ja gewoon een bruggetje hetzij met soldeertin maken of met een klein stukje draad (koper of zilver)
"Philips NMS 900" 8086,4,88MHZ normal mode en in turbo mode maarliefst 8,00MHZ!!!!,512k ram,20mb hd,720dd Floppydrive,Ega2 kaartje(paradise),gamecard 2 joystick aansluitingen!!!!,
Reg. datum: 30 juni 2000
Bedankt voor jullie reacties.
Voordat ik hier aan begon heb ik natuurlijk wel het web afgestruind naar oplossingen voor mijn probleem. Ce condensatoren die ik heb vervangen zijn echt alleen maar voor de voeding van de processor. Het geheugen heeft er dus helemaal niks mee te maken.
In dit geval heb ik dus 11x 1500 uF vervangen door 11x 2200uF. Grotere capaciteit = constantere voedingsspanning. 1.80V is dan ook 1.80V (1.79 volgens MBM, maar dit was volgens mij voor de mod ook zo). Het enige probleem zou kunnen zijn bij het opstarten van de computer, omdat een grotere capaciteit er langer over doet om op te laden dan een kleinere capaciteit.
Ik moet er trouwens niet aan denken dat data eerst door de condensatoren gaat, aangezien ik wel ongeveer weet hoe die dingen werken.
Die lijntjes zijn dus niet verbonden met de condensatoren, maar alleen met de processor of welke chip(s) dan ook.
Ik denk er idd om de betrreffende baantjes bloot te leggen en met de juiste hoeveelheid soldeer de baantjes weer te maken. Een draadje kan misschien ook.
Voordat ik hier aan begon heb ik natuurlijk wel het web afgestruind naar oplossingen voor mijn probleem. Ce condensatoren die ik heb vervangen zijn echt alleen maar voor de voeding van de processor. Het geheugen heeft er dus helemaal niks mee te maken.
In dit geval heb ik dus 11x 1500 uF vervangen door 11x 2200uF. Grotere capaciteit = constantere voedingsspanning. 1.80V is dan ook 1.80V (1.79 volgens MBM, maar dit was volgens mij voor de mod ook zo). Het enige probleem zou kunnen zijn bij het opstarten van de computer, omdat een grotere capaciteit er langer over doet om op te laden dan een kleinere capaciteit.
Ik moet er trouwens niet aan denken dat data eerst door de condensatoren gaat, aangezien ik wel ongeveer weet hoe die dingen werken.
Die lijntjes zijn dus niet verbonden met de condensatoren, maar alleen met de processor of welke chip(s) dan ook.
Ik denk er idd om de betrreffende baantjes bloot te leggen en met de juiste hoeveelheid soldeer de baantjes weer te maken. Een draadje kan misschien ook.
Een erg leuke actie, moet zelf een oud soltek board fixen waar er 2 condesatoren uit de AGP voeding geklapt zijn. Ook van Abit is het inderdaad een bekend verhaal dat er series met erg slechte condensatoren zijn. Waar ik je nog wel op wil wijzen is dat de condensatoren die abit heeft toegepast zeeeer waarschijnlijk (zoals in bijna al dit soort schakel/voedingselectronica) van het 105 graden type zijn. Standaard elco's zijn 85 graden (en volgens de foto zijn dat degene die je gebruikt hebt) Ik weet het natuurlijk niet 100% of het in dit geval ook zo is (en ik heb geen zin om hier onder tafel te duiken en in m'n systeemkast naar m'n be6 te gaan kijken). Ik denk niet dat je er snel problemen mee zult krijgen want eigenlijk weet ik ook niet hoe nauw dit luistert. Meestal bestel ik dit condensatoren speciaal in 105 gr. Voor zover ik verder weet is de juiste capaciteit wel van belang, het voltage geeft slechts aan tot welke spanning maximaal op de elco gezet mag worden. Nadeel is dat hoe hogen de spanning (bij gelijke capaciteit) hoe groter de condensator.
Reg. datum: 06 september 2001
Reg. datum: 06 september 2001
Theoretisch klopt dat, maar met elco's van deze grootte zit je dan met frequenties < 100Hz (grofweg), lijkt met niet dus dat dat iets met timing te maken heeft. Wat wel kan is dat ze als 'pomp' elco worden gebruikt voor geschakelde spanningsconversie, dan zou het wel invloed kunnen hebben op spanningen. Maar zonder te weten hoe het precies zit is het lastig hier iets over te zeggen.quote:Op dinsdag 05 februari 2002 18:43 schreef joker1977_forum het volgende:
Ehmm, als je de pech hebt dat deze elco's waren ingeruimd om als RC-kring hun werk te doen dan verklaart dat meteen je trage geheugen-performance:
t(tau) = R x C
Kortom; je t(tau) is dan nogal wat groter wat resulteert in een grotere t(tau) en een lagere frequentie
Lore! Lore! Lore!
Heb het zelfde gehad met een Abit VH6 en een Asus T2P4.
De Abit had gelukkig nog een week garantie, de Asus heb ik (op de zelfde manier) helaas niet meer aan de praat gekregen maar daar hadden ook nog wat andere onderdelen staan smeulen(heb er nog even aan zitten voelen, rook naar barbeque).
Wat ik hier wel eens gelezen heb van mensen die dit soort geintjes voor hun beroep doen is een afzonderlijk draadje uit een IDE-kabel (dus niet 1 van de 40(of 80) maar van die ene weer 1 draadje) vertinnen en die op het van isolatie ontdane printspoor met de soldeerbout vasttippen.
suc6
De Abit had gelukkig nog een week garantie, de Asus heb ik (op de zelfde manier) helaas niet meer aan de praat gekregen maar daar hadden ook nog wat andere onderdelen staan smeulen(heb er nog even aan zitten voelen, rook naar barbeque).
Wat ik hier wel eens gelezen heb van mensen die dit soort geintjes voor hun beroep doen is een afzonderlijk draadje uit een IDE-kabel (dus niet 1 van de 40(of 80) maar van die ene weer 1 draadje) vertinnen en die op het van isolatie ontdane printspoor met de soldeerbout vasttippen.
suc6
Een cliche is ooit origineel begonnen
quote:
[b]Op dinsdag 05 februari 2002 18:43 schreef
Ehmm, als je de pech hebt dat deze elco's waren ingeruimd om als RC-kring hun werk te doen dan verklaart dat meteen je trage geheugen-performance:
t(tau) = R x C
jos
De kans daarop is niet zo groot. Zulke capaciteiten worden niet bij de frequenties van geheugen gebruikt.
Ik zou eerder verwachten dat op de achterkant van je moederbord een spoortje per ongeluk contact maakt met een condensator. Als je hem open hebt controleer dat nog eens heel goed.
Verder: knap soldeer werk!
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Controleer eens met een multimeter of ook echt de banen door zijn voor je begint, ik heb het ook vaak genoeg gehad dat je alleen de isolatie laag en een deel van de baan hebt bekrast ipv. de baan echt te hebben door gesneden. Meestel doen sommige onderdelen het niet meer of doet hij helemaal niets meer als je banen mist ipv. dat de performance met 50% is gedaald. Anders zou ik er nog wat draadjes bij solderen
maar goed, suc6 in iedergeval.
http://foto.ccme.nl voor je caseMod en alle andere foto's online :) If you run, you'll only die tired.
Idd erg wreede actie.
Vooral omdat je zelf al aangeeft niet erg bekend op dit gebied te zijn.
Je hebt wel lef
maar idd ik hoor van een maat van me dat ze bij hem op het werk zulke dingen ook met een een dun adertje uit een stroomkabeltje repareren.
Je neemt een draadje uit bijvoorbeeld een molex kabeltje of zo, en soldeert die over de breuk.
Zoals hierboven ergens omschreven.
Je hebt wel lef
maar idd ik hoor van een maat van me dat ze bij hem op het werk zulke dingen ook met een een dun adertje uit een stroomkabeltje repareren.
Je neemt een draadje uit bijvoorbeeld een molex kabeltje of zo, en soldeert die over de breuk.
Zoals hierboven ergens omschreven.
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Misschien een idee?
Artic silver aanbrengen in een dun baantje??
Mocht het niet lukken dan veeg je het zo weer weg.
(p.s. Heb niet het hele draadje gelezen, dus misschien is dit al ter sprake gekomen)
Artic silver aanbrengen in een dun baantje??
Mocht het niet lukken dan veeg je het zo weer weg.
(p.s. Heb niet het hele draadje gelezen, dus misschien is dit al ter sprake gekomen)
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Gamertag Xbox Live Semper Fight
quote:Op donderdag 07 februari 2002 11:32 schreef Phaerion het volgende:
Idd erg wreede actie.
Je hebt wel lef
Ik ben iig erg blij met de leuke reacties hier van iedereen. Ik kan mijn computer nu helaas niet echt missen en geld voor nieuwe hardware heb ik er niet voor over.
De baantjes ga ik zeker repareren, maar wanneer weet ik nog niet. Ik had trouwens geen keus over het solderen van mijn mobo. Hij deed het niet meer en ik had geen garantie meer. Voor 20 piek kon ik het best wel proberen
waarom heb je geen desoldeer boutje gebruikt man ?
die elko's op de achterkant is ook niet echt wat
wel veel lef trouwens
die elko's op de achterkant is ook niet echt wat
wel veel lef trouwens
"whiiiiiii"
Ze moesten vanwege hun afmetingen op de achterkant. Kwa omvang zijn ze ongeveer 50% groter, dus vandaar.
Ik soldeer niet zo vaak, maar wat is een desoldeerbout en wat doet het?
quote:Op vrijdag 08 februari 2002 14:55 schreef syntony het volgende:
Da's een combinatie van een tinzuiger en een soldeerbout.. Daarmee kun je dus mooi componenten mee de-solderen..
Maar helaas ook duur speelgoed.. Niet voor de gemiddelde tweaker weggelegd