Toon posts:

Blixem: Stelletje domeinkapers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.728 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik word helemaal gek van Blixem.nl, ze kapen echt ieder domein dat nog vrij is, bijna een 2e namespace. Het gebeurd mij zo vaak dat ik check of een domeinnaam nog vrij is, en dan blijkt dat Blixem hem al heeft gekaapt. Ze gebruiken hierbij de www.domeinenbank.nl als een soort van stichting, om te doen alsof het allemaal normaal is dat zie die domeinnamen kapen...

Als klap op de vuurpijl hebben ze ook www.pdnl.nl ook als stichting. Voor persoons domeinnamen.

Wat ze doen is alsvolgt:
Ze doen alsof deze stichtingen zonder winst (dat mag een stichting niet) de domeinnamen doorverkoopt, echter, de stichting verkoopt alleen domeinnamen van blixem door, dus je voelt hem al hangen...ze geven de kopers een indruk alsof ze zeer goedkoop aan hun domeintje kunnen komen en ondertussen draaien ze dikke winst...een zeer slinkse manier van bedrijfje spelen...

ik :r hierop, stelletje aasgieren

zo...ben ik dit ook weer kwijt :)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-12 12:01
Nee, vuurwerk is lekker wou je zeggen......
Had vlak voor de lancering van windows2000 gezien dat dit domeinnaam windows2000.com nog te koop was. Dus ik dat ding aanvragen bij vuurwerk...alles goed ingevuld enzo, je kent t wel...zou een contract binnen 2 dagen thuis worden gestuurd.......Kijk ik 's avonds nog effe, IS DAT DOMEIN PLOTS VAN MICROSOFT!!!! die vuile etters hebben die zooi gewoon voor mn neus van me afgejat en aan microsoft verkocht...krijg ik 2 dagen later nog wel dat contract in de bus....ja, lekker nutteloos heh...... Heeft me flink wat geld gekost......Microsoft had lekker af kenne dokken anders ik :r op Vuurwerk en :r al helemaal ik MicroSchoft

ik heb gesproken

iRacing Profiel

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op donderdag 18 oktober 2001 09:20 schreef kroegtijger het volgende:
Had vlak voor de lancering van windows2000 gezien dat dit domeinnaam windows2000.com nog te koop was. Dus ik dat ding aanvragen bij vuurwerk...alles goed ingevuld enzo, je kent t wel...zou een contract binnen 2 dagen thuis worden gestuurd.......Kijk ik 's avonds nog effe, IS DAT DOMEIN PLOTS VAN MICROSOFT!!!! die vuile etters hebben die zooi gewoon voor mn neus van me afgejat en aan microsoft verkocht...krijg ik 2 dagen later nog wel dat contract in de bus....ja, lekker nutteloos heh...... Heeft me flink wat geld gekost......Microsoft had lekker af kenne dokken anders ik :r op Vuurwerk en :r al helemaal ik MicroSchoft

ik heb gesproken
zelfs al heb je hem kunnen reggen, dan was je hem 2 weken later toch kwijtgeraakt.. je mag geen productnamen reggen die niet van jouw zijn.. zo mag ik bijv www.magi.nl nie kapen want die kunnen ze zo terugkrijgen

blup

Verwijderd

Helaas, waarschijnlijk had je die domeinnaam toch wel in moeten leveren (als het je al gelukt was om hem te registreren). Enne, Vuurwerk heeft die domeinnaam niet aan MS verkocht! Zij kunnen er dus ook niets aan doen.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 22:15
Op donderdag 18 oktober 2001 09:30 schreef Who_the_man het volgende:
Helaas, waarschijnlijk had je die domeinnaam toch wel in moeten leveren (als het je al gelukt was om hem te registreren). Enne, Vuurwerk heeft die domeinnaam niet aan MS verkocht! Zij kunnen er dus ook niets aan doen.
Hoe weet je zker dat vuurwerk die niet verkocht heeft :?

Heb jij soms inside information :P >:)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12 10:13

igmar

ISO20022

Hoe weet je zker dat vuurwerk die niet verkocht heeft :?

Heb jij soms inside information :P >:)
Windows is een handerlsmerk. Indien M$ naar de rechter stapt kost het vuurwerk een hoop geld. Ik denk niet dat ze zo dom zijn.

Igmar

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 11:11 schreef igmar het volgende:

[..]

Windows is een handerlsmerk. Indien M$ naar de rechter stapt kost het vuurwerk een hoop geld. Ik denk niet dat ze zo dom zijn.

Igmar
Inderdaad, dat dacht ik dus ook al

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 10:59
Same here. Ook een domein willen registreren (aoa.nl) via sidn, bleek al geregistreert te zijn en gehost te worden door Blixem internet. Via de domeinenbank wordt het domein aangeboden. Interessant hier aan is dat al die bedrijven van GELDERSCH BEHEER zijn (capitals, opdat iedereen dit onthoud!). Aangezien we het bezit van dit domein wel belangrijk vonden, hebben we geinformeerd bij de domeinenbank: de 'opdrachtgever' wilde er 2500 piek voor hebben. Als we het voor minder wilden hebben, moesten we maar een bod doen. We hebben toen een zeer laag bod gedaan met het verhaal dat we een stichting zijn (=weinig geld) en het feit dat ze het toch niet aan iemand anders kwijt konden. Dit bod is niet geaccepteerd maar ze zijn r iets boven gaan zitten. Domein dus -voor nog steeds teveel geld- van ze overgenomen.
Helaas voor ons hadden we geen rechten op de domeinnaam, omdat het geen geregistreerd handelsmerk was (Atmosphere Open Air is dat trouwens wel).
Zou in ieder geval eens informeren als ik jou was.. en vooral niet laten merken dat je er zeer veel belang bij hebt. Succes!

• kroegtijger
Maar ik wilde Windows2000.com aankopen VOOR het als product op de markt kwam (in zowel Amerika als Nederland) en dan is het denk ik dus nog geen productnaam (aangezien er nog geen product is) en dus zou die vrij te verkrijgen moeten zijn lijkt me. Overigens heeft microsoft nu wel zo'n beetje alles waar de naam windows in zit geclaimd (zat 2 dagen tussen.....de fuckers!!) kortom, ik voel me dus gewoon flink genaaid, en het was niet eens lekker :r

iRacing Profiel

Verwijderd

:r :r :r GELDERSCH BEHEER :r :r :r

bij menige whois kom je ze tegen.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:54

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 18 oktober 2001 15:14 schreef kroegtijger het volgende:
Maar ik wilde Windows2000.com aankopen VOOR het als product op de markt kwam (in zowel Amerika als Nederland) en dan is het denk ik dus nog geen productnaam (aangezien er nog geen product is) en dus zou die vrij te verkrijgen moeten zijn lijkt me. Overigens heeft microsoft nu wel zo'n beetje alles waar de naam windows in zit geclaimd (zat 2 dagen tussen.....de fuckers!!) kortom, ik voel me dus gewoon flink genaaid, en het was niet eens lekker :r
Eigenlijk ben jij dan net zo goed een domeinkaper.

De islam kan uw vrijheid schaden

• kroegtijger
Ja, dat klopt. Maar ik probeer niet domeinen te kapen van van particulieren, maar als ik de kans krijg zal ik het niet nalaten geld uit de zakken van Microschoft te kloppen. Die etters verdienen al genoeg met hun gejatte software die vol met bugs zit.........

B-)

iRacing Profiel

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 15:14 schreef kroegtijger het volgende:
Maar ik wilde Windows2000.com aankopen VOOR het als product op de markt kwam (in zowel Amerika als Nederland) en dan is het denk ik dus nog geen productnaam (aangezien er nog geen product is) en dus zou die vrij te verkrijgen moeten zijn lijkt me.
Krijgen wel, teruggeven ook. Microsoft heeft de naam windows2000 echt wel voordat ze bekent maakten hoe de nieuwe windows ging heten, gedeponeerd als merk. Dus ook al had je hem gekregen, dan was je hem evensnel weer kwijt geweest.

• kroegtijger
en toch voel ik me genaaid.....

Ik vraag em aan en nog geen 4 uur daarna staat ie doorgelinkt naar de microsoft-site.....

Ze hadden dan op zn minst even netjes een mailtje ofzo kunnen sturen... Maar inplaats daarvan sturen ze me een nutteloos contract!! de naaiers......

:r

iRacing Profiel

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:56
Op donderdag 18 oktober 2001 09:20 schreef kroegtijger het volgende:

ik heb gesproken
associale domeinkaper.... :r

• Knakker
  • Laatst online: 20-12 15:35
Ik heb ook leuke ervaringen met BliXeM ... Naaiers zijn het.

Via een bureau in Nijmegen kon ik een databasebeheersysteem maken voor BliXeM. Ben er een tijd mee bezig geweest (week of 6), en gedurende die tijd is constant contact onderhouden werd met BliXeM - iedere week hebben ze de vorderingen (en sourcecode) kunnen bekijken. Toen het produkt af was, was het geheel "opeens" niet goed.

Het was slordig geprogrammeerd (viel op zich best mee, er zat wel redelijk structuur in - maar goed, ik ben geen afgestudeerd informaticus maar daar was de prijs dan ook zeker naar!), ik maakte gebruik van "rare variabelnamen" (ik heb steeds voor het fetchen van een mysql query result de variabele "bla" gebruikt, oei wat moeilijk :P ) - deze 2 maakten het heel erg moeilijk voor hen om zelf het systeem te updaten waar nodig. LOL...verder hadden ze nog meer commentaar - allemaal dingen die in 5 mins gefixed zouden zijn. Bovendien zijn ze iedere keer op de hoogte geweest van de vorderingen, en hadden deze dingen dus EERDER aan moeten dragen.

Ze hebben het bureau NIET betaald :) Naja, ik heb m'n geld gekregen van dat bureau (het ging echt niet om veel geld) dus het zal mij een worst zijn.

Ikzelf had ze voor het kantongerecht gesleept. Maar ja, dat ben ik :Y)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Dragon_Lee
  • Laatst online: 30-11 17:57

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Sommigen onder ons begrijpen nog altijd niet waar een paar van de truckjes zitten..

Veel van die domeinhosting bedrijven verschuilen zich achter zgn. domain checkers...
Ze spelen er op dat de klant checkt of een domein nog vrij is of niet, en indien dit een financieel aantrekkelijke naam is nemen zij de "optie" om hem maar even te registreren...

Dit is me over de jaren al herhaaldelijk overkomen :'( ....ik gebruik nu dan ook ALLEEN maar de site "www.checkdomain.com" die niet aan een bedrijf gebonden is...
Ik heb ooit vaag vernomen in de wandelgangen dat Nederlandse bedrijven die alleen op deze manier van "zakendoen" zijn toegespeeld gewoon een aardig bedrag betalen aan bepaalde Nederlandse sites die "eigen" banden met domaincheckers hebben...
Of dit nog steeds zo is weet ik niet, maar weet wel dat zulke gevallen van domeinkaping nog steeds veel voorkomen.. :(

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

ik heb al zo vaak gedacht dat heel dat domeinkaper gebeuren zwaar afgeschaft zou moeten worden...

En het is zooo simpel tegen te gaan... een simpel regeltje... dat je een domein alleen mag registreren als je er binnen 30 dagen ook een website op zet... ofzo

hoewel dit natuurlijk erug makkelijk te faken is...

/me spreekt zichzelf wel vaker tegen

• Mark
Check domeinen gewoon altijd direct bij de verantwoordelijke instantie. NL domainen dus altijd checken bij Domain registery NL.
Er zijn inderdaad een aantal providers (ik weet dat 3 grote het doen) welke loggen waarop mensen zoeken bij een domain search.....

• Dragon_Lee
  • Laatst online: 30-11 17:57

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

En voor Kroegtijger...je bent en blijft domeinkaper...

Maar wat ik eerder denk dat er gebeurd is, is dat ofwel het domein tijdelijk DNS/IP loos was vanwege dat MS er een nieuwe server aan ging hangen....

Ofwel dat MS het domein eerst op een eigen holding had zitten, en deze net rond de tijd dat jij 't opvroeg aan het moven was naar MS zelf...en 't domein dus over een kleine tijd vrij leek...maar de MS transfer/claim liep al en dan kan vuurwerk of wie dan ook niets anders doen dan in de rij gaan staan mocht de registratie van MS niet doorgaan..

Dit zeg ik omdat ik nl. al zo'n maand of 4 voordat zelfs maar enig detail over de vormen van win2k uit was al op www.windows2000.com geweest was, en dat weet ik zeker...(werd toen doorgelinkt naar de main MS site).

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Topicstarter
:r nogmaals YUK

• kroegtijger
Toch schijt ik nog op vuurwerk en microsoft..... Ik vertrouw die ellendelingen voor geen meter.....
:(

iRacing Profiel

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 23:56 schreef kroegtijger het volgende:
Toch schijt ik nog op vuurwerk en microsoft..... Ik vertrouw die ellendelingen voor geen meter.....
Tjaap... |:(

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb ook eens zo iets gehad met freehosting...

Ik daar checken of iets nog vrij was... half uur nagedacht of ik het moest doen, helaas was geregged op naam van free hosting :(

zijn ze later nog voor op de vingers getikt door SIDN geloof ik

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 00:23 schreef 4of9 het volgende:
zijn ze later nog voor op de vingers getikt door SIDN geloof ik
Tjaap.. als de SIDN een beetje ruggegraat had gehad hadden ze al die domein kapers moeten asskicken. Maar het zal wel financieel gezien gunstig zijn waardoor het gedoogd wordt ;)

• Mark
Op vrijdag 19 oktober 2001 00:36 schreef sproggle het volgende:

[..]

Tjaap.. als de SIDN een beetje ruggegraat had gehad hadden ze al die domein kapers moeten asskicken. Maar het zal wel financieel gezien gunstig zijn waardoor het gedoogd wordt ;)
Tjaap.... ( :? )...SIDN zijn gewoon watjes. Aangezien ze moeten leven van de contributie die leden betalen + de kosten per domein welke ze van leden ontvangen durven ze gewoon niks.

• Mark
Op donderdag 18 oktober 2001 23:56 schreef kroegtijger het volgende:
En ik vertrouw jou nog minder. Je valt mensen aan op iets waar je jezelf schuldig aan (probeert) maakt...

Verwijderd

En ik vertrouw jou nog minder. Je valt mensen aan op iets waar je jezelf schuldig aan (probeert) maakt...
toucheeeeeeee pussycat ....

Domeinkapers zijn gewoon lame... maar aan de andere kant zijn ze gewoon slim ... als je eerder dan Disney op het idee komt om www.mickymouseiscool.com te reggen... jah .. dan mag disney je veel centjes betalen om het te kopen

Maar om 40000 domeinen te kopen... dat is niet "slim" zijn.. dat is :r

en om een domeincheck formpje te hebben die standaard meteen de url regged is :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

Verwijderd

Een jaar geleden voor mijn werk wat domeinchecks gedaan bij vuurwerk.
Domein vrij => registreren => toch bezet.
Lekkere lui daar. Als je een leuke algemene naam hebt, dan niet naar vuurwerk toe.

• ijdod
  • Laatst online: 19-12 11:33
kroegtijger:
Ja, dat klopt. Maar ik probeer niet domeinen te kapen van van particulieren, maar als ik de kans krijg zal ik het niet nalaten geld uit de zakken van Microschoft te kloppen. Die etters verdienen al genoeg met hun gejatte software die vol met bugs zit.........
Ja ja, erg l337 hoor. Is het nog geen bedtijd?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Rukapul
  • Laatst online: 12:24
Op vrijdag 19 oktober 2001 09:06 schreef Ransweijck het volgende:
Een jaar geleden voor mijn werk wat domeinchecks gedaan bij vuurwerk.
Domein vrij => registreren => toch bezet.
Lekkere lui daar. Als je een leuke algemene naam hebt, dan niet naar vuurwerk toe.
Zelfde gehad bij vuurwerk. Een keer het domein interactief.net willen registeren, maar even gewacht na het controleren. Een week later was het geregd :( Toen nog via vuurwerk, inmiddels name****.

Verwijderd

Topicstarter
2 simpel regeltjes:

- het is verboden om domeinnamen te registreren welk niet direct inverband staan met de bedrijfsactiviteiten en/of handelsnamen

- Een bedrijf mag niet meer dan 5 domeinnamen registreren per K.v.K. inschrijving....

helaas hadden ze deze regels 5 jaar geleden moeten invoeren, nu is het al te laat

• Rukapul
  • Laatst online: 12:24
Op vrijdag 19 oktober 2001 10:51 schreef Kertje het volgende:
2 simpel regeltjes:

- het is verboden om domeinnamen te registreren welk niet direct inverband staan met de bedrijfsactiviteiten en/of handelsnamen

- Een bedrijf mag niet meer dan 5 domeinnamen registreren per K.v.K. inschrijving....

helaas hadden ze deze regels 5 jaar geleden moeten invoeren, nu is het al te laat
Heel leuk die regeltjes, maar op die manier is het voor particulieren onmogelijk om persoonlijke/interesse/hobby pagina's op te zetten met een bijbehorende domeinnamen. (Dit kunnen heel algemene woorden zijn.)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 11:10 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Heel leuk die regeltjes, maar op die manier is het voor particulieren onmogelijk om persoonlijke/interesse/hobby pagina's op te zetten met een bijbehorende domeinnamen. (Dit kunnen heel algemene woorden zijn.)
particulieren behoren niet eens een *.nl adres te hebben, particulieren behoren *.123.nl te hebben of anders nemen ze maar een .com/.net/.org/.cx/.nu etcetc

DAT particulieren een *.nl adres hebben is puur omdat ze op de kvk van een bedrijf meeliften

Verwijderd

Gebruik gewoon de unix commando's 'whois tweakers.net@whois.networksolutions.com' of whois.nic.nl voor NL domains :).

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 11:39 schreef [nielsonline] het volgende:
Gebruik gewoon de unix commando's 'whois tweakers.net@whois.networksolutions.com' of whois.nic.nl voor NL domains :).
Goedemorgen niels, topic al door gelezen of meteen maar op 'post reply' geklikt? :)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:26

Stewie!

Keen must die!

Op vrijdag 19 oktober 2001 11:45 schreef sproggle het volgende:

[niels zei bladebla en onzin en niet bruikbaar op windows]

Goedemorgen niels, topic al door gelezen of meteen maar op 'post reply' geklikt? :)
lol
>:)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:24

BrZ

hmmzz... die gasten hebben ook brz.nl geregged... es contact met ze op genomen, kon het overnemen voor 3 ruggen :r

Verwijderd

http://www.basenames.nl is nog zoiets. Kopen een hele hoop achternamen op en gaan die dan te huur aanbieden voor iets van een Fl 60 per jaar voor 1 email adres ! Echt :r

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 11:45 schreef sproggle het volgende:

[..]

Ik heb het hele topic doorgelezen ja :). Hoezo? 't was nog vroeg toen ik dat deed ;)

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
2 simpel regeltjes:

--------------------------------------------------------------------------------

Die regels he zijn die al van kracht of niet?? En gelden deze dan ook op eerdere geregistreerde domeinnamen?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 14:53 schreef Rintje het volgende:
quote:
2 simpel regeltjes:

Die regels he zijn die al van kracht of niet?? En gelden deze dan ook op eerdere geregistreerde domeinnamen?
nope, niet van kracht, en als dat ooit nog zou gebeuren is het imho toch al te laat

• The Source
  • Laatst online: 11:13
Een nieuw slachtoffer van Blixem!!!

Syntegra.nl verloren aan domeinhandelaar

Het grote IT-adviesbureau Syntegra in Zoetermeer is haar domein Syntegra.nl kwijt. Het bedrijf was te laat met het betalen van de rekening aan de Stichting Internet Domein Registratie en moest toezien hoe domeinenhandelaar Blixem Internet het domein aanvroeg voor haar klant Parknet.

http://www.planet.nl/multimedia2/0,1674,101_1499_226462,00.html

• Mark
Op donderdag 25 oktober 2001 00:06 schreef The Source het volgende:
Een nieuw slachtoffer van Blixem!!!

Syntegra.nl verloren aan domeinhandelaar

Het grote IT-adviesbureau Syntegra in Zoetermeer is haar domein Syntegra.nl kwijt. Het bedrijf was te laat met het betalen van de rekening aan de Stichting Internet Domein Registratie en moest toezien hoe domeinenhandelaar Blixem Internet het domein aanvroeg voor haar klant Parknet.

http://www.planet.nl/multimedia2/0,1674,101_1499_226462,00.html
Klopt niet helemaal: http://www.security.nl/artikel.php3?id=2479

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 00:50 schreef RedRoon het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal: http://www.security.nl/artikel.php3?id=2479
jawel, klopt als een klaarklontje, echt dat hele blixem, geldersbeheer enzo, is een grote pot nat, die zich zo hebben lopen opdelen in sub bedrijfjes en stichtingen dat het lijkt alsof het allemaal toeval en perongelijk gaat...ze wijzen je altijd door naar de een of de ander en niemand weet nergens van....

:r !!!!!!!!!!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:15
ik had mijn domein geregd bij onze hosting provider, belt ie een uurtje later op ja hij bestaat al maar maak je geen zorgen ik bel je over een uurtje ongeveer terug. Uurtje later belde die op dat ie em terug heeft gekregen :)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-12 10:18

Whizzer

Flappie!

Regel 2:
Aardige regel, maar is toch niet zomaar in te voeren. Zal vaak genoeg gebeuren dat een bedrijf meerdere (en ook meer dan 5) _nuttige_ domeinnamen heeft... Neem een groot bedrijf, bijvoorbeeld shell, die mensen hebben echt niet alleen shell.nl ofzo... Vaak hebben de bedrijven ook nog een of ander verweg nergens mee te maken domain voor test-doeleinden enzo

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 19:45 schreef Whizzer het volgende:

[..]

Aardige regel, maar is toch niet zomaar in te voeren. Zal vaak genoeg gebeuren dat een bedrijf meerdere (en ook meer dan 5) _nuttige_ domeinnamen heeft... Neem een groot bedrijf, bijvoorbeeld shell, die mensen hebben echt niet alleen shell.nl ofzo... Vaak hebben de bedrijven ook nog een of ander verweg nergens mee te maken domain voor test-doeleinden enzo
das toch onzin, er bestaan ook dingen zoals subdomeins of subdirectories... en voor testdoeleinden een domeinnaam registreren is al helemaal onzinning

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

JointFillah

Techno Addict

Op donderdag 25 oktober 2001 19:57 schreef Kertje het volgende:

[..]

das toch onzin, er bestaan ook dingen zoals subdomeins of subdirectories... en voor testdoeleinden een domeinnaam registreren is al helemaal onzinning
It's all about the name

Veel grote bedrijven registreren ook domeinnamen voor tijdelijke doeleinden zoals reclamecampagnes die op een bepaald moment lopen....alleen al de verschillende portals van autofabrikanten/importeurs voor verschillende reclame-campagnes is al een behoorlijk groot aantal....

Vind jij http://www.community.customers.renault.nl/clio/sport goed klinken :? Enne kan jij het onthouden als je het gedurende 3 seconden in beeld ziet staan bij een reclame voor de nieuwe Renaul Clio :? Ikke niet iig :z

Wat zou je dan moeten doen met parties van ID-T, Q-dance of zelfs radio538 :? Of nog moeilijker....een party georganiseerd door hen allemaal :? Iets als TranceEnergy.... www.trance-energy.id-t.com of www.trance-energy.radio538.nl :?

Zoveel :? :? :? moet wel verwarring al om aangeven lijkt me :D

BTW: Ik hoop dat die gasten van Geldersch Beheer nou us snel failliet gaan, net zoals NameSpace in de tijd deed (Goeie oude tijd :7 )...je kan als bedrijf of organisatie geen naam meer bedenken of de domeinnaam is al weer in bezit van een 1 of andere :r kaper :(

~* Peace, Love & XTC *~

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 21:22 schreef JointFillah het volgende:

[..]

It's all about the name

Veel grote bedrijven registreren ook domeinnamen voor tijdelijke doeleinden zoals reclamecampagnes die op een bepaald moment lopen....alleen al de verschillende portals van autofabrikanten/importeurs voor verschillende reclame-campagnes is al een behoorlijk groot aantal....

Vind jij http://www.community.customers.renault.nl/clio/sport goed klinken :? Enne kan jij het onthouden als je het gedurende 3 seconden in beeld ziet staan bij een reclame voor de nieuwe Renaul Clio :? Ikke niet iig :z

Wat zou je dan moeten doen met parties van ID-T, Q-dance of zelfs radio538 :? Of nog moeilijker....een party georganiseerd door hen allemaal :? Iets als TranceEnergy.... www.trance-energy.id-t.com of www.trance-energy.radio538.nl :?

Zoveel :? :? :? moet wel verwarring al om aangeven lijkt me :D

BTW: Ik hoop dat die gasten van Geldersch Beheer nou us snel failliet gaan, net zoals NameSpace in de tijd deed (Goeie oude tijd :7 )...je kan als bedrijf of organisatie geen naam meer bedenken of de domeinnaam is al weer in bezit van een 1 of andere :r kaper :(
ik zie het probleem nog steeds niet...

klanten.shell.nl
bedrijven.shell.nl
locaties.shell.nl

wat is nou het probleem? 5 domeinnamen is zat, zelfs voor grotere bedrijven...

btw, grote bedrijven hebben hun handels produkten als aparte inschrijving bij verschillende dingen staan, kijk, dan is dat gewoon mogelijk...

• igmar

igmar

ISO20022

Doe eens beter je huiswerk. De stichting is een stichting is omdat het een organisatie is die niet op winst uit is. Ze mogen ook maar een beperkte winst maken.

Optreden tegen domeinkapers is juridisch gezien lastig, aangezien de regelgeving op dat gebied ontbreekt / grijs is.

De enige waterdichte bescherming tegen domeinkapers is een registratie bij het Benelux Merkenburo.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 22:41 schreef igmar het volgende:

[..]

Doe eens beter je huiswerk. De stichting is een stichting is omdat het een organisatie is die niet op winst uit is. Ze mogen ook maar een beperkte winst maken.

Optreden tegen domeinkapers is juridisch gezien lastig, aangezien de regelgeving op dat gebied ontbreekt / grijs is.

De enige waterdichte bescherming tegen domeinkapers is een registratie bij het Benelux Merkenburo.
een stichting kan net zo goed regels maken, ze hebben immers de laatste hand in alle handelingen

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 23:39 schreef Kertje het volgende:

[..]

een stichting kan net zo goed regels maken, ze hebben immers de laatste hand in alle handelingen
Jah, maar ze hebben er dus geen duidelijke regels voor gemaakt en daarom kunnen ze ze niet aanpakken.

Ik kom ze trouwens ook maar al te vaak tegen tijdens het zoeken naar een domeinnaam :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 23:43 schreef Bigs het volgende:

[..]

Jah, maar ze hebben er dus geen duidelijke regels voor gemaakt en daarom kunnen ze ze niet aanpakken.

Ik kom ze trouwens ook maar al te vaak tegen tijdens het zoeken naar een domeinnaam :(
psies, is ook zo, het is eigenlijks ook al te laat, maar goed, beter laat dan nooit...probleem is dat de sidn daar gewoon geen zin in heeft...

• JointFillah
  • Laatst online: 11:09

JointFillah

Techno Addict

Op donderdag 25 oktober 2001 21:36 schreef Kertje het volgende:

[..]

ik zie het probleem nog steeds niet...

klanten.shell.nl
bedrijven.shell.nl
locaties.shell.nl

wat is nou het probleem? 5 domeinnamen is zat, zelfs voor grotere bedrijven...
Jah Shell heeft iets van 10 sub BV's ofsow, dus zouden ze als nog 50 domeinnamen kunnen reggen, dus das wel zat jah ;)
btw, grote bedrijven hebben hun handels produkten als aparte inschrijving bij verschillende dingen staan, kijk, dan is dat gewoon mogelijk...
:? Elk handelsproduct een eigen KvK-nr? Bedoel je dat? Of bedoel je SubBV's zoals ShellGeoStar,ShellPolis,etc ?

Het is volgens mij erg moeilijk zulke ingewikkelde :r constructies als Geldersch Beheer te beperken in hun mogelijkheden veel domeinen te reggen en toch normale bedrijven _niet_ al te veel te beperken in domeinregistratie.....

En dan hebben we het alleen nog maar over de .nl-domeinen.....een zichzelf respecterend bedrijf zou toch eigenlijk zijn bedrijfsnaam zowel in .com als in .nl moeten hebben....maar das al helemaaaaaaal niet meer mogelijk :(

Hmm...dit wordt een steeds depressievere zaak zo ;( ;(

Met ze allen gewoon nooit een domeinnaam kopen/huren van een kaper.....dan gaan ze vanzelf failliet....hoop ik..
* JointFillah is bedroefd snif ;(

~* Peace, Love & XTC *~

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 02:34 schreef JointFillah het volgende:

[..]

Jah Shell heeft iets van 10 sub BV's ofsow, dus zouden ze als nog 50 domeinnamen kunnen reggen, dus das wel zat jah ;)
[..]

:? Elk handelsproduct een eigen KvK-nr? Bedoel je dat? Of bedoel je SubBV's zoals ShellGeoStar,ShellPolis,etc ?

Het is volgens mij erg moeilijk zulke ingewikkelde :r constructies als Geldersch Beheer te beperken in hun mogelijkheden veel domeinen te reggen en toch normale bedrijven _niet_ al te veel te beperken in domeinregistratie.....

En dan hebben we het alleen nog maar over de .nl-domeinen.....een zichzelf respecterend bedrijf zou toch eigenlijk zijn bedrijfsnaam zowel in .com als in .nl moeten hebben....maar das al helemaaaaaaal niet meer mogelijk :(

Hmm...dit wordt een steeds depressievere zaak zo ;( ;(

Met ze allen gewoon nooit een domeinnaam kopen/huren van een kaper.....dan gaan ze vanzelf failliet....hoop ik..
* JointFillah is bedroefd snif ;(
.com vind ik niet zo spannend, puur omdat .com voor iedereeen registreerbaar is.... .nl is echt alleen voor nederlandse bedrijven, teminste, dat was de bedoeling....

tip is gewoon als je bedrijf gaat beginnen zou ik eerst kijken of je domeinnaam vrij is en anders maar ander bedrijfsnaampje bedenken :)

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op donderdag 18 oktober 2001 18:49 schreef Dragon_Lee het volgende:
Sommigen onder ons begrijpen nog altijd niet waar een paar van de truckjes zitten..

Veel van die domeinhosting bedrijven verschuilen zich achter zgn. domain checkers...
Ze spelen er op dat de klant checkt of een domein nog vrij is of niet, en indien dit een financieel aantrekkelijke naam is nemen zij de "optie" om hem maar even te registreren...

[..]
Hmmz dat kan je ook tegen hun gebruiken. >:)
Gewoon vanaf een paar verschillende ip's de meest vreemde namen checken.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• igmar

igmar

ISO20022

Dat heeft het bestuur. Ten tweede heeft de overheid ook een vinger in de pap, dus zo simpel is het niet.

• igmar

igmar

ISO20022

Ter info : het staat op de agenda van de ledenvergadering van December. Ik hoop dat er wat uitkomt, ik zal iig me best doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 oktober 2001 09:05 schreef igmar het volgende:

[..]

Dat heeft het bestuur. Ten tweede heeft de overheid ook een vinger in de pap, dus zo simpel is het niet.
de overheid is veelste dom hierin, dit soort taferelen komen al jaren voor bij nieuwe technologie, ze snappen er niks van en als het te laat is grijpen ze in...

typisch voorbeeld van als het kalf verdronken is dempt men de put

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 11:31
Op donderdag 18 oktober 2001 18:39 schreef Knakker het volgende:

Via een bureau in Nijmegen kon ik een databasebeheersysteem maken voor BliXeM. Ben er een tijd mee bezig geweest (week of 6), en gedurende die tijd is constant contact onderhouden werd met BliXeM - iedere week hebben ze de vorderingen (en sourcecode) kunnen bekijken.
haha cool, ik heb de lay-out voor die back-end gemaakt :)

nog genoten van mijn phpMyAdmin rip-off? ;)
Pagina: 1