezitten; dus kan het best zijn dat dit een identicatie is. Die chip bij de derde pci ga ik binnenkort nog eens naar kijken. Wie kijkt ook effe naar die chip bij de derde pci slot en post hier wat voor nummer op staat?

De moederbord die ik heb zat een firewire aansluiting bij.

Effe voor de duidelijkheid: de fsb blijft 133mhz, het geheugen loopt 1/4 sneller dus 166 mhz. Omdat de fsb 133mhz blijft wordt het geheugen bandbreedte niet optimaal benut. Het mooiste is om 166/166 te laten lopen. Dit kan omdat bij 166 de 1/5 divider in werking treed zodat de pci gewoon op 33mhz loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 19 mei 2002 18:25 schreef Brakius het volgende:
Ik las ergens dat er drie chips zijn die op de moederbord zitten die "CD" of "CE" kenmerk bezitten; dus kan het best zijn dat dit een identicatie is. Die chip bij de derde pci ga ik binnenkort nog eens naar kijken. Wie kijkt ook effe naar die chip bij de derde pci slot en post hier wat voor nummer op staat?
Dit is de South Bridge of de USB 2.0 controller (die zitten allebij op dezelfde hoogte...).

Tom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
Op zondag 19 mei 2002 18:01 schreef Toho_NL het volgende:
Ik heb eigenlijk eventjes een vraagje... Ik ben niet helemaal thuis in de kloksnelheden enz. Hoe zit het nou eigenlijk? Het geheugen kan wel op 333MHZ lopen terwijl de processor op 266MHZ loopt en de PCI-bus op 66MHZ? Ik snap er vrij weinig van...

Concrete vraag? Op hoeveel MHZ loopt alles nou en werkt dat allemaal goed? Volgens de Asussite loopt het geheugen op 333MHZ en de processor op 200 / 266 MHZ. Klopt dit of gaat dit niet samen?

Alvast bedankt,

Tom.

P.s. nog een ander vraagje: Als je de versie neemt met firewire, krijg je er dan ook een "firewire-aansluiting" bij of moet je die nog apart kopen om op je mobo aan te sluiten?
Antwoordt 1:

je hebt in je bios de instelling om je MEM/FSB divider te kiezen. je hebt de opties 1:1, 4:5 en AUTO.
als je een Athlon XP hebt hoort je Front side bus (FSB) op 266MHz te lopen, als je nu voor de divider 1:1 kiest loopt je geheugen synchroom aan je FSB, 266MHz dus, als je voor 4:5 kiest loopt je geheugen een 5de deel sneller als je FSB (bij een FSB van 266MHz loopt je geheugen op 333Mhz.

Ter verklaring:
Je Front side bus loopt op 133, wat automatisch verdubbeld wordt naar 266MHz (dit komt door het DDR systeem/chipset).
Een vijfde deel van 133 is 33, bij de instelling 4:5, uitgaand van 133MHz (266 effectief, loopt je geheugen dus op 133+33=166Mhz (333 effectief)

Andwoordt 2:
Ja bracket zit erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 20:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb even een vraagje, ik heb dit mobo liggen en ben op een thoroughbred aan het wachten, een 1,6 Ghz exemplaar (1900+), om die dan te overklokken naar een 166 Mhz FSB, waardoor mijn processortje op 2,0 Ghz draait, zonder unlocken. Uiteraard zet ik de 33 Mhz verhoging van het geheugen dan uit. Kan dit bord zo ingesteld worden dat de PCI en AGP op normale frequenties werken? Ik heb nu nog geen DDR, dus ik kan het zelf niet even bekijken.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
Op zondag 19 mei 2002 15:33 schreef Bramiozo het volgende:
als je met de cd versie niet stabiel hoger kan dan 143 mHz(fsb), hoe krijg je je geheugen dan op 333 mHz ?...lekker is dat weer, lijkt mij eigenlijk zeer onwaarschijnlijk dat die cd wat betreft hardware niet stabiel zou lopen omdat dan de specificaties gewoon niet kloppen, hij moet met gemak op 166 mHz kunnen draaien en nog hoger...gewoon een kwestie van een biosflash lijkt mij (het is meer een kwestie van hopen eigenlijk :'( ) ..het zou echt belachelijk zijn als dit boardje niet hoger kan dan 166 mHz, ik bedoel shittt..zoiets test je toch in de fabriek
(het lijkt mij nou niet echt natte vingerwerk zo'n mobo assemblage)

p.s. bramiozo is niet verbaasd als dit met een biosflash is op te lossen, uiteraard slik ik dan alle kritiek in *D
De "cd" stepping is slechter over te klokken als de "ce" stepping. dit is ergens normaal en is bij cpu's ook terug te vinden. (de laatste stepping van een CPU kan ook hoger geklokt worden dan de eerste stepping van die CPU)

Ik denk dat je het niet helemaal door heb doe je dividers werken, als je je FSB op 133 hebt staan en je zet je divider op 4:5 draait je geheugen op 166, waardoor je dus aan de 333MHz DDR komt. Dit geld voor beide steppings, het enige verschil is dat de "ce" stepping stabieler werkt op een hogere front side bus, dwz als je je FSB op 150 zet en je hebt je divider op 4:5 staan krijg je de volgende situatie:

Uitgaand van een Xp1800+
FSB naar 150, wordt je CPU snelheid, 11.5 x 150 = 1725MHz
door je divider 4:5 komt je geheugen op iets van +180MHz te lopen.

bovenstaande situatie gaat dus beter op een "ce" stepping als op een "cd" stepping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Niet alleen de Asus heeft de CD stepping gebruikt, ook de MSI, zie in deze review:
http://www.tbreak.com/hard/mobo/asus_a7v333/page4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Op zondag 19 mei 2002 17:45 schreef MnM het volgende:
***ik ga vanavond weer het een en ander testen en, illustreren***
Wil je dan tegelijk nog ff kijken naar de CPU voltage jumpertje? Of ff testen? Bij mij werkt het niet :?
Er staat idd wel iets van 1:2 overvoltage enabled, 2:3 overvoltage disabled.

Maar ik heb mijn unlock van de CPU verwijderd, omdat ik geen MP van 13 kon kiezen, en wilde ook weten wat hij in "orginele" staat kan, dit had ik nog niet uitgeprobeerd.
Misschien dat het daarom niet werkt? Want er stond bij een andere MP ook weer andere voltage-waardes aangegeven, misschien heeft het daar dus toch wel mee te maken?

Het NorthBridge koelblokje, kan ik die ook erafhalen ZONDER het mobo los te schroeven, ik kom zo niet aan de achterkant van het mobo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
Hier een plaatje van het bord voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardtecs.de/reviews/2002/ddr333_roundup/asus_layout.jpg

Hier de Dram voltage instellingen
Afbeeldingslocatie: http://www.hardtecs.de/reviews/2002/ddr333_roundup/asus_vdimmjumper.jpg

JP1 [1-2] - JP2 [1-2] = 2.50volt
JP1 [2-3] - JP2 [1-2] = 2.65volt
JP1 [1-2] - JP2 [2-3] = 2.75volt
JP1 [2-3] - JP2 [2-3] = 2.80volt

Het schijnt zelfs zo te zijn dat er nog meer opties zijn maar dan moet ik nog ff uitzoeken.

CPU Overvoltage

als je deze jumper op 1-2 positie zet gaat je cpu voltage naar 2.3 volt, de overige jumpers om het voltage in te stellen werken dan niet meer

/niet zeker modus
je kan dan nog wel in je bios het voltage lager zetten
/niet zeker modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
En hier is meer te lezen over de jumpers settings inclusief voltage van geheugen:
http://www.lostcircuits.com/motherboard/asus_a7v333/5.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
Op zondag 19 mei 2002 18:44 schreef Brakius het volgende:
Niet alleen de Asus heeft de CD stepping gebruikt, ook de MSI, zie in deze review:
http://www.tbreak.com/hard/mobo/asus_a7v333/page4.html
Klopt, de Gigabyte 7VRXP is er in 2 revisies te krijgen (1.0 en 1.1) 1.0 bevat altijd de "cd" stepping en 1.1 altijd de "ce" stepping.

Het schijnt zo te zijn dat de "cd" stepping eigenlijk alleen maar voor enginerings sample gebruikt zou worden, en dat de "ce" de consumenten versie zou zijn. Alleen hebben bijna alle moederbord fabrikanten al de "cd" op hun consumenten borden gezet om zo snel mogenlijk een moederbord op de markt te kunnen brengen.

En eigenlijk kun je het ze niet kwalijk nemen want ook de "cd"stepping voldoet aan de de 133/166Mhz specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
Op zondag 19 mei 2002 18:49 schreef Extra300s het volgende:

[..]

Wil je dan tegelijk nog ff kijken naar de CPU voltage jumpertje? Of ff testen? Bij mij werkt het niet :?
Er staat idd wel iets van 1:2 overvoltage enabled, 2:3 overvoltage disabled.

Maar ik heb mijn unlock van de CPU verwijderd, omdat ik geen MP van 13 kon kiezen, en wilde ook weten wat hij in "orginele" staat kan, dit had ik nog niet uitgeprobeerd.
Misschien dat het daarom niet werkt? Want er stond bij een andere MP ook weer andere voltage-waardes aangegeven, misschien heeft het daar dus toch wel mee te maken?

Het NorthBridge koelblokje, kan ik die ook erafhalen ZONDER het mobo los te schroeven, ik kom zo niet aan de achterkant van het mobo :(
Northbridge kan er niet af zonder bij de achterkant van je moederbord te komen je moet namelijk de zwarte clips indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
In begin van de KT333 chipset is in het nieuws geweest dat de eerste revisie een bug had en daarom is de KT333CE uitgebracht. KT333CD heeft deze bug. Volgensmij ging het om de PCI-Latency bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21

Lightah

Strikes Again

Ik heb net een nieuw systeem:

Asus A7V333
AMD Athlon XP 2100+
2x 256 mb ddr ram pc2700
Maxtor 7200 rpm 80GB
Coolermaster ball cooler
Logitech optical mouse
Q-ware internet keyboard
-verder heb ik alle kaarten eruit gehaald om een zo kaal systeem te krijgen om makkelijk door installatie te komen

De 1e keer dat ik hem kreeg was het moederbord binnen 1 uur kapoet :'(. Nieuwe gekregen van de winkel :). Windows XP erop installeren lukt niet, want als hij files gaat kopieeren naar de harde schijf geeft hij opeens een blauw scherm met de error dat hij windows moest afsluiten om schade aan het systeem te voorkomen. Er stond dat ik het nog een keer kon proberen en als het dan niet lukte de hardware leverancier te contacteren. Ik kreeg het dus nog een keer ?!!? Wat is er aan de hand? Ligt het aan het moederbord ofniet?

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Wat voor merk geheugen gebruik je? Het kan zijn dat jouw geheugen brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Weet ik niet?!
Door de lange levertijden van de winkel had ik 256 extra ddr geheugen gekregen, khad eerst 256 besteld en heb nu 512 mb. op de leverlijst staat gewoon 256 ddr ram pc 2700. Volgens mij is het OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Je kunt in de bios proberen om de setting 1:1 i.p.v. 4:5 of auto te zetten en de timings van het geheugen op 2,5 3:3:6 en T1 gedissabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Daar snap ik dus geen hol van........ ben pas 14 heh :p
Maarre morgen ga ik naar de winkel dan mag die vent alles gaan instellen en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Ik wens jou morgen op tweede pinksterdag veel succes, ik denk zelf dat die winkel gesloten is.

Hulp: tijdens het starten kun je op del drukken zodat je in de bios komt. Bij advenced menu kies je bij cpu/mem voor 1:1 in plaats van auto. Bij chip configuration kies je bij sdram configuration voor user en zet je de cas latency op 2,5 en ras to cas op 3 en ras time op 3 en active delay op 6 en bij 1T command gedissabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Ja ik bedoel niet morgen maar komende week iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 19 mei 2002 18:01 schreef Toho_NL het volgende:

[...]

Weet iemand dit? Heb je alleen een aansluiting op het moederbord of krijg je ook een firewire-uitgang erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42287

Die krijg je er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
In dit artikel wordt de KT333CE vergeleken met de KT266A en wordt een en ander uitgelegd over de agp en pci divider wanneer de fsb 166 passeert:
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1103

Ik hoop dat AMD besluit om processors uit te brengen met een fsb van 166.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
dat zou een mooie krachtstrijd worden in verglijking tot de p4's die op 533 draaien in combinatie met RDram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Op maandag 20 mei 2002 09:36 schreef Toho_NL het volgende:

[..]
Weet iemand dit? Heb je alleen een aansluiting op het moederbord of krijg je ook een firewire-uitgang erbij?
Ik heb hem erbij gekregen (versie met on-board geluid, raid en firewire).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

als ik de jumpers op overvolt zet dan is mijn Vcore rond 2.13 v

In de bios staat 1.850

Als je in je bios de Vcore op 1.750 zet dan is de Vcore ook gewoon rond de 2.13 V

Met 2.13V kom ik winxp niet in (BSOD)
Temperatuur is niet het probleem. Ik denk dat het een beveiliging is

Als ik mijn pc op 2.13V start dan krijg ik een foutmelding tijdens het opstarten (Harware monitor has detect an error)

Ik kan dus de overvolt niet gebruiken

Iemand ervaringen ermee??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 20 mei 2002 12:52 schreef Mr Magic het volgende:

Mag ik vragen waar je die gekocht hebt en wat die kostte?

Groeten,

Toho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Op maandag 20 mei 2002 13:42 schreef Toho_NL het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je die gekocht hebt en wat die kostte?

Groeten,

Toho.
ik heb die ook: 180 euro kostte hij bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
heb ook net nieuw systeem:

Asus A7v333 mainboard,
Amd Athlon XP 2100 processor
512 mb PC2700 (333mhz) geheugen
Asus V8440 Geforce 4 Ti 4400 128mb Videokaart
Creative Soundblaster Audigy player
Zalman 5100-Cu cooler
3Com 503c Netwerk kaart
Pioneer 106 Slot in DVD speler..
Plextor 40/12/40 40 speed brander
3x Enermax fans toerental regelbaar.
Chieftec Entry level Serverkast
Logitech cordless desktop

loopt als een zonnetje.. zonder overclocken..
heb alleen wat met m'n geforce gespeeld..

kon zonder overclocken de 10000 3dmarks halen.

ps. er zijn 2 versies van het mobo.. met/zonder raid,
de versie zonder raid bevat geen firewire bracket!

na het lezen van deze thread ben ik ook wat gerust over de temps.. idle 53-55 graden.. moet dus -9 af begrijp ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 20 mei 2002 14:44 schreef Lightah het volgende:

ik heb die ook: 180 euro kostte hij bij mij.
Waar heb je die dan gekocht? Ik heb zelf uitgevonden dat bij Computer Cash & Carry (Aachen, Duitsland) deze versie € 182,00 is, maar ja dat ligt nogal ver weg... Op tweakers.net staat ie niet zo goedkoop :'(.

Alvast bedankt,

Tom.

P.s. bedankt voor de info over raid met firewire. Ik was van plan om dit mobo te kopen MET raid en MET firewire (en eventueel ZONDER sound, maar volgens mij kan dit niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.ik kan hem op bijna geen enkele manier overclocken,
fsb op 150/166 enz. werkt niet, alleen 140 trekt hij nog, bij het voorgaande boot hij gewoon niet en de cpu/mem verhouding op 4/5 zetten leidt tot instabiliteit.
Die latency bug, welke bsod's veroorzaakt die?
Ik heb namelijk 0x8e 0xe5 en 0x7e om mijn oren gehad.

ik weet nog steeds niet welke versie chipset ik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah

Lightah

Strikes Again

Op maandag 20 mei 2002 15:40 schreef Toho_NL het volgende:

[..]

Waar heb je die dan gekocht? Ik heb zelf uitgevonden dat bij Computer Cash & Carry (Aachen, Duitsland) deze versie € 182,00 is, maar ja dat ligt nogal ver weg... Op tweakers.net staat ie niet zo goedkoop :'(.

Alvast bedankt,

Tom.

P.s. bedankt voor de info over raid met firewire. Ik was van plan om dit mobo te kopen MET raid en MET firewire (en eventueel ZONDER sound, maar volgens mij kan dit niet).
Nee volgens mij zitten in alle versies ervan onboard sound, maar ik heb gewoon een aparte sound card erin zitten. Ik heb 'm besteld bij een winkel op internet.... Welke weet ik niet meer......... sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Op maandag 20 mei 2002 12:52 schreef Mr Magic het volgende:

[..]

Het is misschien wel verstandig om onderscheidt te maken tussen de 2 verschillende Asus A7V333 moederbordjes:

De Asus A7V333 RAID: deze heeft RAID en Firewire (bracket wordt meegeleverd eveneens als 1 kabeltje waarmee helaas maar 1 van de 2 firewire aansluitingen op het bracket op het mobo kunnen worden aangesloten).

De Asus A7V333: deze heeft geen RAID en geen Firewire.
Beide versies zijn voorzien van dat 6 channel onboard sound.
Voorzover ik weet zijn dit dan ook de enige 2 verschillen tussen beide mobo's, als iemand er meer weet, let us know.

------------------

Er zijn ook wat problemen met geheugen en RAID (veruit de meesten gaan over deze 2) misschien ook handig om hier e.e.a. over te posten.

Voor wie zich nog begeeft op usenet:

alt.comp.periphs.mainboard.asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55308

Ik heb Dane elec pc-2700 met nanya chips. Draait op 4:5. Systeem is niet overgeclockt. Werk met Windows 2000 prof. en heeft nog geen krimp gegeven. Zeeeeer stabiel allemaal. Ik heb alleen de standaard cpu koeler vervangen door een Silverado. Deze is stil en houdt de temperatuur een stuk beter in de hand.

Met de vorige coolermaster + Q-fan enabled + cpu-idle ging de koeler op een gegeven moment gewoon uit. Toen ben ik het systeem gaan belasten met vmware (continue 100% proc belasting). Het rare was dat de koeler toen niet meer spontaan aanging (gebrek Q-fan?). Met de silverado heb ik dat probleem niet. Ik heb trouwens bios 1006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
Op maandag 20 mei 2002 19:13 schreef ppl het volgende:
De Asus A7V333 RAID: deze heeft RAID en Firewire (bracket wordt meegeleverd eveneens als 1 kabeltje waarmee helaas maar 1 van de 2 firewire aansluitingen op het bracket op het mobo kunnen worden aangesloten).
Das nie erg, mijn Neon Light kast heeft er een aan de voorkant zitten. :D

Is er ook een manier om erachter te komen welke versie ik zal krijgen wanneer ik hem volgende week koop? Ik wil hem online kopen bij www.Alternate.nl. Ik hoop op een antwoord als: De CD-versies zijn inmiddels allemaal uit de handel genomen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38751

heeft iemand deze beta al getest ?
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT333/A7V333/

Hopenlijk heeft geeft deze bios eens wat memory performance erbij. Post later wel hoe de benchmarks zijn gegaan ( na school ), en wat mijn ondervindingen zijn van deze beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
hmmm 1007 beta 9,

Ik ga hem eens testen en post straks wel me bevindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36268

Ik heb nu 2 weken dit mobo, maar heb nog nix anders als problemen gehad.

Mijn systeem:

a7v333 + raid
athlon xp 1800+
gforce 2 mx400
sb live! player
2x 40gb maxtor (raid0)
250 watt voeding

Ik kon al na 1 week niet meer gamen, daarna kon ik ookal geen films meer kijken. Eerst dacht ik dat het aan mijn gf2mx400 lag, omdat die werd vernoemd in de foutmelding.

De melding die ik krijg is btw weer die verrekte Infinite Loop error (BSOD), die al aardig bekend begint te worden.

Ik heb daarna een andere gf2mx400 erin gehad, maar werkte niet. Daarna mijn kaart in een andere pc getest en werkte gewoon, dus de kaart is het niet, warschijnlijk!?
Ik heb zelfs geprobeert te booten met alleen mijn gf2, maar bij het starten van een game gelijk weer een BSOD!

Nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik heb eigenlijk advies nodig van experts op dit gebied.

Ik kan namelijk dit mobo wel terug sturen, maar weet niet of 'hun' hem 'kapot' zullen verklaren.

Hoe zit het met dat CD en CE, zou dat het probleem kunnen verhelpen? Ik heb de bios al geupdate naar 1007, maar help ook nix.

Ik zelf heb het id dat het probleem in de chipset van VIA zit. Ik weet niet hoe ik erachter moet komen waar het probleem vandaan komt. Hoe kom ik hierachter!?

Mischien kan iemand ook even de 'meest stabiele' bios instellingen posten.

Wat moet ik doen ?????????

heb je een oplossing voor mijn probleem of een tip (ivm garantie of terugsturen), post of mail me aub!: mail@snap2guide.nl

bvd!

snap2guide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Wat je het beste kunt doen is eerst in de bios alle instelling zo "slecht" mogelijk te zetten. Fast write voor de agp uit zetten en het geheugen timings zo slecht mogelijk zetten, dus 1:1 ipv 4:5 en 2,5 : 3 : 3 : 6 en T1 gedisabled. Kijk dan of hij stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Laatst online: 02-05 20:55

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb je wel de laatst VIA 4 in 1 drivers geinstalleert?
da's echt een must.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38751

Je hebt maar een 250watt voeding ook daar kan het aan liggen ( weet het wel bijna zeker ). Staan er spec's op de voeding ? je hebt minimaal 21 amp nodig voor je 5volt lijn. ( correct me if i am wrong )

bah nu alweer een nieuwe beta, krijg er wat van hoor, als het nu eens iets ten goede kwam alla dan, maar ook met die 1007.008 niet echt noemenswaardige verschillen in de benchmarks, dus we gaan maar eens naar die 009 :) en dan maar hopen of die eens wat performance winst geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
1007.009 draaien en geen problemen, maar ook geen winsten merkbaar (ik draai geen raid)

dus voor mensen die ook geen raid draaien is het niet noodzakelijk om naar deze beta de upgraden, die kunnen imho beter wachten tot de final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op dinsdag 21 mei 2002 19:03 schreef InFoRMeR het volgende:
Je hebt maar een 250watt voeding ook daar kan het aan liggen ( weet het wel bijna zeker ). Staan er spec's op de voeding ? je hebt minimaal 21 amp nodig voor je 5volt lijn. ( correct me if i am wrong )

bah nu alweer een nieuwe beta, krijg er wat van hoor, als het nu eens iets ten goede kwam alla dan, maar ook met die 1007.008 niet echt noemenswaardige verschillen in de benchmarks, dus we gaan maar eens naar die 009 :) en dan maar hopen of die eens wat performance winst geeft :)
Jij hebt gelijk! Hij heeft een 250 Watt voeding |:( Dat zou best het probleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk niet dat het de voeding is, maar kan het allicht even proberen. Ik heb al bijna alles uit mijn pc hehad, behalve mijn videokaart, hd's en cdrom's, maar hielp weinig.

Ik heb trouwens 512 MB Kingston pc2700 333Mhz geheugen.
Is daar iets over bekend in combinatie met de A7V333?

Wat betreft de VIA 4 in 1 drivers installeer ik altijd als eerste, dus die staan erop. Heeft het ook zin om die beta's uit te gaan proberen?

Hoe zit het met die beta biosupdates? moeite waard om te proberen? Ben namelijk nooit zo te porren voor beta's namelijk :?

Persoonlijk denk ik dat de fout in eht mobo zit, maar hoe kom ik daarachter, behalve door gelijk op te sturen?

bedankt voor de reply's mensen,

snap2guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42287

Die voeding trekt het echt niet; gebruik maar een 400w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 02-05 20:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Van welk merk is die voeding, dat is ook belangrijk, als het een slecht of onbekend merk is, dan is dat je probleem, misschien kan ie het op zich wel aan, maar is zakt het voltage te veel in, dat kan ook al voor problemen zorgen. Check je voltages eens.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 30-04 20:16

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik wil toch even mijn ervaringen met A7V-333 borden met jullie delen.

Ik verkoop ze en bouw ze ook regelmatig in, maar ik heb ze nu uit de winkel gehaald. Er zijn een aantal problemen.

Ik heb een aantal moederborden gehad waarbij de PC niet wilde booten. In zo'n geval MOET je de jumpers instellen (het is een van de weinige moederborden waar ik de jumperinstellingen van uit mijn hoofd weet :P ). Dan zal het systeem vaak wel opstarten.

Ik heb een aantal moederborden waarbij de CPU (2000+) op geen enkele manier onder de 62 graden te krijgen is. Als je het systeem gaat stressen, en dan vooral bij de klant thuis in zo'n mooie krappe compukast, dan loopt de temp op naar 70 graden en COP gooit het systeem uit. Zelfde proc en koeler op een MSI KT3, max temp: 48.

Als je op moederborden met BIOS onder 1005 probeert te flashen met LiveUpdate kan je je mobo weggooien: dood. (Klant komt terug: Ik heb liveupdate geinstalleerd en gebruikt, maar nu doet mijn systeem niets meer...)

Ik heb 4 keer een bord gehad dat prima werkte, maar ineens, uit het niets niet meer opstartten. Een extreem voorbeeld is een compu die ik gebouwd, geinstalleerd en ingepakt had. Klant komt hem afhalen, ik sluit de PC ff aan druk de aan/uit-knop in, reactie nul komma nada. Ik sta voor lul en de klant mag weer naar huis toe. :(

Ander voorbeeld: Ik heb een prima werkend systeem. Ik stop een 3Com netwerk kaart in de pc en de PC start niet meer op. Nieuw mobo, zelfde config en 3Com kaart en het draait weer als een zonnetje.

En dan last, but not least, ik verkoop standaard Samsung/OEM geheugens, maar in een Asus A7V-333 werken die niet. Samsuns/Samsung geheugens werken wel. 512 Mb dimms werken niet van Samsung/OEM noch van Samsung/Samsung.

Uiteindelijk resultaat: 14 borden verkocht, 10 teruggestuurd met problemen. Vergelijking met MSI KT3: rond de 40 verkocht, 2 RMA's.

Ik verkoop dat bord niet meer en hou het lekker bij de MSI.

Ik ben een groot Asus fan, maar dit bord is gewoon te slecht. Jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
Ik ben zelf ook reseller en heb dit bord in mijn eigen pc zitten, puur om te kijken of het wat is voor me klanten.

Plus dat mijn pc 24/7 aanstaat (uptime van een maand is niet vreemd).

Hiervoor had ik een Abit BE6-2 met een p3-700@1001 en die was daadwerkelijk rock stable, ik had nooit crashes zelfs niet onder Windows ME. Hierdoor kon ik voor mezelf mooi kijken of de Argumenten qua stabiliteit tegen het AMD platform idd gegrond zijn of niet.

Mijn Configuratie bestaat uit de volgende componenten:

Asus A7V333 Zonder Raid (rev 1.01, Bios 1006, KT333CE)
AMD Athlon XP 1800+ @ 2000+ (FSB 145)
256MB Samsung Brand/Brand DDR266 (cas 2.5 @ 2.0 (turbo settings in de bios)
SoundBlaster live 5.1 Player
Adaptec ASC-19160
Intel Pro 10/100+
IBM DMVS 36ZX 36GB SCSI U160 10.00 Rpm
Plextor 40x SCSI
Plextor 12x4x32 SCSI
Maxtor 40GB D740-x
2x Seagate Baracuda III 20GB
Aopen 16x40 DVD IDE
Asus V8140
Spire Fridgerock koeler
Inwin Bigtower
Avance 300Watt voeding
Windows XP

En mijn systeem draait zonder problemen, ik heb nergens last va, en er is ook niets wat problemen gegeven heeft tijdens de installatie.

Ik weet dat de temperaturen wat aan de hoge kant zijn maar dat heeft nagenoeg elk ASUS moederbord.
Dat COP je pc uitschakelt is vanaf bios 1007 in te stellen.
DWZ je kan COP niet uit zetten maar je kan wel de Uitschakeltemperatuur aan passen tussen de 70 en de 100 graden.

Ik weet niet welke Kt333 stepping jouw borden hadden, maar ik hoor steeds vaker positieve berichten over dit bord.
Feitje is wel dat al die borden de "CE" stepping hebben en allemaal zonder raid zijn.

Dus misschien is de "CE" stepping wel een stukje beter als de "CD" er van uitgegaan dat jij de "CD" ztepping gebruikte.
En misschien is het wel afhankelijk van andere faktoren (verschillende hardware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik bouw alle PC's in AOpen HQ 48 kasten, 300Watt. Geforce 4 kaarten van Asus. Het probleem dat ik heb is dat die Asus kaarten veel minder stabiel zijn dan bijvoorbeeld de MSI. Voor mij een reden om MSI te verkopen en geen Asus. Ik ben het vertrouwen in die borden kwijt. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op donderdag 23 mei 2002 10:13 schreef mr_obb het volgende:
Ik bouw alle PC's in AOpen HQ 48 kasten, 300Watt. Geforce 4 kaarten van Asus. Het probleem dat ik heb is dat die Asus kaarten veel minder stabiel zijn dan bijvoorbeeld de MSI. Voor mij een reden om MSI te verkopen en geen Asus. Ik ben het vertrouwen in die borden kwijt. Jammer.
Is het niet verstandiger om bij zo'n systeem een ander voeding met meer vermogen te gebruiken? Een Asus A7V333 en Geforce 4 gebruikt nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Wie heeft beta bios 1007.10 getest?:
http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm?ctn4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn voeding is een 250 watt, zit in een Aopen kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
Bios 1007 final is uit

link:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT333/A7V333/1007.zip

ik heb er geen problemen mee ondervonden en hij draait nog net zo stabiel als eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:02
hallo, Ik had effe een vraagje; ik ben van plan een asus a7v333 te gaan kopen maar nu ik jullie zo hoor ga ik toch twijfelen, ik dacht altijd dat asus het "beste" merk was. (stabiel, service enz.).
Maar zijn ook de gforce4 kaarten van asus brak?
Een andere keus die ik heb is dan een MSI KT3 ULTRA-ARU met een msi gforce 4 maar ik heb nu een v7100 gforce 4mx maar die vind ik super dus ik twijfel,
is het niet gewoon zo dat het amd platform altijd wat minder stabiel (maar sterker) is.>????
heb tot nu toe alleen maar intels versleten maar ook nooit problemen gehad.
mzzl
Celmis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Ik heb zelf de Asus 8640. Super vet snel! Maar dat zijn de overige Geforce4 kaarten ook. Wanneer ik naar het beeldkwaliteit in 2d kijk is het toch wel verbeterd t.o.v. Geforce 2. Dit komt door de kwaliteitscomponenten welke Asus gebruikt. Maar ik ben zelf pro Asus en ik heb zelf weinig ervaring met andere merken.

De Asus A7V333 is bij super stabiel en bevalt mij erg goed. Je hoort inderdaad veel verhalen dat het niet stabiel is. Het is bekent dat de Asus A7V333 gevoelig is voor het merk geheugen. Daarnaast is het verstandig om een wat zwaardere voeding te gebruiken (als ik hier boven leest, gebruikt iemand een 250 watt voeding; dat levert gewoon problemen op omdat een Geforce 4, een Hd, een brander, etc. nogal wat trekt).

Goede koeling is ook een must. Denk bij het aanschaffen ook bijvoorbeeld aan de kast. Zitten er bijvoorbeeld aan de zijkanten gaatjes, of is het totaal dicht. Dat heeft invloed op de stabiliteit (op de temperaturen).

Asus staat bekent om hun produkten zo snel mogelijk op de markt te brengen. En soms gaat dit ten koste van stabiliteit. Vaak wordt dit in een bios update opgelost. Ik gebruikt zelf de bios versie 1007.07 beta en ik moet zeggen dat hij rock stable is. Dit terwijl ik mijn geheugen maximaal getimed heb. Alleen de totale system performance kan ik niet op turbo zetten. Maar dat kunnen de meesten niet.

Als je een mobo koopt moet je naar het totaal plaatje kijken. Wat wil je met deze mobo, wat zijn de eisen, etc. Ik heb in een review gelezen dat bijvoorbeeld de MSI een erg slechte HD performance had. Daarom viel voor mij deze mobo af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

Asus is over het algemeen een van de beste en stabielste merken. De Geforce 4 kaarten van Asus zijn perfect. Ik heb, zoals ik hierboven aangaf, veel problemen met Asus A7V-333 borden gehad. Met andere borden van Asus, zoals de P4T, P4B266, P4S333, A7V, A7V133, A7V266(-ex) en vele anderen heb ik hele goede ervaringen.

Iedere fabrikant heeft wel eens een serie borden die slecht zijn. Abit heeft dat gehad, MSI ook en nu heeft Asus weer eens een slechte serie. Ik wacht met spanning op de A7V-333A, met de KT333A chipset, want dan draait hij waarschijnlijk weer als vanouds heerlijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op vrijdag 24 mei 2002 19:28 schreef mr_obb het volgende:
Asus is over het algemeen een van de beste en stabielste merken. De Geforce 4 kaarten van Asus zijn perfect. Ik heb, zoals ik hierboven aangaf, veel problemen met Asus A7V-333 borden gehad. Met andere borden van Asus, zoals de P4T, P4B266, P4S333, A7V, A7V133, A7V266(-ex) en vele anderen heb ik hele goede ervaringen.

Iedere fabrikant heeft wel eens een serie borden die slecht zijn. Abit heeft dat gehad, MSI ook en nu heeft Asus weer eens een slechte serie. Ik wacht met spanning op de A7V-333A, met de KT333A chipset, want dan draait hij waarschijnlijk weer als vanouds heerlijk stabiel.
Ter info: de KT333A komt niet. De KT333Ce is eigenlijk de versie tussen KT333 en KT333A (KT333 zat een bug in en is direct vervangen door KT333Ce). De KT333A wordt overgeslagen cq. zal de KT400 zijn. Deze komt pas over een aantal maanden uit.

Ik heb toch gelijk, of zit ik weer onzin te typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-03 08:42
Op vrijdag 24 mei 2002 20:16 schreef Brakius het volgende:

[..]

Ter info: de KT333A komt niet. De KT333Ce is eigenlijk de versie tussen KT333 en KT333A (KT333 zat een bug in en is direct vervangen door KT333Ce). De KT333A wordt overgeslagen cq. zal de KT400 zijn. Deze komt pas over een aantal maanden uit.

Ik heb toch gelijk, of zit ik weer onzin te typen?
Nee hoor, klopt aardig.

De KT-333Ce is een soort "toned-down" KT-400, zonder AGP 8x en "officieel" 200 Mhz DDR geheugen support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Is er een versie 1.02 van deze moederbord?:

http://www.amdmb.com/vb/showthread.php?s=ea0147265bd5c9e49798776dc34d5f7b&threadid=128636

I just built a second rig around an A7V333 for my boss. Its a 1.02 board, mine was a 1.01, maybe that should have been the otherway round

The only physical difference I noticed was the 1.02 has a longer AGP slot. Apart from that they looked pretty much the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
ja meerdere, als je op AMDMB.com in de fora gaat kijken zie je zelfs dat er planken met revisie 1.07 zijn als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Ik heb de final 1007 geflashed en mijn raid performance is wederom verbeterd. Is dat bij iedereen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28269

Aan: Brakius.

***Offtopic***

Brakius, wat mij niet beviel was dat ik zoals hier lees dat er toch nog wat probleempjes zijn of zie ik het verkeerd?
Kan je anders op icq of msn even bereiken voor wat vragen over een bordje? zou wel handig zijn

***Offtopic***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op vrijdag 24 mei 2002 21:45 schreef Nightbat het volgende:
Aan: Brakius.

***Offtopic***

Brakius, wat mij niet beviel was dat ik zoals hier lees dat er toch nog wat probleempjes zijn of zie ik het verkeerd?
Kan je anders op icq of msn even bereiken voor wat vragen over een bordje? zou wel handig zijn

***Offtopic***
Stel je vragen liever hier, zodat iedereen er iets aan heeft.

Welke problemen bedoel je? Iedereen heeft z'n eigen ervaring met een produkt. Dat kan een positieve ervaring zijn, maar het kan ook een negatieve zijn. Ik heb een keer spinazie gegeten welke echt niet lekker was. Ik eet het nooit weer! Dat betekent niet dat het altijd vies is. Stomme vergelijking maar het is wel zo dat een paar mensen z'n ervaring hier posten. In de meeste reviews lees je geen enkel probleem over dit moederbord, behalve over het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55308

Bord is zeer stabiel. Ik heb hem laten bouwen bij informatique en die hebben er nanya geheugen opgezet. Hier schijnt het bord het goed mee te doen. Dat is weer een plus voor Informatique dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Koop je zo maar wat geheugen en dit board is er gevoelig voor dan heb je meteen een onstabiel systeem.
Zo schijnt het Gigabyte (type even ontschoten) mobo met kt333 chipset ook erg goed te zijn. Dit is goedkoper met raid als A7V333 met raid. Ik heb echter eerder een gigabyte moederbord gehad wat nogal instabiel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou zoals ik al een vraag had, misschien dat het al ergens staat, sorry als dat het geval is.

Tot hoever kan dit moederbord aan, kwa processor?

Voor de rest ben ik zo nog aan't lezen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op vrijdag 24 mei 2002 22:08 schreef Nightbat het volgende:
Nou zoals ik al een vraag had, misschien dat het al ergens staat, sorry als dat het geval is.

Tot hoever kan dit moederbord aan, kwa processor?

Voor de rest ben ik zo nog aan't lezen hier :)
Op de asus site staat 2Ghz+. M.i. is het ingeval 15xFSB, of wel bij 133 is dit 15x133= 2Ghz. Het is bekent dat bij de Asus de speciale dividers goed werken wanneer de fsb 166 of hoger is (wanneer de fsb op 166 staat, loopt de pci gewoon op 33 mhz en de agp op 66 mhz). Dus theoretisch wanneer AMD een cpu uitbrengt welke 166 fsb ondersteund: 15x166=2,5 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tnx.

Ik lees ook hier nog ef door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow tnx brakius.

Maar even zo in het algemeen he, heb je geen spijt van het mobo, dus is het lekker snel, overclockbaar en zo naar wens?

( misschien duh anders had je het niet maar toch )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op vrijdag 24 mei 2002 22:36 schreef Nightbat het volgende:
Wow tnx brakius.

Maar even zo in het algemeen he, heb je geen spijt van het mobo, dus is het lekker snel, overclockbaar en zo naar wens?

( misschien duh anders had je het niet maar toch )
Naar mijn wens: ja.

Ik heb mijn geheugen timings op maximaal scherp staan 2:2:5:t1. Mijn cpu is gelocked en ik kan maximaal mijn fsb verhogen naar 141, anders is het niet stabiel. Maar goed, ik ga voor stabiel ipv snelheid (wat is 141 ten opzichte van 133, niet veel). De computerwinkel waar ik hem heb besteld heeft de raid hd's op een poort aangesloten en de ide poorten zitten achter de hd-rack (4 hd's). Ik moet alles eruit halen om dit te wijzigen. Of wel ik heb twee linker handen maar ik had beter de computer zelf in elkaar kunnen zetten om fouten te voorkomen.

Ik pak veel divx om naar mpeg1 VCD. En dat duurde op mijn tbird 1200 mhz met normaal 133 mhz geheugen ongeveer 4 tot 4,5 uur. Nu op mijn systeem met Xp 1900+ nog geen 1,5 uur.

Ik ben tevreden en wordt alleen nog maar tevredener gezien de verbeteringen via de bios updates.

Ik hoop alleen nog dat over ongeveer een jaar dat er een Athlon XP is uitgebracht met 166 fsb zodat ik effe een update doe en nog eens een jaartje mee kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt het aan mij of zie ik op die foto geen bios chip zitten, rede: stel ik flash ooit eens verkeerd niet dat ik hem er niet vanaf kan halen, kan er ook overheen gekeken hebben.

( hoe doe je die geheugentimings? )

Hmm misschien dat het toch dit bordje wordt.

Jij spreekt ook over bios updates, zoals ik al in het andere topic zei ik was niet echt zo helemaal 100 tevreden over de mobo, maar die gast die ik ken die dat bordje heeft heeft ook nog de standaart bios, dus even hem aanraden dan een andere bios te update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
Er zit gewoon een bios chip op het bord, zoals op elk bord, en deze is verwijderbaar dus ook vervangbaar als het nodig mocht zijn.

De borden schijnen met bios 1005 nogal instabiel te zijn, met bios 1006 en 1007 is dit imho opgelost, ik zou zowiezo elk bord flashen naar 1007.

btw flashen is voor mij maar op een manier toepasbaar, ik wil nix weten van je mobo flashen vanuit windows etc.
gewoon met een flash util onder dos, en als het mis gaat (komt bijna nooit voor) kun je altijd nog flashen via je bootblock bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55744

Hoi ik heb vandaag een a7v333 mobo in me kast gegooid met een amd xp2000 proc, maar hij word aardig warm 57 graden alles staat default.

ik heb geen jumpers veranderd zou iemand me kunnen helpen met instellingen die misschien qua jumpers moeten gebeuren ik heb dane elec ddr ram erin pc2100 alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zaterdag 25 mei 2002 00:44 schreef Doobie het volgende:
Hoi ik heb vandaag een a7v333 mobo in me kast gegooid met een amd xp2000 proc, maar hij word aardig warm 57 graden alles staat default.

ik heb geen jumpers veranderd zou iemand me kunnen helpen met instellingen die misschien qua jumpers moeten gebeuren ik heb dane elec ddr ram erin pc2100 alvast bedankt
Dat jouw processor zo warm wordt, is normaal. Niets aan de hand! Welke instellingen / jumpers heb jij het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op vrijdag 24 mei 2002 22:51 schreef Nightbat het volgende:

( hoe doe je die geheugentimings? )
In de bios kun je jouw geheugen laten detecteren door SPD. Als je dit op user zet, zet je de timings van 2,5 naar 2, en de overige timings ook naar 2 en 5. Bij T1 zet je enabled.

En natuurlijk bij AGP: AGP 4x en fast write enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aah k nee omdat alles default staat dacht mischien moet ik dan jumpers veranderen omdat me fsb 133 draait is dat gewoon goed of kan dat sneller zo ja hoe ik ben leek en alles nieuw was al blij dat ie werkte schrok alleen van die tempratuur maar ben nu blij dat dat goed is heb nog klein vraagje ik heb neon light kast nou moet ik vooraan de tempratuur kunnen zien maar ik zie niks enig idee wat dat zou kunnen zijn nog een vraagje wat is Te warm waar kan ik het precies instellen als die fsb moet veranderen Bij voorbaat dank afz een leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
Op zaterdag 25 mei 2002 07:41 schreef Doobie het volgende:
aah k nee omdat alles default staat dacht mischien moet ik dan jumpers veranderen omdat me fsb 133 draait is dat gewoon goed of kan dat sneller zo ja hoe ik ben leek en alles nieuw was al blij dat ie werkte schrok alleen van die tempratuur maar ben nu blij dat dat goed is heb nog klein vraagje ik heb neon light kast nou moet ik vooraan de tempratuur kunnen zien maar ik zie niks enig idee wat dat zou kunnen zijn bij voorbaat dank
Je kunt de fsb via de bios verhogen.

M.b.t. temp / neon kast kan ik jou niet helpen. Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brakius bedankt voor al je hulp ik ga me bios weer in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33642

Mischien een beetje n00b vraagje maar hoe kom ik in dos met winxp :P? Als ik boot met de win98 cd krijg ik mijn C: niet en met de winxp cd booten lukt ook niet omdat ie dan gaat instaleren.

En ik kan de 1007 bios nergens downloaden? Krijg bij de asus download pagina bij elke ftp kan de server niet vinden.

edit:
http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/original.htm en dan Windows XP Custom Install Disk

heb ik net gedownload, zal dit werken? Ben beetje bang dat ik straks een mislukte flash krijg.

Oh en nog wat is er niet een makelijker manier om via winxp de raid drivers te instaleren? Ik heb namelijk geen floppy drive (wel in de comp van me zus, maar das zo'n gedoe) Tja, ik gebruik nooit floppies en bovendien ziet het er niet uit in me zwarte dragon kast.

ik wil het optimale uit me raid setup halen, dus ik heb de jumper op de mobo van usb 2.0 uitgezet. Moet ik na het formateren en instaleren van winxp nog wat uitzetten/instaleren zodat ie ook daadwerkelijk uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
Op zaterdag 25 mei 2002 07:41 schreef Doobie het volgende:
aah k nee omdat alles default staat dacht mischien moet ik dan jumpers veranderen omdat me fsb 133 draait is dat gewoon goed of kan dat sneller zo ja hoe ik ben leek en alles nieuw was al blij dat ie werkte schrok alleen van die tempratuur maar ben nu blij dat dat goed is heb nog klein vraagje ik heb neon light kast nou moet ik vooraan de tempratuur kunnen zien maar ik zie niks enig idee wat dat zou kunnen zijn nog een vraagje wat is Te warm waar kan ik het precies instellen als die fsb moet veranderen Bij voorbaat dank afz een leek
he! die kast heb ik ook! als het goed is zat er een papiertje bij je kast met instructies hoe je die sensor het beste op een processor kan doen e.d.
ik kijk nog wel even of ik hem zo kan vinden, dan post ik wel even scan.

Weet iemand trouwens hoe het zit met die C-Media onboard sound? Is dat een beetje goed? En wie heeft er 512 PC2700 Dane-Elec ram op de A7V333? Als ie idd zo kieskeurig is met ram wil toch even controleren of dat gaat...

edit:

oh, en brakius... jij zei:[quote]
[/quote]

Mag ik hieruit opmaken dat als ik een mobo koop dat het dan geen KT333Cd meer kan zijn, maar dat het die CE chipset moet zijn, waarover de topicstarter het al had?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.