[iOS 7] Geen 3G switch, alleen 4G switcher?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Wat irritant dat je geen 3G meer kan uitzetten. Ik kan alleen kiezen tussen mobiel netwerk en 4G (waar voorheen dus 3G stond).

Had 90 tot 100% van de dag 3G uitstaan gezien ik zon beetje overal Wi-Fi heb of geen snel internet nodig had (Whatsapp).

Had er even snel op Google gekeken maar weet nou niet of het aan Vodafone ligt of aan iOS 7.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-06 18:52
Ligt aan Vodafone. Er is een carrier-update geweest die de 4G switch geactiveerd heeft.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:28
Die 4G doet toch gewoon hetzelfde als de 3G knop, als in het snelle internet uitzetten? Volgens mij moet je die knop lezen als wel of geen 2G

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Kassad schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:02:
Die 4G doet toch gewoon hetzelfde als de 3G knop, als in het snelle internet uitzetten? Volgens mij moet je die knop lezen als wel of geen 2G
Nee, 3G kan gewoon niet meer uitgezet worden.
Waar 3G stond staat nu 4G, zet ik de switch off dan heb ik nog wel gewoon 3G verbinding. Leuke is dat er hier (Arnhem) geen 4G dekking is en dus helemaal niets aan die knop heb. Ondertussen slurpt 3G wel me batterij leeg.

Zit er zelfs aan te denken om dit issuu ff hard te maken bij Vodafone gezien ze hebben aangegeven er (momenteel) niets tegen te doen. Dan stap ik liever over naar Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
CyBeR schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:20:
Ik snap niet waarom zoveel mensen dat zeggen. Je moest altijd van rechts naar links :?
Muziek weet ik niet, maar in de meeste apps werkte van links naar rechts ook. De animatie was dan echter wel van rechts naar links, dus dat maakte die swipe beweging een beetje contra-intuïtief.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 19:54
Famous schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:00:
[...]

Nee, 3G kan gewoon niet meer uitgezet worden.
Waar 3G stond staat nu 4G, zet ik de switch off dan heb ik nog wel gewoon 3G verbinding. Leuke is dat er hier (Arnhem) geen 4G dekking is en dus helemaal niets aan die knop heb. Ondertussen slurpt 3G wel me batterij leeg.

Zit er zelfs aan te denken om dit issuu ff hard te maken bij Vodafone gezien ze hebben aangegeven er (momenteel) niets tegen te doen. Dan stap ik liever over naar Android.
Dit is idd niet iets wat door iOS7 komt, maar puur door Vodafone's carrier update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 07:32
SidewalkSuper schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:41:
[...]

Dit is idd niet iets wat door iOS7 komt, maar puur door Vodafone's carrier update.
klopt zit ook met een 4G schakelaar, |:( en daardoor last van weggevallende gespreken thuis.

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06 22:07

Grin

Ride si sapis.

Ik snap het probleem niet.
Je zet gewoon mobiele data uit, klaar. Dan heb je alleen nog 2G en evt. wifi.
Prima toch? Of zie ik nu iets over het hoofd?

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:43
Grin schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:47:
Ik snap het probleem niet.
Je zet gewoon mobiele data uit, klaar. Dan heb je alleen nog 2G en evt. wifi.
Prima toch? Of zie ik nu iets over het hoofd?
Ja, dan heb je geen mobiele data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

MarcoC schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:50:
[...]

Ja, dan heb je geen mobiele data.
Dus.... probleem opgelost toch? Zo staat 3G uit.
Hoe is dat anders dan voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:43
Grin schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:51:
[...]

Dus.... probleem opgelost toch? Zo staat 3G uit.
Hoe is dat anders dan voorheen?
Nou, dan heb je dus een nieuw probleem gecreëerd. Geen 3G, maar ook geen mobiele data. Dat is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Precies. Het is voor mij niet heel erg boeiend, maar sommige mensen hebben dus baat bij 3G uit kunnen zetten, maar wel mobiele data behouden.
Het is een use case die Vodafone blijkbaar niet heel vaak tegenkomt, gezien deze fout.

Daarentegen doe ik het op parties ook wel eens, dan komt Whatsapp nog gewoon binnen via 2G en zit mn telefoon niet de hele tijd netwerk te zoeken over 3G, wat met hele drukke feesten toch altijd lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
BtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:25:
[...]

Jij denkt serieus dat je daar meer bereikt?
Geen idee, ben nu sinds een jaartje klant bij Vodafone.
Hiervoor zat ik bij Hi en daar had ik perfecte service in de fysieke winkel zelf en gaven ook tips om sommige dingen "te beïnvloeden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

BtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:25:
[...]

Jij denkt serieus dat je daar meer bereikt?
En door niks te doen/stil te houden bereik je natuurlijk meer... :F -O-
Het gaat er niet om of het direct effect sorteerd, maar als niemand iets doet dan gebeurd er nooit wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Famous schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:27:
[...]

Geen idee, ben nu sinds een jaartje klant bij Vodafone.
Hiervoor zat ik bij Hi en daar had ik perfecte service in de fysieke winkel zelf en gaven ook tips om sommige dingen "te beïnvloeden".
Maar dat is service in hun bereik. Dit is een probleem wat of bij Vodafone (corporate) ligt of bij Apple.
Grin schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:30:
[...]
En door niks te doen/stil te houden bereik je natuurlijk meer... :F -O-
Het gaat er niet om of het direct effect sorteerd, maar als niemand iets doet dan gebeurd er nooit wat.
Er is geopperd om het via het forum aan te kaarten. Daar lopen meer mensen rond van het hoofdkantoor dan in de winkel ;)

Of ga je je problemen ook altijd uitleggen aan de verkoper bij de MediaMarkt? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
BtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:33:
[...]

Maar dat is service in hun bereik. Dit is een probleem wat of bij Vodafone (corporate) ligt of bij Apple.

[...]

Er is geopperd om het via het forum aan te kaarten. Daar lopen meer mensen rond van het hoofdkantoor dan in de winkel ;)

Of ga je je problemen ook altijd uitleggen aan de verkoper bij de MediaMarkt? ;)
Dat lag niet direct in het service bereik van de winkel. Ze hielpen me met een paar smerige trucjes welke een klant niet weet en zij zeker nooit mogen uitvoeren waardoor mijn klacht direct werd afgehandeld met een vergoeding erbij.
En zelf heb ik erg veel contact met klanten aan wie ik ook onze diensten verkoop en als er iets niet klopt of verkeerd gaat trekken ze ook bij mij aan de bel.

Ik heb ook maar gereageerd op het forum, maar ik denk dat ze er niets aan zullen doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Famous op 30-09-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

BtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:33:

De juiste persoon in de shop kan wellicht ook iets voor jou/ons betekenen.
Dat er meer mensen rondlopen van het hoofdkantoor is in mijn ogen een drogredenatie (argumentum ad numerum). En de toon van de woorden "Jij denkt serieus dat je daar meer bereikt?" komt op mij erg kinderachtig over. Dat verwacht ik niet van een moderator.
Je hebt maar 1 persoon nodig, en een vodafone winkel is een prima plek om het (ook) aan te kaarten.
Ik ga het iig wel doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Grin op 30-09-2013 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Misschien moet je wat reacties teruglezen... Ik zeg nl niet dat een shop niks kan betekenen :)

Daarnaast zou ik dan nog even navragen of het een officiële zaak is of een franchisenemer ;)

[ Voor 152% gewijzigd door BtM909 op 30-09-2013 17:50 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

BtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:45:
Misschien moet je wat reacties teruglezen... Ik zeg nl niet dat een shop niks kan betekenen :)

Daarnaast zou ik dan nog even navragen of het een officiële zaak is of een franchisenemer ;)
De woorden niks/stil gebruik ik om het contrast aan te geven mbt jouw reactie.
Ik begrijp je beste bedoelingen en mijn vorige post gaat wellicht iets te ver, mijn excuus alvast ;)
Laten we weer on topic gaan en hopen dat ze het snel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Grin schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:41:
[...]
De juiste persoon in de shop kan wellicht ook iets voor jou/ons betekenen.
Dat er meer mensen rondlopen van het hoofdkantoor is in mijn ogen een drogredenatie (argumentum ad numerum).
Waar baseer jij je feiten op? Of het feit dat er minder mensen van het hoofdkantoor in de winkels rondlopen dan op het forum vertoeven? Ik baseer me op bronnen van het hoofdkantoor van Vodafone :)
En de toon van de woorden "Jij denkt serieus dat je daar meer bereikt?" komt op mij erg kinderachtig over. Dat verwacht ik niet van een moderator.
Wat is dat nou weer voor manier van conclusie trekken. Ik vraag me af of jij serieus denkt dat je daar meer mee bereikt. Dat is een normale vraag (wat is er precies kinderachtig aan deze vraag?).
Je hebt maar 1 persoon nodig, en een vodafone winkel is een prima plek om het (ook) aan te kaarten.
Ik ga het iig wel doen.
Ook is wat anders dan wat Famouse eerder zei:
Famous schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:53:
[...]

Dan ga ik liever naar de winkel om daar mijn klacht neer te leggen.

Maar je hebt gelijk, dit valt buiten de scope van dit topic. Zoveel mogelijk aankaarten en op de juiste plekken levert hopelijk het meeste op. Misschien is het zelfs handiger om dit topic af te splitsen, want het probleem is groter dan een subtopic in dit grote topic :)

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 30-09-2013 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Grin schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:48:
[...]

Laten we weer on topic gaan en hopen dat ze het snel oplossen.
Denk zelf dat het een vingerwijs spelletje wordt.
Vodafone wijst Apple aan, Apple wijst Vodafone aan.

En als klant zit je dan in het midden waar je niets kunt doen of verwachten.

Hopelijk reageren meer mensen op het forum zodat het wel wat aandacht trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
BtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:50:
[...]

Waar baseer jij je feiten op? Of het feit dat er minder mensen van het hoofdkantoor in de winkels rondlopen dan op het forum vertoeven? Ik baseer me op bronnen van het hoofdkantoor van Vodafone :)

[...]

Wat is dat nou weer voor manier van conclusie trekken. Ik vraag me af of jij serieus denkt dat je daar meer mee bereikt. Dat is een normale vraag (wat is er precies kinderachtig aan deze vraag?).

[...]

Ook is wat anders dan wat Famouse eerder zei:

[...]
zullen we die discussie links laten liggen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik denk dat het eerste is: uitzoeken wie verantwoordelijk is voor de provider update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
BtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:54:
Ik denk dat het eerste is: uitzoeken wie verantwoordelijk is voor de provider update :)
Vodafone wijst naar Apple, Apple nog niet gesproken maar ik kan misschien al wel raden wat ze zeggen.

"het is niet voor niets een CARRIER update.."
Geen idee hoe Apple omgaat met "klachten" nog nooit eerder problemen gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door Famous op 30-09-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik bedoel los van wie wat zegt :)

http://support.apple.com/kb/HT1970?viewlocale=en_US
Carrier settings updates are small files that can include updates from Apple and your carrier to carrier-related settings, such as network, calling, cellular data, messaging, personal hotspot, and voicemail settings.
Het zal me niet verbazen dat het Apple is die deze settings heeft gewijzigd voor Vodafone klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

BtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:58:
Ik bedoel los van wie wat zegt :)

http://support.apple.com/kb/HT1970?viewlocale=en_US

[...]

Het zal me niet verbazen dat het Apple is die deze settings heeft gewijzigd voor Vodafone klanten :)
Good point, ook dat zou zomaar kunnen.
Wellicht kan VF dan een verzoek doen bij Apple om deze schuif weer terug te zetten.
Tsjaa, dat zou het wel lastiger maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zo'n carrier update is te hacken (sorry: aan te passen), dus wellicht zijn er nog wel slimme mensen die zich eraan willen wagen.

De vraag is nu, kunnen we aan een carrier update komen van iOS6 en iOS7 voor Vodafone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ik weet niet hoe het normaal gesproken op het Apple forum gaat (of een Apple medewerker reageert of alleen klanten) maar hier ook een topic:
https://discussions.apple.../5359053?start=0&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Zojuist maar een iCloud backup gemaakt en mijn telefoon hersteld in de hoop dat ik de carrier update kon weigeren. Meteen toen die hersteld was kwam van iTunes de pop-up om de carrier update door te voeren.

Ik heb dit geweigerd en heb nu weer (gelukkig) een 3G switch.
Afbeeldingslocatie: http://img594.imageshack.us/img594/5908/2e26.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:36

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Even ter bevestiging: met KPN en doorgevoerde carrier update beschikt mijn iPhone 5 nog steeds over een 3G button.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De vraag is: is de 3G-switch weg omdat Vodafone dat zegt in un carrier file ('wel 4G switch, geen 3G switch') of omdat Apple's software bij aanwezigheid van de mogelijkheid tot 4G, de 4G switch de 3G switch vervangt (qua plaatsing) omdat ze bijvoorbeeld geen twee switches willen hebben?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Niet zozeer aanwezigheid van de mogelijkheid, maar heeft Apple niet 4G geactiveerd voor Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

BtM909 schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:25:
Niet zozeer aanwezigheid van de mogelijkheid, maar heeft Apple niet 4G geactiveerd voor Vodafone?
Dat bedoel ik daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Daar lijkt het dus wel op, aangezien Vodafone nu weer naar Apple verwijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 20:08
Famous schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:57:
Zojuist maar een iCloud backup gemaakt en mijn telefoon hersteld in de hoop dat ik de carrier update kon weigeren. Meteen toen die hersteld was kwam van iTunes de pop-up om de carrier update door te voeren.

Ik heb dit geweigerd en heb nu weer (gelukkig) een 3G switch.
[afbeelding]
Ik ga dit denk ik ook proberen. Krijg je die carrier update niet automatisch binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Bart1983 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 07:38:
[...]

Ik ga dit denk ik ook proberen. Krijg je die carrier update niet automatisch binnen?
Nee,
Als jij je telefoon verbind met iTunes geeft hij aan dat er een aanbiedersupdate (carrier) is, die kan je gewoon annuleren.
Zit nu op 15 uur en 20 minuten en nog 60% over, dit terwijl ik twee spellen meerdere malen gespeeld heb en me e-mail (twee accounts) weer op push heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik snap niet waarom Vodafone niet gewoon 2 ipcc bestanden beschikbaar stelt, 1 voor de massa met blijkbaar 4G en 1 zonder. Mensen die terug willen naar de oude carrier update kunnen dan gewoon manual een ipcc laden for the time being.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Nieuws @ VF forum mbt het iPhone 5 3G issue:
Hallo allemaal, uiteindelijk is, in zijn algemeenheid, het exacte technische en softwarematige functioneren van een toestel iets waar de fabrikant over gaat. Wij staan uiteraard in goed overleg met die fabrikanten en proberen daardoor te zorgen dat zo veel mogelijk toestellen overweg kunnen met de gebruikte netwerktechnieken. Hoe zoiets vervolgens in een toestel wordt geïmplementeerd, dat is echter iets dat de fabrikant bepaald. We snappen dat het, zeker omdat 4G op dit moment in Nederland nog uitgerold wordt, onhandig is dat de 2G/3G/4G schakelaar op dit moment op deze manier geïmplementeerd is. We hebben daarom het verzoek bij Apple neergelegd om opnieuw naar het ontwerp van die schakelaar te kijken en het toch weer mogelijk te maken zelf te schakelen tussen alleen 2G, 3G en 4G.
Mijn reactie:
Thanks BasT!
Ik ben benieuwd en zal dit forum in de gaten houden.
Nu ik op kantoor zit met slecht 3G ontvangst is mijn accuduur echt een drama.
Ik hoop dat er snel een update komt zodat we 3G weer echt kunnen uitschakelen. Het is bijzonder vervelend om nog geen dag met een accu te doen waar dit 2+ dagen was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
@Grin
waarom vraag je niet gelijk om de oude ipcc, dan kun je die gelijk handmatig installeren met shift update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

SidewalkSuper schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:20:
@Grin
waarom vraag je niet gelijk om de oude ipcc, dan kun je die gelijk handmatig installeren met shift update.
Kunnen we die ergens krijgen dan?
Wie heeft die oude ipcc nog, dan zijn we natuurlijk ook geholpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Bij Vodafone natuurlijk :D

[ Voor 26% gewijzigd door SidewalkSuper op 01-10-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Het lijkt mij dat deze ook in de GM van iOS7 moet zitten.
Ik ga thuis eens ff spitten in die container....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
euhmmm, dat zou mss best kunnen ja :)

Oh lol
Hij staat op je pc hier:
C:\Users[user]\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPhone Carrier Support
Mac: ~/Library/iTunes/iPhone Carrier Support/

Kan iemand met de oude ipcc die ff online gooien? Dan kunnen we hem vergelijken met onderstaande.

Dit is de 6.0 ipcc, iemand die het ff test? Je iTunes moet wel op carrier-testing enabled staan.
http://appldnld.apple.com...4/Vodafone_nl_iPhone.ipcc

Woep, het is me gelukt. Ik heb de 3G switch weer, niet dat ik het nodig had, maar ik denk ik test het even voor jullie :)

Stappen:
  1. Download de oude ipcc hier: http://appldnld.apple.com...4/Vodafone_nl_iPhone.ipcc
  2. Sluit iTunes
  3. Zet je iTunes carrier-testing op enabled:
    • PC (32bit): Start -> Uitvoeren -> "C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1
    • PC (64bit): Start -> Uitvoeren -> "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1
    • Mac (via Terminal): defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool true
  4. Start iTunes weer en ga naar de overzicht pagina van je iPhone
    • PC: Shift + Update -> Selecteer de zojuist gedownloade ipcc
    • Mac: Alt/Option + Update -> Selecteer de zojuist gedownloade ipcc
  5. :D
Om carrier-testing weer uit te zetten, verander je de 1 in een 0, of de true in een false :)

[ Voor 243% gewijzigd door SidewalkSuper op 01-10-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
SidewalkSuper schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:34:

Oh lol
Hij staat op je pc hier:

Kan iemand met de oude ipcc die ff online gooien? Dan kunnen we hem vergelijken met onderstaande.

Dit is de 6.0 ipcc, iemand die het ff test? Je iTunes moet wel op carrier-testing enabled staan.

Woep, het is me gelukt. Ik heb de 3G switch weer, niet dat ik het nodig had, maar ik denk ik test het even voor jullie :)

Stappen:
  1. Download de oude ipcc hier: http://appldnld.apple.com...4/Vodafone_nl_iPhone.ipcc
  2. Sluit iTunes
    • PC (32bit): Start -> Uitvoeren -> "C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1
    • PC (64bit): Start -> Uitvoeren -> "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunes.exe" /setPrefInt carrier-testing 1
    • Mac (via Terminal): defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool true
  4. Start iTunes weer en ga naar je overzicht pagina van je iPhone
Om carrier-testing weer uit te zetten, verander je de 1 in een 0, of de true in een false :)
_/-\o_ held

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

EEUWIGE DANKBAARHEID @ SidewalkSuper!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
np gasten :)

Grin, deel je het ff op het Vodafone forum, dan hebben zij er ook wat aan. Ik heb er geen acc :)
Als het mag tenminste, ivm de carrier-testing tweak ;)

[ Voor 20% gewijzigd door SidewalkSuper op 01-10-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

SidewalkSuper schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:26:
np gasten :)

Grin, deel je het ff op het Vodafone forum, dan hebben zij er ook wat aan. Ik heb er geen acc :)
Als het mag tenminste, ivm de carrier-testing tweak ;)
Of het mag dat zoeken ze zelf maar uit.
Ze modden maar een eind weg, zal me aan mijn X oxideren :(

Het staat daar op het forum! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983

Oh lol
Hij staat op je pc hier:

Stappen:
  2. Sluit iTunes
Bedankt ga het vannavond ff proberen. Als ik naar Algemeen - info ga download IOS7 dan niet weer automatisch de laatste carrier update? Ik heb namelijk een On Air update gedaan naar IOS7 en niet verbonden met itunes en toch staat die carrier update geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Als je na het downgraden van de ipcc naar Algemeen -> Info gaat, wordt er idd gevraagd op je wil upgraden naar de nieuwe carrierinstellingen. Als je hem dan niet accepteert blijft de oude ipcc van kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
SidewalkSuper schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:37:
Als je na het downgraden van de ipcc naar Algemeen -> Info gaat, wordt er idd gevraagd op je wil upgraden naar de nieuwe carrierinstellingen. Als je hem dan niet accepteert blijft de oude ipcc van kracht.
Zojuist gedaan en inderdaad is de 3G switch weer terug!! Moet je daarna nog iets doen om itunes weer uit "carrier-testing 1" te krijgen of maakt dat niets uit?

[ Voor 11% gewijzigd door Bart1983 op 01-10-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
SidewalkSuper schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:37:
Maar wellicht zat er nog wat anders in dan alleen de switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
@Bart1983
Dat staat onderaan mn post :) Verander die 1 in een 0 en run het commando nogmaals.

@Famous
Het zou kunnen, daar mag Vodafone iets over zeggen. De opbouw van de ipcc is compleet veranderd in ieder geval, dat kun je zelf ook zien door de ipcc te unzippen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
SidewalkSuper schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:27:
@Bart1983
Dat staat onderaan mn post :) Verander die 1 in een 0 en run het commando nogmaals.

@Famous
Het zou kunnen, daar mag Vodafone iets over zeggen. De opbouw van de ipcc is compleet veranderd in ieder geval, dat kun je zelf ook zien door de ipcc te unzippen. :)
Dat is zeker waar.
Ik heb het ook al op het forum geplaatst, maar natuurlijk nog geen reactie :+
Als er verder niets veranderd is laat ik het zo, anders maby toch de nieuwe erop.

Momenteel zit ik op 24 uur gebruik, met ook aardig wat gebruik (Spelletjes, muziek, Social media, etc) en heb nog 31%. Met de nieuwe carrier update lukte de helft ongeveer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:06

aex351

I am the one

Van wat ik gelezen heb: iOS7 ondersteund één netwerk toggle (3G of 4G). De netwerkprovider bepaald wat de instelling moet zijn en de eindgebruiker heeft de keus om het aan of uit te zetten. Aangezien Vodafone 4G aanbiedt, kiezen zij voor de 4G toggle.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
aex351 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:33:
Van wat ik gelezen heb: iOS7 ondersteund één netwerk toggle (3G of 4G). De netwerkprovider bepaald wat de instelling moet zijn en de eindgebruiker heeft de keus om het aan of uit te zetten. Aangezien Vodafone 4G aanbiedt, kiezen zij voor de 4G toggle.
Maar ik denk dat zij hier meer mensen (bijv. Tweakers zoals ons) meer teleur stellen dan tevreden. Uiteraard zijn er ook mensen die het niet eens in de gaten hebben.

Voor nu vind ik het wel goed, maar als ze hier 4G dekking krijgen wil ik natuurlijk wel 4G en moet ik de carrier update doorvoeren. Dit heeft als downside dus wel dat ik een stuk minder met mijn batterij doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Nou, de carrier update zelf heeft niks anders veranderd dan dat hij je toestel geschikt maakt voor 4G op ons netwerk.

Verder is er uiteraard enorm veel veranderd, maar dat zijn puur de veranderingen die komen met iOS 7. Dat staat los van de update.
Op het obvious na, schijnt er dus niets veranderd te zijn.
Dan laat ik mijn telefoon mooi zo en laat ik die carrier update achterwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:59
Famous schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:17:
[...]

Maar wellicht zat er nog wat anders in dan alleen de switch?
Er zit idd meer in dan alleen de toegang tot 4G, volgens mij onder andere ook NL Alert.
aex351 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:33:
Dit klopt idd. Vodafone wordt eigenlijk 'gedwongen' dit te doen omdat je iPhone anders niet op het 4g netwerk kan. Hopen dat Apple het probleem oppikt en fixt, net zoals toen met het ontbreken van de 3g toggle in iOS5 (bij release).

Dit is wel erg irritant, zeker als je heen en weer reist tussen wel en geen 4G dekkingsgebied. Dan is downgraden ook niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
P.K. schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:25:
[...]

Er zit idd meer in dan alleen de toegang tot 4G, volgens mij onder andere ook NL Alert.
Had iemand ook op Vodafone forum gepost inderdaad:
Ik merk net dat de carrier update meer doet dan de 3G knop veranderen in een 4G knop.
Met het terugzetten van de oude carrier is instelling noodmelding oveheid NL Alert niet meer aanwezig.
Slecht dat zij dit zelfs niet eens weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik heb inmiddels een backup gemaakt van alle laatste carrier settings die Apple heeft van andere NL providers, die nu nog geen 4G switch hebben. Leek me wel verstandig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb op dit moment even geen iPhone om het op te testen, maar kan je niet gewoon de nieuwe carrier settings pakken, deze regels er uit gooien:
code:
1
2
<key>DataIndicatorOverrideForLTE</key>
<string>4G</string>

en dan weer op de telefoon uploaden?
(http://www.macworld.com/article/1143088/carriersettings.html)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
De NL alert zit er ook in (kost ook batterij) en wie weet wat nog meer.
Ik doe nu aanzienlijk langer met mijn batterij en ga er niet vanuit dat het alleen door de 3G komt.

Ik blijf bij de oude carrier instellingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
fsfikke schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:52:
Ik heb op dit moment even geen iPhone om het op te testen, maar kan je niet gewoon de nieuwe carrier settings pakken, deze regels er uit gooien:
code:
1
2
<key>DataIndicatorOverrideForLTE</key>
<string>4G</string>

en dan weer op de telefoon uploaden?
(http://www.macworld.com/article/1143088/carriersettings.html)
Carrier settings zijn pre-signed voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat, plus dat gaat volgens mij over wat er in de status bar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CyBeR schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 20:40:
Dat, plus dat gaat volgens mij over wat er in de status bar staat.
Good one :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
KPN iPad, KPN iPhone, KPN Telfort iPhone, T-Mobile iPad, T-Mobile iPhone, Vodafone iPad, Vodafone iPhone
iOS7 IPCC files voor Nederlandse Carriers (verandert 4G-switch terug in 3G-switch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Opgelet mensen, met ingang van iOS 7.0.3 is het niet meer mogelijk om bij Vodafone terug te keren naar een iOS6 ipcc, de bovenstaande oplossing werkt niet meer.

Voor andere providers heb ik de iOS7 ipcc's opgeslagen dus daar zou het wel voor moeten werken, maar bij Vodafone kwam de ipcc update tegelijk met iOS7 zelf, dus ik heb nooit een iOS7 ipcc zonder 4G-knop kunnen bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481937

Voor Simyo (is van KPN) gebruik je gewoon de KPN iPhone, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Probeer het ff, kan geen kwaad :)

Het kan goed dat de nieuwe ipcc's verplicht zijn gesteld door de providers vanaf iOS 7.0.3, dus dat deze oplossing in z'n totaliteit niet meer werkt. Blijf dan op iOS 7.0.2 als de 3G switch je lief is.

[ Voor 75% gewijzigd door SidewalkSuper op 23-10-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt prima te werken, mijn 3G schakelaar is terug :)
Bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 481937 op 23-10-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Heb je iOS 7.0.3 Trystar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb iOS 7.0.3, iPhone 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Super, bedankt!
KPN werkt dus gewoon, hopelijk werkt T-Mobile dan ook gewoon.

Dan is het balen alleen van Vodafone die geen iOS7 ipcc beschikbaar willen stellen zonder 4G toggle. Zo klantvriendelijk weer.
https://twitter.com/vodafoneNL/status/393019722578812928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-06 14:17
In de Apple store heb ik laatste een backup moeten draaien en vervolgens een nieuwe installatie op m'n iPhone5 moeten zetten als check of m'n gebrekkige batterijduur door een softwarematige fout kwam.
Dit lijkt zo te zijn, dus de nieuwe installatie moet ik behouden. Echter, hoe kan ik nu zorgen dat ik de foto's uit m'n vorige backup op deze telefoon krijg. Ik heb alleen die van de Photostream, maar dat zijn ze lang niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Maak daar even je eigen topic van, dit topic gaat over de 3G/4G schakelaar in het instellingenmenu :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-06 14:17
Oh shit, zat in het juiste topic maar klikte daar net op een link naar hier. Excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navi24
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 14:58
Nice nice! Bij T-Mobile werkt het ook :)! Thanks guys!

Scheelt inderdaad weer hoop batterijduur!

EDIT: is het zo dat je als "Cellular Data" instelt, dat je dan 3G krijgt ipv EDGE?

[ Voor 59% gewijzigd door navi24 op 27-10-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 07:32
Meld je een probleem bij Vodafone dat ik thuis nooit een normaal telefoon gesprek kan voeren. Adviseren ze om terug te schakelen naar 2G. Echt je moest m'n gezicht zien toen ik dat las.

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Wat een drama bedrijf is Vodafone toch, en op het forum dan maar zeggen dat ze er niks aan kunnen doen.
Dat terwijl ze met die nieuwe ipcc expres hebben ingesteld dat hij niet te downgraden is, pipo's.

Mooi dat het bij T-Mobile wel gewoon werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 23:52

JB

Cédric roelt!

fener33 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:13:
Meld je een probleem bij Vodafone dat ik thuis nooit een normaal telefoon gesprek kan voeren. Adviseren ze om terug te schakelen naar 2G. Echt je moest m'n gezicht zien toen ik dat las.
Inderdaad te triest voor woorden. Ook op Twitter wordt dit telkens voorgesteld door het webcare team @vodafoneNL maar reageren op iOS tweets doen ze niet. :O

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoe krijg je de 4G settings terug als je die wel weer wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 552365

Heeft er toevallig iemand een ipcc bestand voor Mobistar BE waar de 3G switch nog geactiveerd is en dat kan gebruikt worden op ios 7.0.3?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Probeer de iOS6.1 versie van Apple's website, ik zie op Apple's site nog geen iOS7 versie staan.
http://appldnld.apple.com...7/Mobistar_be_iPhone.ipcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 552365

Dank voor de suggestie. Bij aankoop van m'n iPhone 5s stond er reeds een recentere carrier bundle geïnstalleerd die, op z'n minst door de oudere versie die online staat bij Apple, niet te overschrijven is.

Ik wacht nog op antwoord van Mobistar, maar verwacht daar weinig hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 08:02
Als alle Vodafoners nou even een tweetje richting het webcare team sturen, dan kunnen ze ons uiteindelijk niet meer negeren. Wat is het nou voor moeite zo'n IPCC aan te maken.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Sluuz schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:23:
Als alle Vodafoners nou even een tweetje richting het webcare team sturen, dan kunnen ze ons uiteindelijk niet meer negeren. Wat is het nou voor moeite zo'n IPCC aan te maken.
Tja ik heb er al 3 tweets tegenaan gegooid. Ze reageren niet eens :O }:O

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:15
Ik heb er ook even twee tweets tegen aangegooid als Vodafoner. Echt drama deze batterij duur, vooral als je vaak met de trein gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

G33st schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:38:
Ik heb er ook even twee tweets tegen aangegooid als Vodafoner. Echt drama deze batterij duur, vooral als je vaak met de trein gaat...
Helpt geen moer. Mooie is dat de webcare wel adviezen geeft bij dekkingsproblemen om het netwerk naar 2G te zetten 8)7

Het is sowieso belachelijk dat de 4G switch er is, je hebt niet eens fatsoenlijke 3G dekking in het hele land :z :Z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:15
JB schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:47:
[...]

Helpt geen moer. Mooie is dat de webcare wel adviezen geeft bij dekkingsproblemen om het netwerk naar 2G te zetten 8)7

Het is sowieso belachelijk dat de 4G switch er is, je hebt niet eens fatsoenlijke 3G dekking in het hele land :z :Z
Dat merkte ik inderdaad al uit hun reactie.. behoorlijk jammer. Had meer service verwacht van deze provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

G33st schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:20:
[...]

Dat merkte ik inderdaad al uit hun reactie.. behoorlijk jammer. Had meer service verwacht van deze provider.
Ja en meteen ook de irritatie, waarom kan ik niet terug :? Wat een gelul dat dit niet mogelijk is. Andere providers geven de optie wel. Dat hele 4G heb ik geen reet aan, mijn abbo maakt het niet eens mogelijk zonder er extra voor te gaan betalen 8)7 |:(

Vandaag zelfs nog ;w :O }:O
1h

@vodafoneNL kunnen jullie alsjeblieft iets doen aan het verschrikkelijke bereik wat ik hier in de regio heb? Gesprekken vallen continue weg

Het 3G netwerk is helaas niet optimaal in jouw omgeving. Ik adviseer je om het toestel in te stellen op het 2G netwerk. ^LM

@vodafoneNL dekkingskaart op jullie website geeft anders aan.. Die zegt dat het hier goed moet zijn

Ik wil je adviseren om het toestel in te stellen op het 2G netwerk. ^LM

[ Voor 34% gewijzigd door JB op 13-11-2013 12:54 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:52
Helaas werkt de 4G knop naar 3G niet. Heb een iPhone 5S 16GB space gray van kpn met ios 7.0.3. Met dank aan SidewalkSuper die me perfect heeft geholpen bij een andere thread ([iPhone 5s] Ervaringen en Discussie)

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Erg jammer ja, aangezien er al voorgangers zijn geweest die het wel voor elkaar kregen. Weet niet wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 19:16
is opnieuw opstarten van je iphone na ipcc aanpassing noodzakelijk? of zie je de 3g knop direct na het up/downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
wes- schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:18:
is opnieuw opstarten van je iphone na ipcc aanpassing noodzakelijk? of zie je de 3g knop direct na het up/downgraden.
Heb ik wel voor de zekerheid gedaan. Maar dat mocht niet baten. Weet niet of het moet.
SidewalkSuper schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:59:
Erg jammer ja, aangezien er al voorgangers zijn geweest die het wel voor elkaar kregen. Weet niet wat het verschil is.
Je hebt me echt top geholpen. Heb alles gedaan na meer duidelijk uitleg (zoals na uitvoeren-> cmd daarna etc). Heb inmiddels op 4 laptops geprobeerd hier thuis. Maar op alle 4 laptops geen resultaat helaas. Nogmaals bedankt voor de duidelijke uitleg. d:)b

Gegevens iPhone 5S KPN
Versie: 7.0.3
Aanbieder: KPN NL 15.6
Model: ME432DN/A
Modemfirmware: 1.02.02

Misschien dat mensen dezelfde info op hun iPhone 16GB space gray van KPN het wel is gelukt. Zou ik graag een dm willen ontvangen of hier willen plaatsen (als dat mag tenminste), want dan ligt het toch aan de 4 laptops hier.

[ Voor 41% gewijzigd door pinokkia op 13-11-2013 17:31 ]

• SidewalkSuper
Opnieuw opstarten is niet noodzakelijk bij alle keren dat het lukte.

Geen probleem pinokkia :)

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
nieuws: Apple rolt iOS 7.0.4 uit en vernieuwt iBooks-app

ik had stille hoop dat de 3G switcher misschien terug zou komen in 7.04...

Helaasch

...less is more

Anoniem: 403231

Oh lol
Hij staat op je pc hier:

Stappen:
  2. Sluit iTunes
Werkt als een trein op mijn iPhone 5 met iOS 7.0.4
Thanks! _/-\o_

• SidewalkSuper
Vodafone?

• pinokkia
Denk ik wel, want hij heeft http://appldnld.apple.com...4/Vodafone_nl_iPhone.ipcc gebruikt. :)

Bij mij nog steeds geen resultaat :(

[ Voor 8% gewijzigd door pinokkia op 14-11-2013 23:42 ]

Anoniem: 403231

Ik heb Simyo, dus heb de KPN_nl_iPhone.ipcc gebruikt. Download link gebruikt die ergens verder terug in de thread staat.

• SidewalkSuper
Oke, dacht al zoiets. Vodafone lukte bij mij niet. :)
Mooi dat het gelukt is!
Pagina: 1 2 Laatste