Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 14:01 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Valt tegen... Quake-III en Soldier of Fortune kan ik bijvoorbeeld in een window spelen, in windows kan dat volgens mij niet. Maak een screenshot van deze windows op de desktop en een fullscreen screenshot erbij, dan maak je echt wel indruk!

Ik heb hier Soldier of Fortune en Quake-III van Loki en Starcraft onder wine.... Maak ik later nog wel een keer screenies van :)

mja, m'n X wil niet naar 1024 (k'heb alle 1280 resolutie's verwijderd)

RTCW: fullscreen omdat ik hem native draai in 1280 (erg smooth)
Total annihilation: fullscreen (schokkerig onder wine)
CS: window (tot X tot 1024 kan geraken) erg smooth, gemiddeld 70-99 fps
UT: geinstalleerd nog niet getest (native)
QIII: geinstalleerd nog niet getest (native)
Sof: originele loki game versie, draait enkel op 640 met gigantische zwarte randen en crashed wanneer je de resolutie veranderd
tribes 2: originele loki games versie, nog nooit geprobeerd

native games draaien dus erg lekker, en cs draait meer dan speelbaar enkel nog niet fullscreen.

ik probeer vandaag nog wel wat screenshotjes te maken van zowel windowed versie's als ingame versie's.

Geluid bij alle games is perfect met cvs drivers van sb audigy.

FLEX IS NOT PLATFORM INDEPENDENT DO NOT BELIEVE THE ADOBE LIES!!

Reg. datum: 29 mei 2000

Als ik het goed begrijp wordt dit alles in een thread gegooid? We kunnen het ook op een site mieteren :) Ik heb wel wat php scripts :)

* Mateyo denkt er nu toch wel heel erg over na om Linux ergens te installeren :)

f.k.a. The_Surfer

Mag ik ook meehelpen? :P

Ik wil wel Bluefish bespreken, daar werk ik regelmatig mee.

Misschien is het ook een idee dat iemand iets schrijft over vim of een andere editor?

Heeft hier iemand trouwens ervaring met blender? Dan zou daar misschien ook iets over kunnen worden geschreven.

Ŕ vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Lambda
Reg. datum: 13 augustus 2000

Ik weet eigenlijk ook niet wat de bedoeling is, maja het is wel leuk om zoiets te doen iig :) Als je er gebruikers mee kunt winnen is dta altijd leuk.
We moeten maar ff kijken of we de zooi in een website verwerken ofzo. At the moment ben ik druk bezig met een hele nieuwe engine te bakken voor nedlinux.nl, zodat het allemaal wat dynamischer wordt en er ook artikelen gepost kunnen worden. Misschien een idee, maar dat komt er niet in korte tijd...

Owja beelzebubu: Bluefish zou ik zeker doen! Is een mooie HTMl editor voor Gnome van nedrelandse bodem :)

[deze advertentieruimte is te koop]

Goed stukkie.

Ik draai multiboot Debian potato (met ximian-gnome) en Win2000, maar ik vindt wel dat je erbij mag vermelden dat bepaalde dingen gewoon 'trager' ervaren worden onder linux. Ik noem bv een mozilla starten tov iexplorer (ja, ik weet dat windows deze al gedeeltelijk in het geheugen laad tijdens opstarten, maar het feit blijft) en Xserver is gewoon een stuk trager dan de Windows GUI.

Ten tweede vindt ik het ontbreken van een fatsoenlijke ctrl-c ctrl-v die binnen elk programma werkt echt waardeloos.

Ik ben een voorstander van Linux op de server >:) , maar op de desktop vindt ik het nog een beetje aan de trage kant. :{

it's all in my mind

Begint er al leuk uit te zien. We moeten alleen oppassen dat we niet te veel proberen te laten zien. Met wat meer tekst erbij lijkt mij dit inderdaad best wel geschikt voor op de frontpage.
Misschien kan je beter ogle showen ipv videolan, die kan tenminste ook dvdmenu's laten zien en werkt op mijn bak ook stukken beter.

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

rijk zijn valt niet mee...

vandaag ook maar s mandrake 8.1 gepakt en op m'n 2e bak gegooit. install is super makkelijk, dat kan echt iedereen ;)
hij vond zo'n beetje al m'n hardware en het leek erop dat dit de 1e linux install zou worden zonder problemen. not...
isdn was dus gedetecteerd maar in harddrake stond ie bij onbekende apparaten. inbellen lukte er ook niet mee. extern modem trouwens wel, maar dat werkt altijd.
dan zij harddrake ook nog eens dat m'n geforce 2 mx een geforce 1 ddr was :?
geluid werkte ook niet gelijk. hij vond de modules of het apparaat niet. na een paar reboots dee hij het opeens :?

ik installeerde quake3 en die begon al gelijk te piepen om een libgl.so f zo.

wat ik wel super vond, was dat m'n hp720c printer die aan m'n gewone win2k bak hing het wel deed :) lokatie en inlog gegevens opgeven en printen maar. super :)
ook m'n monitor die anders altijd verkeerd gedetecteerd word (zelfs door windows) en daardoor altijd in oversync gaat, werkte gewoon. 1024*767*85hz zonder gezeik :9

t begint steeds beter te worden, maar perfect is het nog niet. vooral het 3d gebeuren werkt niet zonder een hoop gerommel (had ik ook al met andere distributies zoals suse 7.1)

Intel Core2Duo 3Ghz/Intel DP35DP/ThermalTake Shark/Coolermaster Realpower 450watt/Asus 8800GT 320mb/Sb X-FI gamer/2gb DDR2 800 kingston/2* WD 500gb Raid-0/Pioneer 106S/NEC3500/Intel NIC/Samsung 22"

un giorno credi

Erg goed initiatief, ik zit er al een tijdje over te denken om over te schakelen naar Linux, maar wil wel zeker zijn dat ik het meeste gewoon kan doen.

- Browsen (Uiteraard mogelijk)
- Mail (Kan)
- ICQ, MSN, IRC (Kan dus allemaal)
- Audiogalaxy (Heb ik gezien) en Morpheus (weet ik nog niet of dat er is)
- Beeld en geluid (Moet ook kunnen las ik)
- Af en toe tekstverwerken (kan ook)
- Website, liefst WYSIWYG (Ben lui, maar kan dat?)
- Branden (Moet kunnen, maar hoe :D)

Naja, dat soort dingetjes. Het is wel lastig, want ik heb dus absoluut geen zin om twee os-en op m'n pc te hebben en te moeten overschakelen tussen die twee omdat ik b.v. een cd wil branden of m'n telefoonboek van m'n siemens wil backuppen. Ik noem maar ff wat geks. Dat is een van de nadelen dus, hoe vang je die kleine dingetjes op, want die huden me tegen.

Officieel ele fan

quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 15:53 schreef micha het volgende:
- Beeld en geluid (Moet ook kunnen las ik)
Jups, staat ook in het KDE en Gnome verhaal genoemd..
quote:
- Website, liefst WYSIWYG (Ben lui, maar kan dat?)
*hint* Kijk in het KDE verhaal :)
quote:
- Branden (Moet kunnen, maar hoe :D)
Hmm, da's inderdaad de enige die we missen uit jouw lijstje.. :P

61=jiskefet | 06-15275070
God, root, what is difference? | Dell | Talga Vasrnicsteh | IBM zuigt

it's all in my mind

Ik heb even wat shotjes genomen van Xcdroast en Ogle.
xcdroast
ogle
Kijk maar wat je er mee doet..

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

un giorno credi

Ik denk dat ik gewoon een keer de stoute schoenen ga aantrekken. ;)

quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 16:22 schreef micha het volgende:
Ik denk dat ik gewoon een keer de stoute schoenen ga aantrekken. ;)

Je wilt toch niet zeggen dat Linux stout is he? :)
Vooral TUX niet, de onschuld hemzelf :)

Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

Pumpkin

quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 16:21 schreef niorg81 het volgende:
Ik heb even wat shotjes genomen van Xcdroast en Ogle.
xcdroast
ogle
Kijk maar wat je er mee doet..
Nu nog een link naar enkel die background and we're all happy :P
PHAT!! Eindelijk heb ik hier een goeie messenger voor msn, Kmerlin werk echt perfect!! *D

Ik had eest everbuddy maar die is een stuk gaarder dan deze.

goed stuk over kde moet ik zeggen, alleen kwam ik nog 1 tik foutje tegen ;)
quote:

Misc
KDE biedt standaard een heleboel kleien programma's aan om het leven te vergemakkelijken. Bijvoorbeeld een tekst editor, een rekenmachine, een geluids mixer, een teken selecteerder, een proces manager, een systeem resourcemeter en nog veel, veel meer.
moet IMO worden:
quote:

Misc
KDE biedt standaard een heleboel kleine programma's aan om het leven te vergemakkelijken. Bijvoorbeeld een tekst editor, een rekenmachine, een geluids mixer, een teken selecteerder, een proces manager, een systeem resourcemeter en nog veel, veel meer.
maar verder vond die mier et wel lekker hoor :P
un giorno credi

Het enige waar ik zowiezo rekining mee moet houden is de internetverbinding en het delen daarvan, is dat goed geregeld in RH7.2? Heb nl. een verbinding die gebruik maakt van PPPoE. :)

quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 16:45 schreef kroeske het volgende:
goed stuk over kde moet ik zeggen, alleen kwam ik nog 1 tik foutje tegen ;)
[..]

moet IMO worden:
[..]

maar verder vond die mier et wel lekker hoor :P
Dan heb ik er ook nog een:
quote:
KDE is meer dan alleen een window manager, namelijk een desktop. De Window Manager is slechts een heel klein deel van wat KDE allemaal te bieden heeft. De standaard look van KDE 2.2 probeert het beste van de Classieke UNIX desktop (CDE) te combineren met de succespunten van Windows en MacOS.
quote:
KDE is meer dan alleen een window manager, namelijk een desktop. De Window Manager is slechts een heel klein deel van wat KDE allemaal te bieden heeft. De standaard look van KDE 2.2 probeert het beste van de Klassieke UNIX desktop (CDE) te combineren met de succespunten van Windows en MacOS.
Klassiek is volgens mij toch echt met een k.

un giorno credi

btw, als je onder linux msn en icq gebruikt heb je dan automatisch je contactlist? Bij msn lijkt het me logisch, maar je weet nooit, en icq2001b slaat um ook op op het web, maar betekent nog niet dat je um dan ook onder linux hebt ;)

msn heb je idd je contact list,
de licq die ik (soms) gebruikt, niet, andere icq versie gebruik ik niet, behalve ICQ Webbie/Lite, www.icq.com/icqlite/ die heeft wel dan je hele contactlist

Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

* nelske excuseert zich alvast voor de late reply in dit draadje ;)

RG©: ook voor jou mijn complimenten :) erg mooi stukje. :)
De rest die input gegeven heeft in dit draadje ook van harte bedankt. Ik hoop dat we met alle informatie iets moois kunnen gaan maken.

RG©, heb je er bezwaar tegen als (grote) delen (zij het misschien hier en daar wat aangepast) opgenomen gaan worden in dit idee?

Zoals ik het in eerste instantie voor ogen heb, wil ik echt de basisfunctionaliteit laten zien in een mooi stuk. Ik denk hier dus aan de Gnome en KDE desktop. De respectievelijke filemanagers. Email applicaties, webbrowsers, chatsoftware, CD-brand programma's, Office omgevingen, Video, Geluid etc.

Als het een mooi stukje wordt, dan kan het altijd nog verder uitgebreid worden (desnoods met een link ernaar) met programma's ala een HTML-edittor, status programma's, installatie screenshots, spellen etc etc.
Een eventuele website zat ik nu nog niet aan te denken, maar wie weet als het een succes wordt ;)

Een frontpageposting ervan maken is natuurlijk ook wel heel erg leuk, als blijkt dat er interesse voor mocht zijn :)
Ik wil hem eerst echter sowieso als sticky topic bovenin NOS zetten.

Het hele idee hierachter is eigenlijk om mensen die niet anders weten te laten zien, dat Linux op de desktop heel erg goed mogelijk is en dat het er gewoon erg cool uit kan zien. Daar zijn veel misverstanden over bij mensen die niet veel over Linux weten ;)
Een soort van Linux promotie draadje, hoewel de omgevingen (KDE, Gnome en progs) uiteraard op meerdere OS'en dan Linux alleen draaien (dat zal er ook echt wel in opgenomen worden ;) )
Je ziet nu al iemand roepen in dit draadje die zegt van "goh cool, ik ga het ook maar eens proberen" :)

Uiteraard zal het concept straks (=volgende week ;) ) in dit draaadje gepost worden, zodat jullie nog je op- en/of aanmerkingen over kwijt kunnen.

Centis Online Backup. Als zekerheid telt

Linux: power to de wortel

Damn.. goed initiatief heren. Mag ik in de toekomst jullie artikelen gebruiken op m'n website met toevoeging van mijn mening enz. ?? (PLZ :9 )

K mis alleen n stukje over spelletjes. Er zijn natuurlijk veel mensen die spelletjes willen spellen op hun PC.

En het vermelden dat je ook je M$ Office documenten kunt bewerken met bv. Star- OpenOffice. Dat zijn nl. de meest gestelde vragen die ik krijg.

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 15:10 schreef wouzer het volgende:
Ik noem bv een mozilla starten tov iexplorer (ja, ik weet dat windows deze al gedeeltelijk in het geheugen laad tijdens opstarten, maar het feit blijft)

Mozilla (en Galeon iirc) kunnen dit ook (turbostart heet die feature ofzo). Dit gaat dan op het moment dat je geen browser open hebt ten koste van wat ram en je boot-tijd (net als in Windows), maar daarna start je browser ook erg snel op.
Ik gebruik die feature niet overigens, ik start gewoon een Galeon (en dat duurt zo vlak na het booten behoorlijk lang voor die gestart is ja) en die blijft dan aan tot ik mijn compu uit zet.
quote:
en Xserver is gewoon een stuk trager dan de Windows GUI.

Slepen/resizen is wat trager dan Windows 98 ja, hoewel ik het nogal mee vind vallen. Maar ik heb dan ook een goed ondersteunde kaart (g450) met de nieuwste software en drivers (Debian Unstable); XFree 3 <> XFree 4 scheelt sowieso al wat.
Maar ik heb met Windows XP gewerkt op een Pentium III 600E, en ik vond WinXP hierop trager overkomen qua tekenen van het beeld dan Debian op mijn pII 448.
quote:
Ten tweede vindt ik het ontbreken van een fatsoenlijke ctrl-c ctrl-v die binnen elk programma werkt echt waardeloos.
Ik heb echt geen problemen met copy&pasten van tekst van en naar verschillende programma's hoor. Meestal een kwestie van selecteren == copy, middelstemuisknop == paste.
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 15:29 schreef niorg81 het volgende:
Begint er al leuk uit te zien. We moeten alleen oppassen dat we niet te veel proberen te laten zien.

Idd. Misschien is het een idee om het op te splitsen in 'basisdingen' (surfen, tekstverwerken, filmpje kijken, mp3s luisteren, mailen), 'geavanceerdere dingen' (cds branden, gimpen, blender/povray enzo, html schrijven) en 'installeren' (mogelijk van verschillende distro's).
Of misschien zelfs nog meer secties (hoewel je daar ook mee op moet passen).
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 15:53 schreef micha het volgende:
- Audiogalaxy (Heb ik gezien) en Morpheus (weet ik nog niet of dat er is)
Er is Kazaa voor GNU/Linux (Kazaa en Morpheus maken beiden gebruik van het fasttrack netwerk, dus in principe doen ze hetzelfde). Deze heeft (nog?) geen banners en geen spyware.
quote:
Het is wel lastig, want ik heb dus absoluut geen zin om twee os-en op m'n pc te hebben en te moeten overschakelen tussen die twee...
Ik wil toch aanraden om te dualbooten. Het is namelijk nogal een overstap, dus is het makkelijker om er op die manier aan te wennen.

It isn't the software that's free, it's you.

Lambda

quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 18:49 schreef nelske het volgende:
RG©, heb je er bezwaar tegen als (grote) delen (zij het misschien hier en daar wat aangepast) opgenomen gaan worden in dit idee?
Nee hoor, je copy-and-paste maar raak :) We zitten hier per slot van rekening in een GPL wereld :D Ik wil je wel helpen als je wilt...

Lambda

quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 19:11 schreef deadinspace het volgende:
Slepen/resizen is wat trager dan Windows 98 ja, hoewel ik het nogal mee vind vallen. Maar ik heb dan ook een goed ondersteunde kaart (g450) met de nieuwste software en drivers (Debian Unstable); XFree 3 <> XFree 4 scheelt sowieso al wat.
Maar ik heb met Windows XP gewerkt op een Pentium III 600E, en ik vond WinXP hierop trager overkomen qua tekenen van het beeld dan Debian op mijn pII 448.
Mijn ervaring is dat Windows 98SE op een AMD K6 166 een snellere beeldopbouw heeft dan een Celeron 525. Zoals je wel weet ben ik geen fan van XFree en dit is zeker de beperking voor Linux op de desktop. KDE en Gnome zijn dit al lang niet meer zoals dit vroeger wel het geval was.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws