Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Mijn echte naam is John van Schie, vergeet dat maar gelijk weer want ik sta overal bekend als Glimi. Die nick is ooit blijven hangen nadat ik LotR had gelezen had en echt 1500 pagina's lang Glimi ipv Gimli had gelezen

Mijn vrolijke internet carrierre is op m'n twaalfde begonnen in de digitale metro van dds [url="telnet://demetro.nl"]*klik*[/url] Hier heb ik veel rondgehangen en mijn eerste stapjes OO gedaan. De metro is namelijk een MOO, een veredelde chatbox waar je in OO kan programmeren
Hierna ben ik een beetje een forum addict geworden en in het begin van 2000 heb ik toen van GoT / t.net gehoord, ik was toen ongeveer 16/17 ofzo. Ik werkte toen in een computerwinkel en was toen erg hardware gericht.
Toen mijn VWO studie over was ben ik begonnen met Hogere Informatica aan de HvA. Hier ben ik mezelf flink in software gaan interesseren en ben begonnen met Java, mijn huidige liefde
Ik heb mijn baan in de computerwinkel opgezegd en ben gaan werken in een softwarebedrijf als manus-van-alles. Hier heb ik erg veel geleerd van iemand die 10 jaar bij CapGemini gewerkt heeft. Hier werkt ik nu 1 jaar
De huidige status met HIO is dat ik dit nu 2 jaar gedaan heb en ermee ga stoppen, geen uitdaging meer IMHO. Vandaar dat ik nu het illustere gezelschap van mbravenboer ga opzoeken aan de UU, informatic
Da's all
Hoi,Op woensdag 05 juni 2002 19:22 schreef D2k het volgende:
[..]
*BUMP^1200000*
[topic=392390]
Policy mbt het omhoogschoppen van threads. Wacht minstens 24 uur voor je je topic omhoog schopt. Doe dit dan ook alleen met een zinnige opmerking en dus niet met "Waarom antwoord er nou niemand" nadat je 5 minuten geen antwoord hebt gehad. Sommigen van ons hebben een leven
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Op dinsdag 16 april 2002 14:58 schreef daniel_hoenderdos het volgende:
* D2k denkt dat het heel eng is om persoonlijke dingen over zichzelf op internet te publiceren.
reken jij eens uit hoeveel x 24h er tussen zat jah?Op woensdag 05 juni 2002 19:22 schreef D2k het volgende:
[..]
*BUMP^1200000*
stomme LM's altijd

Ik ben dus Joshua Thijssen, ben 23 keer rond de zon gevlogen en woon in het pitoresque Gorinchem waar ik eind 2000 een mooi appartementje heb gekocht. Hiervoor dwaalde ik rond in Aarle-Rixtel, een diep gat in de buurt van Eindhoven. Mijn leven bestaat voornamelijk uit computers en horeca.
Ik heb ergens tussen '83/'85 een C64 onder mijn neus gekregen waar ik verfent spelletjes op speelde. Na 2 weken vond ik het wel genoeg, ben op mijn fietsje naar de bibliotheek gefiest waar ik een aantal basic-boekjes heb geleased die ik compleet uit mijn hoofd heb geleerd (waarbij ik me nog lichtelijk achtergesteld voelde, aangezien die boekjes vanaf 11 jaar waren). Na een flinke studie basic liep je al snel op een flink aantal tekortkomingen die met assembler/machinetaal op te lossen waren. Na een tijdje, ik schat eind jaren 80 kwam er een mooie A500 op het bureau van mijn ouders te staan, waarna ik al snel vriendjes heb gemaakt met Paula, Denis en Agnus (ik viel al snel op vrouwen
Al snel kwam er een 386DX tevoorschijn waarbij ik voor het eerst kennismaaktje met een x86. Sindsdien is geen taal mij te vreemd en is er NIETS (althans, ik kan zo niets verzinnen) wat ik nog niet heb geschreven: van eigen OS'en tot aan wielren-prognose-programma's, van eigen lowpass-filters voor modules tot aan 4k-competie demo's.
Na een saaie tijd op de Havo, ben ik van 3havo naar de MTS gegaan, waar ik een NOG veel saaiere tijd beleefde. Hiermee ben ik in het laatste jaar gestopt en ben maar aan de slag gegaan. (geen diploma's?, nee geen diploma's)
Mijn eerste baan was bij Gear Software, een cdr-software bedrijf waar ik me bezig hield met het onderhouden en uitbreiden van gear for unix. Hier kwam ik dus al snel in aanraking (lees: in het diepe gegooid) met een flink aantal verschillende unix-platformen waar ik me volledig bij kon uitleven. Door gebrek aan investeringen door ons amerikaans moederbedrijf heb ik gear verlaten en verruild voor een bedrijf dat handeld in data-cleaning, waar ik me bezig heb gehouden met het optimaliseren van enkele processen. Hierna heb ik me beziggehouden met een groot project voor het online valideren van postale gegevens, dat nevernooit niet van de grond is gekomen
Naast mijn "computer-carriere" heb ik me ook altijd beziggehouden in de horeca, van bardienst draaien in een lokale kroegen, tot aan dj'en en lj'en in een aantal "grotere" discotheken in het zuiden des lands. En van het proceduren van muziek (ik heb mijn eigen platen uitgebracht) tot aan het meedoen met de Heineken Fast Forward in Rotterdam (ik heb met een *EIGEN* vrachtwagen 3 jaar achter elkaar meegedaan
Jammer genoeg ben ik een beetje ziek geworden van het vriendjespolitiek-cultuur in deze scene, vandaar dat ik er ook mee gestopt ben, maar ik zou wel weer graag aan de slag willen als een vaste dj ofzo, maar tegenwoordig is het belangrijker dat je allemaal tiesto-plaatjes in je koffer hebt zitten, dan dat je goed kunt draaien.
Owja.. verder zit ik ook nog op scouting, ben programma-coordinator van onze scouting-regio, en ben gruwelijk fan van Tori Amos (als je me een meet&greet kunt regelen dan ben ik voor eeuwig je slaaf)
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Op tweakers kom ik bijna dagelijks, maar voornamelijk alleen maar lurken in de php/mysql topics (vandaar waarschijnlijk dat dit topic helemaal aan mijn aandacht ontsnapt is). Als ik al wat post hoop ik dat het een zinvolle bijdrage is.
Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.
Anoniem: 34495
Ik ben dus Dennis (23) en kom uit Zoetermeer. Op dit moment ben ik nog met mijn opleiding bezig, maar met een half jaartje hoop ik daar vanaf te zijn.
Al jaren hier en daar een beetje bezig met programmeren. De laatste paar jaar is dat steeds meer geworden. Eigenlijk probeer ik van zoveel mogelijk talen iets mee te pikken.
Zo ben ik voor mijn opleiding veel met ASM, C++ en VHDL bezig, maar voor mijn vrije tijd en werk ben ik dan juist weer met mySQL, PHP, Delphi en WML bezig.
Verder ben ik in mijn "vrije" tijd werkzaam als lighttechnicus. Vandaar dus de naam DelightedDennis...
Tja meer weet ik ff niet te melden.
Anoniem: 18050
Ik ben Mart (19) kom uit Almelo en studeer nu al weer 2 jaartjes Technische Bedrijfskunde aan de Universiteit Twente te Enschede. Kwam rond me 16e in aanraking met internet en begon al snel html te maken. Daarna, JS en even later ook PHP. Doordat ik iemand op de uni leerde kennen die veel verdiende met PHP kwam ik hier meer in terecht en ik moet zeggen dat et me nu aaridg afgaat.
Laatste jaar wat meer verdiept in Java, en ik moet zeggen dat et best geinig is allemaal om in te klooien.
Omdat het proggen en de zaken die er bij komen kijken waarschijnlijk niet later m'n beroep wordt, doe ik het puur voor de hobby en de interesse. Als ik soms met een IT manager van doen heb (ik heb gekozen voor de afstudeerrichting IT) blijkt soms dat ik er nog meer verstand van heb dan hij, en dat maakt je een stuk geloofwaardiger in zo'n gesprek.
Speel verder aardig hoog voetbal (net terug van een profclub uit het Oosten) en werk bij een computerbedrijf.
Hoop hier nog veel te leren zoals ik eerder deed van met name Tomato, Arien, Dusty, en Joska !
zeg meneer Knies willen we ons ff met onze eigen zaken bemoeien??Op woensdag 05 juni 2002 20:26 schreef delighteddennis het volgende:
/inside joke
Het gaat bijna opvallen he? Bij * RdeTuinman klonk het verhaaltje bekend in de oren.Op woensdag 05 juni 2002 21:46 schreef D2k het volgende:
[..]
zeg meneer Knies willen we ons ff met onze eigen zaken bemoeien??
/inside joke
ff voor de zekerheid geinformeerd bij D2k
/inside school joke
De vorige keer dat dit topic gebumpt werd was ik al van plan iets te schrijven.
Nu dan toch:
In het echte leven is mijn naam Patrick, ik ben 29 jaar (ja, oud, ja, ik weet het
Geboren in Culemborg en nu (al zo'n 5 jaar) samenwonend met m'n vriendin in Utrecht.
In mijn jeugd ben ik opgegroeid met de MSX. Als gevolg daarvan ken ik nu nog steeds het eea. aan Z80 opcodes uit m'n hoofd
Verder heb ik in de hobbysfeer oa. dingen gedaan met Assembler, Pascal, Basic & Forth.
Mijn studententijd kan ik kort over zijn: het stempeltje wat op de studie stond was Biochemie en ik heb 'em afgemaakt met minimale attentie.
Daarna ben ik gaan werken bij Cap Gemini Ernst & Young (toen nog Cap Volmac).
Daar werk ik inmiddels meer dan 5 jaar en tegenwoordig als applicatie consultant.
In mijn tijd bij CGEY heb ik veel met Oracle gedaan, daar kun je me dan ook alles over vragen.
Sinds september vorig jaar ben ik in m'n vrije tijd ook nog bezig om een eigen bedrijf op te gaan zetten.
Het eerste wat ik aan software daarvoor ontwikkeld heb is uiteraard een forum
[schaamteloze spammodus]
http://mental.xs4all.nl/owa/
[/schaamteloze spammodus]
Naast al dit technisch geneuzel speel ik ook nog badminton en ben ik een groot muziekliefhebber (zowel luisteren als maken).
Op GoT is P&W waarschijnlijk m'n meest bezochte forum, maar kom ik verder eigenlijk regelmatig ook in bijna alle andere fora.
Mijn geuploade icoon is van de beste band ter wereld: Sheep On Drugs.
Mijn webicon is van de grootse filosoof ooit: Friedrich Nietzsche.
Who is John Galt?
Er zullen vast wel nieuwe P&W'ers bijgekomen zijn...
https://fgheysels.github.io/
M is Michiel, de rest kun je wel raden.
Ik ben 28 jaar, sinds 1999 ir. (TUD, Natuurkunde). Sinds '99 werk ik bij CMG als Software Engineer, C en vooral C++. Meestal zit ik in iets telecommerigs, nu in de SMS biz ( 4004 enzo )
Na een "klein misverstandje" tussen de baas en mij
ben ik sinds vorig jaar een van de Nederlanders bij ISO C++ commissie./me:"Moeten we (=CMG) niet meedoen aan C++ standaardisatie?"
/baas ( denkt we=wij 2): " Ja, maar ik heb het te druk dus jij moet het maar gaan doen"![]()
Naast /14 kun je me dus vinden in [url="news://comp.std.c++"]comp.std.c++[/url] en [url="news://comp.land.c++.moderated"]comp.lang.c++.moderated[/url],
maar ik mag daar nog niet de HK in.
Verder heb ik sinds het begin van dit jaar squash niet als hobby.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
* Creepy is blind aan het worden ofzo..
Wist niet van het bestaan van dit topic af
Goed.. mocht er iemand geinterreseerd zijn in wat info van mij.. lees verder.. de rest kan de rest van deze post skippen.
* Creepy is ook wel bekend als Paul, Paulus, Paulus de Boskabouter en elke andere variant daarop (ja, ik heb ze nagenoeg allemaal al gehoord... maar wees origineel en bedenk een nieuwe!
Ik ben 23 jaar terug geboren in een klein dorpje in Zeeland.. (jaja.. zeeuwse boer, ik loop op klompen, woon op een boerderij en praat alleen met een flink accent
Ik ben begonnen met programeren om mijn 8ste toen ik mijn eerste computertje kocht (MSX1) in Basic. Daarna op een MSX2, en ben toen zelfs wat assembly gaan proggen. Daarna kocht ik een PC en toen kwam ik al snel in aanraking met Pascal en C.
Na de MAVO ben ik op het MBO Technische Informatie gaan doen, en daarna zelfs nog Informatica op het HBO gedaan. Tijdens mijn schooltijd heb ik het één en ander bijgeklust aan het opzetten van wat(internet) servers (linux..) en wat geprogrameerd (PHP & C).
Tijdens mijn HBO had ik een leuke baan gevonden, en na mijn afstuderen ben ik daar dus blijven plakken. Ben ondertussen nu 2,5 jaar werkzaam als software ontwikkelaar (waarvan 1 jaar fulltime). Op m'n werk ontwikkel ik over het algemeen in Delphi. Thuis hobby ik met Delphi, C en PHP.
Op GoT ben ik terecht gekomen via een CaseModding site van een bekende van mij. Hij zou voor mij een LCD solderen (voor aan de LPT poort) op voorwaarde dat ik er een progje voor zou schrijven.. en toen kwam ook de melding dat ze in OCE dit misschien wel leuk zouden vinden.. en toen kwam ik tot mijn verbazing ook /14 nog tegen
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik post niet zoveel in /14, maar lees welk bijna alle topics die er voorbij komen.
IRL heet ik Raimond (Rai voor intimi
Ooit begonnen met programmeren (denk denk denk, shit i am getting old)... op een ZX-spectrum (
in 1999 part-time begonnen bij de Universiteit Leiden als PHP-programmeur, nu lokale PHP/MySQL-guru aldaar

De rest van mijn tijd besteed ik aan mijn vriendin, vrienden en muziek maken. Ik kan drummen, bassen en gitaar spelen. Of ik kan zingen is nog een dubieuze kwestie waar we nog niet uit zijn
GoT? Tja... ik werd er op gewezen door een collega (Quote: 'jij moet daar aan mee gaan doen!'
That's it. I think...
Ik zie zo heel wat nieuwe /14"ers die hier misschien wel iets over zichzelf willen vertellen?
In het echte leven is mijn naam Patrick; ben 23 jaar en studeer bedrijfswetenschappen aan de VU. (jaja, echt een hele vreemde eend in de bijt hier..
Naast mijn studie ben ik met een vriend een bedrijfje gestart in de ontwikkeling van managementgames via Internet. Begonnen in ASP / VBScript; nu zijn we bezig in VB.Net / ASP.Net en hier langzamerhand steeds verder in gegaan en steeds meer bijgeleerd.
Buiten het ontwikkelen ben ik nog een fanatiek Disney-freak (Gorgi is een heel lief beestje uit Taran en de Toverketel) en ben dol op muziekmaken; speel zelf piano, bas en gitaar.
En eh.. hoe ik hier op GoT terecht ben gekomen? Gewoon een keer toevallig aan komen waaien; eerst een hele tijd rondgeneusd en na verloop van de 'stap gewaagd om me te registreren'..
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Ik ben Laurens, 19 jaar en studeer Geneeskunde in Groningen. Daarnaast heb ik al jaren interesse in alles wat met computers te maken heeft.
Begonnen met HTML, 2 jaar geleden met ASP begonnen wat ik nu wel redelijk beheers. Een eigen bedrijfje zit er aan te komen en dan kan ik eindelijk 's geld verdienen met al die honderden uren ervaring
Ik hoop deze vakantie nog te beginnen met ASP.net en C#. Daarnaast zie ik veel potentie in XML/XSL....
GOT heb ik ontdekt.. door.. ehm.. altavista (bestaat dat nog?
Buiten computeren en studeren doe ik aan sportklimmen, bergbeklimmen en fietsen... dit probeer ik een keer of 3, 4 per week te doen...
bergbeklimmen natuurlijk niet elke week
Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!
Ik ben dus Almar, ben 18 jaar en woon in Friesland. Op dit moment studeer ik Bedrijfskundige Informatica aan de NHL (Noordelijke Hogeschool Leeuwarden), en na de vakantie ben ik 2e jaars

Waarom mijn vreemde nickname die ik zelf niet onthouden kan? Ik werd een beetje zat dat ik vaak op andere forums mijn echte naam gebruik, waardoor er nogal..veel over me op internet te vinden is. (Ben nogal bekend op google..).
In principe staat er gewoon Almar, maar er zijn twee bepaalde operaties over heen gegaan
Mijn eerste computer was volgens mij een 25Mhz machine, maar ik ben wel letterlijk met de computer opgegroeid. Mijn vader en moeder hadden een van de eersten in Nederland, en waren een van de weinigen die er wel toekomst in zagen (zelfs bij PTT Telecom-> KPN zagen ze eer niets in, moet je nu kijken!!), ze hadden dan ook een NesCom uit Engeland 'gesmokkeld', die zelf gesoldeerd moest worden
Verder is klooien met computers gewoon een hobby geweest. Niet in de zin van casemodding en hardware, maar eerder met software. Ik ben dan ook altijd iemand die zeer gauw alternatieven/oplossingen vind voor een probleem. Gewoon door de goede oude DOS tijd, waarmee ik zeer lang gewerkt heb, en zo nu en dan nog steeds doe
Sinds mijn 11-12 ben ik bezig met Visual Basic, en ben er nog steeds verslaafd aan. Je zult me dan ook vaak iets toevoegen aan een VB vraag, omdat ik volgens mij zo ongeveer van alles wel wat weet... Ik run zelf ook een VB optimalisatie site (Die hoognodig weer eens geupdate moet worden). Verder ben ik ook bekend in ASP, aangezien dat ook gewoon puur VB is, alleen wat simpeler, ben zo nu en dan wat aan het prutsen met PHP. Verder klooi ik zo nu en dan met ASM, om te zien hoe het samen met VB gaat (en wat rekenwerk sneller te maken).. en omdat ik het gewoon leuk vind om mee te klooien
Op dezelfde leeftijd (12-13) begon ik ook al met een programmeergroep, genaamd de "Psycho debuggers", en sinds die leeftijd ben ik begonnen met het maken van websites, die er steeds beter uitzagen, en later dus met ASP met databases, PHP.
De programma's die ik maak in VB zijn meestal voor mezelf, op Quadrant Wars na. QW is ongeveer een levens project van mij en hoop het ook deze vakantie af te maken, wat ook bijna zo is, op een klein technisch probleempje na. Verder heb ik wat programmatjes gemaakt die ik hopelijk via een site zoals shareIt.com wil gaan verkopen. Zelf ben ik zeer benieuwd of zo iets werkt, en ga ik het op een dag eens proberen.
Mijn toekomst? Misschien een game-programmer, maar dan zal ik waarschijnlijk naar C++ (#) over meoten stappen, en m'n wiskunde wat aanscherpen (
Of misschien totaal niet programmeer gerelateerd.. m'n opleiding is zeer breed dus we zien wel dat er de komende jaren in IT land gaat gebeuren..
Genoeg bla bla, het is vroeg en volgens mij is m'n leven gewoon hetzelfde als een gemiddelde tweaker
Hmmz Curry we moeten nou al vanaf februari wachten op de restcurry684 schreef op 04 februari 2002 @ 19:55:
* curry684 maakt maar vast even een placeholder aan die straks geedit gaat worden tot een iets uitgebreider verhaal: hij was het hele weekend weg namelijk.
Voor nu: Hoi ik ben Curry en ik ben 23 jaar en ik doe Donald Duck niet na.
[maw *bump* dus]
Danku
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Sorry * Glimi gaat zich schamen in een donkere hoek
okey here comes
m'n echte naam is Jan en ik ben al 19 jaartjes te vinden op deze aartkloot, meestal in donkere hoekjes scheurend aan een stuk rouw vlees...... uhm ohnee das niet representatief.
overniew..... meestal zit ik netjes aan een buro en prgrammeer ik applicaties of surf ik over het internet om mijn niet te stillen honger naar kennis over programmeren te stillen met antwoorden. ik ben woonachtig in medemblik, yup tegen het hoge noorden aan.
m'n nick killercow is nergens een verbastering van maar is blijven hangen na een jaren oude verslaving om in chat-boxen rond te hangen, toen was mijn naam nog liksteen
nu tig jaar later ben ik nog steeds op internet te vinden en dus ook op got/tweakers.
mijn eerste stappen op de computer zette ik op mijn msx (met bandjes en boek met code)
waarna ik licht leerde programmeren in mxs? basic, ik was toen ik gok 8 of 9
na een aantal jaren kregen wij een 386 en een xs4all internet verbinding. ik had eigenlijk nog zelden toegang hierop omdat het gewoon hardstikke traag was en ik op mijn leeftijd toch nog geen reet met internet te maken had p0rn intereseerde me niet zo
ik ging wel games spelen en omdat we niks anders te doen hadden ook maar reviewen.
omdat de reviews in bitmap formaat
na een behoorlijk aantal goede projecten te hebben gedaa besloot ik vorig jaar om m'n eigen bedrijf te beginnen en dat is dus wat ik nu doe, (nast 3 dagen part-time werken bij schiphol)
ik hoop dat het de moeite waard is om te lezen, en uhm ben ik eigenlijk een beetje bekend hier? of hebben jullie zo iets van uhmmmm wie??
openkat.nl al gezien?
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
* 4of9 is 24 en woonachtig in Breda
Ik ben meer van het type wil wel maar kan niet
Ik kan niet echt programmeren en kom hier dus voornamelijk voor mijn ASP/VBscript perikelen wat mij een stuk beter af gaat dan andere talen (heb wat C++ geprobeerd en VB en Delphi)
Heb geen relevante opleiding en alles wat ik nu maak en pruts heb ik mijzelf (met dank aan veel mensen hier) aangeleerd en ben nu steeds lerende.
Is mischien wel noemens waardig dat ik nog maar een jaartje of 2 met ASP werk en er ook mijn beroep van heb weten te maken
Verder ga ik een fikse discussie niet uit de weg en heb ik zoveel hobbies dat ik het nog druk heb als ik niks doe
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Er zullen vast al een paar 'nieuwe' P&W'ers zijn die deze draad nog niet gezien hebben...
Nieuw ben ik niet, maar Ik sta er geloof ik nog niet bij.whoami schreef op 17 november 2002 @ 19:19:
Er zullen vast al een paar 'nieuwe' P&W'ers zijn die deze draad nog niet gezien hebben...
Mijn Irl naam is Koert, de achternaam kunnen jullie icm mijn nick wel achterhalen. Vier jaar geleden begon ik aan de opleiding chemie aan de (toenmalige) HR&O in Rotterdam. Dat bleek niks, dus het jaar daarna deed ik op dezelfde plaats hogere informatica. Tot dit jaar april (mocht deze thread erg oud worden: we hebben het over 2002) ben ik daar mee doorgegaan, maar toen ben ik gestopt omdat ik het 'schooltje spelen' zat was. Ik doe nu technische informatica/software technologie aan de TU delft.
In mijn vrije tijd speel ik gitaar, prog ik aan mijn CMS (php) en ben ik lid van Ichthus rotterdam. Zo af en toe schrijf ik een artikeltje voor webgoeroe. Daarnaast bevind ik mij regelmatig in de #devschuur. /14 is mijn stekkie, maar af en toe flamen aan de andere kant van de devschuur(r) schutting is natuurlijk ook leuk. Daarnaast ben ik wanabee mod en /61, maar helaas...
Tot slot vul ik mijn bankrekening aan met een baantje als PHP-devver/serveradmin bij een klein internetbedrijfje.
[ Voor 0% gewijzigd door kvdveer op 17-11-2002 20:05 . Reden: ubb is erg lastig |:( ]
Localhost, sweet localhost
Biografie
Mijn echte naam is Peter Jonk 21 jaar jong en mijn nickname JonkieXL is daar dus duidelijk van afgeleid. Deze nickname draag ik overigens al jaren, voordat Junkie XL bij het grote publiek bekend werd.
Mijn muzieksmaak is overigens erg breed van techno/electro/synthpop tot rock.
Underworld, Chemical brothers, Orbital, Depeche mode en Junkie XL uiteraard behoren toch wel tot mijn favoriten. Ik maak zelf ook muziek (voornamelijk Techno) met m'n CS1X synthesizer (zie sig) en Fruity Loops
Ik loop hier al een aantal jaren rond en post niet zo heel veel, maar probeer elke dag op m'n werk een kijkje te nemen en wat vragen te beantwoorden.
Ik werk in een bedrijfje in Wormer als Java/PHP programmeur en ben dan ook verantwoordelijk voor de website van ons bedrijf.
Programmeer geschiedenis
Rond 12 jarige leeftijd begon ik met prutsen in GW-Basic op onze oude XT computer. Een beetje ASCII games programmeren enzo
Daarna kwam Quickbasic en hier heb ik een hele lange tijd in geprogrammeerd.
Eerst nog op de XT in SCREEN 3 Hercules mode
Toen ben ik wat serieuzer bezig gegaan met programmeren en heb uiteindelijk op het Regio college te Zaandam een 1 jarige opleiding voor Applicatie ontwikkelaar doorlopen.
En die tijd heb ik ook een stage gedaan bij een verzekerings maatschappij in Alkmaar. Ik heb daar in COBOL geprogrammeerd en in mindere mate in VB.
Na mijn opleiding ben ik heel snel aan de slag gekomen bij een Zaansbedrijf dat gespecialiseerd is in Huisstijlautomatisering. Daar heb ik heel veel in VB en VBA geprogrammeerd. Ben inmiddels wel een echte VB goeroe
Ik werk daar nog steeds, maar nu richten we ons voornamelijk op het maken van printoplossingen voor hp LaserJet printers. Wij kunnen zogenaamde Chailets maken (Java based proggie's die op de printer kunnen draaien
Ook ben ik nu verantwoordelijk voor het onderhouden van de PHP/MySQL website van ons bedrijf.
Verder doe ik af en toe ook een beetje C++, maar ik heb toch nog een hoop te leren op dat gebied.
[ Voor 0% gewijzigd door pjonk op 17-11-2002 21:33 . Reden: toevoegingkjes ]
It’s nice to be important but it’s more important to be nice
Zit op kamers in Breda, woon in het weekend in Dordrecht.
Op de mideelbare school noemde mensen mij bazzzz, hebbik veranderd in bazzs.
en die 2001, tja waarom niet???
Ik programmeer in Java, heb verder enige kennis van C, C++, Clean en UML.
groeten
goh ... dit verklaart opeens heeel veelNielsz schreef op 18 November 2002 @ 09:49:
Ik ben Nielsz, 22 jaar, en ik doe Donald Duck na.
Ik denk al, wat praat die gozer toch raar.. doet ie Donald Duck na.. *zucht*Nielsz schreef op 18 november 2002 @ 09:49:
Ik ben Nielsz, 22 jaar, en ik doe Donald Duck na.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Nah vooruit danwhoami schreef op 18 november 2002 @ 11:57:
Kunnen we ontopic blijven en dit topic niet voltrashen ?
Mijn naam is Niels, 20 jaar jong en woonachtig in Breda. In de weekends ga ik op bezoek (lees: laat ik de was doen en ga ik naar het café) bij mijn ouders in het pitoreske Axel in het zuid-westen van ons kleine Nederland.
Door de weeks studeer ik Hogere Informatica aan de Hogeschool Brabant in Breda. Op het moment loop ik stage en kan niet wachten tot ik weer naar school mag (echt waar!). Dagelijks vroeg opstaan is nix voor mij. P&W skilzz die ik tot nu toe aangeleerd heb zijn java, xml, patterns, uml, beetje c/c++, beetje clean (vind ik echt ruk), wat corba, wat rmi, j2ee, soap, en nog wel wat blaat.
Kom sinds een jaartje of zo op tweakers, nadat er een zooi malloten bij mij op school steeds op deze site zaten. Werd nieuwsgierig en sindsdien surf ik hier dagelijks rond op m'n virtuele surfboard.
Kweet dat het niet mag, maar doe het deze ene keer toch..
De groeten
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
* whoami heeft een aantal nieuwe gezichten opgemerkt...
* MisterData niet nieuw iswhoami schreef op 19 December 2002 @ 20:43:
*bump*
* MisterData heeft een aantal nieuwe gezichten opgemerkt...
* MisterData is aan het wachten op een ander topic van em, dus vooruit.....
Hoi
Naja, hoe ben ik hier terecht gekomen..... ik had geloof ik ooit es wat gelezen in de Computer!Totaal (

Onder het motto van 'anderen hebben het ook' hier dan maar even mij programmeer-geschiedenis (naja geschiedenis

Naast computeren doe ik nog meer (goh, echt?
En voor de mensen die niet geloven dat ik 14 ben, hier sta ik in, en hier ook
Hmm, aangezien ik nog steeds zit te wachten hier even een fotootje
[ Voor 31% gewijzigd door MisterData op 19-12-2002 22:07 ]
MisterData schreef op 19 December 2002 @ 21:17:
[...]
En voor de mensen die niet geloven dat ik 14 ben, hier sta ik in, en hier ook
1ste link doet het niet.
Wie ben je op die foto?
Eerste link moet http://quatro.ath.cx/album/ zijn (dus met / erachter). Verder moet je in dat album maar es zoeken op 'tommy', grote kans dat je dan wat terugvindt. Op de tweede foto zit ik onderaan met een blauwe blouse (lichtblauw) en een spijkerbroek.whoami schreef op 19 December 2002 @ 21:24:
[...]
offtopic:
1ste link doet het niet.
Wie ben je op die foto?
Ik schijn op dit forum Tux te heten, en in het leven als ik niet achter mijn pc zit schijn ik ook wel Anton genoemd te worden, maar wanneer ik dat voor het laatst heb gehoord weet ik niet meer
Ik ben 16 jaar en ik pruts0r al enige jaartjes met pc's en programmeren.
Programmeren is begonnen met HTML, en toen ik dat onder de knie had ben ik JavaScript en CSS gaan leren maar dat vond ik saai worden. Ik wilde webscripting gaan doen.
Eerst een beetje met ASP geklooid maar ik vind het een rottig taaltje

Toen dus PHP geïnstalleerd als lokale webserver, en sinds dien draait hier op elke pc zowat apache en de hele meuk
Het eerste grote 'project' wat ik gemaakt heb met PHP en MySQL is een PHP Nuke achtig systeem, maar dat suckte aan alle kanten en ik was te lui om het controlpanel af te maken...
Onderhand ben ik bijna klaar met een contentmanaging achtig systeem waarvan ik al een licentie heb verkocht (morgen ff laatste dingetjes afronden).
Onderhand ben ik ook weer wat bezig met mn forum, ik kwam mn oude forum tegen wat brak gecoded was dus ik dacht: * Tux gaat nieuwe versie maken
Verder PHP'eej ik ook betaald bij mn neef waar ik weer intranetgevallen voor de GGD in elkaar moet frotten.
Voor de rest... Ik pruts0r als hobby een beetje C++ en ik wil OpenGL doen, maar mn PHP verslaving is te groot
Ik schijn ook nog op school te zitten in 4VWO (Natuur & Techniek, Biologie als keuzevak), en ik ben slecht in het vak Nederlands
Ik doe ook mee met DPC ([DPC] Team Caesartje, Project Neo)
Nou dat was het wel denk ik
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Tux:
Programmeren is begonnen met HTML,
d'r schijnt wel een hoop te schijnen bij jou, he? Maar dat zal wel aan de tijd van 't jaar liggen
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Anoniem: 236
okay, ik ben dus Theodoor, 19 jaar oud, en ik hou van computers..
ik ga het dit keer maar kort houden, want ik ben het echt helemaal ZAT
- ik ben lang lang geleden begonnen toen m'n vader een computer kreeg voor z'n werk
1
2
3
4
5
6
7
8
| 10 PRINT "......*" 20 PRINT ".....*." 30 PRINT "....*.." 40 PRINT "...*..." 50 PRINT "..*...." 60 PRINT ".*....." 70 PRINT "*......" 80 GOTO 10 |
dat vond ik erg koel en ik ben toen zelf maar alle voorbeeld programmaatjes uit die handleiding gaan overtikken
- uiteindelijk kon ik een Commodore 64 lenen van een collega van m'n vader met een handleiding erbij (yeah
- de interesse in computers is toen al enigszins afgezakt.. ik was vrij gefocused op de kunstacedemie.. DAT was wat ik wilde gaan doen; de vooropleiding viel me alleen vies tegen, ik ben ermee gestopt, en toch maar hogere informatica gaan doen... een computeropleiding met computers en computerjongens
- met die opleiding ben ik nog steeds bezig, en ik loop nu stage... computers zijn maar klotedingen, ik heb een hekel aan pronken met hardware, en vind ze op zich erg saai
- ik begin me nu steeds meer te interesseren in muziek (heb ik altijd al leuk gevonden) en de rollen lijken zich een beetje om te draaien.. over een jaar of 4 heb ik spijt dat ik geen conservatorium o.i.d. ben gaan doen, maargoed dat zie ik dan wel weer... ik kan het altijd nog er achteraan doen, want door deze stage heb ik wel geleerd dat naar school gaan stukken leuker is als werken; maar misschien is dat omdat ik alleen maar montessori onderwijs, 2e fase, en een informatica opleiding op HBO niveau gewend ben

- ohja nog ff wat mijn interesses op computergebied nu zijn: Java en OO Pascal vind ik de mooiste talen, en nu op mijn stage ben ik ook met Delphi bezig... verder vind ik het leuk om veel grafische dingen en veel natuurkunde in m'n programma's te betrekken.. ik ben ook veel bezig met het maken van componenten onder Delphi
Nouja, dan kick ik deze nog maar es zeker?
Het wordt zo'n 1990 oid, de 386sxwordt betaalbaar, mn broer koopt er zelfs een. Ik neem een 386dx40. Heh, dat ding kan ook assembler en het lijkt behoorlijk op C64 assembler; dat ga ik leren.
Ik koop m'n eerste modem, ontdek de digitale stad, ontdek BBSen. Er blijken nog meer mensen mijn hobby van assembler te doen. Lees is wat docs enzo, wordt langzaam aan beter.
Mijn broer krijgt OOP op het HBO, een nieuwe programmeer techniek. Ik moet er niets van weten, gaat toch veel sneller in assembler?
Ik ontdek het internet, (of het internet mij?
Schijn een studie richting te moeten kiezen. Tsja, wat moet je dan, 6 VWO... Ach wiskunde leek me een leuk vak, altijd 9s enzo, dat ga ik doen. Maar wel zonde van m'n computer achtergrond. Weet je wat, dan doe ik toch gewoon informatica erbij? So be it, begin vrolijk aan een dubbele beta studie. Niemand denkt dat ik het haal of ook maar een kans heb.
Jaar later; met trots neem ik een cum laude propedeuse inormatica in ontvangtst...en 5min later een voor wiskunde. Ik wordt opgeroepen door m'n decaan "elk jaar zijn er civi prijzen voor de beste beta propedeuse studenten. We hebben je genomineerd, en je hebt gewonnen. Gefeliciteerd. 1000 gulden + oorkonde". Leuk voor m'n cv.
Overigens doe ik n geen assebmelr meer, maar ben hardcore OO C++ aanhanger geworden. Als m'n vroegere ik mezelf nu eens gezien zou hebben...
Bier en vrouwen worden ontdekt, tevens MMORPGs en bovendien geld verdienen bij NOS rtv als PHP programmeur. Slechte combinatie voor je studie, gelukkig download ik geen mp3s dat is al iets. Alles gaat langzaam zijn gang, met de nadruk op langzaam. Besluit te stoppen met de wiskunde studie en inf af te maken. En daar zijn we dan nu, 5e jaar inf, bijna klaar...
Hallo! Ik ben Martijn, 21 jaar jong, blond en blauwe ogen voor de vrouwkes hier
Mijn lijstje, om het leuk te houden:
PHP of ASP? -> ASP.
C of C++? -> C++.
Windows of OS X? -> Moeilijk
Delphi of VS.NET? -> Delphi.
IBM PS/2 of Atari? -> IBM PS/2.
Intel of AMD? -> De snelste.
Christina of Britney? -> Britney.
Heineken of Amstel? -> Maakt me vrij weinig uit.
Links of rechts? -> Verschillend
Kwaliteit of kwantiteit? -> Kwaliteit.
ICQ of MSN? -> Arf. Gewoon Miranda
Horror of thriller? -> Thriller.
Als iemand er nog meer weet, post er maar op los. Ik ga slapen

日本!🎌
Ik ben Karel, 17 jaar... Shinji komt van Shinji Ikari uit Neon Genenis Evangelion (Anime) waar ik een paar jaar terug fan van ben geweest.
Interesse voor computers is gekomen in de brugklas, 4 jaar geleden dus ofzo...
Met een klasgenoot toen begonnen website's te maken na windows eerst helemaal uit te spitten. Website's werden toen met Trellix gemaakt, een zaad progje dat bij Corel Office suite zat.
Toen ontdekten we dreamweaver en daar ging het al wat beter mee, ik ging toen kijken wat dreamweaver nou eigenlijk deed en die klasgenoot begon met photoshop te werken.
Ik leerder HTML, via HTML javascript geleerd, via javascript in contact gekomen met php, die belde Java voor me op voor een afspraak, en zo ben ik nu druk bezig met Java te leren kennen.
Helaas heb ik de beginselen van de computer gemist, zoals de meesten hier beschrijven dat ze op een Commodore 64 begonnen oid begon ik op een PII.
Jammer, was ik maar 10 jaartjes eerder geboren
Ik ben 17jr, M, en mijn naam is mijn nickname.
Ik ben ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen met HTML (heb nog maar 2½ jaar een pc
Met hardware/software heb ik niets, en ga ik waarschijnlijk ook niets mee doen.

c'est moi
Baka Shinji! *slap*Shinji schreef op 22 april 2003 @ 00:16:
Vooruit dan maar...
Ik ben Karel, 17 jaar... Shinji komt van Shinji Ikari uit Neon Genenis Evangelion (Anime) waar ik een paar jaar terug fan van ben geweest.
Kon het niet laten
Er zullen wel wat nieuwe P&W'ers bijgekomen zijn.
* Osiris
* Osiris
* Osiris Hoi, ik ben Osiris en heb ooit eens met een übersimpele vraag over een C++ script-request (want dat was het eik gewoon

* Osiris
Anoniem: 21049
Ben 17 jaar dj geweest. 4000 Lp's en 900 Cd's. Ik vind Limp Bizkit kut, Biosphere koel en Elvis alleen leuk op zondagochtend voor de buren.
Doe sinds 2 jaar HTML/Javascript/MySQL en Perl, voor een grote vervoers firma. Ze willen dat ik Flash ga gebruiken, en dat vind ik ruk.
Heb een BMW onder me hol en een prachtig huis met een grote tuin aan de kust.
Sinds 1993 samen met Melanie.
Speel Enemy Territory, heel slecht.
Ik heb een aantal jaar Java als hobby gehad, en Javascript en JScript (voor ASP) gaan dan min of meer vanzelf natuurlijk. PHP is ook in een dagje geleerd en voor mijn studie leer ik nu onder andere C++. Verder ben ik bekend met HTML, CSS en kan ik redelijk wat SQL. Ik ben van plan Java weer op te pakken in de nabije toekomst, want ik loop een beetje (hopeloos) achter, aangezien ik bij god niet zou weten hoe ik met een EJB moet omgaan of zo
Ben flashin -> Wouter (huh
Heb 3 jaar atheneum gedaan
Speel ook enemy territory en dat gaat wel lekker
/me Flashin gaat slapen
edit: ja doe ook aan sport, eerst 7 jaar voetbal (nu beetje straatvoetbal) en zit nu op tennis.. tafeltennis is ook vet
[ Voor 23% gewijzigd door flashin op 07-10-2003 09:09 ]
Anoniem: 48679
Ondanks mijn hoge activiteit op Nederlandse fora ben ik een rasechte belg, de elvendertigste in dit topic (ben de tel kwijt, maar we zijn wel een minderheid waardoor we recht krijgen op faciliteiten of is dat ECHT enkel in Belgie
Over mezelf, ik heet eigenlijk Kris en in tegenstelling tot vele anderen hier ben ik eigenlijk laat begonnen met PC's. Ik ben nu 22, net afgestudeerd als licentiaat handelswetenschapper met optie informatica-management aan EHSAL (laat me vooral die optie afraden
Natuurlijk heb ik ook hobby's die weinig met m'n peeceetje te maken hebben, ik turn (of moet ik zeggen "ik turn ook", aangezien er hier meerdere turners waren), fiets (ik bezit geen wagen
Ik heb net bloed gegeven, dus mijn uitleg is misschien beetje aan de magere/saaie kant, maar dat kunnen jullie me hopelijk vergeven aangezien er maar weinig mensen dit gaan lezen
* Anoniem: 48679 groet iedereen en in het bijzonder de Belgische delegatie
Ondertussen ben ik 23wasigh schreef op 30 January 2002 @ 20:57:
Ik zal zelf het goede voorbeeld geven
In het echte leven word ik vaak Hans genoemd zo'n 21 jaar alweer zoals je ook in mijn profile kunt lezen. Ik ben niet zo goed in mijn spelling en daar komt mijn nick dan ook vandaan, op een gegeven moment wist ik niet meer hoe je "wazig" ook alweer schreef en mijn eerste poging was met een "s"
dat zag er op zich wel geinig uit, en daar heb ik toen de "H" achter geplakt van mijn voornaam
Mijn nick is dus een verbastering van wazig, en niet van paasei of iets dergelijks
ook ben ik nu afgestudeerd. En ben op dit moment bezig met de verkorte opleiding op de TU/eIk zit op het HBO, en volg de opleiding Hogere Informatica. Op het moment van schrijven zit ik halverwege het 3e jaar. Op school heb ik in Java leren programmeren en sindsdien wil ik niet meer anders (niet dat ik iets anders zou kunnen)
Sinds december 2001 mag ik mezelf "Sun certified programmer for Java 2" noemen. Maar ik noem mezelf meestal Hans.
Dingen veranderen heIn mijn vrije tijd, programmeer ik veel, maar probeer ook veel games te spelen, waarbij mijn voorkeur duidelijk ligt bij Realtime Strategy. Een genre waarin ik nogsteeds zelf een game wil maken. ik heb zelfs al een origineel concept.. nu nog tijd
.
Tijd heb ik veel tekort, ik woon op kamers en ben veel tijd (en geld) kwijt met "mezelf" verzorgen. Verder probeer ik nog te sparen voor een GameCube en hulp daarbij is altijd welkom
Werk nog steeds bij de AH, sporten doe ik op het moment wat minder. Ik heb het nog steeds onverminderd druk met een zooi hobbyprojectjes. Tevens probeer ik zo mogelijk te Gotten, wat me best redelijk luktOok heb ik hier en daar nog wat hobbyprojectjes lopen, ben ik kassiere bij de plaatselijke AH, en sport 2 keer in de week.
Ik kom mijn tijd iig wel door
Zo dat was het dan(viel wel mee toch?)
nu dat ik nog een kwartiertje tijd heb, stel ik me ook eventjes voor
Mijn naam is Dimitri en ik ben van het goede jaar '82 . Ik ben lid van het selecte groepje Belgen die hier ook op GoT zitten.
Aangezien ik al van kindsbeen af geïnteresseerd ben in computertjes en alles wat te maken heeft met techniek, heb ik na mijn secundaire studies een opleiding Toegepaste Informatica gevolgd in de hogeschool KATHO in Kortrijk. Ik heb deze met succes afgerond
Daarna had ik er nog niet genoeg van en heb ik mij eens gewaagd aan de universiteit waar ik de opleiding Informatica volg. Deze doe ik weliswaar verkort. De universiteit waar ik nu op zit is de VUB in Brussel.
Ik heb ook nog enkele andere hobbies. De belangrijkste daarvan zijn:
* Computers - spelletjes spelen en soms ook wel eens wat programmeren als ik een schitterend idee heb. Maar meestal geraakt het nooit af ...
* Karten ( samen met mijn grote broer
* Formule-1
* Ruimtevaart, maar daar hou ik mij in mindere mate mee bezig. Er zou er toch eens verandering in moeten komen
PS: Misschien een raadseltje om de zinnen eventjes te verzetten
Waar komt mijn nickname vandaan?
[ Voor 8% gewijzigd door Feyd-Rautha op 07-10-2003 12:51 ]
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
En als je echt wil dat ik me ook voorstel, gil dan, vanavond heb ik tijd
Skat! Skat! Skat!
Ik ben Jasper (niet erg verassend he
Ik ben inmiddels 20 jaar en ben bezig met afstuderen op de HvA.. ik studeer Bedrijfskundige Informatica.. met als duidelijk richting toch wel Informatica.. Ik programeer in ASP, heb een beetje kennis van VB en de buren van /13 kan ik verblijden met een klein beetje javascript kennis.
Andere hobbies zijn formule 1, treintjes en spelletjes.. ook nog muziek maken trouwens.. bijna vergeten..
De planeet heet Arrakis. Feyd-Rautha is het verwende adoptiefzoontje van Baron Vladimir Harkonnen die aan het einde van het eerste boek door Paul Atreides om zeep wordt geholpen
Feyd-Rautha schreef op 07 October 2003 @ 12:48:
PS: Misschien een raadseltje om de zinnen eventjes te verzetten
Waar komt mijn nickname vandaan?
Feyd-Rautha is de zoon van ik meen Abulurd Harkonnen, broer van Vladimir Harkonnen, maar opgevoed door de laatste en in vele gladiatorengevechten. Bijna kwisatz-haderach, in een 1-1 gevecht met Paul Atreides wordt de laatste bijna verslagen,maar omdat de Bene Gesserit het conditioneringswoord weten waarmee Feyd verlamt, wint Paul toch. Sting speelde hem in David Lynch's Dune. Edit. by the way: Paul en Feyd zijn familie van elkaar, aangezien Pauls moeder Jessica de dochter is van Vladimir Harkonnen. Volgens mij zijn ze dan achterneven.
edit2: Wel absurd dat iemand die Feyd-Rautha heet de litany in zijn sig heeft staan
[ Voor 20% gewijzigd door RedRose op 07-10-2003 13:09 ]
In het echte leven vinden mensen het leuk om mij Phillip te noemen. KOmt goed uit, want da's ook nog eens mijn echte naam ook! Wat een toeval, he?
Ik ben 27 inmiddels, woon 2 jaar samen en volgend jaar word er getrouwd.. In 1995 begonnen aan de HTS Hogere Informatica in Arnhem en die in 1999 succesvol afgerond. Op school heb ik Pascal, C (Windows en HP_UX), C++, Assembler (zowel Intel als Motorola) en een beetje Delphi moeten leren. Delphi vond ik wel grappig, dus heb wat appjes in elkaar gedraaid met DB's en zo.. Nadat ik afgestudeerd ben, ben ik bij een detacheerder aan de slag gegaan. Eerst 2 maandjes een Delphi-klus en daarna hoofdzakelijk Java. Na 1.5 jaar is daar DHTML + JS bijgekomen.. Lekker XML renderen via JavaScript en zo.. Niet dat idiote XSL
Dit was Phillip in vogelvlucht
Heeeeeeeeeeey, die ken ikFeyd-Rautha schreef op 07 October 2003 @ 12:48:
lang verhaal
Owkey.... komt ie!
IRL (voor zover ik daar nog vertoef) luister ik naar de naam Yoeri. Toen een klasgenoot van me een clan oprichtte had ik een nick nodig... toen werd het dus DraX (een of andere Bond - badboy heette zo). Na een tijdje wou ik een nieuwe 'identiteit' online en werd ik Robbedoeske.
Ook ik behoor tot de belgen-clan hier. Na 2 jaar latijnse (bah), 2 jaar economie wiskunde (bah bah) beëindigde ik het secundair met 2 jaar Techniek Wetenschappen (joepie). Toen ging ik Graduaat Informatica in Kortrijk doen, waar ik me godganse dagen verveelde, en bijgevolg in het tweede en derde jaar herexamens had die ik dan weer wèl goed afwerkte. Tja, als je nooit naar de les gaat en pas daags voor het examen een boek opendoet... en bovendien enkel geïnteresseerd bent in degelijk programmeren en niet in die idiote oefeningetjes waarbij ze je verbieden om met procedures te werken....
M'n eerste programmeerervaring had ik met gwbasic, later qbasic en toen stapte ik over naar visual basic. En nu is dat dus VB .NET geworden.
Zoals je merkt ben ik dus een Microsoft adept, waag het dus niet om M$ te schrijven in mijn nabijheid
Ik heb niets tegen linux, maar ben er zelf niet zo'n voorstander van.
Momenteel ben ik voornamelijk bezig met werk zoeken, Windows 2003 & Exchange 2003 bestuderen en VB .NET prutsen
daarnaast drum ik ook nog wat, en lees ik een ettelijk aantal boeken
[ Voor 4% gewijzigd door Yoeri op 07-10-2003 13:16 ]
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Mwah, dat hangt er van af.Feyd-Rautha schreef op 07 October 2003 @ 12:48:
* Karten ( samen met mijn grote broer- waaraan ik zeker niet mijn meerdere moet herkennen
)
De laatste tijd heb ik niet echt veel geluk met de karts.
Cavorka dus, uit de Seinfeld aflevering waar Kramer bestempeld wordt als 'besmet met Cavorka', the lure of the beast. Humor dus.
Ga ook wel onder de naam EVOlution over het net (in CS onder andere waar ik ook een groot fan van ben, en dagelijks ben te vinden @ Dutchnation). EVOlution komt weer van een auto, waar ik nogal gek op ben, de Lancia Delta Integrale Evoluzione. EVOlution is ook de naam van mijn 'bedrijf': webdesign / 3d + 2d computer graphics.
Ik ben 21 jaar, studeer aan de UvA: natuur- en sterrenkunde, ben 3e jaars, prop. al gehaald. Ik wil hier later denk ik niet iets mee gaan doen (dus niet door in de nat/ster), maar verder in de 3D / computer graphics business.
Mijn eerste programmeer ervaring was met QBasic (damn, the old days
Sinds een cursus C, die in me studie zat, ben ik groot fan van PHP en werk er zeer regelmatig mee (== dagelijks). Voornamelijk voor eigen projecten: heb een eigen non-db forum gemaakt, alweer simulaties (always pushing the envelope) en natuurlijk het nodige web-werk: eigen websites, en andermans websites.
Daarnaast ben ik nog zeer actief in de 3D wereld, maar dat doet er in /14 niet echt ter zake. Maar zie avatar zou ik maar zeggen, of click URL in sig voor de geinteresseerden.
[ Voor 16% gewijzigd door Cavorka op 07-10-2003 14:51 ]
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.
ik ben willem en ik hou heel erg van hobbies: puuzelen
Ik volg de studie media-technologie, waarin ik een beetje web-design en development krijg, wat beeldbewerking, 3d animatie en nog wat grafische vormgeving met het nodige design. Ik zit nu in het derde jaar en ik loop stage bij een bedrijf waar ik de gehele dag PHP mag proggen wat ik erg leuk vind

Dit is eigenlijk de taal waarin ik de begin concepten van programmeren heb leren kennen. Ook op gebied van webdesign/development heb ik daarna veel geleerd. Als snel nadat ik HTML redelijk onder de knie had ben ik begonnen met JavaScript en gelijk door met PHP. Dit eerste jaar ben ik dus al redelijk druk bezig geweest. Naast de school boeken heb ik de meeste boeken zelf gekocht.
In klas 2 zijn we begonnen met Visual Basic .NET en al snel had ik Core Refence in mijn handen (en lag het cursus programmeren dat ik via school had in de la
Met nog twee klas genoten ben ik toen begonnen met het maken van een RTS game in VB.NET. Ik was verantwoordelijk voor de grafische engine. Omdat ik nog niet zo veel ervaring had met programmeren en zeker niet van 3d had ik ervoor gekozen om alles in DirectDraw 7 te maken. Hieruit vloeiden ook mijn eerste echte kennismakingen (en begrip) met OOP voort. Na nog ontzettend veel lezen en honderden uren programmeren was het me redelijk gelukt iets neer te zetten. Na het te laten zien op school had ik gelijk voor twee jaar genoeg studie punten
Toen ik hiermee klaar was had ik niet veel meer te doen en lag alles een beetje stil. Dus ben ik begonnen met C++ leren waar ik nog steeds mee bezig ben, maar vanwege de stage hier heb ik daar niet zo veel tijd meer voor. Ik begin de buitenste grenzen van PHP af te tasten wat toch wel een goed gevoel geeft. Laatste tijd ben ik ook veel bezig met XML en wil graag wat gaan leren over XSLT, wat ik weer in combinatie met PHP kan gaan gebruiken (of niet).
Op school ben ik eigenlijk tot nu toe alleen maar een beetje in aanraking gekomen met wat talen. De echte kennis komt toch wel van de zelf studie. Na deze opleiding wil ik zeker verder gaan leren. Ik denk in de richting van game development. Ik ben er nog 'maar' 2 jaar en een paar maanden bezig met programmeren en heb nog zeker veel te leren. Persoonlijk vind ik het een erg leuk tijd waarin ik ben begonnen zeker met ontwikkelingen als .NET, XML en XSLT, PHP5 ect. Genoeg te doen iig
P&W heeft me overigens ook erg geholpen bij het leren van programmeren en verschillende concepten en het heeft me ook veel inspiratie gegeven en in contact gebracht met verschillende dingen. Ik weet ook zeker dat het me nog van hulp zal zijn in de toekomst.
[ Voor 5% gewijzigd door Michali op 07-10-2003 16:08 ]
Ik ben coubertin119, 14 herfsten (ok, op 2 daagjes na
En mijn nick? Nou, in een ver, ver verleden toen ik nog 10 was, ging ik eens loeren op MSN Chat (

Zo, dit ben ik
[ Voor 12% gewijzigd door coubertin119 op 07-10-2003 17:45 ]
Skat! Skat! Skat!
In het dagelijks leven luister ik naam de naam Fabian en mijn leeftijd is 21 jaar. Ik studeer bedrijfskunde aan de Universiteit van Amsterdam (3e jaars).
Begin 2003 ben ik mijn eigen bedrijfje opgestart waarmee ik webapplicaties ontwikkel met ASP. Mijn interesse gaat dan ook vooral uit naar vbscript / vba / sql (en dan de microsoft variant
In dat kleine beetje tijd wat overblijft naast mijn bedrijf / studie probeer ik nog 3 keer in de week te sporten en zow af en toe nog eens een housepartietje mee te pakken...
Hoe ik op GoT ben gekomen, heel lang geleden via DPC
Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!
Altijd veel zin om anderen te helpen (met name bij C++), helaas vaak te laat doordat ik (eigenlijk) weinig online kan zijn (ISDN...). Zit inmiddels in de 4e van HI op Windesheim, maar loop halfjaartje op VU punten te scoren. Les van oa. Tanenbaum
Ga volgende maand op kamers in Meppel -> betalen met huursubsidie €180,-/maand met z'n drieën voor een eengezinswoning!!! Sinds 2 maanden verkering van ruim 3 jaar uit, wat wel kl*te is, aangezien ik een van de weinige ICT'ers uit m'n omgeving was met een vriendin...
Misschien dus meer aanwezig vanuit Meppel, aangezien ik daar wel ADSL zal hebben (en weinig beters te doen).
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
Vrienden en vijanden kennen mij als Robin. Met mijn 28 jaar ben ik inmiddels wel een beetje een ouwe lul in P&W. Toch is het nog niet zo heel lang geleden dat ik een student was. Tijdens mijn studie Technische Natuurkunde ben ik ooit eens begonnen met programmeren in Delphi, gewoon omdat ik dat leuk vond. Op het moment dat ik stage moest gaan lopen, kwam ik terecht bij een automatiseringsbedrijf en daar heb ik een half jaartje zitten programmeren. Gelukkig begreep mijn afstudeerbegeleider helemaal niets van wat ik daar deed, anders had hij mijn stage nooit als werk voor een natuurkundige goedgekeurd
Zo'n beetje tegen het einde van mijn studie besloot ik dat er nog meer te leren was dan techniek, zodat ik vrolijk nog een studie Bedrijfskunde erachteraan heb geplakt. Op de universiteit waar ik zat was een stevige studiedruk (vergelijkbaar met 95 studiepunten per jaar) en daarom leefde iedereen op campus - nee, natuurlijk niet Enschede - tamelijk intensief. Mijn buurman probeerde nogal eens van zijn stress af te komen om via WinAmp erg foute muziek erg hard te draaien op erg vervelende tijdstippen. Nooit te beroerd om hem een handje te helpen, heb ik toen in programmaatje gemaakt waarmee ik zijn WinAmp op afstand volautomatisch kon laten haperen. Erg leuk om hem dan enorm op zijn computer te horen schelden, waarna de muziek vanzelf uit ging. Eindelijk had ik mijn programmeerkennis weer eens nuttig kunnen inzetten
Inmiddels werk ik als projectmanager bij een grote multinational en zorg ik ervoor dat allerlei exotische systemen blijven draaien. Met systemen doel ik dan vooral op diverse systemen van Defensie in Nederland en daarbuiten. Bij het ene leger ben ik verantwoordelijk voor Leopard tanksimulatoren, bij een ander leger juist voor simulatoren van antitankgeschut. Gezien de omvang van mijn projecten is het niet verbazingwekkend dat ik een echte workaholic ben.

Mijn werk
Voor het programmeerwerk huur ik op mijn werk engineers in, maar het eerste wat ik doe als ik 's avonds thuiskom, is een beetje programmeren als hobby. Tja, in P&W zullen jullie deze afwijking wel begrijpen
Een goede grap mag vrienden kosten.
Ik heb bedrijfskundige informatica gestudeerd en ben na mijn studie begonnen met werken bij een detacheringsbedrijfs te Maarssen. (zal niet gaan spammen). Daar ben ik in mei vetrokken, nadat ik daar bijna 3 jaar heb rondgezwalk als Oracle consultant. Zowel nieuwbouw als onderhoud. Toen ik bij een ISP in belgie gedetacheerd werd en in aanraking kwam met andere zaken dan alleen maar Oracle technologie was eigenlijk mijn vertrek ingeluid. Laten we het houden op een verschil van technologisch inzicht. In ieder geval reden voor mij om te gaan freelancen. Ondertussen heb ik naast mijn eigen bedrijfje een deelname in een hosting/netwerk/open-source tokotje en een ASP-tokotje (as in Application Service Provider, in digital signage om precies te zijn).
Mijn werkzaamheden liggen voornamelijk op het gebied van databases: oracle, postgresql, mysql en sapdb, maar daarnaast doe ik veel *nix werk. (o.a. beheer van het netwerk van een narrowband ISP buiten de kantooruren, ons eigen hosting platform etc.). Ook rommel ik nog wat met PHP, maar daar is mijn zakenpartner meer de expert in (is dus eigenlijk voornamelijk ondersteuning en wat lichte werkzaamheden, maar de php-kennis groeit met de dag) Ik zit dus een beetje tussen een DBA en een systeembeheerder in. Dat schijnt een zeldzame combi te zijn volgens de meeste van mijn klanten (en dat is maar goed ook).
Momenteel ben ik full-time bezig met een nieuwbouwproject voor een digital-signage product voor het bedrijf waar ik zelf bij in zit. Technologisch erg leuk, ook het projectmanagement wat erbij hoort spreekt me aan. (was al een tijd lang bij die detacheerder ook onderdeel van mijn werk, maar nu voelt het toch anders aan).
Binnen P&W ben ik eigenlijk alleen actief in database topics. Verder is het voornamelijk zoeken, weinig posten. Dit komt voornamelijk omdat ik de vragen of te makkelijk vind (google is je vriend), of dat ik het zelf ook op moet zoeken (en dan denk ik: google is je vriend, dat hoef ik niet te doen)
Overige (nuttoloze) details:
bouwjaar: 1977, 1.90m lang, 67 kg, donkerblond, grijze ogen, schoenmaat 42,5 hobbies: snowboarden, stappen en karten, roker, vrijgezel (sinds 6 maanden, maar nog niet echt op zoek), alleen-wonend te Deventer, auto-rijdend.
Dat is wel genoeg info denk ik.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Ik wil niet zeggen dat ik nieuw ben maar wel dat ik de aankomende tijd veel tijd in de /14 zal rondhangen. Mijn naam is Sander en mijn oerknal was 19 jaar terug. Ik studeer momenteel Technische Informatica aan de TU/e. Ken GoT in principe al vanaf de eerste maand maar ben pas later wat actiever geworden. (als middelbarescholier hing ik meer in het onzinforum rond
De Tu\ers weten het al, voor school zul je me vaak over het rare taaltje Pacal horen praten. Zelf ben ik meer een fan van de C syntax-achtige talen. Twee jaar terug studeerde ik HIO op de hogeschool in Den Bosch en dat was een echte Java environment. Tussen deze twee studies in heb ik een jaar raketten gebouwd (geprobeerd althans). Dit deed ik in Delft want daar kun je prutselen in de lucht- en ruimtevaarttechniek. Ik kon de informatica echter niet missen.
Vandaar mijn overstap naar de TI.
Owja, dan heb ik ook nog vrije tijd. En in mijn vrije tijd klooi ik het één en ander aan met PHP wat ik misschien wil gaan combineren met XML/XSL. Momenteel ben ik met een forum bezig (wie niet). En voor de *maxonickenners ja, dat is nog steeds hetzelfde forum als in 2001.
Ik ben woonachtend in Berlicum maar zoek al een tijd lang een kamer in Den Bosch gezien het huis waar ik woon te koop staat. Verder hou ik van [… standaard bla bla]
Behalve jullie de oren van de kop de vragen probeer ik hier ook vragen te beantwoorden. Echter, ik weet van veel een beetje maar van weinig veel. So don't blame me voor m'n beschamende posts
Mja, de woonplek is hetzelfde, leeftijd is 24 inmiddels.22 lentes jong, woon nog bij paps en mams (6 maanden tussendoor samengewoond, maar genoeg daarover) en woon in H.I.Ambacht, een gat vlakbij Dordrecht!
Inmiddels zijn dat ook mobiele telefoons geworden (iemand Vodafone reclame met vrouwtje die foto maakt van navel!) <== ff pronken. Was er best trots op!Sinds 1.5 jaar op een nieuwe afdeling waarbij Internet en drukwerk (digitaal) wordt gekoppeld. Vandaar dus begonnen met ASP. Vraag me niet waarom daarvoor gekozen is maargoed, ik vind het niet erg!
Hmm, de kennis van VIPP is een beetje blijven steken, maar dat komt omdat we nu met andere technieken aan het spelen/testen zijn.Kreeg van de baas ook nog een cursus VIPP, dat is een soort extensie taal op het welbekende PostScript.
ASP vind ik nog steeds leuk. Ik zeg niet dat ik alles ervanaf weet, maar ik heb het nu goed onder de knie. Misschien wat gestructureerder oid werken, maar dat zal het gebrek aan opleiding in programmeren zijn denk ik.Begin asp steeds leuker te vinden. Soms probeer ik me eens te verdiepen in PHP, Delphi en VB, maar agh, laat ik eerst maar eens ASP goed onder de knie te krijgen
Nu druk bezig met C# ivm een vrij groot Asset Management Project binnen onze drukkerij.
Veel werk, hoop zweet en weinig slaap.
Voor meer "persoonlijke" info: Zie mijn profiel op t.net
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
In het dagelijks leven ben ik 'senior systems engineer' en werk aan high-speed optische apparatuur. Eigenlijk zou mijn interesse vooral bij netwerken moeten liggen, maar ik zie zelden vragen over 1.6 Tb systemen voorbij komen
Qua P&W kennis zit ik vooral in de C(++) sfeer. Zelden professioneel, hoewel er wel redelijk veel van mijn programma's over het net zweven. Ik heb redelijk wat tooltjes geschreven om graphics en geluid e.d. in games te patchen. Vroeger zelf veel met 'mods' gedaan, nu alleen de patchers. Op dit soort werk is ook mijn sub-title en sig gebaseerd.
...Als het maar werkt
bUmp
Inmiddels ben ik dus afgestudeerd (bij engine software in Doetinchem, waar ik oa mee heb geholpen aan coronel indoor kartracing (zie sig)), en naar Finland ben ik nooit geweest.oisyn schreef op 30 januari 2002 @ 21:33:
nou ja goh als het echt moet...
Ik ben OiSyN .oisyn, maar ik luister ook wel naar de naam Sylvester, ben 20 22 jaar en woon in Utrecht (Nieuwegein eigenlijk, ligt ernaast)
Ik programmeer al vanaf mijn 8e, in gwbasic en later in qbasic. Toen we in de brugklas tegen het eind van het jaar door alle informatica lesstof heen waren, besloot onze docent dat het wel leuk zou zijn als we wat gingen proggen in gwbasic, en dat gaf voor mij de doorslag. Niet veel later leerde ik Pascal kennen, en kort daarop volgde C en C++. Ik maakte kennis met wat demootjes, en zo werd mijn liefde voor computer graphics ontwikkeld (mede ook doordat ik iemand op school tegenkwam die dezelfde interesses bleek te hebben, en dus spendeerden we ook regelmatig de vrijdagnachten al codend samen achter de computer). Inmiddels deed ik al een HIO opleiding op de Hogeschool van Utrecht, maar ik had eigenlijk nooit echt een idee wat ik nou later wilde doen. Ja programmeren... maar wat eigenlijk? Waarschijnlijk iets met computer graphics of gamedevelopment... of zal ik na deze opleiding natuurkunde gaan studeren? Ik wist het allemaal nog niet zo zeker. Tot ik deze zomervakantie ineens met veel enthousiasme de knoop heb doorgehakt (volgens mij komt dat door dat draadje op GoT) : ik wil games gaan coden, en het liefst 3D PC games.
(
Inmiddels ben ik 3e jaars, en volgend jaar ga ik voor stage naar Finland. Maar wat we (we gaan met z'n 3en) daar ga doen weten we nog niet(voor mij het liefst iets met computergraphics/gamedevelopment uiteraard)
En dan moet ik nog een afstudeerplaats vinden... en daarna zie ik nog wel wat ik ga doen (uni, baan zoeken, whatever)
)
Sindsdien werk ik nog steeds bij YourSite waar willem169 en ik ondertussen alweer een jaartje of anderhalf geleden een collega bijgekregen hebben die hier op het forum naar de naam Cheatah luistert. Sinds twee weken geleden mag ik mezelf stagebegeleider noemen van een stagiair van het grafisch lyceum rotterdam die over een tijdje hopelijk ook wat werk kan gaan verzettendrm schreef op 31 januari 2002 @ 10:15:
een spannend verhaal

Ik doe nog steeds vooral PHP, MySQL, JavaScript en HTML werk, maar kan gelukkig hier en daar ook nog wat leukere (uitdagender) dingen doen. Een beetje Java development voor de applicaties die gekoppeld worden aan websites komt er heel af en toe ook bij en een langzame migratie van phpauper-ontwikkelomgeving naar JSP/Servlets/Postgres gaat ook hopelijk dit jaar nog gebeuren. \o/
In de hobbysfeer pruts ik af en toe een beetje aan met C++, Perl, python en dat soort aangelegenheden, wat ik meer doe om de talen te leren kennen dan er ook echt wat in te gaan maken
In september vorig jaar ben ik naast mijn werk maar weer eens begonnen met een opleiding. Aangezien ik vooral dingen wil doen die ik leuk vind ben ik begonnen met een deeltijd lerarenopleiding Wiskunde. Dat bevalt me prima, hoewel 3 avonden in de week naar school naast een aardig drukke baan best wel slopend kan zijn.
Verder hou ik me in m'n (ondertussen schaarse) vrije tijd vooral bezig met GoT, drum ik in een gospelkoor en ben ik bezig met wat andere jongens een bandje op te starten, wil ik nog wel eens aan m'n eigen site prutsen (waarvan versie 743 ook al niet online staat
~ Gottfried Leibniz
Al vroeg was ik aan het prutsen met computers, programmeren deed ik als eerste op de ZX81 en op mijn 4.77Mhz IBM PC (met 2! 5 1/4 inch diskettestations) Toch trok ook de bedrijfskundige kant mij ook, daarom besloten Bedrijfskundige Informatica te doen. Helaas zag ik toen meer in de buitenschoolse activiteiten dan in werkelijk studeren met als gevolg dat ik het "advies" kreeg het maar ergens anders te proberen. In het daarop volgende jaar heb ik dus een stapje terug gedaan en in 1 jaar mijn MEAO gehaald (toch maar m'n best even doen)
Vervolgens als manus van alles op kantoor bij een installatiebedrijf aan het werk gekomen. Na 3 jaar had ik het daar wel gezien en kon ik bij mijn huidige werkgever(een groothandel in de foodsector in het hoge noorden) aan de slag op de afdeling automatisering. Ik ben begonnen als helpdeskmedewerker/programmeur en kon al snel doorgroeien tot verantwoordelijke voor de softwarekant van de afdeling. Samen met een aantal collega's ben ik nu bezig met het ontwerp, programmeren en onderhouden van onze in-house software. De laatste 2 jaar zijn we bijna fulltime bezig geweest een eigen ERP achtig pakket te ontwikkelen in ASP.Net/C#/SQL2K, en het lijkt erop dat het zowaar bijna klaar is ;-)
Met m'n eigen bedrijfje nog een aantal website's gemaakt maar dat staat de laatste tijd bewust op een laag pitje wegens drukte op het werk/verbouwen van mijn ons huis en dat soort dingen. Inmiddels ben ik ook al bijna 2 jaar gelukkig getrouwd. In mijn vrije tijd voetbal ik nog graag en ben vervent filmkijker.
Ik ben denk ik het meest in /14 te vinden, waar mijn grootste intresse ligt bij SQL Server, maar volg ook andere fora, eigenlijk alles behalve de harde waren.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Anoniem: 101688

De post van tomatoman sprak mij erg aan
Hobbies: Duiken, surfen, vakantie, golfen
Voor zover het mogelijk is ben ik altijd bereid iemand de helpende hand toe te steken. Heb diverse stagiares door hun stageopdrachten heen geholpen (als gecertificeerd stagebegeleider
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 101688 op 30-01-2004 09:49 ]
Ik ben snoopy, in het echt noem ik en noemen anderen mij Karst. Ik ben toen ik ongeveer zes jaar was begonnen met simpele programma's maken, dat was toendertijd nog op een MSX2 (Wel met 2 3.5" floppydrives overigens).
Ik hang nu al een tijdje rond in P&W, volgens mijn profiel vanaf 1 december 2000, maar ik ben al veel eerder begonnen met lurken en zodoende toch al aardig ingeburgerd...
IRL zit ik nog op school aangezien ik nog maar 15 ben, ik zit nu overigens in 5 gymnasium op het OVC in Almere (blegh). Naast mijn school en mijn krantenwijk zit ik natuurlijk veel te GoTten en zit regelmatig in #devschuur. Verder heb ik nog 2 hobbies, dat zijn nl. zweefvliegen (http://www.vch.nl/) en fotografie, wat ik regelmatig op school doe.
Naja, dat was het wel weer, voor de rest doe ik niet veel anders dan lui op de bank hangen...
My life has a superb cast, but I just can't figure out the plot
De meeste talen alleen in schoolverband geleerd. Op die manier leer je de basics, maar echt er mee werken in professioneel verband of andersinds intensief een taal gebruiken is er voor mij nog niet echt bij. M'n leeftijd is hier dan ook naar. Dit verklaart wellicht direct waarom je in mijn post-history niet al te veel P&W posts zult vinden. De problemen die hier ter sprake komen, zijn (terecht) vaak vrij diep in een taal. Als de ervaring met de omgang in die taal ontbreekt, heb je op weinig vragen een antwoord.
Talen die ik leuk vind, gebruik ik logischerwijs wat vaker. Thuis ben ik veel bezig geweest met C++ en JAVA. Ook SQL vond ik wel interessant. Bovendien lijkt me dat ook erg nuttig voor de toekomst.
Op dit moment ben ik bezig met de taal Providex, misschien zegt het jullie vrij weinig. Een search op geheel GoT op deze naam, gaf namelijk om precies te zijn: één topic. 4 weken geleden had ik er ook nog niet van gehoord.
Als 4e jaars ICT Academicus (Klinkt duur, is gewoon MBO
Ik zou de taal willen omschrijven als erg krachtig met een gemakkelijke syntax. Het heeft de robuuste databasehandling van SQL, de syntax van C++, de onhebbelijkheden van het aloude (Q)Basic (met GOTO commando's en dergelijke) en verder zou ik zeggen: bekijk de taal in je vrije tijd eens, mocht je aan een nieuwe uitdaging toe zijn. Er is een trial te downloaden van nog geen 15 MB, inclusief command prompt editor en NOMADS, een environment met op het oog geringe mogelijkheden. De environment zelf is overigens geschreven in Providex zelf.
[ Voor 8% gewijzigd door PromWarMachine op 31-01-2004 01:18 ]