Zeer netjes, maar maak je hier ook wat mee? Ben wel benieuwd, want je kan hier best leuke dingen mee doen. Maar ik snap alleen niet dat je met Acid werkt, ik zou meteen Logic erop knallen.Op donderdag 06 december 2001 18:52 schreef dopy het volgende:
Pro is het niet, maar hier moet ik het mee doen:
* PC met AcidPro 3.0 en Soundforge 5.0 (beide tegen superprijzen kunnen downloaden van SonicFoundry, geloof 99usd per pakket bij de introductie)
* Akai MPC2000XL (compleet uitgebreid)
* Clavia Nord Modular keys
* Waldorf Microwave 1
* Waldorf Pulse
* Mackie 1402VlzPro
* Emagic AMT8
* dbx266XL
* Digitech S100
* Roland VSR880
binnenkort moeten daar nog een dual cdspeler bijkomen met bijbehorend mixertje en een goede pc met Logic Gold.
Anoniem: 1457
Mijn "studio-achtige gebeuren", picz volgen vast welles
hardware :
-1ghz duron pc met 512mb, 1x 60gb maxtor en 1x 10gb maxtor, gare sblive en diverse irrelevante meuk.
-Amiga 1200 (momenteel niet aangesloten, ik moet er nog een keer een midi interface voor halen, dan issie goed bruikbaar voor ranzige 8 bit geluiden
)
-Yamaha CS1X
-sony hifi versterker a 25,- ofzo
-oude, grote speakers, komt wel redelijk lekkere bas uit maar ronduit kut voor hoog, zit er aan te denken om voor 600,- een setje absolute zero's te halen.
software :
Cubase vst 32 5.0
Reason 1.0
Rebirth 2.0
Orion Pro (kickass sequencer van maar 3mb met vst support en een aantal vette ingebouwde synths)
Reaktor 3.0
partij VST meuk
Weet iemand hier trouwes hoe je vst effecten (geen instrumenten, das simpel) kan automatiseren?
hardware :
-1ghz duron pc met 512mb, 1x 60gb maxtor en 1x 10gb maxtor, gare sblive en diverse irrelevante meuk.
-Amiga 1200 (momenteel niet aangesloten, ik moet er nog een keer een midi interface voor halen, dan issie goed bruikbaar voor ranzige 8 bit geluiden
-Yamaha CS1X
-sony hifi versterker a 25,- ofzo
-oude, grote speakers, komt wel redelijk lekkere bas uit maar ronduit kut voor hoog, zit er aan te denken om voor 600,- een setje absolute zero's te halen.
software :
Cubase vst 32 5.0
Reason 1.0
Rebirth 2.0
Orion Pro (kickass sequencer van maar 3mb met vst support en een aantal vette ingebouwde synths)
Reaktor 3.0
partij VST meuk
Weet iemand hier trouwes hoe je vst effecten (geen instrumenten, das simpel) kan automatiseren?
Anoniem: 25077
Ja, dat is net hoe je het bekijkt. Ik maak er wel wat mee, maar of het klinkt is een andere vraag. Persoonlijk denk ik dat ik nog wat moet werken aan de variatie. Dat blijkt bij mij keer op keer te subtiel wanneer ik er achteraf (een weekje ofzo) naar luister. Verder begin ik gewoon en als het house wordt, best. Wordt het funk, pop of iets anders, ook best. Het lukt me niet om te zeggen dat ik een techno nummertje maak en dat dat er dan ook uitrolt. Voor hetzelfde geld komt er dan blues uitrollenOp vrijdag 07 december 2001 08:47 schreef Prankster het volgende:
[..]
Zeer netjes, maar maak je hier ook wat mee? Ben wel benieuwd, want je kan hier best leuke dingen mee doen. Maar ik snap alleen niet dat je met Acid werkt, ik zou meteen Logic erop knallen.
maar goed, er staan nog wat nummers op www.mp3.com/liu999 al is er lang niets meer aan de site gedaan.
Ik werk ook niet echt met Acid. Ik heb hem toendertijd aangeschaft omdat hij 99 dollar was bij de introductie. Af en toe speel ik er mee voor de lol, maar ik sla het nooit op. Het is gewoon niet mijn stijl van muziekmaken. Ik speel alles liever live in.
Verder heb ik lang met Cubase gewerkt, maar dit jaar verkocht. Ik weet nu niet zeker of ik Logic wil voor de pc of dat ik een G4 neem met Logic. Uiteindelijk denk ik dat het een pc wordt vanwege de hoge aanschafprijs van die verrekte vrucht.
mmz.. pc ligt bijna op gelijke hoogte met de MAC (wel met XP he)
ehmz.. waarom kijk je dan niet naar een complete thuisstudio : Creamware Puls(ar?)
De broer van een collega van me heeft dat, ne ik heb et daar eens zitten testen..echt rpachtig spul, je hebt dan ook geen zware pc meer nodig.. omdat in dat ene apparaat voor je pc alles inzit en belast nouwelijks.niets je pc.
Kosten is dus lager dan een nieuwe goeie pc te kopen met een redelijke soundcard.
voor dit ben je ongeveer 5 a 5,5 duizend voor kwijt.. ongeveer net zo veel als een goeie pc inclusief dure geluidskaart
ehmz.. waarom kijk je dan niet naar een complete thuisstudio : Creamware Puls(ar?)
De broer van een collega van me heeft dat, ne ik heb et daar eens zitten testen..echt rpachtig spul, je hebt dan ook geen zware pc meer nodig.. omdat in dat ene apparaat voor je pc alles inzit en belast nouwelijks.niets je pc.
Kosten is dus lager dan een nieuwe goeie pc te kopen met een redelijke soundcard.
voor dit ben je ongeveer 5 a 5,5 duizend voor kwijt.. ongeveer net zo veel als een goeie pc inclusief dure geluidskaart
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Gitaren:
PRS Custom 22
PRS Standard 24
Godin LG
Ibanez RG550 met synthpickup
Yamaha APX 20 stereo acoustic
Epiphone Pr5e acoustic
De Rest:
Fender Prosonic versterker
Roland VG88
Trace Elliott TVT9 preamp
Peavey Valverb buizenreverb/tremolo
Alesis 3630
Alesis Microverb 4
Ibanez Analog Delay
MXR Flanger
Een paar Rocktron FX
Crybaby WahWah
Neutrik en Spectraflex bekabeling
Apple powerbook G3-500
Kom even niet op de geluidskaart, zo'n extern ding
Firewire harddisks (2x 60GB, 1x20GB)
Logic Audio
19"Iiyama scherm extra
Athlon 850/512 pc met Guillemot Maxi Studio ISIS en 50 GB HD en nog een groot scherm
Spirit 24/8/8 mixer (nog altijd op zoek naar de Ghost!)
Yamaha CS1X synth
Shure SM57 en SM58 mics
Een hoop kleine dingen
PRS Custom 22
PRS Standard 24
Godin LG
Ibanez RG550 met synthpickup
Yamaha APX 20 stereo acoustic
Epiphone Pr5e acoustic
De Rest:
Fender Prosonic versterker
Roland VG88
Trace Elliott TVT9 preamp
Peavey Valverb buizenreverb/tremolo
Alesis 3630
Alesis Microverb 4
Ibanez Analog Delay
MXR Flanger
Een paar Rocktron FX
Crybaby WahWah
Neutrik en Spectraflex bekabeling
Apple powerbook G3-500
Kom even niet op de geluidskaart, zo'n extern ding
Firewire harddisks (2x 60GB, 1x20GB)
Logic Audio
19"Iiyama scherm extra
Athlon 850/512 pc met Guillemot Maxi Studio ISIS en 50 GB HD en nog een groot scherm
Spirit 24/8/8 mixer (nog altijd op zoek naar de Ghost!)
Yamaha CS1X synth
Shure SM57 en SM58 mics
Een hoop kleine dingen
Anoniem: 15965
had je gewild
ik ook hoor trouwens
zijn er hier nog tweakers die volgend jaar een opleiding gaan volgen tot studio technicus??
zo ja, waar?
Mooie gitaren, kvind ze alleen beetje karakterloos...Op zaterdag 08 december 2001 16:15 schreef Business het volgende:
Gitaren:
PRS Custom 22
PRS Standard 24
Ik heb de Pulsar wel overwogen maar daar ben ik uiteindelijk vanaf gestapt. Al moet ik wel zeggen dat de kaart goed klinkt. De Pulsar II incl. i/o box van de Luna kaart kost nu 3000DEM. Daar zit echter geen sequencer / multitrack software bij dus een Logic Gold telt daar 1500 gulden bij. Dan moet ik nog een nieuwe computer hebben (geloof me, ik zit nog steeds met een AMD K6-3 omdat ik iedere keer weer leuke muziekspullen zie staan die ik weer eerst moet hebben). Zelfs voor de Pulsar heb je een redelijk systeem nodig omdat hij grafisch toch wat veel vraagt. Als laatste gaat de ontwikkeling van computers de laatste twee jaar zo hard omhoog dat ik het gevoel heb dat kaarten als de pulsar niet meer nodig zijn, behalve voor de in- en uitgangen. Ik zou in dat geval eerder een stevige computer nemen met een Hammerfall kaart en Logic Gold. Maar goed, dat is puur mijn mening. De Pulsar blijft voor nu een leuke kaart, dat geef ik toe.Op vrijdag 07 december 2001 22:24 schreef gitaarwerk het volgende:
mmz.. pc ligt bijna op gelijke hoogte met de MAC (wel met XP he)
zeker... maar ja... Je wilt dus ook mee sequencen enzo.. kijk..die pulsar heeft een hele goeie multitrack software enzo,... en dat kan je allemaal heel mooi op dat ding doen,.. maar ja.. wat zou je dan moeten nemen?
losse apparaten kosten veel meer, voor dezelfde kwaliteit.
Laat die pulsar anders samenwerken met reason/cubase/reaktor ? dan meot je wel ff een zware pchalen, maar je hebt voor 2700 (nu bij v&d
) een perfect nieuw systeem (athlon1700+ wel ff ram erbij kopen, zit standard 128 in)
Laat die pulsar anders samenwerken met reason/cubase/reaktor ? dan meot je wel ff een zware pchalen, maar je hebt voor 2700 (nu bij v&d
Anoniem: 27451
Ode aan iemand die geld uittrekt voor z'n software.Op zaterdag 08 december 2001 18:22 schreef dopy het volgende:
Daar zit echter geen sequencer / multitrack software bij dus een Logic Gold telt daar 1500 gulden bij. Dan moet ik nog een nieuwe computer hebben (geloof me, ik zit nog steeds met een AMD K6-3 omdat ik iedere keer weer leuke muziekspullen zie staan die ik weer eerst moet hebben).
ThanxOp zaterdag 08 december 2001 18:48 schreef Prankster het volgende:
[..]
Ode aan iemand die geld uittrekt voor z'n software.
Voordat de hoge pief van Emagic zijn Logic eindelijk op de markt heeft kunnen brengen heeft hij toch de nodige bom marken geïnvesteerd. Die werknemers, huisvesting en marketing zijn immers niet gratis. Ik vind dat zo'n bedrijf dan met recht mag vragen wat hij ervoor wil hebben. Vind ik het te duur, zoek ik naar een ander programma.
Hetzelfde geld voor audio cd's. Die vind ik vaak wel te duur, maar doordat ik mezelf met muziek bezighoud, zie ik wel dat het veel geld en tijd kost om een cd te maken. Koop ik iets illegaals is het misschien voor mij voordeliger, maar dan geef ik geld aan mensen die helemaal geen tijd en moeite in het produkt hebben gestoken.
Verder kan ik wel begrijpen dat er mensen zijn die met illegale versies werken. Zo ben ik ook begonnen, kan ik heel eerlijk in zijn. Maar goed, wanneer iemand het zich kan veroorloven, vind ik persoonlijk dat wanneer hij het echt gebruikt, er voor moet betalen
Losse apparaten kosten wel meer maar zeg nu zelf: Het is toch heerlijk wanneer je je kamer binnenloopt en aankijkt tegen een muur vol apparatuur ipv een monitor en een toetsenbordOp zaterdag 08 december 2001 18:29 schreef gitaarwerk het volgende:
zeker... maar ja... Je wilt dus ook mee sequencen enzo.. kijk..die pulsar heeft een hele goeie multitrack software enzo,... en dat kan je allemaal heel mooi op dat ding doen,.. maar ja.. wat zou je dan moeten nemen?
Laat die pulsar anders samenwerken met reason/cubase/reaktor ? dan meot je wel ff een zware pchalen, maar je hebt voor 2700 (nu bij v&d) een perfect nieuw systeem (athlon1700+ wel ff ram erbij kopen, zit standard 128 in)
Nee, even serieus. Computers zie ik als een hulpmiddel om muziek vast te leggen en wat toe te voegen. Ik zal het denk ik nooit als instrument gebruiken. Ik kan gewoon eindeloos plezier hebben als ik aan de knoppen van echte synths zit te draaien. Dat gevoel mis ik wanneer ik met software werk. Maar computer van tegenwoordig kunnen inderdaad echt veel.
Als vervanger van harddiskrecorders zie ik computers wel zitten. Zeker wanneer je meer dan 16 sporen wilt kunnen opnemen. Hardware wordt dan vrij prijzig.
Hehe, misschien wel leuk om je 2e vraag ook ff te beantwoorden: hoe ik het heb aangesloten. Al vraag ik me af of de leek er wel wat aan heeft, aangezien ik denk dat de leek hier niet op de juiste manier mee kan omgaan.Op zondag 02 december 2001 15:30 schreef piair83 het volgende:
Wie heeft er het geluk alerlei vage 1U-kasten en 19" racks op ze kamer te hebben staan? Vertel er ook bij hoe je het hebt aangesloten enzo, heeft een leek er ook nogwat aan.
Maar ik zal een poging doen:
M'n mengpaneel en Gina20 geluidskaart zijn eigenlijk de backbone:Op maandag 03 december 2001 16:50 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Roland JV-1010
- Orchestral 2 expansionboard
Kawai K1-MkII
Spirit Folio SX
Gina20 (EchoAudio)
Egosys Miditerminal 4104 (4x4 midi)
Sennheiser EH2270 koptelefoon
Veel kabels
Versterker: Marantz PM57
Mission Pro 371 Boxen
Wat komt er binnenkort nog bij:
Behringer Truth Monitoren
Korg Synthesizer of
Digitale Piano
EFX-processor of compressor
ff een pic zoals het nu nog is:
[afbeelding]
Subgroup van Folio SX is aangesloten op analoge input 1/2 van Gina20, dit voor HD-recording. Ik kan dus per kanaal op m'n Folio SX de routing aanpassen naar Main Mix of Subgroup (allebei apart regelbare outputs). Dus als ik wil HD-recorden dan zet ik bepaalde kanalen op de subgroup output.`
De analoge outputs (1/2, 3/4, 5/6, 7/8) van Gina20 gaan naar diverse kanalen op m'n Folio SX voor monitoring/wave-outputs etc.
M'n JV-1010, Kawai K1 en Sblive zijn ook aangesloten op m'n mengpaneel.
Verder heb ik m'n JV-1010 en Kawai K1 aangesloten met MIDI via m'n 4104 terminal. Ik heb daar ook een input van m'n Sblive op zitten, zodat ik m'n sequencer (Cakewalk 9.03 Pro Audio) kan linken met Reason voor wat leuke drumsamples.
M'n versterker en boxen zijn op de MainMix aangesloten van m'n Folio SX voor monitoring. Koptelefoon zit in versterker.
Als ik dus aan het werk ben, maak ik eerst de meeste dingen met Cakewalk in midi-formaat (.wrk in dit geval, cakewalk-format). Als ik dan tevreden ben met de track(s) dan neem ik ze via m'n subgroup op als audio (ik monitor dan het opnamesignaal op de input over de output 3/4 van Gina20 via m'n Folio SX). Als ik dan de opname bevredigend vind dan schakel ik de midi-track uit (weer een miditrack vrij) en laat ik hem als audio meelopen op een aparte track via een van de andere Gina20 outputs.
Uiteindelijk staan dan al m'n tracks op audio en kan ik een eindmix maken (digital mixdown).
Verder ben ik dus van plan nog een synthesizer te kopen, en ook een digitale piano. Deze gaan ook gewoon op m'n mengpaneel. het zou dan misschien wel handiger zijn om meerdere subgroups en analoge audio inputs te hebben voor betere HD-recording mogelijkheden. Maarja, dat vraagt om een uitgebreidere geluidskaart...
Ik ben (en blijf voorlopig) toch wel een echte hardware freak. Niks mis met een goede geluidskaart, maar probeer over een paar jaar die dure investering nog maar eens te gebruiken als pci al lang is verdwenen. Dan kan ik nog lekker met al die knopjes in m'n rack spelen.
Ik wil live ook graag muziek kunnen maken, een pc met software is dan echt een crime. Je hebt maar een beperkt overzicht over alle instellingen (die je of met een muis of met, juist ja, "echte" hardware moet besturen). PC's zijn ook niet echt gemaakt om flink mee te zeulen, om nog maar te zwijgen over trillingen, hitte (lampen!!) en andere ongein als rookmachines.
Ik wil live ook graag muziek kunnen maken, een pc met software is dan echt een crime. Je hebt maar een beperkt overzicht over alle instellingen (die je of met een muis of met, juist ja, "echte" hardware moet besturen). PC's zijn ook niet echt gemaakt om flink mee te zeulen, om nog maar te zwijgen over trillingen, hitte (lampen!!) en andere ongein als rookmachines.
Anoniem: 37139
Ik ga SAE in Rotterdam doen, dat is een opleiding tot Audio Engineer.Op zaterdag 08 december 2001 16:43 schreef War_4_L het volgende:
[..]
zijn er hier nog tweakers die volgend jaar een opleiding gaan volgen tot studio technicus??
zo ja, waar?
Harddisk recording, dat gaat prima op een pc, en zo'n ding neem je ook idd meestal niet mee. Ps. vergeet niet dat er speciale 19" kasten voor zijn. Kijk het muziek maken op de computer vind ik ook minder dan met hardware. Alhoewel de softsynths wel rules van NI, daar kan je ook aparte controllers voor kopen, zodat je eruit kan halen wat er te maken valt, en allemaal met een kastje boven je midi keyboardOp zondag 09 december 2001 00:16 schreef Marcel het volgende:
Ik ben (en blijf voorlopig) toch wel een echte hardware freak. Niks mis met een goede geluidskaart, maar probeer over een paar jaar die dure investering nog maar eens te gebruiken als pci al lang is verdwenen. Dan kan ik nog lekker met al die knopjes in m'n rack spelen.
Ik gebruik m'n PC bij muziek ook voornamelijk puur voor sequencen en HD-recording, en af en toe doe ik eens wat met Reason, maar ik geef ook de grote voorkeur aan hardware. Alleen heb je met HD-recording op de PC veel meer vrijheid dan met echte HD-recorders zoals de Roland VS series etc.
Verder gaat er niets boven live-optredens, gewoon met de jazzband lekker in een jazzcafe spelen ofzo, niks geen PC oid. Wel m'n ROland JV-1010 module meer voor wat mooie Rhodes sounds af en toe; eigenlijk wil ik dus een echte Fender Rhodes hebben.
Ik ga trouwens wel binnenkort met een band van start waar ik voor de verandering wel veel synthesizerwerk ga doen. Dus waarschijnlijk komt de PC er dan wel aan te pas. Of een laptop, en dan via m'n Miditerminal via de printerpoort alsnog gewoon kunnen sequencen.
Verder gaat er niets boven live-optredens, gewoon met de jazzband lekker in een jazzcafe spelen ofzo, niks geen PC oid. Wel m'n ROland JV-1010 module meer voor wat mooie Rhodes sounds af en toe; eigenlijk wil ik dus een echte Fender Rhodes hebben.
Ik ga trouwens wel binnenkort met een band van start waar ik voor de verandering wel veel synthesizerwerk ga doen. Dus waarschijnlijk komt de PC er dan wel aan te pas. Of een laptop, en dan via m'n Miditerminal via de printerpoort alsnog gewoon kunnen sequencen.
Ik ga mijn Korg-ER1 verkopen (ps iemand nog een leuk bod hehe.. vanaf 600 piek
Ik wil dus die Audiotrak inca 88 nemen met daarbij een compressor.
Maar nu heb ik een aantal gezien, en ik vind die reviews van behringer altijd TE optimistisch
Ik zat te twijfelen tussen de MDX-2200(composer) of de MDX-1400 (autocom)
Ik wil et voor de eindmix gebruiken, iemand een suggestie?
Anoniem: 23911
Ik zal als ik jou was zeker voor de behringer Composer gaan als je hem gaat gebruiken voor je eindmix, heeft namelijk een peaklimiter. Voor de rest is hij vrijwel indentiek aan de autocom. Werk zelf ook met de composer voor eindlimiting voor uitversterking van bands. (heb tevens een Ultra-Dyne 6 bands digitale compressorOp zondag 09 december 2001 12:41 schreef gitaarwerk het volgende:
goeie zaak ripsaw
Ik ga mijn Korg-ER1 verkopen (ps iemand nog een leuk bod hehe.. vanaf 600 piek)
Ik wil dus die Audiotrak inca 88 nemen met daarbij een compressor.
Maar nu heb ik een aantal gezien, en ik vind die reviews van behringer altijd TE optimistisch
Ik zat te twijfelen tussen de MDX-2200(composer) of de MDX-1400 (autocom)
Ik wil et voor de eindmix gebruiken, iemand een suggestie?
die ultradyne is heel goedkoop bij feedback nu.. 500 piek
is die echt goed???
is die echt goed???
Ja hij is goed, alleen heb ik f1400,- betaaldOp zondag 09 december 2001 14:50 schreef gitaarwerk het volgende:
die ultradyne is heel goedkoop bij feedback nu.. 500 piek
is die echt goed???
had hem als 1 v/d eerste in Nederland.

tof.. ik denk dat ik em volgende maand ga kopen..maar ja.. die blifjt wel rodn die prijs denk ik nu daar..Op maandag 17 december 2001 21:48 schreef 01V het volgende:
[..]
Ja hij is goed, alleen heb ik f1400,- betaald
had hem als 1 v/d eerste in Nederland.
Ik meot ook een goed mengpaneel hebben..
door de topics heeb zit ik dus uit te kijken naar een spirit SX
Nou, ik heb nou niet echt veel, moet ik zeggen, maar ik doe meer mixen (live) dan songs composen (doe ik ook wel hoor, maar ja, fruityloops is nou ook niet alles).

Dit is mijn Roland MCR-8 Multi-controller
Hiermee kan ik Native Instruments Traktor DJ Studio perfect aansturen (Fruityloops ook trouwens).

Sorry voor de gare kwaliteit, maar dit zijn mijn versterkers (een Philips HiFi 4x100 Watt voor mijn subwoofer en front speakers; en een Philips 2x20 Watt voor de rearspeakers). Het is idd niet alles, maar de HiFi versterker is perfect!
Front speakers: 60 Watt Philips speakers
Rear speakers: 65 Watt Svenska Economic speakers
Subwoofer: Zelfgebouwd, beetje onduidelijke foto, maar hij knalt echt goed en heeft een verbazingwekkende geluidskwaliteit!

Ik heb hier ook nog een Philips mic liggen die het ook goed doet (goed zat voor het talkoveren (fout woord)).
Dit is trouwens niet mijn setup voor het mobiel draaien (ik heb een drive-inn), waarbij ik heel wat betere boxen/versterkers heb staan (JBL subs (2x18") + JBL fullrange (15") met DAP versterkers (jaja, i know...)).
Ik draai met een laptop + traktor + Roland MCR-8 (PCMCIA 4 kanaals geluidskaart, euhm, van sonicblue gloof ik) en een Philips koptelefoon. De lichten (waar ik me niet zoveel mee bezig houdt, op een zelfgebouwde computergestuurde 32 kanaals DMX controller na
) worden geregeld door een vriend/collega.
Maar ja, een echte thuisstudio is het niet (heb ik ook niet nodig), maar leuk is het wel!
Dit is mijn Roland MCR-8 Multi-controller
Hiermee kan ik Native Instruments Traktor DJ Studio perfect aansturen (Fruityloops ook trouwens).

Sorry voor de gare kwaliteit, maar dit zijn mijn versterkers (een Philips HiFi 4x100 Watt voor mijn subwoofer en front speakers; en een Philips 2x20 Watt voor de rearspeakers). Het is idd niet alles, maar de HiFi versterker is perfect!
Front speakers: 60 Watt Philips speakers
Rear speakers: 65 Watt Svenska Economic speakers
Subwoofer: Zelfgebouwd, beetje onduidelijke foto, maar hij knalt echt goed en heeft een verbazingwekkende geluidskwaliteit!

Ik heb hier ook nog een Philips mic liggen die het ook goed doet (goed zat voor het talkoveren (fout woord)).
Dit is trouwens niet mijn setup voor het mobiel draaien (ik heb een drive-inn), waarbij ik heel wat betere boxen/versterkers heb staan (JBL subs (2x18") + JBL fullrange (15") met DAP versterkers (jaja, i know...)).
Ik draai met een laptop + traktor + Roland MCR-8 (PCMCIA 4 kanaals geluidskaart, euhm, van sonicblue gloof ik) en een Philips koptelefoon. De lichten (waar ik me niet zoveel mee bezig houdt, op een zelfgebouwde computergestuurde 32 kanaals DMX controller na
Maar ja, een echte thuisstudio is het niet (heb ik ook niet nodig), maar leuk is het wel!
ik zag daar een klein midi mengtafeltje staan?
hoeveel kost nou zoiets?
(die van mackie enzo zijn enorm duur)
hoeveel kost nou zoiets?
deze roland (mcr-8) kostte mij 150 piek (heb ik ontzettend geluk mee gehad) bij de conijn muziek in eindhoven, hij's tweede hands (gebruikt in een of 2 theater voorstellingen) en kostte nieuw fl750,-. Hij wordt helaas niet meer gemaakt, maar ik weet zeker dat als je ff goed zoekt op veiling sites enzow, dat je em voor 250 piek op de kop kan tikken! En geloof me, je krijgt er echt geen spijt van!Op dinsdag 18 december 2001 00:26 schreef gitaarwerk het volgende:
ik zag daar een klein midi mengtafeltje staan?
hoeveel kost nou zoiets?
(Er zijn trouwens 2 aansluitmogelijkheden voor het paneel, via midi en via com, als je kan kiezen voor een com of midi kabel, ga dan alsjeblieft voor die midikabel, want ik heb zown slechte ervaringen met die K*Tcom kabel! (Drivers installeren en weet ik et allemaal). Gewoon DIN -> Soundblaster MIDI kabeltje (50 piek) kopen en je zit goed!
tof!!.. ff opschrijven..en op de lijst zetten wat ik weer ga kopen.. dat gebruik je neem ik aan voor cubase enzo?
yep, cubase, fruityloops, reactor en natuurlijk tractor (ik heb zelfs nog knopjes over voor functies in tractor
)
helemaal te gek.. ik gebruik reaktor ook et liefde
ik ga eens lekker rondneuzen enzo
ik ga eens lekker rondneuzen enzo
trouwens, als je handig bent met electronica en je wilt een eigen midi hardware controller maken voor bv. mixen of stepsequencing: www.ucapps.de
bij mij in de klas zijn een paar lui bezig dat ding te bouwen (midibox 64)...
toffe link.. helaas ben ik niet TE handig met chips enzo...en ik heb er geen tijd meer voor enzo 
ik dnek dat et goedkoper vor mij is om wat 2e hands te kopen
ik dnek dat et goedkoper vor mij is om wat 2e hands te kopen
niet professioneel 
CoolEdit, Fruity, SB AWE, zooi microfoons
Kwa instrumenten: 50W buizenbak + een zooi fender gitaren
CoolEdit, Fruity, SB AWE, zooi microfoons
Kwa instrumenten: 50W buizenbak + een zooi fender gitaren
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
SUPERVET! Ik ga mijn favo mengpaneel eens nabouwen!Op dinsdag 18 december 2001 13:48 schreef djazete het volgende:
trouwens, als je handig bent met electronica en je wilt een eigen midi hardware controller maken voor bv. mixen of stepsequencing: www.ucapps.de
Anoniem: 18581
Pfff... Allemaal dure apparatuur. Daar doe ik lekekr neit aan mee. Ik speel gitaar en zit (helaas) neit in een band. Zoals velen weten ben ik nog maar 14 dus is mijn gitaarwerk neit van sublieme klasse. Maar als ik ooit iets op zou nemen zou ik niet kiezen vor een studio met de duurste apparatuur of met de grootste mengpanelen. Ik zou dan kiezen voor de mooiste 'sound' en het leukste lijkt me om een heel album is helemaal punk achtig op te nemen. Gitaar en bas recht inpluggen in de band recorder met lekkere kraken en ruis erdoor heen!
nou ja, dan moet ie van mij er ook maar bij,
marshall 100watt
epiphone sg 400
2x65 watt speakers kasten (zelf gebouwd)
70 watt versterker (al een oudje kenwood + 20 jaar oud, ben bezig om nieuwe te kopen)
vroeger had ik nog meer
2x techniks draaitafels
mengpaneel
en andere zooi (al een tid geleden)
(merk weet ik niet meer)
toen was ik lekker aan het mixen (met platen) tegenwoordig maak ik de buurt wakker met mijn gitaar :-)
marshall 100watt
epiphone sg 400
2x65 watt speakers kasten (zelf gebouwd)
70 watt versterker (al een oudje kenwood + 20 jaar oud, ben bezig om nieuwe te kopen)
vroeger had ik nog meer
2x techniks draaitafels
mengpaneel
en andere zooi (al een tid geleden)
(merk weet ik niet meer)
toen was ik lekker aan het mixen (met platen) tegenwoordig maak ik de buurt wakker met mijn gitaar :-)
hmz.. ik heb gewoon een klein zielig line6 pod 2.0etje 
daarbij heb ik een squire telecaster en een omgebouwde challenge (zooi dure seymour duncan shit erop en sperzel stemmechanieken
)
ik wil nog voor een jerry donahue custom gitaar en een jackson kelly (explorer model) dan vind ik et wel zat
btw telecasters rulen..supergeluid.. maar en strat heerst ook
(combinatie > perfect . jerry donahue custom guitar
)
daarbij heb ik een squire telecaster en een omgebouwde challenge (zooi dure seymour duncan shit erop en sperzel stemmechanieken
ik wil nog voor een jerry donahue custom gitaar en een jackson kelly (explorer model) dan vind ik et wel zat
btw telecasters rulen..supergeluid.. maar en strat heerst ook
Anoniem: 13380
Ik zit al een tijdje te twijfelen om een pod 2 pro aan te schaffen. Daarom ben ik wel erg benieuwd wat jij er van vindt. Waar gebruik je je pod zoal voor. (muziek stijl). Klinkt het niet ontzettend digitaal zo'n ding? Kan je er ook echt mee rocken of blijft het bij slicke pop producties?Op woensdag 19 december 2001 21:08 schreef gitaarwerk het volgende:
Please tell me..
Ik vind em erg goed.. digitaal? mwha.. neej..dat was juist de opzet om dat niet zo te laten klinken..Op woensdag 19 december 2001 21:18 schreef dvdlei het volgende:
[..]
Ik zit al een tijdje te twijfelen om een pod 2 pro aan te schaffen. Daarom ben ik wel erg benieuwd wat jij er van vindt. Waar gebruik je je pod zoal voor. (muziek stijl). Klinkt het niet ontzettend digitaal zo'n ding? Kan je er ook echt mee rocken of blijft het bij slicke pop producties?
Please tell me..
hij klinkt als ieder ander goeie analoge preamp..maar dan beter met meer mogelijkheden..
ik vind de fx neit echt zo denderend (vooral flanger en chorus zijn klote,..rotary in plaats wel weer gaaf)
ik speel vanalles.. fusion/blues/country/hardrock etc
rockt als een tiet kan ik je vertellen..
Maar.. ik moet eerlijk toegeven... als je em direct op mengtafel aansluit (vind ik bij iedere pre-amp) vind ik et minder mooi dan een echte bak!
ps.. de flextone/ spider stacks zijn ERG GOED!!!.. ik heb er bij feedback op gespeeld, en dat ding klinkt zo echt als ik weet niet..
een kennis heeft ook klein studiootje,..en daar had ik dat ding meegenomen. hij vond em niet super, maar nu heeft hij er zelf ook een aangeschaft (de pro dan) en blijkbaar heeft hij et toch eruit kunnen halen wat ie wou (en hij is nogal kieskeurig...)
Dus,..als je er een wilt kopen.. doe dat dan, want et is zeker geen miskoop!!!
mja, ff mijn studiootje promoten 
Spirit Folio SX 12mono/2stereo/2groups/3aux
2* Sony MDS-S39 minidisc (met een ingenieus systeempje heb hiervan een 4 sporige digitale multitracker van gemaakt
dbx 166A compressor/limiter
dbx 133 compressor/limiter
Behringer virtualizer DSP1000
Next 2*15 bands equalizer
Roland piano 1200 (oud ding maar heeft midi connectors dus...)
sennheiser HD575, eH2200 (hoofdtelefoons)
sennheiser mic
3*Samson Qmic2
patchpaneel
kabels
en dan mijn trots
2*Nautilus 801 monitors
P4 1.7 256 RDRamm
3 soundkaarten SBlive, 1024, SB16
split screen (heel handig !)
goeie software, T-Racks, Samplitude, Cubase...
Spirit Folio SX 12mono/2stereo/2groups/3aux
2* Sony MDS-S39 minidisc (met een ingenieus systeempje heb hiervan een 4 sporige digitale multitracker van gemaakt
dbx 166A compressor/limiter
dbx 133 compressor/limiter
Behringer virtualizer DSP1000
Next 2*15 bands equalizer
Roland piano 1200 (oud ding maar heeft midi connectors dus...)
sennheiser HD575, eH2200 (hoofdtelefoons)
sennheiser mic
3*Samson Qmic2
patchpaneel
kabels
en dan mijn trots
2*Nautilus 801 monitors
P4 1.7 256 RDRamm
3 soundkaarten SBlive, 1024, SB16
split screen (heel handig !)
goeie software, T-Racks, Samplitude, Cubase...
ach ja, meningen he, ik vind een gibson ook vet klinken maat strats ook (james marshall hendricks RULES!!!! en niet zo'n klein beetje ook)Op woensdag 19 december 2001 21:08 schreef gitaarwerk het volgende:
daarbij heb ik een squire telecaster en een omgebouwde challenge (zooi dure seymour duncan shit erop en sperzel stemmechanieken)
btw telecasters rulen..supergeluid.. maar en strat heerst ook(combinatie > perfect . jerry donahue custom guitar
)
de gitaar die ik nu heb, kan je veel mee (van metaal tot grunge en blues en punk enz.)
precies... tis maar net wat je er mee wilt he!
ik hou van telecasters omdat ik enorm veel stringbending doe... (boven de kam, 2 in andere richtingen.. om de buurt, en dan de ene weerlaten zakken zodat de ander weer omhoog (crossbending))
ik hou van telecasters omdat ik enorm veel stringbending doe... (boven de kam, 2 in andere richtingen.. om de buurt, en dan de ene weerlaten zakken zodat de ander weer omhoog (crossbending))
Ik heb eindelijk een foto van mijn 19" bak gemaakt.
Had een feestje, dus hij stond niet op me kamer, komt ooit ook nog wel eens een foto van dat ding op me kamer.

het was btw errug gezellig
Had een feestje, dus hij stond niet op me kamer, komt ooit ook nog wel eens een foto van dat ding op me kamer.
edit:
he, das waar ook, er staat (voorlopig) ook al een foto van me rack in me signature
he, das waar ook, er staat (voorlopig) ook al een foto van me rack in me signature

Huidige situatie:
- Tascam 4-tracker analoog
- Redelijk zware PC met twee niet bijzondere geluidskaartjes (kan ik mijn 4-tracker direct opnemen) en 19" + 17" monitor.
- Zoom multifx en een stapel gitaarklompjes
- Roland RD-300 digitale piano
- Nuendo
- Gibson Les Paul, nep Strat en wat akoestisch spul.
- Zelf omgebouwde, ge-reissuede Marshall JTM100 60's buizenamp met homemade vintage 4*12 Marshall kast.
- Shure SM58 en Shure SM57
- Oren die maar tot 11KHz horen maar dat daaronder wel erg goed horen
Plannen voor nabije toekomst:
- 16 of 24 sporen HD-recorder + Hammerfall soundsystem + grote mengtafel
- Setje AKG C1000s-en
- Tascam 4-tracker analoog
- Redelijk zware PC met twee niet bijzondere geluidskaartjes (kan ik mijn 4-tracker direct opnemen) en 19" + 17" monitor.
- Zoom multifx en een stapel gitaarklompjes
- Roland RD-300 digitale piano
- Nuendo
- Gibson Les Paul, nep Strat en wat akoestisch spul.
- Zelf omgebouwde, ge-reissuede Marshall JTM100 60's buizenamp met homemade vintage 4*12 Marshall kast.
- Shure SM58 en Shure SM57
- Oren die maar tot 11KHz horen maar dat daaronder wel erg goed horen
Plannen voor nabije toekomst:
- 16 of 24 sporen HD-recorder + Hammerfall soundsystem + grote mengtafel
- Setje AKG C1000s-en
Anoniem: 13380
mmm en das nou net bij mij de bedoeling. Rechtstreeks de pc in voor muziekproducties. Maarja.. als je logisch nadenkt klinkt het natuurlijk altijd beter op een echte bak.Op woensdag 19 december 2001 21:29 schreef gitaarwerk het volgende:
ik vind de fx neit echt zo denderend (vooral flanger en chorus zijn klote,..rotary in plaats wel weer gaaf)
..
Maar.. ik moet eerlijk toegeven... als je em direct op mengtafel aansluit (vind ik bij iedere pre-amp) vind ik et minder mooi dan een echte bak!
Ik denk dat ik toch nog maar es ga proberen of ik er eentje een dagje kan lenen /huren want ik wil em toch nog wel es goed op m'n gemak luisteren. In iedergeval bedankt voor je reactie.
Daniël
np 
chorus en flanger zijn te blikkerig... neem gewoon een cheapo behringer DSP1000(P) ik heb die hier ook...en dieheeft een vrij mooie warme chorus en flange vind ik... (zijn OT betere)
chorus en flanger zijn te blikkerig... neem gewoon een cheapo behringer DSP1000(P) ik heb die hier ook...en dieheeft een vrij mooie warme chorus en flange vind ik... (zijn OT betere)
mooie geile dingetjes.. ik krijg altijd een hardeplasser van moioe mengtafelsOp woensdag 19 december 2001 21:59 schreef 01V het volgende:
Ik heb eindelijk een foto van mijn 19" bak gemaakt.
[afbeelding]
edit:
van TheLemon.. is ook mooie specs.. Ik ga nu HD recording op de Maxi Studio ISIS doen.. ik moet alleen een ander TB, MUIS, en monitor (eigenlijk compleet beter systeem
btw.. "O1V" > je specs staat die hard case modding.. heel ffkes offtopic en offplace
is het nou moelijk om een 19" pc kast te maken (zo'n 4U)??
lol , de locale (geheime)zenderboerOp maandag 03 december 2001 19:33 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
Stuff van basss
[afbeelding]
wat een stelletje prutsers zitten hiero![]()
asje Oeloe
jah..die zender zit zeker gemod in het mengpaneeltje 
ondeugend ventje
ondeugend ventje
woooot
ik zie ook bijna op elk picje die MDS-JE530 trug
en hoe komen jullie aan zoveel geld om al die shit te kopen?
of werken jullie allemaal full time ?
nee..alles oppotten
Wel een HELE rare tv capture kaartOp maandag 03 december 2001 16:49 schreef Professor_Botje het volgende:
Tv Capture kaart max 1024x768x32bitx60fps
Max die ik ken is 768*576 in res
60 FIELDS per seconde (op 640*480) en 50 op 768*576
32bits is dus 24

Vertel mij eens wat voor merk/type jij hebt
is 1 van de weinige met pitchcontrol.Op donderdag 20 december 2001 01:14 schreef Klubbheads het volgende:
wooootik zie ook bijna op elk picje die MDS-JE530 trug
Onze Setup:
Amd-TBird 900, 256MB
Juno 160
Gem S2
Mc303
Yamaha Keyboard (gebruiken we niet meer)
Zeck 16 Kanaals mengpaneel (Er komt een betere aan
)
en dan nog:
dj mixertje
2 draaitafels
2 versterkers
een x aantal boxen
en nog veel meer rotzooi
We willen nu een nieuwe geluidskaart kopen en we zaten te denken aan de Guillimot Maxi Studio ISIS (8 in, 4 uit
)of de Soundblaster Audigy.
Iemand advies ??
Amd-TBird 900, 256MB
Juno 160
Gem S2
Mc303
Zeck 16 Kanaals mengpaneel (Er komt een betere aan
en dan nog:
dj mixertje
2 draaitafels
2 versterkers
een x aantal boxen
en nog veel meer rotzooi
We willen nu een nieuwe geluidskaart kopen en we zaten te denken aan de Guillimot Maxi Studio ISIS (8 in, 4 uit
Iemand advies ??
ik krijg de ISIS heel snel... ik denk iig beter dan een audigy.. tenzij je digitaal wilt werken..maar dat kan de ISIS ook.. je krijgt er ook professionele opname softtroep bij
Enne wat voor muziek style maken jullie ??
Wij gaan in de Vakantie als we eindelijk weer tijd hebben
weer eens beginnen met een project
Wij maken zowel Trance/dance muziek als het produceren van popmuziek en gitaarmuziek.
Wij gaan in de Vakantie als we eindelijk weer tijd hebben
Wij maken zowel Trance/dance muziek als het produceren van popmuziek en gitaarmuziek.
same here!! 
alleen ik produceer op dit moment weinig
alleen ik produceer op dit moment weinig
Nuh... kun je trouwens ook kant en klaar of als bouwpakket kopen..Op woensdag 19 december 2001 22:51 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
btw.. "O1V" > je specs staat die hard case modding.. heel ffkes offtopic en offplace
is het nou moelijk om een 19" pc kast te maken (zo'n 4U)??
ik werk full time in het weekeindOp donderdag 20 december 2001 01:18 schreef Stoney187 het volgende:
en hoe komen jullie aan zoveel geld om al die shit te kopen? of werken jullie allemaal full time ?
hoeveel kost dat dan? zo'n bouwpakketje?? ik moet echt zon ding hebben namelijk (heb geen zin om er 6 a 800 piek ervoor uit te geven)
ongeveer f400,- of meer (hangt van de kwaliteit en grootte af)Op donderdag 20 december 2001 15:22 schreef gitaarwerk het volgende:
hoeveel kost dat dan? zo'n bouwpakketje?? ik moet echt zon ding hebben namelijk (heb geen zin om er 6 a 800 piek ervoor uit te geven)
Anoniem: 27674
Maxi Studio ISIS is op zich wel leuk met z'n meerde in/outputs maar draait niet op windows 2000 of hoger dus houdt daar wel rekening meeOp donderdag 20 december 2001 14:59 schreef emkedouwe het volgende:
Onze Setup:
Amd-TBird 900, 256MB
Juno 160
Gem S2
Mc303
Zeck 16 Kanaals mengpaneel (Er komt een betere aan)
en dan nog:
dj mixertje
2 draaitafels
2 versterkers
een x aantal boxen
en nog veel meer rotzooi
We willen nu een nieuwe geluidskaart kopen en we zaten te denken aan de Guillimot Maxi Studio ISIS (8 in, 4 uit)of de Soundblaster Audigy.
Iemand advies ??
En zo'n Juno 106, zit er ook over te denken om die aan te schaffen, zijn best goedkoop, maar is ie ook aan te raden als masterkeyboard?
* Anoniem: 27674 is nu nog een totally software based producer en wil dus wat uitbreiden (waar maar nix van terecht komt)
ja.. ik draai in de studio op 98..dat komt omdat de rest van alle software ook op 98 draait
Is dat zo'n Ikea meubel? Weet je of die nog in de handel zijn? Ik zoek ook zoiets.Op maandag 03 december 2001 16:50 schreef Dr. RiPsaw het volgende:-Knip-
ik was gisteren net de boel opnieuw aan het aansluiten voor er 2 weken eens tegenaan te gaan, ik ben in de richting D&B aan't denken, kosheen-a-like ofzoiets. Als deze topic nog leeft binnen 2 weken zal ik wat postenOp donderdag 20 december 2001 15:09 schreef emkedouwe het volgende:
Enne wat voor muziek style maken jullie ??
Wij gaan in de Vakantie als we eindelijk weer tijd hebbenweer eens beginnen met een project
De Juno 106 kan je beter niet als Masterkeyboard gebruiken waarom niet ?
- Hij is niet aanslag gevoelig
- geen aftertouch
- niet veel midi controllers
Wij gebruiken de Gem S2 als master keyboard deze heeft 8 sliders die je elk een eigen functie kan geven; stuk makkelijker dus. + deze is wel aanslag gevoelig en heeft wel aftertouch
Is de Maxi studio ISIS wel compatible onder Win XP ?
- geen aftertouch
Wij gebruiken de Gem S2 als master keyboard deze heeft 8 sliders die je elk een eigen functie kan geven; stuk makkelijker dus. + deze is wel aanslag gevoelig en heeft wel aftertouch
Niet roken en niet drinken... ok, niet roken dan. Een drankje kan ik niet laten staan. Er zijn gasten die een pakkie per dag roken. Reken maar uit hoeveel zij in een jaar tijd kwijt zijn.Op donderdag 20 december 2001 01:18 schreef Stoney187 het volgende:
en hoe komen jullie aan zoveel geld om al die shit te kopen?of werken jullie allemaal full time ?
Maar goed, ik heb een eigen bedrijf, dat wil ook best helpen
Wat?! Voor een klein 19" rack? Ik heb laatst een flightcase van 110x50x40 gemaakt voor m'n drumhardware, paar grote wielen met remmen eronder, alles erop en d'r an en goed materiaal. Kostte me ook 400 piek.Op donderdag 20 december 2001 15:27 schreef 01V het volgende:
[..]
ongeveer f400,- of meer (hangt van de kwaliteit en grootte af)
Anoniem: 27674
ohw jammer, ik had gehoopt dat ik dan 2 klappen in 1 vliegOp donderdag 20 december 2001 19:44 schreef emkedouwe het volgende:
De Juno 106 kan je beter niet als Masterkeyboard gebruiken waarom niet ?
- geen aftertouch
en de ISIS is niet XP compatible btw
ik heb hier nog wel een yamaha psr... keyboardje staan die wel aanslag gevoelig is, maar je kan er helaas nix mee controllen
IK heb het natuurlijk wel over een 'echte' kistOp donderdag 20 december 2001 20:14 schreef Marcel het volgende:
[..]
Wat?! Voor een klein 19" rack? Ik heb laatst een flightcase van 110x50x40 gemaakt voor m'n drumhardware, paar grote wielen met remmen eronder, alles erop en d'r an en goed materiaal. Kostte me ook 400 piek.
Anoniem: 31972
Tja, wat heb ik hier allemaal aan herriezooi staan:
Creative CSW 'PCWorks'
Sony MHC-RX90:
Marshall (gitaarversterker):
Samick (gitaarversterker) Stack:
Sennheiser HD 500 Fusion (Hoofdtelefoon):
Creative CSW 'PCWorks'
- 1x Subwoofer<li>2x Satteliet
Sony MHC-RX90:
- 2x Front; 2x160watt RMS<li>2x Satteliet (Surround); 2x100watt RMS
Marshall (gitaarversterker):
- <li>1x100watt Goldback; 8 Ohm, Full Range Speaker
Samick (gitaarversterker) Stack:
- 1x Woofer 9"; 1x 40watt RMS<li>1x Medium 9"; 1x 50watt RMS
Sennheiser HD 500 Fusion (Hoofdtelefoon):
- Transducer principle is Dynamisch
- Frequentiebereik (-10dB/1kHz) is 14 - 21.000 Hz
- Characteristic SPL is 105dB
- THD (bij 1kHz) kleiner dan 0.2%
- Weerstand is 32 Ohm<li>3m OFC kabel
eeeeh: P3 533 all scsi ...
Met daarin een Live! platinum met daaraan een Roland D20 (stevig ding en goede aanslag)
En dan maar klooien met Cubase VST
Harddisk-recording laat ik aan mijn vader
die heb tenminste een 100 Gb
Met daarin een Live! platinum met daaraan een Roland D20 (stevig ding en goede aanslag)
En dan maar klooien met Cubase VST
Harddisk-recording laat ik aan mijn vader
die heb tenminste een 100 Gb
[OFF TOPIC]Op donderdag 20 december 2001 20:41 schreef 01V het volgende:
[..]
IK heb het natuurlijk wel over een 'echte' kist
Please define "'echte' kist"
Het ging mij er om dat ik het bedrag wat jij noemde nogal hoog vond in vergelijking met wat je er voor mag verwachten. In mijn flightcase zitten naar alle waarschijnlijkheid meer profielen, sluitingen en ander spul dan in een 1/4 hoogte 19" rack waarnaar werd gevraagd, zaken die toch een behoorlijk deel van de prijs bepalen. Heb ik het nog niet eens over hout....
[/OFF TOPIC]
jah.. ik moet gewoon een simpel 19" bakkie hebben..die zouden toch wel tegen de 200 piek te krijgen zijn.. hij hoft niet uitgebreid en met een psu te hebben enzo..gewoon een ding met aan en uit scakelaar en misschien 1 slot 5-1/4 voor de cdrom..thats all
Anoniem: 10246
Okee, mijn homestudio:
- Computer: Athlon 1100, 768 MB met Echo Layla20 multitrack geluidskaart voor Cubase VST/32
- Tweede computer: Celly 300@464, 128 MB met Soundblaster Live voor GigaStudio
- Frontier Merit 24-kanaals mengtafel (voor afluistering)
- Hill Audio 16-kanaals mengtafel (voor recording, mic-preamps)
- Mics: Rode NT1 grootmembraan condensator, Shure SM57 dynamic, Telefunken CMT541 condensator x 2, Sony ECM959V electret stereo, en nog wat mics..
- Sharp System 7700 power amp met Jamo Studio 180 speakers, Sennheiser HD500 en HD490 koptelefoons
- Modules: Yamaha TG77, Yamaha RY30
- Roland RolandPiano 800 electric piano (gebruikt als masterkeyboard)
- SMPTE Synchronizer/MIDI splitter
- Fender Telecaster USA
- OLP (Music Man Stingray imitatie)
- Squier Jazz Bass
- Yamaha APX-6A semi-acoustic
- Sigma ST35 semi-acoustic
- Eminent kamerorgel
- Fender Champ all-tube guitar-amp
- Boss GT-5 multi-effect
- ProCo Turbo RAT distortion
- en nog wat andere zut als tuners, MD-recorder, discmans, DAT-recorder, Guillemot ISIS (aargh!), Squier Stratocaster,
Belangrijkste eerstvolgende aanschaf: monitors!
Oja, wat betreft opleiding: ik ben momenteel tweedejaars Rock Academie, richting techniek, wat inhoudt dat je ook het hele lesprogramma SAE voorgeschoteld krijgt. Vooralsnog erg leuk!
- Computer: Athlon 1100, 768 MB met Echo Layla20 multitrack geluidskaart voor Cubase VST/32
- Tweede computer: Celly 300@464, 128 MB met Soundblaster Live voor GigaStudio
- Frontier Merit 24-kanaals mengtafel (voor afluistering)
- Hill Audio 16-kanaals mengtafel (voor recording, mic-preamps)
- Mics: Rode NT1 grootmembraan condensator, Shure SM57 dynamic, Telefunken CMT541 condensator x 2, Sony ECM959V electret stereo, en nog wat mics..
- Sharp System 7700 power amp met Jamo Studio 180 speakers, Sennheiser HD500 en HD490 koptelefoons
- Modules: Yamaha TG77, Yamaha RY30
- Roland RolandPiano 800 electric piano (gebruikt als masterkeyboard)
- SMPTE Synchronizer/MIDI splitter
- Fender Telecaster USA
- OLP (Music Man Stingray imitatie)
- Squier Jazz Bass
- Yamaha APX-6A semi-acoustic
- Sigma ST35 semi-acoustic
- Eminent kamerorgel
- Fender Champ all-tube guitar-amp
- Boss GT-5 multi-effect
- ProCo Turbo RAT distortion
- en nog wat andere zut als tuners, MD-recorder, discmans, DAT-recorder, Guillemot ISIS (aargh!), Squier Stratocaster,
Belangrijkste eerstvolgende aanschaf: monitors!
Oja, wat betreft opleiding: ik ben momenteel tweedejaars Rock Academie, richting techniek, wat inhoudt dat je ook het hele lesprogramma SAE voorgeschoteld krijgt. Vooralsnog erg leuk!
wat moet je kunnen/hebben om naar de SAE te gaan ? hoe duur zijn die opleidingen enzo?
wat er staat is zooo waanzinnig tof... beter dan die
opleiding die ik al heb gedaan.
mm.. ik geloof dat et 12.000 piek was ofzow wel boel centjes..maar ja..dat ben je misschien ook ongeveer kwijt aan een goeie 4 jaars opleiding

mm.. ik geloof dat et 12.000 piek was ofzow wel boel centjes..maar ja..dat ben je misschien ook ongeveer kwijt aan een goeie 4 jaars opleiding
Ik heb een paar jaar geleden SAE in Amsterdam gedaan, net tijdens de verhuizing naar de Nieuwe Kerkstraat. Was idd wel fl. 12000,-, maar dan heb je ook wat. Echt hele leuke, leerzame opleiding en heel veel mooie spulletjes daar.
Theorie is op ongeveer MBO-niveau denk ik, best makkelijk vond ik. Wat je moet hebben/kunnen is dus dat niveau, redelijke beheersing v/d Engelse taal en op audiogebied eigenlijk niets behalve veel interesse en een beetje luisterervaring met muziek. Zelf een instrument spelen vond ik wel handig voor je beleving van die kant van de muziek.
Theorie is op ongeveer MBO-niveau denk ik, best makkelijk vond ik. Wat je moet hebben/kunnen is dus dat niveau, redelijke beheersing v/d Engelse taal en op audiogebied eigenlijk niets behalve veel interesse en een beetje luisterervaring met muziek. Zelf een instrument spelen vond ik wel handig voor je beleving van die kant van de muziek.
idd.. ff kijken of me ouders dat willen financieren 
maar is het ook een "officiele" opleiding zou maar zeggen..die door de overheid gesponsord word?
maar is het ook een "officiele" opleiding zou maar zeggen..die door de overheid gesponsord word?
Nee, dat is het kutte, geen subsidies of wat dan ook, vandaar die prijzen. Maar in de audiowereld staat het volgens mij best goed aangeschreven, plus dat je er gewoon heel veel leert. Vooral wat betreft theorie, waar veel geluidstechnici, amateurs of profs, nogal wat gebrek aan hebben.
"Hoe ziet jouw semi professionele thuisstudio eruit"
Dan wil ik foto's zien..... ook wel specs, maar niet alleen specs....... FOTO's
Dan wil ik foto's zien..... ook wel specs, maar niet alleen specs....... FOTO's
Of je moet eens op de Hogeschool voor kunsten kijken in utrecht. Daar heb je geloof ik ook een opleiding voor producer/technicus. Alleen het vervelende is dat hier vrij zware toegangs eisen gelden daarom is deze opleiding ook voor mij afgevallen (ik heb nooit echt leren spelen)
Kijk maar eens op:
http://www.hku.nl
Kijk maar eens op:
http://www.hku.nl
Ik ben daar ook op de open dag geweest, maar ik kreeg de indruk dat de nadruk daar vooral op het muzikale ligt, dus produktie enzo. Toelatingseisen kunnen volgens mij per jaar verschillen, want ik had een semi-professionele studio-opname van onze band ingestuurd en die was te amateuristisch! Dan vraag ik me af wat je daar nog allemaal leert, als het beginniveau zgn. al zo hoog moet zijn. Terwijl een kennis van me een paar jaar later er zo in kwam.
De verdere muzikale toelatingstest is even zwaar als die van het conservatorium, als ik hun brieven mag geloven.
Dan voor mij liever één jaar SAE en drie jaar werkervaring, dan vier jaar op zo'n opleiding tot werkeloze!
De verdere muzikale toelatingstest is even zwaar als die van het conservatorium, als ik hun brieven mag geloven.
Dan voor mij liever één jaar SAE en drie jaar werkervaring, dan vier jaar op zo'n opleiding tot werkeloze!
vind ik ook.. maar ja.. probleem is niet alleen subsidies..maar kom je er ook echt mee aan de bak? als ik nu verder ga als cormgever,..heb ik sneller een baan als audioengeneer (dat zou ik dan willen doen)
sorry, ik bedoelde het niet zo, ik bedoelde f400,- voor een kant en klaar 19" kist van ong 4 a 6 eenheden hoog. (bouwpakket stond er ookOp donderdag 20 december 2001 21:35 schreef Marcel het volgende:
[..]
[OFF TOPIC]
Please define "'echte' kist"Wat weet jij van mijn "kist"? Tuurlijk, je hebt flightcases en flightcases, maar waarom zouden jouw "kisten" beter zijn dan die van mij
![]()
Het ging mij er om dat ik het bedrag wat jij noemde nogal hoog vond in vergelijking met wat je er voor mag verwachten. In mijn flightcase zitten naar alle waarschijnlijkheid meer profielen, sluitingen en ander spul dan in een 1/4 hoogte 19" rack waarnaar werd gevraagd, zaken die toch een behoorlijk deel van de prijs bepalen. Heb ik het nog niet eens over hout....
[/OFF TOPIC]
Voor zelfbouw ben je idd minder kwijt, maar dan hangt het ook weer van de kwaliteit sluitwerk en hout af wat het kost.
Je kan natuurlijk ook een kist van f200,- bouwen
toch hiernog een vraagje over..
als van die behringer spullen enzo al 4150 piek kosten voor 3/4 eenheden hoog compleet met apparatuur erin.. waarom kost alleen behuzing dan hier ook zo duur? ZONDER inhoud
als van die behringer spullen enzo al 4150 piek kosten voor 3/4 eenheden hoog compleet met apparatuur erin.. waarom kost alleen behuzing dan hier ook zo duur? ZONDER inhoud
ff voor de duidelijkheid, wat wil je:Op vrijdag 21 december 2001 16:55 schreef gitaarwerk het volgende:
toch hiernog een vraagje over..
als van die behringer spullen enzo al 4150 piek kosten voor 3/4 eenheden hoog compleet met apparatuur erin.. waarom kost alleen behuzing dan hier ook zo duur? ZONDER inhoud![]()
A) een 19" kist.
(het goede antwoord gaat door naar de volgende ronde)
19" kast.. behuizing.. gewoon waar je alles inbouwd
BUZZZZ.. fout beantwoord!!! u gaat niet lang start en ontvangt geen f20.000,-Op vrijdag 21 december 2001 17:06 schreef gitaarwerk het volgende:
19" kast.. behuizing.. gewoon waar je alles inbouwdvor je computer.. dus ruimte voor pci/agp sloten, en 5-1/4 inch vooraan plus powerknopje..en vergeet de reset niet
Voor een 19" kast (behuizing) voor je PC zou je bv. eens bij Display Elektronica of dergelijke winkel kunnen kijken.
Moet wel lukken voor ong. f200,- ..............denk ik.
[off-topic]shit, nou moet ik binnenkort al die prijzen in EURO geven, weet iemand hoe ik het EURO teken in GOT maak ;)(geen plaatje svp)[/off-topic]
Net een Waldorf Pulse aan m'n studio toegevoegd. Jummy! Echt analoog
Zal je geen spijt van krijgen. En nog leuker, je kunt er een stuk of wat aan elkaar koppelen zodat je een meerstemmige pulse hebt. Helaas heb ik er maar eentjeOp vrijdag 21 december 2001 23:27 schreef GREENSKiN het volgende:
Net een Waldorf Pulse aan m'n studio toegevoegd. Jummy! Echt analoog
ik heb al veel samples gehoord van de pulse plus..
supergaaf ding.. idd jammer dat je meerdere moet hebben. maar ja..ik hou et ff bij software synthese nog
supergaaf ding.. idd jammer dat je meerdere moet hebben. maar ja..ik hou et ff bij software synthese nog
Ik heb op dit moment alleen nog maar een Turtle Beach Montego 2 Home Studio geluidskaart en een oud midi keyboardje van commodore, destijds voor 99.- bij de grote een gekocht toen die nog bestond... 
(Ohwja, ik heb ook nog een pc, TB1.4GHz, maar dat boeit hier ff nie zo...)
Naja, moet maar eens gaan sparen, er is zo veel dat ik nog wil kopen, lol
(Ohwja, ik heb ook nog een pc, TB1.4GHz, maar dat boeit hier ff nie zo...)
Naja, moet maar eens gaan sparen, er is zo veel dat ik nog wil kopen, lol
Wat voor een werk doe je nu als ik vragen mag? Ik maat van me is vorige week ook geslaagd voor SAE in Amsterdam. Is er makkelijk aan werk te komen met zo'n opleiding? Anders ga ik toch echt aan een lening denken.Op vrijdag 21 december 2001 10:15 schreef TheLemon het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden SAE in Amsterdam gedaan, net tijdens de verhuizing naar de Nieuwe Kerkstraat. Was idd wel fl. 12000,-, maar dan heb je ook wat. Echt hele leuke, leerzame opleiding en heel veel mooie spulletjes daar.
ja.. idd .. dat wil ik ook graag weten.. hoe is het werk wat je ermee kan krijgen..want 12 a 13 000 (dat was et nu hoorde ik) is niet niets!!!
PS. Ik heb nu de Maxi Studio ISIS ontvangen..maar moet ff 98 er weer op zetten enzo
PS. Ik heb nu de Maxi Studio ISIS ontvangen..maar moet ff 98 er weer op zetten enzo
Ik ben intussen ook alweer druk aan het sparen voor een nieuwe uitbreiding. Waarschijnlijk wordt het een Korg Triton (LE) of een Korg Karma, maar ook grote kans dat het een stel Monitoren wordt.
de berheringer zeker 
ik heb in januarie de spirit SX
Ik ben zeer tevreden met de reveals van Tannoy... nu maar eens naar hardware kijken, want de software komt me zo langzamerhand ook de neus uit.Op zaterdag 22 december 2001 20:19 schreef gitaarwerk het volgende:
de berheringer zeker
Laten we allemaal eens wat posten, wie wat maakt bv. Is altijd leuk om te horen. En ik moet trouwens in januari de studio van DJ Niel in. Een hele ouwe xm van me opnieuw uitwerken met Cubase en dan uitbrengen via 3rd Movement. Mijn naam op plaat !