Hoofdcategorieën
Topicacties

Blixem: Stelletje domeinkapers

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic
(d)SLR Powered

quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 00:36 schreef sproggle het volgende:

[..]

Tjaap.. als de SIDN een beetje ruggegraat had gehad hadden ze al die domein kapers moeten asskicken. Maar het zal wel financieel gezien gunstig zijn waardoor het gedoogd wordt ;)
Tjaap.... ( :? )...SIDN zijn gewoon watjes. Aangezien ze moeten leven van de contributie die leden betalen + de kosten per domein welke ze van leden ontvangen durven ze gewoon niks.

Platforms used : i386 - MIPS - PARISC - PowerPC - Sparc

(d)SLR Powered

quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 23:56 schreef kroegtijger het volgende:
Toch schijt ik nog op vuurwerk en microsoft..... Ik vertrouw die ellendelingen voor geen meter.....
:(
En ik vertrouw jou nog minder. Je valt mensen aan op iets waar je jezelf schuldig aan (probeert) maakt...

GoTMode=On
Reg. datum: 31 augustus 2000

quote:
En ik vertrouw jou nog minder. Je valt mensen aan op iets waar je jezelf schuldig aan (probeert) maakt...

toucheeeeeeee pussycat ....

Domeinkapers zijn gewoon lame... maar aan de andere kant zijn ze gewoon slim ... als je eerder dan Disney op het idee komt om www.mickymouseiscool.com te reggen... jah .. dan mag disney je veel centjes betalen om het te kopen

Maar om 40000 domeinen te kopen... dat is niet "slim" zijn.. dat is :r

en om een domeincheck formpje te hebben die standaard meteen de url regged is :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

A good friend bails you out of jail at 4 a clock in the morning. A great friend will sit next to you and say "That was fucking awsome"

Still under contruction

Een jaar geleden voor mijn werk wat domeinchecks gedaan bij vuurwerk.
Domein vrij => registreren => toch bezet.
Lekkere lui daar. Als je een leuke algemene naam hebt, dan niet naar vuurwerk toe.

Reg. datum: 10 april 2000

quote:
kroegtijger:
Ja, dat klopt. Maar ik probeer niet domeinen te kapen van van particulieren, maar als ik de kans krijg zal ik het niet nalaten geld uit de zakken van Microschoft te kloppen. Die etters verdienen al genoeg met hun gejatte software die vol met bugs zit.........
Ja ja, erg l337 hoor. Is het nog geen bedtijd?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Reg. datum: 02 februari 2000

quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 09:06 schreef Ransweijck het volgende:
Een jaar geleden voor mijn werk wat domeinchecks gedaan bij vuurwerk.
Domein vrij => registreren => toch bezet.
Lekkere lui daar. Als je een leuke algemene naam hebt, dan niet naar vuurwerk toe.
Zelfde gehad bij vuurwerk. Een keer het domein interactief.net willen registeren, maar even gewacht na het controleren. Een week later was het geregd :( Toen nog via vuurwerk, inmiddels name****.

(Koning)
Reg. datum: 24 november 2000

2 simpel regeltjes:

- het is verboden om domeinnamen te registreren welk niet direct inverband staan met de bedrijfsactiviteiten en/of handelsnamen

- Een bedrijf mag niet meer dan 5 domeinnamen registreren per K.v.K. inschrijving....

helaas hadden ze deze regels 5 jaar geleden moeten invoeren, nu is het al te laat

Nawijn rules
I don't trust anything that bleeds for 5 days and doesn't die
Pim for president! Doei links, welkom rechts :)
Iedereen heeft recht op mijn mening
Heb jij wel is iemand dood gemaakt met een blije mus...?

Reg. datum: 02 februari 2000

quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 10:51 schreef Kertje het volgende:
2 simpel regeltjes:

- het is verboden om domeinnamen te registreren welk niet direct inverband staan met de bedrijfsactiviteiten en/of handelsnamen

- Een bedrijf mag niet meer dan 5 domeinnamen registreren per K.v.K. inschrijving....

helaas hadden ze deze regels 5 jaar geleden moeten invoeren, nu is het al te laat
Heel leuk die regeltjes, maar op die manier is het voor particulieren onmogelijk om persoonlijke/interesse/hobby pagina's op te zetten met een bijbehorende domeinnamen. (Dit kunnen heel algemene woorden zijn.)

(Koning)

quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 11:10 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Heel leuk die regeltjes, maar op die manier is het voor particulieren onmogelijk om persoonlijke/interesse/hobby pagina's op te zetten met een bijbehorende domeinnamen. (Dit kunnen heel algemene woorden zijn.)

particulieren behoren niet eens een *.nl adres te hebben, particulieren behoren *.123.nl te hebben of anders nemen ze maar een .com/.net/.org/.cx/.nu etcetc

DAT particulieren een *.nl adres hebben is puur omdat ze op de kvk van een bedrijf meeliften

Nawijn rules

Linux Jehova ;o)

Gebruik gewoon de unix commando's 'whois tweakers.net@whois.networksolutions.com' of whois.nic.nl voor NL domains :).

woef!
Reg. datum: 14 juli 2000

quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 11:39 schreef [nielsonline] het volgende:
Gebruik gewoon de unix commando's 'whois tweakers.net@whois.networksolutions.com' of whois.nic.nl voor NL domains :).
Goedemorgen niels, topic al door gelezen of meteen maar op 'post reply' geklikt? :)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them

Keen must die!

quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 11:45 schreef sproggle het volgende:

[niels zei bladebla en onzin en niet bruikbaar op windows]

Goedemorgen niels, topic al door gelezen of meteen maar op 'post reply' geklikt? :)

lol
>:)

Werken bij een sterk internationale game ISP?
Klussen met de Xbox360, PS3 en de nieuwste online games?
Battlefield 1943 - BF Heroes - AA3 - Quake Live - Modern Warfare 2 - BF: Bad Company 2
Meer informatie www.i3d.net

5.7
Reg. datum: 11 maart 2000

hmmzz... die gasten hebben ook brz.nl geregged... es contact met ze op genomen, kon het overnemen voor 3 ruggen :r

Of ook dat niet dus.

http://www.basenames.nl is nog zoiets. Kopen een hele hoop achternamen op en gaan die dan te huur aanbieden voor iets van een Fl 60 per jaar voor 1 email adres ! Echt :r
Linux Jehova ;o)

quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 11:45 schreef sproggle het volgende:

[..]

Ik heb het hele topic doorgelezen ja :). Hoezo? 't was nog vroeg toen ik dat deed ;)

Reg. datum: 30 augustus 2001

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
2 simpel regeltjes:

--------------------------------------------------------------------------------

Die regels he zijn die al van kracht of niet?? En gelden deze dan ook op eerdere geregistreerde domeinnamen?

Wise men don't need advice, fools don't take it!

(Koning)

quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 14:53 schreef Rintje het volgende:
quote:
2 simpel regeltjes:

Die regels he zijn die al van kracht of niet?? En gelden deze dan ook op eerdere geregistreerde domeinnamen?
nope, niet van kracht, en als dat ooit nog zou gebeuren is het imho toch al te laat

Nawijn rules

Reg. datum: 04 april 2000

Een nieuw slachtoffer van Blixem!!!

Syntegra.nl verloren aan domeinhandelaar

Het grote IT-adviesbureau Syntegra in Zoetermeer is haar domein Syntegra.nl kwijt. Het bedrijf was te laat met het betalen van de rekening aan de Stichting Internet Domein Registratie en moest toezien hoe domeinenhandelaar Blixem Internet het domein aanvroeg voor haar klant Parknet.

http://www.planet.nl/multimedia2/0,1674,101_1499_226462,00.html

(d)SLR Powered

quote:
Op donderdag 25 oktober 2001 00:06 schreef The Source het volgende:
Een nieuw slachtoffer van Blixem!!!

Syntegra.nl verloren aan domeinhandelaar

Het grote IT-adviesbureau Syntegra in Zoetermeer is haar domein Syntegra.nl kwijt. Het bedrijf was te laat met het betalen van de rekening aan de Stichting Internet Domein Registratie en moest toezien hoe domeinenhandelaar Blixem Internet het domein aanvroeg voor haar klant Parknet.

http://www.planet.nl/multimedia2/0,1674,101_1499_226462,00.html
Klopt niet helemaal: http://www.security.nl/artikel.php3?id=2479

(Koning)

quote:
Op donderdag 25 oktober 2001 00:50 schreef RedRoon het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal: http://www.security.nl/artikel.php3?id=2479

jawel, klopt als een klaarklontje, echt dat hele blixem, geldersbeheer enzo, is een grote pot nat, die zich zo hebben lopen opdelen in sub bedrijfjes en stichtingen dat het lijkt alsof het allemaal toeval en perongelijk gaat...ze wijzen je altijd door naar de een of de ander en niemand weet nergens van....

:r !!!!!!!!!!

Nawijn rules

Reg. datum: 05 maart 2001

ik had mijn domein geregd bij onze hosting provider, belt ie een uurtje later op ja hij bestaat al maar maak je geen zorgen ik bel je over een uurtje ongeveer terug. Uurtje later belde die op dat ie em terug heeft gekregen :)

www.doedepolischeck.nl - ziektekostenverzekering vanaf ¤ 69,58

Flappie!
Reg. datum: 21 november 2000

quote:

Regel 2:
Aardige regel, maar is toch niet zomaar in te voeren. Zal vaak genoeg gebeuren dat een bedrijf meerdere (en ook meer dan 5) _nuttige_ domeinnamen heeft... Neem een groot bedrijf, bijvoorbeeld shell, die mensen hebben echt niet alleen shell.nl ofzo... Vaak hebben de bedrijven ook nog een of ander verweg nergens mee te maken domain voor test-doeleinden enzo

Ik ben geweldig.. en bescheiden!
CCNP / CCDP / CCSE / CEH / JNCIS-FWV / CCIE Security

(Koning)

quote:
Op donderdag 25 oktober 2001 19:45 schreef Whizzer het volgende:

[..]

Aardige regel, maar is toch niet zomaar in te voeren. Zal vaak genoeg gebeuren dat een bedrijf meerdere (en ook meer dan 5) _nuttige_ domeinnamen heeft... Neem een groot bedrijf, bijvoorbeeld shell, die mensen hebben echt niet alleen shell.nl ofzo... Vaak hebben de bedrijven ook nog een of ander verweg nergens mee te maken domain voor test-doeleinden enzo
das toch onzin, er bestaan ook dingen zoals subdomeins of subdirectories... en voor testdoeleinden een domeinnaam registreren is al helemaal onzinning

Nawijn rules

Techno Addict

quote:
Op donderdag 25 oktober 2001 19:57 schreef Kertje het volgende:

[..]

das toch onzin, er bestaan ook dingen zoals subdomeins of subdirectories... en voor testdoeleinden een domeinnaam registreren is al helemaal onzinning
It's all about the name

Veel grote bedrijven registreren ook domeinnamen voor tijdelijke doeleinden zoals reclamecampagnes die op een bepaald moment lopen....alleen al de verschillende portals van autofabrikanten/importeurs voor verschillende reclame-campagnes is al een behoorlijk groot aantal....

Vind jij http://www.community.customers.renault.nl/clio/sport goed klinken :? Enne kan jij het onthouden als je het gedurende 3 seconden in beeld ziet staan bij een reclame voor de nieuwe Renaul Clio :? Ikke niet iig :z

Wat zou je dan moeten doen met parties van ID-T, Q-dance of zelfs radio538 :? Of nog moeilijker....een party georganiseerd door hen allemaal :? Iets als TranceEnergy.... www.trance-energy.id-t.com of www.trance-energy.radio538.nl :?

Zoveel :? :? :? moet wel verwarring al om aangeven lijkt me :D

BTW: Ik hoop dat die gasten van Geldersch Beheer nou us snel failliet gaan, net zoals NameSpace in de tijd deed (Goeie oude tijd :7 )...je kan als bedrijf of organisatie geen naam meer bedenken of de domeinnaam is al weer in bezit van een 1 of andere :r kaper :(

~* Peace, Love & XTC *~

(Koning)

quote:
Op donderdag 25 oktober 2001 21:22 schreef JointFillah het volgende:

[..]

It's all about the name

Veel grote bedrijven registreren ook domeinnamen voor tijdelijke doeleinden zoals reclamecampagnes die op een bepaald moment lopen....alleen al de verschillende portals van autofabrikanten/importeurs voor verschillende reclame-campagnes is al een behoorlijk groot aantal....

Vind jij http://www.community.customers.renault.nl/clio/sport goed klinken :? Enne kan jij het onthouden als je het gedurende 3 seconden in beeld ziet staan bij een reclame voor de nieuwe Renaul Clio :? Ikke niet iig :z

Wat zou je dan moeten doen met parties van ID-T, Q-dance of zelfs radio538 :? Of nog moeilijker....een party georganiseerd door hen allemaal :? Iets als TranceEnergy.... www.trance-energy.id-t.com of www.trance-energy.radio538.nl :?

Zoveel :? :? :? moet wel verwarring al om aangeven lijkt me :D

BTW: Ik hoop dat die gasten van Geldersch Beheer nou us snel failliet gaan, net zoals NameSpace in de tijd deed (Goeie oude tijd :7 )...je kan als bedrijf of organisatie geen naam meer bedenken of de domeinnaam is al weer in bezit van een 1 of andere :r kaper :(

ik zie het probleem nog steeds niet...

klanten.shell.nl
bedrijven.shell.nl
locaties.shell.nl

wat is nou het probleem? 5 domeinnamen is zat, zelfs voor grotere bedrijven...

btw, grote bedrijven hebben hun handels produkten als aparte inschrijving bij verschillende dingen staan, kijk, dan is dat gewoon mogelijk...

Nawijn rules

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: