Weer een nieuw proggel: MSN client

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 09:47
Zo, ik had de laatste tijd ff geen zin meer in WinBar (nee, ik ben er niet mee gestopt; ik ga er binnenkort weer aan door :) ) dus ben ik maar begonnen aan een proggeltje dat ik al eerder wilde maken: een MSN client met bot. :)
Erg ver is ie nog niet, maar je kunt al gesprekken voeren (ook met meerdere personen), en hij kan al autoresponden op berichtjes :) Da's trouwens best grappig om te zien, hoe 2 autoresponders tegen elkaar blijven blaten >:)
Het is de bedoeling dat de bot met een plugin systeem wordt uitgevoerd, met bijvoorbeeld een plugin om tweakers.net headlines te verspreiden naar users op de contact list, of (als ik de file transfers doorheb) een FTP-server achtige plugin :) Misschien bouw ik er zelfs scriptsupport a la mircscript voor :)

Het programmaatje is geschreven in Visual Basic, en is voor de verandering een keer open source :) Helaas blijkt het alleen te draaien op machines met Visual Studio geinstalleerd; als dat er niet op staat kan ie de Winsock niet creeren (Deze Winsock wordt in een class aangemaakt, dus niet als component op een form). Als iemand weet hoe ik dat kan omzeilen hoor ik het graag. - Fixed :)
Download:
De client
De source code

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

Arjan A

Cenosillicafoob

Kewl, ik krijg alleen een Active-X error (429, can't create object, is dat van msvbvm6.dll ???)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
Op dinsdag 30 oktober 2001 00:01 schreef Arjan_A het volgende:
Kewl, ik krijg alleen een Active-X error (429, can't create object, is dat van msvbvm6.dll ???)
Nee dat is van die mswinsck.ocx... maar ook al heb je die dan nog werkt het niet als je geen Visual Studio hebt geinstalleerd... daar zit ik dus een beetje mee; als er iemand weet hoe ik dat oplos: graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 23:47 schreef johnwoo het volgende:
Helaas blijkt het alleen te draaien op machines met Visual Studio geinstalleerd; als dat er niet op staat kan ie de Winsock niet creeren (Deze Winsock wordt in een class aangemaakt, dus niet als component op een form). Als iemand weet hoe ik dat kan omzeilen hoor ik het graag.
Maak een installatie package met de package and deployment wizzard van VB dan propt ie de meuk die ie nodig gaat hebben er vanzelf wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

Arjan A

Cenosillicafoob

Ja, of stop hem ook in de zip

-edit-
Ik heb mswinsck trouwens wel, dus daar ligt het niet aan (goed: niet goed gelezen, heb ook geen zin om Visual Studio te installeren)
Component services wil ook al niet :(

Kun je niet een MSI-tje maken?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
Op dinsdag 30 oktober 2001 00:04 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Maak een installatie package met de package and deployment wizzard van VB dan propt ie de meuk die ie nodig gaat hebben er vanzelf wel bij.
Ik heb het ff geprobeerd; hij stopt inderdaad alle benodigde files erbij, maar na install op een non-VS machine blijft die error nog steeds...
Ik maak de Winsock nu aan met
code:
1
Set Socket = New Winsock

met MSWINSCK.OCX als component in het project. Als ik
code:
1
Set Socket = CreateObject("MSWinsockLib.Winsock")

gebruik krijg ik hem ook. Behalve dan op machines met VS erop; daar lukt het wel. Misschien dat er een license nodig is om components op een dergelijk manier te creeren? Zelf lijkt me dat nogal stug, want als je een componentje op een form sleept werkt het overal goed... Alleen zit het nu in een class ipv op een form.

[edit] het gaat steeds meer richting Programming :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 00:17 schreef johnwoo het volgende:
Misschien dat er een license nodig is om components op een dergelijk manier te creeren? Zelf lijkt me dat nogal stug, want als je een componentje op een form sleept werkt het overal goed...
Dow! Klinkt stug maar toch is het zo, als je 'm op je form rot, compileerd ie dat licence in je exe file mee en wordt je object via de IClassfactory2 interface gecreeerd, als je 'n createobject doet pakt ie de normale IClassfactory welke een licence in de registry nodig heeft, drom werkt het niet, kan je 'm niet gewoon in 'n control array mikken op een dummy form en dan met load /unload "dynamish" aanmaken. Ps. zorg wel dat je Service pack 5 draait anders heb je nogal last van 'n memory leakje tijdens het load/unloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
Op dinsdag 30 oktober 2001 00:26 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Dow! Klinkt stug maar toch is het zo, als je 'm op je form rot, compileerd ie dat licence in je exe file mee en wordt je object via de IClassfactory2 interface gecreeerd, als je 'n createobject doet pakt ie de normale IClassfactory welke een licence in de registry nodig heeft, drom werkt het niet, kan je 'm niet gewoon in 'n control array mikken op een dummy form en dan met load /unload "dynamish" aanmaken. Ps. zorg wel dat je Service pack 5 draait anders heb je nogal last van 'n memory leakje tijdens het load/unloaden.
OK er bestaat een 1:1 relatie tussen Conversation objecten en de forms die ermee geassocieerd worden, dus ik heb nu op dat form een socket gepleurd die ik bind aan de Conversations, en de socket voor de Messenger class staat op het main form. Het is wel wat minder elegant dan het opnemen van de Winsock in de class zelf, maar het werkt iig :)

Nieuwe versies van de binary en de source staan op dezelfde plek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
*Kick*

De client is alweer een stuk verder; er zit nu al een uitgebreide autoresponder in, en een tweakers headlines bot :)
Het probleem met de Winsock is ook opgelost.

Download em hier: MSN Client

[edit]
Er zit nu ook een Winamp bot in, die aan mensen desgevraagd laat weten welk liedje jij aan het luisteren bent. Optioneel kun je ze ook je winamp laten bedienen met /prev /play enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat de tweaker Nieuws tracker, automatisch goed ingesteld als je geen proxy hebt?

Is die automessage niet ongeveer hetzelfde als Msn Plus!

Ik vind het wel heel knap gedaan! Mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:03
hij wil niet d/l :(

iemand een mirrortje voor me

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 31 oktober 2001 09:41 schreef TheGeneral het volgende:
hij wil niet d/l :(

iemand een mirrortje voor me
Oeeehhh! Warez-request!!!

Oh, ehhh uhhh :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Komt hier nog een keer een betere/nieuwere versie van??

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
Op maandag 12 november 2001 09:58 schreef CrashOne het volgende:
Komt hier nog een keer een betere/nieuwere versie van??
Ja, ik ben nu bezig het testproggel om te zetten in de 'echte' client. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Leuk :)

Ik zou het trouwens ook leuk vinden als je (of iemand anders :P) een Messenger toolbar voor Windows XP maakt. Zoiets als de audio player dus, alleen dan de contact list enzo erin.

Zoiets zou het er dan uit gaan zien:

Afbeeldingslocatie: http://files.rb-338.com/.bla/msntoolbar.png

Zou niet moeilijk moeten zijn, aangezien je alleen maar die API van Messenger hoeft te gebruiken en moet weten hoe je zo'n toolbar in elkaar knutselt, wat vast wel op MSDN te vinden is.

Als ik het kon deed ik het zelf, maar helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
*SCHOP*

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
* Vrieskist gebruikt em nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 09:48
Op woensdag 31 oktober 2001 10:43 schreef mithalph het volgende:

Oeeehhh! Warez-request!!!

Oh, ehhh uhhh :P
*D :Y)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 08:41

Rob_de_Rechter

Dixeram

Waanzinnig leuk proggeltje dat je in elkaar hebt gezet!

Ik wacht de volgende update al af....
Wellicht een ideetje: (kweenie of t mogelijk is maarruh...) meerdere accounts combineren? Dat je maar één keer je progje op hoeft te starten....maar dan toch gelijk op meerdere accounts op msn aangemeld bent....

Keep up the good work!

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vond het al vreemd dat ik geen nieuwe WinBar meer zag verschijnen, maar je was dus hier mee bezig... mooi stukje werk moet ik zeggen :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 09:54

Kortfragje

......

als mensen /next intypen doet ie het niet? wisselt niet? maakt de install dir nog uit?

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 23-08 14:12

dreeke

outdated icon

ik heb hem even geprobeerd, maar alsi k een gesprekje wil beginnen duurt het uren voordat ie geinitialiseerd is...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

zo gebeurd hier.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

btw winbar = de_bom!!!!!!! (=positief :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Ik kan niet in signen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
als mensen /next intypen doet ie het niet? wisselt niet? maakt de install dir nog uit?
Ja, daar zat een bugje in; de winamp bot slaat de instellingen pas op als je het proggel afsluit, niet als je het Settings venstertje sluit. Als je em aanzet en dan restart doet ie het wel. Daarna hoef je ook niet meer te restarten als je iets wijzigt.
ik heb hem even geprobeerd, maar alsi k een gesprekje wil beginnen duurt het uren voordat ie geinitialiseerd is...
Het verschilt enorm; bij mij (56K modempje) duur het de ene keer 10 seconden, de andere keer maar 1... Ligt aan MSN :P
Ik kan niet in signen...
Als het goed is zou je zo uit de comm log moeten kunnen opmaken wat daar de reden van is...

Maar dit proggeltje is dus ook nog maar een test he, ik heb het ff gemaakt om te kijken hoe de protocolimplementatie werkt. Op dit moment ben ik het om aan het zetten. Picje:

Afbeeldingslocatie: http://www.lunenburg.cistron.nl/msn/jMSN.gif

Het proggel wordt compleet skinbaar:
- Alle kleuren (titelbar, text enz) zijn aan te passen.
- Het achtergrondpicje voor de contact list is aan te passen.
- De icons voor de verschillende online states zijn aan te passen.
- De smilies in conversations zijn aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dit proggeltje is dus ook nog maar een test he, ik heb het ff gemaakt om te kijken hoe de protocolimplementatie werkt. Op dit moment ben ik het om aan het zetten. Picje:

[afbeelding]

Hmmz.. ziet er niet slecht uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekki
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-12-2004
Op dinsdag 13 november 2001 13:19 schreef johnwoo het volgende:

bij mij ziet 't er niet zo uit, is dat een versie die nog komt of ben ik dom?
ik heb niet eens het knopje 'tools' bovenin staan.

't ziet er best wel goed uit namelijk en ik wil 't misschien wel ff gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Wreed and I like it!

keep on goin'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijft de website voor dit progje???

Het heeft volgens mij nl. wel toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kk heb het proggie uitgebreid getest
het is idd nog een test
maar wle rete goed
dit kan daus echt wel een goed programma worde
kk heb er goede gevoelens bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh kennen we ook HTTP proxys gebruiken?? :(
Of de volgende update ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:06
komen die headlines dan vanzelf naar je toe? Of moet je je daaarvoor aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben zelf ook een beetje uit aan het zoeken hoe het msn protocol werkt en dit is echt dé manier!

good work,

/me komt hier vaker terug om te kijken voor updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Idee :

Wat me ook wel vet lijkt is dat je direct in je contactlijst een p2p netwerk hebt. Is dat mogelijk ? Dus dat je gewoon ergens kan intikken nummer.mp3 en dat bij iedereen gekeken wordt of hij/zij het heeft en dan kan downloaden :)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

het is idd wel een leuk proggie, maar ik vindt het zo irritant dat je de vensters niet kan resizen. Mischien kan je dat ook fiksen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hijs leuk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
Ow, hehe, da's n grote schop :D

Eigenlijk heb ik er sinds mn laatste post niet veel meer aan gedaan :o Ik zal de laatste source eens een keertje opzoeken en posten... (hoop da'k em nog kan vinden :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 23:47 schreef johnwoo het volgende:
Het is de bedoeling dat de bot met een plugin systeem wordt uitgevoerd, met bijvoorbeeld een plugin om tweakers.net headlines te verspreiden naar users op de contact list, of (als ik de file transfers doorheb) een FTP-server achtige plugin :) Misschien bouw ik er zelfs scriptsupport a la mircscript voor :)
vooral dat scriptsupport is mooi, als je dat kan maken! die variabelen bij de autoresponder zijn ook gaaf :-)

ga zo door!
Pagina: 1