Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• FaceDown
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 07:40

FaceDown

Fothermucker.

quote:
Hier niet hoor. :P

Error #405 Signature not found.

• kevinwijte
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 07:54
Videoreview over het netbookje (is voor de rest ook weinig over te vinden): YouTube: HP Pavilion dm1 (AMD E2-1800) video review

• iamzero456
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:48
quote:
Foutje, paar plugins deden moeilijk op mijn browser

• HollovVpo1nt
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 30-10 13:05

HollovVpo1nt

HD2 noob

quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:47:
[...]Ten eerst; jij begint met "brutaal" gedrag want je geeft aan dat ik zelf het wetsartikel maar moet opzoeken, waarbij je tevens vermelt dat je niet weet of het nu in de wet staat of in algemene voorwaarden. Met andere woorden: je hebt zelf dus ook geen flauw idee hoe het zit.
En verder is de bevestiging van Otto wel degelijk relevant hier. Jij zegt dat de klant een informatieplicht heeft. Daar hebben we dus aan voldaan op het moment dat er om bevestiging van de prijs is gevraagd bij Otto zelf en hierop bevestigend is geantwoord.
*patrickstewartpacepalm.jpg*

Een bepaalde gang van zaken hoeft niet expliciet in een wetsartikel worden omschreven. Ik geef jou de gang van zaken: HollovVpo1nt in "Otto netbook 170 euro topic"
Jij vraagt naar een wetsartikel, en ik zeg dat jij het maar zelf op moet zoeken in welk wetsartikel het staat, en als het niet in een wetsartikel staat staat het vast wel in de algemene voorwaarden. Ik weet dus ook niet waar het expliciet staat, ik weet wel dat het juist is. Heel wat anders.

En nogmaals, ik leg jouw een procedure uit. Het feit dat Otto heeft bevestigd verandert de procedure niet. Toen ik namelijk mijn uitleg begon had namelijk nog niemand gebeld. Ik leg jouw uit hoe een dergelijke procedure in zijn algemeenheid te werk gaat.

Jij interpreteert dingen heel anders dan dat er staat. Ik zal ook geen tijd en moeite meer besteden aan jouw en heb spijt van elke seconden die ik aan jouw heb besteed. Hopelijk heb ik andere mensen nog iets bij kunnen brengen.

• Schizo007nl
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:42

Schizo007nl

Forza PSV!!

Poll: Heb jij de Netbook besteld?
Ja, is een mooie deal
Nee, niemand krijgt dit ding
Anders, nl.
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=384851&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Leuk om de stats er bij te pakken..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Robsel_NL
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 31-10 16:34
Er staat ook op de Otto website dat als je voor de eerste keer besteld het wat langer kan duren omdat ze wat gegevens gaan controleren/verwerken. Ik zou hem dus ook nog niet verwachten vandaag/morgen..

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
HollovVpo1nt schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:55:
Jij interpreteert dingen heel anders dan dat er staat. Ik zal ook geen tijd en moeite meer besteden aan jouw en heb spijt van elke seconden die ik aan jouw heb besteed. Hopelijk heb ik andere mensen nog iets bij kunnen brengen.
Begrijp me niet verkeerd, maar zulke topics zijn er bijna wekelijks, dezelfde uitleg, dezelfde discussie, dezelfde wetten en procedures, er uberhaubt proberen uitleg in te geven is al 'zonde van je tijd'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
HollovVpo1nt schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:55:
[...]

*patrickstewartpacepalm.jpg*

Een bepaalde gang van zaken hoeft niet expliciet in een wetsartikel worden omschreven. Ik geef jou de gang van zaken: HollovVpo1nt in "Otto netbook 170 euro topic"
Jij vraagt naar een wetsartikel, en ik zeg dat jij het maar zelf op moet zoeken in welk wetsartikel het staat, en als het niet in een wetsartikel staat staat het vast wel in de algemene voorwaarden. Ik weet dus ook niet waar het expliciet staat, ik weet wel dat het juist is. Heel wat anders.

En nogmaals, ik leg jouw een procedure uit. Het feit dat Otto heeft bevestigd verandert de procedure niet. Toen ik namelijk mijn uitleg begon had namelijk nog niemand gebeld. Ik leg jouw uit hoe een dergelijke procedure in zijn algemeenheid te werk gaat.

Je bent wel erg overtuigd van je pedagogisch vermogen. Ik en anderen hebben nog helemaal niets van je geleerd want je komt alleen met wat juridisch advies zonder ook maar een enkele bron te noemen (en nee, het feit dat jij het "weet" is geen bron).
Toon nu eens aan met bronnen dat consumenten bij twijfel verplicht zijn om de prijs te verifieren (iets wat we overigens al gedaan hebben, ook al is het na jou eerste post, al vraag ik met af wat er dat precies toe doet).

• Richard
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 30-10 21:52

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
Robsel_NL schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:58:
Er staat ook op de Otto website dat als je voor de eerste keer besteld het wat langer kan duren omdat ze wat gegevens gaan controleren/verwerken. Ik zou hem dus ook nog niet verwachten vandaag/morgen..
Mooi dat ik bestaande klant daar was, heb verschillende E10 kortingsbonnen liggen, maar die kon ik natuurlijk weer niet niet vinden ;) Gewoon betaald met iDeal, de kans dat ie er dan doorglipt is groter. Recht op geld retour heb je toch wel, tenzij de zaak tussendoor nog even failliet gaat.

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
SinergyX schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:58:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, maar zulke topics zijn er bijna wekelijks, dezelfde uitleg, dezelfde discussie, dezelfde wetten en procedures, er uberhaubt proberen uitleg in te geven is al 'zonde van je tijd'.
En toch gebeurt het regelmatig dat er uiteindelijk toch geleverd wordt, dat er korting wordt gegeven, of een andere tegemoetkoming. Dus het is toch de moeite waard om erop in te springen. :)

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Hou toch op met die discussie over die procedures. (Bij twijfel zelf op onderzoek uitgaan. Ha! Wel een goeie, mooi makkelijk voor een ondernemer die fouten maakt met prijzen. Bedrijfsrisico noem ik dat, zorg maar dat je het spul voor elkaar hebt of binnen zeer korte tijd de fout hersteld (en dus niet meer dan 16 uur later).)

Bestel dat ding gewoon (of niet), en wacht af. Klaar.

"De essentie van sport is dat de snelste wint."

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:38
Ze hebben wel een grote voorraad, zal mij benieuwen of dat wel iets actueels is.

Ik zou er bijna nog 1 bestellen.. maar ik heb al zoveel troep thuis staan :P.

• Jeroen797
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:45
quote:
timofp schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:47:
Iemand die er voor mij eentje wil bestellen, Kan als Belg zijnde geen bestellen. Iemand zou er eentje kunnen bestellen onder acceptgiro, dan doe ik een overschrijving van het bedrag + verzendkosten als hij uitgeleverd wordt. :)
U got DM :)

http://jeroenweijers.nl http://www.kinderspringfestijn.nl

• Schizo007nl
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07:42

Schizo007nl

Forza PSV!!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
AzzKickah schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:04:
Hou toch op met die discussie over die procedures. (Bij twijfel zelf op onderzoek uitgaan. Ha! Wel een goeie, mooi makkelijk voor een ondernemer die fouten maakt met prijzen. Bedrijfsrisico noem ik dat, zorg maar dat je het spul voor elkaar hebt of binnen zeer korte tijd de fout hersteld (en dus niet meer dan 16 uur later).)

Bestel dat ding gewoon (of niet), en wacht af. Klaar.
Helemaal mee eens. Wij moeten ook zorgen dat onze prijzen op orde zijn. We gaan echt niet op onze klanten vertrouwen dat ze het wel zullen melden als we te weinig factureren. En bij ons gaat het om bedragen van vaak tonnen. Dat is pas een bedrijfsrisico. Een paar laptopjes van 400 voor 170 is natuurlijk peanuts voor een bedrijf als Otto. :)

Zo.. papa van Facedown ook een besteld :D

• portie
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12-10 22:36
quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:59:
[...]

Je bent wel erg overtuigd van je pedagogisch vermogen. Ik en anderen hebben nog helemaal niets van je geleerd want je komt alleen met wat juridisch advies zonder ook maar een enkele bron te noemen (en nee, het feit dat jij het "weet" is geen bron).
Toon nu eens aan met bronnen dat consumenten bij twijfel verplicht zijn om de prijs te verifieren (iets wat we overigens al gedaan hebben, ook al is het na jou eerste post, al vraag ik met af wat er dat precies toe doet).
HollovVpo1nt heeft toch gewoon gelijk wat betreft die "korting"? Er wordt niet geadverteerd met een kortingsactie van XX% maar er wordt een verkeerde prijs gehandteerd. Daar duiken jullie allemaal massaal op terwijl je weet dat het door een fout in de webwinkel staat. Immers worden er nooit laptops aangeboden op de grote sites voor dit bedrag. Dat de klantenservice de prijs correct gegeven heeft is hetzelfde als bij bol.com. Medewerker kijkt op de site en die zegt... ohw, ja zal wel correct zijn. Voor de rechtszaak handig, maar totaal niet leidend voor wat betreft de correctheid van de prijs.

Gezien de poll eerder in dit topic en de reacties "besteld" e.d. lijkt het me dat de voorraad netbookjes er al lang en breed doorheen is. Dan hoop ik voor jullie dat er net als met de bol.com laptop iemand is die hier tijd en moeite in wil steken. Otto zal het afdoen met een kortingsbon.

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
portie schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:09:
[...]

HollovVpo1nt heeft toch gewoon gelijk wat betreft die "korting"? Er wordt niet geadverteerd met een kortingsactie van XX% maar er wordt een verkeerde prijs gehandteerd. Daar duiken jullie allemaal massaal op terwijl je weet dat het door een fout in de webwinkel staat.
Hoe WEET je dat dan? Slaat nergens op. Je weet niet of dat een verkeerde prijs is.
quote:
Immers worden er nooit laptops aangeboden op de grote sites voor dit bedrag. Dat de klantenservice de prijs correct gegeven heeft is hetzelfde als bij bol.com. Medewerker kijkt op de site en die zegt... ohw, ja zal wel correct zijn. Voor de rechtszaak handig, maar totaal niet leidend voor wat betreft de correctheid van de prijs.

Gezien de poll eerder in dit topic en de reacties "besteld" e.d. lijkt het me dat de voorraad netbookjes er al lang en breed doorheen is. Dan hoop ik voor jullie dat er net als met de bol.com laptop iemand is die hier tijd en moeite in wil steken. Otto zal het afdoen met een kortingsbon.
Komen ze niet mee weg.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Ondertitel

quote:
portie schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:09:
[...]

HollovVpo1nt heeft toch gewoon gelijk wat betreft die "korting"? Er wordt niet geadverteerd met een kortingsactie van XX% maar er wordt een verkeerde prijs gehandteerd. Daar duiken jullie allemaal massaal op terwijl je weet dat het door een fout in de webwinkel staat.
Stop, wie komt er op dat de webwinkel een foutieve prijs hanteerd? Dat is nergens bevestigd!

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma.
Have you tried turning it off and on again?

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
Quad schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:11:
[...]

Stop, wie komt er op dat de webwinkel een foutieve prijs hanteerd? Dat is nergens bevestigd!
Precies. Lijkt me een prima prijs voor een netbookje. Voor veel meer zou ik hem niet hoeven in ieder geval. Feit dat ie ergens anders 400 kost, sja, lijkt me een leuke marge op te zitten voor die bedrijven dan.

• portie
quote:
Quad schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:11:
[...]

Dit is het verschil tussen jou en mij. Ik ga geen producten bestellen waarbij de prijs To good to be true is.

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
portie schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:14:
[...]

Dit is het verschil tussen jou en mij. Ik ga geen producten bestellen waarbij de prijs To good to be true is.
Dat moet jij zelf weten. Doe je jezelf mooi tekort als blijkt dat het wel de goede prijs had :D

Haha wat maak jij het jezelf moeilijk zo :P

"Nee die fles wijn koop maar niet, die prijs is veel te good to be true!" lol

• portie
quote:
AzzKickah schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:16:
[...]

Dat moet jij zelf weten. Doe je jezelf mooi tekort als blijkt dat het wel de goede prijs had :D

Het verschil tussen een fles wijn en een laptop is toch wel gigantisch. Maar wacht maar af, zullen we zien of jij je netbook krijgt en of het inderdaad een foutieve prijs was.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:41

-tom-562

Oliesjeik

quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:13:
[...]

Precies. Lijkt me een prima prijs voor een netbookje. Voor veel meer zou ik hem niet hoeven in ieder geval. Feit dat ie ergens anders 400 kost, sja, lijkt me een leuke marge op te zitten voor die bedrijven dan.
Dat is wat jou mening, niet de waarheid.

Voor de rest heb ik 'm niet besteld, maar geniet altijd intens van dit soort topics (alhoewel ik nooit weet of ik moet lachen of huilen, en dan heb ik het niet over de webwinkels...)

-tom-562 wijzigde deze reactie 30-01-2013 10:19 (20%)

[XBL-Tag: TomNMGN] Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

• HollovVpo1nt
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 30-10 13:05

HollovVpo1nt

HD2 noob

quote:
AzzKickah schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:11:
[...]Hoe WEET je dat dan? Slaat nergens op. Je weet niet of dat een verkeerde prijs is.
Avi-niveau al uit? Moeilijk he lezen.. Simpeler dan dit kan ik je het niet maken:

Optie 1:
Jij ziet een goedkoop product, wellicht te goedkoop, en jij besteld het product.
Volgende dag wordt je gebeld dat jij het product niet krijgt omdat het om een fout ging.
Jij hebt dan pecht. Je kunt schreeuwen wat je wilt, maar de webshop heeft dan vrijwel altijd gelijk.

Optie 2:
Jij ziet een goedkoop product, wellicht te goedkoop, en jij vraagt naar de juistheid van de prijs.
De prijs is niet juist volgens webshop. Product wordt niet geleverd.

Optie 3:
Jij ziet een goedkoop product, wellicht te goedkoop, en jij vraagt naar de juistheid van de prijs.
Prijs is volgens webshop juist, jij besteld het product.
Jij wordt gebeld dat de prijs niet klopt. Jij zegt jammer dan jij hebt jezelf geïnformeerd.
Je kunt nu een zaak beginnen.

Kortom, je kunt altijd beter informeren naar de prijs. Als je dat niet doet wordt hij sowieso geannuleerd. Als jij dat wel doet sta je tenminste.

Edit: Man man man, de vergelijkingen die mensen hier maken. *patrickstewarttriplefacepalm.png*

HollovVpo1nt wijzigde deze reactie 30-01-2013 10:19 (3%)

• Rob
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

Rob

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
AzzKickah schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:16:
[...]

2 flessen voor de prijs van 1? Nee dat kan niet hoor, ik betaal wel voor ze allebei ;)

Maar serieus: als mensen met de klantenservice hebben gebeld en die hebben aangegeven dat het de juiste prijs is (ook al hebben ze zelf het niet gecontroleerd) dan mag je zeker toch proberen dit product te bestellen zonder er een slecht gevoel aan over te houden.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• portie
quote:
Rob schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:19:
[...]

2 flessen voor de prijs van 1? Nee dat kan niet hoor, ik betaal wel voor ze allebei ;)

Maar serieus: als mensen met de klantenservice hebben gebeld en die hebben aangegeven dat het de juiste prijs is (ook al hebben ze zelf het niet gecontroleerd) dan mag je zeker toch proberen dit product te bestellen zonder er een slecht gevoel aan over te houden.
Dat mag zeker, daarin is iedereen vrij. Maar ervanuit gaan dat Otto deze laptop gaat leveren vind ik heel naief.

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

Modbreak:
Kappen nou. Tot nu toe was de discussie nog min of meer op de inhoud, houd dat zo, of reageer gewoon niet meer. Zaken in het onzinnige trekken is nergens voor nodig en denigrerende smileys ook niet.

Orion84 wijzigde deze reactie 30-01-2013 10:28 (83%)

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
HollovVpo1nt schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:18:
[...]

Avi-niveau al uit? Moeilijk he lezen.. Simpeler dan dit kan ik je het niet maken:

Optie 1:
Jij ziet een goedkoop product, wellicht te goedkoop, en jij besteld het product.
Volgende dag wordt je gebeld dat jij het product niet krijgt omdat het om een fout ging.
Jij hebt dan pecht. Je kunt schreeuwen wat je wilt, maar de webshop heeft dan vrijwel altijd gelijk.

Optie 2:

Optie 3:
Jij wordt gebeld dat de prijs niet klopt. Jij zegt jammer dan jij hebt jezelf geïnformeerd.

Kortom, je kunt altijd beter informeren naar de prijs. Als je dat niet doet wordt hij sowieso geannuleerd. Als jij dat wel doet sta je tenminste.

Edit: Man man man, de vergelijkingen die mensen hier maken. *patrickstewarttriplefacepalm.png*
Jij kent het verschil tussen de betekenissen van 'weten' en 'vermoeden'?

Ik heb niet zo'n moeite met begrijpend lezen, nee.

Wat maak jij je toch druk over wat anderen doen. Ik heb dat ding besteld, en zie wel of ik hem geleverd krijg. Zou leuk zijn, voor 170 euro.

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Wie niet waagt wie niet wint... Als je het 'n leuk dingetje vind kun je toch bestellen met 'acceptgiro'
Zit je nergens aan vast... Mocht de prijs toch niet kloppen is het klaar, mocht het wel zo zijn: *jeeej*

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• Ruut88
  • Laatst online: 31-10 17:43
quote:
HollovVpo1nt schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:18:
[...]

Optie 1:

Optie 2:

Optie 3:

Volgens mij mis je de meest logische optie 1:
Volgende dag wordt je gebeld dat jij het product niet krijgt omdat het om een fout ging. Je gaat verder met je leven?

Waarom zou je hier geen gebruik van maken? Wanneer de winkel een fout maakt mogen ze hem wat mij betreft corrigeren en vind ik dat prima. Is het niet zo en krijg ik hem geleverd, maak ik mijn vriendin heel blij met een leuk netbookje voor heel weinig geld.

• CLB
  • Niet online
Eigenlijk hoort die er niet bij, omdat je redelijkerwijs wel informatie moet vergaren of het klopt :)
En dat is nu al gedaan door 'n paar Tweakers per telefoon waar de prijs wordt bevestigd, nog niet per mail?

CLB wijzigde deze reactie 30-01-2013 10:26 (35%)

XNB Destiny IV15: 15,6" 1920x1080 mat/ nVidia GTX675 2GB GDDR5 / Intel Core i7 3610QM 3,3GHz/ 8192MB 1600MHz RAM
512GB SSD + 750GB HDD/ Integrated Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi N, HDMI, USB 3.0, FireWire & eSata / Windows 7 HP 64 bit

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
CLB schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:25:
Eigenlijk hoort die er niet bij, omdat je redelijkerwijs wel informatie moet vergaren of het klopt :)
Is gebeurd, prijs is telefonisch bevestigd door Otto.

• CLB
  • Niet online
Dat weet ik, maar die 'meest logische optie' valt dus al weg :)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 10:24

Señor Sjon

Moderator SG/ASP

Magnificent bastard

Kunnen we de moralistische discussie misschien in één separaat topic voeren in plaats van deze telkens te herkauwen in elk aanbiedingstopic?

SG-feedback | ASP-feedback

• Radjesh
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 31-10 07:54
quote:
Senor Sjon schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:29:
Kunnen we de moralistische discussie misschien in één separaat topic voeren in plaats van deze telkens te herkauwen in elk aanbiedingstopic?
Eens

Niet

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Modbreak:
Als je niets toe te voegen hebt, post dan niet.

Orion84 wijzigde deze reactie 30-01-2013 10:36 (83%)

• Ruut88
  • Laatst online: 31-10 17:43
quote:
CLB schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:27:
Dat weet ik, maar die 'meest logische optie' valt dus al weg :)
Ben ik niet helemaal met je eens,

toen gisteravond dit topic ontstond was de klantenservice van otto al gesloten. Ik ging er net als vele andere waarschijnlijk van uit dat wanneer de aanbieding juist is, de voorraad niet heel groot zou zijn. Wanneer ik dus zou hebben gewacht met bestellen tot vanochtend leek mij de kans dat ik buiten de boot viel erg groot, dus heb ik besteld.

Om vervolgens direct zonder enige verdere info te gaan dreigen richting otto vind ik ook waanzin btw.

• ocdaan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:08
quote:
Senor Sjon schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:29:
+1

Stelletje relnichten zijn het gewoon! :P

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Nu online
heb er ook maar eentje genomen.

wordt die geleverd: TOP!
wordt die niet geleverd: ga ik verder met me leven.

www.novosmoke.nl - Elektrische Rookwaren

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator SG/ASP

Magnificent bastard

*knip*

Orion84 wijzigde deze reactie 30-01-2013 10:37 (97%)

• Vjenne-ICT
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01:46
quote:
Denniz0229 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:32:
heb er ook maar eentje genomen.

wordt die geleverd: TOP!
wordt die niet geleverd: ga ik verder met me leven.
Zo dacht ik er ook over....

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
Ik ook, ik zet de rechtsbijstand erop en ga verder met m'n leven :D

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
Yepz!

Verder kan een aanbieding inderdaad "te mooi om waar te zijn" zijn..

Camera E429 goedkoopste in PW. Vorige week besteld voor E247. Was wel een model van 14 maanden oud (sinds release), maar soms wordt er ook echt gedumpt, al dan niet met hulp van de fabrikant omdat er veel te veel op voorraad liggen.

• Thijsk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 31-10 20:47
Toch ook maar even besteld. Wat hierboven al gezegd is: Komt de laptop binnen, dan heb ik een mooi verjaardagskado. Wordt hij niet geleverd, tja, jammerdepammer. Als Otto het inderdaad telefonsich bevestigd heeft en er ook nog mailtjes binnenkomen bij tweakers met "jahoor, prijs klopt", dan kun je inderdaad stappen ondernemen (als je daar de tijd en moeite voor wilt nemen).

Voorts: ik zou het fijn vinden als tweakers deze forumtopics blijft toestaan. Immers, dit zorgt er voor dat webshops misschien hun rotzooi eens in orde gaan krijgen. Ik denk dat het wel mee zal vallen met de hordes boze tweakers met hooivorken en fakkels voor de deur van de niet-leverende ondernemer ;)

• CLB
  • Niet online
Otto is wakker, succes ermee:
http://tweakers.net/ext/f/1LI4AAsk9I0eiPOAM2o5Mbxe/full.jpg

• Lord Igor
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 31-10 13:39
Ik heb zojuist even gekeken, maar zodra ik in de winkelwagen kijk staat er dat het product niet leverbaar is en dat het meer dan 400 euro kost. Toch maar niet besteld ;)

Edit: Ah! Iemand was me voor!

Lord Igor wijzigde deze reactie 30-01-2013 10:48 (8%)

• Quad
  • Nu online

Quad

Ondertitel

Damn, meer dan ¤400,- ? Niet normaal duur..!

• barry457
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 30-10 11:36
Ook niet meer leverbaar

• welkenaamnuweer
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 31-10 10:48
Helaas, pagina niet gevonden
Heeft u het artikel niet gevonden of is de pagina ongeldig?

Gebruik de zoekbox of zoek op de homepage naar artikelen.

hele pagina is weggehaald

jezusislief

• DarkLegion
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 15:56

• Awaken1
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

De pagina is inderdaad weggehaald.

Ik heb hem nog wel met de oude prijs in bij 'mijn bestellingen' staan.

Hopelijk wordt de netbook uitgeleverd.

• johnnyb20
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-10 20:33
quote:
Awaken1 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:52:
De pagina is inderdaad weggehaald.

Ik heb hem nog wel met de oude prijs in bij 'mijn bestellingen' staan.

Ja ik heb hem ook nog in me bestellingen staan. Direct een printscreen gemaakt en tevens nog in me mail staan.

• Geckoo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:53

Geckoo

Good news everyone

quote:
Awaken1 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:52:

ik acht de kans groter dat er leven op mars wordt gevonden... -O-

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 31-10 17:42
quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:13:
[...]

Als ze de adviesprijs hanteren hebben ze nog meer marge. HP adverteert hem zelf met een adviesprijs van Eur. 449,-.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 08:39

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Geckoo schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:53:
[...]

http://www.volkskrant.nl/...;utm_campaign=Cookiecheck

• Awaken1

Awaken1

quote:
Geckoo schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:53:
[...]

Misschien dat de voorraad niet meer toereikend was en het aantal bestelling te hoog.
Dan hoop ik dat de eerder gemaakte bestelling nog wel worden uitgeleverd.

• BLACKfm
Whaha, net op tijd toch nog 2 extra besteld :D..
Maargoed, dan heb ik ze nog niet natuurlijk.

BLACKfm wijzigde deze reactie 30-01-2013 10:56 (32%)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
BLACKfm schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:55:
Whaha, net op tijd toch nog 2 extra besteld :D..
Maargoed, dan heb ik ze nog niet natuurlijk.
Daar gaan bedrijven meestal sowieso niet in mee, als ze dan toch uitleveren, dan meestal 1 pp.

Net als 10tallen jaren geleden, de pinautomaat van de Postbank Goes op de Markt in de voorpui van het Postkantoor gaf briefjes van 50 als je briefjes van 25 wilde pinnen.

Dan krijg je al snel een rij, en de coulance van de PostBank was dan ook 0.

Was wel meteen een stap om te voorkomen dat er verkeerde geldlades in verkeerde sleuven gestopt konden worden.

(Iemand een krantenartikel van boven water kunnen vinden :) (anders lijkt het net een broodje aap) )

• FiXeR.nl
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 31-10 16:37
Net een paar minuten met de helpdesk aan de lijn gehangen. Er waren geen netbooks op voorraad, en zullen ook niet meer geleverd worden door inderdaad een fout met de leverancier. Hierover zal z.s.m. een bericht gestuurd worden en het geld eventueel teruggestort worden.

Dus we kunnen doen wat we willen, maar leveren zullen ze niet. Hopelijk hooguit ervan leren.

• BLACKfm
quote:
Richard schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:59:
[...]
Daar gaan bedrijven meestal sowieso niet in mee, als ze dan toch uitleveren, dan meestal 1 pp.
Mocht het uitgeleverd worden, en daarmee dus gewoon een bevestiging van een normale (en geen foutieve) order wil ik die andere 2 dus ook gewoon. En dan wil ik niks horen over "Maar 300 mensen hebben besteld en er zijn maar 100 laptops" in het kader zodat iedereen er 1 krijgt.

Niet dat ik het andere mensen niet gun, maar ik heb met jullie andere kopers in dezen natuurlijk niks te maken.

BLACKfm wijzigde deze reactie 30-01-2013 11:05 (10%)

• DarkLegion
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 15:56
Hoe sterk staan we in ons schoenen als ze het niet leveren?
Je sluit toch een overeenkomst ?

Ik denk overigens als ze niet leveren dit ook niet ten goede komt voor de shopreviews..

• FiXeR.nl
quote:
DarkLegion schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:02:
Niet heel erg, de prijs is niet marktconform en niemand heeft nog onderzoek gedaan naar de prijs. (Ik wel, en de prijs is fout vertelde de telefoniste me)
quote:

Ik denk overigens als ze niet leveren dit ook niet ten goede komt voor de shopreviews..
Die was al niet goed. ;)

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09:34

IkWilbert

Het is mij!

quote:

Veel slechter dan nu kunnen de shopreviews niet worden volgens mij ;)

Ach, ik heb de gok genomen en helaas. Ga weer verder met mijn leven :)

I intend to live forever. So far, so good.

• Quad
  • Nu online

Quad

Ondertitel

quote:

Waar maak jij je druk om. De bevestiging dat de prijs foutief is is nu duidelijk. De pagina is weggehaald, en zodra je hem in de winkelmand deed kreeg je ¤450,- voor je neus.

• Rob
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

Rob

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:

Je staat niet sterk in je schoenen.
En dit gaat inderdaad ten koste van de shopreview, maar daarin geef ik de gebruikers dan geen ongelijk, want de shop heeft een fout gemaakt waarop je anderen mag wijzen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Awaken1

Awaken1

Jammer maar helaas.
Let's get on with our lives.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator SG/ASP

Magnificent bastard

quote:
FiXeR.nl schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:04:
[...]
Niet heel erg, de prijs is niet marktconform en niemand heeft nog onderzoek gedaan naar de prijs. (Ik wel, en de prijs is fout vertelde de telefoniste me)

[...]

Die was al niet goed. ;)
Meerdere mensen hebben vanochtend anders de prijs bevestigt gekregen.

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
Quad schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:04:
[...]

Waar maak jij je druk om. De bevestiging dat de prijs foutief is is nu duidelijk. De pagina is weggehaald, en zodra je hem in de winkelmand deed kreeg je ¤450,- voor je neus.
Nee hoor ik heb 169,99 in 'mijn bestellingen' staan.

• FiXeR.nl
quote:
Senor Sjon schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:05:
[...]

Meerdere mensen hebben vanochtend anders de prijs bevestigt gekregen.
Wie, en wat is daarvan het bewijs?

• CLB
  • Niet online
Wie, dat is in het topic op te zoeken :)
Hard bewijs is er niet, dat zijn wat telefoongesprekken geweest :)

Dus... Iedereen klaar, jammer, bijna niemand heeft betaald (acceptgiro keuze) dus hoppa, topic dicht!

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
FiXeR.nl schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:05:
[...]

De klantenservice. Dus Otto zelf. Lijkt me nogal sterk bewijs.

Tijd om dat geluidsfragment online te zetten!

• Quad
  • Nu online

Quad

Ondertitel

quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:05:
[...]

Nee hoor ik heb 169,99 in 'mijn bestellingen' staan.
quote:
Je gaat mij niet vertellen dat de prijs van ¤170,- klopt.
Ik heb dan ook wel besteld, mooi afwachten wat de reactie is (compensatiebon van x euro? O+ ).

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
Quad schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:07:
[...]

[...]

Je gaat mij niet vertellen dat de prijs van ¤170,- klopt.
Ik heb dan ook wel besteld, mooi afwachten wat de reactie is (compensatiebon van x euro? O+ ).
Nee blijkbaar klopte die prijs niet. Maar ik heb 'm dus wel gewoon voor die prijs in 'mijn bestellingen' staan. Met het gegeven dat de klantenservice de prijs heeft bevestigd lijkt het me een zeer duidelijke zaak.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator SG/ASP

Magnificent bastard

quote:
FiXeR.nl schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:05:
[...]

Beter lees je het topic even door. Er zijn meerdere mensen die gebeld hebben, zelfs met audio-opnames van de KS.

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 31-10 16:09
Nu geloof ik natuurlijk een Tweaker wel.. maar wellicht handig om dat geluidsfragment ook daadwerkelijk te publiceren voor mensen gebeld worden en tegen Otto zeggen daarvan bewijs te hebben :)

In plaats van 2 GB bij Dropbox gewoon 20 GB cloud storage gratis! -> Copy.com

• Twisted-D
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 31-10 22:12
Hm bewijs of niet, wij (de redelijke tweakers) wisten toch wel dat die prijs niet kon kloppen? Ongeacht wat een of andere miep van de klantenservice zegt?

Gegokt en "verloren". Ben wel benieuwd of Otto nog enige vorm van compensatie komt.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator SG/ASP

Magnificent bastard

Het Otto arrest krijgt een deel 2. :P

• Centurion
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 00:50
Die eerdere bevestiging was waarschijnlijk gewoon een vraag naar de prijs zoals die in het systeem stond. Kleine kans dat iemand in een callcenter dat direct herkent als een foute prijs, dus die leest gewoon op wat er in het systeem staat.

-

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
Twisted-D schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:14:
Hm bewijs of niet, wij (de redelijke tweakers) wisten toch wel dat die prijs niet kon kloppen? Ongeacht wat een of andere miep van de klantenservice zegt?

Gegokt en "verloren". Ben wel benieuwd of Otto nog enige vorm van compensatie komt.
Ben ik het niet mee eens. Er was twijfel, als het bedrijf dat vervolgens zelf bevestigt (ongeacht of dat nu door 'miep' van de klantenservice gebeurt of door de CEO, dat doet niet ter zake) dan mag je er redelijkerwijs vanuit gaan dat het klopt.

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
Centurion schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:18:
Die eerdere bevestiging was waarschijnlijk gewoon een vraag naar de prijs zoals die in het systeem stond. Kleine kans dat iemand in een callcenter dat direct herkent als een foute prijs, dus die leest gewoon op wat er in het systeem staat.
En nogmaals, dat is het probleem van Otto.

Als wij onze klanten een belofte doen, denk je dan dat we er simpelweg op terug kunnen komen, door te zeggen 'ja maar Pietje van de receptie heeft er nu eenmaal geen verstand van, dus wij hoeven onze belofte niet na te komen'? Dacht het niet.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:21

Orion84

Moderator SF & AK / Frontpage Admin

Fotogenie(k)?

quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:21:
[...]

Als wij onze klanten een belofte doen, denk je dan dat we er simpelweg op terug kunnen komen, door te zeggen 'ja maar Pietje van de receptie heeft er nu eenmaal geen verstand van, dus wij hoeven onze belofte niet na te komen'? Dacht het niet.
Precies. Dat is inderdaad wat Arnoud Engelfriet ook aangeeft bij een eerdere kwestie:
http://blog.iusmentis.com...oet-een-solid-state-otto/
quote:
En ja ik geloof onmiddellijk dat deze helpdeskdrone ook alleen maar op de site keek en niet zelf nadacht of navraag deed. Maar dát is echt het probleem van Dell. Je mag verwachten dat een helpdeskmedewerker bevoegd is om namens het bedrijf dingen te bevestigen of te ontkennen over producten bestellingen. (Niet natuurlijk als het een chatscript was.) Dus als die medewerker zegt "ja dat klopt wat op de site staat" dan heb je de verplichte navraag gedaan en mag je afgaan op de mededeling van de medewerker.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr | 500px

• Denniz0229
  • Nu online
quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:21:
[...]

ik weet niet in welke branche jij werkt...

maar ik werk in de aannemerij en daar hebben wij ook wel is foutieve prijzen teruggehaald.
prijs was verkeerd gegaan, opdracht was al binnen, mensen zouden morgen beginnen.
klant gebeld en uitgelegd, uiteraard vond die het om zacht te zeggen niet zo leuk.
maar of het koste ons een smak geld of we zijn 1 project kwijt...
dan is de keus snel gemaakt.

bij een relatie met bestaande klanten is het ook wel is gebeurd.
vaak is het na een belletje met de uitleg gewoon geregeld.

in dit geval dus hetzelfde, misschien 400 klanten besteld.
in het ergste geval bestellen die nooit meer bij otto, ik denk dat ze daarom nog kunnen lachen ook bij otto.

echt ongelofelijk hoeveel moeite mensen er in willen steken, terwijl ze van te voren eigenlijk al weten dat ze niks krijgen.
probeer het, OK. maar dan achteraf gaan lopen zeiken... echt, wat een persoon ben je dan... 8)7

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
Denniz0229 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:27:
[...]

ik weet niet in welke branche jij werkt...

maar ik werk in de aannemerij en daar hebben wij ook wel is foutieve prijzen teruggehaald.
prijs was verkeerd gegaan, opdracht was al binnen, mensen zouden morgen beginnen.
klant gebeld en uitgelegd, uiteraard vond die het om zacht te zeggen niet zo leuk.
maar of het koste ons een smak geld of we zijn 1 project kwijt...
dan is de keus snel gemaakt.

bij een relatie met bestaande klanten is het ook wel is gebeurd.
vaak is het na een belletje met de uitleg gewoon geregeld.

in dit geval dus hetzelfde, misschien 400 klanten besteld.
in het ergste geval bestellen die nooit meer bij otto, ik denk dat ze daarom nog kunnen lachen ook bij otto.

echt ongelofelijk hoeveel moeite mensen er in willen steken, terwijl ze van te voren eigenlijk al weten dat ze niks krijgen.
probeer het, OK. maar dan achteraf gaan lopen zeiken... echt, wat een persoon ben je dan... 8)7
Aannemerij is natuurlijk compleet niet te vergelijken met Otto aangezien daarin op projectbasis wordt gewerkt. Echter als een aannemer een contract opstelt en dat wordt door beide partijen ondertekend dat kom je er ook niet meer zomaar mee weg dat de prijs niet klopt.
Ik werk echter in een branch waarin we aan grote retailers leveren (supermarktketens). Beter vergelijkbaar met de business van Otto dus.
En er zijn genoeg gevallen waarin uiteindelijk wel geleverd wordt (zie zaak met Dell SSD's bijv) dus enige moeite erin stoppen loont soms. En als je het ook nog leuk vindt om te doen, waarom niet :)

• Denniz0229
  • Nu online
quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:32:
[...]

Aannemerij is natuurlijk compleet niet te vergelijken met Otto aangezien daarin op projectbasis wordt gewerkt. Echter als een aannemer een contract opstelt en dat wordt door beide partijen ondertekend dat kom je er ook niet meer zomaar mee weg dat de prijs niet klopt.
Ik werk echter in een branch waarin we aan grote retailers leveren (supermarktketens). Beter vergelijkbaar met de business van Otto dus.
En er zijn genoeg gevallen waarin uiteindelijk wel geleverd wordt (zie zaak met Dell SSD's bijv) dus enige moeite erin stoppen loont soms. En als je het ook nog leuk vindt om te doen, waarom niet :)
contract ondertekend = contract ondertekend.
maar ik zie niet waar dat hier het geval is?

en uiteraard is het soms best geinig om bedrijven te pesten met dit soort dingen.
maar ik zie ook opmerkingen voorbij komen als: ''misschien leren ze het dan eindelijk''
ik bedoel, waar mensen werken worden fouten gemaakt.
je kan van een webshop gewoon niet verwachten dat alles 100% klopt.
en als je dan zelf al weet dat het ook werkelijk niet klopt... tja...

en de tijd die je er in steekt kan je IMO beter in iets anders steken.

maar goed, dat waren mijn centen. ik zie wel of ze het leveren :)

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
Denniz0229 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:43:
[...]

contract ondertekend = contract ondertekend.
maar ik zie niet waar dat hier het geval is?

en uiteraard is het soms best geinig om bedrijven te pesten met dit soort dingen.
maar ik zie ook opmerkingen voorbij komen als: ''misschien leren ze het dan eindelijk''
ik bedoel, waar mensen werken worden fouten gemaakt.
je kan van een webshop gewoon niet verwachten dat alles 100% klopt.
en als je dan zelf al weet dat het ook werkelijk niet klopt... tja...

en de tijd die je er in steekt kan je IMO beter in iets anders steken.

maar goed, dat waren mijn centen. ik zie wel of ze het leveren :)
Wanneer je een bestelling doet en die wordt bevestigd is er sprake van een bindende koopovereenkomst. Heel simpel. Er zijn gevallen waardoor deze ongedaan gemaakt kan worden, bijvoorbeeld bij een overduidelijke fout in de prijs. Echter; in dit geval is dit gecheckt bij Otto en deze hebben telefonisch de prijs nogmaals bevestigd. Ik denk dat het een lastig verhaal voor Otto gaat worden.

Kan degene die de audio-opname heeft gemaakt deze ergens online beschikbaar maken?

• Denniz0229
  • Nu online
quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:46:
[...]

Wanneer je een bestelling doet en die wordt bevestigd is er sprake van een bindende koopovereenkomst. Heel simpel. Er zijn gevallen waardoor deze ongedaan gemaakt kan worden, bijvoorbeeld bij een overduidelijke fout in de prijs. Echter; in dit geval is dit gecheckt bij Otto en deze hebben telefonisch de prijs nogmaals bevestigd. Ik denk dat het een lastig verhaal voor Otto gaat worden.
dat begrijp ik, maar een ondertekend contract is er dus niet.
ik weet niet of je de algemene voorwaarden al heb nagelopen?
meestal staat daar wel het e.e.a. in m.b.t. het annuleren e.d.
maar zoals gezegd wens ik je veel plezier bij het aanvechten.
vergeet niet dat otto een redelijk grote firma is, dus het zal denk ik allemaal wel dichtgespijkerd zitten m.b.t. dit soort situaties.

• Budha
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 28-10 21:57
quote:
FaceDown schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:46:
[...]

Kan degene die de audio-opname heeft gemaakt deze ergens online beschikbaar maken?
Dat je graag gebruik maakt van een foutje in een webshop kan ik heel goed begrijpen, maar je wist zelf ook heel goed dat de kans dat het niet klopt erg groot was.

Ongeacht of je juridisch je gelijk kunt halen, kun je in alle eerlijkheid zeggen dat je vindt dat je recht hebt op dat product voor die prijs?

Ik heb veel te verbergen, namelijk mijn privéleven.

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
Budha schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:53:
[...]

Dat je graag gebruik maakt van een foutje in een webshop kan ik heel goed begrijpen, maar je wist zelf ook heel goed dat de kans dat het niet klopt erg groot was.

Ongeacht of je juridisch je gelijk kunt halen, kun je in alle eerlijkheid zeggen dat je vindt dat je recht hebt op dat product voor die prijs?
In dit geval: Ja.

Bij die TV van 99 cent: Nee.

Ik ben niet op de hoogte van de huidige netbooks. Als ik die advertentie was tegengekomen zonder dit topic, had ik die prijs absoluut geloofd en had ik hem ook besteld.

Als dit ding er voor 1,70 op had gestaan was het een ander verhaal.
Maar hij was voor 169,99, plus hij heeft er uuuuuuuuren voor die prijs opgestaan, plus ik heb een bestelbevestiging, plus de prijs is telefonisch bevestigd door de KS.

Wat wil je nog meer?

Ja, ik vind dat Otto mij dat ding moet leveren voor die 170 euro.

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
artikel 4, lid 2
Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

artikel 11, lid 5
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen.

Soortgelijke av als bol.com hanteert dus!

• FaceDown

FaceDown

Fothermucker.

quote:
Joosie200 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:59:
artikel 4, lid 2
Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

artikel 11, lid 5
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen.

Soortgelijke av als bol.com hanteert dus!
Dat is mooi, want van een vergissing is geen sprake. Tenslotte is de prijs door hunzelf bevestigd. Dan mogen ze een mooi vervangend exemplaar met minimaal dezelfde specs leveren.

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Onder kennelijke vergissingen valt zoiets als: verkeerde product aan een prijs koppelen, zoals Dell deed met die xps 17 laptop ssd koppelen aan die actie i.p.v. een hdd. En kennelijke fouten moet je eerder zoeken in typfouten, zoals het Otto-arrest, een tv voor 99,90 euro wat 999,00 euro moet zijn (komma verkeerd). Verkeerde prijskoppeling kan, maar het is door de klantenservice wel bevestigd. En als het een foutieve prijs is, dan zou het een tikfout zijn bij het invoeren in het verkoopsysteem. Maar als 169,99 fout is, had het dan 1699,90 moeten zijn? Lijkt mij niet gezien de specs. Dus dit aanbod bindt de ondernemer wel.

En mocht Otto het gooien op 'levering is onmogelijk dus annulering' dan zal Otto zich dienen in te spannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen conform hun eigen av. Dus ik voorzie een herhaling van zetten gelijk aan die bol.com laptop :)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator SG/ASP

Magnificent bastard

En 170 excl btw als inkoopprijs lijkt mij ook te laag. Misschien producthunten om te zien wat het wel had moeten zijn :P

In mijn besteloverzicht leidt de artikellink ook naar een dode pagina.

• weerstand
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 31-10 21:37
quote:
AzzKickah schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:55:
[...]

In dit geval: Ja.

Bij die TV van 99 cent: Nee.

Ik ben niet op de hoogte van de huidige netbooks. Als ik die advertentie was tegengekomen zonder dit topic, had ik die prijs absoluut geloofd en had ik hem ook besteld.

Als dit ding er voor 1,70 op had gestaan was het een ander verhaal.
Maar hij was voor 169,99, plus hij heeft er uuuuuuuuren voor die prijs opgestaan, plus ik heb een bestelbevestiging, plus de prijs is telefonisch bevestigd door de KS.

Wat wil je nog meer?

Ja, ik vind dat Otto mij dat ding moet leveren voor die 170 euro.
Ik vind dit een reeele prijs voor een netbook in 2013.
Indien duurder dan 200 euro, dan zou ik altijd kiezen voor een 15 inch plastic Dell.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator SG/ASP

Magnificent bastard

Klopt ook wel. In de MM folders heb je reguliere laptops vanaf ~300 euro.

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
Gezien de shopreviews gaan ze annuleren en nooit weer reageren. ;w

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Senor Sjon schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:16:
Klopt ook wel. In de MM folders heb je reguliere laptops vanaf ~300 euro.
Geen idee hoe de Ghz's bij netbooks zitten, maar Asus heeft bv die Atom versie voor 260 euro (1.6 Ghz, win7 starter, 320GB en 1GB geheugen).
Edit, 240 euro zelfs.

SinergyX wijzigde deze reactie 30-01-2013 12:23 (3%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23:19
Ik weet het niet hoor, naar mijn idee kosten netboekjes normaal altijd rond de 200 Euro. Dan is 175 Euro voor een netboekje een leuke prijs, maar ook weer niet extreem goedkoop. Veel meer dan 200 Euro zou ik er sowieso niet voor over hebben... O-)

Beaches are for storming!

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

AMD E2 is ook drie keer niks maar toch nog flink sneller dan die oude Atoms.

....911....

• Pistolebob
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 24-10 19:25
quote:
Fiber schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:53:
Ik weet het niet hoor, naar mijn idee kosten netboekjes normaal altijd rond de 200 Euro. Dan is 175 Euro voor een netboekje een leuke prijs, maar ook weer niet extreem goedkoop. Veel meer dan 200 Euro zou ik er sowieso niet voor over hebben... O-)
Dus eigenlijk zijn we er allemaal in getrapt :P
Iedereen wil tegenwoordig tablets dus het is inderdaad aannemelijk dat netbooks voor dumpprijzen worden verkocht.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:41

-tom-562

Oliesjeik

Dat zijn allemaal meningen van jullie natuurlijk. Maar als de verkoopprijs van een vrij nieuwe netbook RUIM 50% lager ligt dan de adviesprijs, dan kan je toch verwachten dat er iets fout is.

[XBL-Tag: TomNMGN] Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013