Hoe ziet jouw semi-professionele thuisstudio eruit

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 6.650 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

djazete schreef op 06 December 2002 @ 09:34:
ja, dus what about a delay op de zang? :P
* gitaarwerk gaat zometeen 5.1 surround mixen.. woei!
*woei*

he..ik heb een forumstop aaangekondigd.. mij zie je even voorlopig niet meer.
misschien weer over een maandje (of 2 )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

gitaarwerk schreef op 06 December 2002 @ 09:53:
[...]

*woei*

he..ik heb een forumstop aaangekondigd.. mij zie je even voorlopig niet meer.
misschien weer over een maandje (of 2 )
Een forumstop :?

Wellicht doet ie er zo lang over om "To Zanarkand" op piano te leren spelen, zelfs met mijn verbluffende instructies ;) :P

Ik zal ook nog eens wat muziek online gooien...ik ben net het tegenover gestelde van de mensen die Djazete beschrijft...ik maak al lang muziek, ik probeer elke stijl te leren maken, maar noem mezelf geen muzikant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok hier wat demo materiaal...ik ben niet goed thuis in muziekstijlen dus ik kan het best anders noemen dan wat het is, laat me dat dan maar ff weten :)

Demo #1, [url="http://www.engine-software.nl/demos/demows1.mp3"]Clouds of Life[/url], stijl = New age/worldscape
Demo #2, [url="http://www.engine-software.nl/demos/demows2.mp3"]Language of Man[/url], stijl - Tribal/Soundscape
Demo #3, [url="http://www.engine-software.nl/demos/demodance.mp3"]Fly with me[/url], stijl = Clubby? (remix)
Demo #4, [url="http://www.engine-software.nl/demos/demo.mp3"]Rena's Theme[/url], stijl = uhmm...instrumentaal? :)
Demo #4, [url="http://www.engine-software.nl/demos/demoorch.mp3"]First Dawn[/url], stijl = Symfonisch Orchestraal

Ik heb ook nog wat zut liggen in de Eurodance, Folk en Funk stijl...zoals ik al zei, ik probeer alles wel een keer als het ff kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72628

Mr Rudi

wat voor hard- en software gebruik je ??????????/

demo 3 spreek me wel wat aan,maar is de bassline nou zo zacht of ligt het aan mijn app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:37

BCC

Anoniem: 2557 schreef op 06 december 2002 @ 17:49:
Ok hier wat demo materiaal...ik ben niet goed thuis in muziekstijlen dus ik kan het best anders noemen dan wat het is, laat me dat dan maar ff weten :)

Ik heb ook nog wat zut liggen in de Eurodance, Folk en Funk stijl...zoals ik al zei, ik probeer alles wel een keer als het ff kan.
Klinkt goed.. sommige nummers missen alleen net wat balans bij het afmixen, maar zeker niet slecht! Clouds of Life (ENIGMA :)?)bijv. vind ik echt heel goed klinken (hoewel hij net iets warmer afgemixt zou mogen worden) Fly with me vind ik eigenlijk juist een beetje te standaard. Waar komen trouwens al die voice-samples vandaan? Eigen fabrikaat, sample CD's of creatief ripwerk :)? Ik zal binnenkort ook maar eens wat online gooien dan .... :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door BCC op 07-12-2002 14:58 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Anoniem: 2557 schreef op 05 December 2002 @ 19:14:
[...]

Ik niet, ik kan niet zingen :)

Ik gebruik altijd stereo-reverb (lichtjes) op de stemmen om ze ruimtelijk te maken. Maar het goed plaatsen van vocalen in de mix doet al heel veel (en dat is dan ook best moeilijk)
ik weet niet of het veel uitmaakt met vocals, maar ik denk dat het ruimtelijke effect iets mooier wordt als je de vocals over 3 kanalen uitspreidt met een 3 verschillende pan en -volumesettings

b.v.
kanaal 1: -vocals aan het begin van de maat
panning : 64 (midden)
volume : 127

kanaal 2: - vocals op de helft van 1/4
panning: 1 (links)
volume : +/- 75

kanaal 3: -vocals op 2/4
panning 127 (rechts)
volume: +/- 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

dat snap ik dan net echt, beathoven..? normaal regelt je galm dat, stereo en plaatsing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72628 schreef op 06 december 2002 @ 23:13:
Mr Rudi

wat voor hard- en software gebruik je ??????????/

demo 3 spreek me wel wat aan,maar is de bassline nou zo zacht of ligt het aan mijn app
Hardware:
Roland XP50 Workstation
Roland Juno-60 Analogue Synthesizer
Kawai K1r Synthmodule
Vier roland expansion boards: Dance, Techno, Session, Orchestral

Software:
Cakewalk 9 Pro Audio
Cool Edit 2.0
TalkAny (voice synth)
BCC schreef op 07 december 2002 @ 14:51:
[...]

Klinkt goed.. sommige nummers missen alleen net wat balans bij het afmixen, maar zeker niet slecht! Clouds of Life (ENIGMA :)?)bijv. vind ik echt heel goed klinken (hoewel hij net iets warmer afgemixt zou mogen worden) Fly with me vind ik eigenlijk juist een beetje te standaard. Waar komen trouwens al die voice-samples vandaan? Eigen fabrikaat, sample CD's of creatief ripwerk :)? Ik zal binnenkort ook maar eens wat online gooien dan .... :Y)
Het hele idee van Clouds of Life en ook Language of Man was om de Enigma stijl te leren, CoL was het eerste experiment dus die lijkt nog het meeste op Enigma zelf...het metrum van de drumloop is vrijwel identiek aan Sadeness (maar wel zelf gemaakt in tegenstelling tot Era die een standaard Roland loopje gebruikte).

De voice samples in Clouds of Life en Fly With Me zijn eigen fabrikaat, ingezongen/gesproken door een Zweedse vriendin van me. De tribal drums in Language of Man komen van de sample CD "Spices of India" en het lapse gezang dat je heel zacht op de achtergrond hoort komt van een bandje dat ik in 1993 in Noorwegen heb gekocht (waar trouwens ook de sample van Return to Innocence van Enigma vandaan komt).

En ja, mixen is niet mijn sterkste kant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300 schreef op 07 december 2002 @ 15:57:
[...]

ik weet niet of het veel uitmaakt met vocals, maar ik denk dat het ruimtelijke effect iets mooier wordt als je de vocals over 3 kanalen uitspreidt met een 3 verschillende pan en -volumesettings

b.v.
kanaal 1: -vocals aan het begin van de maat
panning : 64 (midden)
volume : 127

kanaal 2: - vocals op de helft van 1/4
panning: 1 (links)
volume : +/- 75

kanaal 3: -vocals op 2/4
panning 127 (rechts)
volume: +/- 30
Even overheen gelezen. Maar je hebt gelijk, ik gebruik ook altijd mono kanalen voor de vocals. Het centrale kanaal is helemaal kaal meestal, misschien een hele lichte phasing om de hardheid van de stem af te halen, dit is afhankelijk van de stem natuurlijk. Ik zet deze alleen niet veel harder dan de andere twee, maar dat is een kwestie van smaak, ik hou meer van vocals die midden in, of achter in de mix zitten. Vaak gebruik ik ook een toenemende reverb op de twee echo kanalen trouwens, dus dat ze beginnen met 0 reverb en eindigen met 127...afgekeken van (daar is ie weer!) Enigma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Koop een goedkope buizencompressor... dan ben je al ZO VEEL verder!

[ Voor 11% gewijzigd door BCC op 07-12-2002 17:41 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 23:22
Bij de Feedback kan ik een Rode NT 3 voor € 159.- halen, doen? Schijnt wel een kickass mic te zijn... (kwil een beetje allround opnemen...gitaar...stem...elec. gitaar). of anders een Shure 16 AM voor € 69,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Rode NT3 is een hele nette mic. We gebruiken m zelf bij de radio ook. Hij is zeer gevoelig en klinkt heel clean en helder. Alleen een beetje oppassen dat ie niet gaat clippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

BCC schreef op 07 december 2002 @ 17:40:
Koop een goedkope buizencompressor... dan ben je al ZO VEEL verder!
koop een ssl 9000 serie, een protools harddisk systeem, avalon, manley hardware, neumann, dpa, akg microfoons, krk en dynaudio afluistering, dan ben je zoveel verder! echt!!!

(oja, nu nog leren muziek maken :+ ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djazete schreef op 09 December 2002 @ 10:59:
[...]

koop een ssl 9000 serie, een protools harddisk systeem, avalon, manley hardware, neumann, dpa, akg microfoons, krk en dynaudio afluistering, dan ben je zoveel verder! echt!!!

(oja, nu nog leren muziek maken :+ ;))
Ik zei al dat ik mezelf geen muzikant noemde wil nog niet zeggen dat je zomaar moet zeggen dat hetgeen ik maak geen muziek is :'( :'(

ik neem niet aan dat die opmerking echt was bedoeld als "reactie op.." maar vooruit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

mijn reacties was nav een reactie van BCC (zie quote in mn reactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djazete schreef op 09 December 2002 @ 15:42:
mijn reacties was nav een reactie van BCC (zie quote in mn reactie)
Doh :P Dat snapte ik ook nog wel maar BCC's reactie was op mijn opmerking "mixen is niet mijn sterkste kant" (tenminste dat dacht ik toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ja, idd.. en met een buizencompressor kun je dus zonder veel moeite een nummer lekker warm afmixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

en dat is dus bullshit... *kuch*
MrRudi, i see :) sorry voor mijn n00bh31d ;)

binnenkort weer es een mixtopic doen, na de kerst ofzo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Zou je mischien ook iets meer uitleg willen geven bij deze loze kreet, Djazete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

Nou, BCC, als jij denkt dat je dmv een buizencompressor direct een warme mix hebt, en dat MrRudi's mixen veel mooier worden en makkelijker gaan dmv een buizencompressor heb je het gewoon finaal mis... Die kreet hoor je 20.000 keer over dat buizen zus en buizen zo, maar tis ook maar een bijeffect. Verder harstikke leuk maar die opmerkingen kloppen niet imo. Als je het er niet mee eens bent mag je het mij wel uitleggen waarom een buizenmix het nou zonodig allemaal veel warmer maakt zonder veel moeite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Natuurlijk is een buizencompressor niet the holy grail.. maar je kan wel redelijk snel HELE warme effecten ergens aangeven.. ik heb hier wel ergens een CD van Future Music, daar zal ik wel ff een demo van uploaden... moment

[ Voor 6% gewijzigd door BCC op 10-12-2002 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

mixen bestaat uit heel wat meer aspecten dan (buizen)compressie
buizen klinken over het algemeen ook 'warmer' (wat 'warm' dan ook mag wezen..) dan transistoren, maar je hebt ook buizen die net zo weinig of bijna zo weinig vervormen dan de meeste transistors, dus ja, het begrip buis, compressor en warmte is nogal relatief, bovendien kan ej je afvragen of dat je een 'warme' mix wil en of je dat op die manier wil creeeren. je kunt ook een u87 (buizen mic van neumann) voor de neus van een zanger zetten, maar misschien klinkt dat helemaal niet lekker...
dus ja.

buizen, leuk, maar staar je er niet blind op. compressie ook niet...
tis beetje parade paardje geworden van de blaadjes enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Daar heb je inderdaad gelijk in.. maar heb je dat nummer MrRudi al geluisterd? Daar zou een buizencompressortje toch echt een heel mooi effect moeten kunnen geven :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

MrRudi, ik heb nu pas twee van je nummers even geluisterd, hierbij mijn commentaar:

Clouds of Life: Klinkt leuk vind ik, maar die chorus op de snare vind ik storend, daardoor wordt het een beetje rommelig onder water geluid en dat wil je bij de beat volgens mij niet hebben. In het begin als die pizzicato bas erin komt (ik haat dat geluid sowieso, maar dat terzijde) is die behoorlijk onstrak. Verder is het niet echt mijn muziek.

First Dawn: Sorry dat ik het zeg, maar ik dacht ff dat ik naar een oud .MID bestandje aan het luisteren was als demo bij mijn eerste Soundblaster. Nu weet ik waarom ik zo blij ben dat ik met audio werk en niet met synths en MIDI. Ik vind het echt een mooie compositie, don't get me wrong, maar met een symfonie-orkest (evt. aangevuld met electronische instrumenten en effecten) zou dit echt oneindig veel mooier en voller klinken, een beetje soundtrack voor een film.

Zijn het volledig eigen composities? In dat geval petje af, het zit interessant in elkaar. Niet qua ingewikkeldheid van partijen of harmonieën ofzo (vrij standaard akkoorden, maar dat maakt niet uit, het gaat erom hoe je ze gebruikt), maar wel het arrangement is doordacht.

Ik zou als ik jou was eens met je muziek naar een beetje prof. studio gaan die ook wat meer muzikanten kennen, dan denk ik dat het echt stukken beter tot zijn recht gaat komen.

edit:

Om nog even binnen de laatste posts te blijven; ik zie niet echt in wat een compressor bij deze twee nummers nog zou kunnen doen. Ik vind de dynamiek niet echt overweldigend. Als je veel met samples werkt, heb je ook bijna geen compressie, eq en fx meer nodig eigenlijk, want het zijn meestal samples die al perfect afregeld zijn. Sowieso hebben deze MP3's waarschijnlijk al aan dynamisch bereik moeten inleveren, dus die zou ik al helemaal niet compressen...

[ Voor 16% gewijzigd door TheLemon op 11-12-2002 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

Om nog even binnen de laatste posts te blijven; ik zie niet echt in wat een compressor bij deze twee nummers nog zou kunnen doen. Ik vind de dynamiek niet echt overweldigend. Als je veel met samples werkt, heb je ook bijna geen compressie, eq en fx meer nodig eigenlijk, want het zijn meestal samples die al perfect afregeld zijn. Sowieso hebben deze MP3's waarschijnlijk al aan dynamisch bereik moeten inleveren, dus die zou ik al helemaal niet compressen...
Hulde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55191

Anoniem: 2557 schreef op 07 december 2002 @ 17:08:
[...]

Hardware:

Roland Juno-60 Analogue Synthesizer

[...]
Haha, vintage spul roelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 55191 op 11-12-2002 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 23:22
emkedouwe schreef op 08 December 2002 @ 22:39:
Rode NT3 is een hele nette mic. We gebruiken m zelf bij de radio ook. Hij is zeer gevoelig en klinkt heel clean en helder. Alleen een beetje oppassen dat ie niet gaat clippen
Hebben "jullie" zelf ook een radiostation? Vertel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58017

veel dsf ers hier trouwens
hmm mijn setup: (veranderd regelmatig :) )
02r
nord rack 2
nord micro modular
emagic amt8
juno 106
arp avatar :9
tr 505
korg ms10
korg ms 20
spirit absolute zero

geluidskaarten:
rme hammerfall 9652
terratec EWS88D
korg oasys PCI

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 58017 op 12-12-2002 00:04 ]

TheLemon schreef op 11 december 2002 @ 00:03:
MrRudi, ik heb nu pas twee van je nummers even geluisterd, hierbij mijn commentaar:

Clouds of Life: Klinkt leuk vind ik, maar die chorus op de snare vind ik storend, daardoor wordt het een beetje rommelig onder water geluid en dat wil je bij de beat volgens mij niet hebben. In het begin als die pizzicato bas erin komt (ik haat dat geluid sowieso, maar dat terzijde) is die behoorlijk onstrak. Verder is het niet echt mijn muziek.
Dat laatste kan ik niks aan doen natuurlijk :) maar je hebt wel gelijk in je opmerkingen. Vergis je niet, dit nummer is (bijna?) twee jaar geleden geschreven en opgenomen. Dat was voordat ik snapte dat je geen chorus moet instellen op je beat (of uberhaupt had gezien dat het standaard aanstond), dat was voordat ik wist wat een compressor was en voordat ik wist dat opnemen in losse sporen en daarna (proberen) af te mixen veel beter werkt dan alles in 1 keer opnemen.
First Dawn: Sorry dat ik het zeg, maar ik dacht ff dat ik naar een oud .MID bestandje aan het luisteren was als demo bij mijn eerste Soundblaster. Nu weet ik waarom ik zo blij ben dat ik met audio werk en niet met synths en MIDI. Ik vind het echt een mooie compositie, don't get me wrong, maar met een symfonie-orkest (evt. aangevuld met electronische instrumenten en effecten) zou dit echt oneindig veel mooier en voller klinken, een beetje soundtrack voor een film.
Ermm..nou ik moet de geluidskaart nog tegenkomen die akoestische instrumenten zo goed weergeeft. Ik ben het wel met je eens dat het mooier en voller moet maar dat is toch een kwestie van het goed af kunnen mixen, iets wat ik duidelijk niet kan. Daarbij was dit mijn eerste experiment ooit met orchestrale muziek, het is ook niet mijn doel om John Williams te verbeteren, maar om alle stijlen te beheersen.
Zijn het volledig eigen composities? In dat geval petje af, het zit interessant in elkaar. Niet qua ingewikkeldheid van partijen of harmonieën ofzo (vrij standaard akkoorden, maar dat maakt niet uit, het gaat erom hoe je ze gebruikt), maar wel het arrangement is doordacht.
Op Fly With Me na wel, dat is een remix...bedankt in elk geval voor de kritiek en de complimenten, allemaal heel welkom (ja dit is een uitnodiging voor meeeerrrr!!). Op je opmerking van "simpele akkoorden" zeg ik maar wat ik altijd tegen een vriend van me zeg die super-complexe muziek maakt: het gaat er om hoe het klinkt, niet of je 5 akkoordenschema's in 1 maat gebruikt (knap als het dan nog goed klinkt trouwens). Complexiteit is geen doel...het is eventueel een middel.
Ik zou als ik jou was eens met je muziek naar een beetje prof. studio gaan die ook wat meer muzikanten kennen, dan denk ik dat het echt stukken beter tot zijn recht gaat komen.
Zoals ik al zei is het niet mijn ambitie om muzikant te worden, het is hobby. Ik zou graag mijn nummers (zoals First Dawn) zodanig leren afmixen dat het warm en vol klinkt maar daar blijft het dan ook bij.

• djazete

djazete

steel

Wat betreft dat strijker-stuk MrRudi:
Het laatste waaraan het ligt dat het 'stijfjes' en 'nep' en niet vol klinkt, is de mix. Het eerste waaraan het ligt is je klank bron: (slechte) samples of (slechte)synthese. Daar komt bij dat als een echt orkest het inspeelt, je _V E E E L_ meer dynamiek hebt en veel meer beweging. Hoe harder gespeelt, hoe scherper het klinkt op een cello. Hoe zachter gespeelt, hoe 'doffer' hij klinkt. Dat geldt voor veel instrumenten. Zo zijn er ook een aantal specifieke 'regels' hoe een instrument werkt... (op en afstreek bv bij strijkers, de tijd dat een trompetist een noot kan aanhouden, in het echt vs midi) etc)
Die 'regels' en speelmethodes kan je redelijk goed verwerken dmv controlling en het toepassen van bv een Lowpass filter en de cutoff freq hangen aan de velocity. (hoe zachter gespeelt hoe lager de cutoff en vice versa). Dat is 1 van de redenen waarom ik logic gebruik: dat soort dingen kan je daar bouwen in de environment....
Op die manier kan je een virtueel orkest veel meer laten leven.
Tuurlijk vormt de mix ook een onderdeel van het uiteindelijke resultaat, maar: iets wat niet goed 'op de band' staat kan nooit echt beter worden.. Hoogstens beter gemaskeerd...
(shit in, shit out principe)..
Dus ik denk dat als je de ambitie hebt om echt die stijl te beheersen, naast je andere stijlen, en zeker als componist zijnde met midi middelen werkend, je eens zou moeten nadenken over die bewegingen. Zowel in het groot (op 'track' of geheel nummer formaat) als op klank en instrument formaat. Dat is erg belangrijk. Verder vind ik je songs opzich heel leuk maar wel erg 'statisch' en voorspelbaar, zowel door klank als door compositie denk ik. Maar zolang het hobbie blijft en je er niet al te veel ambitie mee hebt is het gewoon leuk vind ik.

• djazete

djazete

steel

edp: dsf-ers?
ennem, gave setup. mooie leuke synths...
kan je wat laten horen..?

Anoniem: 8083

The Dutch Synth Forum

En ja, daar ben ik ook vaak te vinden ;)

Anoniem: 30273

TheLemon schreef op 11 december 2002 @ 00:03:First Dawn: Sorry dat ik het zeg, maar ik dacht ff dat ik naar een oud .MID bestandje aan het luisteren was als demo bij mijn eerste Soundblaster. Nu weet ik waarom ik zo blij ben dat ik met audio werk en niet met synths en MIDI.
Zou je me kunnen uitleggen waarom je liever met audio werkt ipv met midi? Want wat je hier zegt slaat werkelijk nergens op... volgens mij snap je het nog niet helemaal.

Heej EDP, jij ook hier ? :o

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 30273 op 12-12-2002 17:37 ]

djazete schreef op 12 december 2002 @ 15:35:
djazete, jij hoort ook thuis op ons mooie dsf ipv dit grauwe board >:)

djazete schreef op 12 december 2002 @ 15:33:
Wat betreft dat strijker-stuk MrRudi:
Het laatste waaraan het ligt dat het 'stijfjes' en 'nep' en niet vol klinkt, is de mix. Het eerste waaraan het ligt is je klank bron: (slechte) samples of (slechte)synthese. Daar komt bij dat als een echt orkest het inspeelt, je _V E E E L_ meer dynamiek hebt en veel meer beweging. Hoe harder gespeelt, hoe scherper het klinkt op een cello. Hoe zachter gespeelt, hoe 'doffer' hij klinkt. Dat geldt voor veel instrumenten. Zo zijn er ook een aantal specifieke 'regels' hoe een instrument werkt... (op en afstreek bv bij strijkers, de tijd dat een trompetist een noot kan aanhouden, in het echt vs midi) etc)
Die 'regels' en speelmethodes kan je redelijk goed verwerken dmv controlling en het toepassen van bv een Lowpass filter en de cutoff freq hangen aan de velocity. (hoe zachter gespeelt hoe lager de cutoff en vice versa). Dat is 1 van de redenen waarom ik logic gebruik: dat soort dingen kan je daar bouwen in de environment....
Op die manier kan je een virtueel orkest veel meer laten leven.
Tuurlijk vormt de mix ook een onderdeel van het uiteindelijke resultaat, maar: iets wat niet goed 'op de band' staat kan nooit echt beter worden.. Hoogstens beter gemaskeerd...
(shit in, shit out principe)..
Dus ik denk dat als je de ambitie hebt om echt die stijl te beheersen, naast je andere stijlen, en zeker als componist zijnde met midi middelen werkend, je eens zou moeten nadenken over die bewegingen. Zowel in het groot (op 'track' of geheel nummer formaat) als op klank en instrument formaat. Dat is erg belangrijk. Verder vind ik je songs opzich heel leuk maar wel erg 'statisch' en voorspelbaar, zowel door klank als door compositie denk ik. Maar zolang het hobbie blijft en je er niet al te veel ambitie mee hebt is het gewoon leuk vind ik.
Dat ben ik met je eens. Wil je een "synthetisch" orkest goed laten klinken moet je in principe elk instrument zelf weten te bespelen. Nu kan ik redelijk overweg met snaarinstrumenten zoals de harp om een natuurlijk effect te 'faken', bij blazers (zeker koperblazers) en strijkers heb ik die finesse nog niet. Maar dat het nabootsen van de natuurlijke dynamiek van, bijvoorbeeld, een chello of een fagot nodig is om een goede dynamische compositie te maken lijkt me duidelijk. Dat is echter iets eenvoudiger gezegd dan gedaan :D

Het enige dat je met afmixen kan doen, en wat ik dus ook bedoelde, is het ruimtelijke effect en de reverb van een concerthal toevoegen. Verder is het inderdaad shit in, shit out...kijk maar naar de Top40 ;)

Oh en het stuk Folk/orchestraal waar ik nu mee bezig ben kun je beluisteren [url="http://www.engine-software.nl/ebd/rpg/seranto.mp3"]HIER[/url]. Dit is gemaakt met de gedachte van een typisch dorpsmuziekje in een Japans RPG spel, het is nog niet af maar ik vond het wel een leuke compositie so far...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 2557 op 12-12-2002 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

even gauw, zonder geluisterd te hebben:
volgens mij refereert folk aan amerikaanse authentieke muziek en niet aan 'volksmuziek' in de zin van muziek van een volk, of inheemse muziek. dan zou je het eerder wereldmuziek noemen denk ik
maar goed.. dat schoot even door mn hoofd :)
of oosterse muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djazete schreef op 13 December 2002 @ 00:08:
even gauw, zonder geluisterd te hebben:
volgens mij refereert folk aan amerikaanse authentieke muziek en niet aan 'volksmuziek' in de zin van muziek van een volk, of inheemse muziek. dan zou je het eerder wereldmuziek noemen denk ik
maar goed.. dat schoot even door mn hoofd :)
of oosterse muziek
Ermm..ik zal het eens nazoeken maar volgens mij heeft Folk niks met Amerikaans te maken, maar slaat het inderdaad ook niet op 'inheemse muziek'...het is gewoon een muziekstijl. Dacht ik hoor...ik zal het eens nazoeken (volksmuziek kun je geen muziekstijl noemen, elk volk heeft tenslotte een anders soort muziek als volksmuziek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73350

folk is oud amerikaans 'westerse' muziek.
neem een voorbeeld aan : fairport convention

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Anoniem: 30273 schreef op 12 december 2002 @ 17:34:
[...]
Zou je me kunnen uitleggen waarom je liever met audio werkt ipv met midi? Want wat je hier zegt slaat werkelijk nergens op... volgens mij snap je het nog niet helemaal.
Als je mijn post goed zou lezen, zou je weten waarom ik liever met audio werk dan met synths en MIDI. Met audio bedoel ik live ingespeelde tracks met echte instrumenten en niet met samples. Dat jij daar anders over denkt, dat mag, is een kwestie van smaak. En wat bedoel je met "..wat je hier zegt.."? Alles wat ik daar zeg slaat namelijk ergens op, ik weet wat ik hoor en heb daar een mening over, jij kan die smaak delen of niet.
Ik zeg je eerlijk dat ik weinig ervaring heb met synths, midi en vst-instruments, maar mag ik er daarom geen mening over hebben? Ik ben van mening dat het een handig hulpmiddel is bij componeren en dat er absoluut meerwaarde aan muziekopnames mee gegeven kan worden, maar ik moet de eerste muziek nog horen die ik mooi vind klinken die volledig met synthetische instrumenten gemaakt is.
Dat "volgens mij snap je het nog niet helemaal" zal ik maar even negeren, ik neem aan dat jij je studio vol met dure spulletjes hebt staan en daar de meest fantastische dingen mee maakt (laat eens wat horen!) en dat je daarom meent dat anderen het allemaal nog niet zo goed snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:z

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 30273 op 13-12-2002 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

euh post-it, sorry dat ik het zeg maar jouw reactie is ook wel een beetje kort door de bocht..

werken met midi en tracks produceren dmv midi aangestuurde instrumenten is gewoon heel erg anders qua manier van werken en denken als je bv een nummer schrijft op een echt instrument (het enige dat overeen zou kunnen komen is een piano of ander klavier instrument)...

voor synth of electronische muziek is midi niet verkeerd maar dat bedoelt thelemon ook niet...
maar er heerst wel een bepaalde waarde over hoe klinkt midi, en dat is dat het cheesy en corny klinkt voor 'niet electronische muziek stukken'. dat hoeft dus niet en dat weten de meeste ook wel, maar ik kan me daarom wel vinden in het feit dat als je toch muziek maakt die niet per definitie door midi aangestuurd zou hoeven worden, het wellicht een goed idee is om het met echte audio te doen, als het ware....
bv in geval van klassiek..

of goeie samples gebruiken en die goed editten, maar soms kost dat bijna meer tijd dan een orkest arrangeren en in laten spelen en opnemen...

ennem post-it, welke bladen lees jij..? geen interface maar:...?

[ Voor 4% gewijzigd door djazete op 13-12-2002 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sound on sound.. is genoeg..
maar wat ik uit thelemon z'n posts begreep is dat midi but zou klinken, zoals general midi.. en dan zeg ik, dan snap je het nog niet helemaal.. maar nu ik iets wakkerder ben bedoeld hij dat ie bv accoustische instrumenten live bespeeld en dan spoor voor spoor opneemt.. :) mijn excuses..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 30273 op 13-12-2002 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

sound on sound is wel ok idd.. tzal me niks verbazen als theLemon die ook leest ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

dubbel...

[ Voor 90% gewijzigd door djazete op 14-12-2002 00:06 . Reden: dubbell ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27493

TheLemon schreef op 13 December 2002 @ 16:48:
[...]
Ik zeg je eerlijk dat ik weinig ervaring heb met synths, midi en vst-instruments, maar mag ik er daarom geen mening over hebben? Ik ben van mening dat het een handig hulpmiddel is bij componeren en dat er absoluut meerwaarde aan muziekopnames mee gegeven kan worden, maar ik moet de eerste muziek nog horen die ik mooi vind klinken die volledig met synthetische instrumenten gemaakt is.
meen je dat serieus? Dus Jarre, Oldfield en Vangelis vind je maar niks? ... en er is geen enkel dance/trance nummer dat jou kan bekoren? ... damn, da's meer stugheid dan eerlijkheid denk ik :)

(nou is oldfield niet het beste voorbeeld, aangezien die ook nog redelijk wat acoustisch spul gebruikt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

over smaak.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73350

is gewoon te vechten :Y)
( :7 )

naar mijn mening zijn echte instrumenten creatiever dan alleen toonhoogte en dynamiek en compositie. Er speelt ook nog rolletje mee dat de echtheid van instrumenten evenaart.. zoals de acoustiek van een acoustiche gitaar, de boven en ondertonen van een electrische gitaar, de miniscule ongelijkheid bij een drummer.. dit maakt de muziek gewoon wat lekkerder en levendiger.

dat is wat je bij midi's niet hebt. Je moet dan bij niet electronische muziek ook niet teveel quantisizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

dat is waar maar voor veel stijlen heb je bv die boven en ondertonen of akoestiek helemaal niet zo gek veel nodig omdat de gitaar in veel muziek (behalve rock-vormen) niet zo'n grote rol speelt..
trouwens, gitaar is ook wel 1 van de moeilijkste instrumenten om met midi te benaderen...
en drums kan je dmv triggers op een echt drumstel ook met midi behoorlijk goed laten klinken... maar idd, een echt instrument heeft vaak toch meer expressie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

steinberg's virtuele gitarist? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27493 schreef op 14 December 2002 @ 00:29:
[...]

meen je dat serieus? Dus Jarre, Oldfield en Vangelis vind je maar niks? ... en er is geen enkel dance/trance nummer dat jou kan bekoren? ... damn, da's meer stugheid dan eerlijkheid denk ik :)

(nou is oldfield niet het beste voorbeeld, aangezien die ook nog redelijk wat acoustisch spul gebruikt) :)
Kraftwerk, Herbie Hancock, Future Sound of Londen, e.v.a... en je moet eens weten in hoeveel 80's nummers synths zitten.. waarschijnlijk hou je er toch van zonder er erg in te hebben.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Kan toeval zijn, maar precies alle muziek die hier nu genoemd wordt vind ik niet onaardig om op de radio te horen ofzo, maar het doet me dus niks. Nou denk ik ook dat iemand als Vangelis (wat ik ervan ken vind ik best goed klinken btw) ietsje meer en betere apparatuur heeft staan dan de mensen hier op GoT ;)
Ik wil niemand die veel met Midi werkt afzeiken ofzo, maar zij liever dan ik, da's gewoon voorkeur. Ik maak dankbaar gebruik van Midi om een drumtrack uit te proberen en aan onze drummer te laten horen bijvoorbeeld, maar ik zou het liever niet op cd willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27493

Maargoed het gaat erom dat puur electronische muziek wel degelijk goed kan klinken (1492 van Vangelis heeft niet voor niets superlang op 1 gestaan, en wat Jarre altijd voor elkaar krijgt met z'n concerten is helemaal asociaal :) ) .... maar het is inderdaad zinloos om erover door te gaan, omdat uiteindelijk over smaak niet te twisten valt (al proberen we het wel iedere keer) :)

btw, al die virtuozen zijn trouwens allemaal begonnen met een paar analoge bakken en een tape-recorder, dus er is nog hoop voor ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27493 schreef op 14 December 2002 @ 15:23:
Maargoed het gaat erom dat puur electronische muziek wel degelijk goed kan klinken (1492 van Vangelis heeft niet voor niets superlang op 1 gestaan, en wat Jarre altijd voor elkaar krijgt met z'n concerten is helemaal asociaal :) ) .... maar het is inderdaad zinloos om erover door te gaan, omdat uiteindelijk over smaak niet te twisten valt (al proberen we het wel iedere keer) :)

btw, al die virtuozen zijn trouwens allemaal begonnen met een paar analoge bakken en een tape-recorder, dus er is nog hoop voor ons ;)
Daarbij nog even als toevoeging de databank in m'n hoofd op tilt gezet: het zal ook niet voor niets zijn dat een Synthesizer artiest als Jarre meer publiek trekt dan wie dan ook (Guiness Book of records: Jarre in Houston, 1987: 1.7 miljoen mensen, verbeterd in 1990...door: Jarre, Paris: La Defense: 2.1 miljoen mensen). Vrij absurd als je erover nadenkt, maar natuurlijk is zo'n concert meer dan alleen zijn muziek, de hele show trekt veel publiek.

Maar goed, bijna elke band, groep, artiest gebruikt synths voor CD produkties, ze zijn gewoon niet meer weg te denken. Zeker in de jaren 80 zoals iemand zei werd je bedolven onder analoge bass riffs and leadjes...ik noem Depeche Mode, Yazoo, A-Ha, Sandra, PHD, Erasure, Genesis, Cyndi Lauper, Madonna enz. enz. De DX-7 was helemaal een hype. Dan hoef je het nog niet mooi te vinden natuurlijk, maar de kans is groot dat gedeeltes van de muziek die je wel mooi vind met synths is gemaakt cq opgenomen.

Ik zou ook liever voor een groot deel m'n muziek opnemen met acoustische instrumenten hoor, ben het er helemaal mee eens dat het veel mooier is dan de instrumenten faken op een synth. Ik kan alleen op piano na geen instrument bespelen, dus dan houdt het nogal snel op. Het nadeel van werken met audio is dat aanpassingen veel lastiger gaan dan met synths, ik hoef geen samples te gaan bewerken op een baslijntje net ietsjes anders te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar met een synth wil je toch geen acc. instrumenten nabootsen.. een synth heeft een eigen klank waarvoor je 'm koopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30273 schreef op 14 December 2002 @ 20:37:
maar met een synth wil je toch geen acc. instrumenten nabootsen.. een synth heeft een eigen klank waarvoor je 'm koopt..
Wel als je geen andere manier hebt om muziek te maken, en je toch gebruik wilt maken van acoustische instrumenten zoals een gitaar of een blokfluit. (zoals ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan is het een rompler ipv een synth....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djazete schreef op 12 december 2002 @ 15:35:
yep dat kan :)

http://home.wanadoo.nl/ma...iet/ms20monosynth-edp.mp3

deze is gemaakt met alleen een ms 20. op wat delay na geen effecten gebruikt wel compressie en eq

http://home.wanadoo.nl/matthias.kiewiet/EDP%20-%20Dust.mp3

de stem sampel is een beetje onduidelijk maar beter kon ik hem niet krijgen. geluid uit het tweede gedeelte is een prophet (die ik inmiddels al verkocht heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30273 schreef op 14 december 2002 @ 20:37:
why not?
niet is gaver dan een acoustisch instrument dat je op alle manieren kan tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

je moet even die spaties in de tweede titel vervangen door %20, anders klopt de link niet
edit:
zelf even gedaan...:

[ Voor 35% gewijzigd door TheLemon op 15-12-2002 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheLemon schreef op 15 december 2002 @ 17:42:
je moet even die spaties in de tweede titel vervangen door %20, anders klopt de link niet
edit:
zelf even gedaan...:

tja stom..
ff aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

hip allemaal edp :)
heb je die ms20 via cv aangestuurd of alles gesampled en daarna met midi ge-arranged?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helaas heb ik geen midi to cv interface op het moment meer (had er eerst twee :( )
dus alles gesampled en gemidi't in logic (ook de filter sweep is gesampled, ik ben 1,5 uur bezig geweest met samples knippen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

yay :) logic :)

wel hip om zo te werken hoor :) je hebt wel een luxe die veel mensen zich niet kunnen veroorloven :)
treedt je ook op je met je machines of is het puur voor de hobbie..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hobby :) en school :) (hku voor als je het wat zegt,audiodesign)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 58017 op 16-12-2002 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo ben ik van de week met m´n pulse begonnen.. multitracken en samples knippen.. the oldschool manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

edp: hej wat grappig dat doe ik ook... :) welk jaar zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1e jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

ah okay...
:)
ik alweer in het derde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

bbrother

in the Mix!

Anoniem: 38691 schreef op 04 December 2002 @ 17:52:
Kijk zo ziet mijn studiootje eruit, onderaan staan de specs...

[afbeelding]

[afbeelding]

specs: Atari 1040Ste, Akai S6000 , Akai S-3000xl, Akai S-01, Roland MC-505, Technics SL1200 MKII, Soundcraft Spirit Folio SX, Pentium III 600MHz, Soundcard: Echo Mia, Roland TR-808, Roland SH-101

Software:
Cubase 2.0 ( 1989 !!), Cool Edit Pro, Sonic Foundry Vegas Pro
is dat niet heel toevallig de studio van sandstorm?
leuke copy / past :{ :r

vergelijk maar eens hier mee

[ Voor 10% gewijzigd door bbrother op 05-01-2003 19:41 ]

Apple Certified Macintosh Technician
Apple Certified Support Professional
DJ Javier Morales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

waarom zal het leuke copy paste zijn?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

bbrother schreef op 05 januari 2003 @ 19:38:
[...]

is dat niet heel toevallig de studio van sandstorm?
leuke copy / past :{ :r

vergelijk maar eens hier mee
De gelijkenis is inderdaad 1 op 1, en zeker geen toeval, jammer...
Gitaarwerk schreef op 05 January 2003 @ 21:20:
waarom zal het leuke copy paste zijn?? :?
ik zie toch echt weinig verschil tussen deze en deze of hij is DJ Sandstorm.. kan natuurlijk ook :)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 05-01-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmmm, dit is niet de DJSandstorm van wie de plaatjes echt zijn.... (vergelijk de naam maar in het profiel van de replier hier en de naam in de bio op de website van DJSandstorm)... jammer dat het zo moet...

btw, ik heb vorige week een set Tannoy Reveal Active besteld! Nou nog een Roland RD-700 en m'n setup is voorlopig compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

woei :Y) complete setup?? :? :? :? ben je echt slim ?? :9
volgends mij en voor veel andere ook, is zo een setup nooit klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Ik zei dan ook: voorlopig compleet :)
Ik denk dat ik dan wel weer ff vooruit kan met de dingen die ik wil; bovendien ben ik meer muzikant dan technicus, en ik heb geen zin om constant aan het upgraden/veranderen te zijn, want dan kom ik gewoon niet meer aan muziekmaken toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Dr. RiPsaw schreef op 05 January 2003 @ 21:58:
Ik zei dan ook: voorlopig compleet :)
Ik denk dat ik dan wel weer ff vooruit kan met de dingen die ik wil; bovendien ben ik meer muzikant dan technicus, en ik heb geen zin om constant aan het upgraden/veranderen te zijn, want dan kom ik gewoon niet meer aan muziekmaken toe...
gelijk heb je :Y) :)

btw. heeft iemand op dit forum ook dit staan???
Afbeeldingslocatie: http://www.emagic.de/english/media/img/products/control/bigDesk_B.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door gitaarwerk op 06-01-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
De nieuwe Logic Control ziet er idd erg sweet uit :)
Ik moet maar eens uitzoeken of het ook werkt met Cakewalk Sonar, alhoewel ik waarschijnlijk eerder zou kiezen voor de SACK2k controller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:35
Anoniem: 38691 schreef op 04 December 2002 @ 17:52:
Kijk zo ziet mijn studiootje eruit, onderaan staan de specs...

[afbeelding]

[afbeelding]

specs: Atari 1040Ste, Akai S6000 , Akai S-3000xl, Akai S-01, Roland MC-505, Technics SL1200 MKII, Soundcraft Spirit Folio SX, Pentium III 600MHz, Soundcard: Echo Mia, Roland TR-808, Roland SH-101

Software:
Cubase 2.0 ( 1989 !!), Cool Edit Pro, Sonic Foundry Vegas Pro
Hmmm, verdacht, aangezien dit de studio is van DJ Sandstorm (sander verhaar) en in je profiel zie ik dat je anders heet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Dr. RiPsaw schreef op 06 januari 2003 @ 20:07:
De nieuwe Logic Control ziet er idd erg sweet uit :)
Ik moet maar eens uitzoeken of het ook werkt met Cakewalk Sonar, alhoewel ik waarschijnlijk eerder zou kiezen voor de SACK2k controller....
SACK2k is duurder, en lijkt mij een stukje minder lekker werken..zeker omdat ie stukje minder knoppen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

ach ja... eerst maar eens tegen de beperkingen van het 'muismixen' ondervinden voordat je zo'n bom geld uitgeeft, toch? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Ik zal voorlopig iig geen geld uitgeven aan een dure controller. Wat ik wel handig zou vinden is een kleine controller voor transportfuncties voor start/stop/record etc, maar vooral een jogwheel om je position-cursor makkelijk te verplaatsen! Ik heb zelfs wel een coole gezien voor niet al teveel geld, nl. de Shuttle-pro van Contour Design, wel een gaaf dingetje, en werkt onder veel applicaties. Helaas waarschijnlijk niet echt goed onder Cakewalk 9 Pro Audio, maar misschien dat ik nog eens overstap op Cakewalk Sonar...

http://www.contouravs.com/cav_shuttlepro_info.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

djazete schreef op 07 January 2003 @ 23:15:
ach ja... eerst maar eens tegen de beperkingen van het 'muismixen' ondervinden voordat je zo'n bom geld uitgeeft, toch? ;) :P
uiteraard. .ik vind het echt bizar duur. dat gemotoriseerd is veelste duur man..
maar een gulden middenweg is er neit..anders moet ik van die doepfer dingen of kenton control kopen..alleen ik vind dat verschrikkleijk.. ik moet eignelijk alleen dat transport gedeelte hebben ervan..die faders boeien me wat minder..

maar er is geen gulden middenweg.. de JL cooper dingen zijn ook te prijzig..kan je dus net zo goed een mackie control kopen... of gelijk maar een digitale mengtafel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Dr. RiPsaw schreef op 07 January 2003 @ 23:24:
Ik zal voorlopig iig geen geld uitgeven aan een dure controller. Wat ik wel handig zou vinden is een kleine controller voor transportfuncties voor start/stop/record etc, maar vooral een jogwheel om je position-cursor makkelijk te verplaatsen!
waarom ben jij me weer voor :Y) hahaha

ow btw.. die kan je ook via apple.nl bestellen voor een dacht ik 99 $ (zal wel iets van 110 euro maximaal zijn )
alleen die muisvorm is weer verschrikkelijk

[ Voor 18% gewijzigd door gitaarwerk op 07-01-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Gitaarwerk schreef op 07 januari 2003 @ 23:27:
[...]

waarom ben jij me weer voor :Y) hahaha

ow btw.. die kan je ook via apple.nl bestellen voor een dacht ik 99 $ (zal wel iets van 110 euro maximaal zijn )
alleen die muisvorm is weer verschrikkelijk
Waar ben ik je weer voor? Met ideeën? ;)
Maar waarom vind je die muisvorm verschrikkelijk? Lekker compact en handig voor als je alleen de transportfuncties nodig hebt. Links naar je toetsenbord leggen (als je gewone muis tenminste rechts ligt), en hij past ook makkelijk tussen 2 synths in ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik wil em liever wat groter.. werkt lekkerder vind ik..
gewoon zo een groot gedelte van een mackie digitale tafel.. maar oznder al die schuiven.. toch niet nodig.. die kan ik evt los kopen.. hoeft niet per se gemotoriseerd te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33446

Dit is mijn studiootje..
afbeelding
Tot een jaar geleden had ik veel externe effecten.. Maar die hebben allemaal plaats gemaakt voor mijn geluidskaarten... Ook is mijn mengpaneel de deur uit. Wat ook weer een hoop ruimte scheelde..

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Anoniem: 33446 schreef op 14 January 2003 @ 12:58:
Dit is mijn studiootje..
afbeelding
Tot een jaar geleden had ik veel externe effecten.. Maar die hebben allemaal plaats gemaakt voor mijn geluidskaarten... Ook is mijn mengpaneel de deur uit. Wat ook weer een hoop ruimtje scheelde..

greetz
leuk spulletje!! ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33446

Dank je.
Ik ben er ook erg tevreden over.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
*schop*

Eindelijk weer een uitbreiding van m'n setup!

Tannoy Reveal Active nearfieldmonitoren
Afbeeldingslocatie: http://www.sospubs.co.uk/sos/jul99/images/tannoyreveal.gif

De eerste luistertesten in m'n eigen setup met deze mooie blauwe speakers zijn positief, ze klinker erg goed! (uiteraard heb ik ze ook uitgebreid getest in de winkel)
Ohja, en ze hebben allebei een cool blauw ledje :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. RiPsaw op 26-01-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mooi ripsaw :)
hoe klinken ze met piano? en qua netheid int laag? en in het hoog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Met piano klinken ze ook erg mooi! Ik heb uiteraard wat goeie jazz-cd's liggen, en de vleugel van Ray Briant klinkt gewoon weer uitmuntend :)
Voorlopig ben ik wel weer ff zoet, het wordt ook weer eens tijd dat ik weer ga componeren... zal nu ook wel weer wat makkelijker gaan als ik oude dingen heb afgemixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:Y) gaaf.. ik hoop dat je er nog veel plezier mee hebt..
ik kan zometeen wel die monitoren misschien gaan maken..maar als deze speakers heel mooi kunnen weergeven.. waarom zou ik dan zelfbouw gaan doen :?

laat eens een keertje weer wat horen als je hebt afgemixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete

djazete

steel

die reveals zijn best OK vind ik. goeie koop, zeker gezien de prijs volgens mij.. (nou heb ik niet zo gek veel onderzoek gedaan hoor :>)
maar in ieder geval, kheb ze bij mijn huisgenoot gehoord (inmiddels verhuisd) en ik vond dat ze qua vermogen en vervorming (hij maakt dance achtig (supertracks)) bv veel in huis hadden, qua natuurgetrouwe weergave lijkt het me ook wel ok hoewel ik dat minder heb kunnen testen...
maar volgens mij qua prijsklasse wel 1 van de betere actieve... als je een klasse hoger gaat kom je toch al gauw op dynaudio en krk's uit volgens mij, en dat is wel weer wat duurder als ik me niet vergis :)
twordt tijd om weer es wat vers materiaal van deze en gene te horen op het forum..
(ik ben momenteel bezig aan een aantal tracks, zodra ik dat af heb kunnen we ook een mix dit liedje op jouw manier topic in elkaar hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

haha.. lijkt me een leuk plan djazete..
Ik ben zelf nu begonnen met een track..maar et gaat met veel moeite..
(ik zal em even online zetten, dan hoor je het zelf) mijn monitoren zijn supercrappy, dus dat heb ik al gehoord dat dat niet de ideale monitoren zijn.. btw.. deze week ga ik een hardware waldorf MW1 ophalen :) is een keer wat meer zonder computers

Met reson ben ik bezig de opzet te maken.. ik vind het lekker wereken qua midi..
Dit stukje hieronder is een beginsel eigenlijk.. ik heb een wat nieuwere versie, maar reason had wat met de dynamiek gedan, en klink heel klote..die durf ik niet te posten :X hehe
de drums zijn totaal veranderd en er zit een wat pompende bas accenten in.. die zijn wel mooi
het verbaasde me trouwends dat die strings nog hier op de b&w speakers behoorlijk goed eruit kwamen.. heel breed en schoon
een testje qua melody
dit soort dingen maken is niet mijn sterkste kant, maar ik ga hier graag verder in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27674

ikzelf zit ook over die Tannoy's Reveal Active te denken, hoor er veel posi dingen over

zijn de prijzen overal een beetje gelijk dat je weet, ripsaw?

maareh gefeliciteerd met je aankoop :)

overigens; mijn thuisstudio is op dit moment alleen Reason, Midikeyboardje en een megabassboost hifi setje :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19566

Ik ben me dus ook een beetje aan het verdiepen in een eigen studiootje. Ik speel nu al wat jaren verscheidene instrumenten en nu heb ik eens de tijd en het geld om een studiootje in te richten.
Ik heb al wat gear en het is misschien wel een domme vraag maar ik heb eigenlijk geen idee hoe je het allemaal moet aansluiten. Ik wil voornamelijk pop/rock/ballads maken in een fatsoenlijke kwaliteit. Wie o Wie kan mij helpen. Het is de bedoeling dat ik alles apart inspeel en met Cubase inelkaar zet.

Gearlist:
AMD 1.4, 256mb, 60gb, SB 32AWE
Spririt F1 14 kanaals
Yamaha PSR 9000
Ibanez S540 Custom Made gitaar
Marshall AVT 100
Boss GT6 pedaal
2x Shure SM58
Cubase SX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zijn er hier ook mensen die een 'studio' hebben met zelfbouw apparatuur erin? Dat vind ik veel interessanter. Kopen kan iedereen, diy is een kunst :P .

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8083

-DarkShadow- schreef op 27 april 2003 @ 19:55:
Zijn er hier ook mensen die een 'studio' hebben met zelfbouw apparatuur erin? Dat vind ik veel interessanter. Kopen kan iedereen, diy is een kunst :P .
Hehe, ik heb geen tijd om hardware te knutselen. Als ik al tijd over heb spendeer ik dat aan muziek maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34
-DarkShadow- schreef op 27 April 2003 @ 19:55:
Ja, een velleman 12-kanaals mengpaneel :P
Of bedoelde je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
zoiets... maar dan dus geen velleman.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:58
heeft iemand van jullie ervaring met edirol speakers en wel de
Aktiv-Monitor Edirol MA20 en
Aktiv-Monitor Edirol MA15
en evt
de Alesis M1 active 520

dit is namelijk een beetje mijn budget, ik wil het gebruiken voor luisteren maar ook componeren. en evt soms wat opnemen.

g.,

rutger
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste