Flash MX ?!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 650 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37260

hmm jah, heb ff op de site zitten kijken. Klinkt allemaal wel interessant, beetje uitleg over flash 6.

Woon op zich ook best in de buurt (20 km) van nijmegen maar het wil zo zijn dat ik morgen in Arnhem een afspraak heb staan. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op dinsdag 12 maart 2002 21:26 schreef Gordijnstok het volgende:
Ja ik ben er.. ik neem de sessie van 13:30 :)
Ha dan gaan we meeten :)

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14573

Op dinsdag 12 maart 2002 22:32 schreef oh,when? het volgende:

[..]

Ik wil ook meeten :'( Misschien kan ik wel eventjes dat uurtje vrij krijgen ofzo ;) Het valt iig te proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Op dinsdag 12 maart 2002 22:32 schreef oh,when? het volgende:

[..]

Ik denk dat ik jou vast wel herken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op woensdag 13 maart 2002 08:47 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Ik denk dat ik jou vast wel herken :+
Ja ik loop altijd met een groot kartonnen bord achter me kop, met een gradient van groen naar zwart...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
kheb m al [stoer hoor - cutter], kvdin het wel jammer dat ze niet meer html support hebben ingebouwd. Veel verbetereingen zijn op gebruikgebeid en niet op resultaatgebeid, das jammer (alhoewel video etc wel ruled natuurijk!)

[lite-mod break]
*zucht* moet dat nou, waar jij je spullen vandaan haalt maakt ons niets uit, maar het is verboden daar hulp bij te vragen of aan te bieden hier op tweakers....

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:11
Op woensdag 13 maart 2002 09:15 schreef oh,when? het volgende:

[..]

Ja ik loop altijd met een groot kartonnen bord achter me kop, met een gradient van groen naar zwart...

;)
Laat ik je daar niet zien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net terug van de FlashMX seminar. En al met al heb ik toch leuk kunnen lachen :)

1) Een Managing Director van Macromedia Benelux leid het geheel in. Het standaard verkooppraatje houdende maar niet veelzeggends, waarbij deze man ook nog eens heeft over een speciale actieperiode van feb-april, waarbij duidelijk op het scherm stond dat deze actie van feb-mei liep :D. Wat het leukste was waren zijn ontzettend foute schoenen, bruinrode "sjakie" schoenen waren het. :)

2) Vervolgens een fransoos die in gebrekkig engels de nieuwe functionaliteiten showed, daarbij in zichzelf brabbelend een aantal voorbeelden showed, waarvan het grootste gedeelte ook in Flash 5 had kunnen gedaan :+

3) Dan hebben we Sander Kessels nog.

Eerst gigantisch spammen door de site van Lolibomb als verborgen/non-actieve reclame te laten zien, vervolgens triomfantelijk Flash 4/5 examples laten zien.. erm.. ja.. we komen voor FlashMX kerel.. vervolgens een aantal FlashMX examples laten zien welke ook in Flash5 gemaakt kunnen worden maar als excuus zeggen dat "Het wel veel makkelijker kan in FlashMX" .. nou geweldige examples Sander...

Dan laat die zijn mic unit uit zijn handen donderen waarbij een magneetje ofzo verloren gaat. Al stuntelend proberend zijn betoog af te maken. Vervolgens probeert die een scrollbar object van kleur te wijzigen.. en welja...daar hebben we de eerste bug in FlashMX, de kleur wijzigt niet op het werkblad, maar wel bij publish.. erm.. jah handig.

Vervolgens gaat die in het bijzijn van Chef Benelux voor alle genodigden op een produktpresentatie de Flash Player van de Mac afkraken :D En nog wat negatieve opmerkingen over Flash welke ik me niet zo snel meer herinner. Als ik Chef was had ik meneer Kessel getackeld.. owwww wat was die fout bezig :D

Dan stelt een meneer een heel standaard vraag: "Is het probleem met kleurverschillen in Flash en in HTML opgelost?" Nu is dit een heel common probleem in Flash, maar daar weet wonderbaarlijk Sander Kessels niets vanaf, ook de fransoos niet. Nu werk ik niet eens fulltime met Flash maar dit probleem ken ik zelfs.

Al met al leuke voorbeelden gezien, maar niet veel bijzonders. Desondanks maakte het mij niet uit .. kreeg toch doorbetaald >:) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 13 maart 2002 20:54 schreef Gordijnstok een mooi verhaaltje
Bedankt voor deze info, had nog ff het idee om afspraak van vandaag af te zeggen om daar langs te gaan, maar zo te horen heb ik niet iets heel belangrijks gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is het eigelijk slim om NU nog flash 5 te gaan leren? Of is het ZO anders, dat je er niets meer aan hebt.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op woensdag 13 maart 2002 20:54 had Gordijnstok het een keer niet over Coldfusion...
Je vergeet het leukste van de hele middag: Je hebt mij ontmoet!!

;)

Maar die 'bug' waar je het over had is geen bug hoor. Sander was vergeten om livepreview aan te vinken. Ook het kleurverschil-probleem is niet iets wat aan flash ligt, maar aan het verschil in kleurendiepte. Kijk maar eens op de volgende url:

HTML colors look different than SWF colors

:)

btw...voor de mensen die niet kunnen wachten tot vrijdag en nog niet hebben ontdekt hoe je de lokale microfoon kunt benaderen vanuit Flash MX (staat ook niets van in de docs btw):
code:
1
2
_root.createEmptyMovieClip("_mic", i++);
_mic.attachAudio(Microphone.get(0));

expect the unexpected really soon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Op woensdag 13 maart 2002 21:40 schreef Plague het volgende:
Is het eigelijk slim om NU nog flash 5 te gaan leren? Of is het ZO anders, dat je er niets meer aan hebt.... :?
leer je zat mee :)
verschillen zijn niet zo groot. je zult wat dingen anders tegenkomen, maar eigenlijk vooral handiger en niet totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
ow, ok! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Op woensdag 13 maart 2002 21:40 schreef Plague het volgende:
Tuurlijk is dat wel slim!

Zo fantastisch veel is er niet veranderd hoor.
De belangrijkste dingen zijn in dit topic al genoemd.

Veel is trouwens nog prima in flash 5 te doen, maar in flash mx werkt het net weer wat makkelijker.

Ik vond die video integratie er trouwens heel goed uitzien :)

Ja ik was ook op die seminar in Nijmegen :)
Die Fransoos was echt lachuh met z'n accent, die andere macromedia kerel was niet echt overtuigend en Sander deed z'n best om leuk te zijn, maar dat kwam niet echt over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10445

in die zin is het ook wel handig om 4 te leren, en zelfs 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ben gister naar een flash mx seminar geweest, en er zijn toch best wel wat verbeteringen aangebracht. filmpjes en mp3 zijn makkelijker te integreren en ook databasekoppelingen hebben ze wat veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hebben ze nog wat laten zien van ActionScript?

Wat ik op macromedia.com tegen kwam, zag er wel indrukwekkend uit! Vooral die debug mode :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 14 maart 2002 11:22 schreef Noork het volgende:
...en ook databasekoppelingen hebben ze wat veranderd...
welke database koppelingen? :?

Of bedoel je het loadvars object? Die kun je in Flash 5 simuleren door het XMLObject te hacken...

* oh,when? bedenkt zich opeens dat ie nog een test moet doen voor GET/POST methods vanuit Flash MX..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:31
Op donderdag 14 maart 2002 11:46 schreef oh,when? het volgende:
* oh,when? bedenkt zich opeens dat ie nog een test moet doen voor GET/POST methods vanuit Flash MX..
Ja daar zat ik ook al aan te denken....zou wel mooi zijn als ze dat eindelijk hebben gefixed....die bug is echt te belachelijk voor woorden. Heb dus nog niet getest aangezien ik geen Flash MX hier heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mis jammer genoeg no 1 ding in FlashMX en dat zijn externe actionscript files :)

Het heeft overigens nooit volgens mij op een lijst gestaan met features.. maar een function zoals bijv.

include('actionscript.iets'); zou wel handig zijn. Dan kun je gewoon in je bestanden wijzigen ipv telkens naar keyframes te moeten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-07 20:57

tie-rep

nu met ir. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 14 maart 2002 12:54 schreef tie-rep het volgende:
zoiets? :)
klikklak, #include
das on Authortime, terwijl je eigenlijk gewoon in de Runtime iets wil wijzigen. Echter dat zal niet een-twee-drie lukken en misschien wel helemaal niet omdat een SWF natuurlijk gewoon 'compiled' word.

Komt er dan eigenlijk in feite op neer dat je mbv Actionscript Actionscript moet kunnen parsen.cjs weet er ws wel meer over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Op donderdag 14 maart 2002 13:12 schreef oh,when? het volgende:
[..]
das on Authortime, terwijl je eigenlijk gewoon in de Runtime iets wil wijzigen. Echter dat zal niet een-twee-drie lukken en misschien wel helemaal niet omdat een SWF natuurlijk gewoon 'compiled' word.
[..]
was ook eigenlijk meer een grapje;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 15 maart 2002 09:42 schreef oh,when? het volgende:
Have fun guys....it's out:

- Flash Player 6,0,23,0
- Macromedia Flash MX Trial ( PC 46 MB / Mac 67 MB )

Waarom kreeg ik nou een vieze grijns op mijn gezicht toen op de Seminar werd gezegd dat FlashMx Trial pas vanaf vrijdag te downloaden was >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op vrijdag 15 maart 2002 09:54 schreef Gordijnstok het volgende:

Waarom kreeg ik nou een vieze grijns op mijn gezicht toen op de Seminar werd gezegd dat FlashMx Trial pas vanaf vrijdag te downloaden was >:)
[off_topic]
Gordijnstok,...je bent een eikel. :P :D LOL

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op vrijdag 15 maart 2002 09:54 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Omdat je toen besefte dat Coldfusion toch niet zo heel erg vet meer is? >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daag me niet uit om positief te gaan prediken :+

p.s. naast de mooie FlashMX dozen die ik mocht mee scoopen, heb ik gisteren ook alvast 2 dozen van ColdFusionMX gewenst bij Macromedia >:) Nu nog de rest van de Macromedia collectie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 21:54
oh,when?:
rofl :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

owww, joy....wat voor candy gaan we allemaal van de /13'ers zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Op vrijdag 15 maart 2002 10:15 schreef Gordijnstok het volgende:
Daag me niet uit om positief te gaan prediken :+

p.s. naast de mooie FlashMX dozen die ik mocht mee scoopen, heb ik gisteren ook alvast 2 dozen van ColdFusionMX gewenst bij Macromedia >:) Nu nog de rest van de Macromedia collectie :D
Ow ja, die lelijke doos waar ik nu de hele dag tegenaan moet kijken >:)

Als je 't maar niet lapt om hier nog meer dozen neer te zetten ;)

* InZane verder met Flash MX pen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 15 maart 2002 10:07 schreef oh,when? het volgende:

[..]

Overigens als je had opgelet :+ >:) :P, bleek dat ColdFusionMX extra's meekrijgt voor werking met FlashMX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op vrijdag 15 maart 2002 10:23 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Overigens als je had opgelet :+ >:) :P, bleek dat ColdFusionMX extra's meekrijgt voor werking met FlashMX :)
ja...en laat ik nu net vannacht achter zijn wat dat nu is :D

Het zijn hiddden objects in Flash MX, die niet in de documentatie zitten, maar wel in de Authoring Suite van Coldfusion MX. Deze moeten gaan draaien via een nieuw protocol ( Action Message Format? ) dat op de nieuwe servers beschikbaar komt...

gelukkig sta ik niet onder een NDA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 15 maart 2002 10:33 schreef oh,when? het volgende:
gelukkig sta ik niet onder een NDA :)
Maakt toch niet uit? :) Aangezien FlashMX vandaag gelanceerd is/wordt (weet niet de exacte tijd in de US), verloopt toch daarbij ook het NDA :) Of heb ik dat gruwelijk mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48958

Ik krijg hem maar niet gedownload, is de Macromedia site soms overbelast???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32593

Due to scheduled maintenance, certain areas of our website are unavailable at this time. These areas include Macromedia Membership, Free Trial Downloads, the Macromedia Store, the Edge newsletter, the Showcase, Events, and the Macromedia Flash, Dreamweaver, and UltraDev Exchanges.

We apologize for the inconvenience and will be restoring service as soon as possible. Meanwhile, you can continue to browse the rest of our site. You can also read about other ways to purchase Macromedia products or contact our Customer Service Center.
Het lijkt erop dat je niet aan Flash MX kunt komen vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48958

Dot main je niet!!! Shyte, shyte, shyte!!! ~~*~~ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toevallig heb ik nou net twee projecten lopen waarin mx nogal een uitkomst is, dus iok ben hier lekker aan het mx'en :) lekker met de UI components bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 21:47
iemand een mirror? dan kan iedereen hem in ieder geval downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de liefhebbers en vroegevogels :

Dragon, de 3d api voor flash 5 waar ik mee bezig was, is gekilled.....
Nu is er nl dragon_mx....ik hoop de eerste opensource 3d api voor mx af te hebben voor eind volgende week:
de eerste demo staat hier : (wel eerst 6 beta player downen he:)

http://home.wxs.nl/~leeu6431/dragon_mx_bet01.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26203

Mirror.... im on my knee's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op vrijdag 15 maart 2002 15:01 schreef B-Top het volgende:
Voor de liefhebbers en vroegevogels :

ik hoop de eerste opensource 3d api voor mx af te hebben voor eind volgende week...
weddenschapje houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 15 maart 2002 15:21 schreef oh,when? het volgende:

[..]

weddenschapje houden >:)
Erm? Samen bouwen dan maar :) ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op vrijdag 15 maart 2002 15:24 schreef B-Top het volgende:

[..]

Erm? Samen bouwen dan maar :) ? :)
ik raak volgende week geen computer aan als ik Barcelona zit ( oa OFFF ) :)

wil wel bugtesten hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als dat dan net zoveel bugs als vandaag gemaakt zijn, dan zou ik je vakantie maar alvast cancellen :)

Neej ben nog steeds aan het denken over definiteive object structuur, en daarnaast zijn veel mx dingen nog niet helemaal bekent bij mij....zou het graag helemaal oop willen maken, maar dan moet ik toch echt eerst aan mx kennis werken.

maar add_poly() (freeform filled poly's ! werkt al....dat commando draaide het me me om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34298

MX is schandalig geil :P I love it I love it! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 12:46
*VLOEK*
*TIER*
*SCHOP RICHTING MACROMEDIA*

GRRRR
Nu al mijn trial verlopen. Great, just great.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik heb ooit Flash 4.0 helemaal dood gemaakt met al m`n kunsten :D Maar MX regeert ècht! Zijn er al tutorials voor? M`n beperkte kennis van Flash is niet voldoende om er ook daadwerkelijk wat leuks uit te halen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33395

Vraagje tussendoor :?: Welke interface (PANEL LAYOUT) gebruiken jullie ?
Zowel voor MX als 5-gebruikers...

Dit wordt alvast mijn layout:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sibbe/noculam/layout.jpg

En dit was ze:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sibbe/noculam/layoutx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
[beetje offtopic]
Macromedia roept het ook wel over zichzelf af dat er nu al zo veel illegale versies in de omloop zijn. Het kraken van mx was even zoniet makkelijker dan het kraken van 5. Niet dat dat het cracken goedpraat, maar dit is net als het open laten staan van je autodeuren met de sleutels in het contact en dan nog verontwaardigt zijn dat je auto wordt gejat ook.
[/beetje offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 20:39 schreef Nelis het volgende:
[beetje offtopic]
Macromedia roept het ook wel over zichzelf af dat er nu al zo veel illegale versies in de omloop zijn. Het kraken van mx was even zoniet makkelijker dan het kraken van 5. Niet dat dat het cracken goedpraat, maar dit is net als het open laten staan van je autodeuren met de sleutels in het contact en dan nog verontwaardigt zijn dat je auto wordt gejat ook.
[/beetje offtopic]
Tja, aan de andere kant: als je durft te roepen dat je software niet te kraken is, wordt ie nog sneller gecracked.
Hoe dan ook, met software heeft het geen zin om te beveiligen. Je zou het nog enigzins kunnen proberen in combinatie met hardware, maar dat kan ook niet fullproof zijn.

Enne, het ligt er ook aan wat voor `n auto je laat staan he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
De mijne heb ik nog niet gekraakt gekregen :|

Dus ut zit wel redelijk goed met die beveiliging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 16 maart 2002 22:52 schreef Sir_Floppy het volgende:
De mijne heb ik nog niet gekraakt gekregen :|

Dus ut zit wel redelijk goed met die beveiliging
Dat zegt meer over jou dan over de beveiliging ;)
[/inkoppertje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Mwah :) Niet iedereen is guru met programmeren enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op zaterdag 16 maart 2002 20:39 schreef Nelis het volgende:
[beetje offtopic]
[/beetje offtopic]
De deuren van deze auto staan helemaal niet open en al zeker niet "met de autosleutels erin". Dat jij "www.haal-hier-uw-crackz.com" kan intikken in je browser en daarmee de beveiliging eraf kan slopen, vind ik heel knap van je, maar zeg nu niet dat MM geen moeite heeft gedaan voor het cracken van haar software. Ben je profesioneel met de software bezig, dan betaal je daar netjes voor. punt uit. Anders ben je gewoon een ordinaire dief, en dat kun je echt niet goedpraten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Laatst online: 22-08-2020
Vooruit dan maar jongens ;)
/modbreak.dickhead/ >> de crack

enjoy this ... deze versie is zo geweldig, de scripting is zo verbeterd ten opzichte van flash 5.0, kijk ook naar de API functies!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Patrick, wellicht handig om voordat je meer stomme dingen doet, even de regels op dit forum te lezen. iig heb je je eerste officiele waarschuwing te pakken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 17:14 schreef oh,when? het volgende:

[..]

De deuren van deze auto staan helemaal niet open en al zeker niet "met de autosleutels erin". Dat jij "www.haal-hier-uw-crackz.com" kan intikken in je browser en daarmee de beveiliging eraf kan slopen, vind ik heel knap van je,
Je kan niet over iemands handelen oordelen als je er geen weet van hebt.
maar zeg nu niet dat MM geen moeite heeft gedaan voor het cracken van haar software.
Ze hebben idd geen moeite gedaan. Ik denk dat je het feit dat je betatester bent een beetje te veel laat meewegen in de discussie. Je mag dan verstand hebben van html/css/dhtml/flash/enz (en dat heb je ook) maar dat wil nog niet zeggen dat je goed op de hoogte bent wat betreft beveiligingen. In de warezscene staat macromedia's beveiliging bekend als makkelijk (zoniet makkelijkst) te cracken.
Ben je profesioneel met de software bezig, dan betaal je daar netjes voor. punt uit.
Ik ben er niet professioneel mee bezig en ik heb geen zin om voor die paar keer dat ik flash gebruik (en nou niet aankomen met zo'n waardeloze trial van 30 dagen ipv een liteversie oid) zo veel geld neer te tellen. Als ik flash voor commerciële doeleinden zou gebruiken zou ik het idd aanschaffen, maar dat is nu niet aan de orde. Ik zou het echter niet kopen voor privegebruik. Macromedia verliest er dus niets op. Sterker nog, ze wint er belangstelling van mijn kant mee wat in de toekomst kan resulteren in een legale aankoop.

Daarnaast vind ik de prijzen van dit soort producten gewoon te hoog (hoewel dat idd meevalt bij macromedia's producten). Dat is dan ook de reden waarom ik werk met een illegale versie van photoshop.

Verder is het bekend dat sommige fabrikanten (cdboeren bijv) hun prijzen kunstmatig hoog houden.
Anders ben je gewoon een ordinaire dief, en dat kun je echt niet goedpraten...
Hehe, 'grappig' dat je me daar op aanvalt aangezien ik duidelijk zei dat het niet goed te praten valt. Ik ben echter wel van mening dat Macromedia niet verbaast moet zijn dat er nog voor de officiële release al tig illegale versies in de omloop zijn waarbij een kind de was kan doen. Macromedia roept het (deels) gewoon over zichzelf af, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Als reacties op een forum als schaken is, had ik je nu met een Caro-Kann schaakmat gespeeld ( ;) ) want ik quote:
Op zondag 17 maart 2002 17:48 schreef Nelis het volgende:

[..]

Je kan niet over iemands handelen oordelen als je er geen weet van hebt.
en vlak daarna post je
Op zondag 17 maart 2002 17:48 schreef Nelis het volgende:

Je mag dan verstand hebben van html/css/dhtml/flash/enz (en dat heb je ook) maar dat wil nog niet zeggen dat je goed op de hoogte bent wat betreft beveiligingen.
[..]
Is dat dan niet een voorbeeld van "De pot verwijst de keten dat hij zwart ziet.." ?

Gelukkig heb ik interesantere bezighouden dan me bezig te houden met de "warez scene".

Maar goed, punt is het volgende:

1) de beveiliging van een Opel staat ook niet bekend als de beste, betekent dat dat ik voortaan maar geen Opel ga kopen want die word toch wel gejat :?

2) feit blijft, dat mensen nog steeds een of andere warez-release nodig moeten hebben om hun software te cracken. Ik durf mijn hand voor in het vuur te steken dat 99% van de mensen hier echt niet weten hoe ze hun mooi gedownloade trial van [insert softwarepakket hier] niet op eigen kracht weten te cracken. Dat was mijn punt, dat iemand de weg weet naar een warez-site wil nog niet zeggen dat de beveiliging van een programma niet deugt.

Ik verdedig MM, Adobe, Microsoft, Autodesk en ga zo maar door echt niet, en heb geen belangen te verdedigen, maar ik snap echt wel dat elk van deze bedrijven software-piracy aan wil pakken.

De schuld daarvan kun je echt niet op de beveiliging afschuiven, dat ligt bij de mentaliteit van de gebruiker. Je kunt de beveiliging nog zo goed maken, te kraken blijft ie altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 18:13 schreef oh,when? het volgende:
Als reacties op een forum als schaken is, had ik je nu met een Caro-Kann schaakmat gespeeld ( ;) ) want ik quote:
[..]

en vlak daarna post je
[..]

Is dat dan niet een voorbeeld van "De pot verwijst de keten dat hij zwart ziet.." ?
Nee, want jij geeft aan dat Macromedia er alles aan doet om hun producten te beveiligen wat dus gewoon niet zo is (imho dan). Je gaf het zelf aan en daar reageer ik dus op. Ik heb echter nergens gezegd hoe ik aan mijn illegale software kom dus daar kan (mag) je niet over oordelen.
Gelukkig heb ik interesantere bezighouden dan me bezig te houden met de "warez scene".
Tja, das jouw mening
Maar goed, punt is het volgende:

1) de beveiliging van een Opel staat ook niet bekend als de beste, betekent dat dat ik voortaan maar geen Opel ga kopen want die word toch wel gejat :?
Dat speelt idd een rol bij de aankoop van, in dit geval, een auto.
2) feit blijft, dat mensen nog steeds een of andere warez-release nodig moeten hebben om hun software te cracken. Ik durf mijn hand voor in het vuur te steken dat 99% van de mensen hier echt niet weten hoe ze hun mooi gedownloade trial van [insert softwarepakket hier] niet op eigen kracht weten te cracken. Dat was mijn punt, dat iemand de weg weet naar een warez-site wil nog niet zeggen dat de beveiliging van een programma niet deugt.
Nee, maar als Macromedia's beveiliging als makkelijk zoniet makkelijkst te cracken valt in de warezscene en als er nog voor de officiële release al 10 verschillende (!) versies van mx online staan in tegenstelling tot andere producten als ps7 dan wil dat wél zeggen dat Macromedia's beveiliging niet deugt. Maargoed, zoals je zelf al zei houdt je je daar niet zo mee bezig ;)
Ik verdedig MM, Adobe, Microsoft, Autodesk en ga zo maar door echt niet, en heb geen belangen te verdedigen, maar ik snap echt wel dat elk van deze bedrijven software-piracy aan wil pakken.
Ik ook, maar ik snap ook waarom er zo veel illegale software op inet te vinden is. Het is niet allemaal zo zwart wit dat je de schuld volledig op de gebruikers kan afschuiven. Niet dat fabrikanten geen jacht moeten/mogen maken op crackers, maar ze kunnen ook wel een keer naar zichzelf kijken. Zoals ik al zei, iemand die zijn voordeur nooit sluit moet ook niet even gek opkijken als er wordt ingebroken dan iemand die dat wél doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op zondag 17 maart 2002 18:33 schreef Nelis het volgende:
Zoals ik al zei, iemand die zijn voordeur nooit sluit moet ook niet even gek opkijken als er wordt ingebroken dan iemand die dat wél doet.
Probleem is alleen, die voordeur staat niet open.

Iedere boerenlul kan een crack downloaden, niet iedere boerenlul kan zelf een pakket cracken. Iedere nelis-met-de-korte-achternaam kan wel een junk vinden die een auto openbreekt, alleen niet iedere nelis-met-de-korte-achternaam doet dat want die drempel ligt dan toch een stapje hoger...

Waarom? de mentaliteit van de gebruiker is dat je voor fonts, software etc niet hoeft te betalen. En daar valt geen beveiliging tegenop te maken.

punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 18:47 schreef oh,when? het volgende:

[..]

Iedere boerenlul kan een crack downloaden, niet iedere boerenlul kan zelf een pakket cracken.
Dat valt anders reuze mee bij Macromedia's beveiliging. Flash 5 was helemaal een lachertje.
Waarom? de mentaliteit van de gebruiker is dat je voor fonts, software etc niet hoeft te betalen. En daar valt geen beveiliging tegenop te maken.
Ik heb anders net aangegeven dat fabrikanten ook schuld hebben.

Maargoed, dit begint een vervelende welles-nietes discussie te worden. Zolang software te duur is voor privégebruik omdat de prijzen kunstmatig hoog worden gehouden blijf ik mijn software van inet downloaden, en zolang bedrijven als Macromedia geen zin hebben om iets aan hun beveiliging te doen zal die software altijd op inet te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

eej, gezellig hier man, lekkere flamewar ;)

ff helemaal offtopic:

al iemand de legale (ja dat bestaat ook ;) ) versie in huis?
Zover het zich laat aanzien hebben we um afgelopen vrijdag nog niet in huis gekregen ;(
Anders had ik hier wel stuiterende collega's gezien :P

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

om weer even de zaak op de rails te trekken:

Heeft iemand al gebruik gemaakt van die "webcam/microphone" input?
Ik heb als een gek zitten zoeken op de MM-site, maar daar kan ik niets vinden. Lijkt me wel cool dat je met een Mic je achtergrondkleur kan laten verschieten :)
Of denk ik dat er weer te veel mogelijk is?

Trouwens mijn eerste tegenvaller al gevonden: je kan een dyn. txtfield geen free-transform geven (perspectief) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op zondag 17 maart 2002 22:56 schreef tie-rep het volgende:
om weer even de zaak op de rails te trekken:

Heeft iemand al gebruik gemaakt van die "webcam/microphone" input?
Ik heb als een gek zitten zoeken op de MM-site, maar daar kan ik niets vinden. Lijkt me wel cool dat je met een Mic je achtergrondkleur kan laten verschieten :)
Of denk ik dat er weer te veel mogelijk is?
yup, lees oa hier en hier

Lees ook waarom er (nog) geen documentatie erover is te vinden.

HTH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Op zondag 17 maart 2002 23:51 schreef oh,when? het volgende:

[..]
Lees ook waarom er (nog) geen documentatie erover is te vinden.

HTH :)
impressive! :)
je mag trouwens je japanse char.set wel eens installeren ;)
wat me nog niet helemaal duidelijk is of dat dan via een server moet gaan lopen, of dat flash daar zelf een 'thingie' voor heeft? (volgens mij wel toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Zijn er ook al movie's met mic/cam ?
Ik wil er wel eens 1tje zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Owja nog een vraagje
code:
1
2
3
4
5
XMLSocket.prototype.onData = function (src) {
  this.onXML(new XML(src));
}

In the above example, the src parameter is a string containing XML text downloaded from the server. The zero byte terminator is not included in the string.

Kan ik hier mee wel text onvangen zonder dat het 0byte is of ook niet? ik wil gewoon bij \n en niet bij \0 :D
snap niet echt hoe het werkt :( en hoe ik het kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 18 maart 2002 00:07 schreef tie-rep het volgende:

wat me nog niet helemaal duidelijk is of dat dan via een server moet gaan lopen, of dat flash daar zelf een 'thingie' voor heeft? (volgens mij wel toch?)
> As for the other stuff, how can MM add all this and not document it?
That's
> just plain odd. Or lazy.
>

MACR - Return on Equity(TTM) = -48.87%
No, it is about $$$.

Hmmmmm...
I am thinking along the lines of dreamweaver/ultradev.
Leave out support & documentation for many features...
Roll them into a new product sharing a common engine...
Charge the developer another $499!

Something smells funny!

[...]
zegt genoeg. MM komt nog met nieuwe producten dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26411

Nog steeds niet binnen! Duurt lang zeg!!!
:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Laatst online: 29-05 16:43

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op maandag 18 maart 2002 10:15 schreef kevenius het volgende:
Nog steeds niet binnen! Duurt lang zeg!!!
:Z
eeuuhhmm, zit hier een diepere betekenis achter..... wat is het nut van deze opmerking is dus mijn vraag??? Zit hier geen nut achter, laat het dan aub achterwege, anders krijgen we in ider topic van die stripachtige commentaren 'oef, da's mooi' 'kicken man 8-) '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer dat deze anderzins leuke discussie zo offtopic is gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Op maandag 18 maart 2002 17:55 schreef B-Top het volgende:
Jammer dat deze anderzins leuke discussie zo offtopic is gevlogen.
:? u bedoelt?
dat er even tussendoor iets over de levering werd gezegd?

gaat volgens mij verder prima hoor!

trouwens nog gebruikers op bugs/fouten gestrand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog ff of topic!
Hij is binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

weet iemand wat er allemaal in de officiele doos van MX moet zitten??

Ik denk namelijk dat ik een boek mis?! Ik heb alleen het boek "using flash" gekregen en op de cd staat namelijk wel een pdf-je met de as-dictionary. Dus die lijkt te missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Laatst online: 15-07 18:55

Nietzman

Woei!

Note: als Flash niet zo makkelijk te cracken was geweest (Wat als ze het ala maya moeilijk hadden gemaakt met dongles e.d.) was flash bij lange na zo groot niet geweest nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan waren er ook een stuk minder n00b's hier gekomen :) LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Op donderdag 21 maart 2002 15:02 schreef Nietzman het volgende:
Note: als Flash niet zo makkelijk te cracken was geweest (Wat als ze het ala maya moeilijk hadden gemaakt met dongles e.d.) was flash bij lange na zo groot niet geweest nu....
jajajaah :?
en als mijn fiets 4 wielen heeft, is het mijn auto?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 15:02 schreef Nietzman het volgende:
Juist, maar dat hoeft helemaal niet alleen maar negatief uit te pakken. Er komen weliswaar meer noobs bij maar ook meer geïnteresseerden die er op den duur zo verslaafd aan raken dat ze er professioneel mee bezig gaan en het pakket dan ook daadwerkelijk legaal kopen. Ik wil wedden dat bijna (!) iedereen hier voor het eerst met een illegale dan met een legale versie van een bepaald prog in aanraking is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30002

Helemaal mee eens ik heb ook altijd gewerkt met illegale kopieen maar nu dat ik werk voor klanten heb ik van alles wat ik veel gebruik een legale kopie aangeschaft. Het is een ideale manier om programma's te leren kennen en ik denk dat mensen die professioneel bezig zijn veel liever een legale kopie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

maar zijn er ondertussen ook al niet warez-gebruikers?? die weten hoeveel boeken in de doos moeten zitten?

vanochtend al gebeld naar de leverancier, maar "die ging er achteraan"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

vd week waren ze hier zo blij toen de postman met z'n pakketje kwam dat ik het maar ff op de gevoelige DCC heb vastgelegd :)
vanwege post-traumatische en emotioneel constipatische redenen voor familieleden en bekenden heb ik de betrokkenen ff onherkenbaar gemaakt :P

het pakketje wordt 'voorzichtig' gemolesteerd, tie-rep probeerd het overtollige speeksel binnen te houden :):

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hanglooz/imgdiv/mx_zouhet.jpg

het blijkt um te zijn... het ceedeetje was nog warm :P

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hanglooz/imgdiv/mx_hetisum.jpg

het trillen van kevenius hand komt helaas niet over digitaal >:)

Niemand trouwens info over het bijgeleverde boekenpakket waar tie-rep al over berichtte :?

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

we trillen nog steeds een beetje :)
maar waarschijnlijk is dat nu niet alleen meer van MX

Ik ben nu ongeveer 2 dagen aan het werk met MX, en ik ben vooral gecharmeerd van de "tekenen met scripten" mogelijkheid. Ik heb zelf nog geen tijd gehad voor hele coole experimenten, maar als iemand van jullie wil show-off'n?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Ik heb een voorbeeld gevonden over werken met mic :)
http://www.flashfreaks.nl/ShowDetail.asp?NewsId=3168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch raar dat iedereen hier met flash MX werkt en niemand antwoord kan geven of er nou een tweede boek bij moet zitten of niet!
We werken toch niet met een illegale versie he jongens?
Tie-rep en ik vragen ons toch wel af of wij de enige zijn die maar een boek hebben!
*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 25 maart 2002 11:41 schreef kevenius het volgende:
Toch raar dat iedereen hier met flash MX werkt en niemand antwoord kan geven of er nou een tweede boek bij moet zitten of niet!
Tie-rep en ik vragen ons toch wel af of wij de enige zijn die maar een boek hebben!
*D
* oh,when? doet niet aan Flash boeken ;) >:)

Ik heb alleen de officele versie als download en die komt alleen maar met een PDF. Ik zat me trouwens af te vragen, het is maar een simpele stap naar de telefoon om even met Macromedia zelf te bellen om te vragen of er een boek bij zit of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Op maandag 25 maart 2002 11:41 schreef kevenius het volgende:
*D
nee hoor, iedereen werkt gewoon met de trial, om te kijken of MX bevalt :)

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B-Top kon flashmx bij een project in schuiven als zijnde project kosten, krijgt dan twee versies, maar moet er wel iets langer op wachten, dan maar lekker ff triallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 25 maart 2002 12:03 schreef oh,when? het volgende:
Ik zat me trouwens af te vragen, het is maar een simpele stap naar de telefoon om even met Macromedia zelf te bellen om te vragen of er een boek bij zit of niet...

Op donderdag 21 maart 2002 16:26 schreef tie-rep het volgende:

vanochtend al gebeld naar de leverancier, maar "die ging er achteraan"...
Dat was de eerste optie!
Maar we hebben nog steeds niks gehoord!
Bij de cd zit ook een pdf met de as dictonary!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 25 maart 2002 12:18 schreef kevenius het volgende:

[..]

[..]

Dat was de eerste optie!
Maar we hebben nog steeds niks gehoord!
Bij de cd zit ook een pdf met de as dictonary!
Nee niet de leverancier, das ook gewoon maar een middleman. Gewoon Macromedia opbellen ( zitten geloof ik in Engeland, ff denken ) en net zolang aan de lijn blijven totdat je de goede persoon hebt.

Als je wilt kan ik wel ff in me addressboek kijken vanavond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je een direct telefoon nummer dan?
Dat zou wel handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 22:52

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 25 maart 2002 12:49 schreef kevenius het volgende:
Heb je een direct telefoon nummer dan?
Dat zou wel handig zijn!
http://macromedia.com/support/email/cscontact/ :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Op maandag 25 maart 2002 13:25 schreef Pelle het volgende:
http://macromedia.com/support/email/cscontact/ :z
Hé Pelle, jij ging toch eerst met flash 5 proberen.
wat doe je dan in het MX draadje >:) :)

overigens de dozenschuivendewederverkopendesoftwarehandelaar zegt dat er maar één boek bij zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 25 maart 2002 13:42 schreef tie-rep het volgende:
Hé Pelle, jij ging toch eerst met flash 5 proberen.
wat doe je dan in het MX draadje >:) :)
Shit, betrapt :+
Flash5-projectje vordert gestaag overigens.. mocht het vandaag nog afkomen dan zal ik met m'n allereerste, brak gescripte, dynamische nieuwsscroller even m'n ouwe topic kicken. Be afraid, be very afraid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 25 maart 2002 13:47 schreef Pelle het volgende:

[..]

Shit, betrapt :+
Flash5-projectje vordert gestaag overigens.. mocht het vandaag nog afkomen dan zal ik met m'n allereerste, brak gescripte, dynamische nieuwsscroller even m'n ouwe topic kicken. Be afraid, be very afraid :)
Zien, zien, zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uit ontvangen email:
Voor deze vraag kunt u kontakt opnemen met de Macromedia supportlijn. Het
telefoonnummer is 020-4874591.
Is in nederland, maar kreeg engelse kerel aan de telefoon maandje terug,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 25 maart 2002 13:47 schreef Pelle het volgende:

Be afraid, be very afraid :)
Kom maar op >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 25 maart 2002 15:12 schreef oh,when? het volgende:
Kom maar op >:) :P
Rustig, rustig allemaal :)
Moet eerst JRE downloaden (44mb :() hier op m'n werk voor ik die stringlength calculator kan runnen.. is normaal gesproken geen probleem, maar de site van sun is baggertraag (lees: 3k/sec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Macromedia Flash MX Developer Center:
http://www.macromedia.com/desdev/mx/flash/

Voor de mensen die zich in de nieuwe MX functionaliteit willen verdiepen :)
Pagina: 1 2 Laatste