Zelfbouw Peerless XA 10S

Pagina: 1
Acties:
  • 738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik zag op de site van www.speaker-en-co.nl een zelfbouw sub staan die gebruik maakt van Peerless drivers, te weten 1 actieve en 1 passieve.

Het idee spreekt me bijzonder aan, helemaal omdat het een compleet bouwpakket is met 36mm MDF erbij voor rond de 1650 gulden, incl. versterker/filter module.

Heeft iemand ervaring met bovengenoemde zelfbouw sub ?

Ik ga er uiteraard zelf nog langs om te luisteren.

Op www.peerless.de staan de drivers, (ze lijken best veel op de in de Rel Q200 gebruikte speakers, zie ook www.rel.net).

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

peerless is absoluut goed!
dat setje met 1 aktief en 1 passief is een enorme top-zelfbouwpakket

ik ben er een paar weken gelee geweest (in rotterdam) en heb dar ff wat mogen beluisteren..OA dat set dus

en door die passieve woofer klinkt et heel erg strak, en lekker diep en vol...

Ik zou als ik et geld had, em gewoon kopen..!!
Aan het bouwen van hun sets is neits aan..das echt rete makkelijk..ik heb ooit voor iemand anders een trapzeium gemaakt, (ook een model van ze)
en ik meot zeggen dat et erg gemakkelijk ging, en de kwaliteit is perfect voor zijn geld!..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:45
Deze peerless combo is een bekende en goed gewaardeerde combinatie. Er is op internet ook een boel info over te vinden.

Ik weet zeker dat je geen spijt van deze sub. Als ik het goed herinner (mijn inet verbinding is nu gewoon te traag om ff speakerland uit te checken, volgens de vriendelijke, met brabants accent sprekende dame van Chello (probeer daar maar eens kwaad op te worden, mij lukt dat niet :P) werd er aan gewerkt) is deze sub met de hypex 200 uitgerust. Een heel erg goeie subversterker.

Goed ding dus. Zeker ff in huis uitproberen (speakerland leent ook speakers uit)

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Zag m vrijdag ook staan (had 25m speakerkabel nodig). Hij is er toch ook in 12" uitvoering (was laatst een topic over)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 26-06 11:23
Zie hier voor de 12" versie.
Erg wijze sub moet ik zeggen, ik heb laatst bij speaker en co wat informatie erover gevraagd en kreeg netjes een pakketje thuisgestuurd.

Dit wordt 'm dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.lautsprechershop.de/hifi/xa12s.jpg

Mijn Home Cinema in aanbouw

• tbusquet
Hmmmm, de 12" versie heb ik niet op de site van speaker-en-co gezien ... :?

Denk dat die ook weer een stukje duurder/groter is.

Maar ik ga er binnenkort eens langs om te kijken :)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Maar ze verkopen de units denk ik wel los. Alleen hebben ze er denk ik er geen kast voor in het programma. 36 mm MDF is trouwens wel lekker stevig.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zeker..ik em em wel al gehoord.. echt een topper

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hehe, ga jij je eigen PAradigm PS1000 dan ff wegblazen of niet :)
Resonanzfrequenz fs = 18 Hz
WTF!!!!!!!

trouwens butket
05 augustus 1980
Op die foto (van jou icon) lijk je een vent van 40. Ik denk WTF! :)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 07 januari 2002 23:00 schreef Yokozuna het volgende:
[..]

WTF!!!!!!!

trouwens butket
[..]

Ik ben 42,5 kalend en half doof, wtf ik loop je er nog uit :)

edit: maar tis nu bedtijd hoor, voor de oudjes

• tbusquet
Op maandag 07 januari 2002 23:00 schreef Yokozuna het volgende:
[..]

WTF!!!!!!!

trouwens butket
[..]

De Naam is Busquet ! En ja ik ben 21, en ja dat ben ik in dat icon, en ja dat is een bril die ik voor de lol opgezet had.

En Paradigm sux :r

• JvS
  • Laatst online: 22:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 08 januari 2002 11:46 schreef tbusquet het volgende:

[..]

De Naam is Busquet ! En ja ik ben 21, en ja dat ben ik in dat icon, en ja dat is een bril die ik voor de lol opgezet had.
Hij is gewoon een ouwe lul >:). Ben je jonger dan ik man? Dat had ik niet verwacht.
En Paradigm sux :r
nounounou... Dat ding was in jouw kamer wel een tikkie bonkerig jah :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• tbusquet
Op dinsdag 08 januari 2002 12:01 schreef JvS het volgende:

[..]

Hij is gewoon een ouwe lul >:). Ben je jonger dan ik man? Dat had ik niet verwacht.
[..]
Tja, jij hebt ook nog een beetje een baby-face heh :P
LOL :P

• Yokozuna
Gewoon sikje laten groeien ;) Maargoed, ik vind het echt zo raar dat die PS zo slecht bij jou klinkt. Ik was er helemaal weg bij de Iman Dale hiero.

• tbusquet
Op dinsdag 08 januari 2002 12:45 schreef Yokozuna het volgende:
Gewoon sikje laten groeien ;) Maargoed, ik vind het echt zo raar dat die PS zo slecht bij jou klinkt. Ik was er helemaal weg bij de Iman Dale hiero.
Heb dat ding eens opengemaakt.. en de componenten zijn gewoon cheapass.. bovendien is het filter helemaal ruk.. lekt aan alle kanten.. hij resoneert als een apie.. en er zitten van die dikke 60hz pieken in.. :r wat zich meteen vertaalt naar dikke staande golven in mijn ruimte.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op dinsdag 08 januari 2002 12:45 schreef Yokozuna het volgende:
Moet zeggen dat de foto niet helemaal representatief is ;) in real life een minder dik hoofd >:)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• tbusquet
Kijk, ik weet dat ik veel interessanter ben dan een subje :P
Maar heeft iemand nog wat nuttigs toe te voegen ?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 22:40

Jag

Ja, je moet voorzichtig zijn met een sub afkraken als je hem maar in één ruimte gehoord hebt :).

• Yokozuna
Op dinsdag 08 januari 2002 21:26 schreef tbusquet het volgende:
Kijk, ik weet dat ik veel interessanter ben dan een subje :P
Maar heeft iemand nog wat nuttigs toe te voegen ?
(Bij mij resulteerd het altijd in een dik pak subsublaag, heb bass reflex speakers)

Ik heb een subwoofer bij mijn pc van 8" (Altec Lansing ADA885). Das een gesloten systeem. Ik heb een kamer van ongeveer 4x4. En iedereen maar roepen dat een 6.5 speakertje zat is voor zo'n kamer. Nou ik heb TOTAAL geen staande golven bij mij in mijn kamer. Als sta ik met me kop tegen de muur in het hoekje. Ik hoor echt maar een tikje meer bass. Volgens mij scheelt het daarom ook of je een gesloten of bassreflex systeem gebruikt- wat staande golven bestreft.

Bij mijn verotte Jamo oude speakertjes met 6.5" woofer en bass reflex systeem heb je wel meer dan 5dB (schat ik) extra aan bass sublaag. En ik hoor echt geen bonk ofzo erin, puur opkrikken van sublaag. En gezien zulke speakers daar toch tekort aan hebben vind ik het een tegemoetkoming.

Snap het niet, bij andere mensen gaat het vaak bonkerig klinken door staande golven. Bij mij wordt juist de subbass opgekrikt...
Resonanzfrequenz fs = 18 Hz
Maargoed, is dit nou zo'n grapske of WTF! daar ging het mij om. Resonantiefrequentie is toch de frequentie waarbij lage tonen beginnen af te vallen? Of wa

• Raymond
Op woensdag 09 januari 2002 15:14 schreef Yokozuna het volgende:

[..]
Maargoed, is dit nou zo'n grapske of WTF! daar ging het mij om. Resonantiefrequentie is toch de frequentie waarbij lage tonen beginnen af te vallen? Of wa
Technisch gesproken is de resonantiefrequentie van een speakerdriver (Fs) de frequentie waarbij (nee, ik meen het echt! :P ) de conus resoneert.

Dan heb je nog de tuningfrequentie van een box. (Fb). Dat is hetzelfde, maar dan voor de box.

F3 is de frequentie, waarbij de respons 3 dB lager is dan gemiddeld.

http://www.speakermania.com/
http://www.diysubwoofers.org
http://www.mhsoft.nl
http://members.tripod.com/XSSpl/Audio/Sound.htm

• tbusquet
Heb het pakket binnen :)
Klonk mooi in de winkel.

Maar het ziet er nog best lastig uit..

Daar komt bij dat de man de Klang en Toon waar de bouwtekening in stond niet kon vinden.

Heeft iemand toevallig die editie of de tekening ?
Zou die dan zo vriendelijk willen zijn om die hier te posten ? :)

Fotos komen later :)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb alleen vrij oude Klang&Toon's. Maar je kunt ze dacht ik nabestellen..

Hier http://www.lautsprechershop.de/hifi/bau_xa10.htm zul je ook wel niet veel aan hebben

hoewel http://www.lautsprechershop.de/hifi/bass_exc.htm , oh nee, dat is een andere :)

• Raymond
Op woensdag 09 januari 2002 22:08 schreef tbusquet het volgende:
Heb het pakket binnen :)
Klonk mooi in de winkel.
Maar het ziet er nog best lastig uit..
Daar komt bij dat de man de Klang en Toon waar de bouwtekening in stond niet kon vinden.
Heeft iemand toevallig die editie of de tekening ?
Zou die dan zo vriendelijk willen zijn om die hier te posten ? :)
Yes, weer een DIY-speaker project in de maak. mjammie :9

Om welke k+t gaat het? Ik heb ze van 6-2000 en nieuwer

edit:
klopt deze info?
http://www.lautsprechershop.de/hifi/bau_hew.htm#sub_kult

Zou betekenen dat het om K+T 3-2000 gaat, die heb ik dus niet

• tbusquet
Ja, het is idd 3/2000.. :(

En de info klopt :)

Ik kan er nog wel redelijk uit komen.. maar ik moet precies weten waar het middenschot moet komen.. en er zit van dat dikke hardboard spul bij voor demping.. en ik weet niet waar dat op moet :(

• ShittyOldMan
Kep hier een bouwschema (niet superkwaliteit) van de XLS10 en XLS12. Welke moest je hebben?
Kreeg het bij een info pakket van speaker en co (ik vroeg naar info over deze sub namelijk, het komt uit een duits blad overigens)

• tbusquet
Op donderdag 10 januari 2002 00:10 schreef ShittyOldMan het volgende:
Kep hier een bouwschema (niet superkwaliteit) van de XLS10 en XLS12. Welke moest je hebben?
Kreeg het bij een info pakket van speaker en co (ik vroeg naar info over deze sub namelijk, het komt uit een duits blad overigens)
XLS 10 untis. actief en passief..

En is dat uit de Intertechnik ? Want die tekening is niet erg duidelijk.

Ik zoek eigenlijk die uit Klang en Toon van 3/2000

• ShittyOldMan
Kep hier een scan online gegooit (2,4MB). Rechtermuis, save as bij trage verbinding anders krijg je een gare timeout en een half plaatje ofzo.
Tis inderdaad intertechniek denk ik, maar de scan is vrij scherp en beter leesbaar dan met het blote oog als het ware.

Succes

[ Voor 9% gewijzigd door ShittyOldMan op 05-01-2003 22:40 . Reden: link veranderd ]

• tbusquet
Dank je wel shitty oldman..

Ik ga meteen ff kijken.

Hopelijk is het bruikbaar :)

edit:

Het is helaas precies dezelfde tekening als ik heb :( en daar ontbreken een aantal dingen aan, is net weer iets anders..

• Raymond
Nutteloze posts zijn leuk :D

http://www.intertechnik.de/cgi-local/shop3_blatt.pl?1348254

Edit: bij het testen van de link, viel me het menuutje bovenin op. Mischien toch niet zo'n hele nutteloze post,. achteraf :(
:+

• tbusquet
Helaas dezelfde tekening als ik al heb :(

• ShittyOldMan
Zat er helemaal geen schema bij het pakket dan?
Of een of andere instructie?

• tbusquet
Op donderdag 10 januari 2002 13:56 schreef ShittyOldMan het volgende:
Zat er helemaal geen schema bij het pakket dan?
Of een of andere instructie?
Nee, hij is helemaal gebasseerd op de versie uit Klang en Toon 3/2000.. En de goede en vriendelijke man heeft gezocht naar die uitgave.. maar die ontbrak dus net..

Het probleem is dus dat ik niet erg veel wijzer wordt van de intertechnik tekening.. aangezien daar alles op staat wat al volkomen duidelijk is.

• Yokozuna
Technisch gesproken is de resonantiefrequentie van een speakerdriver (Fs) de frequentie waarbij (nee, ik meen het echt! ) de conus resoneert.
Dan heb je nog de tuningfrequentie van een box. (Fb). Dat is hetzelfde, maar dan voor de box.

F3 is de frequentie, waarbij de respons 3 dB lager is dan gemiddeld.
Weer een duidelijk verhaal :) Vaag dan met de Fs, is dat vanaf die frequentie? of alles wat ervoor zit. (ben een beetje duf vandaag) Waar staat die F3 ergens?
Moet je kijken tot hoever de subbass gewoon linear doorloopt!

• Raymond
Op donderdag 10 januari 2002 14:16 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Weer een duidelijk verhaal :) Vaag dan met de Fs, is dat vanaf die frequentie? of alles wat ervoor zit.
Nope, is één frequentie, waarop dat gebeurd

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 12:11
Sorry dat ik dit topic weer omhoog gekicked heb. Ik weet dat deze een paar maanden oud is. Indien ongewenst, doe er dan maar een slotje op.

Weten jullie al meer over deze sub? Zelf heb ik hem ook geluisterd, en ik heb de onderdelen gekocht.

Dat middenschotje heb ik maar een beetje op gevoel erin gezet (wel netjes in het midden natuurlijk). De man bij speaker & co verwees me trouwens door naar GoT voor een gedetaileerde uitleg over de bouw (Al had ik deze hier natuurlijk allang gezien!). Alleen vond deze het dichtkitten van de naden wel onzinnig.

Nu ligt dat ding te drogen. Hoe lang moet ik deze laten drogen???

Het is mijn allereerste speaker die ik zelf bouw. Ik moet zeggen dat het een leuke bezigheid is. Ik kan niet wachten totdat ik hem kan gebruiken. Deels omdat het een hele vette sub is, en deels omdat ik hem zelf gebouwd heb. Een antwoord op hoe lang te drogen van "zo lang mogelijk" heb ik niets aan. Wat is "zo lang mogelijk" ??? 4 uur? 10 uur? 24 uur? 1 week? 1 maand? 1 jaar? nooit?

Ook vroeg ik of de kast verstevigd moest worden met schroeven. Hierop zei deze dat als ik ging verstevigen, ik het het beste met deuvels kon doen, omdat mdf vrij snel kan gaan splijten met schroeven. Of ik moest het netjes voorboren. De drivers en versterker gaan wel met schroeven. Met welke maat en hoe diep moet ik deze nu voor gaan boren???

Ik wilde nog wel net zo een verslag als Tbusquet gaan maken, maar daar heb ik het geduld helemaal niet voor... Ik wil hem zo snel mogelijk in mekaar hebben, maar dan nog wel goed natuurlijk...

Misschien dat iemand wat antwoorden op mijn vragen weet...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Gewoon heel simpel

Neem ff contact op met tbusquet..

([topic=376748/1/25])

• tbusquet
Op vrijdag 31 mei 2002 09:37 schreef Banzi het volgende:

Weten jullie al meer over deze sub? Zelf heb ik hem ook geluisterd, en ik heb de onderdelen gekocht.
Wat wil je erover weten ? Ik heb vrij duidelijk uitgelegd in mijn topic wat mijn ervaringen met de sub zijn.
Dat middenschotje heb ik maar een beetje op gevoel erin gezet (wel netjes in het midden natuurlijk). De man bij speaker & co verwees me trouwens door naar GoT voor een gedetaileerde uitleg over de bouw (Al had ik deze hier natuurlijk allang gezien!). Alleen vond deze het dichtkitten van de naden wel onzinnig.
Het middenschot moet gewoon in het midden tussen de 2 gaten van de 2 drivers, dus idd gewoon netjes in het midden.

Schroeven is absoluut niet nodig, de kast heeft zat stevigheid als je hem gewoon netjes met genoeg houtlijm lijmt, en natuurlijk wel lijmklemmen gebruiken !! Ik heb zelf sneldrogende houtlijm gebruikt, en per lijmverbinding ongeveer 2 uur laten drogen. Daarna kan je de lijmklemmen eraf halen, en de volgende verbindingen lijmen.
Het kitten heb ik gewoon als zekerheid gedaan, ik kit liever alles netjes af, zodat ik zeker weet dat het geheel lucht dicht is. De kit is acrylaatkit en het duurt een week voordat het droog is, en het blijft soepel spul, zodat het nooit kan gaan scheuren. Maar je hoeft niet te gaan zitten wachten totdat de kit gedroogd is. Better safe than sorry ;)
Ik vind het erg leuk dat ze bij Speaker en Co al verwijzen naar mijn topic op GoT als bouwtekening.
De drivers en versterker gaan wel met schroeven. Met welke maat en hoe diep moet ik deze nu voor gaan boren???
Gewoon vrij klein voorboren, en niet te diep, iig niet door de schoten heen.
Ik wilde nog wel net zo een verslag als Tbusquet gaan maken, maar daar heb ik het geduld helemaal niet voor... Ik wil hem zo snel mogelijk in mekaar hebben, maar dan nog wel goed natuurlijk...
Lees ook nog even mijn topic helemaal door, daar staat een heleboel info in.

• Banzi
Op vrijdag 31 mei 2002 09:54 schreef tbusquet het volgende:
Wat wil je erover weten ? Ik heb vrij duidelijk uitgelegd in mijn topic wat mijn ervaringen met de sub zijn.
Eigenlijk bedoelde ik of jullie het artikel uit klang und tohn al gevonden hadden... Nog weer ffies jouw topic doorgelezen. Het heeft ffies online gestaan. Zou ik deze anders toegemaild kunnen krijgen?
Schroeven is absoluut niet nodig, de kast heeft zat stevigheid als je hem gewoon netjes met genoeg houtlijm lijmt, en natuurlijk wel lijmklemmen gebruiken !! Ik heb zelf sneldrogende houtlijm gebruikt, en per lijmverbinding ongeveer 2 uur laten drogen. Daarna kan je de lijmklemmen eraf halen, en de volgende verbindingen lijmen.
Ik heb gisteravond bijna alles in elkaar gelijmd. Toen met lijmklemmen en sjorbanden alles vast gezet. Ik heb trouwens wel deuvels gebruikt om te zorgen dat de planken niet teveel konden schuiven... Het is mijn allereerste speaker... Om te proberen te lijmen heb ik eerst het kleine schotje vastgelijmd... Maar nadat ik de lijmklem erop gezet had, bleek wel dat deze erg kan gaan schuiven. Dus ff snel hulp erbij geroepen om hem toch recht te krijgen. Vanochtend (ja, ik kan er niet eens meer van slapen) het zachtboard erin gelijmd met bison kit. Had alleen geen tijd meer om de laatste zijkant erop te lijmen. Dat moet ik dan doen als ik vanavond weer thuis ben. Hoe lang moeten al die verbindingen drogen voordat ik hem kan gebruiken? Want dat zie ik nergens terug. Als ik hem vanavond lijm, goed in de klemmen zet, zou ik er dan morgenavond een film mee kunnen kijken???
Lees ook nog even mijn topic helemaal door, daar staat een heleboel info in.
Idd veel handige info... Mede door jouw topic heb ik besloten om dat ding te kopen... Ik ben er hardstikke enthousiast over, ik kan niet wachten om dat ding bij mij thuis in actie te zien!!! hihi...

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 31 mei 2002 09:54 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Als je het toch nog wat steviger wilt (en geen lelijke schroef plekken) kun je van die inwendige houten pluggen gebruiken (deuvels heet dat dacht ik). Vergt wel wat extra meet en pas werk (en is lastig om alles mooi gelijk te krijgen). Je hebt van die setjes met een speciale boor met afstandhouder en van die koperen dopjes die je gebruikt om gaatjes te prikken in de "contra zijde" (nadat je 1 kant geboord hebt).
Je moet eigenlijk wel met zijn 2en zijn (1 voor het vasthouden, 1 voor het geven van een tik met een rubberen hamer).
http://www.viaforma.net/links/diversen/div_houtverb.php

• tbusquet
Op vrijdag 31 mei 2002 10:49 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Als je het toch nog wat steviger wilt (en geen lelijke schroef plekken) kun je van die inwendige houten pluggen gebruiken (deuvels heet dat dacht ik). Vergt wel wat extra meet en pas werk (en is lastig om alles mooi gelijk te krijgen). Je hebt van die setjes met een speciale boor met afstandhouder en van die koperen dopjes die je gebruikt om gaatjes te prikken in de "contra zijde" (nadat je 1 kant geboord hebt).
Je moet eigenlijk wel met zijn 2en zijn (1 voor het vasthouden, 1 voor het geven van een tik met een rubberen hamer).
http://www.viaforma.net/links/diversen/div_houtverb.php
Hij heeft al deuvels gebruikt ;)
Eigenlijk bedoelde ik of jullie het artikel uit klang und tohn al gevonden hadden... Nog weer ffies jouw topic doorgelezen. Het heeft ffies online gestaan. Zou ik deze anders toegemaild kunnen krijgen?
Je hebt niet aan dat artikel van K+T. Heb het wel ergens op mijn schijf staan (thuis). Maar je hebt het echt niet meer nodig als het spul al helemaal in elkaar zit.

[quote]
Hoe lang moeten al die verbindingen drogen voordat ik hem kan gebruiken? Want dat zie ik nergens terug. Als ik hem vanavond lijm, goed in de klemmen zet, zou ik er dan morgenavond een film mee kunnen kijken???
[quote]

Natuurlijk kan dat, ik heb mijne in 1 dag gebouwd, 's middags om 13:00 uur mee begonnen en 's avonds rond een uurtje of 22:00 heb ik hem meteen getest, zonder problemen. Wel heb ik de units die nacht er weer uitgehaald, om hem beter te laten drogen. En om hem af te werken.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 31 mei 2002 12:44 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Hij heeft al deuvels gebruikt ;)
[..]
Oeps, lezen is lastig hè |:(

• Banzi
Op vrijdag 31 mei 2002 12:44 schreef tbusquet het volgende:
Natuurlijk kan dat, ik heb mijne in 1 dag gebouwd, 's middags om 13:00 uur mee begonnen en 's avonds rond een uurtje of 22:00 heb ik hem meteen getest, zonder problemen. Wel heb ik de units die nacht er weer uitgehaald, om hem beter te laten drogen. En om hem af te werken.
TNX!!! Ik was al bang dat als ik hem vanavond af ging bouwen, ik er morgenavond nog steeds niets mee kon doen... Vanavond lijm ik de laatste zijkant erop. Die laat ik de hele nacht weer in de klemmen zitten. Dan zet ik morgenochtend de units en versterker erin. Dan zet ik hem netjes op zijn plaats (misschien heel zachtjes proefdraaien), om 's avonds mijn eerste film met dat ding te gaan kijken...
Afwerken doe ik denk ik pas later in de zomer... Netjes spuiten en lakken enzow... Mijnes zal lekker simpel zwart worden ipv geel... hihi... In ieder geval alvast bedankt voor alle info en de uitleg in je andere topic!!!

Pagina: 1