Neckermann doorstart na faillissement / was Xbox One topic

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:12
Vaag, bij mij is hij opeens ook weg?
Heb ze maar eens gemailed, had zelf niet geannuleerd.

Beste Matthijs,

Tot onze spijt is de Xbox One niet zichtbaar in je neckermann.com-account. Wij kunnen je echter verzekeren dat de Xbox One nog steeds voor je in bestelling staat zoals wij toegezegd hebben.

Zodra wij meer informatie hebben over het verdere verloop word je direct geïnformeerd.

[ Voor 62% gewijzigd door matthijst op 02-04-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:06
Net een dame aan de lijn gehad over de kortingscode. Die kon je inderdaad zo krijgen. De uiterste datum waarop deze gebruikt kon worden was echter 30 juni. Vond dat zelf een beetje te kort en wacht dus maar weer geduldig af op de levering van de One. Benieuwd wat de winkel/onze prijs wordt tegen die tijd :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 15:38
Mijn bestelling is ineens ook niet meer terug te vinden op de neckermann site.
Ik heb hem zelf niet geannulleerd.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 17:33
In mijn geval is zelfs mijn hele neckermann account spontaan verdwenen? Voorheen stond de Xbox one nog in "Mijn Neckermann", maar nu kan ik niet eens meer inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Damn, verzendkosten zijn zelf bij PlayStation Netwerk-tegoed €4,95...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Jup, voor PSN-tegoed had je beter die bulkkorting bij Bol kunnen pakken voor 37,50 + gratis verzenden. Maar genoeg offtopic, bij mij is mijn neck.nl bestellingen tab er ook uit inclusief de geannuleerde bestelling met als omschrijving 'game.console' 'niet geleverd' van 23-08-2013. Voor het eerst, want eerder bleef met de nieuwe site wel neck.nl bestellingen staan in je bestelarchief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn bestelling is nu ook verdwenen. Het hele tabblad neck.nl van "status van bestellingen" is weg.
Ik had nog een andere bestelling bij neckermann.com die er nog wel in staat, in het gelijknamige tabblad. Verder staat er nog "klantenservice bestellingen", maar die is ook leeg.

Lekker vaag allemaal. Ik ga steeds meer neigen naar annuleren. Want een release een jaar later vind ik eigenlijk ook wel bagger, waarschijnlijk zijn die dingen niet veel later overal al gezakt 350 euro. De een of twee games die je er bij zou moeten krijgen (vanwege pre order of day one of zoiets) zullen dan wel te vinden zijn in de budgetbak. Als ik ze überhaupt nog zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-07 22:54
Gisteren heb ik een e-mail van Neckermann gekregen waarin ze mij verzekerden dat de xbox nog steeds in bestelling staat. Als er meer informatie is wordt ik direct geinformeerd, nog maar even wachten tot september dus. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-07 11:47

BLACKfm

o_O

Bij mij ook weg uit het overzicht, maar ik heb dan weer geen zin om te mailen hoe het zit gezien ik hier in dit topic reacties lees van neckermann dat deze sowieso nog wel in het systeem staat.

Ach, als ze er ooit mee komen dat ik niet actief was met het in de gaten houden van de bestelling verwijs ik gewoon naar dit topic :).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:04
Wordt de Xbox One nou wel of niet geleverd voor dit bedrag. Ik heb nog een mail van hun waar ze het volgende beweren
Nu de koopovereenkomst geldig tot stand is gekomen, gaat neckermann.com er vanaf nu vanzelfsprekend ook hard voor knokken om je de Xbox One toch te leveren voor de per ongeluk vermelde verkoopprijs van € 349,00. Mocht dit niet lukken, dan laten wij je dat weten en kan je natuurlijk altijd kosteloos je koopovereenkomst ontbinden.
Nooit een mail ontvangen, dus ga er vanuit dat de prijs van 350 gewoon geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja, ze gaan (proberen te) leveren voor die prijs. Maar aangezien bv. Intertoys ze al verkocht voor 449,- moet het heus wel te doen zijn voor 349 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-07 13:03
Het wordt steeds minder aantrekkelijk zo met die berichten dat de X1 zonder Kinect wordt geleverd. Anders maar mooi voor de 35 euro waardebon gaan.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Preorder bonus van 2 games?
En ik heb een xbox one met connect besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
matthijst schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:16:
Preorder bonus van 2 games?
En ik heb een xbox one met connect besteld?
Kinect :+

Ja klopt, nog steeds 50 euro, 2 games en Kinect. Al boeit die laatste me totaal niet :+

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:27
In september gaan we de xbox overal krijgen rond de 370 zoals MM en Saturn meestal 20-30 euro onder de adviesprijs gaan zitten, ik durf ook te wedden dat ze de versie zonder Kinect gaan leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Cyclonic schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:48:
In september gaan we de xbox overal krijgen rond de 370 zoals MM en Saturn meestal 20-30 euro onder de adviesprijs gaan zitten, ik durf ook te wedden dat ze de versie zonder Kinect gaan leveren!
Hangt er allemaal vanaf wat er in de productbeschrijving stond.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geen haast. PS4 ondertussen, zie de xbox in september wel komen :)
Al is hij 370 bij MM, dan heb je nog die preorder games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Denzis schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 20:50:
[...]

Hangt er allemaal vanaf wat er in de productbeschrijving stond.
Toen we bestelden was er helemaal geen kinectloze versie, dus dat lijkt me duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack V
  • Laatst online: 10-07 23:35

Jack V

Snappie?

matthijst schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 21:02:
[...]

Toen we bestelden was er helemaal geen kinectloze versie, dus dat lijkt me duidelijk :)
We hebben inderdaad officieel een Xbox One Day One Edition (met Kinect) besteld. Dus zijn ze verplicht om dat product ook te leveren.
Ga misschien nog ff een mailtje sturen hoe en wat nu. Gaan we de xbox ook direct krijgen in september? Wat als de termijn van het aanbod voor de waardebon (juni) vervalt? Zitten we dan vast aan de koop?
Ben benieuwd of ze daar überhaupt antwoorden op hebben.

Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik zou er niet op rekenen antwoord te krijgen, dat zijn ze namelijk heel erg goed in :)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:37
matthijst schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:35:
Ja, ze gaan (proberen te) leveren voor die prijs. Maar aangezien bv. Intertoys ze al verkocht voor 449,- moet het heus wel te doen zijn voor 349 :)
Welke intertoys heb jij het te koop zien staan voor 449? Want ik zie het alleen voor 499 te koop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Aramiss schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:57:
[...]

Welke intertoys heb jij het te koop zien staan voor 449? Want ik zie het alleen voor 499 te koop staan.
Was op een zondag, eenmalig (staat hier ergens nog wel in t koopjestopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack V

Jack V

Snappie?

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/59y0li.png

oke waardebon is dus nu tot eind augustus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Heh, bij mij staat ie niet meer tussen 'mijn bestellingen'. Eerst stond ie tussen het tabblad 'Mijn neck.nl bestellingen' maar die is dus helemaal verdwenen. Ik zal wel weer een mailtje moeten sturen :p

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-07 07:43

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Jorrie schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:01:
Heh, bij mij staat ie niet meer tussen 'mijn bestellingen'. Eerst stond ie tussen het tabblad 'Mijn neck.nl bestellingen' maar die is dus helemaal verdwenen. Ik zal wel weer een mailtje moeten sturen :p
Zie:
Jack V schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 00:58:
[afbeelding]

oke waardebon is dus nu tot eind augustus. :)
TwiSteD1 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 07:57:
Gisteren heb ik een e-mail van Neckermann gekregen waarin ze mij verzekerden dat de xbox nog steeds in bestelling staat. Als er meer informatie is wordt ik direct geinformeerd, nog maar even wachten tot september dus. :z
matthijst schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:15:
Vaag, bij mij is hij opeens ook weg?
Heb ze maar eens gemailed, had zelf niet geannuleerd.

Beste Matthijs,

Tot onze spijt is de Xbox One niet zichtbaar in je neckermann.com-account. Wij kunnen je echter verzekeren dat de Xbox One nog steeds voor je in bestelling staat zoals wij toegezegd hebben.

Zodra wij meer informatie hebben over het verdere verloop word je direct geïnformeerd.

[ Voor 39% gewijzigd door CrackSlet op 23-05-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nu heb ik er zelf ook een besteld (voor €349, Day One met Kinect), maar ik kan af en toe ook echt niet begrijpen waarom iedereen continue Neckermann moet mailen. Wacht nou gewoon eens geduldig af, heb je dat geduld niet of durf je de gok niet te nemen pak dan die waardebon.

En als je je voor €349 bekocht voelt (door de prijsverlaging etc), dan annuleer je gewoon. Hoef je ook niet meer in dit topic te mekkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
fredkroket schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:10:
Nu heb ik er zelf ook een besteld (voor €349, Day One met Kinect), maar ik kan af en toe ook echt niet begrijpen waarom iedereen continue Neckermann moet mailen. Wacht nou gewoon eens geduldig af, heb je dat geduld niet of durf je de gok niet te nemen pak dan die waardebon.

En als je je voor €349 bekocht voelt (door de prijsverlaging etc), dan annuleer je gewoon. Hoef je ook niet meer in dit topic te mekkeren.
Dan kan dit topic net zo goed gesloten worden? Ik verwacht het zelf ook niet maar ik vond het vreemd dat hij in een keer weg was uit mijn bestellingen (vorige posts overheen gekeken, sorry!), dus plaatste ik even een berichtje. Je hoeft trouwens ook niet te kijken ;)

Heb overigens hetzelfde mailtje dat hij nog steeds in bestelling is gekregen.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Laatst online: 19:12

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 00:06
Dus? Niets aan de hand: "De editie met Kinect heeft een adviesprijs van 499 euro."

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Laatst online: 19:12
Ik doelde meer op dat er een releasedatum is bekendgemaakt. :)

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Ja. Dus dan wordt het nu tijd dat Neckermann toezegd dat hij 5 september of 6 september wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Trouwens.. in de mail ooit stond ook nog dit stukje..
''
Wel voelen wij ons genoodzaakt je er op te wijzen dat, in alle gevallen waarin de levering langer duurt dan drie maanden nadat de bestelling is gedaan, de levering helaas niet altijd kan plaatsvinden tegen de overeengekomen verkoopprijs. Dat staat in de Algemene Voorwaarden van neckermann.com en Thuiswinkel.org. Dit heeft ermee te maken dat prijzen voor producten die pas zover in de toekomst kunnen worden geleverd, dermate onzeker zijn dat neckermann.com ze helaas niet kan garanderen. ''

Is het dan niet zo dat we na 13 maanden kunnen fluiten naar de One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack V

Jack V

Snappie?

Denzis schreef op zondag 15 juni 2014 @ 11:28:
Trouwens.. in de mail ooit stond ook nog dit stukje..
'' Dit heeft ermee te maken dat prijzen voor producten die pas zover in de toekomst kunnen worden geleverd, dermate onzeker zijn dat neckermann.com ze helaas niet kan garanderen. ''

Is het dan niet zo dat we na 13 maanden kunnen fluiten naar de One?
Adviesprijs is nog gewoon hetzelfde voor de Xbox met kinect. Dus dat argument kunnen ze niet gebruiken. Tenzij hij opeens een compleet andere prijs krijgt in Nederland, wat ik niet verwacht.

[ Voor 7% gewijzigd door Jack V op 15-06-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-07 17:45

Praetextatus

the dutch_paki

Ik denk dat niemand de Xbox meer gaat krijgen

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishhh
  • Laatst online: 21-07 18:32
Praetextatus schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:09:
Ik denk dat niemand de Xbox meer gaat krijgen
Als je naar dit bericht kijkt, dan is het inderdaad dubieus, met name de reactie van "anonieme insider".

http://www.omroepzeeland....t-open-kaart#.U6l6OZR_tn5

PSN: TheKrish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Laatst online: 15-07 07:43

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Krishhh schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:21:
[...]

Als je naar dit bericht kijkt, dan is het inderdaad dubieus, met name de reactie van "anonieme insider".

http://www.omroepzeeland....t-open-kaart#.U6l6OZR_tn5
Die reactie is inderdaad niet erg hoopgevend nee. Klinkt alsof Neckermann de releasedate van de X1 in Nederland niet gaat halen. Ik ben blij dat ik m met een acceptgiro heb besteld, zou toch een beetje zenuwachtig worden als ik m al vooruit heb betaald met ideal oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Laatst online: 22:23

Sorbo

Uw hulp in huis!

Dat was snel :o

http://deredactie.be/cm/v...edrijf_neckermanncom_fail

Om 16.00 meer nieuws over het faillissement....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:14
Heel snel je order annuleren en geld terughalen als je nog kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
Nou dat was het dan! Helaas !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Tja, ging al een poosje niet zo goed meer met Neck..... Ze hebben nu dus hun "neckschot gehad....
Ze hebben het nog over een doorstart, maar de gene die hier nog een beetje hoop hadden op een Xbox voor 349,- kunnen nu echt deze hoop laten vervliegen...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zingo schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:30:
Heel snel je order annuleren en geld terughalen als je nog kan!
Succes daarmee, want als het faillissement al is uitgesproken moet dat via de curator...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En daarom gewoon op acceptgiro iets bestellen, al helemaal als het onzeker is of eruit geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 07:36

Hupske

AFCA

Dan zit zo een waardebon er ook niet meer in natuurlijk, zodat je nog gauw wat kan bestellen ;( Als ik die bon nou toch eerder had genomen, had je dus nog leuk profijt hier van gehad.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik zat nog over die waardebon na te denken, maar wat ik eventueel zou willen (extra controller o.i.d.) boden ze geeneens aan. Dus tja, zo'n groot games-aanbod hadden ze ook al niet, laat staan dat ze concurrerend waren qua prijzen. Dat dus nu allicht het faillissement in zich is verbaasd me niks. Wehkamp heeft ze ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld terug bij een faillissement is zeer onwaarschijnlijk.

Neckermann beschikt echter over een grote klantschare en data. Er is een kans dat het danwel overgenomen wordt danwel een doorstart maakt. In zulke gevallen *hoeven* orders van voor faillissement niet doorgezet te worden, maar soms kiest men er voor wel een regeling te treffen ten bate van de reputatie.

Hoe dan ook zal men er sowieso rekening mee moeten houden dat een levering van de Xbox hem niet zal worden voor de destijds aangeboden prijs, en dat áls er al iets geregeld wordt, het waarschijnlijk lang duurt en er waarschijnlijk alsnog een verlies geïncasseerd moet worden.

Suggesties over intentie en andere uitingen in die richting zijn begrijpelijk gezien frustratie, maar veranderen weinig aan de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Het is afwachten wat ze gaan doen ja. FRS ging ze al voor qua bekende keten, kwam een doorstart in zeer afgeslankte vorm en ook die doorstart had geen lang leven beschoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Neckermann failliet verklaard

Helaas, zonde voor het bedrijf maar zat er wel aan te komen. Stiekum blij dat ik maanden geleden al voor de tegoedbon ben gegaan, heb er nog een leuk X360-spel aan overgehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Was het uiteindelijk voor de volhouders niet beter geweest om eieren voor hun geld te kiezen? Ik lees namelijk ook net dat Neckermann failliet is, en dit topic stond al heel lang op GoT.

Mensen die met credit card betaald hebben overigens geluk, want dan zal de bank waarschijnlijk het geld terug geven, ik heb namelijk helaas het faillissement van IT's destijds mee mogen maken en ik had geluk dat ik met credit card betaald had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:35
Helaas....nou ja had met acceptgiro besteld...had nog wel gehoopt dat we hem voor 349 konden scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:09
Wow, snelle update.
Inderdaad failliet!
Mensen die betaald hebben via iDeal hebben zeer weinig kans op geld terug, dus alsnog een hele dure xbox....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Jammer, maar gelukkig had ik 'm ook met acceptgiro besteld, dus geen man overboord :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Gelukkig ik ook acceptgiro. Toch jammer had gehoopt hem te kunnen krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

itsgreen schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:27:
Gelukkig ik ook acceptgiro. Toch jammer had gehoopt hem te kunnen krijgen :(
Je hebt ze volgens de pricewatch nu al voor rond de 375 euro..... iets duurder, maar nog steeds een aanrader! ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Bullet NL schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:30:
[...]

Je hebt ze volgens de pricewatch nu al voor rond de 375 euro..... iets duurder, maar nog steeds een aanrader! ;) :)
Ik vraag me af hoe het zit met die extra games die MS had beloofd bij de pre-orders.. zit die straks bij elke SKU of moeten we alsnog een lobby gaan starten bij MS of ze iets kunnen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411893

[...]
Alleen dan zonder Kinect en de games die je zou ontvangen voor het "op tijd" pre-orderen als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:23
hoe zit het nu als je nog geld moet betalen aan neckerman omdat je bijv op afbetaling heb gekocht ? moet je dit gehele bedrag in 1 keer betalen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

RenaldoN schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:33:
hoe zit het nu als je nog geld moet betalen aan neckerman omdat je bijv op afbetaling heb gekocht ? moet je dit gehele bedrag in 1 keer betalen ofzo.
Sowieso moet je door gaan met het betalen van je termijnen... dus iig niet de overboeking blokkeren ofzo. Dan breng je jezelf in problemen omdat je dan contract breuk pleegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:20
Aaaaaand its gone. It's all gone!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

RenaldoN schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:33:
Feitelijk heb je een betalingsregeling afgesloten, je betaald hier (normaal gesproken) rente over. De Curator zal dit vermoedelijk overnemen, deze heeft namelijk baat bij het feit dat er toch nog zoveel mogelijk betalingen bij Neckermann.com binnen komen.

Ik verwacht dus niet dat dit zomaar zal veranderen, het is dus ook zeker niet zo dat je in eens van de verplichting tot betalen (die je met de uitgestelde betalingsregeling bent aangegaan) bent verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Het is sneu voor de mensen die er werken en voor hun zou het mooi zijn als er een doorstart komt.
Voor wat betreft mijn xbox bestelling ben ik niet teleurgesteld. Het was mooi als ik hem gehad had, maar da's niet gebeurt, dus jammer.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

rimave schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:43:
Het is sneu voor de mensen die er werken en voor hun zou het mooi zijn als er een doorstart komt.
Voor wat betreft mijn xbox bestelling ben ik niet teleurgesteld. Het was mooi als ik hem gehad had, maar da's niet gebeurt, dus jammer.
Ik wil je niet pushen hoor, uhm.... eigenlijk weer wel, want met hoe meer zielen op Xbox Live hoe gezelliger het wordt ;)

Natuurlijk is 349,- met Kinect geen 375,- zonder Kinect, maar aan de andere kant, als je alleen wil gamen is het model zonder Kinect natuurlijk ook prima....

En... Er is nog een ander groot voordeel..... voor 375 euro haal je een alternatief van de het Neckermann foutje in huis, Nu denk je misschien.... 375 euro, das meer dan bij Neck.... Natuurlijk, maar voor die 375 euro haal je wel een apparaat in huis wat het mogelijk maakt om met gezellige mensen als mijzelf natuurlijk :+ 8) >:) 8)7 ;) online te gamen.....

Gewoon niet te zwaar over na denken, gewoon doen..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:15
Alleen dan vergeet je wel de pre-order bonus enzovoort. Wel jammer dat Neckermann failliet is, we hebben hier onlangs nog een wasdroger bij gekocht. Hoewel ze niet altijd de goedkoopste waren, hadden ze toch wel is een leuke deal (of prijsfout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Wietsee. schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:37:
Aaaaaand its gone. It's all gone!
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Skynick schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:53:
Alleen dan vergeet je wel de pre-order bonus enzovoort. Wel jammer dat Neckermann failliet is, we hebben hier onlangs nog een wasdroger bij gekocht. Hoewel ze niet altijd de goedkoopste waren, hadden ze toch wel is een leuke deal (of prijsfout).
Natuurlijk mis je de pre-order bonus, maar aan de andere kant....... Je hebt wel de gelegenheid om mij te leren kennen..... Das toch ook wel iets waard ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Een faillissement is geen uitnodiging om het topic te kapen om de Xbox in het algemeen te promoten of grappig te gaan doen. Het is en blijft een zero-tolerance topic, en de gein is nu klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wat ik me trouwens af vraag, zijn er nog mensen die hun Xbox One destijds wel betaald hebben maar het geld nog niet terug hebben gekregen? Ik ken zelf namelijk een aantal mensen die de Xbox One destijds via Ideal hadden betaald, deze mensen hebben het geld na een aantal weken of maand vanuit Neckermann weer terug gestort gekregen zonder dat ze hier zelf iets voor hebben gedaan.

Ik vraag me dus af als er echt Xbox One slachtoffers zijn te betreuren door de huidige ontwikkelingen betreffende de failliet verklaring.

Dan heb ik het niet over de mensen die emotionele (prijs)schade denken te hebben geleden maar echt mensen die specifiek op de Xbox One geld zijn verloren.

Overigens;
'Postorderbedrijf Neckermann maakt doorstart'

Online warenhuis Neckermann maakt met behulp van investeringsmaatschappij Axivate Capital en een nieuw management een definitieve doorstart.

De curator is met de investeerders een doorstart overeengekomen, meldt Neckermann.

De rechtbank van Breda kondigde dinsdag nog een technische failissement aan van de bestaande bedrijfsonderdelen.
Bron

[ Voor 28% gewijzigd door Bullet NL op 24-06-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:52
Bullet NL schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:22:
Wat ik me trouwens af vraag, zijn er nog mensen die hun Xbox One destijds wel betaald hebben maar het geld nog niet terug hebben gekregen? Ik ken zelf namelijk een aantal mensen die de Xbox One destijds via Ideal hadden betaald, deze mensen hebben het geld na een aantal weken of maand vanuit Neckermann weer terug gestort gekregen zonder dat ze hier zelf iets voor hebben gedaan.

Ik vraag me dus af als er echt Xbox One slachtoffers zijn te betreuren door de huidige ontwikkelingen betreffende de failliet verklaring.

Dan heb ik het niet over de mensen die emotionele (prijs)schade denken te hebben geleden maar echt mensen die specifiek op de Xbox One geld zijn verloren.

Overigens;

[...]

Bron
Zo dat is snel geregeld.

Maar ik heb met iDeal betaald en ik kreeg inderdaad mijn geld na een X aantal weken terug.
Nu even contact opnemen met Microsoft om te horen hoe het met de pre-order bonus zit als ik nu bij een andere winkel ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:10
Xepos schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:07:
[...]

Zo dat is snel geregeld.

Maar ik heb met iDeal betaald en ik kreeg inderdaad mijn geld na een X aantal weken terug.
Nu even contact opnemen met Microsoft om te horen hoe het met de pre-order bonus zit als ik nu bij een andere winkel ga bestellen.
Hou ons hier van op de hoogte, hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar!

Verder zat het er volgens mij al wel aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ben benieuwd of de openstaande orders, dus ook de XO na de doorstart blijven bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:11

justifire

Shut up and squat !!

Had mijn geld een maand of 4 geleden teruggestort gekregen (ideal betaald) en een waardebon van 25,- toegestuurd gekregen.
Laat ik nu net dit weekeind deze bon hebben verzilverd en vandaag nog mijn bestelling binnen hebben gekregen O-)
Zou haast denken dat Neckermann dit destijds al aan zag komen / zo gepland heeft.
Waardebon was in te wisselen tot 31-6-2014 .....

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 18:03
[...]

Daar hebben we meneer Xbox support ook weer hoor.
Maar jammer, ik had de One ook wel voor 349, kinect en 2 games willen hebben.
Al was ik er nog niet zeker van of ik hem wel voldoende ging gebruiken voor dat geld.
Want de games spreken mij totaal niet aan, behalve killer instinct.
Bij mij komt er nu zeker deze generatie geen X1 in huis.
Misschien weet Microsoft mij in de toekomst wel te overtuigen om een next Xbox aan te schaffen.
Voor nu PS4 only...

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:08

Detmer

Professioneel prutser

Las zojuist op nu.nl dat Neckerman een doorstart maakt. http://www.nu.nl/economie...mann-maakt-doorstart.html

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Wat betekend dat voor onze bestellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516869

zwembroek schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:20:
[...]

Dat weet niemand nog, staat alleen dat je binnenkort weer kan bestellen op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goovy75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-07 20:34
Als ik het zo heb gelezen wordt de callcenter en ict ook via outsourcing gedaan.

Ik neem aan dat ze hun interne ict systemen bedoelenen niet de consoles, pc's, laptop e.d.

Meestal na een faillissement en doorstart worden bestaande order in principe niet overgenomen.

Je zult dus de curator moeten afwachten.

comment:

ik weet niet of het eerder is gemeld of niet maar de prijs van de xbox 1 was 349,-
Zou dit niet een idee van hun geweest te zijn in de hoop dat heel veel mensen gaan bestellen.

Zo zouden ze toch inkomsten binnen krijgen en NOG niet hoeven leveren en in de tussentijd ook de problemen met de leveranciers oplossen. En natuurlijk daarna hopen dat de omzet stijgt.

begrijp me niet verkeerd. ik heb er dubbele gevoelens bij.

de prijs zo laag zetten terwijl ze weten dat mensen mogelijk niet geleverd kunnen krijgen.

Ik bedoel niet niet om te flamen of te trollen. Maar vind het toch wel toevallig.

Als je een goede management heb zie je aan de cijfers, inkomsten en uitgaven een neerwaartse spiraal.
Ze hadden het kunnen zien aankomen. Misschien hebben ze de target over het jaar te hoog gezet en kopen meer mensen ook ergens anders.

Ik heb er in het verleden wel wat besteld en heb er alleen maar goede ervaringen mee. Op zich is het geen verkeerde winkel. Al vond ik sommige dingen wel duurder dan ergens anders. En de concurrentie op internet is voor dit soort winkels erg moordend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
zwembroek schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:20:
[...]

Reeel gezien betekent het bijna zeker dat ze weg zijn.

Normaliter kan(/moet) een doorstartend bedrijf ervoor kiezen om de openstaande orders over te nemen of de koopovereenkomsten te verbreken (met 100% teruggave geld etc). Alleen betreft het dan wel orders die of al betaald of waarvan al goederen aanwezig zijn.

Openstaande bestellingen die vanwege reden x/y/z verliesgevend zouden zijn zal er bijna altijd gekozen worden voor ontbinding van de overeenkomst want er is geen geld meer terug te geven (alles is al teruggegeven) dus behalve dat het geen 100% pr-winst is heb je geen schade (Neckermann zelf zou imago-schade hebben geleden als hun het niet naleefden, maar een nieuwe eigenaar kan zeggen zich 100% in te zetten om alle orders uit te leveren, maar helaas sommige orders niet te kunnen uitleveren, dat is vanuit pr-oogpunt iets totaal anders, 1e is onacceptabel, 2e is wel acceptabel als er de juiste spin aan gegeven wordt)
justifire schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:20:
Zou haast denken dat Neckermann dit destijds al aan zag komen / zo gepland heeft.
Waardebon was in te wisselen tot 31-6-2014 .....
Natuurlijk zag Neckermann dit aankomen (je bent niet van de ene op de andere dag failliet), waarschijnlijk zagen ze al ruim van te voren dat ze maar cashflow hadden tot 31-6-2014.
Dus dan ga je op zoek naar investeerders en tja die zijn er niet al te happig op als jij nog allerlei openstaande bonnen hebt staan, dus om investeerders binnen te halen kan je wel aankomen met een verhaaltje dat je cashflow nodig hebt na 1-7-2014 maar zonder rare openstaande dingen en dan laat je dus de meeste tegoeden aflopen op 31-6-2014.
goovy75 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:27:
ik weet niet of het eerder is gemeld of niet maar de prijs van de xbox 1 was 349,-
Zou dit niet een idee van hun geweest te zijn in de hoop dat heel veel mensen gaan bestellen.

Zo zouden ze toch inkomsten binnen krijgen en NOG niet hoeven leveren en in de tussentijd ook de problemen met de leveranciers oplossen. En natuurlijk daarna hopen dat de omzet stijgt.
A : Zoveel xboxen zullen er ook niet verkocht zijn dat dat echt een invloed had op de cashflow (Neckermann is niet de winkel op de hoek, maar was een miljardenbedrijf)
B : Dit soort geintjes maakt dat je als directeur (/operationeel leider) persoonlijk aansprakelijk gesteld kan worden voor het totale verlies want dan ga je richting overduidelijke wanprestaties.

Dus nee, niet echt waarschijnlijk.
begrijp me niet verkeerd. ik heb er dubbele gevoelens bij.

de prijs zo laag zetten terwijl ze weten dat mensen mogelijk niet geleverd kunnen krijgen.
De prijs was een foutje, dat loopt Neckermann al sinds het begin te verkondigen. Enkel de klanten wilden dat niet accepteren waardoor Neckermann in een positie werd gedwongen dat ze een leveringsplicht opgelegd kregen (van de consumentenbond etc).

Neckermann wilde asap van deze orders af, dus moedwillige opzet lijkt me heel erg vergezocht (dan moest Neckermann erop gokken dat de consumentenbond zich ermee ging bemoeien etc etc etc het wordt dan best wel een diepe rabbithole)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Nou en miljardenbedrijf was het niet hoor :p een paar miljoen omzet zullen ze wel gehad hebben en met een beetje geluk 50 maar dan houdt het wel op. Ik geloof dat wehkamp, fonq en create2fit (van Tom coronel) samen net de 600 halen.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516869

http://www.volkskrant.nl/...illig-laten-klappen.dhtml

Ik vond het ook al best wel opvallend dat de doorstart zo snel geregeld was. De website is alweer up and running met een nog breder assortiment |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 11:40

Roytoch

Nietes

FireFoz schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:35:
Nou en miljardenbedrijf was het niet hoor :p een paar miljoen omzet zullen ze wel gehad hebben en met een beetje geluk 50 maar dan houdt het wel op. Ik geloof dat wehkamp, fonq en create2fit (van Tom coronel) samen net de 600 halen.
Laatste boekjaren:
Wehkamp: 372
Coolblue: 248
Fonq: 37

Volgens mij had Neckermann in 2012 55mln, dus dat zal in 2013 aanmerkelijk minder zijn geweest.

Overigens is create2fit van RFS Holding aka Wehkamp, sinds 2009. Coronel heeft nog een minderheidsbelang.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 16:49

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Anoniem: 516869 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:39:

Ik vond het ook al best wel opvallend dat de doorstart zo snel geregeld was. De website is alweer up and running met een nog breder assortiment |:(
Ongelofelijk, die nieuwe webshop is een snel inelkaar geknutselde Magento installatie met een aangepaste standaard template. Het ziet er werkelijk waar niet uit en is slechts een schim van de oude website :N

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Inderdaad, mooie Magento website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Anoniem: 516869 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:39:

'Niet op feiten gebaseerd'.... Zal best, maar in mijn ogen zit er wel een luchtje aan deze gang van zaken. Zou een rechter niet een onderzoek van een onafhankelijk bureau moeten kunnen gelasten om dit soort 'faillissementen' eens tegen het licht te houden? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit soort geintjes vaker geflikt worden. Het lijkt meer op een truc om het personeel te lozen zonder oprotpremies te hoeven betalen.

En nee, ik ben niet gepikeerd omdat ik mijn XBox nu niet voor €350 krijg :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Kan neigen naar faillissementsfraude ja, een eenvoudige exit om werknemers en schuldeisers te lozen. En weer door alsof er niks aan de hand is een dag later. Maar als het goed is kijkt een curator daar ook naar. Die gaat namelijk in de boeken duiken en als die ziet dat de bestuurders van Neckermann niet juist gehandeld hebben, dan worden zij in privé aansprakelijkheid gesteld door de curator via art. 2:138 BW voor de NV en 2:239 voor de BV.

Maar dit kan ook neigen naar een 'prepack' oftewel.. er is in geheim overleg al een tijd van tevoren afgesproken om de gezonde delen over te hevelen naar een nieuwe BV, waarbij de slechte onderdelen in de oude BV blijven om af te sterven via faillissement, de zogenoemde afsterfconstructie die je op grote schaal binnen concerns ook terug ziet komen. Zo kan men eenvoudiger reorganiseren en weer concurreren met de rest. Van te voren is dan een afspraak gemaakt met een eventuele gegadigde om de boel over te nemen indien failliet verklaard, curator wordt aangesteld en kan de boel in gang zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Laatst online: 15-07 10:02
Is het niet voorbarig met zekerheid te stellen dat de XBox One leveringen niet meer zullen plaatsvinden nu?
Het betreft immers reeds geplaatste bestellingen en reeds geplaatste bestellingen zouden wellicht uit coulance of beleidsoverwegingen kunnen worden meegenomen in de doorstart en het lijkt me dat je dan geen onderscheid kunt maken tussen de diverse al geplaatste bestellingen dus mocht dit het geval zijn dan zou het ook voor de XBox One moeten gelden lijkt me?
Mochten alle XBox One bestellingen toch geen doorgang vinden dan zou Neckermann eigenlijk nog een bevestiging van de oorspronkelijke bestelling moeten sturen (die is er namelijk niet in alle gevallen) zodat men in aanmerking kan komen voor de gratis Day One game bij Microsoft.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

melk0r schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:08:
Is het niet voorbarig met zekerheid te stellen dat de XBox One leveringen niet meer zullen plaatsvinden nu?
Deze leveringen gaan niet meer voor de foutieve prijs plaatsvinden, daar kan je donder op zeggen.
Het betreft immers reeds geplaatste bestellingen en reeds geplaatste bestellingen zouden wellicht uit coulance of beleidsoverwegingen kunnen worden meegenomen in de doorstart en het lijkt me dat je dan geen onderscheid kunt maken tussen de diverse al geplaatste bestellingen dus mocht dit het geval zijn dan zou het ook voor de XBox One moeten gelden lijkt me?
Mochten alle XBox One bestellingen toch geen doorgang vinden dan zou Neckermann eigenlijk nog een bevestiging van de oorspronkelijke bestelling moeten sturen (die is er namelijk niet in alle gevallen) zodat men in aanmerking kan komen voor de gratis Day One game bij Microsoft.
Die coulance of beleidsoverwegingen zullen alleen uitvoeren als het ze geen extra geld gaat kosten. Het prijsvoordeel is dus weg, vanuit dit oogpunt kan je ook elders een Day-One editie (als deze nog steeds gaat komen) bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Joosie200 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:46:
Kan neigen naar faillissementsfraude ja, een eenvoudige exit om werknemers en schuldeisers te lozen. En weer door alsof er niks aan de hand is een dag later. Maar als het goed is kijkt een curator daar ook naar. Die gaat namelijk in de boeken duiken en als die ziet dat de bestuurders van Neckermann niet juist gehandeld hebben, dan worden zij in privé aansprakelijkheid gesteld door de curator via art. 2:138 BW voor de NV en 2:239 voor de BV.

Maar dit kan ook neigen naar een 'prepack' oftewel.. er is in geheim overleg al een tijd van tevoren afgesproken om de gezonde delen over te hevelen naar een nieuwe BV, waarbij de slechte onderdelen in de oude BV blijven om af te sterven via faillissement, de zogenoemde afsterfconstructie die je op grote schaal binnen concerns ook terug ziet komen. Zo kan men eenvoudiger reorganiseren en weer concurreren met de rest. Van te voren is dan een afspraak gemaakt met een eventuele gegadigde om de boel over te nemen indien failliet verklaard, curator wordt aangesteld en kan de boel in gang zetten.
Wat is het verschil tussen de situatie in de eerste alinea en de tweede alinea? Overbodige werknemers en schuldeisers lijken me perfect te passen in het ongezonde deel. Lijkt me niet dat je een gezond deel zomaar mag afsplitsen, omdat je daarmee de schuldeisers benadeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
rty schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:31:
[...]

Wat is het verschil tussen de situatie in de eerste alinea en de tweede alinea? Overbodige werknemers en schuldeisers lijken me perfect te passen in het ongezonde deel. Lijkt me niet dat je een gezond deel zomaar mag afsplitsen, omdat je daarmee de schuldeisers benadeeld.
Prepack komt meer voor binnen concerns, bijv. concern X waarin BV A/B/C zitten, waarbij B/C nog winst maken en A op randje faillissement bungelt, maar als A failliet gaat neemt ie B/C mee of brengt nadeel toe aan het concern in geheel qua kredietwaardigheid voor financiërs. Dan kan je beter B/C uit het concern halen, elders onderbrengen en A samen met het oude concern laten afsterven.

Maar in feite komt het op hetzelfde neer als je het puur over een van te voren bedachte doorstart heb m.b.t. een BV/NV ja. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

de kans dat er sprake is van faillisementsfraude lijkt me klein gezien het doorstartplannetje is gesmeed met de curator.

als ik de nieuwe site bekijk doet me dat sterk denken aan een quick and dirty magento oplossing. de doorstart kan imho nooit succesvol zijn met een verminderde dienstverlening, laag voorraadvolume, site die minder goed werkt, en een reputatie die naar de haaien is.

:twk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
MrJayMan schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:26:
de kans dat er sprake is van faillisementsfraude lijkt me klein gezien het doorstartplannetje is gesmeed met de curator.

als ik de nieuwe site bekijk doet me dat sterk denk aan een quick and dirty magento oplossing. de doorstart kan imho nooit succesvol zijn met een verminderde dienstverlening, laag voorraadvolume, site die minder goed werkt, en een reputatie die naar de haaien is.
Prepack wordt dan ook in het geniep alvast voorbereid en uiteraard met een beoogd curator om de boel snel na het uitspreken van het faillissement in gang te zetten.

Dit faillissement doet me denken aan FRS, ook met als gevolg: dik inkrimpen qua winkels en personeel, hier dan alleen qua personeel, maar ook kort daarop weer verder alsof er niks gebeurd is. Het werd er alleen maar slechter om, want de reputatie is idd naar de haaien dus succes met een doorstart: das eerder een doodgeboren kindje zo. Misschien speculatie, maar een faillissement als vehikel gebruiken om weer te kunnen gaan concurreren door als organisatie lean te worden is niet echt succesvol met zo'n concurrerende markt binnen de webshopbranche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Laatst online: 15-07 10:02
Zijn er nog mensen die met hun oude Neckermann account kunnen inloggen?
Mij lukt het namelijk niet...als alle oude klanten niet meer kunnen inloggen dan is het snel weer over met Neckermann lijkt me.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 16:44
nee, mij ook niet. Zelfs als ik mijn wachtwoord opvraag en mijn emailadres invoer, zegt hij dat hij mijn emailadres niet kent.
melk0r schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:16:
Mij lukt het namelijk niet...als alle oude klanten niet meer kunnen inloggen dan is het snel weer over met Neckermann lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Dat we nu geen X1 voor die prijs hebben is ook aan Microsoft te danken. Hadden ze netjes wereldwijd gereleased had Neckermann gewoon op tijd kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 03:43
melk0r schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:16:
Nee, niemand kan meer inloggen met hun oude account. Ik kan het niet meer op de site vinden, maar een paar dagen geleden stond de reden er nog. Dat is namelijk dat het klantenbestand niet is meegenomen in de doorstart, en iedereen die er wil bestellen moet een nieuw account maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Helaas zijn de eerder verstuurde tegoedbonnen ook niet meer geldig.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 17:14
Die nieuwe webshop is ook echt heel veilig opgezet.
Maak je een account aan en krijg je je wachtwoord gewoon plain text in de mail.
Dat het überhaupt nog mogelijk is om dat ergens in zo'n pakket in te kunnen stellen 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

DarkShadow16 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:12:
Dat het überhaupt nog mogelijk is om dat ergens in zo'n pakket in te kunnen stellen 8)7 :X
Dus toch code gebruikt van de oude webshop! (daar had je dat ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Gezien de release van de Xbox one pas in September is heb ik dit topic even een tijdje niet actief gevolgd. Balen zeg dat het feest niet doorgaat, vooral omdat we nu de day one bonussen (3 games) mislopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

DarkShadow16 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:12:
Als het niet een door jezelf bedacht wachtwoord is, is dat niet zo vreeemd. Er zijn miljoenen sites waar je een mail krijgt met een nieuw wachtwoord.

De xboxen gaan echt niet meer geleverd worden, en diegenen die betaald hebben, moeten nu contact opnemen met de curator om hun geld terug te krijgen, als dat al gaat lukken.

Die snelle doorstart vind ik eigenlijk niet heel verdacht. Als een dergelijk bedrijf failliet gaat, wil je de winkel toch zo snel mogelijk weer open hebben. Al dat verkeer wat de site dagelijks trekt, wil je toch iets aan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 617215

Ik heb afgelopen 2-3 dagen navraag gedaan bij Neckermann betreffende mijn bestelling.

zij wijzen dit echter zo licht van de hand en gooien alles op het faillisement.

Ik heb van Neckermann
- geen annulerings bericht gekregen
- niet de beloofde 35 euro waardebon ontvangen
- geen bericht over faillisement ontvangen

doordat het nu zo laat is kan je nergens meer de xbox one day one editie kopen met 3 games, dus dat loop ik nu ook mis naast de lage prijs van de bestelling.

Dan over de klantenservice nu, ze lezen je mails amper en lijken een soort standaard mail te versturen met afwijzen van vraag door het op faillisement te gooien.
Op mijn antwoord daarop kreeg ik alleen de reactie dit is geen betalingsbewijs, terwijl ik daar nergens ook maar iets over vermeld in mijn mails.

Geen enkele mogelijkheid tot enige coelance van Neckermann, nadat ik wees op de 35 euro waarde bon die ik dan had moeten ontvangen antwoorden ze doodleuk dat is ook vervallen met het faillisement.

Al met al ik bestel daar echt NOOIT meer wat.

Gr,
Marco Vermeulen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 617215 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:34:

Geen enkele mogelijkheid tot enige coelance van Neckermann, nadat ik wees op de 35 euro waarde bon die ik dan had moeten ontvangen antwoorden ze doodleuk dat is ook vervallen met het faillisement.

Al met al ik bestel daar echt NOOIT meer wat.

Gr,
Marco Vermeulen
Ik begrijp je frustratie wel, maar juridisch is het gewoon zo dat de Neckermann waar jij je producten hebt besteld niet meer bestaat. Dat er nu een nieuw bedrijf is op gericht met de zelfde naam betekend niet dat jij daar door nog recht hebt op tegoeden of andere beloften vanuit het andere bedrijf.

Een kwestie van jammer en helaas, niets aan te doen.

Wat het leveren van de Xbox pre-orders en de fout die ze gemaakt hebben kwam het faillissement helemaal niet zo ongunstig. Nadeel van een faillissement is dat vaak ook andere partijen (personeel, leveranciers, banken e.d.) getroffen worden. En dan heb ik het nog niet over de mensen die bijvoorbeeld een aanbetaling hebben gedaan o.i.d. Die zijn normaal gesproken hun geld kwijt.

Dus nogmaals, je frustratie is begrijpelijk, maar aan de andere kant.... er zijn dingen die veel erger zijn in het leven ;)

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Zero Tolerance

Neckermann is inmiddels failliet verklaard. Levering zal dus sowieso niet gaan plaatsvinden, en mensen die vooruitbetaald hebben zijn in basis hun geld kwijt.

Doorstart / situatie rond faillissement

In de sticky staat meer informatie over faillissementen en wat je eventueel nog kan doen.

Scheldpartijen en beschuldigingen zijn vruchteloos. Bij een faillissement zijn er enkel verliezers. Frustratie uiten is prima, maar hou het netjes.