Coax (TV) over ethernet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:00

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Ik ben aan het zoeken voor een oplossing om het tv signaal over mijn ethernet te krijgen, maar ik kom tijdens het googlen alleen het tegenovergestelde tegen. Ethernet signaal over de coax kabel. Probleem hier is namelijk dat ik op de eerste verdieping wel een goede 1Gbit/s verbinding heb, maar een extreem slechte coax kabel heb liggen die niet makkelijk te vervangen is.

Iemand bekend met dergelijke converters?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De vraag is denk ik ook een beetje wat voor TV signaal je boven verwacht te krijgen. Als je al aan het converteren kunt, is namelijk de vraag wat voor signaal je na conversie over gaat houden.
Als je boven digitale TV wilt, ben ik bang dat je daar na evt conversie te weinig signaal voor overhoudt.
In dat geval kun je beter je coax vervangen.

Waar zit het "niet makkelijk te vervangen" trouwens in?

Andere optie: je GBit kabel vervangen door een goede coax en daar ook ethernet overheen sturen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:24

Fiber

Beaches are for storming.

Stap over op iptv van een glasvezel isp en je hebt die coax kabel helemaal niet meer nodig...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:17:

Waar zit het "niet makkelijk te vervangen" trouwens in?

Andere optie: je GBit kabel vervangen door een goede coax en daar ook ethernet overheen sturen.
De vorige bewoner heeft in plaats van netjes een kabel in een buis te duwen, deze bij de verwarmingsbuizen (in de muur) gestopt en het boeltje dicht gesmeerd. Daarnaast heeft de vorige bewoner ook nog in de kruipruimte + op zolder de lopende kabel afgeknipt. Dus momenteel bestaat de kabel uit 3 losse stukken met goede kwaliteit koppelstukken. Helaas is het signaal boven te zwak om bijvoorbeeld digi-tv op aan te sluiten en de standaard zenders hebben veel ruis.

Een nieuwe kabel leggen is op zich wel mogelijk, maar zonder overal gaten te hoeven boren moet ik een meter of 10-15 extra gebruiken om op hetzelfde punt te komen (schat dat er nu ongeveer 15 meter kabel is). Dus hoeveel verlies gaat dat opleveren?
Fiber schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:29:
Stap over op iptv van een glasvezel isp en je hebt die coax kabel helemaal niet meer nodig...
Geen optie op het adres waar ik woon.

[ Voor 11% gewijzigd door arie_papa op 09-06-2014 13:35 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-04 10:32
Afhankelijk van je eigen kennis en kunde (en het geduld van je eventuele mede-kijkers) kun je ook kijken naar systemen als mythtv. Zet een server met dvb-c kaart beneden en een computer (mythtv frontend) boven. Kan wel wat tijd kosten om dat goed in te regelen. Als je digitale kanalen niet gecodeerd zijn, dan maakt dat het wel makkelijker.
Ook kun je Synology nassen met een tv-tuner uitrusten en over het netwerk kijken.
Ik weet niet of er settopboxen zijn die je kunt laten opnemen en weer over het netwerk laten streamen.

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Nieuwe kabel trekken.

Dingen als Ethernet over Coax, Coax over Ethernet en andere halve oplossingen gaan uiteindelijk altijd problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 09:27
+1 voor nieuwe kabel trekken.

30m kwaliteitscoax zou prima moeten werken.
Desnoods (kwaliteits) versterker ervoor plaatsen. Dat overigens niet in deze situatie doen, dan versterk je de ruis ook, waarschijnlijk.

Keyword: kwaliteitsspul halen. Geen bouwmarkt troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 02:57

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

skinlee78 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:04:
Ik ben aan het zoeken voor een oplossing om het tv signaal over mijn ethernet te krijgen, maar ik kom tijdens het googlen alleen het tegenovergestelde tegen. Ethernet signaal over de coax kabel. Probleem hier is namelijk dat ik op de eerste verdieping wel een goede 1Gbit/s verbinding heb, maar een extreem slechte coax kabel heb liggen die niet makkelijk te vervangen is.

Iemand bekend met dergelijke converters?
TV (COAX) kijken over het netwerk (UTP) (let niet op datum startpost, topic was afgelopen paar dagen nog actief)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 09-06-2014 14:46 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Ziet er best interessant uit. Ik heb in ieder geval 1 RPi boven aan een tv hangen, en kan evt nog een 2e inzetten om zo de streams te kunnen ontvangen. Toch gezien de prijs (100E +) lijkt het me meer rendabel om toch maar eens mezelf flink in het zweet te werken en naast de CAT kabel maar een COAX neer te leggen.

Welke kerndikte is dan aan te bevelen voor de COAX? ik zie kabels tussen de 3,6 en 7 mm. Ik neem aan dat een dikkere kern beter is?

En, alle overige opmerkingen waar ik nog niet op gereageerd heb, thnx voor het meedenken :)

[ Voor 5% gewijzigd door arie_papa op 09-06-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wil je gelijk goed investeren neem dan Hirschmann KOKA 9TS deze is triple shielded en 7mm. KOKA 799 volstaat ook nog maar heeft duo shielded. Qua prijs maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Om even de uiteindelijke oplossing te vertellen mocht iemand hierop uitkomen in de search.

Uiteindelijk gewoon maar een nieuwe coaxkabel getrokken.

Totaal 30+ meter coax, 7 mm massief kopere kern met een zeer goede koperen mantel. Gewoon gehaald bij de bouwmarkt, dus geen merkspul ofzo. Op 10+ meter zit een vertakking (goede 2weg splitter) naar de kamer van mijn dochter. Wel heb ik onder een budget versterker zeer kort op het inkomende punt. Nu in ieder geval prima ontvangst zowel analoog en eindelijk digitaal die ook zeer goede waardes geeft qua ontvangst.

Conclusie is dus (zoals altijd) investeren in goede kabels en je komt een heel eind.

(ik was uiteindelijk een kleine 50 euro kwijt incl connectors e.d. + 2x20m - 20% kortingsbonnen ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door arie_papa op 25-07-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:19
je splitst wel op de kern hoop ik (f-connector)? en niet eerst een coax connector en dan de splitter in, en dan coax connector uit en naar tv? dat scheelt best wat in demping.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Jeps, er zit nu een kern splitter tussen

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/388-0/coax-splitter-2-weg-tv-verdeelelement-uitgang-2-x-f-connector-female.jpg

Zo'n ding. Ik zit er zelfs over te denken om de versterker er tussenuit te halen en voor het inkomende punt ook met eenzelfde splitter te installeren, maar dat moet ik eerst eens testen of het signaal nog sterk genoeg is op 30 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-04 18:32
http://www.telec.nl/produ..._meter_kleur_250_met.html

Dit is er eventueel, of het ook werkt met digitale tv van upc/ziggo, dat durf ik niet te zeggen..

EDIT: Je hebt het al opgelost :)

[ Voor 8% gewijzigd door Birelissimo op 28-07-2014 15:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Birelissimo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:50:
http://www.telec.nl/produ..._meter_kleur_250_met.html

Dit is er eventueel, of het ook werkt met digitale tv van upc/ziggo, dat durf ik niet te zeggen..

EDIT: Je hebt het al opgelost :)
Leuk dingetje, maar voor zover ik kan zien alleen een oplossing voor 1 enkel kanaal. Niet wat ik zocht, misschien wel een ding wat mensen met een remote cam zoeken :)

Pagina: 1