5.1 voorbereide dplversterker, waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-06 13:12
Ik ben op zoek naar een dolby prologic versterker die DVD voorbereid is (6 cinch/tulp ingangen) eventueel met een setje speakers erbij.
Het mag eventueel 2e hands zijn.

Het moet heel betaalbaar zijn, omdat het dus een alternatief voor een Dolby digital systeem moet zijn. Ook moet er een beetje vermogen inzitten (min 50W).

Met betaalbaar bedoel ik max 450,- voor alleen versterker en met speakers mag het iets meer zijn

reactie van Jvs in mijn vorig topic

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zondag 06 januari 2002 19:36 schreef JT het volgende:
Misschien dat je eerst zelf is wat zoekwerk moet gaan verrichten
--------------------------------------------------------------------------------

Hier kan ik het niet meer dan mee eens zijn... Je hebt bij mij een beetje de reputatie 'besluiteloos'... (door je topics hier )
Slecht nieuws voor je: je moet je eigen keuzes maken, zelf de deur uit, vragen en kijken in een winkel wat je wil gaan kopen...

Succes -> slotje

Hiermee doel je waarschijnlijk op dit: [topic=342769] topic.

Ik kan me je reactie voorstellen. De reden dat ik toen zo "besluiteloos" was, kwam omdat ik 2e hands een versterker met speakers aangeboden kreeg die me later sterk werd afgeraden. Ik heb er door de aantrekkelijke prijs nog wel over nagedacht.

In diezelfde week ben ik bij expert langsgeweest en vertelden ze mij dat ze de eerste weken van Januari occasions verkochten waaronder een kenwood 80 Watt dpl versterker met 5.1 ingang voor 250,-. Ik denk: die ga ik halen, topmerk topprijs. Kom ik daar afgelopen week aan, zat er alleen een 2-kanaals ingang op.

Omdat dpl versterkers uitstervende zijn, maar toch een stuk goedkoper dan dolby digital wil ik zoeken naar wat betaalbare modellen die nog verkocht worden. Ik zoek dus gewoon naar winkels waar ze nog dpl versterkers met 5.1 ingang hebben staan. Natuurlijk mogen er ook mensen reageren die er zelf een over hebben.

Dus JvS, gooi hier aub geen slotje op en laat de mensen wat winkels noemen en websites geven zodat ik er misschien iets tussen zie

Verwijderd

http://2dehands.hear.nl/
hier zal je mischien wa vinden?
groetjes

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Zelf heb ik 2 weken geleden een Philips Receiver gekocht.
Ondersteund : -Dolby Digital
-Dolby Prologic
-AC3
-DTS
Heeft een glas ingang, coax ingang, 6x Tulp

Koste € 430 excl. speakers

Super geluid makkelijk te installeren.

Hier staat het één en ander :
http://62.58.68.117/kieskeurig/kieskeurig.nsf/receivermerk/19C74A1D5F12B9FBC1256AE8007DA47F

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• arjandijk162
430 gulden of euro, 430 euro is boven budget, het genoemde budget is in guldens voor een losse versterker

• arjandijk162
kom op help ff, het mag ook iets duurder zijn

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 11:23
Wellicht kun je iets vinden in een van deze winkels. Maar met het oog op later kun je misschien toch beter voor een Dolby Digital versterker gaan, maar die keuze is aan jezelf.
Of ga anders even een paar winkels af, kijken wat die lui hebben...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• JT
  • Laatst online: 21:00

JT

VETAK y0

Loop toch gewoon ff naar de audiozaak om de hoek man...en dan heb ik het over audiozaak, en geen Block of Exprut ofzo...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• arjandijk162
Pioneer VSX-409RDS
RDS A/V Receiver with Dolby Pro Logic bij http://www.awake.nl/ voor EUR 267,28
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer-eur.com/images/vsx409rds.jpg
5.1 ingang
DIN Continuous Power Output (1kHz) 8 ohm 80W x 2
DIN Continuous Power Output (1kHz) in Surround Front 80W per channel (8 ohm) (using 1 channel)
DIN Continuous Power Output (1kHz) in Surround Centre 80W (8 ohm)
DIN Continuous Power Output (1kHz) in Surround Rear 80W per channel (8 ohm) (using 1 channel)

Bij all-region dvd kom ik ook deze tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.all-region-dvd.com/media/STRDE345.jpg
de Sony STR DE375 voor fl630,00=285euro
Dolby Prologic AV receiver * 5x 70 W muziekvermogen * 5x Audio Input * Digital Cinema Sound * 1x Subwoofer Out * 5.1 voorbereid * RDS-EON tuner met 30 presets * Station name * Speaker A * Speaker PUSH terminal * Systeem afstandsbediening

Snoy STR DE475

Dolby Digital AV receiver * Dolby Digital / DTS decoder * 5.1 voorbereid * 5x 60 W muziekvermogen * 5x Audio Input * 1x Subwoofer Out * RDS-EON tuner met 30 presets * Station name * Afstandsbediening * 43 cm breed.
met fl738,-=335,-Euro iets buiten budget maar wel Dloby Digital

edit: stomme bug JvS heeft het ff gefixt :{

• arjandijk162
385 euro moet 285 euro zijn, maar ik kan niet meer wijzigen "dit bericht is al gewijzigd door een moderator"

Heb trouwens een goedkopere dolby digital versterker gevonden: JVC RX-6010R
Afbeeldingslocatie: http://www.pcashop.nl/Producten/+JV-1021-00.jpg
- Stereo: 2 x 100 W, 8 ohm, 1 kHz (DIN); Surround: 5 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, met 0,8% THD
- Dolby Digital/DTS decoders ingebouwd
- Digital Acoustics Processor (DAP): 5 modes (THEATER/HALL/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION) 1 coaxiale en 1 optische digitale ingang met toewijsbare functie
- Dolby Pro Logic met volledig digitale verwerking 2 A/V ingangen, 3 audio ingangen
- Hoog/laag toonregeling A/V afstandsbediening

een Philips dpl versterker voor 221 euro:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcashop.nl/Producten/+PH-1151-00.jpg
- Muziek vermogen: 5x 60 Watt
- Audio in: 4
- Audio uit: 2
- 5 + 1 kanalen
- Subwoofer aansluiting: 1
- Dolby Pro Logic (DPL)
- Laag / hoog loudness
- FM / MG / LG tuner
- RDS EON met TA & News

En een pioneer dolby digital voor 344 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.pcashop.nl/Producten/+PI-0007-00.jpg
- DIN Continuous Power Output (1kHz) in Surround Front 80W/ch x 2 (8 Ohms, THD 1%)
- DIN Continuous Power Output (1kHz) in Surround Centre 80W/ch (8 Ohms, THD 1%)
- DIN Continuous Power Output (1kHz) in Surround Rear 80W/ch x 2 (8 Ohms, THD 1%)
- DTS Digital Surround
- Digital Signal Processor (DSP)
- RDS with EON Link
- DVD Control
- Digital Coaxial Input (1)
- Digital Optical Input (2)

deze heeft toch wel 5 speakeraansluitingen?

en een Technics SA-DX750 voor 303 euro (ziet er goed uit)
Afbeeldingslocatie: http://www.pcashop.nl/Producten/+TE-1119-00.jpg
- 5 x 80 W
uitgangsvermogen met uitgang voor aansluiten actieve subwoofer
- Ingebouwde Dolby Digitaal decoder
- Class H+ versterkercircuit
- Dolby Pro-logic weergave
- Grote luidspreker aansluitingen
- RDS tuner met Radio Text
- Sound Field Control (Hall, Club, Live, Theater, Simulated Surround)
- 3video / 3 audio aansluitmogelijkheden
- Technics/Panasonic universele afstandsbediening
- Maximum Output Power Stereo 80W x2 (8 Ohms, 1.0% THD)

Wat zijn hiervan aanraders en afraders?

de laasten komen allemaal van http://www.pcashop.nl/

• JT

JT

VETAK y0

Technics is niet zo geweldig en JVC al helemaal niet (sorry JVC owners :P ) Philips weet ik niet, Pioneer is goed in surround, maar iets minder in stereo. Je kan bij Richer Sounds een Yamaha receiver halen voor 490 gulden (!!!!!) met 5.1 ingang en ingebouwde Dolby Digital decoder ! Veel goedkoper kom je het niet tegen + je hebt een ingebouwde DD decoder. Is een iets verouderd model, maar voor dat geld moet je je daarover geen zorgen maken. Dit is geloof ik de Yamaha RX-V396 of 496.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die pioneer vsx510 heeft inderdaad wel 5 speakeringangen. Zoals je ziet zijn dolby digital versterkers nog niet eens zo heel erg gruwelijk duur... Alleen jij wil het wel erg goedkoop hebben €200 is gewoon erg erg weinig voor een dolby versterker...

Ik denk dat die twee pioneers en die technics wel ok dingen zijn :). Het zijn alledrie prima apparaten, wat bouw betreft. audiofiel zijn ze geen van allen. Als je wat gebruikersgemak betreft veeleisend bent, zou ik voor sony gaan :). Die hebben meestal zelfs op de goedkoopste machine's de leukste snufjes :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 08 januari 2002 11:05 schreef JvS het volgende:
Ik denk dat die twee pioneers en die technics wel ok dingen zijn :). Het zijn alledrie prima apparaten, wat bouw betreft.
Maar toch zou ik voor die Yamaha gaan met Dolby Digital al heeft gaan, kost maar 490 piek, en dan heb je wel een Yamaha....kan gewoon niet verkeerd klinken...

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 08 januari 2002 11:08 schreef JT het volgende:

[..]

Maar toch zou ik voor die Yamaha gaan met Dolby Digital al heeft gaan, kost maar 490 piek, en dan heb je wel een Yamaha....kan gewoon niet verkeerd klinken...
Yamaha staat niet echt garant voor een subliem geluid hoor... Het is ook niet zo dat alle B&W speakers goed klinken of dat alle sony's slecht zijn...

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 08 januari 2002 11:10 schreef JvS het volgende:

[..]

Yamaha staat niet echt garant voor een subliem geluid hoor... Het is ook niet zo dat alle B&W speakers goed klinken of dat alle sony's slecht zijn...
Nee, maar die ik bedoel heb ik gehoord en klonk heel goed voor het geld...

Ecodan warmtepomp

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-05 20:45
Surround versterkers/receivers beginnen leuk teworden bij zo'n €500, maar dan heb je wel DD5.1/DTS, een bos digitale ingangen, rond de 5x80W, DSP erop etc.

Voor een budget van 450,- heb je imho weinig versterker als je nieuw koopt, tweedehands kan je wel een leuke set op de kop tikken http://www.marktplaats.nl

Wil je toch nieuw dan lijken de Pioneers en Yamaha (van 490,-) een goede keus.

• JT

JT

VETAK y0

Die Yamaha kostte normaal trouwens rond de 700-800 piek, dus dit is een hele goede aanbieding en kan ook zo weg zijn dus.

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
ok alvast bedankt allemaal, ik heb mij budget wat verlegt en het staat bijna vast dat het een dolby digital gaat worden. Ik heb bij richersounds gisteren een catalogus besteld maar op de website staat niets. Heb je voor mij wat specs van dat ding wat betreft vermogen enzo, en DTS ondersteuning?

Is er trouwens duidelijk hoorbaar kwaliteitsverschil tussen de versterkers met boxen van maximaal 160 euro per stuk?

En heeft elke dolby digital versterker ook automatisch een anologe 5.1 aansluiting voor bijvoorbeeld een geluidskaart?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op dinsdag 08 januari 2002 22:41 schreef arjandijk het volgende:
Is er trouwens duidelijk hoorbaar kwaliteitsverschil tussen de versterkers met boxen van maximaal 160 euro per stuk?
Geen groot kwaliteitsverschil :), maar wel een duidelijk waarneembaar klankverschil, kwestie van smaak dus.
En heeft elke dolby digital versterker ook automatisch een anologe 5.1 aansluiting voor bijvoorbeeld een geluidskaart?
De meesten wel, maar je geluidskaart kun je juist ook digitaal aansluiten, het is vooral van belang voor mogelijke toekomstige formaten en een externe decoder daarvoor.

• JT

JT

VETAK y0

Vermogen ligt rond de 60 watt per kanaal. Heeft geen DTS ondersteuning, maar dat kan je in jouw budget wel vergeten.

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 08 januari 2002 22:41 schreef arjandijk het volgende:
Amper.. Zeker amper de moeite waard iig... Tenzij het echt een slecht ding is ofzo. Maar tussen een pioneer en een sony en een technics hoor je IMHO niet echt veel verschil...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11768993#11768993
samenvatting: speakers verschillen echt extreem, versterkers slechts subtiel...
Daar verder discusseren? zal ik topictitel even aanpassen :).

• arjandijk162
Nog een paar vragen

Heeft de Yamaha een 5.1 anologe ingang

Kan ik ac3 via de optische digitale uitgang van mijn aureal vortex 2 sturen?

Kan via de digitale uitgang 4 speakers voor games aansturen

Is de 60 watt van de Yamaha genoeg op het bioscoopgeluid een beetje te laten "denderen"?

Met welke versterker komt het bioscoopgeluid het beste tot zijn recht wat betreft vertragingen en andere instellingen

Zit in Dolby digital versterkers als de Yamaha ook Dolby prologic ingebouwd?

hier trouwens een plaatje van de Yamaha
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/menuitems/panelviews/yec/RX-V396/images/rxv396_front.jpg

er zijn trouwens een paar verschillen tussen de yamaha rx-v396 en rx-v496, de rx-v496 is op alle kanalen 10 watt vermogender, maar wat nog belangrijker is, de rx-v496 heeft een phono :9~ aansluiting, ik hoop daarom dat dit het model is dat je bedoelt.
Hier is trouwens een overzicht met gegevens van de yamaha versterkers http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/gAVR00010

• arjandijk162
kom op audiofielen, dit zijn voor jullie simpele vragen

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-07 14:41
Ga naar Correct in Rotterdam en pik daar ff in de koopjes kelder de Harman Kardon AVI 250 op ... THX gecertificeerd 3x85w en 2x80 .. met pre-ins geil ding ..
gewoon wat meer geld uitgeven ...

• Reveal!
Op dinsdag 08 januari 2002 23:46 schreef JT het volgende:
Vermogen ligt rond de 60 watt per kanaal. Heeft geen DTS ondersteuning, maar dat kan je in jouw budget wel vergeten.
Gewoon met PowerDVD aansluiten en je heb ook DTS .. moet ie wel pre-ins hebben ......

• Reveal!
Op woensdag 09 januari 2002 21:46 schreef arjandijk het volgende:
Wat vraag je precies ?
Ik heb de Yamaha RX-V596 ..
geef ff wat meer info anders kunnen we/ik je nie helpen ..

• arjandijk162
ok, nog een keer de vragen:

Is de 60 watt van de Yamaha genoeg op het bioscoopgeluid een beetje te laten "denderen"?

Met welke versterker komt het bioscoopgeluid het beste tot zijn recht wat betreft vertragingen en andere instellingen

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 09 januari 2002 23:10 schreef arjandijk het volgende:
ok, nog een keer de vragen:

Kijk op de website/neem een boekje of ga in godsnaam naar een winkel.
Als die kaart dat ondersteunt wel ja, kijk in het boekje, zoek op het forum, zoek met google of check de website van de fabrikant.
De enige vraag zonder kant en klaar antwoord: Nee. 4 kanaals EAX of A3d moet je via de 5.1 ingang doen. Het enige wat die kaart kan uitsturen is stereo of Dolby digital en dat laatste snappen games niet.
Zie de FAQ. Ja dus.
[search=watt]
Met degene die jij het fijnst vindt klinken. Ik heb je nou al 20 keer gezegd dat je zelf moet gaan luisteren. Als je ook nog eens de rest van het AV forum een beetje leest, kan je ook leren dat de verschillen tussen versterkers niet gigantisch zijn.
Zie de website van de fabrikant/specs in het boekje
Op woensdag 09 januari 2002 21:46 schreef arjandijk het volgende:
Dit is de druppel. Je gaat het nu allemaal gewoon zelf uitvogelen. De hele wereld koopt dolby digitalsets zonder forum, je laat duidelijk niet merken dat je zelf aan het uitzoeken bent geweest (jah, wat modellen op internetshops ofzo). Ga naar een winkel laat je voorlichten en volg mijn raad op.

Ga voortaan wat meer zelf doen, we zijn er niet om ALLES voor je voor te kauwen...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Deze gaat dus dicht.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.