Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:43
Mede-auteur:
  • WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 21:50

WeeJeWel

[KickStarter] Homey, The Living Room ― Talk to your home!

Homey is spraak-gestuurde home automation. Praat met je huis om om alles te bedienen, van lichten tot muziek, van klimaat-controle tot je tv
.
In samenspraak met WeeJeWel (de creator van Homey) doe ik hier grotendeels een copy/paste van hun Kickstarter-pagina. (in het Engels)

A really intelligent home

Homey brings your home to life. It can talk to many devices, and you can talk to Homey. Say what you want, when you want it, and Homey takes care of it. Homey learns your ways and predicts which things to do, to make you happy.

Homey is designed for everyone

Whether you’re a businessman, student, grandparent or housewife, Homey is there for you when you need it. We want to get technology out of the way so you can focus on what matters most to you, and Homey takes care of the rest.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002/013/632/ef5df7b51e9e97bf313263b73b823700_large.png?1400155007

A few things Homey can do…

Homey combines your devices and the internet, allowing for smart scenarios:
  • When you get home, your lights fade on, your thermostat is already set to a comfortable level and your favorite music is streamed to your receiver.
  • When you need to wake up, the curtains or blinds are opening, your morning tune is playing on your stereo while the weather for today and your e-mails are being read to you. The smell of fresh and automatically made coffee gets you out of bed.
  • When you're in the supermarket, you decide it's going to be pizza tonight. You tell the Homey app to pre-heat your oven by switching it on. If you have a smart fridge, your grocery shopping list is sent to you.
  • When you want to watch a movie, the blinds close, your lights dim, your music fades out, the TV is set to the correct channel and your media center plays the movie.
  • When you leave your house, Homey tells you it's going to rain soon, and reminds you to take an umbrella. When you're the last person to leave the house, Homey turns down the heat and switches all your lights and devices off to save energy. Finally, Homey makes sure that your front door is really locked.
  • When you get a call, your music pauses while the call is routed via Bluetooth from your phone and sent to the speakers closest to where you currently are.
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002/010/003/1110f2a6f4de90f99bff9324099f56b8_large.png?1400088112

It just works

When you plug it in, Homey already works with most of your devices, and support for many more will come. Next to home appliances, it connects to your entertainment systems and online accounts. Homey is the living hub that intelligently connects everything in your life.

Homey works with...
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002/011/944/38f1a12958a1a2f4f52ad007b88747a9_large.png?1400112533
...and many more!

Science!
While this sounds like magic, it’s actually science: Homey includes 7 wireless modules that work on various frequencies and protocols, all integrated together in an intelligent and easy-to-use device with state-of-the-art speech recognition. And to make sure we don’t miss out on your older devices and television sets, we’ve added an Infrared Power-LED. Yes, you may throw away all your remotes now.

There’s an app for that
Because there are a lot of devices used out there, and new ones being released every day, Homey features an app store, so you can continuously get freshly made apps by fellow enthusiasts and device brands. All apps are checked, so you don’t have to worry about privacy and safety.

Developers and hobbyists can also publish directly to the Labs section, where you can freely share your own homebrew projects.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002/010/009/0d3950630258f506e456289eeae4db1c_large.png?1400088155
Homey can talk to all types of devices using various wireless technologies

Do I have supported products?

Yes, you have! Homey already works with the most basic devices at home, such as your older, infrared-controlled TV set. Let Homey connect to your mail, calendar en weather service and your already have quite the smart assistant, which only gets smarter and smarter as you purchase more (wireless) devices!

Out of the box

When you use Homey for the first time, it already knows how to talk with most of your devices. In the event that you own a device that Homey isn't yet familiar with, like your older television, you can easily learn Homey how to talk to it using your remote. As a bonus, these device codes are then shared to other Homey owners, so that everyone that owns the same device can profit instantly.

Multilanguage

Because not everyone is a native English speaker, Homey is multi-language. At first we support English, Dutch, Spanish and French, and more languages will be added later on, prioritized by our backer's locations.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002/028/544/cc7952a0001efc9e80b714fa9fa9a285_large.png?1400501748

For the geeks, developers, hobbyists

We are geeks and we'd love to have a part of our backers to be geeks too. Everyone can develop for Homey, because we designed it with openness in mind. We don’t like all that commercial blahblah, we do this to give you the best experience!

Homey works with apps written in JavaScript. An app can do various things, such as controlling one of Homey’s hardware modules, use the Internet, make another app smarter or tell you a Chuck Norris joke when you ask for it.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002/009/954/38217a6b20616a48440c2fc66de6a354_large.png?1400087531

Apps can talk to each other. For example, with a few lines of JavaScript, you can tell Homey to play your friend’s favorite song when they enter your house with your homemade nfc door lock.

By pledging as geek, you don’t only get Homey, but also example code for your own Homey app, an Arduino library and early access to the SDK. You'll also get two nRF24L01+ radio transceivers to communicate wirelessly plus enough jumper cables to get you started.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002/013/623/96cb1cc47e121da1759020f6f2012bb1_large.png?1400154613
Two nrf24l01+ transceivers, included with the Geek Edition

Technical specifications

Homey has in total 8 radio modules, which are accessible through our high-level JavaScript API:
  • Wi-Fi 802.11b/g/n
  • Bluetooth 4.0
  • NFC
  • ZigBee
  • Z-Wave
  • 433.92 MHz
  • nrf24l01+
  • Infrared
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002/023/689/e7bc18d88676f4959d8558bf1636944c_large.png?1400362693

These are all connected to a Raspberry Pi Compute Module, which runs our custom software. Homey runs on a node.js server, so developers can make use of the easy-to-learn JavaScript language.

Homey works with a 12V adapter, which will be shipped with a connector to match your region. For now we promise type A and C plugs only (US and EU mainland), when we have more backers from foreign countries, we’ll do our best to include your local plug!

The sphere is 11 cm (4.3") in diameter. In the middle you will find a multi-colored LED ring that empowers apps to give feedback to the user, and the small circle on top is for the Infrared Power-LED to shine through the casing.

The Homey Smartphone App is available for iPhone and Android users. Users of other operating systems can use their browser to access and configure Homey on the go.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002/028/418/2b6c8792181afe7abc2ddbf171473ab0_large.png?1400497183

History, Current state and Timeline

Homey has been in development for the past three years as both a hobby and university project. In the hobby phase, the speech recognition used was a hybrid between Microsoft's and Google's, combined with a display for visual feedback. Shortly after, the project was rewritten in Node.js for a University's project with use of Google's speech recognition, added with our own sauce of intelligence.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002/043/189/4ee40e0b59734d32bbfaa2a7723a368f_large.jpg?1400763208
A *very* early prototype :)

We are sure that an intelligent home will never work without support for all your devices. That was why we chose for an open platform, that allows everyone to contribute, based on Node.js running on the Raspberry Pi.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002/043/210/417dc6b70223a1ea9482bb633bb22df3_large.jpg?1400763433
Raspberry Pi with a 433.92MHz transmitter

To launch this project as a consumer product, the Raspberry Pi will be replaced by it's industrial variant, the compute module. Then, all wireless modules will be hooked up to it, and finally put it all in the orb casing.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LlI3oPCBovA]

Zo, de rest moeten jullie maar verder op Kickstarter bekijken aangezien dat meer over de timeline en pledges en zo gaat.

Dankzij ongeveer 510 backers (waaronder ik 8) ) hebben ze hun goal van 100.000€ binnen de 38 uur gehaald! _/-\o_

Hopelijk komt er dankzij dit topic nog veel meer interesse, waardoor er misschien interessante stretch goals gezet kunnen worden.

Wat denken jullie? Is dit het begin van het huis van de toekomst? :)

Update:

Na 2 jaar is de Homey eindelijk geleverd bij de meeste Kickstarters! De non-EU units moeten nog uitgeleverd worden.
Ook mensen die een pre-order hadden en via mail hebben bevestigd dat ze de 'beta'-versie willen ontvangen, hebben ondertussen een Homey ontvangen.

Athom heeft onlangs een hele mooie update van de website gedaan!
Aangezien er toch wel redelijk wat basisvragen regelmatig terug komen, kan je best ook even hun uitgebreide support-afdeling doorbladeren: https://www.athom.com/nl/ondersteuning/

Update 2

Na de herintroductie van de IR-functionaliteit in firmware 0.10 werken heel wat afstandsbedieningen niet meer omdat deze blijkbaar manueel in hun database moeten toegevoegd worden.
Moest dit voor jou het geval zijn, kan je dit Google formulier invullen.

[ Voor 8% gewijzigd door Fire69 op 27-09-2016 14:41 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is mij na het lezen van de Kickstarter niet helemaal duidelijk welke techniek er achter de spraakherkenning zit. Ze hebben het over:
In the hobby phase, the speech recognition used was a hybrid between Microsoft's and Google's, combined with a display for visual feedback. Shortly after, the project was rewritten in Node.js for a University's project with use of Google's speech recognition, added with our own sauce of intelligence.
Maar ook:
Is all my speech stored?

No, the device only actively listens after its name is spoken. When a command is recognized, it is executed and then saved in your command history, which you can delete at all times. Invalid commands are deleted right away.
Als ze gebruik maken van Google's spraakherkenning spreekt dit elkaar toch tegen (aangezien het door Google geanalyseerd moet worden)? Of maken ze gebruik van een offline implementatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:16

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

*bookmarked*

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luit schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:19:

[...]

Als ze gebruik maken van Google's spraakherkenning spreekt dit elkaar toch tegen (aangezien het door Google geanalyseerd moet worden)? Of maken ze gebruik van een offline implementatie?
Volgens mij gaat die 'Is all my speech stored'-vraag over het feit dat je Homey constant luistert en of dit opgeslagen wordt.
Hun antwoord is dus nee. Homey luistert maar doet niks met wat hij hoort totdat hij 'Homey' hoort.
Vanaf dat moment wordt het naar Google gestuurd om te analyseren. Wat Google er mee doet, dat weten we allemaal wel veronderstel ik...
Correct geanalyseerde commando's worden op de Homey opgeslagen om later te hergebruiken zonder analyse door Google.

Zo interpreteer ik het in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:24

Tim Schuhmacher

abasios

Interessant apparaat.

Denk niet dat ik ga backen, maar houd het wel in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, het apparaat op zich is niet veel meer dan een hoop zenders aan een RasPi gekoppeld.

De software en ondersteuning zal dit ding doen vallen of staan.
Hopelijk komt er genoeg interesse van devs om bijkomende apparatuur te laten ondersteunen door de apps en hun store.

Ze spreken over allerlei soorten apparaten (lampen, TV, versterkers, zelfs ovens) maar wat er vanaf het begin zal ondersteundt worden, dat lijkt me nu nog een vraagteken.

Dit?
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002/010/009/0d3950630258f506e456289eeae4db1c_large.png?1400088155

Dat zou al prachtig zijn, maar ik betwijfel het een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 12:24

Tim Schuhmacher

abasios

Die Pi was alleen maar in de prototype fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het blijft een Pi, enkel wordt het de Computing Module ipv de gewone versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59

TWKterry

Master Mariner

@fire69
Inderdaad al deze apparaten zal in eerste instantie niet werken lijkt me. Maar er zijn diverse domotica oplossingen (domoticz/domotiga etc) die ook deels deze dingen kunnen aansturen dus een kwestie van tijd waarschijnlijk.

ALS de stretchgoal gehaald wordt en er een flow-editor wordt gemaakt zal prorgrammeren dermate simple worden (hopelijk) dat nog veel meer mensen zo'n homey kopen en er dus ook meer apparatuur ondersteund kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 23:54
Hier ook een backer van de Homey, ik zie veel mogelijkheden voor dit concept, wel een poosje geduld hebben nog! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
Hoi, Emile hier :)

Als je vragen hebt over Homey, stel ze hier. Ik ga ze proberen te beantwoorden, maar vergeef me als het even duurt.. drukte!

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
WeeJeWel schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:38:

Als je vragen hebt over Homey, stel ze hier. Ik ga ze proberen te beantwoorden, maar vergeef me als het even duurt.. drukte!
Emile, wil ook graag de 239 euro versie "backen" maar heb geen creditcard :( , is er nog een andere mogelijkheid om te betalen?

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
BenEco schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:08:
[...]

Emile, wil ook graag de 239 euro versie "backen" maar heb geen creditcard :( , is er nog een andere mogelijkheid om te betalen?
Yep, stuur even een mailtje naar stefan@athom.nl !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeeJeWel schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:38:

Ik heb even een topic report aangemaakt om te vragen je als mede-auteur te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
Fire69 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:21:
[...]

Ik heb even een topic report aangemaakt om te vragen je als mede-auteur te zetten. :)
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Hoe ondersteun je Plugwise?
Voor zover ik weet is dit encrypted Zigbee ipv normaal.
Of wil je bv een stretch/source aansturen door commando's te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33

Sabbi

je denkt aan mij.

Is dat ding bovenop nou een knop of een IR led?
Homey, ALYT, NinjaSphere, het zijn allemaal doosjes met een bulk zenders erin, Het zal inderdaad neerkomen op hoe goed de software en support voor third party devices wordt. Zo makkelijk lijkt het me niet even in javascript een Airtunes app te schrijven. Als de voicecontrol zover gaat als in de demo lijkt het me echt geweldig, maar een goede webinterface lijkt me belangrijker.
Zal het zeker blijven volgen, hoewel ik zelf de Ninjasphere al gebacked heb is het mooi iets uit NL te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:30

Kraz

Saving the world

Erg, erg leuk product..
Ik ga eens in mijn spaarpot kijken ;)

*Is Stefan een week voor het filmpje in elkaar geslagen?
Hij heeft een gele wang en geel oog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:50
Ziet er veel belovend uit maar alle die devices ondersteunen is echt niet zo gemakkelijk.
Andere fabrikanten zijn hier al "jaren" mee bezig en dit werkt ook nog maar voor een deel goed.

Maargoed misschien hebben hun een groot team en krijgen ze het voor elkaar.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Lees ik het goed dat al mijn BIG data in de cloud staan, zou het ook mogelijk zijn om die data voor mezelf te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk50
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-03 09:03
Ik zie wel potentie in Homey. alleen ding:
als ik in mijn slaapkamer het licht aan wil hebben, moet ik naar de woonkamer om tegen homy praten en dan weer terug naar de slaapkamer... Iets wat dit af zou maken is een wifi microfoon. Een kastje met een microfoon en speaker die via wifi als "extender" van de homey werkt. Dan kan de homey 1 1 kamer en in de andere kamer kan je er nog steeds tegen praten.

Ik vind het wel allemaal nog een beetje vaag daarom heb ik nog een paar vragen.

1. hoe wordt de temperatuur geregeld (te zien in het filmpje)? komt er een opentherm kastje bij of is dit met een rf thermostaat??
2. zijn er ook sensoren die op homey aangesloten kunnen worden. bv een thermometer(binnen en buiten) ,schemersensor en bewegingsmelder
3. Zijn er notificaties voor sensoren( bewegingsmelder, brandmelders, deurbel, enz)
4. is er iets als een sensor voor de kwh meter (of uitlezen van de smartmeter)
5. is/komt er ook camera ondersteuning? helemaal mooi met en popup overlay op je tv als de bel gaat

oke ik begin nu te dromen...

Mocht ik ergens het antwoord op een van de vragen gemist hebben.. ik hoor het graag

Edit:
al een deel oplossing op mijn verhaal van de kamers. Je kan ook tegen je telefoon praten

Edit 2:

Ik heb nog een vraag.... Ze zeggen dat ze een zigbee verbinding hebben voor de philips Hue. Houd dit in dat Homey direct met de lampen praat of heb je nogsteeds het basis station nodig?

[ Voor 11% gewijzigd door jeroenk50 op 02-06-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroenk50 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 00:21:
[...] Iets wat dit af zou maken is een wifi microfoon. Een kastje met een microfoon en speaker die via wifi als "extender" van de homey werkt. Dan kan de homey 1 1 kamer en in de andere kamer kan je er nog steeds tegen praten.
[...]
al een deel oplossing op mijn verhaal van de kamers. Je kan ook tegen je telefoon praten
Die wifi-microfoon, dat lijkt me een mooie oplossing! :)
Een app op je telefoon vind ik maar vervelend, zeker om bvb. simpelweg het licht aan te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ben heel erg benieuwd. Heb mijn huis volledig uitgerust met Fibaro Z-Wave apparatuur, inclusief de Home Center 2. Daarin heb ik verschillende virtual devices, voor bv mijn HTPC, NAS, IP camera, non-Z-wave LED controllers, enz. Als ik dat allemaal kan bedienen met Homey, zou dat geweldig zijn.

Het idee van een ooglijk component in de huiskamer wat je spraak opvangt en daar taken aan kan verbinden, spookt al een tijdje door mijn hoofd. En ineens was daar de Homey! Ik weet nog niet of het ding perfect kan samenwerken met mijn Fibaro HC2, maar gezien de openheid en scriptbaarheid is daar ongetwijfeld een oplossing voor te verzinnen. De hardware is er in elk geval geschikt voor. Dus gisterenavond heb ik mijn donatie ook gedaan :)

Top initiatief en ben heel erg benieuwd naar het ding.

Edit:

Nog wel een dingetje trouwens. Ik ben geen über-hobbyist die met een solderrbout aan de gang gaat, maar een beetje scripten hier en daar lukt nog wel. Ben ik ook van plan. Heb ik dan de geek edition nodig of niet? Ik heb nu namelijk de normale variant gekozen, want ik ga toch niet complete addons schrijven e.d.

Edit 2:

Oh, en kun je er eigenlijk ook Nederlands tegen praten? :D

[ Voor 24% gewijzigd door rb338 op 02-06-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk50
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-03 09:03
Edit 2:

Oh, en kun je er eigenlijk ook Nederlands tegen praten? :D
Ja dat kan. Homey maakt gebruik van Google spraakherkenning en werkt met Engels en Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Als er trouwens iemand een Kickstarter maakt om losse Homey microfoon/speaker boxjes te maken (voor in bv de slaapkamer) dan ga ik zeker backen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door rb338 op 02-06-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
rb338 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:34:
Als er trouwens iemand een Kickstarter maakt om losse Homey microfoon/speaker boxjes te maken (voor in bv de slaapkamer) dan ga ik zeker backen ;)
+1

Lijkt mij een goede toevoeging aan het systeem :P Het hele huis vol Homey's :+ lijkt me ook wel een kostbare aangelegenheid worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroenk50 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 00:21:
Ik zie wel potentie in Homey. alleen ding:
als ik in mijn slaapkamer het licht aan wil hebben, moet ik naar de woonkamer om tegen homy praten en dan weer terug naar de slaapkamer... Iets wat dit af zou maken is een wifi microfoon. Een kastje met een microfoon en speaker die via wifi als "extender" van de homey werkt. Dan kan de homey 1 1 kamer en in de andere kamer kan je er nog steeds tegen praten.
[...]
Ik heb je opmerking even als comment op de Kickstarter-pagina gezet, hopelijk is dat ok voor jou? :)
[...]
Ik heb nog een vraag.... Ze zeggen dat ze een zigbee verbinding hebben voor de philips Hue. Houd dit in dat Homey direct met de lampen praat of heb je nogsteeds het basis station nodig?
Lijkt me dat ze gewoon via de api met de bridge gaan praten.
Zou ik ook handiger vinden als je nog andere apps wil gebruiken om je lichten te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niemand meer interesse? Er lijken geen backers meer bij te komen. :'(
Jammer, want die 200.000€ stretch goal zou toch wel leuk/handig zijn om te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293151

Ik heb gebacked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool :)

Ik vind de stretch goals wel wat slecht gekozen. Waarschijnlijk omdat het in 48u over de 100.000€ is geschoten en daardoor wat optimistisch geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Ik heb dat vermoeden ook ja. Het zou mooier zijn om die goals op 50K afstand te zetten. Maar goed; ze hebben vast ingeschat wat de benodigde investering ongeveer moet zijn per goal. Bijvoorbeeld de kleuren, ze moeten wel een bepaalde hoeveelheid Homeys leveren om mensen de vrijheid van kleur te geven. Als er bv maar 2 groene besteld worden, dan krijgen die een behoorlijk hoge kostprijs kan ik me zo voorstellen.

Die grafische bouwblokjes zijn trouwens wel erg prettig om te hebben. Op de Fibaro Home Center 2 heb je ze ook. Simpele taken kun je in een paar minuutjes bij elkaar klikken. Maar je kunt de code die gegenereerd is obv de blokjes inzien en daarop verder knutselen. Erg handig als je een nieuw stukje code wil maken en je moet er even inkomen, of je weet niet precies hoe iets moet.

Die 200K goal moet toch gehaald kunnen worden! Kom op, deel Homey in je kennissenkring en op andere fora :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:38

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

@Fire69
Inderdaad. Mede gezien het 'All gone!' van de redelijke bedragen.
Ook het vreemde verschil tussen de €229 en de €239 (Geek).
Bij de Geek versie heb je een Homey + extra's, die van €229 moet je nog afvragen hoeveel je moet bijbetalen.
Nu de opties beperkt worden gaat dit wel mee spelen.

Zal eens kijken wanneer ik er weer een tweet tegenaan gooi.
Bewust met de #TheNetherlands tag i.v.m het voetbal. >:)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rb338 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:54:
Ik heb dat vermoeden ook ja. Het zou mooier zijn om die goals op 50K afstand te zetten. Maar goed; ze hebben vast ingeschat wat de benodigde investering ongeveer moet zijn per goal. Bijvoorbeeld de kleuren, ze moeten wel een bepaalde hoeveelheid Homeys leveren om mensen de vrijheid van kleur te geven. Als er bv maar 2 groene besteld worden, dan krijgen die een behoorlijk hoge kostprijs kan ik me zo voorstellen.
Ik vind het een beetje vreemd dat je een volledig nieuw product kan ontwikkelen met 100.000€ maar dat je nog eens 100.000€ vraagt gewoon voor een ander kleurtje :?
Die grafische bouwblokjes zijn trouwens wel erg prettig om te hebben. Op de Fibaro Home Center 2 heb je ze ook. Simpele taken kun je in een paar minuutjes bij elkaar klikken. Maar je kunt de code die gegenereerd is obv de blokjes inzien en daarop verder knutselen. Erg handig als je een nieuw stukje code wil maken en je moet er even inkomen, of je weet niet precies hoe iets moet.
Inderdaad. Ik noem mezelf wel een tweaker, maar programmeren kan ik niet. Dus om dan zelf dingen te gaan toevoegen in Javascript, dat wordt moeilijk.
Ik had hierover al een opmerking gemaakt in hun comments, en blijkbaar zou er sowieso wel iets komen om acties te programmeren, maar minder mooi/makkelijk dan hun flow-editor (als ze de 200.000 niet halen dus)
KroontjesPen schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:54:
@Fire69
Inderdaad. Mede gezien het 'All gone!' van de redelijke bedragen.
Ook het vreemde verschil tussen de €229 en de €239 (Geek).
Bij de Geek versie heb je een Homey + extra's, die van €229 moet je nog afvragen hoeveel je moet bijbetalen.
Nu de opties beperkt worden gaat dit wel mee spelen.
Ik zie net dat er zelfs 1 gek de 999€ genomen heeft! :o
Tja, ik heb ook maar de Geek genomen, voor de 10€ verschil.
Maar ze zouden wel iets meer info over die transceivers mogen geven. Wat kan je er nu eigenlijk mee? :P
Zal eens kijken wanneer ik er weer een tweet tegenaan gooi.
Bewust met de #TheNetherlands tag i.v.m het voetbal. >:)
Doe dan #Brazil2014 of zo, bereik je meer volk mee denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Ik vermoed dat die transceiver een sleutelhanger is waar je jouw "identiteit" in kunt opslaan. Die zou met BLE en/of NFC uitgerust kunnen worden.

Die kun je vervolgens gebruiken om bv het licht aan te doen en de dagelijkse flauwe mop voor te lezen als je thuis komt. Je partner houdt niet zo van die flauwe moppen, dus die krijgt de laatste Facebook updates te horen als hij/zij thuis komt.

Ik zou het een bijna onmisbaar onderdeel vinden iig. Want eigenlijk wil ik dat Homey niet op iedereen reageert, met name als ik en mijn partner niet thuis zijn. Als ik ergens een raam open heb staan en iemand schreeuwt buiten dat alle lampen aan moeten... of de deur van het slot... ;w

Maar dat is dus niet meer dan een vermoeden :)

[ Voor 57% gewijzigd door rb338 op 05-06-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, daar zeg je zo wat :P

Ik heb maar even gevraagd wat je met die transceivers nu eigenlijk kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Met de Geek mag je zelf wat gaan klooien begreep ik. Je krijgt er genoeg touwtjes bij lees ik.

Die sleutelhanger met NFC die krijg je bij €25.

ben niet die ene gek wel een van de andere 9 (tot nu)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Inderdaad, ik zie het nu ook staan:
You will be provided with 2 wireless radio transceivers also found in Homey to make your hobby projects Homey-compatible, plus jumper cables to add them to your project.
Dus het is waarschijnlijk een mini pcb om aan je Arduino oid te knopen.

Maar krijg je bij de Homey dan niet zo'n sleutelhanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Zelf maak ik uit de tekst op dat iedereen die €25 of meer inlegt die sleutelhanger krijgt.
Wilde het alleen niet zo hard roepen. ;)

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij hebt 399€ gepledged? Daarvoor krijg je hem gewoon 'veel' vroeger? :?
Estimated: April in plaats van Mei of Juni

Daar zou ik geen 150€ willen voor betalen :)

[ Voor 38% gewijzigd door Fire69 op 05-06-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Ik heb die van €199,-. Heb er inderdaad dat extra geld niet voor over om hem eerder in bezit te krijgen. Denk dat het verder met die hoge(re) bedragen ook niet zo snel meer zal gaan.... Misschien toch nog wat meer "goedkopere" beschikbaar stellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Soms heb je het gevoel dat je iets meer moet doen als je dat kan doen.

Zijn er al aspirant kopers die een naam voor hun Homey hebben bedacht?

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik ben ook een backer. Weet niet of de heren al terug zijn uit Helsinki. Ik hoop dat er wel weer snel wat antwoorden komen op de huidige vragen. Ik stel het wel op prijs als de initiatiefnemers actief bezig zijn met de comments.

ps. Zoals ik het lees krijgen alleen de €25 backers een sleutelhanger. Er staat nergens dat hogere pledges deze ook krijgen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Plegde €25 or more toch?

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Je mag altijd meer pledgen, maar je kan maar één pledge level kiezen. Je kan dus 50 euro doneren en pledge level homie kiezen. Dan krijg je een sleutelhanger. Vaak zie je dan in de duurdere levels iets van: + all previous pledgelevels of zoiets. Nu zeg ik niet dat je er geen sleutelhanger bij krijgt, maar zoals het er nu staat kan ik het niet uit de tekst opmaken.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:04

Ravhin

no <root>...

backed :)

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

We wachten dan maar even op WeeJeWel. Die kan daar het best op antwoorden.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ViNcE schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:22:
[...]

Je mag altijd meer pledgen, maar je kan maar één pledge level kiezen. Je kan dus 50 euro doneren en pledge level homie kiezen. Dan krijg je een sleutelhanger. Vaak zie je dan in de duurdere levels iets van: + all previous pledgelevels of zoiets. Nu zeg ik niet dat je er geen sleutelhanger bij krijgt, maar zoals het er nu staat kan ik het niet uit de tekst opmaken.
Jep, zo zie ik het ook. :)
Maar het zou wel leuk zijn moest je er 1 bijkrijgen. :)
d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 05-06-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
Sorry voor het late antwoord, moest even € 40,000 winnen :p

Sleutelhangers zijn alleen voor de backers die een sleutelhanger hebben gepledged. Maar we gaan enorm ons best doen om stiekem toch iedereen er één mee te shippen. Maar niet doorvertellen, dan is de verrassing er af :P

Wat betreft Hue lampen: je kunt ze op zich wel via ZigBee koppelen, maar dan werkt het niet meer met je Hue app. Dus via Wi-Fi is inderdaad het makkelijkst!

Extra microfoons zijn we over aan het denken. Da's wel lastig, want dan verwachten mensen weer dat de range van Homey verder komt, dus dat wordt afwegen.. eerst in ieder geval focussen op het product zelf!

[ Voor 8% gewijzigd door WeeJeWel op 05-06-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Nogmaals gefeliciteerd. *O*
Het is een mooi zakcentje WeeJeWel. ;)

Het microfoonbereik vs schakelbereik moeten inderdaad duidelijk gecommuniceerd worden.
Je kan best elders een opdracht geven voor een actie in de ruimte waar Homey staat.
Andersom wordt het lastig door de afstand. Zeker als het via infrarood moet.

Laat mij verder lekker verrassen.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
Yep, maar dat kan dan weer onnatuurlijk aanvoelen. Daarnaast kun je altijd via je smartphone met Homey praten, dus op zich heeft het nog geen hoge prioriteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan via je phone, maar kijk eens in het Hue-topic hoeveel mensen het vervelend vinden om hun telefoon te moeten nemen om het licht aan te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thepriest1750
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-04 00:40
Ik heb zojuist ook gebacked :)

Ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat!

Misschien soort van timer op de app voor bepaalde lampen aan te doen (bijv. buitenlamp als het donker word) als dat mogelijk is :P

Lijkt me ook wel leuk als je een wol kan sturen naar je pc om die aan te zetten op afstand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Thepriest1750 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:47:
Ik heb zojuist ook gebacked :)

Ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat!

Misschien soort van timer op de app voor bepaalde lampen aan te doen (bijv. buitenlamp als het donker word) als dat mogelijk is :P

Lijkt me ook wel leuk als je een wol kan sturen naar je pc om die aan te zetten op afstand :P
Hoop toch wel dat het qua verlichting wat slimmer is dan dat... bewegingssensor die ziet dat je een ruimte binnen loopt en omdat de licht waarde onder een bepaald niveau is wordt je lamp aangezet. Is iets wat met huidige domotica oplossingen ook kan en vind wel dat homey zulk soort logica ook moet kunnen ondersteunen.

Wol sturen zou ook wel moeten kunnen denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxc1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 06:47
Ik ben zeer geintereseerd in dit project, heb dit ook gebacked :) heb er wel enige vragen bij,

Ik gebruik momenteel een homewizard (homewizard.nl) voor KAKU
en een Vera Lite (http://getvera.com/controllers/veralite/) als Z-wave oplossing.

Hoe zal de intergratie van Homey eruit zien Qua aanmaken van Timers, logische volgschakelingen enz??

Tevens zou ik graag willen weten hoe jullie omgaan met het SOMFY protocol? Dit is een vrij gesloten systeem (zoek al jaren naar een goede oplossing hiervoor, om mn rolluiken te bedienen)

WOL zou erg handig zijn, tevens zou integratie van Apple's Homekit erg welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 07:53
Er staat volgens mij dat ze SOMFY ondersteunen. Wat gebruikt Velux eigenlijk als protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner85
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-06 22:38
Freezerator schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:45:
Er staat volgens mij dat ze SOMFY ondersteunen. Wat gebruikt Velux eigenlijk als protocol?
Het io-homecontrol protocol zie http://www.velux.com/products/io-homecontrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

De plugins die je kan schrijven in Javascript. Worden deze uitgevoerd in NodeJS? Betekend dat ook dat je bepaalde NPM libraries kan toevoegen? Wat dus betekend dat je code bindings kan maken met lagere talen?

Of is zijn er gewoon bepaalde API's door Homey opgezet welke je kan benaderen zoals alle connectie adapters met wifi/bluetooth/433mhz/ enzo? Dus dat je beperkt bent met een bepaalde library. ( wat ik me ook goed kan voorstellen )

Tevens super gaaf project. Probeer het apparaat goed open te houden.. Belangrijkste punt bij dit systeem is het draagvlak voor Plugin's te bouwen voor allerlei apparaten. Zelfde argument voor het aantal apps bij een smartphone OS. etc.

Lijkt me gaaf om zelf apparaten in huis te maken en daarvoor een plugin te schrijven zodat je die via dit apparaat kan besturen. Heel leuk idee! :P

De Pi en NodeJS is echt een geweldig keuze qua techniek. NodeJS is zo sterk qua "connecties" en je kan er van alles op bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Laatst online: 19:59

TWKterry

Master Mariner

Thepriest1750 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:47:
Dat kan met HUE nu al via IFTTT bij zonsondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Op de Kickstarter pagina zijn wat vragen over het in 't nieuws blijven om zo in ieder geval de €200.000 te halen.
Misschien kan er morgen hier bij Tweakers een nieuws-item aan besteed worden vanwege het halverwege in tijd zijn van de campagne.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Zo'n nieuwsitem is wel leuk, maar dat zou vooral interessant zijn als een medewerker van Tweakers een prototype mag uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 12:15
Ik ben toch wel van mening dat 100.000 extra voor een andere kleur niet echt waardig is. Ik zou toch voor de witte kiezen. Die kan je beter op 250.000 gezet hebben en dan op 300.000 een andere meer zeggende functie. Zoals extra microfoon / luidsprekers of repeaters? (voor bijvoorbeeld bluetooth?)

Misschien is het ook kijken waarop HomeKit van Apple werkt. Al ik dat denk ik meer software oplossing. Maar wel eigenlijk direct je grootste concurrent.

Heb je eigenlijk al een prototype werkende? Zoals rb338 zegt, vraag of Tweakers er naar wilt kijken. Dit is wel je markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxc1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 06:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:58

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

WeeJeWel schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:20:
Sorry voor het late antwoord, moest even € 40,000 winnen :p

Sleutelhangers zijn alleen voor de backers die een sleutelhanger hebben gepledged. Maar we gaan enorm ons best doen om stiekem toch iedereen er één mee te shippen. Maar niet doorvertellen, dan is de verrassing er af :P

Wat betreft Hue lampen: je kunt ze op zich wel via ZigBee koppelen, maar dan werkt het niet meer met je Hue app. Dus via Wi-Fi is inderdaad het makkelijkst!

Extra microfoons zijn we over aan het denken. Da's wel lastig, want dan verwachten mensen weer dat de range van Homey verder komt, dus dat wordt afwegen.. eerst in ieder geval focussen op het product zelf!
Als je zorgt dat de masterkey het zelfde is van je hue systeem wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die ga je waarschijnlijk niet zomaar te pakken krijgen veronderstel ik? Anders is de security van Zigbee 0,0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-06 12:04
Daar staat weer dat Velux hetzelfde protocol gebruikt als Somfy?!
Of zou dit voor andere/toekomstige producten van Somfy zijn?
Of lees/interpreteer ik dit verkeerd?
The io-homecontrol® association was been launched by some of the world’s leading firms in home comfort technology including HONEYWELL, the global leader for solutions of residential and commercial building controls; SOMFY, the international specialist in automatic control of openings and closures in homes and buildings; and VELUX, the world leader in roof windows. io-homecontrol members today also include RENSON, NIKO, WindowMaster, HÖRMANN and ASSA ABLOY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Pff nog 17K en 9 dagen te gaan... het wordt wel spannend!

[ Voor 12% gewijzigd door rb338 op 17-06-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zal heel nipt worden, de inkomsten zijn zo goed als volledig stilgevallen :(

KickTraq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
We hebben ook nog een Thunderclap lopen (allemaal meedoen ;) ), en 48 uur voor de deadline stuurt Kickstarter een mail naar iedereen die op 'notify me' heeft gedrukt. We verwachten daar in ieder geval nog wel de 200K aan te tikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:45
Ik ben van plan om ook te gaan backen maar heb nog wat vraagjes

Alles kan dus via je stem of via een app op je smartphone of tablet bediend worden. Kan die app tegelijkertijd op de smartphone en op je tablet gebruikt worden? Kun je bv de lamp aanzetten via je smartphone en dan 10 sec later uitzetten via je tablet?

En is alles te bedienen via 1 app of moet je als je de lamp aan wil zetten een app openen en als je dan de tv wil aanzetten weer een andere app openen? Alles via 1 app zoals bij homewizard (YouTube: HomeWizard: nooit meer van de bank af) zou ideaal zijn.

Als het 200000 doel behaald wordt zou het mooi zijn als het via zo'n zelfde iets geprogrammeerd kan worden als bij fibaro homecenter 2 (YouTube: Home Center 2 - FIBARO SYSTEM)

Ik doe al mee met thunderclap en ik heb ook op notify me gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Je apparaten worden straks aangestuurd door je Homey. Deze wordt weer door je stem en/of app aangestuurd.
Dat kan dus met één app.

Hopelijk kan je net als mijn Logitech ab je tv kanalen kiezen via je UPC decoder en het geluid via je AV receiver.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:31

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik gebruik de homewizard met achter iedere kaku ontvanger ook een kaku zender als terug koppeling (en zo kan ik ook de status van fysieke schakelaars tracken). Kan de homey daar ook mee overweg ?
De reden dat ik dit niet doe met z-wave is omdat een losse kaku zender en losse kaku ontvanger (flink) goedkoper is dan een z-wave transiever (en al helemaal als je het combineerd met de goedkope elro/action meuk).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

@DukeBox
Offtopic:
Welke zender gebruik je dan als terugkoppeling?

Ontopic:
De klad zit er een beetje in bij de backers.
Er worden nu pledges terug getrokken. Einde van de financiële maand nader zeker.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:31

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@KroontjesPen
Meestal de kaku awmt-230, deze zijn ook het meest betrouwbaar qua levensduur (defect en batterij). Maar heb ook de action impuls set €7 AB gebruikt met een relais maar tegenwoordig gebruik ik gewone 433.92 china dingetjes van gemiddeld €4 incl kant en klare 250V ingang. Dat is allemaal allemaal het zelfde protocol als dat elro spul.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:50
Stukkie over Homey:
http://blog.domadoo.fr/20...x-domotique-parle-maison/

ff translate gebruiken.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sateprikkert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:41
Ik zou heel graag willen backen, maar heb geen creditcard :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:33

Neo

Je kan dan even contact met hun opnemen. Ik zag in de comments ook iemand anders voorbij komen die geen CC had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sateprikkert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:41
Ik las het toen ik dit topic nogmaals doorbladerde. Heb zojuist bericht ontvangen van Stefan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

De laatste 48 zijn al ingegaan. Hopelijk komen er nog goede reactie uit de reminders mail die wordt verzonden.
Het aantal donaties zonder echte Homey hardware is toch bijna €7.000.
Terwijl het minimum €911 zou hoeven te zijn. Best mooi €58 per donatie.

Gooi er morgen zelf nog een blokje van 3 tweets uit bij 24 uur te gaan als we nog wat tekort komen.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Nog een vraagje: sommige domoticacontrollers (Vera o.a.) ondersteunen mesh-type netwerken van de aangesloten devices en andere niet, zo heb ik hier in een ander topic begrepen. Hoe zit dat met de Homey?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komaan mensen, minder dan 400€ te gaan binnen de 11u, dat moet toch lukken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Uhm.. Funding: $199,672 of $100,000 ?
Of kijk ik verkeerd?

I see.
Gefeliciteerd met de goal :)

[ Voor 32% gewijzigd door MrMonkE op 26-06-2014 23:04 ]

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stretch goal van 200.000 ;)

En het is in €, niet $ :P

[edit]
En we zitten op 200.449€ :D

[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 26-06-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:45
Ben blij dat we de 200000 hebben gehaald. Wilde toch heel graag de flow editor erbij hebben 8)

En nu moeten we er samen met alle backers en mooi product van gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ziet er leuk uit, deze bookmark ik even. Voorlopig hou ik het nog wel bij m'n vera, die ik overigens ook al met spraak kan besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

985 Backers

€201,704 pledged of €100,000 goal

9 hours to go

♫♪♫♫♪

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-05 12:24
Gefeliciteerd met je goal *O*

Ik heb er ook 1 besteld :Y

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

990 Backers

€202,463 pledged of €100,000 goal

117 minutes to go

Kickstarter countdown is niet helemaal jofel.
Bij het aantal dagen ging fout en nu bij de uurtjes.

[ Voor 54% gewijzigd door KroontjesPen op 27-06-2014 08:26 ]

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch nog eentje erbij ondertussen. Nog 90min te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Killerbert schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 00:43:
Gefeliciteerd met je goal *O*

Ik heb er ook 1 besteld :Y
Niets aan toe te voegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik heb toch ook maar een Geek Edition besteld, op de valreep :)

Edit: nu nog wat spullen om er mee aan te sturen, maar daar heb ik nog tot mei volgend jaar voor :P

[ Voor 45% gewijzigd door ATS op 27-06-2014 09:47 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

*O*

En nu gaat het lange wachten beginnen. ;)

Een naam voor mijn Homey denk ik ook al te hebben.
Wordt nog even verder over nagedacht.

Stefan & Emile _/-\o_

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Ik denk dat ik de mijne Suarez ga noemen, dat schrikt vreemden af ;)
Mooi dat de 200.000 toch nog gehaald is! En nu begint inderdaad het lange wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De mijne wordt James, mijn privé butler :P

"James, doe het licht aan ", het heeft wel wat :)

[ Voor 39% gewijzigd door Fire69 op 27-06-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Hmm, ik wist niet dat je je Homey een naam kon geven. In dat geval wordt de mijne gewoon Jarvis. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch31
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-08-2021
@dragor, exactly what i was thinking :)

Ik zie wel praktische uitdagingen.
1. Hoe schakel ik een plafond lamp in? Ik heb alleen maar lampen met druk knoppen die in de muur verwerkt zijn.

2. Als ik thuis kom en zeg "ik wil tv kijken" schakelt Homey dan mijn LG TV, XS4ALL ontvanger en Bose 2.1 in? of moet ik die apart aanroepen?

3. Als ik thuis kom en 1 commando geef schakelt Homey dan mijn woonkamer verlichting, en in punt 2 genoemde apparaten in? (en als ik weg ga visa versa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

@Dragor
N.a.v een vraag op 11 juni is het in de FAQ gekomen.
Can I change Homey's name?

Yes you can!

Last updated: Wed, Jun 11 2014 11:03 AM CEST

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Dutch31 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:32:
@dragor, exactly what i was thinking :)

Ik zie wel praktische uitdagingen.
1. Hoe schakel ik een plafond lamp in? Ik heb alleen maar lampen met druk knoppen die in de muur verwerkt zijn.
Die lamp zal je op de een of andere manier aanstuurbaar moeten maken met een ondersteunde domoticaoplossing, anders gaat Homey hem natuurlijk niet voor je schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Homey forum is nu ook in de lucht: http://forum.athom.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als ik op zoek ben naar een rgb(w) led strip welke ik in de toekomst met de Homey wil kunnen gaan besturen, moet ik dan voor dure spullen á applamp of hue gaan of kan ik ook gaan voor iets als dit gaan waar ik later een keer een RF controller voor koop of in elkaar knutsel? Ik doel dan voornamelijk op out-of-the box ondersteuning voor het instellen en faden van kleuren zodra ik de Homey binnen krijg.

Ik heb thuis al een goedkoop stripje met IR controller dus daar moet ik sowieso een andere controller voor gaan regelen. (heb geen zin met IR te moeten kloten als ik de Homey heb staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Wat is de huidige status? Zijn er nog veel ontwikkelingen geweest/aan de gang?
Pagina: 1 2 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.