In mijn huidige project zijn inmiddels al drie testers versleten die allemaal automatisch testen zouden implementeren. Elke keer kwam er na behoorlijke tijd enkel een Worddocument uit met wat diagrammen uit. Ik heb uiteindelijk zelf maar weer de hele boel opgezet met een BDD opzet en stuur de testers wel weer aan op dit vlak in plaats van vice versa.Hydra schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:10:
En nu concreet? Want dit is wel een beetje wat overeenkomt met mijn beeld van testconsultants. Mooie 'praatplaatjes' maar als het puntje bij het paaltje komt, dus concreet de vraag hoe we nu end to end tests in gaan richten die we zowel op tegen een Android als een iOS app kunnen draaien, dan blijft het heel erg stil.
Dit is letterlijk waar we in een vorig project tegenaan liepen bij een aangenomen consultant. We hebben iemand nodig die met z'n voeten in de klei staat en zo iets op kan zetten. Niet iemand die aan de hand van wat boekjes een powerpoint kan maken; dat kan ik zelf ook wel.
Als je wil dat een dev team echt een schurfthekel aan je krijgt is tegen hun manager klagen dat "team nog niet in staat zijn een handmatig script op te leveren" zonder zelf concreet stappen te gaan maken hierin. Want negen van de tien keer is het het management die pushed op features, niet de devs die niet willen.
Ik heb met een aantal goede test automation engineers gewerkt, maar veelal zijn het toch documentproducenten.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra