Net terug van de FlashMX seminar. En al met al heb ik toch leuk kunnen lachen
1) Een Managing Director van Macromedia Benelux leid het geheel in. Het standaard verkooppraatje houdende maar niet veelzeggends, waarbij deze man ook nog eens heeft over een speciale actieperiode van feb-april, waarbij duidelijk op het scherm stond dat deze actie van feb-mei liep

. Wat het leukste was waren zijn ontzettend foute schoenen, bruinrode "sjakie" schoenen waren het.
2) Vervolgens een fransoos die in gebrekkig engels de nieuwe functionaliteiten showed, daarbij in zichzelf brabbelend een aantal voorbeelden showed, waarvan het grootste gedeelte ook in Flash 5 had kunnen gedaan
3) Dan hebben we Sander Kessels nog.
Eerst gigantisch spammen door de site van Lolibomb als verborgen/non-actieve reclame te laten zien, vervolgens triomfantelijk Flash 4/5 examples laten zien.. erm.. ja.. we komen voor FlashMX kerel.. vervolgens een aantal FlashMX examples laten zien welke ook in Flash5 gemaakt kunnen worden maar als excuus zeggen dat "Het wel veel makkelijker kan in FlashMX" .. nou geweldige examples Sander...
Dan laat die zijn mic unit uit zijn handen donderen waarbij een magneetje ofzo verloren gaat. Al stuntelend proberend zijn betoog af te maken. Vervolgens probeert die een scrollbar object van kleur te wijzigen.. en welja...daar hebben we de eerste bug in FlashMX, de kleur wijzigt niet op het werkblad, maar wel bij publish.. erm.. jah handig.
Vervolgens gaat die in het bijzijn van Chef Benelux voor alle genodigden op een produktpresentatie de Flash Player van de Mac afkraken

En nog wat negatieve opmerkingen over Flash welke ik me niet zo snel meer herinner. Als ik Chef was had ik meneer Kessel getackeld.. owwww wat was die fout bezig
Dan stelt een meneer een heel standaard vraag: "Is het probleem met kleurverschillen in Flash en in HTML opgelost?" Nu is dit een heel common probleem in Flash, maar daar weet wonderbaarlijk Sander Kessels niets vanaf, ook de fransoos niet. Nu werk ik niet eens fulltime met Flash maar dit probleem ken ik zelfs.
Al met al leuke voorbeelden gezien, maar niet veel bijzonders. Desondanks maakte het mij niet uit .. kreeg toch doorbetaald

...