Wat voor connector heeft een papst 8412 NGM ?

Pagina: 1
Acties:

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 14:12
Ik wil deze fan gebruiken voor mijn LianLi kast waar nu 3 fans in zitten die nogal lawaai maken.
Echter nu weet ik niet zeker of op die papst de juiste aansluiting zit, de fans die er nu in zitten hebben een kleine 3 pins connector.

Is dat 3e draadje alleen bedoeld om het toerental terug te geven ? Zo ja, kan ik die papast dan toch aan die 3 pins hangen (zonder dat 3e draadje dus) zodat het toerental geregeld kan worden ?
In die lianli zit namelijk al een switch waarmee je de fans in 3 standen kunt zetten (8, 10 of 12 volt of zo).

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

het 3e draadje is alleen om de rpm uit te kunnen lezen via bijv. je moederbord, zonder dit draadje zal hij het ook prima doen (sterker nog je hebt hem niet eens nodig, aangezien hij niet op je moederbord word aangesloten maar op de schakelaar van je Lian-Li)

Van klussen krijg je grijze haren

• Dickster
  • Laatst online: 05-07 22:44
Zou in principe moeten kunnen zoals je zegt. Ik maak er zelf meestal gewoon 2 connectors aan:

1. Met de power supply (deze gaat bij mij op de baybus - bij jou zou dit de aansluiting in je kast zijn).
2. Met één draad voor de RPM meting (deze gaat op het mobo).

Ik kan overigens mijn de RPM van de fans, welke ik 7/off/12 geschakeld heb, alleen uitlezen bij 12 volt.

Dus als je ze veelal op een lager voltage dan 12 volt hebt lopen is het maar de vraag of RPM meting interessant is.

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
ik vind mijn lian li fans ook erg luid. Vandaar dat ik de 2 voorste op low heb staan en de achterste heb vervangen door een afstelbare enermax.

verder heb ik een Alpha 8045 hs met een variofan papst erop met een 45k ohm ntc in mijn hs en een Enermax voeding.

Op mijn papst zat geen computer stekker. Moest ik zelf eraan maken. Verder zat er ook geen toure meting op dus heb hem met 2 draatjes op mijn mobo geprikt.

Ding is erg stil geworden en ik kan er naast slapen.

[edit: nog wat text]

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 14:12
thanx y'all
Heb ik ze toch niet voor niks besteld, had nl de bestelling al gedaan voordat ik aan die connectors heb gedacht, moet nu alleen wel die kleine plugjes kopen.
Zijn er verloopkabels voor 4 pins (groot) naar 3 pins (molex) ?

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

ga naar www.aconto.de, daar leveren ze fan's met temp sensor!

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:07

Epsilon

Op maandag 01 april 2002 11:53 schreef Mark_Oostdam het volgende:
ga naar www.aconto.de, daar leveren ze fan's met temp sensor!
die zijn dus rete duur :)
en voor de stilte kan je beter die papst hebben

• Dickster
  • Laatst online: 05-07 22:44
Op zondag 31 maart 2002 17:47 schreef Quorton het volgende:
thanx y'all
Heb ik ze toch niet voor niks besteld, had nl de bestelling al gedaan voordat ik aan die connectors heb gedacht, moet nu alleen wel die kleine plugjes kopen.
Zijn er verloopkabels voor 4 pins (groot) naar 3 pins (molex) ?
Ja hoor die zijn er volgens mij gewoon te verkrijgen bij de betere computerzaak.

Als dit tenminste is wat je bedoeld:
http://www.perfectsystems.nl/info.asp?info=34430

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Op maandag 01 april 2002 13:23 schreef epsilon het volgende:

[..]

die zijn dus rete duur :)
en voor de stilte kan je beter die papst hebben
het zijn papst :D

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Pagina: 1