Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:27
Afgelopen week zag ik op RTL 4 een mediaspeler voorbij komen in een programma met wat gadgets enzo, ik schakelde daar iets te laat op in, maar zag dat films en series eenvoudig gestreamed werden. Echter ik had niet goed meegekregen hoe dat apparaat heette of van welk bedrijf.

Nu kwam ik per toeval via Facebook een reclamebericht erover tegen en ben gaan kijken. Het blijkt te gaan om de "Dit is TV box 2" dat je hier kunt terugvinden.

Het is volgens mij gebaseerd op een raspberry pi met wat ingebouwde Apps om films en series te kunnen bekijken. Ook zou je een aantal zenders (nl 1,2,3) live kunnen bekijken net als alle uitzending gemist (van alle zenders).
Wat mij vooral aansprak was de simpelheid, inpluggen en direct films en series kunnen bekijken inclusief ondertitels. Daarnaast zou je ook sport, uitzending gemist makkelijk kunnen kijken.

Ook zijn er nog wat uitbreiding accessoires zoals het toevoegen van een game uitbreiding, afstandsbediening, toetsenbord etc.

Dit is het apparaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.ditistv.nl/wp-content/uploads/DITisTV-Box-Zwart-300x300.jpg

Er is ook een filmpje over te vinden, uit die uitzending die ik had gezien dus:

Ik had er nog niet eerder over gehoord, maar zijn er al mensen bekend mee?
En nog belangrijker bevalt het?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Lijkt mij inderdaad een raspberry Pi. Hoewel ik er zelf geen ervaringen mee heb zou ik er zelf niet snel een kopen.
Als je zelf een beetje handig bent koop je een "kale" pi en gooi jezelf dergelijke software erop. Scheelt je 40 euro.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Voor de niet knutselaars wellicht wel aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:15

M2M

medicijnman

R-PI met custom rom met wat standaard streaming video. 84 euro vind ik echter wel een schappelijke prijs om als leek, streaming video in huis te halen. Maar eigenlijk is het 40 euro hardware, en 44 euro software waar de klant dan voor betaald.

Overigens vraag ik me de legaliteit van hetgeen het youtube filmpje getoont heeft wel af. De "allernieuwste" films worden van hugefile.com gestreamed... Downloaden mag dan wel legaal zijn, maar verdienen ze hier niet (indirect) euro's mee?

[ Voor 33% gewijzigd door M2M op 15-01-2014 20:29 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:12
Op hun website onder updates kan je de iso downloaden en die zelf op de raspi zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
M2M schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:23:
R-PI met custom rom met wat standaard streaming video. 84 euro vind ik echter wel een schappelijke prijs om als leek, streaming video in huis te halen. Maar eigenlijk is het 40 euro hardware, en 44 euro software waar de klant dan voor betaald.

Overigens vraag ik me de legaliteit van hetgeen het youtube filmpje getoont heeft wel af. De "allernieuwste" films worden van hugefile.com gestreamed... Downloaden mag dan wel legaal zijn, maar verdienen ze hier niet (indirect) euro's mee?
Ik ken hugefile.com niet, maar je bedoeld dat er wellicht soort affiliate in zit in hun software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Hugefile is een soort rapidshare. De richting waar ik op wilde is dat ze op de website aangeven dat alles te bekijken is omdat downloaden legaal is. Maar als je van de totaalprijs de hardwarekosten aftrekt, houd je nog 40 euro over. Dat zou kunnen impliceren dat ze euro's verdienen met het aanbieden van content waar niemand voor betaald.

Maar ik snap dat ook dit in het grijze gebied van de wetgeving valt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
M2M schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:48:
Hugefile is een soort rapidshare. De richting waar ik op wilde is dat ze op de website aangeven dat alles te bekijken is omdat downloaden legaal is. Maar als je van de totaalprijs de hardwarekosten aftrekt, houd je nog 40 euro over. Dat zou kunnen impliceren dat ze euro's verdienen met het aanbieden van content waar niemand voor betaald.

Maar ik snap dat ook dit in het grijze gebied van de wetgeving valt.
Oké op die fiets :) maar goed dat is voor de koper eigenlijk irrelevant.
Wat overigens ook mooi is is de uitzending gemist voor alle zenders, ik neem aan dat zenders als RTL dan ook gratis zijn ipv betalen per programma..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
Niet gek... Een Pi voor 85,- verkopen met een inkoopsprijs voor alle benodigde componenten voor grofweg 40,-De software is nu ook weer niet zo hoogstaand dat het de meerprijs rechtvaardigt. Zo te zien is het een custom XBMC-interface met XBMC Online TV en wat extra custom add-ons en een van apple gejatte interface.
Liever een gewone Pi met OpenElec dan :Y

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Ik heb zonet de image van de site aan een kleine test onderworpen, maar vooralsnog lijkt het een prima build te zijn die goed werkt op een oude Rpi.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
M2M schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:42:
Ik heb zonet de image van de site aan een kleine test onderworpen, maar vooralsnog lijkt het een prima build te zijn die goed werkt op een oude Rpi.
Oké dus de software build is wel goed opgezet? Het is niet iets wat snel in elkaar is geflanst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

martinusz schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:46:
[...]

Oké dus de software build is wel goed opgezet? Het is niet iets wat snel in elkaar is geflanst?
bij nader inzien blijkt het ding natuurlijk vol dode links te zitten, dus de streams van hollywood content is niet echt te vinden.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:44

silverball

De wagen voor moderne mensen

Ik zou dat ding gewoon links laten leggen. Er gaat niets boven een goede xbmc configuratie. En het lijkt me niet zo lastig ook. Zo bespaar je geld en ben je toekomst vast(er) bezig.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Gewoon weer iemand die snel geld wil verdienen met een Rapsberry.
Dode links zijn normaal met ice films die kom je ook op xbmc tegen..
En rtl gemist kijken voor nop, vergeet het maar.
Links laten liggen dat ding en zeker geen 80 euro aan uitgeven..
Voor 40 euro meer het je The little Black box en daar draait xbmc op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Theodor schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:15:
Gewoon weer iemand die snel geld wil verdienen met een Rapsberry.
Dode links zijn normaal met ice films die kom je ook op xbmc tegen..
En rtl gemist kijken voor nop, vergeet het maar.
Links laten liggen dat ding en zeker geen 80 euro aan uitgeven..
Voor 40 euro meer het je The little Black box en daar draait xbmc op...
voor 40 euro minder heb je een Pi (dezelfde hardware dus) en draait ook XBMC op ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zijn de apps die zij gebruiken gewoon standaard apps die je op een PI zelf kunt zetten? Of hebben ze die apps wel zelf in elkaar gezet? (ik ben onbekend met de PI en de software etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

martinusz schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:42:
Zijn de apps die zij gebruiken gewoon standaard apps die je op een PI zelf kunt zetten? Of hebben ze die apps wel zelf in elkaar gezet? (ik ben onbekend met de PI en de software etc.)
voor zover ik kan zien zijn het standaard apps met een eigen skin, inclusief mogelijkheid om apps bij te zetten uit verschillende repository's.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
M2M schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:12:
[...]

voor zover ik kan zien zijn het standaard apps met een eigen skin, inclusief mogelijkheid om apps bij te zetten uit verschillende repository's.
Oke dus het enige wat ze toevoegen is een "eigen" skin en dat alles voorgeinstalleerd is. Voor de meeste tweakers dus niet interessant, alleen voor diegene die geen verstand hebben van PI en software en dus gelijk plug and play een kastje willen aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
martinusz schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:16:
[...]

Oke dus het enige wat ze toevoegen is een "eigen" skin en dat alles voorgeinstalleerd is. Voor de meeste tweakers dus niet interessant, alleen voor diegene die geen verstand hebben van PI en software en dus gelijk plug and play een kastje willen aanschaffen :)
correct (en dan zijn er nog volop andere vergelijkbare devices te vinden die ook op de Pi gebaseerd zijn)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrlocke
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-04 14:28
Ik heb het gisteren ook eens getest, en ik moet je zeggen: Deze image bevat alles wat je als tweaker uiteindelijk op je pi wilt zetten. Als je apps mist kun je die gewoon zelf toevoegen.
Het ding heeft zelfs een printbare handleiding... In huize locke was de gaf (girlfriend acceptance factor) hoger dan wat ik ooit voor een gadget gezien heb. Ze snapte het binnen 5 minuten (!).
Mijn tip: Koop je eigen Pi, download deze image, zet het ding in je huiskamer en laat het je mediaplayer zijn.

En als je dan het tweaken een beetje mist, koop dan nog een Pi en ga daar lekker op hobbyen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
mrlocke schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:31:
Ik heb het gisteren ook eens getest, en ik moet je zeggen: Deze image bevat alles wat je als tweaker uiteindelijk op je pi wilt zetten. Als je apps mist kun je die gewoon zelf toevoegen.
Het ding heeft zelfs een printbare handleiding... In huize locke was de gaf (girlfriend acceptance factor) hoger dan wat ik ooit voor een gadget gezien heb. Ze snapte het binnen 5 minuten (!).
Mijn tip: Koop je eigen Pi, download deze image, zet het ding in je huiskamer en laat het je mediaplayer zijn.

En als je dan het tweaken een beetje mist, koop dan nog een Pi en ga daar lekker op hobbyen :)
Heb de image nu ook op een pi draaien :) inderdaad de beste apps staan er standaard op, echter zelf deze add-ons erop zetten zou eigenlijk ook geen grote opgave zijn ;) (icefilms, 1channel, mash up, uitzending gemist, live sports etc.)

Ben er erg tevreden over en werkt inderdaad vrij simpel, zeker voor leken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand een idee welke skin er gebruikt wordt ?

Ik wil deze voor de kinderkamer wel inzetten, simpel en eenvoudig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FreshMaker schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:11:

Zal het voor je opzoeken straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FreshMaker schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:11:

Skin heet sio2-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:34
Dus de conclusie:

Koop een Raspberry Pi, SD kaartje, telefoonlader.
Download RaspBMC (of OpenElec voor RaspberryPi), zodat je XBMC op je Raspberry hebt.
Download de skin SiO2-x (via het add-on menu in XBMC).
Download de add on XOT (Xbmc Online TV)

Klaar.

Raar dat dit op een TV programma gepropageerd wordt en niet gewoon de RaspberryPi zelf. Maarja, dat is misschien te ingewikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Smobbo schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:35:
Dus de conclusie:

Download RaspBMC (of OpenElec voor RaspberryPi), zodat je XBMC op je Raspberry hebt.

Klaar.

Raar dat dit op een TV programma gepropageerd wordt en niet gewoon de RaspberryPi zelf. Maarja, dat is misschien te ingewikkeld?
Ik denk dat het op tv zo wordt aangeboden dat mensen niet denken van OE dat is ingewikkeld of lastig om te gebruiken. Als ik tegen mijn vader zeg koop een raspberry pi, dan loopt ie denk ik naar de groenteboer :+
Maar als ik tegen hem zeg, joh dat is een kastje waar je"films/series en live sport op kan kijken, dan zou die het wel interessant vinden.

Het is dus maar net hoe je het inpakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Het probleem alleen hiervan is het oude gezegde .... "once your parents arrive, the party is over "
Als het zo op TV terecht komt, worden de slapende honden wakker ( BRein e.d) en is het straks klaar met streaming.

In de UK is al een landelijke blokkade op instanties als Icefilms en 1Channel, omdat het "illegaal" zou zijn..

ondanks dat, Sio gaat het wel worden op de Pi in de speelkamer ;)
martinusz schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:51:
[...]

Ik denk dat het op tv zo wordt aangeboden dat mensen niet denken van OE dat is ingewikkeld of lastig om te gebruiken. Als ik tegen mijn vader zeg koop een raspberry pi, dan loopt ie denk ik naar de groenteboer :+
Maar als ik tegen hem zeg, joh dat is een kastje waar je"films/series en live sport op kan kijken, dan zou die het wel interessant vinden.

Het is dus maar net hoe je het inpakt ;)
Mijn vader heb ik de Pi bespaard, en een TLBB laten halen, met hetzelfde verhaal ...

iets minder 'kwetsbaar' want hoe ze het ook verpakken, een SDkaart is snel beschadigd in de RPi, en dat zie ikliever niet gebeuren

[ Voor 36% gewijzigd door FreshMaker op 06-02-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467839

Dus de conclusie:

Klaar.

Enig idee hoe dit moet? ik krijg XOT met geen mogelijkheid gevonden op mijn PI. (de andere stappen heb ik doorlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyb
  • Laatst online: 04-04-2024
Hier was ik ook naar aan het zoeken... XOT heb ik gevonden op http://www.rieter.net/content/xot/downloads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikvitesse
  • Laatst online: 11:51
Iemand hier die een 'Dit is TV' box heeft met een 'The One' upgrade?
Zou graag een image van de SD kaart willen bemachtigen, aangezien OpenELEC open source is mag ik hier naar vragen(of zit ik hier mis :? )

[ Voor 5% gewijzigd door maikvitesse op 19-08-2014 13:40 ]

Just Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Volgens mij kun je die wel bij hun van de site afhalen?

Anoniem: 616015

volgens mij hebben ze de image van hun site gehaald :'(

iemand enig idee hoe ze die ondertiteling doen?

• maikvitesse
Het is nog steeds mogelijk om de image te downloaden, mits je V3 van dit is tv gaat gebruiken:
https://ditistv.nl/blog/cat/updates

Nu ziet 'The One' er veel beter uit, en is het een stuk overzichtelijker (naar mijn mening). Enige nadeel is dat je voor dit stukje software moet betalen, en daar heb ik bij een open source programma als OpenELEC met een paar addons niet veel zin in. Ik vraag me zelfs af of dit wel legaal is, geld verdienden met een open source programma.

Just Play

• maikvitesse
Anoniem: 616015 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:51:
volgens mij hebben ze de image van hun site gehaald :'(

iemand enig idee hoe ze die ondertiteling doen?
Ondertiteling gaat geloof ik gewoon via de ondertitelscraper van xbmc

Just Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

R-B

Blokkert

heeft iemand een idee welke addon wordt gebruikt om de films en series te streamen? Die functie is wel grappig, dan hoef je dat zelf niet te downloaden zeg maar.

En welke addon kan je beste gebruiken om de janl*l streams te kijken?

Verder verbaas ik me over het feit dat ze alle films slechts (bijna) altijd alleen in 720p en DD2.0 geluid te zien zijn. Ik heb tot nu toe maar 1 film gezien die 1080p en DD5.1 bied.

Dus het is voornamelijk handig voor series en om sport te streamen.

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Grappig, ik ben er ook mee bezig.
Tot zover heb ik Icefilms gezien en die moet ik via usb op de rpi gaan zetten.
Ondertitelscraper is al genoemd hier.
Over de rpi ben ik best tevreden zover, dat werkt gewoon mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Wat bedoel je met "Tot zover heb ik Icefilms gezien en die moet ik via usb op de rpi gaan zetten."

Die icefilms sources kan je gewoon streamen? (Al zijn de slechts 720p en DD2.0.. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

R-B schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:26:
Wat bedoel je met "Tot zover heb ik Icefilms gezien en die moet ik via usb op de rpi gaan zetten."

Die icefilms sources kan je gewoon streamen? (Al zijn de slechts 720p en DD2.0.. :))
Je hebt gelijk, ik ben onduidelijk O-)
De addon Icefilms blijkbaar, die staat nu niet in het lijstje op mijn rpi en dan kan ik hem op een usb stick zetten op een laptop en dan van usb op de rpi zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ah ik begrijp hem ook. Icefilms is dus de addon voor streamen van series en films. Ik zie het nu op hun website.

Dat is dus de addon welke het zo interressant maak! :)

Je kan die addon dus niet via XBMC zelf downloaden zeg je.

Zijn er nog meer addons als Icefilms? maar dan met meer echt HD materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 16:29
Probeer eens XBMCtorrent hiermee kan je torrents opzoeken via verschillende sites en deze streamen, dit is vaak goede kwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Jarrean op 22-09-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Kijk, zo komen we er vanzelf natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Dus om lijst compleet te maken:
  1. Koop een Raspberry Pi, SD kaartje, telefoonlader.
  2. Download RaspBMC (of OpenElec voor RaspberryPi), zodat je XBMC op je Raspberry hebt.
  3. Download de skin SiO2-x (via het add-on menu in XBMC).
  4. Download de add on XOT (Xbmc Online TV)
  5. Download de add on XBMCTorrent (https://github.com/steeve/xbmctorrent) (Streamen torrentz)
  6. Download de add on Icefilms (Streamen films / series)
  7. Download Dutch Sports Streams Addon (o.a JanLul streams)
  8. Download veetle (Vereist voor Dutch Sports Addon)
  9. Download de add on Ondertitelscraper
Nu de janl*l streams nog :)
Jarrean schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:40:
Probeer eens XBMCtorrent hiermee kan je torrents opzoeken via verschillende sites en deze streamen, dit is vaak goede kwaliteit.
Werkt die ondertitel tool dan ook? :)

[ Voor 36% gewijzigd door R-B op 22-09-2014 15:50 . Reden: Janl*l streams toegeovegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 15:09
R-B schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:13:

Ja.
maikvitesse schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:32:
Iemand hier die een 'Dit is TV' box heeft met een 'The One' upgrade?
Zou graag een image van de SD kaart willen bemachtigen, aangezien OpenELEC open source is mag ik hier naar vragen(of zit ik hier mis :? )
Wil je hem nog steeds hebben? Het is inderdaad XBMC (opensource) dat op OpenELEC (opensource) draait dat op Linux kernel (opensource) draait. Er is alleen een eigen logo opgeplakt + het menu is aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door ApexAlpha op 22-09-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

- Download Genesis plugin van Lambda

In de plugin settings, zet auto subtitles aan en selecteer Dutch.

Beter als alle andere streaming plugins.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

ApexAlpha schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:54:
[...]

Ja.

[...]

Wil je hem nog steeds hebben? Het is inderdaad XBMC (opensource) dat op OpenELEC (opensource) draait dat op Linux kernel (opensource) draait. Er is alleen een eigen logo opgeplakt + het menu is aangepast.
Aantal geprobeerd met de transformers 4, maar geen NL subs? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
R-B schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:51:
[...]

Aantal geprobeerd met de transformers 4, maar geen NL subs? :)
Bij mij haalt hij met XBMCtorrent gewoon Subs op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59869

Ik zou hem heel graag willen hebben, mag dat?
ApexAlpha schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:54:
[...]

Ja.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

Veel FB fans ook, maar ik moet ze nageven ze pakken het slim aan. Maar het blijft een simpel boxje met een aangepaste xbmc versie en plugins die illegale content streamen.

Of is het legaal? ze adverteren met ''Geen abonnementskosten'' lol.

TV Extra;

Onboard CPU: (tot) 900Mhz, Geheugen: 512Mb, 8GB Opslag, 1x Ethernetaansluiting 100Mbps, 4x USB 2.0, 1x HDMI, micro USB (voor de stroomtoevoer), 1x headphone 3,5MM

199,99

Nee toch..

Even als klein voorbeeldje / vergelijking (zijn er tig meer)

Model: Mach 8 Android TV Box (4k ondersteuning)
CPU: Amlogic S802 Quad core Cortex A9r4 2GHz
GPU: Octa-core Mali-450MP GPU @ 600MHz
FLASH: 8 GB NAND FLASH
SDRAM: 2GB DDR3
HDMI: 1.4
BLUETOOTH: V4.0
XBMC / Media interface pre installed
etc.
etc.
etc.

80 euro...

Maar zoals ik al zei, knap dat ze zoveel fans/klanten hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door iNFiNiTY- op 12-10-2014 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Maar dan krijg je ook, echt waar een:

NU TIJDELIJK - Gratis Popcorn Machine t.w.v €49,99!

haha.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

R-B schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:54:
Maar dan krijg je ook, echt waar een:

NU TIJDELIJK - Gratis Popcorn Machine t.w.v €49,99!

haha.. ;)
Oh dat had ik niet gelezen, toch maar snel bestellen dan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:35

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik heb nog een acer timeline laptop met zeer zuinige intel U cpu, waarvan het scherm defect is, ook had ik hier de hdd al eens uitgemikt en lag hij zielig in een kast wat te verstoffen met wrs niet eens meer een bestemming, deze heeft ook een mooie hdmi port met een sd kaartje erin met bovenstaande rom zou het dus weer een geweldige htpc machine kunnen worden, worden de ati grafische kaart en de wifi chip direct gevonden, zonder al te veel geprogrammeer, of is dat weer een heel gepuzzel en is een goedkope RP zoeken een beter alternatief?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:28
Waarom zou je het niet proberen? :) Videokaart zou geen groot probleem moeten zijn, wifi chip weet ik niet zo.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ben sinds kort in de weer met een ChromeCast, wat ook prima werkt en ook icm XMBC vanuit een android, maar gezien ik die hardware heb liggen indd wel het proberen waard, vooral die extra tv zenders en ook voetbal kijken maakt het weer extra interessant, en anders is er ook wel een kabel naar te leggen, maar dat scoort dan weer zeer laag op de GAF index..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

R-B schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:13:
Dus om lijst compleet te maken:
  1. Koop een Raspberry Pi, SD kaartje, telefoonlader.
  2. Download RaspBMC (of OpenElec voor RaspberryPi), zodat je XBMC op je Raspberry hebt.
  3. Download de skin SiO2-x (via het add-on menu in XBMC).
  4. Download de add on XOT (Xbmc Online TV)
  5. Download de add on XBMCTorrent (https://github.com/steeve/xbmctorrent) (Streamen torrentz)
  6. Download de add on Icefilms (Streamen films / series)
  7. Download Dutch Sports Streams Addon (o.a JanLul streams)
  8. Download veetle (Vereist voor Dutch Sports Addon)
  9. Download de add on Ondertitelscraper
Nu de janl*l streams nog :)

[...]

Dit heb ik nu en het werkt:

rpi b+ met xbmc, add on xbmctorrent erop en via kabel op de router aangesloten.
Ik kan nu films en series kijken die worden gestreamt vanaf torrentsites.
Selecteren en ophaken duurt ff maar wanneer de stream begint is het goed.
Edge of tomorrow en Planes2 gekeken inmiddels.

Ook leuk zijn de add ons : NOS voor het laatste journaal en Rockpalast voor concerten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 13:09
Daniel36 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:41:
[...]

Dit heb ik nu en het werkt:

rpi b+ met xbmc, add on xbmctorrent erop en via kabel op de router aangesloten.
Ik kan nu films en series kijken die worden gestreamt vanaf torrentsites.
Selecteren en ophaken duurt ff maar wanneer de stream begint is het goed.
Edge of tomorrow en Planes2 gekeken inmiddels.

Ook leuk zijn de add ons : NOS voor het laatste journaal en Rockpalast voor concerten.
Ik ben hier nu ook al enkele weken mee aan het stoeien, echter krijg ik het niet werkend, is het ook mogelijk dat je de image upload? Zodat ik deze ook kan gaan gebruiken?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

BaZnGaNL schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:24:
[...]

Ik ben hier nu ook al enkele weken mee aan het stoeien, echter krijg ik het niet werkend, is het ook mogelijk dat je de image upload? Zodat ik deze ook kan gaan gebruiken?
Je heb een berichtje.

Overigens zit de boel hier nu vast om onduidelijke redenen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 22:05

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Het is toch eigenlijk crimineel en misselijk makend hoe DitisTV dit in de markt zet. Aan de ene kant idd wel een knap staaltje marketing machine zit hier achter. Klein beetje respect misschien wel daarom voor deze man, maar maatschappelijk verantwoord ondernemen komt iig niet in zijn vocabulaire voor! Ik ben erg benieuwd hoelang dit succes nog gaat duren. Maar het lijkt hem voor de wind te gaan en als ik de verhalen op facebook mag geloven zijn de kastjes niet aan te slepen. Ben benieuwd wat stichting brein hiervan vind :*)
Dat dit product zo kant en klaar verkocht mag worden.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Jup, ik ben stiekem ook heel benieuwd of het idd. zo goed werkt.
Ik heb met mijn rpi met xbmc en xbmctorrents toch wel wat geklooi en uitzoekerij gehad, soms nog.
Dus als dat ding helemaal probleemloos werkt ben ik zeker onder de indruk.
En ze mikken op de mensen die niet zelf willen knutselen maar wel gratis alles willen kunnen kijken.
En het is wel illegaal volgens mij, in elk geval is het nu niet legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samschaap
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-06 12:19
Ik ben nu hun "The One" image op mn sdkaartje aan het zetten. Ben benieuwd of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik durf het bijna niet te vragen maar...
Laat je het weten straks???
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samschaap
Als je de Pi opstart, krijg je eerst een splash screen van DitisTv, met rechtsbovenin de OpenELEC versie ( 4.1.4). Toen ik in het menu was, heb ik eerst even gewacht, zodat alle addons geupdate konden worden, daarna heb ik ook even een DitisTv update gedaan. Films zoeken duurt even, je krijgt een menu met hoesjes en informatie over de film. Ze gebruiken voor de films en series de Genesis addon. Ik moest bij Planes 2 meerdere streams proberen, de bovenste paar streams werkten niet. Ondertiteling was wel gelijk goed, Planes 2 had nog geen Nederlandse ondertiteling. Voor Live TV en Uitzending Gemist gebruiken ze de XOT-Uzg addon en de Nederland24 addon. Live sport is de Janlul addon, en de Kids Zone is de Kindertube addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Maar de (wat mij betreft) hamvraag: werkt het vloeiend en met goed beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Kickje: het werkt hier best (rpi met xbmctorrent) alleen zijn de wachttijden soms wat lang na het selecteren van een film.
Ik kan nog wel wat veranderen om het sneller te maken denk ik.
Iemand suggesties/ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samschaap
Daniel36 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:12:
Maar de (wat mij betreft) hamvraag: werkt het vloeiend en met goed beeld?
Een 1080p film werkt prima zonder haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Mooi hoor.
Ik heb de mijne nu een beetje overklokt (medium in rpi config add-on) en het werkt prima met xbmctorrent.
processor op 900mhz, temp. loopt op tot 59/60 graden c.

Ik zie zo snel geed rederen om over te stappen op de ditistv software eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

samschaap schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 08:48:
[...]

Een 1080p film werkt prima zonder haperingen.
Lukte het jou om de iso op een 8gb sd te krijgen, bij mij gaf het tooltje die de image naar de SD schrijft de melding dat het te klein was, en heb ik een 16gb micro sd genomen? Ook las ik dat de image runnen vanaf usb sneller zou zijn dan vanaf SD card, is dit een aanzienlijk verschil, of valt dat ook wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

SAiN ONeZ schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:51:
[...]

Lukte het jou om de iso op een 8gb sd te krijgen, bij mij gaf het tooltje die de image naar de SD schrijft de melding dat het te klein was, en heb ik een 16gb micro sd genomen? Ook las ik dat de image runnen vanaf usb sneller zou zijn dan vanaf SD card, is dit een aanzienlijk verschil, of valt dat ook wel mee?
Je moet een SD Card met minimaal class 10 hebben of UHS class 3 voor hoge snelheden. USB 2.0
is maar gelimiteerd tot ongeveer 50 mb per seconden terwijl USH class 3 SD cardtjes juist snelheden tot wel 90 mb per seconden kunnen halen. Dus USB is per defenitie niet sneller! :)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ah oke, cl4 die erin zit, zit de boel dus tegen te houden.

Ik heb hier nog een microsd classe 10, zal daar eens mee gaan testen, alleen vreemd dat Dit is TV zelf een 8gb sd erbij levert, en ik hem daar niet op kreeg.. Maar die groot genoeg alleen wat overdreven voor in de Rpi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

klasse 4 is idd maar ongeveer 4 mb per seconden. 8gb vullen kost dus al gauw bijna 3 kwartier...

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Tja dat is de installatie maar op dat ding krijgen, dat doe je toch ook maar heel afentoe, heeft een hogere classe SD card of USB stick ook voordelen tijdens het werken binnen de installatie, dus haal je daarmee de backdrop eerder op, of zal een stream sneller opstarten, of het wisselen van de menus bv?

Edit:
Lekker dan, zie ik in die RSS feed bovenin dat er een update is, iets met autoplay, en stommerik dat ik ben draai ik deze ook nog eens, vervolgens start hij lelijk op in een andere skin, na een hoop gepuzzel weer terug, daarna was de taal niet NL en ook geen auto subs, nu heb ik dat weer terug, maar die autoplay zorgt ervoor dat hij niet meer de streams list opent, maar blijkbaar de eerste opent, en in me serie Hawaii Five-O gaat het direct mis, doordat hij een verkeerde sub draait voor die episode, iemand die de update ook gedraaid heeft, en me vertellen kan hoe ik weer uit de streams kan kiezen, want heb je nog alternatieven te kiezen zodra de subs out of sync of zoals hier helemaal verkeerd zijn.

Ik prees het ding om zijn gebruiksvriendelijkheid, maar dit is erg onhandig, heb al wat zitten puzzelen maar vind niet waar ik het kan herstellen?

[ Voor 58% gewijzigd door SAiN ONeZ op 27-10-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

:| :F Nevermind, op hun facebook pagina geven ze zelf pointers naar de Go(Movies) en GoTV addon instellingen om daar de autoplay functie te disablen, maar daar zit het niet in, na een uur goochelen/googlen bleek het in de Genisis plugin instellingen te zitten, nu kan ik weer streams selecteren, en de backdrop in de libraries lijken wat sneller geladen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samschaap
SAiN ONeZ schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:51:
[...]

Ik heb 'm ook op een 16gb sd gezet, had gelezen dat meerdere mensen problemen hadden met een 8gb kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyager2003
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-10-2016
Heeft iemand een download link voor het "the one" image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wel leuk allemaal, maar hoe legaal is dit? Koop je als leek een kastje, wordt het systeem na een jaar verboden / krijg je een boete / of iets anders.
Of staat er daarom zo expliciet dat het geen downloaden is maar streamen?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Het is niet legaal imho.
Maar dat is downloaden ook niet.
Boete of iets anders? Ik denk niet dat ze (kunnen/willen) traceren tot jouw i.p. adres.

Ik gebruik in elk geval een rpi b+ met XBMCtorrent en dat bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teundekker
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-04-2015
:P weet er niks van maar wil er wel graag 1 is hij nou goed of niet heb voor de rest nergens verstand van maar gaat mij er om werkt het goed en is het de moeite waard en is het beeld goed heb een tv van 140 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

teundekker schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:02:
:P weet er niks van maar wil er wel graag 1 is hij nou goed of niet heb voor de rest nergens verstand van maar gaat mij er om werkt het goed en is het de moeite waard en is het beeld goed heb een tv van 140 cm
Verwacht geen blu-ray kwaliteit. En je moet wel minimaal een 20 mbit verbinding. Een simpele oude ADSL 8mbit verbinding is onder de maat.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Is het iemand gelukt om "Dit is Tv" op een b+ werkend te krijgen? Bij mij geeft ie een rood lamje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ja. Zelf nieuw een B+ gekocht en die SD kaart erin gepropt van hun. werkte prima. Gebruik de boel niet meer, veel te langzaam en waardeloos ingesteld :)

[ Voor 3% gewijzigd door R-B op 19-11-2014 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Had je daarop the One draaien, of al die nieuwe DIT is TV The One Speed Upgrade kit die ze aanbieden?

Voor gebruikers van de vorige boxes is deze software ook te koop, draait die dan ook op OpenElec het lijkt namelijk een android versie, want die snel box is volgens mij een android based machine, ook tijdens het bestellen word niet gevraagd wel OS, dus ben wel nieuwsgierig of deze op de Rpi draait?

Niemand ervaring ermee?

[ Voor 62% gewijzigd door SAiN ONeZ op 19-11-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

chipzakje schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:25:
Is het iemand gelukt om "Dit is Tv" op een b+ werkend te krijgen? Bij mij geeft ie een rood lamje aan.
Heeft die B+ niet een 2ampere voeding nodig, en heb je misschien een 1ampere of zelfs 0,7a (gsm lader)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Sorry voor de late reactie. Ik gebruik een 0.7 ampere lader, dit heb ik al aantal maanden gebruikt als voeding voor mijn raspberry pi die openelec draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb de update van Dit is TV speed draaien, en die heeft standaard al een OC naar 1100mhz deze viel bij mij direct na opstarten ook uit, en bleef zo loopen, eerst nog even met een papiertje onder de SD card geprobeerd, maar het bleek de voeding te zijn, ik had ook een 0.7a en met een zwaardere geen issues meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzley
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-01 14:34
Kan iemand deze "dit is tv box" aanraden? Wat zijn z'n directe concurrenten? Gebruiksgemak is alles, maar kwaliteit moet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik kan hem niet aanraden omdat ik veel slechte verhalen erover hoor.
O.a. over dure updates die je moet kopen.
Sowieso is het natuurlijk vreemd om te gaan verdienen aan open source software, in dit geval dus XBMC/Kodi.

N.a.v. de verhalen over de Ditistvbox heb ik een raspberry pi gekocht en daar een kaartje met Openelec xbmc bij besteld. Adapter erbij en een behuizing.
Beetje knutselen met addons en nu kijk ik voornamelijk films en series via een bepaalde addon, ik weet niet of de naan hier genoemd mag worden eigenlijk.

Ik was 70 euro kwijt of zo.

Ik hoor ook goede verhalen over de mediaplayers van Minix, die hebben meerdere types waarvan een paar met een vergelijkbare prijs als de Ditistvbox.
Daar moet je dan wel zelf Xbmc/Kodi opzetten.

Ook in dit geval is Google your friend, alles is daar te vinden, inclusief meerder Addons om films/series te streamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Updates kopen? Hoezo dat?

Bovendien kun je ook een Pi kopen en de software van DitisTV zelf erop zetten. "DitIsTV" is gewoon XBMC dat op een linux kernel draait. Dat is allemaal open source en mag allemaal gekopiëerd en verspreid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb op meerdere sites, o.a. FB en XBMC voor beginners gelezen over updates waarvoor betaald moest worden.
Voor de rest schrijven we hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

en als je daar even zoekt, vind je ook gratis die the One Speed update, kun je voor jezelf bepalen of het wat is, zonder er eerst een hoop cash voor te moeten betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 19:34
Waarom die "Dit is TV" ROM niet op een ( krachtigere ) Banana Pi zetten ? -->

\[Mediaplayer/HTPC] Banana Pi met XBMC / Android / Linux

( Dual-Core @ 1 Ghz , 1GB RAM , Sata support , etc etc )

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Of gelijk gewoon een goede ( specs ) Android TV box kopen -->

http://www.dealsmachine.com/best_186857.html

Kost nu € 53,36 incl. verzenden ( excl. evt. douane kosten etc. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:54
[b]WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:25
Kost nu € 53,36 incl. verzenden ( excl. evt. douane kosten etc. )
Zodra ik op "add to cart" klik kost hij ineens € 57,11, met shipping erbij € 63.88.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
ASW1 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:46:
[...]
Zodra ik op "add to cart" klik kost hij ineens € 57,11, met shipping erbij € 63.88.
Oke....dat was gisteren nog niet zo. Ik heb zelf die MXIII ( 1GB ) en ben er spinnend tevreden over.
Die Banana Pi heb ik ook maar dan meer als experimenteer ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat ding lijkt van de buitenkant en qua specs/features op de Minix x8-h plus.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Jorgen schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:22:
Dat ding lijkt van de buitenkant en qua specs/features op de Minix x8-h plus.
Dat kan. Hier wordt erg lovend over die MXIII ( S802 ) gesproken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerflappy
  • Laatst online: 29-08-2021
Daniel36 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 16:59:
Ik kan hem niet aanraden omdat ik veel slechte verhalen erover hoor.
O.a. over dure updates die je moet kopen.
Sowieso is het natuurlijk vreemd om te gaan verdienen aan open source software, in dit geval dus XBMC/Kodi.

N.a.v. de verhalen over de Ditistvbox heb ik een raspberry pi gekocht en daar een kaartje met Openelec xbmc bij besteld. Adapter erbij en een behuizing.
Beetje knutselen met addons en nu kijk ik voornamelijk films en series via een bepaalde addon, ik weet niet of de naan hier genoemd mag worden eigenlijk.

Ik was 70 euro kwijt of zo.

Ik hoor ook goede verhalen over de mediaplayers van Minix, die hebben meerdere types waarvan een paar met een vergelijkbare prijs als de Ditistvbox.
Daar moet je dan wel zelf Xbmc/Kodi opzetten.

Ook in dit geval is Google your friend, alles is daar te vinden, inclusief meerder Addons om films/series te streamen. :)
Voor 89,95 heb je een volledig ingerichte BTplayer. Deze is te vergelijken met DitIsTV, maar geen grafische schil. De BTplayer heeft een gestabiliseerde 2A adpter en draait vanaf een stabielere USB-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

killerflappy schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:33:
[...]

Voor 89,95 heb je een volledig ingerichte BTplayer. Deze is te vergelijken met DitIsTV, maar geen grafische schil. De BTplayer heeft een gestabiliseerde 2A adpter en draait vanaf een stabielere USB-stick.
Misschien netjes om er bij te vermelden dat jij de eigenaar van Botics B.V. bent die deze BTplayer samenstelt en verkoopt ;) Wij van WC Eend...

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerflappy
FirePuma142 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:48:
[...]

Misschien netjes om er bij te vermelden dat jij de eigenaar van Botics B.V. bent die deze BTplayer samenstelt en verkoopt ;) Wij van WC Eend...
:) Inderdaad. Ik bedoel maar aan te geven dat je voor 2 tientjes meer een volledig ingericht apparaat met handleiding en support bezit.

[ Voor 17% gewijzigd door killerflappy op 10-12-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Van de BTPlayer website:
Bij streamen wordt de ontvangen media (video en audio) direct geconsumeerd zonder dat de gehele uitzending gedownload wordt.
Hehe. Ja zo werkt het internet helaas niet.

Waarom zit er trouwens een micro SD kaartje in én een usb stick?

• killerflappy
ApexAlpha schreef op woensdag 10 december 2014 @ 17:26:
Van de BTPlayer website:

[...]

Hehe. Ja zo werkt het internet helaas niet.

Waarom zit er trouwens een micro SD kaartje in én een usb stick?
De SD kaart is nodig om de Raspberry Pi op te starten. De USB stick gebruiken wij om het geheel soepel en stabiel te laten draaien. SD kaarten blijken gevoeriger voor corruptie dan USB, wanneer de Raspberry Pi in turbo modus draaid. Ook zijn er bij de USB hogere lees en schrijf snelheden te behalen dan class 10 SD kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdfreak_99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09-2021
Voor iedereen die graag iets beters wil dan dit is tv kun je ook op www.twirp.nl gratis de MediaBox image downloaden, deze werkt erg goed en wordt gratis voortdurend ge-update. Ik heb de Image zelf gemaakt omdat de Dit is TV versie gewoon waardeloos is en veel te traag. Dit is TV is gewoon een Raspberry Pi met Openelec custom Build en de Sio2-X skin waar je veel te veel geld voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

grafisch zat hij toch niet zo goed in elkaar, hoop teksten die overlappen in beeld en ik miste vooral de dutch streaming app voor de voetbalwedstrijden, was er vrij snel klaar mee en heb the one speed weer teruggezet, of weet je me beter te overtuigen?

Pagina: 1 2 Laatste