Herhaald gebeld door 055288233 (Belgie)

Pagina: 1
Acties:
  • 5.657 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-07 22:22
Beste Tweakers :)

Allereerst vermeld ik dat dit topic van toepassing is in België, dus alle Nedervrienden kunnen waarschijnlijk niet hun ervaringen delen. Maar toch nodig ik u uit om verder te lezen!

Vanochtend werd ik 2 maal gebeld door telefoonnummer "+3255288233", helaas had ik het de eerste maal gemist en kon ik de tweede keer niet opnemen. Bij het terugbellen vertelde mijn operator me (Mobile Vikings geautomatiseerde stemmetje) dat dit nummer niet bestaat. Raar! Een telefoonnummer googlen heeft, naast die websites waar random-gegenereerde telefoonnummers op te vinden zijn, zelden iets interessant opgebracht, maar dat is deze keer anders!

De volgende websites bevatten gebruikers die hun ervaring delen:
http://be.spampages.info/055288233
http://www.tellows.be/num/055288233

Gebruikers zeggen dat ze gebeld worden door het nummer, maar de telefoon niet opnamen, vervolgens probeerde terug te bellen en ook te horen kregen dat het nummer niet bestaat.

Een gebruiker op tellows.be zegt dat het nummer hem blijft bellen, en wanneer hij opneemt de verbinding meteen verbreekt: "This number keeps on calling me and immediatly closes the connection."

Een andere gebruiker meldt dat dit nummer hem wel 15x per dag belde: "ce numéro m'appelle depuis deux jours a raison de 15x par jour ca commence a me gonflé grave!"

Zelfs vluchten naar het buitenland heeft geen zin: "Reeds verschillende keren oproep gekregen van dit nr. Ik zit in Z. Afrika"

Sommige klachten van gebruikers zijn geplaatst rond 30 mei, maar meeste in de afgelopen week. Zijn er mensen die hier ook last van hebben, of zich in een gelijkaardig scenario bevinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:41

Kraz

Saving the world

Ik zit zelf bij de NL Mobile Vikings en moet zeggen dat ik al wel een aantal rare SPAM smsjes heb ontvangen.
Ik weet echter niet meer welk nr het was en heb er verder ook niet (meer) over nagedacht.

Mocht het nogmaals gebeuren dan hoor je het.

Het lijkt er wel op dat er bij Mobile Vikings wellicht een klein gaatje zit waar misbruik van wordt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom probeer je uberhaupt terug te bellen? Klacht indienen bij je provider of blacklisten.

Verder lijkt me dit geen SG, schopje naar BV.

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 02-06-2014 12:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-07 22:22
gambieter schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:46:
Waarom probeer je uberhaupt terug te bellen? Klacht indienen bij je provider of blacklisten.
Het zit zo dat het mij voorlopig niet bepaald stoort, want op een knopje drukken om niet op te nemen is niet zo'n moeite. In mijn telefoon zelf blacklisten overigens ook niet. Maar ik ben vrij nieuwsgierig van nature (zoals wel meerdere mensen op deze website) en zou ik graag weten wat er aan de hand is. Zelfs al is dit spam, waarom dan? Spammen op het internet is duidelijk, dit is om geld te verdienen, maar waarom zou in het wilde mensen bellen (mijn telnr is nl. nergens op het internet gepubliceerd) voordelig zijn voor iemand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77558

Zonet door gebeld, zelfde situatie. Mobistar/Telenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Kan zijn dat deze aan het testen zijn of dit actieve nummers zijn of niet.
Nummers waar een actieve gebruiker achter zit zijn immers meer waard voor telemarketing dan simpelweg gegenereerde lijsten.

Dat ze meerdere keren bellen is gewoon dom (trekt alleen maar aandacht), of ze willen weten of deze telefoon ten alle tijden actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600178

Hallo,

Ik heb net ditzelfde nummer op google ingegeven omdat ik ook al minstens een keer of 6 ben gebeld, Maar niet heb opgenomen. Ik vroeg me af welke instantie die zou kunnen zijn, en toen kwam ik dus uit op dit forum! Ik ga dus zeker niet terug bellen, want ik vond dat ze maar een bericht moesten inspreken als het iets dringends was. Maar wat of wie is dit dan? En is dit op 1 of andere manier schadelijk of wat is hier dan de bedoeling van?

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:19

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wat ik op Google vind: "ook met dit probleem naar Belgacom gebeld.
De (vriendelijk,dit mag gezegd) medewerker zei me dat het
van 'phonemail basic' afkomstig is... Hun eigen antwoordapparaat dienst dus.
Ik heb het toch laten blokeren."

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
We kunnen beter verder gaan in dit topic: Telefoonscam topic

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.