Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Eh sorry hoor, maar ik vraag je waar je de info vandaan hebt dat Scarlet en One.Tel RECHTSTREEKS bij bbned afnemen en niet (indirect dus) via Cybercomm en je laat een melding zien dat Cybercomm met bbned samenwerkt? Ik kan je niet echt volgen...Op maandag 21 januari 2002 13:50 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Van Cybercomm en van BBned:
[..]
btw, kijk eens in mijn ISP lijst, en wie staat daar ook in
(had wel een beetje misgekeken, kochten niet direct bij BBned in, maar via een reseller..., 't was al laat hé!)
Op je website werkt de link naar Cybercomm niet (staat ook helemaal geen info over), en daarnaast heb je nog steeds als definitie van een ADSL lijn staan dat dat een lijn is voor zowel data als spraak, dus ik kan niemand aanbevelen om op je website te gaan kijken...
Ik zei toch al dat het indirect ging en dat ik niet goed gekeken hebt, je hoeft me niet meteen zo af te zetten hoor!Op maandag 21 januari 2002 14:02 schreef PatMan het volgende:
[..]
Eh sorry hoor, maar ik vraag je waar je de info vandaan hebt dat Scarlet en One.Tel RECHTSTREEKS bij bbned afnemen en niet (indirect dus) via Cybercomm en je laat een melding zien dat Cybercomm met bbned samenwerkt?
Ik af en toe ook niet...Ik kan je niet echt volgen...
Hé hé!Op je website werkt de link naar Cybercomm niet (staat ook helemaal geen info over), en daarnaast heb je nog steeds als definitie van een ADSL lijn staan dat dat een lijn is voor zowel data als spraak, dus ik kan niemand aanbevelen om op je website te gaan kijken...
Sorry hoor, maar wat betreft de FAQ op de site, wat staat op de frontpage? Dat de FAQ nog ff bijgewerkt moet worden, daar heb ik al een update van gekregen, maar ik heb ook nog een ander leven als de pc hoor, zoasl een school en een proefwerkweek die net ff wat meer prioriteit krijgt als de rest...
En als jij de site nix aan vind, dat mag jij weten 't is jouw mening...
En als het goed is moet CyberComm er wel bij staan, kan van niet hoor, dan heb ik ff iets fouts gedaan met uploaden vorige week...
Je hoeft niet meteen zo pissed te doen hoor!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Anoniem: 43699
Antwoord van 213.239.154.17: bytes=32 tijd=3 ms TTL=248
Antwoord van 213.239.154.17: bytes=32 tijd=6 ms TTL=248
Antwoord van 213.239.154.17: bytes=32 tijd=9 ms TTL=248
Ping-statistieken voor 213.239.154.17:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 3ms, Maximum = 9ms, Gemiddelde = 6ms
euhm... Ja en dan, wat moeten wij met deze info...Op maandag 21 januari 2002 14:10 schreef battigoal het volgende:
Pingen naar gathering.tweakers.net [213.239.154.17] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 213.239.154.17: bytes=32 tijd=3 ms TTL=248
Antwoord van 213.239.154.17: bytes=32 tijd=9 ms TTL=248
Ping-statistieken voor 213.239.154.17:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 3ms, Maximum = 9ms, Gemiddelde = 6ms
Explain....
Nou, ik kreeg de indruk dat je bedoelde dat IK niet goed gekeken had of zo. Dan heb ik je reactie verkeerd begrepen, sorry.Op maandag 21 januari 2002 14:09 schreef zwahiel het volgende:
Ik zei toch al dat het indirect ging en dat ik niet goed gekeken hebt, je hoeft me niet meteen zo af te zetten hoor!
Ik vind het een prima initiatief om een FAQ op te zetten, maar als je informatie niet klopt heeft niemand er wat aan.Hé hé!
Sorry hoor, maar wat betreft de FAQ op de site, wat staat op de frontpage? Dat de FAQ nog ff bijgewerkt moet worden, daar heb ik al een update van gekregen, maar ik heb ook nog een ander leven als de pc hoor, zoasl een school en een proefwerkweek die net ff wat meer prioriteit krijgt als de rest...
En als jij de site nix aan vind, dat mag jij weten 't is jouw mening...
En als het goed is moet CyberComm er wel bij staan, kan van niet hoor, dan heb ik ff iets fouts gedaan met uploaden vorige week...![]()
Je hoeft niet meteen zo pissed te doen hoor!
Ondertussen loop je in al aardig wat postings te roepen dat "zwahiel informs", maar ff 1 regel in je FAQ aanpassen (wat net zoveel tijd kost als 1 posting) heb je geen tijd voor?
Onthoud een dingetje, die FAQ is er later pas bij gekomen, en het is niet de primaire functie van het hele gebeuren!Op dinsdag 22 januari 2002 00:38 schreef PatMan het volgende:
[..]
Ik vind het een prima initiatief om een FAQ op te zetten, maar als je informatie niet klopt heeft niemand er wat aan.
Die FAQ is gewoon gekomen omdat steeds dezelfde vragen gesteld werden.... Dat was dus gewoon wat gemakkelijker voor mezelf!
Het primaire doel van de site is wel het prijzen overzicht en alle info met prijzen op een rijtje per ISP.
Dat was vrij anders dan de andere xDSL sites in omloop!
A. Nee daar heb ik geen tijd voor nee. Proefwerkweek, stage, reizen de hele dag... ff iets anders dan een computer... (moet ik nog doorgaan...)Ondertussen loop je in al aardig wat postings te roepen dat "zwahiel informs", maar ff 1 regel in je FAQ aanpassen (wat net zoveel tijd kost als 1 posting) heb je geen tijd voor?
B. De meeste tijd zit ik op stage... Nu hebben daar sinds vorige week geen FTP access naar buiten meer, dus ik kan niet updaten...
Daar heb ik trouwens op stage ook niet echt veel tijd voor...
C. Zullen we ff ruilen met de mail, ik krijg nogal wat mail per dag binnen sinds het mxstream gebeuren... Bovendien heb ik privé ook nog wel eens een mailtje hier en daar...
Begrijp me goed, ik hou van mail
Je zult zien dat de site weer helemaal up2date is gebracht...
De FAQ is gewijzigd, nieuwe mails van ISP's zijn toegevoegd, ISP lijst is aangepast...
iddOp dinsdag 22 januari 2002 23:19 schreef Tuxus het volgende:
Au dat doet pijn je schopt tegen mn schenen
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
in de bovenstaande posts ook iemand tegen die van mijOp dinsdag 22 januari 2002 23:19 schreef Tuxus het volgende:
Au dat doet pijn je schopt tegen mn schenen
Nu maar aangemeld bij Eweka.
Is het jou nog gelukt VincentB?
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Misschien gaat DDS door met het aanbieden, daar ben ik samen met BBned in elk geval hard aan bezig...Op woensdag 23 januari 2002 13:31 schreef Darkvater het volgende:
Arrgghhh. Ik heb me aangemeld bij DDS, komt mijn aanmelding te laat binnen.
Nu moet het alleen nog lukken!
Neen, ik miste ook net de boot. Eweka ga ik niet doen, is mij allemaal net even te vaag. Ik wacht tot XS4ALL met BBned in zee gaat, en misschien stap ik voor die tijd wel over naar DDS mochten zij weer verder gaan met het aannemen van leden.Op woensdag 23 januari 2002 13:31 schreef Darkvater het volgende:
Arrgghhh. Ik heb me aangemeld bij DDS, komt mijn aanmelding te laat binnen.
Anoniem: 24202
Als je nou een faq maakt, of gedeeltes 'leent' zorg dan wel dat iemand er wat aan heeft. Het klopt technisch van geen kanten de uitleg van ISDN en ADSL en Linesharing.
Probeer dan wat informatie van betrouwbare telecomsites te halen..........
De rest van de site ziet er goed uit.
Dus geen reply's betreffende mijn logo
De halve FAQ heb ik gemaild gekregen!Op donderdag 24 januari 2002 14:47 schreef CheS het volgende:
Kijk naar de aanbiedingen van xDSL providers! http://www.myzwahiel.tk
Als je nou een faq maakt, of gedeeltes 'leent' zorg dan wel dat iemand er wat aan heeft. Het klopt technisch van geen kanten de uitleg van ISDN en ADSL en Linesharing.
Probeer dan wat informatie van betrouwbare telecomsites te halen..........
De rest van de site ziet er goed uit.
Dus geen reply's betreffende mijn logoed
Komt niet allemaal van mij af, alleen het eerste stukkie van de FAQ, waar de begrippen verteld worden en die info heb ik vanuit mijn stage...
Duzzz, regel maar en mail maar zwahiel@xs4all.nl
De sait gaat eigenlijk alleen maar over de aanbiedingen van de ISP's en niet over de FAQ, btw doe eens F5 bij de FAQ volgens mij heb jij de oude nog staan....
Ches,
Jouw verhaal...
Volg 't nie helemaal...

Na ja, ik ben al aangemeld.
Ik heb ook 2 extra IP adressen aangevraagd, kan ik 2 pc's op me modem aansluiten (via de switch zoals met MxStream Advanced vroeger)
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Met andere woorden het is een kleine ISP die grote ambities heeft....Momenteel zijn er rond de 200 actieve gebruikers bij Eweka. Waarschijnlijk ga ik volgende week met mijn collega een mailing opzetten om e.e.a. op speedtest pagina's te laten testen.
Let wel...... Ik heb ZELF tests gedaan op mordax.nl en speedtest.nl de grafieken blijven echter blanco.... Ik heb ook wat mailtjes gestuurd naar mordax en speedtest..... mordax zegt dat we ons domein niet herkennen , speedtest zegt dat ze overbelast zijn.
Vervelend maar ik wacht het nog even af.
(Cistron in zijn begin jaren
Duzzz.... once again....
* zwahiel informs and delights
tja, handige emails kreeg ik daarvoorOp vrijdag 25 januari 2002 18:53 schreef CheS het volgende:
Handige links zeg bij je faq
k kan nie alles zelluf doen...
[b]Zolang er spraken is van dit soort oplichterij (...) en dit soort handelen ten op zichte van de service, zal dit onderwerp open blijven...Op zaterdag 26 januari 2002 00:10 schreef tha_big_j het volgende:
Is dit onderwerp niet een beetje achterhaald ondertussen.....?
Lees eerste ff alles voordat je commentaar geeft...
btw het is ook nog geen 01-02-2002, dus ....
reken maar nergens op, gewoon een goedkope manier van wat extra aandacht ( lees reclame )Op zaterdag 26 januari 2002 17:02 schreef J0YR1D3R het volgende:
Ik denk dat we eerst nog af moeten wachten totdat er een actie van de HCC komt. Die hadden tenminste gezegd dat ze actie zouden ondernemen als het per 1 februari niets veranderd was. Ik ben benieuwd wat er gaat komen van de HCC.
Dat denk ik eigenlijk ook, het slaat natuurlijk nergens op om in Kassa te gaan roepen dat wanneer deze extreme prijsverhoging zou blijven staan dat maar iedereen zijn abonnement moest opzeggenOp zaterdag 26 januari 2002 21:14 schreef CheS het volgende:
[..]
reken maar nergens op, gewoon een goedkope manier van wat extra aandacht ( lees reclame )

Mooie woorden, maar de mensen die hun Abo nu nog niet hebben stopgezet blijven [voorlopig] echt wel bij Mxstream. en die zullen zeker geen gehoor geven aan een oproep van de HCC.
Het is nu bijna februari en van de HCC hoor je niets, al moet ik eerlijk zeggen dat het nu sowieso redelijk stil is omtrent de Mxstream prijsverhoging.
maar het is prima reclame geweest....
ligt Mxstream bij jullie ook al vanaf vanmorgen plat?
En niet alleen bij XS4ALL. Maarre, ik dacht: laat ik eens sociaal zijn en een bestaand topique gebruiken voor mijn gebral...Op zondag 27 januari 2002 11:41 schreef twi het volgende:
Het is vroeg, Vincent, maar als je even in je ogen wrijft en de topiclist bestudeerd, zie je een tweetal topics over een landelijke storing bij XS4ALL
Overigens doet ie het inmiddels weer!
Anoniem: 44207
Bien triste
Ik weet niet wat ik moet gaan doen, blijven, tja... Met alle gevolgen van dien... Of overstappen, me breedband een hele poos kwijt zijn en me server eruit!
Ik zou ontzettend graag overwillen stappen naar Eweka, maar dan lig ik er gewoon te lang uit!
Iemand een oplossing daarvoor, modemen is geen optie want ik heb al lang geen modem meer, verkocht voor bier €€€
Nou ja.... Ik moet het er strax maar eens ff goed met mijn ouders over hebben want die dokken de helft nu dus!
Lastige keuze hé ?Op zondag 27 januari 2002 18:05 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel is er nog niet uit!![]()
Ik weet niet wat ik moet gaan doen, blijven, tja... Met alle gevolgen van dien... Of overstappen, me breedband een hele poos kwijt zijn en me server eruit!![]()
Aangezien ik anders een extra lijn moet aanvragen, tevens zit ik dan idd korte tijd zonder internet. Naja ik heb nog ergens een TMF Web account liggen maar die gebruik ik liever niet
Tevens is de Consumentenbond en de Opta nog bezig met een onderzoek [mag ik hopen] en daar wil ik toch ook wel graag de uitslag van weten.
Aangezien een aantal partijen al roepen dat ADSL te goedkoop is, dan kan ik wel 400 piek betalen voor een provider die op dit moment goedkoper is, echter als die op korte termijn ook de prijzen omhoog gooid dan schiet ik weinig op met een overstap.
Kortom ik wacht nog even af, mocht KPN weer de prijzen omhoog gooien dan kan ik altijd kijken of ik een andere provider moet nemen. En om eerlijk te zijn is Mxstream best betrouwbaar, ik heb echt zelden problemen.
Als ik kameraden hoor praten over hun @home verbinding dan ben ik echt HEEL blij dat ik voor ADSL heb gekozen.
Voor mij Cistron.Ik zou ontzettend graag overwillen stappen naar Eweka, maar dan lig ik er gewoon te lang uit!
(bel je de hele week wat er is, alles gecontroleerd en veranderd want volgens KPN was er geen storing, komen ze na een week aankakken, tja we hebben al de hele week een storing!)
Maar mij gaat het vooral om de upstream omdat ik zelf namelijk meerdere servers draait, en ik draai sinds kort ook een Citrix server waarmee ik op mijn stage ook regelmatig thuis werk
Maar ik zit gewoon met het probleem dat ik me breedband niet kan missen!
Ik zit te denken aan Cistron, maar ik kan het me niet veroorloven om zoveel euro's te missen (Vasteloavend kump d'r aan!
Dus blijft eigenlijk als enige echt kandidaat Eweka over... Die hebben ook wel een aantrekkelijk aanbieding tegen een "studenten" lage prijs
Ach ik moet nog ff kijken...
Heb in elk geval wel contact met Wijnand van Eweka, dus ik weet wel ongeveer wat er speeld daar!
[offtopic!]
Waarom doet GoT het niet met Konquor van Rode Hoed 7.2
[/offtopic]
Anoniem: 44801
Richt met z'n allen een hackersgroep op en zend zo vaak mogelijk DoS-aanvallen op KPN net zolang totdat ze de prijswijziging ongedaan maken
hehe da's toch niet origineel?? *denkt aan h@ck van Chatsessie W.A. & M.*Op maandag 28 januari 2002 01:06 schreef gizmo2002 het volgende:
Ik heb een idee voor iedereen die op mxstream zit en die nie wil dat de prijswijziging doorgaat:
Richt met z'n allen een hackersgroep op en zend zo vaak mogelijk DoS-aanvallen op KPN net zolang totdat ze de prijswijziging ongedaan maken
Anoniem: 394
Blijf dus gewoon bij mxstream het is nog steeds een van de goedkoopste aanbieders en is hier zo stabiel als een huis.
Nog nooit een grote storing gehad in de 3/4 jaar dat ik het heb.
HMm..niets gehoord.....ehh..die Ronald van Rooden hebben ze volgens mij vergeten mee te verhuizen (ze schijnen verhuisd te zijn vorige week...aan devoicemail te horen..)Op woensdag 30 januari 2002 18:49 schreef GerwinPrins het volgende:
Iemand al iets van HCC ofzo gehoord over deze actie van KPN?
Maar ja...ik kreeg gisteren een brief van KPN...8 Feb wordt ik afgesloten *hehehe* dus nog een weekie GRATIS internetten
en dan binnen 3 weken ofzo over op Eweka MAXXX
Ik heb net met HCC gebeld. Er zou in de loop van de ochtend (31 jan) een persbericht moeten verschijnen op www.hcc.nl (of www.hccnet.nl, dat wist die mevrouw niet)......Op woensdag 30 januari 2002 18:49 schreef GerwinPrins het volgende:
Iemand al iets van HCC ofzo gehoord over deze actie van KPN?
ff afwachten dus maar....
HCC op zoek naar Mxstream-alternatieven
Houten, 31 januari 2002 - Naar aanleiding van de recente perikelen rondom de prijsverhoging van Mxstream heeft HCC, de vereniging van computergebruikers, op haar initiatief een overleg gehad met KPN. De uitkomst van dat overleg was voor HCC teleurstellend.
"Onze leden willen graag beschikken over snel internet terwijl ze zich door onze huidige partner, KPN, niet serieus genomen voelen. Wij hebben daarom met onze internetprovider HCCnet, het initiatief genomen om met andere leveranciers van breedbandinternet te onderhandelen, teneinde onze leden een volwaardig alternatief voor Mxstream aan te kunnen bieden. Wij zullen onze leden op de hoogte houden over de verdere ontwikkelingen", aldus Ronald van Rooden, directeur HCC.
"Inmiddels moeten we concluderen dat de actie van KPN vele opzeggingen bij onze provider HCCnet heeft opgeleverd. Daarnaast is onze standaardopzegbrief, te vinden op onze website www.hcc.nl, duizenden keren gedownload".
Op 11 januari jl. heeft HCC een klacht ingediend tegen KPN bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). Afgelopen maandag kreeg HCC bericht dat de NMa geen aanleiding ziet om de Mxstream prijsverhoging nader te onderzoeken.
Over HCC
HCC is de grootste vereniging van computergebruikers ter wereld met ruim 160.000 leden. Het door HCC aangeboden dienstenpakket bevat naast het magazine Computer!Totaal, de HCC Dagen en HCC Radio ook onder meer internettoegang via HCCnet.
Informatie tijdens kantooruren: 030 - 6355050
Bron: HCCNET
Beëindigen abonnement Mxstream of niet?
Gepost door Ronald van Rooden op 31 januari 2002, 9:59
Er wordt ons gevraagd om advies over het wel of niet doorgaan met Mxstream ADSL. Moet u opzeggen of niet? De keuze is natuurlijk aan u als gebruiker, maar houdt u een aantal zaken in de gaten bij het maken van die keuze. Besluit u om te stoppen, laat dat dan vandaag (31 januari) voor 24.00 uur weten aan uw provider. U kunt daarbij de voorbeeldbrief gebruiken die wij hebben geplaatst op www.hcc.nl.
Als u opzegt, zorg dan dat uw ADSL verbinding voor vanavond 24.00 uur is losgekoppeld, zodat u ook daadwerkelijk geen verbinding meer heeft via Mxstream. Als u namelijk daarna toch nog gebruik zou maken van uw ADSL-verbinding, dan bent u ook het (duurdere) abonnement voor februari verschuldigd.
Wij gaan er vanuit dat u graag beschikt over snel internet. Wij hebben daarom met HCCnet het initiatief genomen om met andere leveranciers van breedband internet besprekingen te starten, om u een volwaardig alternatief naast Mxstream te kunnen aanbieden. Wij houden u op de hoogte!
Ronald van Rooden
directeur HCC
N.B. De supportdesk is om 22.00 gesloten dus faxen met handtekening die voor die tijd zijn ontvangen worden vandaag nog verwerkt. Faxen die na 22.00 worden ontvangen zullen vanaf 1 februari verwerkt worden - Barbera (redactie HCCnet)
Ik heb hierover contact gehad met de helpdesk van MXStream...als je dus VOOR 1 feb hebt opgezegt en ze sluiten je pas af per 8 feb (zoals bij mij) dan mag je (zonder verdere kosten) gewoon gebruik blijven maken van je ADSL
Toch nog iets goeds van KPN
Hij doet het gewoon hoor!Op donderdag 31 januari 2002 11:07 schreef VincentB het volgende:
Hey Zwahiel, je site is down!
't zal wel aan die stink .tk domainname liggen...
Probeer maar gewoon http://zwahiel.xs4all.nl/~cyber/tweakers/
Sorry hoor, maar ik vind dit een erg kinderachtige opmerking, als je zo iets zou doen verpest je het voor iedereen. ALs je het niet eens bent met de KPN, zeg dan gewoon je abo op.Op maandag 28 januari 2002 01:06 schreef gizmo2002 het volgende:
Ik heb een idee voor iedereen die op mxstream zit en die nie wil dat de prijswijziging doorgaat:
Kan nie echt op stage hiero
Hebben meer mensen daar last van of ben ik de enige.
Damn Planet Internet, ze garanderen je dat je per 1 februari bent opgezegd en bij KPN ook.
En wat doen dat stelletje boeren preutsers. Ze zeggen dat ze helaas zijn vergeten kpn in te lichten.
Ondertussen gaat bbned wel aanvragen bij KPN over exact 3 weken. Dan komen ze erachter dat het niet vrij is en sta je weer achteraan.
PLANET INTERNET HEEL ERG BEDANKT NOT !!!!!
Ja dat soort geintjes ken ik van Planet, dat heb ik al meer gehoord....Op donderdag 31 januari 2002 19:57 schreef Tuxus het volgende:
[knipperdeknip]
Planet is niet zo errug goed in het zich houden van contractuele regels en afspraken.
Ik

Zwahiel je website of je server ligt er trouwens uit en de tk redirect werkt niet
ff zonder dolle, klote want je moet nu nog langer wachten op je nieuwe verbinding
Wat bedoel je hiermee? Ik heb ook opgezegd bij Planet Internet, maar ik heb nog steeds ADSL (was zelfs een aangetekende briefOp donderdag 31 januari 2002 19:57 schreef Tuxus het volgende:
Laat maar ze namen wel op.
Damn Planet Internet, ze garanderen je dat je per 1 februari bent opgezegd en bij KPN ook.
En wat doen dat stelletje boeren preutsers. Ze zeggen dat ze helaas zijn vergeten kpn in te lichten.
Ondertussen gaat bbned wel aanvragen bij KPN over exact 3 weken. Dan komen ze erachter dat het niet vrij is en sta je weer achteraan.
Na ja, als ik niet hoef te betalen, boeit het niet zoveel, zit ik niet 4 weken zonder internet tot Eweka klaar is
Edit:
Nu zie ik het. Ik ga maar eens bellen denk ikOndertussen gaat bbned wel aanvragen bij KPN over exact 3 weken. Dan komen ze erachter dat het niet vrij is en sta je weer achteraan.
Ik d8 er nog aan om 'm te kopen, maar ik zie er nu toch echt wel ff vanaf hoor!
Ik koop wel een echt domein erbij!
je kunt ook gewoon op http://zwahiel.xs4all.nl kijken (ik redirect 'm wel ff)
Of op www.wielgoesonline.net daar wordt ie meteen al aangegeven
Die laatste is denk ik het makkelijkste...
En tja planet sux gewoon....
* zwahiel is niet overgestapt, betaald (onder protest) de verhoging, en heeft al contact opgenomen met XS4ALL om in de BBned testgroep terecht te komen, of in elk geval z.s.m. op BBned over te stappen!
Ik weet nie, ik vin XS4ALL toch iets hebben, om de een of andere reden hebben ze toch een speciaal plekje in Zwahiel zijn hartje....
BBned plant ons voor begin maart
Let them come, I'll be ready with the panzerschrekOp vrijdag 01 februari 2002 07:19 schreef CheS het volgende:
Er hangen hier ook planet medewerkers rond, die hoogstwaarschijnlijk niet zo gecharmeerd waren van al jullie uitspraken. Ze pakken jullie nu terug......
ff zonder dolle, klote want je moet nu nog langer wachten op je nieuwe verbinding
Tux, check je sig eens ff op spelling...
Da's balen. Ik ben nog onlineOp vrijdag 01 februari 2002 19:32 schreef Tuxus het volgende:
Ik kreeg een disconnect naar mijn hoofd gesmeten van Planet
Edit: Niet meer
Anoniem: 26762
krijg je telefoonkosten als je via adsl internet zonder splitter?? ik heb het dhz pakket nog niet ontvangen maar heb wel al een adsl-modem. Dus als ik verbinding maak met xs4all wil ik geen telkosten hebben!? Weet iemand dit of is het logischerwijs niet zo? Misschien domme vraagje...
thx voor de reacties alvast!
Anoniem: 29912
Ik (lees ook weer: me vader) had ook meteen chello aangevraagd. Die komen ze begin maart aanleggen (geheel gratis en ik krijg ook nog een gratis webcam
Mij valt het aantal opzeggingen wel tegen. Maar dat is meestal zo. Eerst heeft iedereen een grote mond (vooral de HCC), en als het erop aankomt......
Weet waar je aan begint met Sjello!Op dinsdag 05 februari 2002 23:17 schreef Bizkit het volgende:
Ik (Lees: me vader) heb vorige week ook opgezegd bij Planet. Ze zeiden dat er een opzegtermijn van 1 maand was. Ze zeiden wel dat KPN soms vervelend doet en eerder afsluit.
Ik (lees ook weer: me vader) had ook meteen chello aangevraagd. Die komen ze begin maart aanleggen (geheel gratis en ik krijg ook nog een gratis webcam)
Mij valt het aantal opzeggingen wel tegen. Maar dat is meestal zo. Eerst heeft iedereen een grote mond (vooral de HCC), en als het erop aankomt......
Zo goed is dat nou helemaal niet!
W.b.t. de vraag met ADSL zonder splitter heb ik een makkelijk antwoord.
Dat kan niet, je moet de splitter hebben om via het modem verbinding te maken met Mxstream...
De splitter splijt de signalen in data (naar het modem) en spraak (telefoon).
Duzzz het kan niet, je krijgt dan gewoon een foutmelding van het modem. Maar iets anders, hoe kom je aan het modem terwijl je de splitter nog niet in huis hebt.
duzzz
* zwahiel is niet overgestapt maar w8 totdat XS4ALL met BBned klaar is.
Anoniem: 26762
Het kan dus wel: verbinding maken zonder splitter, heb ik namelijk al gedaanOp woensdag 06 februari 2002 09:02 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Weet waar je aan begint met Sjello!![]()
Zo goed is dat nou helemaal niet!
W.b.t. de vraag met ADSL zonder splitter heb ik een makkelijk antwoord.
Dat kan niet, je moet de splitter hebben om via het modem verbinding te maken met Mxstream...
De splitter splijt de signalen in data (naar het modem) en spraak (telefoon).
Duzzz het kan niet, je krijgt dan gewoon een foutmelding van het modem. Maar iets anders, hoe kom je aan het modem terwijl je de splitter nog niet in huis hebt.Ik kreeg een grote doos waar alles inzat! (modem, splitter, cdrom, kabels e.d.)...
duzzz
* zwahiel is niet overgestapt maar w8 totdat XS4ALL met BBned klaar is.
Maar hoe zit dat dan met je telefoon!?
Want volgens KPN zou het systeem niet moeten werken zonder een splitter ertussen! Maar ja, 't KPN hé...
Anoniem: 38484
Na de tariefsverhoging van de breedbandaansluiting van KPN van bijna een maand geleden hebben klanten ŽmondjesmaatŽ hun Mxstream abonnement opgezegd.
Dit heeft een woordvoerder van het telecomconcern bevestigd. Begin januari kondigde KPN voor zijn snelle breedbandaansluiting per 1 februari een tariefsverhoging van 23% aan. Deze verhoging had een stroom van protesten van de Consumentenbond en betrokken internetaanbieders tot gevolg.
Klik voor het volledig artikel
Bron: De Financiële Telegraaf
* Darkvater is naar Eweka overgestapt en wacht tot ie geactiveerd wordt
Anoniem: 14664
waarom gaan ze niet gewoon bankroet, altijd al hopeloos gevonden dat kpn>:)
Zijn geen geruchten, het is een feit. Zie ook www.Mxstream.nlOp woensdag 06 februari 2002 19:34 schreef Da_Hulst het volgende:
heb wel geruchten gehoord over een verdubbeling van je upload, maar of je daar nou me opschiet??
waarom gaan ze niet gewoon bankroet, altijd al hopeloos gevonden dat kpn>:)
Wacht maar even met bankroet gaan, anders zit ik straks zonder internet.
En ik denk niet dat KPN failliet zal gaan
Anoniem: 14664
waar betaal ik dan nu 100 ballen per maand voor? voor die zielege 50 kb, en een modem wat je zelf nog moet tweaken?
waarom niet gewoon door heel nederland glasvezel, krijgt mn harde schijf tenminste ook nog wat te doen
Zal je sterker vertellen,bij Planet ging het wel goed.(de eerste en enige keerOp donderdag 31 januari 2002 19:57 schreef Tuxus het volgende:
1 feb trok Planet de stekker eruit,2 dagen later brief van KPN binnen.....de lijn komt pas 14 feb vrij
Gebeld maar daar vertelde ze mij dat ze 2 weken nodig hebben om de lijn vrij te maken.

Kan je het slechter treffen?
Verlopig zit ik met mijn 56k modem opgescheept......maar ik zie de lol er wel van in.......NOT
Peter Vink van BBned kennende wel ja!Op woensdag 06 februari 2002 22:04 schreef Tuxus het volgende:
Ik wil ook mijn brief. BBNED staat met jeukende handjes te wachten
Goede lui daar bij BBned hoor!
ik kan trouwens die links naar de overzichten niet openen
ik wil nl zelf overstappen
ik baal van die kpn

die upload is kut(ik niet eens met zijn 2en quaken op het net)
ik heb al een ethernet alcatel.
i hope your still alive zwahiel
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
ik ben er nog hoor!Op zondag 17 februari 2002 12:19 schreef erikdeprik het volgende:
ik vraag me af of zwahiel nu is overgestapt naar een andere provider en welke.
ik kan trouwens die links naar de overzichten niet openen
ik wil nl zelf overstappen
ik baal van die kpn
die upload is kut(ik niet eens met zijn 2en quaken op het net)
ik heb al een ethernet alcatel.
i hope your still alive zwahiel
De site is ff uit de lucht, ik heb mijn server (rode hoed 6.0) ff geupdate naar 7.2 en moet nog ff finetunen...
Zodra dat klaar is zet 'k 'm weer online hoor!
* zwahiel is trouwens niet overgestapt....
waarom niet? Ik wil bij XS4ALL blijven en heb me opgegeven voor de testgroep van BBned, zodra dat beschikbaar is stap ik meteen over naar BBned...
Duzzz, maar ik hoor van verschillende die wel overstapt zijn dat het niet zo vlekkenloos gelopen is (met KPN dan wel te verstaan hé!)...
Ik betaal 4 maanden dan wat extra, en een maand daar nog bij en ik kan voor nix me contract verbreken want dan is het jaar voorbij!
Anderhalve maand wachten op het vrijgeven van de lijn door KPN... (and counting)Duzzz, maar ik hoor van verschillende die wel overstapt zijn dat het niet zo vlekkenloos gelopen is (met KPN dan wel te verstaan hé!)...
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
hehe ben ik blij dat ik meedoe aan de pilot van EWEKA...krijg van eweka dus een extra analoge lijn (naast me isdnlijntje) dus ik hoef niet te wachten tot KPN me lijn eens eindelijk vrijgeeftOp maandag 18 februari 2002 10:04 schreef BertV het volgende:
[..]
Anderhalve maand wachten op het vrijgeven van de lijn door KPN... (and counting)
Krijg ik vandaag een brief van KPN dat ze op mijn verzoek mijn analoge lijn gaan afsluiten???? (definitieve opheffing analoge lijn).
WTF
Natuurlijk wel duidelijk maken dat het om je mxstream gedeelte van de lijn ging
Ik heb net KPN gebeld. Wat blijkt nou, BBNED gaat gewoon voor iedereen ook de spraakverkeer overnemenOp donderdag 21 februari 2002 19:42 schreef Tuxus het volgende:
Bellen zou ik zeggen. Want anders wordt je hele lijn opgezegt.
Natuurlijk wel duidelijk maken dat het om je mxstream gedeelte van de lijn ging
Niet dat ik daar veel problemen mee heb als het niet meer kost en gewoon kan doen wat ik tot nu toe heb kunnen doen, maar ze kunnen het wel vantevoren aankondigen vind ik
Daar geloof ik dus geen barst van hé! Volgens mij zijn dat smoezen van KPN ik denk dat ik Peter Vink maar weer eens ga mailen (die's toch terug van zijn vakantie!) om duidelijkheid!Op donderdag 21 februari 2002 19:56 schreef Darkvater het volgende:
[..]
Ik heb net KPN gebeld. Wat blijkt nou, BBNED gaat gewoon voor iedereen ook de spraakverkeer overnemen
Niet dat ik daar veel problemen mee heb als het niet meer kost en gewoon kan doen wat ik tot nu toe heb kunnen doen, maar ze kunnen het wel vantevoren aankondigen vind ik.
Keep U posted !
Dank je! Ik ga ook nog voor de zekerheid iedereen opbellenOp vrijdag 22 februari 2002 00:15 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus geen barst van hé! Volgens mij zijn dat smoezen van KPN ik denk dat ik Peter Vink maar weer eens ga mailen (die's toch terug van zijn vakantie!) om duidelijkheid!
Keep U posted !
Trek jullie conclusie!Op vrijdag 22 februari 2002 11:06 schreef Peter Vink het volgende:
Hay Wiel,
Vakantie was prima dank je.
Wat betreft linesharing :
Ik weet niet hoe KPN bij deze bevindingen komt, spraak is geen onderdeel van de strategie van bbned.
Focus van bbned is goede DSL diensten leveren (via ISP's aan eindgebruikers zoals bedrijven en particulieren)
al dan niet in combinatie met linesharing. Bij linesharing geldt dat we niet spraak overnemen.
Ter info :
Nog steeds staat als een paal boven water : aanstaande zomer hebben we tegen de 300 wijkcentrales live (nu 200)
die allen geschikt zijn voor ADSL / ISDN met linesharing ! Daar werken we keihard aan.
Als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groeten,
Peter Vink
bbned
Ik weet niet hoe KPN bij deze bevindingen komt, spraak is geen onderdeel van de strategie van bbned.
Focus van bbned is goede DSL diensten leveren (via ISP's aan eindgebruikers zoals bedrijven en particulieren)
al dan niet in combinatie met linesharing. Bij linesharing geldt dat we niet spraak overnemen.
ik wel
Eergisteren is ons duidelijk geworden dat er bij bbned iets
fout is gegaan. Navraag leerde ons dat er door een software
upgrade lijnen die MET linesharing (dus behoud telefonie)
zijn aangegeven door ons, ZONDER linesharing aangevraagd
zijn bij KPN.
Zodoende hebben mensen onterecht een brief van KPN in
huis gekregen met een totaal opzegging van de telefoondiensten. ( ik zou zeggen terecht danny )
BBned heeft inmiddels de zaak uitgezocht en bij ons zijn
38 aanvragen op deze manier weer rechtgetrokken.
U kunt de brief van KPN dus negeren.
Het gaat alleen om de mensen die een brief hebben gehad
met als porterings datum 1 maart !!
Danny
--
Danny ter Haar
ah!Op zaterdag 23 februari 2002 14:04 schreef CheS het volgende:
Hay Wiel,
ik wel
zijn bij KPN.
huis gekregen met een totaal opzegging van de telefoondiensten. ( ik zou zeggen terecht danny )
Danny
--
Danny ter Haar
Nou, dank je wel iedereen, ik schrok me al de pleuris! Vooral mijn vader, hij dreigde al met fysieke stappen tegen KPNOp zaterdag 23 februari 2002 14:04 schreef CheS het volgende:
Hay Wiel,
ik wel
zijn bij KPN.
Danny
--
Danny ter Haar
Nu maar hopen dat Eweka me snel aanlsuit, ik kan al nauwelijks wachten.
Ik heb de email van BBNed en Eweka:
Eweka:
BBNED:beste ,
Deze fout is inmiddels door KPN hersteld.
Gr.
Eweka Internet Services
Gelukkig maar...Geachte heer, mevrouw Farago,
U hoeft geen contact op te nemen met KPN.
Het ziet er naar uit dat er iets mis is gegaan in het geautomatiseerde
aansluitproces
en we zijn dit zo goed en zo snel mogelijk als we kunnen aan het oplossen
samen met Intouch
(bbned heeft geen directe contractuele relatie met Eweka maar met ISP
Intouch. En Intouch weer met Eweka).
Sorry voor het ongemak. Vraagt u over enkele dagen de status nog eens op bij
Eweka.
Met vriendelijke groeten,
Peter Vink
bbned
39
Komt lekker over dat eweka of het de fout van KPN is.Op maandag 25 februari 2002 12:10 schreef Darkvater het volgende:
Dank je nog een keer zwahiel
Ik heb de email van BBNed en Eweka:
Eweka:
[..]
BBNED:
[..]
Gelukkig maar...
KPN moet zoals gewoonlijk een fout die een ander veroorzaakt herstellen.
Het verhaal zit zo:
Ik heb per 15-1-2002 opgezegt met een brief bij Planet.
Planet stuurt fijn het briefje door naar KPN (per 1-2-2002
Die gasten gaan het uitzoeken en annuleren de order handmatig (fout bleek bij planet te liggen). Ze garanderen me dat er snel gesloopt gaat worden. Vele formulieren en gepsrekken later kwam vandaag eindelijk het hoge woord er uit:
Technisch liep de sloop niet goed en ze zeiden dat ik 10 werkdagen moest wachten op een reactie op de fax
Dit ging bij mij absoluut niet door de beugel en ik begon een beetje erg tegen die man te tieren (dat was achteraf heel erg onredelijk)
25 dagen verder en nog steeds line sync. Ik vraag me af hoe lang het nog gaat duren want met 56k kan ik de kosten behoorlijk opdrijven.

Hey, dude, je bent nog maar bij de helft.Op maandag 25 februari 2002 18:51 schreef Tuxus het volgende:
25 dagen verder en nog steeds line sync. Ik vraag me af hoe lang het nog gaat duren want met 56k kan ik de kosten behoorlijk opdrijven.
Eerst wil je dat je geen line sync hebt, want dat betekent dat KPN je eindelijk afgesloten heeft, daarna zit je net zo lang te wachten tot je weer line sync hebt van je nieuwe provider.
De 2e fase zit ik dus in. Al 2 weken
Tsja; je bent niet de enige, bijvoorbeeld mijn order voor Mxstream duurde zo'n drie en een halve maand.Op maandag 25 februari 2002 18:51 schreef Tuxus het volgende:
Damn ik had het vanmiddag zo gehad met KPN. Ik wilde nog mn excuses maken tegen die medewerker want die kan er ook niks aan doen. Misschien was uitschelden niet echt nuttig in dit geval.
Het verhaal zit zo:
Ik heb per 15-1-2002 opgezegt met een brief bij Planet.
Planet stuurt fijn het briefje door naar KPN (per 1-2-2002). Tot zover alles fijn. Totdat ik rond de 10de bel en KPN mij vertelt dat er een fout zit.
Die gasten gaan het uitzoeken en annuleren de order handmatig (fout bleek bij planet te liggen). Ze garanderen me dat er snel gesloopt gaat worden. Vele formulieren en gepsrekken later kwam vandaag eindelijk het hoge woord er uit:
Technisch liep de sloop niet goed en ze zeiden dat ik 10 werkdagen moest wachten op een reactie op de fax
Dit ging bij mij absoluut niet door de beugel en ik begon een beetje erg tegen die man te tieren (dat was achteraf heel erg onredelijk)
Maar ik ben nu erg tevreden over Mxstream/Planet Internet ondanks de prijsverhoging.
Begrijp je frustratie volledig maar er valt niks zinnigs te zeggen. Misschien is morgen alles geregeld maar het kan ook gerust nog twee maanden duren voordat alles in orde is.
Succes!
(ben benieuwd of de kwaliteit van BBNED goed is)
Snelheden MAxx abo (600 á 700 kb/s)
3 maanden
*hehe* zie hier de eerste test van Eweka PREMIUM Abo :Op maandag 25 februari 2002 21:02 schreef Tuxus het volgende:
Kwaliteit van BBned schijnt goed te zijn.
Snelheden MAxx abo (600 á 700 kb/s)
3 maandenop aansluiting wachten. Ik een half jaar
Bekijk de snelheid bij
SpeedSuite.NET.
Hey hallo ,
Na een veelste lange tijd te zijn bezig geweest eindelijk resultaat.
We hebben nu een paar honderd klanten online en de eerste sprredtests zijn binnen.
Zie www.speedtest.nl en www.mordax.nl.
Sorry als ik een tijdje weinig van me heb laten horen maar het oplossen van
problemen met de techneuten van BBNED had prioriteit.
Gr.
Wijnand
Eweka.