Hoofdcategorieën
Topicacties

TV-out werkt niet naar behoren (grijs beeld)

Pagina: 1 2 last

Nieuw Topic
Ook hoi!

Ik heb gister nog een andere videorecorder geprobeerd, deze gaf ook hetzelfde probleem: grijs beeld.

Remko, misschien is het makkelijker om jouw TV naar hier te slepen, scheelt denk ik in gewicht.
Ik wil het wel proberen, misschien dat het dan wel gewoon lukt.
Anders gaat de kaart retour naar Gistron...

Niet?
[Specs]

I'll be back !
Reg. datum: 15 juni 2000

Misschien is dit een TIP?
Ennuh, sorry, als dit niet van toepassing is maar heb niet alle comments gelezen.
Had zelf probleem met GF4 kaart.

TV wel direct gedetecteerd d.m.v. aansluiten voor booten maar grijs beeld. PAL zetten hielp niet. MAAR....

Las bij Leadtek dat de refresh rate van de videokaart 60 Hz moet zijn om TV-out te laten werken.
Als je een tooltje gebruikt als Rivatuner om de lagere refresh rates te verwijderen om hogere refresh in games te krijgen werkt mijn TV-OUT ook alleen met grijs beeld. Probeer het eens
[edit] (oops vergeten) door drivers opnieuw te installeren en geen dergelijk tooltje te installeren [edit]
(Lijkt me wel sterk dat je bij al die drivers proberen steeds direct weer een soort gelijk tooltje hebt installeerd zodat oorzaak bij jou zelfde is, maar wie weet?)

Succes verder

XP1900,PAL8045,A7V333,512MB PC2700,Leadtek GF4 Ti4400,80Gb Maxtor D740X,SB Audigy Plat,Chieftec DX01BD,19" Iiyama VMPro 454,Plextor CDRW 24x,Megaworks 510D,Pioneer DVD106S,Logitech NAV keyb en Dual opt mouse, 3DMark2001SE 11984

IT Infra Consultant

Hoe komen jullie toch steeds op S-VHS???

Die aansluiting heet !@#$ S-VIDEO! S-VHS is iets totaal anders, namelijk een nieuwere variant van de VHS-tape (gemaakt door JVC), die een betere kwaliteit biedt.

Tot de komst van DVD/MPEG-2 dan ;)

Intel Core 2 Duo E6850 | OCZ Reaper 2048 MB PC8500 | Gigabyte GA-P35-DQ6 | ASUS X1900XTX | Antec TruePower 2.0 550W | SoundBlaster Audigy 2 ZS | NEC 3520A DVD±RW | Dual Screen: Dell 20inch Cinema TFT DVI + Hyundai Q17 TFT DVI | Logitech Z-680 5.1

Hans favoriete radiostation

Nadat ik jouw screenshots had gezien,
kwam mij dit bekend voor,
maar dan niet via de tv out op mijn vga kaart,
maar het beeld wat ik krijg als ik mijn video recorder
instel op ntsc i.p.v. pal.

Kortom, toch even zoeken of je toch niet ergens
een vinkje kan selecteren voor pal output.
Overgens heb je niet toevallig een amerikaanse versie
van jouw vga kaart te pakken?
Die geven altijd ntsc, kan je niet instellen.
Moet een europese versie zijn.
Geldt ook voor mijn kaart (ATI)
Zou betekenen omruilen die kaart.

Grappig trouwens dat jij ook nog zo'n Sharp 37 cm
kleuren tv'tje hebt staan.
Ik heb deze nog als reserve tv, en speelt nog steeds.
Ongelofelijk dat hij het nog steeds doet.
Die van mij is al 16 jaar oud.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Ook hoi!

Volgende de verpakking van de videokaart zou PAL en NTSC mogelijk moeten zijn net zoals een composiet uitgang.
Die composiet uitgang kan ik nergens selecteren, ook niet in TV tool.
Er zit aan de achterkant ook alleen een S-video uitgang en een DVI uitgang (en uiteraard ook standaard VGA)
Op m;n videorecorder zit geen palletje om PAL of NTSC te selecteren, dat doet ie automagisch, daarbij kreeg ik met mijn vorige videokaart (Asus V7700 Deluxe) wel gewoon kleur via composiet.
Ik ga vandaag nog een mailtje naar Gistron sturen om te vragen wat zij mij aanraden.

Niet?
[Specs]

Ook hoi!

Jahaaaaa!!!!!
Zal je altijd zien, heb je net een mailtje naar Gistron geschreven ga je nog wat prutsen met kabels krijg je opeens wel weer kleur op je TV!
Beterrrrrr!!!
Ik dacht vandaag, laat ik nog eens proberen om een S-video>Composietkabel in elkaar te flanzen, wie weet...
Ik had tenslotte ook een nieuwe S-video>S-video kabel gekocht en ja hoor, eindelijk heb ik weer normaal beeld en nog in kleur ook!
Bleek het verdorie al die tijd aan die S-videokabel te liggen terwijl ik die écht meerdere keren had gecontroleert!
In elk geval bedankt voor de hulp ondanks dat die achteraf gezien niet echt nodig was geweest.
Ik ben blij dat ik weer normaal kleur heb, ik heb me groen en geel lopen ergeren aan die videokaart van me..
Nu gelukkig niet meer.

Goed Sinterklaas, nú mag ie wel dicht ;)
Nog bedankt dat je 'm open hebt gehouden.

Niet?
[Specs]

Ski or die!
Reg. datum: 07 maart 2001

quote:
Op vrijdag 26 april 2002 01:47 schreef SiGNe het volgende:
Jahaaaaa!!!!!
Zal je altijd zien, heb je net een mailtje naar Gistron geschreven ga je nog wat prutsen met kabels krijg je opeens wel weer kleur op je TV!
Beterrrrrr!!!
Ik dacht vandaag, laat ik nog eens proberen om een S-video>Composietkabel in elkaar te flanzen, wie weet...
Ik had tenslotte ook een nieuwe S-video>S-video kabel gekocht en ja hoor, eindelijk heb ik weer normaal beeld en nog in kleur ook!
Bleek het verdorie al die tijd aan die S-videokabel te liggen terwijl ik die écht meerdere keren had gecontroleert!
In elk geval bedankt voor de hulp ondanks dat die achteraf gezien niet echt nodig was geweest.
Ik ben blij dat ik weer normaal kleur heb, ik heb me groen en geel lopen ergeren aan die videokaart van me..
Nu gelukkig niet meer.

Goed Sinterklaas, nú mag ie wel dicht ;)
Nog bedankt dat je 'm open hebt gehouden.

Euh, het is nu dus gelukt met een gewone S-Video kabel? Of heb je _wèl_ die kabel met die condensator gemaakt :?

Weet je toevallig wat voor TV-out controller er op je videokaart zit?

edit: Beter lezen ... 'k heb het al gevonden. Chrontel CH7007 ... maar als je die hebt, en je hebt _niet_ die kabel met die condensator gemaakt, dan ondersteunt je TV videorecorder dus wel gewoon Y/C signalen .....

edit2: weet niet goed opgelet

Gevlogen in:
Boeing 737-300/700/800, 757-200, 777-300ER - Airbus A319, A330-200/300 - Emrbaer ERJ-190 - McDonell Douglas DC9, MD11

Ook hoi!

Ik heb een kabel zoner condensator gemaakt, m'n videorecorder kon het dus wel al die tijd aan.
Als die s-video>s-video kabel vanaf dag één gewoon 4 pinnetjes had ipv. 3 dan had ik gewoon kleur gehad en had ik helemaal niet moeilijk hoeven doen met topics openen, vervolgens Sinterklaas boos aankijken omdat ie het topic weer eens gesloten had en weer een nieuw topic openen.
Ik snap er nog steeds niks van want die S-videokabel had ik een paar keer nagekeken of die wel goed werkte, maar ik heb er kennelijk overheen gekeken.

Niet?
[Specs]

Z/
Reg. datum: 27 november 2000

quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 13:54 schreef SiGNe het volgende:
Gister heb ik de nieuwste WHQL drivers van Nvidia geprobeert (28.32) maar ook deze geven geen verandering.
Ik kan nog steeds bij de Device selections geen TV out selecteren en bij de properties staat ook niet dat ik een TV encoder heb (d'r zou toch echt Chrontel 7007 moeten staan lijkt me)
Zijn er trouwens nog meer mensen met een Powercolor GF3 Ti 200 met dit probleem?

Ik heb een Point of View (? = Norrod standaard) GF3 Ti200 en ook grijs beeld. Met met Viper II had ik er ook altijd last van: maar die deed het na wat prutsen.
Ik heb op de zelfde manier geprutst en ik krijg ook alleen grijs beeld...
Checked: PAL, 16-bit kleur, 800x600, s-video en composite.

Ik zit ook met het probleem dat er een s-video kabel naar een SCART ding gaat, en vervolgens een 'coax' kabel naar me TV... (met de Viper II werkte het als ik een composite signaal koos). Nu dus niet! Met TVTool en die adnere (van die site) krijg ik het niet voor elkaar om kleur te krijgen... :(
Met de DET v28.32 kan ik niet eens meet het selectie vakje van TV aan klikken... :/ (Ik heb nu de v21.88)

Ik heb geen andere TV en/of videorecorder...

Nog wat info: Windows 2000 Pro, Chrontel 7007 staat bij de info)
http://www.endoria.net/upload/index.php/1283155658 dit is alleen een beetje vaag... unkown?!

religions are a disease, a cancer of this planet, it's a plague... you are the cure!

Z/
Reg. datum: 27 november 2000

Niemand?

religions are a disease, a cancer of this planet, it's a plague... you are the cure!

Hans favoriete radiostation

quote:
Op zaterdag 18 mei 2002 10:22 schreef zerosignal het volgende:

[..]

Ik heb een Point of View (? = Norrod standaard) GF3 Ti200 en ook grijs beeld. Met met Viper II had ik er ook altijd last van: maar die deed het na wat prutsen.
Ik heb op de zelfde manier geprutst en ik krijg ook alleen grijs beeld...
Checked: PAL, 16-bit kleur, 800x600, s-video en composite.

Ik zit ook met het probleem dat er een s-video kabel naar een SCART ding gaat, en vervolgens een 'coax' kabel naar me TV... (met de Viper II werkte het als ik een composite signaal koos). Nu dus niet! Met TVTool en die adnere (van die site) krijg ik het niet voor elkaar om kleur te krijgen... :(
Met de DET v28.32 kan ik niet eens meet het selectie vakje van TV aan klikken... :/ (Ik heb nu de v21.88)

Ik heb geen andere TV en/of videorecorder...

Nog wat info: Windows 2000 Pro, Chrontel 7007 staat bij de info)
[afbeelding] dit is alleen een beetje vaag... unkown?!

Als ik jouw vehaal zo lees, kan ik je geen directe oplossing geven,
maar wel een aantal tips om toch kleur te krijgen.

Mijn ervaring is dat een svideo - scart blokje nooit kleur geeft.
Beter is die s-video kabel direct zonder verloopje in je tv te doen.
Of de composite video uitgang te gebruiken, die werkt altijd in kleur,
ook als je hem gebruikt met zo'n composite-scart verloop blokje.
Als je alleen een svideo uitgang hebt, geen composite video uitgang,
kan je die met een condensatortje en een weerstandje omzetten
naar een composite uitgang, hier zijn ook kant en klare kabeltjes voor,
even zoeken op tweakers voor de exacte gegevens.
Wat ook nog kan is dat jouw output op ntsc staat ingesteld,
dat is de amerkaanse televisie standaard,
dat signaal geeft op een pal televisie zwart wit beeld.
Misschien overbodig, maar gebruik je wel
de juiste driver, bij voorkeur die je op cd hebt meegeleverd
gekregen toen je de kaart kocht?
Soms willen die wel eens wat afwijken t.o.v. die uitvoeringen die geen extra uitgangen hebben.
Ik hoop dat ik je hiermee een stuk verder heb geholpen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

I'll Be Back
Reg. datum: 28 februari 2000

quote:
Mijn ervaring is dat een svideo - scart blokje nooit kleur geeft.

Ja, heb je een beetje gelijk in...

Op mijn vorige videokaart (MSI GF2 Pro) zat een vga-out en een tv-out. De tv-out was Svideo, maar ik heb geen svideo op mijn tv zitten dus had ik een svideo-->scart converterkabeltje gekocht. Hiermee kon ik gewoon kleurenbeeld krijgen door mijn tv-out (bij de detonator drivers) op 'samengestelde tv-out' (of zoiets dergelijks) te zetten. Waar dit op slaat weet ik verder ook niet..

Mijn huidige videokaart (MSI GF4 Ti4400) wil helaas geen kleurenbeeld geven, want de optie 'samengestelde tv-out' (of iets dergelijks) staat niet meer bij de drivers (tegenwoordig Nview of zoiets). Ik koop nu gewoon een composiet kabeltje dat ik aansluit op mijn tv.

Dit zit er op mijn tv gedeelte van mijn videokaart

code:
1
2
3
4
5
6
             /---- Svideo uit
            /
(breakout box) /------ Composiet uit
---------------\
            \----- Svideo in
             \
            \--- Composiet in

Predator

Dit is mijn probleem wat ik ook niet dmv de Faq kan oplossen,mijn topic hierover is helaas al op slot.
Ik hoop dat ik het hier wel mag posten.Ik ben hier nmlk al 2 hele dagen mee bezig geweest.

(ik heb sowieso veel lol van die radeon ben ook weken bezig geweest met zoeken instaleren en deinstaleren van allerlij drivers om dat ding een beter beeld als mijn tnt2 te alten geven)

Ik heb via een adapter op de scart aansluiting mijn Radeon 7500 aangesloten met een s-video kabel op mijn JVC WT24 breedbeeld televisie na veel instellingne geprobeert te hebben en diverse drivers geinstaleerd te hebben kreeg ik dan eindelijk een keer mijn bureau op de tv te zien.
Het beeld zag er echter niet uit,alleen als ik het beeld indtelde op monochroom kreeg ik een echt zichtbaar beeld alleen is dat dan niet in kleur maar erg blauw.

Met andere instellingen kan ik wel kleur krijgen maar alles knippert en flikkert en letters zijn echt onleesbaar.Nu is mijn camcorder (JVC DVP1) ook niet erg helder en flikkerrende letters op mijn beeld via de S-video.Maar wel kraakhelder(beter als normale TV uitzending) als ik hem via de composite aansluitingen laat werken.

Nu wilde ik mijn PC ook zo aansluiten en heb ik een composite naar S-video verloopkabeltje(afkomstig nog van mijn Voodoo3)maar krijg ik met geen mogelijkheid contact met mijn TV op die manier.

Moet ik een andere kabel kopen of licht het aan mijn TV.

"If the earth didn't suck, we'd all fall of you know!" --------hier ben IK te vinden.

Al that you know, is at an end
Reg. datum: 19 juli 1999

Sorry dat ik deze topic weer omhoog trap. Ik had nog een heel klein vraagje wat ik niet kon terugvinden in de grote TV-Out FAQ of in deze topic:

Maakt het verschil of je een s-video kabel met SCART blokje gebruikt of een s-video -> SCART kabel? Deze laatste zag ik laatst in een winkel. Ik weet dat het met zo'n blokje niet werkt, maar weet iemand of de directe variant wel werkt?
Witness my imperfection!

quote:
devv05 schreef op 16 maart 2002 @ 23:45:
Bij mij ziet ie nu niet eens mn tv meer bij twinview onder XP :(

Heb 'm wel goed aangesloten enzo.. Wilde nieuwste detonator installen maar kreeg toen een msg dat dit wellicht onder XP niet goed ging werken en dat ik setup beter kon beeindigen.. :(
Moet je ff de 30.xx drivers installeren, dan werkt het weer...

vloei·end (bn.), 1 gelijkmatig en harmonisch, zonder horten voortgaand

The cowardly dog
Reg. datum: 03 februari 2001

Als het bij jou met het SCART-blok niet werkt, kun je het met zo'n kabel ook vergeten. Maar wat werkt er niet ? Zwart-wit beeld of helemaal niets ?

Al that you know, is at an end
Reg. datum: 19 juli 1999

quote:
Courage schreef op 04 september 2002 @ 15:39:
Als het bij jou met het SCART-blok niet werkt, kun je het met zo'n kabel ook vergeten. Maar wat werkt er niet ? Zwart-wit beeld of helemaal niets ?
Zwart-wit beeld. Wel mooi scherp. Het gaat hier om de Dell Inspiron laptop van m'n vriendin, met Ati Mobility kaartje. Het ding heeft alleen s-video uit, geen composiet. De TV is van panasonic, heeft twee SCART ingangen en via OSD kan ik schakelen tussen NTSC, PAL en SECAM. Helaas dus alleen zwart-wit beeld. Is mijn enige optie nu om een s-video -> composiet te gebruiken? Zou wel jammer zijn.
The cowardly dog
Reg. datum: 03 februari 2001

Jep... en inmiddels kan dit topic dus ook dicht, want de FAQ blijkt inmiddels aardig compleet te zijn :P

oftwel zie verder de grote tv-out FAQ

Pagina: 1 2 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: