een stichting kan net zo goed regels maken, ze hebben immers de laatste hand in alle handelingenquote:Op donderdag 25 oktober 2001 22:41 schreef igmar het volgende:
[..]
Doe eens beter je huiswerk. De stichting is een stichting is omdat het een organisatie is die niet op winst uit is. Ze mogen ook maar een beperkte winst maken.
Optreden tegen domeinkapers is juridisch gezien lastig, aangezien de regelgeving op dat gebied ontbreekt / grijs is.
De enige waterdichte bescherming tegen domeinkapers is een registratie bij het Benelux Merkenburo.
Nawijn rules
I don't trust anything that bleeds for 5 days and doesn't die
Pim for president! Doei links, welkom rechts :)
Iedereen heeft recht op mijn mening
Heb jij wel is iemand dood gemaakt met een blije mus...?
Jah, maar ze hebben er dus geen duidelijke regels voor gemaakt en daarom kunnen ze ze niet aanpakken.quote:Op donderdag 25 oktober 2001 23:39 schreef Kertje het volgende:
[..]
een stichting kan net zo goed regels maken, ze hebben immers de laatste hand in alle handelingen
Ik kom ze trouwens ook maar al te vaak tegen tijdens het zoeken naar een domeinnaam
psies, is ook zo, het is eigenlijks ook al te laat, maar goed, beter laat dan nooit...probleem is dat de sidn daar gewoon geen zin in heeft...quote:Op donderdag 25 oktober 2001 23:43 schreef Bigs het volgende:
[..]
Jah, maar ze hebben er dus geen duidelijke regels voor gemaakt en daarom kunnen ze ze niet aanpakken.
Ik kom ze trouwens ook maar al te vaak tegen tijdens het zoeken naar een domeinnaam
Nawijn rules
Jah Shell heeft iets van 10 sub BV's ofsow, dus zouden ze als nog 50 domeinnamen kunnen reggen, dus das wel zat jahquote:Op donderdag 25 oktober 2001 21:36 schreef Kertje het volgende:
[..]
ik zie het probleem nog steeds niet...
klanten.shell.nl
bedrijven.shell.nl
locaties.shell.nl
wat is nou het probleem? 5 domeinnamen is zat, zelfs voor grotere bedrijven...
quote:btw, grote bedrijven hebben hun handels produkten als aparte inschrijving bij verschillende dingen staan, kijk, dan is dat gewoon mogelijk...
Het is volgens mij erg moeilijk zulke ingewikkelde
En dan hebben we het alleen nog maar over de .nl-domeinen.....een zichzelf respecterend bedrijf zou toch eigenlijk zijn bedrijfsnaam zowel in .com als in .nl moeten hebben....maar das al helemaaaaaaal niet meer mogelijk
Hmm...dit wordt een steeds depressievere zaak zo
Met ze allen gewoon nooit een domeinnaam kopen/huren van een kaper.....dan gaan ze vanzelf failliet....hoop ik..
* JointFillah is bedroefd snif
~* Peace, Love & XTC *~
.com vind ik niet zo spannend, puur omdat .com voor iedereeen registreerbaar is.... .nl is echt alleen voor nederlandse bedrijven, teminste, dat was de bedoeling....quote:Op vrijdag 26 oktober 2001 02:34 schreef JointFillah het volgende:
[..]
Jah Shell heeft iets van 10 sub BV's ofsow, dus zouden ze als nog 50 domeinnamen kunnen reggen, dus das wel zat jah
[..]
Elk handelsproduct een eigen KvK-nr? Bedoel je dat? Of bedoel je SubBV's zoals ShellGeoStar,ShellPolis,etc ?
Het is volgens mij erg moeilijk zulke ingewikkeldeconstructies als Geldersch Beheer te beperken in hun mogelijkheden veel domeinen te reggen en toch normale bedrijven _niet_ al te veel te beperken in domeinregistratie.....
En dan hebben we het alleen nog maar over de .nl-domeinen.....een zichzelf respecterend bedrijf zou toch eigenlijk zijn bedrijfsnaam zowel in .com als in .nl moeten hebben....maar das al helemaaaaaaal niet meer mogelijk
Hmm...dit wordt een steeds depressievere zaak zo![]()
Met ze allen gewoon nooit een domeinnaam kopen/huren van een kaper.....dan gaan ze vanzelf failliet....hoop ik..
* JointFillah is bedroefd snif
tip is gewoon als je bedrijf gaat beginnen zou ik eerst kijken of je domeinnaam vrij is en anders maar ander bedrijfsnaampje bedenken
Nawijn rules
Hmmz dat kan je ook tegen hun gebruiken.quote:Op donderdag 18 oktober 2001 18:49 schreef Dragon_Lee het volgende:
Sommigen onder ons begrijpen nog altijd niet waar een paar van de truckjes zitten..
Veel van die domeinhosting bedrijven verschuilen zich achter zgn. domain checkers...
Ze spelen er op dat de klant checkt of een domein nog vrij is of niet, en indien dit een financieel aantrekkelijke naam is nemen zij de "optie" om hem maar even te registreren...
[..]
Gewoon vanaf een paar verschillende ip's de meest vreemde namen checken.
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Dat heeft het bestuur. Ten tweede heeft de overheid ook een vinger in de pap, dus zo simpel is het niet.quote:een stichting kan net zo goed regels maken, ze hebben immers de laatste hand in alle handelingen
Ter info : het staat op de agenda van de ledenvergadering van December. Ik hoop dat er wat uitkomt, ik zal iig me best doenquote:een stichting kan net zo goed regels maken, ze hebben immers de laatste hand in alle handelingen
de overheid is veelste dom hierin, dit soort taferelen komen al jaren voor bij nieuwe technologie, ze snappen er niks van en als het te laat is grijpen ze in...quote:Op vrijdag 26 oktober 2001 09:05 schreef igmar het volgende:
[..]
Dat heeft het bestuur. Ten tweede heeft de overheid ook een vinger in de pap, dus zo simpel is het niet.
typisch voorbeeld van als het kalf verdronken is dempt men de put
Nawijn rules
Reg. datum: 15 oktober 2000
haha cool, ik heb de lay-out voor die back-end gemaaktquote:Op donderdag 18 oktober 2001 18:39 schreef Knakker het volgende:
Via een bureau in Nijmegen kon ik een databasebeheersysteem maken voor BliXeM. Ben er een tijd mee bezig geweest (week of 6), en gedurende die tijd is constant contact onderhouden werd met BliXeM - iedere week hebben ze de vorderingen (en sourcecode) kunnen bekijken.
nog genoten van mijn phpMyAdmin rip-off?