HP 8560w reboot en afsluit probleem icm hdd caddy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430696

Topicstarter
Ik heb nu 2 weken een SSD schijf geplaatst in mijn laptop.
Ik heb de DVD drive vervangen door een hdd caddy met de originele harde schijf.
Sindsdien wil de laptop niet meer afsluiten, rebooten of in de slaapstand. Ik krijg een zwart scherm en de machine blijft draaien. Ik kan de laptop vervolgens alleen geforceerd afsluiten dmv de powerbutton.

Als ik de hdd caddy eruit haalt is het probleem weg.
Weet iemand hoe dit te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474628

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd uit te zoeken en te testen? Misschien is je nieuwe SSD doa? Neem het OM FAQ even goed door en dan vooral ook de stukjes over SMART etc. Daarna even een iets betere openingspost maken met meer details en dingen die je zelf al geprobeerd hebt en je zult merken dat je waarschijnlijk opeens een stuk meer reacties krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:55
Het probleem is de sata bracket voor de hdd, die voor de HP latops zijn anders [Dank HP].
Je kan het probleem verhelpen door eeen van de pinnen op de bracket af te plakken met een stukje tape.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/35cl9ts.jpg

Je kan ook een van de pinnen in de bracket slopen.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/34t5thk.jpg

Dit lost het probleem op. (ik had het ook)

[ Voor 17% gewijzigd door General_Snuss op 13-03-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430696

Topicstarter
Bedankt, ik heb een stukje tape geplaatst op het contactpunt en het werkt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 20:15
Hartelijke dank voor de oplossing. Ik heb ook dit probleem telkens reboot het Lenovo opstart scherm.

Ik heb het net pin drie zoals op de foto voorzichtig met een klein hobby mesje door gesneden en weg gebogen zoals op de foto, bij mijn Lenovo werkt het jammer genoeg niet, deze blijft tekens opnieuw boo-ten.

Ik heb deze TIP ook meteen gemeld op het Lenovo forum

Ook op Lenovo forum maar even melden dat het niet werk met deze computer jammer heel erg jammer had hier nog zo op gehoopt.

Lex

[ Voor 60% gewijzigd door LEX63 op 13-03-2015 17:19 ]