TV-out werkt niet naar behoren (grijs beeld)

Pagina: 1
Acties:
  • 6.438 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Speciaal voor Sinterklaas een gedetaïlleerd topic over mijn TV out.
Ik hoop alleen dat ie nu wél een keer begrijpt dat ik de TV-out FAQ al veelvoudig gelezen heb en daar geen antwoord kon vinden.
Deze dus gaarne een keer niet sluiten.

Goed, wat is het probleem?
Ik heb een Powercolor GeForce 3 Ti 200 met 64MB geheugen, standaard VGA aansluiting, DVI aansluiting en TV-out.
Het probleem is dat mijn TV out grijs beeld geeft omdat mijn videorecorder geen S-VHS ondersteunt en ik kan ook geen TV-out selecteren in de Nvidia settings (Device selection)
hier een screenshot daarvan:
Afbeeldingslocatie: http://signe.dhs.org/gftvout.jpg

Bij de eigenschappen van mijn videokaart staat trouwens ook niet dat er TV out op zit
weer een plaatje ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://signe.dhs.org/gfprop.jpg

Volgens Tvtool bezit mijn Geforce 3 de Chrontel 7007 Chipset:
Afbeeldingslocatie: http://signe.dhs.org/tvtool.jpg

Wat heb je allemaal al geprobeerd?
Ik heb diverse detonator drivers geïnstaleerd.
Namelijk de WHQL drivers (32.11) en diverse beta's (12.41, 12.60, 12.90, 14.10, 21.80, 21.83, 22.50, 27.10, 27.41 en last but not least de 27.51.
Ik heb windows 2000 pro opnieuw geïnstaleerd.
Ik heb gereboot met alleen mijn tv en videorecorder aangesloten (zonder monitor dus)
Ik heb gereboot met monitor, Video (op kanaal 0 (AV1), deze gebruik ik voor de TV out) en TV aan.
Ook heb ik een S-VHS naar Composiet kabel gekocht, deze werkte ook niet, het beeld was nog steeds grijs.
Naar aanleiding van dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.tvtool.de/jpgs/cableguide/svhs_adr_ch700x.jpg
ben ik zelf maar gaan solderen, ook dit werkte niet, mijn TV-out gaf nog steeds grijs beeld en de TV out was nog steeds niet te selecteren in de Nvidia settings (zie plaatje boven)

Zoals ik al vermeld had ondersteunt mijn videorecorder (JVC HR J-628) geen S-VHS (ook wel S-video genoemd) en mijn TV (Sharp, oud model van 37cm) heeft noch S-VHS noch Scart aansluiting.
Ik ben dus aangewezen op m'n videorecorder die ik via een scartblokje op mijn computer heb aangesloten (Scart is aangesloten op AV1, die ondersteunt namelijk ook video in) en het blokje staat op input.
Zie hier een plaatje van het soort scartblokje dat ik gebruikt heb:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/sint/faq/scartblok_voor.jpg
Tussen mijn PC en video ligt een Profigold S-VHS>S-VHS kabel van 5 meter met 24 karaat gouden pluggen.
Aan die Profigold kabel heb ik mijn zelfgemaakte S-VHS>Composiet kabel (zie 2e plaatje) vastgemaakt.

Met TVtool (zowel versie 5.5 (geregistreerd) als 6.0 Beta) en TVCC2000 kan ik wel beeld op mijn TV toveren maar dit is, zoals je misschien al kan raden, nog steeds grijs beeld.
Zonder TV tool of TVCC2000 is het niet mogelijk om beeld op m'n TV te krijgen, dit zou (dacht ik) wel mogelijk moeten zijn als je de TV selecteert in de Nvidia settings (zie plaatje 1)

En dan nu de grote vraag:
Wie heeft er een oplossing voor mijn probleem?
Ik heb écht alle tv-out topics die ik met de search gevonden heb doorgelezen, ik heb de FAQ's doogenomen (de TV-out FAQ ken ik bijna uit m'n hoofd) ik heb op andere sites gekeken of ik daar misschien oplossingen kon vinden maar ver kwam ik niet.
Ook heb ik hier al een paar topics aangemaakt over mijn probleem, deze werden echter onverbiddelijk gesloten door onze grote kindervriend Sinterklaas.
Met hem heb ik ook diverse discussies gehad over het verwijzen naar de TV-out FAQ (die gesloten is en waar dus ook geen nieuwe oplossingen bijgeplaatst kunnen worden) en daar kwam hij met het advies om uitgebreid uit te leggen wat mijn probleem was en welke stappen ik al ondernomen had, bij deze dus.

Mochten er nog vragen zijn dan zou ik die graag willen horen en beantwoorden.
En dan nu maar hopen dat ik er eindelijk uitkom en het allemaal niet meer zo zwart-wit zie.

PS. Sinterklaas, duidelijk zo?

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 22:43

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Sorry... maar

1) Grijs=(redelijk) egaal grijs vlak zonder dat er ook maar iets van beelden te herkennen is
2) Grijs= zwart-wit-beelden

Indien 2: zettumeensopPALBipvNTSC (of NTCS :? nja... je mot PALB hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Ik zou je willen aanraden om 21.83 te gaan gebruiken, maar voor je je huidige driver uninstalleerd, gebruik ff detonator destroyer om echt alles weg te halen.

Zo is het mij al een aantal keer gelukt om me tv-out weer aan de praat te krijgen, nadat ik een nieuwe detonator had geinstalleerd. Op de 21.83 werkt alles bij mij het beste.

Suc6.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 14-06 00:10
Bij mij ziet ie nu niet eens mn tv meer bij twinview onder XP :(

Heb 'm wel goed aangesloten enzo.. Wilde nieuwste detonator installen maar kreeg toen een msg dat dit wellicht onder XP niet goed ging werken en dat ik setup beter kon beeindigen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Shit..helemaal vergeten inderdaad, was het overzicht zelf ook een beetje kwijt :)
Met TVtool en TVCC2000 heb ik PAL50 ingesteld, dus geen NTSC zoals in het eerste plaatje staat (zou het daaraan kunnen liggen? dat de videokaart standaard NTSC uitpoept ipv. PAL?)
En het de beelden die ik te zien krijg zijn in zwart-wit, dus niet een egaal vlak.
Ik kan dus wel mijn desktop enzo zien maar dan zonder kleur.
Alleen luminance dus en geen chroma.
Op zaterdag 16 maart 2002 23:45 schreef devv05 het volgende:

Heb 'm wel goed aangesloten enzo.. Wilde nieuwste detonator installen maar kreeg toen een msg dat dit wellicht onder XP niet goed ging werken en dat ik setup beter kon beeindigen.. :(
Graag niet offtopic gaan...ben bang dat mijn topic anders wéér gesloten wordt :'(
Erg lullig dat je niet meer kan vragen wat je wil..ik weet het.
Maar misschien staat dat antwoord wél in de grote TV-out FAQ :P

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zaterdag 16 maart 2002 23:19 schreef wfvn het volgende:
Sorry... maar

1) Grijs=(redelijk) egaal grijs vlak zonder dat er ook maar iets van beelden te herkennen is
2) Grijs= zwart-wit-beelden

Indien 2: zettumeensopPALBipvNTSC (of NTCS :? nja... je mot PALB hebben)
Volgens mij is dit niet mogelijk, omdat hij helemaal geen TV-Out kan selecteren. En hij dus ook niet in kan stellen wat voor signaal het moet worden.

Van de week op mijn werk hadden wij ook zwart-wit beeld, en naar aanleiding van de Grote TV-Out Faq zijn wij er toch uitgekomen. Het bleek bij ons zo te zijn dat het TV-kanaal AV en AV-S kon zin. En wij hadden hem op AV. De FAQ kan dus echt wel van pas komen, maar dat terzijde.

Even jou verhaal kort samengevat (kijken of ik het goed snap):
Op jouw videokaart zit een TV-Out, S-VHS. Deze had je met een S-VHS kabel doorverbonden via een scartblokje naar de scartaansluiting van de VCR. Gevolg: Grijs Zwart-wit beeld. Toen heb je een kabeltje gesoldeerd van S-VHS naar composiet. Deze ook via het scartblokje aangesloten op de VCR. Gevolg: Zwart-wit beeld. En in beide gevallen was het niet mogelijk om de TV te selecteren.
Op zaterdag 16 maart 2002 23:43 schreef Punish het volgende:
Ik zou je willen aanraden om 21.83 te gaan gebruiken, maar voor je je huidige driver uninstalleerd, gebruik ff detonator destroyer om echt alles weg te halen.

Zo is het mij al een aantal keer gelukt om me tv-out weer aan de praat te krijgen, nadat ik een nieuwe detonator had geinstalleerd. Op de 21.83 werkt alles bij mij het beste.

Suc6.
Op zaterdag 16 maart 2002 23:16 schreef SiGNe het volgende:
Wat heb je allemaal al geprobeerd?
Ik heb diverse detonator drivers geïnstaleerd.
Namelijk de WHQL drivers (32.11) en diverse beta's (12.41, 12.60, 12.90, 14.10, 21.80, 21.83, 22.50, 27.10, 27.41 en last but not least de 27.51.
edit:
Dit lees ik net in een ander topic. Het kan dus ook aan je tv liggen:[quote]
Op dinsdag 19 juni 2001 21:01 schreef HeatWave het volgende:
Ook dan werkt het niet altijd. Mijn oude sony TV vertikte het welke kabelsoort ik ook nam. Ik heb maar een nieuwe tv gekocht. Nu is het in kleur en veeeel groter.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Op zaterdag 16 maart 2002 23:48 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Volgens mij is dit niet mogelijk, omdat hij helemaal geen TV-Out kan selecteren. En hij dus ook niet in kan stellen wat voor signaal het moet worden.
[knip]
Even jouw verhaal kort samengevat (kijken of ik het goed snap):
Op jouw videokaart zit een TV-Out, S-VHS. Deze had je met een S-VHS kabel doorverbonden via een scartblokje naar de scartaansluiting van de VCR. Gevolg: Grijs Zwart-wit beeld. Toen heb je een kabeltje gesoldeerd van S-VHS naar composiet. Deze ook via het scartblokje aangesloten op de VCR. Gevolg: Zwart-wit beeld. En in beide gevallen was het niet mogelijk om de TV te selecteren.
Klopt helemaal :)
Ik had het in andere topics ook zo opgeschreven, maar dat mocht kennelijk niet en werd toen gesloten.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Hebben je ouders een andere tv? Probeer het daar eens op (liefst met Scart aansluiting uiteraard). Mocht hij dan kleur geven zet je je videorecorder er tussen. Geeft hij dan nog kleur dan ligt het aan jouw tv. Geeft hij zwart-wit beeld ligt het aan de videorecorder. Ik denk dat het aan de VCR zal liggen, aangezien de VCR en TV via Coax zitten doorverbonden en dat dus geen weinig problemen kan geven. Geeftr de kaart nog steeds zwart wit? Je kunt altijd vragen in de winkel waar je hem gekocht hebt of ze kunnen kijken of zij er wel kleur uit kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 14-06 00:10
Op zaterdag 16 maart 2002 23:46 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Graag niet offtopic gaan...ben bang dat mijn topic anders wéér gesloten wordt :'(
Erg lullig dat je niet meer kan vragen wat je wil..ik weet het.
Maar misschien staat dat antwoord wél in de grote TV-out FAQ :P
Zal wel meevallen toch.. vraag gaat toch over hetzelfde onderwerp, dus zo offtopic is het niet.. Heb alleen geen zin om zelf een nieuw topic te openen ivm alle 'UTFS' reacties, terwijl het daar nergens te vinden is.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 00:06 schreef Compubiter het volgende:
Hebben je ouders een andere tv? Probeer het daar eens op (liefst met Scart aansluiting uiteraard). Mocht hij dan kleur geven zet je je videorecorder er tussen. Geeft hij dan nog kleur dan ligt het aan jouw tv. Geeft hij zwart-wit beeld ligt het aan de videorecorder. Ik denk dat het aan de VCR zal liggen, aangezien de VCR en TV via Coax zitten doorverbonden en dat dus geen weinig problemen kan geven. Geeftr de kaart nog steeds zwart wit? Je kunt altijd vragen in de winkel waar je hem gekocht hebt of ze kunnen kijken of zij er wel kleur uit kunnen krijgen.
Ik woon alleen niet meer bij m'n ouders thuis en om nou m'n computer helemaal daarheen te slepen..
Daarbij komt ook nog eens dat m'n ouders tv niet zo belangrijk vinden en dus ook nog een tv en videorecorder uit het jaar nul hebben.
Ik heb al aan een vriend van me gevraagd of ik zijn videorecorder even mag lenen om het een en ander te testen, alleen heeft hij niet zoveel tijd dus dat kan ook nog wel even duren.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe kabel gesoldeerd maar deze wilde ook geen kleur geven.
Ik heb het toch echt volgens de "instructies" gedaan op dit plaatje Afbeeldingslocatie: http://www.tvtool.de/jpgs/cableguide/svhs_adr_ch700x.jpg
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om een andere videorecorder te proberen.
Gaat waarschijnlijk dit weekend wel lukken.
Als er nog iemand anders is met tips laat het ff weten

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Gister heb ik de nieuwste WHQL drivers van Nvidia geprobeert (28.32) maar ook deze geven geen verandering.
Ik kan nog steeds bij de Device selections geen TV out selecteren en bij de properties staat ook niet dat ik een TV encoder heb (d'r zou toch echt Chrontel 7007 moeten staan lijkt me)
Zijn er trouwens nog meer mensen met een Powercolor GF3 Ti 200 met dit probleem?

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-06 17:58
Ongelovelijk dat je er al zó lang mee bezig bent en niet even de moeite neemt er een andere tv aan te hangen.
Zou zóveel duidelijkheid opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36633

Welke detonator destroyer kan er worden gebruikt, in de Search staat er geen voor XP. Heeft iemand een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

Op zaterdag 23 maart 2002 13:28 schreef jasperdejong het volgende:
Welke detonator destroyer kan er worden gebruikt, in de Search staat er geen voor XP. Heeft iemand een link?
Staat gewoon in de FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

force detect secondairy monitor al geprobeerd? (bij nView)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 15:26
ik had ook het probleem dat die tvchip niet zag

kep een v8200 dlx ik heb toen tvtool eraf gegooid en 28.32 geinstalled

ik denk dat tvtool een zooi instellingen overschrijft die soms negatief uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Je moet met die converter S-Video naar composite werken, dat is in ieder geval zeker. Ik denk dat je niet de juiste connecties maakt met de S-Video connectoren, dus dat niet de juiste pinnetjes met elkaar worden verbonden oid. Heb je bij je videokaart geen kabeltje gekregen ?
Je kan sowieso het beste meteen vanuit je videokaart converteren daarmee (kabeltje van +/- 25 cm lang). Er zijn verschillende S-Video stekkers verkrijgbaar, je moet zorgen dat je het originele kabeltje wat bij jouw videokaart hoort te zitten te pakken krijgt, dan moet het gewoon lukken ! Succes. :)

En nog een ding : dit probleem heeft niets met drivers te maken lijkt me, gezien dit een hardwarematig probleem is, de tv-out werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Allereerst sorry dat ik een tijdje niet gepost heb, ik lag in het ziekenhuis en daar valt weinig te tweaken..
Ja, de infuuspomp, maar dat leek me niet zo'n goed idee..

Ik heb pas geleden de videorecorder van een vriend van me uitgeprobeerd en ondanks dat dat ding wel S-VHS aankon kreeg ik nog steeds zwart/wit beeld.
Aangezien ik dat niet snapte ben ik m'n kabel maar eens gaan checken en nu blijkt dat er een pinnetje afgeproken was aan de kant waar de kabel m'n PC inging
't was overigens pin 4 :
Afbeeldingslocatie: http://www.tvtool.de/jpgs/cableguide/svhs_adr_ch700x.jpg
Maar dat verklaart een hoop!!!

Ik heb nog geen tijd gehad om een nieuwe kabel te kopen, dat ga ik morgen doen en dan zal ik ook wel posten of ik nu wel gewoon kleur krijg.
Overigens best wel stom dat me dat niet eerder opgevallen is want ik heb die kabel meerdere keren nagekeken.
Maar goed, nu maar afwachten wat een nieuwe kabel oplevert.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Goed, ik heb nu dus een nieuwe kabel gekocht en deze geeft ook alleen maar zwart/wit beeld.
Het lag dus niet aan m'n kabel helaas..
Ik denk dat ik Gistron maar ga mailen om te vragen of ik de kaart om kan ruilen voor een ander merk want dit schiet zo niet echt op.
m;n nieuwe TV komt pas over een paar maanden (als ik genoeg geld heb gespaard) maar dat duurt me te lang.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 23 april 2002 15:32 schreef SiGNe het volgende:
Goed, ik heb nu dus een nieuwe kabel gekocht en deze geeft ook alleen maar zwart/wit beeld.
Het lag dus niet aan m'n kabel helaas..
Ik denk dat ik Gistron maar ga mailen om te vragen of ik de kaart om kan ruilen voor een ander merk want dit schiet zo niet echt op.
m;n nieuwe TV komt pas over een paar maanden (als ik genoeg geld heb gespaard) maar dat duurt me te lang.
Heb je nu al een andere TV (dus niet video) geprobeerd? Gewoon die TV-uit DIRECT op een andere (lieft vrij moderne) TV aansluiten. Het is echt geen wonder als je TV niet overweg kan met TV-out signaal van je videokaart...

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Probleem is dat ik niet aan een nieuwe TV kan komen..
het enige wat ik zou kunnen proberen is een andere videorecorder (had ik al geprobeerd maar dat was met het kapotte kabeltje)
Met een beetje mazzel kan ik dat vanavond nog checken.

Echt nieuwe TV's vind je niet zo snel op een studentenflat, studenten hebben voornamelijk oude zooi.
Mijn eigen tv heeft niet eens een scart aansluiting (en is slechts 37cm) vandaar dat ik ook een nieuwe tv wil gaan kopen maar daar kom ik nog zo'n €300,- tekort voor.
en met slechts €50,- per maand sparen gaat dat dus nog wel ff duren.
Ik ga zo Gistron even mailen om te vragen of zij een oplossing hebben en ik ga vragen of ik de kaart evt. voor een ander merk mag omruilen (Elsa Gladiac 721, TV-out, deze heeft dezelfde prijs)

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37798

[quote]Op dinsdag 23 april 2002 16:35 schreef SiGNe het volgende:

Hoi JW kom vanavond anders ff met je pc naar mij toe, mijn tv heeft wel scart en is relatief nieuw (1,5 jaar oud geloof ik)

Moetje wel ff 8 verdiepingen omhoog (en 3 naar beneden natuurlijk);)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38988

Als ik mijn TV direct op mijn PC aansluit met S-VIDEO en ik selecteer ingang 3, dan krijg ik zwart-wit. Kies ik YC3, dan krijg ik kleur.

Ik heb wel eens een DIVxje op video gezet. Met de S-VHS uitgang kreeg ik gaar beeld (maar wel kleur). met een composite kabel kreeg ik wel goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 23 april 2002 16:35 schreef SiGNe het volgende:
het enige wat ik zou kunnen proberen is een andere videorecorder (had ik al geprobeerd maar dat was met het kapotte kabeltje)
Met een beetje mazzel kan ik dat vanavond nog checken.

Echt nieuwe TV's vind je niet zo snel op een studentenflat, studenten hebben voornamelijk oude zooi.
Mijn eigen tv heeft niet eens een scart aansluiting (en is slechts 37cm) vandaar dat ik ook een nieuwe tv wil gaan kopen maar daar kom ik nog zo'n €300,- tekort voor.
en met slechts €50,- per maand sparen gaat dat dus nog wel ff duren.
Ik ga zo Gistron even mailen om te vragen of zij een oplossing hebben en ik ga vragen of ik de kaart evt. voor een ander merk mag omruilen (Elsa Gladiac 721, TV-out, deze heeft dezelfde prijs)
De detonator drivers kunnen alleen de tv-out activeren, als ze een bepaalde weerstand aan het eind v/d tv-kabel detecteren.
Dat gebeurt bij jou dus niet. Het ligt dus of aan je tv-out of aan je apparatuur.
Het is een vrij nieuwe kaart, dus gewoon garantie claimen!
Krijg je een nieuwe terug, als die het niet doet, dan ligt het aan je apparatuur en zul je ermee moeten leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Ik heb gister nog een andere videorecorder geprobeerd, deze gaf ook hetzelfde probleem: grijs beeld.

Remko, misschien is het makkelijker om jouw TV naar hier te slepen, scheelt denk ik in gewicht.
Ik wil het wel proberen, misschien dat het dan wel gewoon lukt.
Anders gaat de kaart retour naar Gistron...

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsbertatNL
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-03 10:01
Misschien is dit een TIP?
Ennuh, sorry, als dit niet van toepassing is maar heb niet alle comments gelezen.
Had zelf probleem met GF4 kaart.

TV wel direct gedetecteerd d.m.v. aansluiten voor booten maar grijs beeld. PAL zetten hielp niet. MAAR....

Las bij Leadtek dat de refresh rate van de videokaart 60 Hz moet zijn om TV-out te laten werken.
Als je een tooltje gebruikt als Rivatuner om de lagere refresh rates te verwijderen om hogere refresh in games te krijgen werkt mijn TV-OUT ook alleen met grijs beeld. Probeer het eens
[edit] (oops vergeten) door drivers opnieuw te installeren en geen dergelijk tooltje te installeren [edit]
(Lijkt me wel sterk dat je bij al die drivers proberen steeds direct weer een soort gelijk tooltje hebt installeerd zodat oorzaak bij jou zelfde is, maar wie weet?)

Succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Hoe komen jullie toch steeds op S-VHS???

Die aansluiting heet !@#$ S-VIDEO! S-VHS is iets totaal anders, namelijk een nieuwere variant van de VHS-tape (gemaakt door JVC), die een betere kwaliteit biedt.

Tot de komst van DVD/MPEG-2 dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 17-06 12:00

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Nadat ik jouw screenshots had gezien,
kwam mij dit bekend voor,
maar dan niet via de tv out op mijn vga kaart,
maar het beeld wat ik krijg als ik mijn video recorder
instel op ntsc i.p.v. pal.

Kortom, toch even zoeken of je toch niet ergens
een vinkje kan selecteren voor pal output.
Overgens heb je niet toevallig een amerikaanse versie
van jouw vga kaart te pakken?
Die geven altijd ntsc, kan je niet instellen.
Moet een europese versie zijn.
Geldt ook voor mijn kaart (ATI)
Zou betekenen omruilen die kaart.

Grappig trouwens dat jij ook nog zo'n Sharp 37 cm
kleuren tv'tje hebt staan.
Ik heb deze nog als reserve tv, en speelt nog steeds.
Ongelofelijk dat hij het nog steeds doet.
Die van mij is al 16 jaar oud.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Volgende de verpakking van de videokaart zou PAL en NTSC mogelijk moeten zijn net zoals een composiet uitgang.
Die composiet uitgang kan ik nergens selecteren, ook niet in TV tool.
Er zit aan de achterkant ook alleen een S-video uitgang en een DVI uitgang (en uiteraard ook standaard VGA)
Op m;n videorecorder zit geen palletje om PAL of NTSC te selecteren, dat doet ie automagisch, daarbij kreeg ik met mijn vorige videokaart (Asus V7700 Deluxe) wel gewoon kleur via composiet.
Ik ga vandaag nog een mailtje naar Gistron sturen om te vragen wat zij mij aanraden.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Jahaaaaa!!!!!
Zal je altijd zien, heb je net een mailtje naar Gistron geschreven ga je nog wat prutsen met kabels krijg je opeens wel weer kleur op je TV!
Beterrrrrr!!!
Ik dacht vandaag, laat ik nog eens proberen om een S-video>Composietkabel in elkaar te flanzen, wie weet...
Ik had tenslotte ook een nieuwe S-video>S-video kabel gekocht en ja hoor, eindelijk heb ik weer normaal beeld en nog in kleur ook!
Bleek het verdorie al die tijd aan die S-videokabel te liggen terwijl ik die écht meerdere keren had gecontroleert!
In elk geval bedankt voor de hulp ondanks dat die achteraf gezien niet echt nodig was geweest.
Ik ben blij dat ik weer normaal kleur heb, ik heb me groen en geel lopen ergeren aan die videokaart van me..
Nu gelukkig niet meer.

Goed Sinterklaas, nú mag ie wel dicht ;)
Nog bedankt dat je 'm open hebt gehouden.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:57
Op vrijdag 26 april 2002 01:47 schreef SiGNe het volgende:
Jahaaaaa!!!!!
Zal je altijd zien, heb je net een mailtje naar Gistron geschreven ga je nog wat prutsen met kabels krijg je opeens wel weer kleur op je TV!
Beterrrrrr!!!
Ik dacht vandaag, laat ik nog eens proberen om een S-video>Composietkabel in elkaar te flanzen, wie weet...
Ik had tenslotte ook een nieuwe S-video>S-video kabel gekocht en ja hoor, eindelijk heb ik weer normaal beeld en nog in kleur ook!
Bleek het verdorie al die tijd aan die S-videokabel te liggen terwijl ik die écht meerdere keren had gecontroleert!
In elk geval bedankt voor de hulp ondanks dat die achteraf gezien niet echt nodig was geweest.
Ik ben blij dat ik weer normaal kleur heb, ik heb me groen en geel lopen ergeren aan die videokaart van me..
Nu gelukkig niet meer.

Goed Sinterklaas, nú mag ie wel dicht ;)
Nog bedankt dat je 'm open hebt gehouden.
Euh, het is nu dus gelukt met een gewone S-Video kabel? Of heb je _wèl_ die kabel met die condensator gemaakt :?

Weet je toevallig wat voor TV-out controller er op je videokaart zit?

edit: Beter lezen ... 'k heb het al gevonden. Chrontel CH7007 ... maar als je die hebt, en je hebt _niet_ die kabel met die condensator gemaakt, dan ondersteunt je TV videorecorder dus wel gewoon Y/C signalen .....

edit2: weet niet goed opgelet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
Ik heb een kabel zoner condensator gemaakt, m'n videorecorder kon het dus wel al die tijd aan.
Als die s-video>s-video kabel vanaf dag één gewoon 4 pinnetjes had ipv. 3 dan had ik gewoon kleur gehad en had ik helemaal niet moeilijk hoeven doen met topics openen, vervolgens Sinterklaas boos aankijken omdat ie het topic weer eens gesloten had en weer een nieuw topic openen.
Ik snap er nog steeds niks van want die S-videokabel had ik een paar keer nagekeken of die wel goed werkte, maar ik heb er kennelijk overheen gekeken.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Op vrijdag 22 maart 2002 13:54 schreef SiGNe het volgende:
Gister heb ik de nieuwste WHQL drivers van Nvidia geprobeert (28.32) maar ook deze geven geen verandering.
Ik kan nog steeds bij de Device selections geen TV out selecteren en bij de properties staat ook niet dat ik een TV encoder heb (d'r zou toch echt Chrontel 7007 moeten staan lijkt me)
Zijn er trouwens nog meer mensen met een Powercolor GF3 Ti 200 met dit probleem?
Ik heb een Point of View (? = Norrod standaard) GF3 Ti200 en ook grijs beeld. Met met Viper II had ik er ook altijd last van: maar die deed het na wat prutsen.
Ik heb op de zelfde manier geprutst en ik krijg ook alleen grijs beeld...
Checked: PAL, 16-bit kleur, 800x600, s-video en composite.

Ik zit ook met het probleem dat er een s-video kabel naar een SCART ding gaat, en vervolgens een 'coax' kabel naar me TV... (met de Viper II werkte het als ik een composite signaal koos). Nu dus niet! Met TVTool en die adnere (van die site) krijg ik het niet voor elkaar om kleur te krijgen... :(
Met de DET v28.32 kan ik niet eens meet het selectie vakje van TV aan klikken... :/ (Ik heb nu de v21.88)

Ik heb geen andere TV en/of videorecorder...

Nog wat info: Windows 2000 Pro, Chrontel 7007 staat bij de info)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1283155658 dit is alleen een beetje vaag... unkown?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 17-06 12:00

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Op zaterdag 18 mei 2002 10:22 schreef zerosignal het volgende:

[..]

Ik heb een Point of View (? = Norrod standaard) GF3 Ti200 en ook grijs beeld. Met met Viper II had ik er ook altijd last van: maar die deed het na wat prutsen.
Ik heb op de zelfde manier geprutst en ik krijg ook alleen grijs beeld...
Checked: PAL, 16-bit kleur, 800x600, s-video en composite.

Ik zit ook met het probleem dat er een s-video kabel naar een SCART ding gaat, en vervolgens een 'coax' kabel naar me TV... (met de Viper II werkte het als ik een composite signaal koos). Nu dus niet! Met TVTool en die adnere (van die site) krijg ik het niet voor elkaar om kleur te krijgen... :(
Met de DET v28.32 kan ik niet eens meet het selectie vakje van TV aan klikken... :/ (Ik heb nu de v21.88)

Ik heb geen andere TV en/of videorecorder...

Nog wat info: Windows 2000 Pro, Chrontel 7007 staat bij de info)
[afbeelding] dit is alleen een beetje vaag... unkown?!
toon volledige bericht
Als ik jouw vehaal zo lees, kan ik je geen directe oplossing geven,
maar wel een aantal tips om toch kleur te krijgen.

Mijn ervaring is dat een svideo - scart blokje nooit kleur geeft.
Beter is die s-video kabel direct zonder verloopje in je tv te doen.
Of de composite video uitgang te gebruiken, die werkt altijd in kleur,
ook als je hem gebruikt met zo'n composite-scart verloop blokje.
Als je alleen een svideo uitgang hebt, geen composite video uitgang,
kan je die met een condensatortje en een weerstandje omzetten
naar een composite uitgang, hier zijn ook kant en klare kabeltjes voor,
even zoeken op tweakers voor de exacte gegevens.
Wat ook nog kan is dat jouw output op ntsc staat ingesteld,
dat is de amerkaanse televisie standaard,
dat signaal geeft op een pal televisie zwart wit beeld.
Misschien overbodig, maar gebruik je wel
de juiste driver, bij voorkeur die je op cd hebt meegeleverd
gekregen toen je de kaart kocht?
Soms willen die wel eens wat afwijken t.o.v. die uitvoeringen die geen extra uitgangen hebben.
Ik hoop dat ik je hiermee een stuk verder heb geholpen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:26

Rival24

I'll Be Back

Mijn ervaring is dat een svideo - scart blokje nooit kleur geeft.
Ja, heb je een beetje gelijk in...

Op mijn vorige videokaart (MSI GF2 Pro) zat een vga-out en een tv-out. De tv-out was Svideo, maar ik heb geen svideo op mijn tv zitten dus had ik een svideo-->scart converterkabeltje gekocht. Hiermee kon ik gewoon kleurenbeeld krijgen door mijn tv-out (bij de detonator drivers) op 'samengestelde tv-out' (of zoiets dergelijks) te zetten. Waar dit op slaat weet ik verder ook niet..

Mijn huidige videokaart (MSI GF4 Ti4400) wil helaas geen kleurenbeeld geven, want de optie 'samengestelde tv-out' (of iets dergelijks) staat niet meer bij de drivers (tegenwoordig Nview of zoiets). Ik koop nu gewoon een composiet kabeltje dat ik aansluit op mijn tv.

Dit zit er op mijn tv gedeelte van mijn videokaart
code:
1
2
3
4
5
6
7
             /---- Svideo uit
            /
(breakout box) /------ Composiet uit
---------------\
            \----- Svideo in
             \
            \--- Composiet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30574

Dit is mijn probleem wat ik ook niet dmv de Faq kan oplossen,mijn topic hierover is helaas al op slot.
Ik hoop dat ik het hier wel mag posten.Ik ben hier nmlk al 2 hele dagen mee bezig geweest.

(ik heb sowieso veel lol van die radeon ben ook weken bezig geweest met zoeken instaleren en deinstaleren van allerlij drivers om dat ding een beter beeld als mijn tnt2 te alten geven)

Ik heb via een adapter op de scart aansluiting mijn Radeon 7500 aangesloten met een s-video kabel op mijn JVC WT24 breedbeeld televisie na veel instellingne geprobeert te hebben en diverse drivers geinstaleerd te hebben kreeg ik dan eindelijk een keer mijn bureau op de tv te zien.
Het beeld zag er echter niet uit,alleen als ik het beeld indtelde op monochroom kreeg ik een echt zichtbaar beeld alleen is dat dan niet in kleur maar erg blauw.

Met andere instellingen kan ik wel kleur krijgen maar alles knippert en flikkert en letters zijn echt onleesbaar.Nu is mijn camcorder (JVC DVP1) ook niet erg helder en flikkerrende letters op mijn beeld via de S-video.Maar wel kraakhelder(beter als normale TV uitzending) als ik hem via de composite aansluitingen laat werken.

Nu wilde ik mijn PC ook zo aansluiten en heb ik een composite naar S-video verloopkabeltje(afkomstig nog van mijn Voodoo3)maar krijg ik met geen mogelijkheid contact met mijn TV op die manier.

Moet ik een andere kabel kopen of licht het aan mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Laatst online: 08-04 10:02

SveNRG

Onderweg

Sorry dat ik deze topic weer omhoog trap. Ik had nog een heel klein vraagje wat ik niet kon terugvinden in de grote TV-Out FAQ of in deze topic:

Maakt het verschil of je een s-video kabel met SCART blokje gebruikt of een s-video -> SCART kabel? Deze laatste zag ik laatst in een winkel. Ik weet dat het met zo'n blokje niet werkt, maar weet iemand of de directe variant wel werkt?

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
devv05 schreef op 16 maart 2002 @ 23:45:

Moet je ff de 30.xx drivers installeren, dan werkt het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het bij jou met het SCART-blok niet werkt, kun je het met zo'n kabel ook vergeten. Maar wat werkt er niet ? Zwart-wit beeld of helemaal niets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Laatst online: 08-04 10:02

SveNRG

Onderweg

Anoniem: 21405 schreef op 04 september 2002 @ 15:39:
Als het bij jou met het SCART-blok niet werkt, kun je het met zo'n kabel ook vergeten. Maar wat werkt er niet ? Zwart-wit beeld of helemaal niets ?
Zwart-wit beeld. Wel mooi scherp. Het gaat hier om de Dell Inspiron laptop van m'n vriendin, met Ati Mobility kaartje. Het ding heeft alleen s-video uit, geen composiet. De TV is van panasonic, heeft twee SCART ingangen en via OSD kan ik schakelen tussen NTSC, PAL en SECAM. Helaas dus alleen zwart-wit beeld. Is mijn enige optie nu om een s-video -> composiet te gebruiken? Zou wel jammer zijn.

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep... en inmiddels kan dit topic dus ook dicht, want de FAQ blijkt inmiddels aardig compleet te zijn :P

oftwel zie verder de grote tv-out FAQ
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.