Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 09:11

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Topicstarter
Modbreak:Dit topic is afgesplitst van Raspberry Pi . Technische discussies kunnen in dat topic, hier kan gediscussieerd worden over het pre-order/bestelproces.

Hmzz ik vind het maar en vreemde bedoeling, nu worden de eerste beta borden geveild en gaan weg rond de 1000 pond 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Sprite_tm op 07-03-2012 09:55 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 15:20
Tja, voor een goed doel doen mensen de gekste dingen. Er worden er 2 per dag geveild lees ik, aflopend naar #1. Ben benieuwd wat die gaat opbrengen....

Ik wacht wel tot ze gewoon te koop zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dat hebben ze dan ook wel op het laatste moment laten weten..check die website af en toe maar dit had ik gemist. Wordt wat als ze de echte boards uitbrengen.
Maar je kan idd beter een board kopen als ze echt productie draaien, zitten misschien ook minder bugs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:06

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

WeaZuL schreef op zondag 01 januari 2012 @ 13:02:
Hmzz ik vind het maar en vreemde bedoeling, nu worden de eerste beta borden geveild en gaan weg rond de 1000 pond 8)7
Bizar.. Voor een bord waar nog bugs in zitten ook...

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:16
Erhnam schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:23:
[...]

Bizar.. Voor een bord waar nog bugs in zitten ook...
Inderdaad.. Ondertussen al 1750(=2096 euro) pond, voor bordje nummer 10. Ik ben benieuwd naar bord 1 wat de prijzen betreft.

Verder een mooi bordje, maar krijgt naar mijn mening wel (te) veel belangstelling de laatste tijd. Ik ga er maar eentje proberen te bemachtigen om de mogelijkheden te bekijken voor een carPC. Ben benieuwd hoe snel die 10 000 gaan.. ;)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Topicstarter
Ik zie net een mail in mijn inbox van de raspberry pi foundation: 'expected to be at volume production at the end of january', 'parts at stock for 10000 units'

Wanneer heb ik nou zo'n werkende pi op de deurmat liggen? Bovenstaande tekst lezende schat ik in ergens begin Q2?! Wat betreft marketing weten ze het wel weer te brengen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Laatst online: 20:52
De planning verschuift continu een beetje inderdaad, eerst was het oktober/november toen december toen januari en nu lijkt het er op dat februari al weer optimistisch is. Maar ja, het blijft erg goedkoop en geduld is een schone zaak zeggen ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 13:10
Ze zullen het wel een beetje onderschat hebben hoeveel werk er toch aan zit, begrijpelijk ook wel natuurlijk. De eerste 10.000 zullen ook wel vrij snel weg zijn denk ik zo.

Die Beta boards gaan wel echt hard, maar de #10 gaat wel ongeveer 2x zo hard als de #9 dus ze zullen vast niet allemaal voor zulke idiote bedragen de deur uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:16
Rubu schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:46:
Ze zullen het wel een beetje onderschat hebben hoeveel werk er toch aan zit, begrijpelijk ook wel natuurlijk. De eerste 10.000 zullen ook wel vrij snel weg zijn denk ik zo.

Die Beta boards gaan wel echt hard, maar de #10 gaat wel ongeveer 2x zo hard als de #9 dus ze zullen vast niet allemaal voor zulke idiote bedragen de deur uit gaan.
Wat zo'n cijfertje al niet voor een invloed op de prijs kan hebben. Ik verwacht ze inderdaad ergens half-eind februari, maar ik heb alle tijd :).
Het is ook meer dat ik die 35 dollar wel kan missen en het wel een interessant dingetje vind, niet dat ik het persee nodig heb. En ik denk dat dat ook de reden is dat die 10 000 stuks erg hard zullen gaan ;).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiM0
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik hoop dat ik één van de 10000 eerste bordjes kan bemachtigen want het kan volgens mij wel weer een poosje duren voordat de tweede batch er zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiM0
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
Hopelijk zijn er niet teveel mensen die ze in grote hoeveelheden gaan kopen, om ze later te verkopen met winst op sites als ebay. Als je 5000 van die dingen kan kopen voor €25 en het duurt nog een tijdje voordat ze weer verkrijgbaar zullen zijn, krijg je ze voor €35-40 wel weg op ebay denk ik. Easy money, maar heb ik wel een kleinere kans om er één te bemachtigen. Hopelijk zijn ze zo slim om een max aantal/persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wartos
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-04 14:02
De eerste is net verkocht op ebay voor 1900 pond... :P

De overige 9 die je nu al kan kopen staan hier:
http://www.ebay.co.uk/sch...from=&_ipg=&_trksid=p3686

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 09:53
wartos schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:30:
De eerste is net verkocht op ebay voor 1900 pond... :P

De overige 9 die je nu al kan kopen staan hier:
http://www.ebay.co.uk/sch...from=&_ipg=&_trksid=p3686
zo, daar gaat de reden waarom veel mensen hem kopen, de prijs:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-05 14:12
Kan niet wachten op de retail verkoop! Zeer veel zin om er mee te gaan experimenteren wat betreft de HTPC mogelijkheden. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:59
En we hebben een datum! 20 februari pas :-(
http://www.raspberrypi.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Topicstarter
Holy moly me oh my, dat duurt dus nog ff. En dan heb je hem ook nog niet in de hand uiteraard :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Nee dan nog ertussen zien te komen.... Maar een datum is in ieder geval al iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:49
Iets beter lezen: 20 februari is de datum waarop de fabriek denkt klaar te zijn. Daarna moeten ze nog overgevlogen worden en daarom staat er op de site
you should be able to buy them before the end of the month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

kladblokje schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 08:44:
Iets beter lezen: 20 februari is de datum waarop de fabriek denkt klaar te zijn. Daarna moeten ze nog overgevlogen worden en daarom staat er op de site
[...]
20 feb. minimaal 7 dagen verzendtijd, 1 dag bestellen, 14 dagen verzendtijd naar de verkoper.
Heb je hem midden maart.

Wanneer gaan ze eens stoppen met datums opgeven?
December, januari, februari enz enz enz...

Daarbij komt dat ik niet snap dat ze hem niet hebben laten voorverkopen dan weet je hoeveel je eerste batch minimaal moet zijn. Nu is het maar gokken dat ze niet te snel weg zijn maar ook niet te langzaam.

[ Voor 17% gewijzigd door Strunkie op 07-02-2012 08:53 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Topicstarter
Strunkie schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 08:47:
[...]

....
Wanneer gaan ze eens stoppen met datums op geven?
December, januari, februari enz enz enz...
:? 8)7
Daarbij komt dat ik niet snap dat ze hem niet hebben laten voorverkopen dan weet je hoeveel je eerste batch minimaal moet zijn. Nu is het maar gokken dat ze niet te snel weg zijn maar ook niet te langzaam.
Dat snap ik ook niet helemaal, ik zou kunnen bedenken dat ze mss bang zijn niet aan de vraag te kunnen voldoen oid?

[ Voor 42% gewijzigd door WeaZuL op 07-02-2012 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
Daar komt bij: een productielijn inrichten is erg duur, dus bij een grotere batch worden de productiekosten per unit lager. Maar misschien zijn ze bang voor kinderziektes en dat kunnen ze verhelpen door batches uit te stellen.

Maar over de hoeveelheid boards maak ik me ook wel zorgen. In de FAQ staat
The initial production run will be 10 000 uncased development-style boards with further productions runs starting once these have been sold.
Maar als je op bijvoorbeeld twitter kijkt kun je zien dat er bijna 18000 followers zijn. Die followers willen alleen al op basis van specs/(p)reviews/prijs al een Pi aanschaffen, maar als de Pi doet wat wordt beloofd, zal de populariteit alleen maar toenemen. Ik heb op veel sites gelezen dat er mensen zijn die, vanwege de lage aanschafprijs en stroomverbruik, meerdere boards willen dus de eerste batch is veel te klein.

En let wel: die followers zijn waarschijnlijk net als de rest van ons mensen met persoonlijke interesse in de Raspberry Pi. Het doel van de Pi is om kinderen te leren programmeren dus er moeten nog veel meer boards gemaakt worden om naar scholen te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
kladblokje schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:29:
Ik heb op veel sites gelezen dat er mensen zijn die, vanwege de lage aanschafprijs en stroomverbruik, meerdere boards willen dus de eerste batch is veel te klein.
Maar je kunt in eerste instantie maar één bord per adres (dus per persoon) bestellen, dus dat scheelt alweer een beetje..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
kladblokje schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 09:29:
[...]En let wel: die followers zijn waarschijnlijk net als de rest van ons mensen met persoonlijke interesse in de Raspberry Pi. Het doel van de Pi is om kinderen te leren programmeren dus er moeten nog veel meer boards gemaakt worden om naar scholen te sturen.
Dat hebben ze voor de eerste batch al laten vallen volgens de site. Die eerste batch is dus voornamelijk bedoeld om wat kapitaal op te bouwen lijkt me zodat ze de volgende keer een grotere order kunnen plaatsen en alvast wat startup probleempjes kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
kladblokje schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 08:44:
[...]
Waarom beter lezen? Ik heb het nergens over een verzend- of leverdatum. Alleen dat er een eerste richtdatum bekend is.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 07-02-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Dat die eerste 10 000 boards zo verkocht zijn dat wisten ze bij de organisatie zelf ook wel.

In de planning kun je ook ergens terug vinden wanneer ze voor educatieve doeleinden kunnen gaan leveren.. want daar zijn ze ook nog niet aan toe.

dus langzaam aan moet de productie opgeschroefd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
lees ik nu goed op de raspberry site dat de consumentenverkoop pas in q3 gaat starten...? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-04 22:33

Ghehe

400 pound hacker

Notehoutelade schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:16:
lees ik nu goed op de raspberry site dat de consumentenverkoop pas in q3 gaat starten...? :'(
I’ll quote from the Tom’s Hardware piece (Edit to add – Tom’s Hardware have also made a correction now; thanks very much!) – before you have a heart attack, please be aware that what you’re about to read is COMPLETELY WRONG:...

...Q3...
:/

(Je leest het dus fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:57
Ik begin nu toch wel uit te kijken naar de release! Het wordt aardig gehyped door de fans, en voor zover ik het heb gezien zal de release ergens komende week midden in de nacht zijn. Moet nog even bedenken of ik mn wekker ga zetten of gewoon op de volgende batch wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Topicstarter
Ik wacht tot de tweede batch, ben benieuwd hoe het allemaal (de 1ste) gaat verlopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoeveel tijd gaat er tussen de 1e en de 2e batch zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Als het even kan ga ik toch voor deze batch...

Aangezien ik toch elke dag om 05:15 opsta hoop ik nog een kans te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bartske schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:49:
Ik begin nu toch wel uit te kijken naar de release! Het wordt aardig gehyped door de fans, en voor zover ik het heb gezien zal de release ergens komende week midden in de nacht zijn. Moet nog even bedenken of ik mn wekker ga zetten of gewoon op de volgende batch wacht.
Midden in de nacht onze tijd? Handig, dat is dus avond Amerikaanse tijd, tegen de tijd dat wij wakker worden zijn ze dan allemaal al uitverkocht :-(

Ik heb zelf maar een scriptje gemaakt dat elk uur ff de RSS feed van hun webshop checkt, als er dan wat veranderd is dan stuurt ie me een SMSje, want ik wil er toch wel eentje hebben. Aangezien ze ze programmeerkennis willen stimuleren, hebben ze toch al hun doel een beetje bereikt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
ze hebben aangegeven dat ze vooraf bekend zullen maken wanneer hij in de verkoop gaat, dus dat even afwachten en aan de hand daarvan eventueel je wekker zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Laatst online: 00:24

kronolith

[EDIT]

GekkePrutser schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:09:
[...]
Ik heb zelf maar een scriptje gemaakt dat elk uur ff de RSS feed van hun webshop checkt, als er dan wat veranderd is dan stuurt ie me een SMSje, want ik wil er toch wel eentje hebben. Aangezien ze ze programmeerkennis willen stimuleren, hebben ze toch al hun doel een beetje bereikt O-)
Kun je dat sciptje voor je mede-tweakers openbaar maken? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:46

Garyu

WW

kronolith schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:28:
[...]

Kun je dat sciptje voor je mede-tweakers openbaar maken? O-)
O-)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mr_x007 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:26:
ze hebben aangegeven dat ze vooraf bekend zullen maken wanneer hij in de verkoop gaat, dus dat even afwachten en aan de hand daarvan eventueel je wekker zetten.
Oh, dat wist ik niet! In dat geval is het niet nodig natuurlijk. Dan zet ik de wekker wel :)

Scriptje kan ik wel wil ik niet meer openbaar maken, maar het werkt op basis van een account bij clickatell (SMS provider) en de account gegevens lever ik niet mee :) Maar je kan er natuurlijk zelf wat aan hangen. Het is niks bijzonders trouwens, alleen een paar regels om de RSS binnen te hengelen en te kijken of er nog steeds maar 1 produkt in staat. Quick & Dirty :)

Edit: Ik ga het script toch niet posten, ze klagen nu al over overbelaste webservers dus ik wil geen scriptjes verspreiden die dat erger maken. Ik heb hem zelf ook gestopt aangezien ze het nu toch van tevoren gaan aankondigen (bovendien draaide hij maar 1x per uur)

Voor wie het toch graag wil is het een goede oefening in PHP scriptjes bouwen :)

[ Voor 36% gewijzigd door GekkePrutser op 27-02-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
staat op hun twitter account en als comment van lizz (iemand van de stichting) op de blog.

[ Voor 24% gewijzigd door Mr_x007 op 27-02-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
https://twitter.com/#!/Ra...status/173879925114290176

En nog heel veel andere tweets, als je je inschrijft voor de mailing krijg je dus sowieso een mailtje met de exacte datum/tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
The Raspberry Pi is not going to go on sale on Monday. We'll probably be telling you on Monday exactly when the shop will open, though. We will also be announcing the time and date to everyone on the mailing list, and on Twitter.
(bron)

Wat betreft die wekker: veel mensen vinden conspiracy theories leuk, en ik vond deze comment van een bezoeker wel leuk:
It will be released on March 1st at 4:15am, that signifies PI 3.1415

Get an alarm clock..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Die heb ik vaker gezien inderdaad, de vraag is dan nog: welke tijdzone? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

GMT waarschijnlijk.
Ze gaan trouwens woensdag 6.00 GMT een annoncement doen. Dus op pi tijd zou heel goed kunnen (dat wordt vroeg opstaan :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:27
Oorspronkelijke tekst:
The Raspberry Pi Foundation will be making a big (and very positive) announcement that just might interest you at 0600h GMT on Wednesday 29 February 2012. Come to www.raspberrypi.org to find out what’s going on.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Even terugkomend op die announcement van morgenochtend vroeg; 06:00 GMT is toch hier 05:00? Ik ben effies in de war met de wintertijd hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee, da's 07:00 hier :P

[ Voor 12% gewijzigd door Smultie op 28-02-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:00

Hoogie2004

Whohooooo

Dan ben ik al @ work, dus ik kan wel even kijken wat ze aan te kondigen hebben. Ik wil er zeker wel een hebben!

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Nou mijn wekker gaat om 7.00 morgen, dus dat komt mooi uit dan :), dus dan zal donderdag 3:14 GMT de verkoop starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik vrees dat het wel ziets gaat worden. Nergens staat dat de verkoop morgenochtend gaat starten, alleen dat er een announcement is. Dus dat wordt inderdaad donderdagochtend onnoemelijk vroeg opstaan, en daar heb ik geen zin in :( . Dat wordt dus batch 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Die aankondiging kan ook zijn dat de verkoop morgenochtend van start gaat. Het is dus een beetje kort door de bocht om te stellen dat de verkoop donderdag gaat beginnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
En als het alleen een aankondiging zou zijn hoef je niet je wekker voor te zetten zoals hun aangaven, dan zou het niet uitmaken als je die later pas leest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:52
Op hun twitter zeiden ze ook dat morgenochtend hun site verandert wordt naar een static site. Oftewel tegen de heavy load.
Wat dus een aanwijzing eigenlijk is dat de verkoop dan begint.
Een anouncement kan ook zijn: On sale Now!!
En het tijdstip past mooi in de verschillende tijdszones, hier 's ochtends vroeg en de usa 's avonds laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53

iMars

Full time prutser

Mijn wekker gaat sowieso om 6u :) even op mijn gemak douchen, ontbijten, koffie drinken, RaspberryPi B kopen en dan naar werk ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:00

Hoogie2004

Whohooooo

Als ie bestelbaar is hoop ik dat ik er meteen een kan bestellen.

@Younes hieronder:
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Ik heb er gewoon baat bij als de Raspberry er is, ik wil hem inzetten in de woonkamer ter vervanging van mijn HTPC (dat wordt dan een ESXI server, zodat ik daar 2 VM's op kan draaien en de dualboot van mijn normale pc af kan) en de raspberry moet dan de mediacenter functionaliteiten overnemen. Indien dat niet lukt, wordt het een leuk pc'tje om mee te knutselen en misschien eens wat meer over linux te leren :)

[ Voor 79% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-02-2012 14:48 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Hoogie2004 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:28:
Als ie bestelbaar is hoop ik dat ik er meteen een kan bestellen.
Inderdaad en zo zullen we allemaal vroeg opstaan of lekker blijven liggen en hopen om zo snel mogelijk aan een Pi te komen of even af te wachten op batch nummer 2 en als het een beetje tegen een Pi uit Batch 3 kopen.

Nou weten we het wel... :O

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ga jij lekker je bed in joh en loop ons enthousiasme niet te vergallen.

En ja, ik zit morgen om 07:00 achter m'n pc en ja, ik wil een RPi uit de eerste batch en ja, ik hoop er binnenkort lekker mee te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-05 19:53
Ja ik ben om 07:00 ook van de partij. Ook al zijn er 10.000 en mag je er 1 per persoon kopen, ik ben er toch vroeg bij. Hoop alleen dat het ook echt de tijd is dat ze hem gaan verkopen, want dat is nog niet zeker.

Wat gaan jullie met dePi doen? Ik heb nog een idee eigenlijk maar zie wel leuke ideeen langskomen.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik ben ook van de partij morgenochtend. Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen, vooral experimenteren denk ik, maar een mediacenter ben ik zeker benieuwd naar. Anders misschien een klein homeservertje, of een router on a stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 20-04 20:38
Ik denk dat ik hem toch maar laat gaan.

Wil graag zo'n ding hebben, maar heb nog heel veel projecten lopen:
wegwijs worden in linux + nieuwe server
labvoeding afbouwen (2x 30v 2x5A + vaste 12v en 5v)
domotica systeem afmaken (software + concept is af, nu de printjes nog)
functiegenerator bouwen
frequency counter afmaken
3 scoops fixen
belichtingsbak ontwerpen+bouwen
en zo kan ik nog wel even doorgaan...

Dan kan ik hem nu beter even over laten gaan naar iemand die er nu wel wat mee wilt doen.
Anders blijft hij ook maar liggen voorlopig

maar ga zeker volgen wat iedereen ermee doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 15:52
Speciaal voor de RaspberryPi sta ik om 06:45 op, PC laat ik in sleep-mode, internet pagina al voorgeladen :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ziet er goed uit, ik krijg nu al een Error establishing a database connection op raspberrypi.org :+

Verwacht er trouwens iemand hier dat de site NIET plat gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Weet iemand wanneer de tweede batch komt? Ik ga zo naar bed en denk niet dat ik om 6-7 uur op ga staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:19
Ik volg de iboodhunt, daarna meteen door naar de raspberry pi!
Lange avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Zelfde plan hier Hortz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Het is nu 05:36 en de webshop geeft deze melding:

Down for Maintenance
This store is currently unavailable. Please visit our main website at www.raspberrypi.org.

Ik denk dus dat de verkoop wel degelijk gaat starten straks!

/edit: Wat ik wel vreemd vind is dat ik mij op de mailinglist heb gezet een maand of wat geleden maar dat ik geen mail heb ontvangen (of dat moet nog gebeuren tussen nu en 07:00 uur)....

[ Voor 29% gewijzigd door Ferret op 29-02-2012 05:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik sta als het goed is ook op de mailinglist, maar ik heb tot op heden ook nog niets ontvangen. Het lijkt er inderdaad op dat de verkoop wel gaat starten. Niet alleen de shop, maar ook de toon van reacties vanuit crew/Twitter etc.

Daarnaast hoop ik dat er ook wat meer informatie beschikbaar komt over accessoires die eventueel later bijgekocht kunnen worden.

Is er overigens iemand die mij evt. van tegoed op PayPal kan voorzien? Mijn bankrekening is namelijk (nog) niet gekoppeld aan mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
De site doet nu al moeilijk. Toch jammer dat ze niet iets met een loting doen.. Straks de hele tijd naar 404 kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Je hebt die site toch helemaal niet nodig? Ik ga gewoon de webshop refreshen, die doet het nog wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Blue Knight

I love Photography!

Wat is de link voor de webshop dan? Ik heb alleen http://www.raspberrypi.com....

Canon 6d II | Canon 16-35 2.8L; 24-104 4L; 70-200 4L; 100 2.8L; 24 2.8 IS USM; 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Nog een half uurtje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Blue Knight schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 06:32:
Wat is de link voor de webshop dan? Ik heb alleen http://www.raspberrypi.com....
Dat is de webshop ;)

/edit: De site ligt eruit.... :>

[ Voor 7% gewijzigd door Ferret op 29-02-2012 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:57
Ferret schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 06:47:
Je mag er maar één bestellen (per afleveradres dacht ik).
Ik hoop dat ik er 1 a 2 kan bemachtigen. Helemaal me wekker gezet (vakantie).
Krijg geregeld een Forbidden pagina. (jup site is er nu uit).

(Laten bezorgen bij buren met mijn naam? Kan dan toch ook?)

[ Voor 54% gewijzigd door Cave_Boy op 29-02-2012 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Je mag er maar één bestellen (per afleveradres dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Per adres 1 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-04 12:50
Ik zit eigenlijk nooit op tweakers, maar ik ga er ook een kopen.
Kijken of er VST en andere geluidsapplicaties er op doen.

Maar helaas de site is down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 10:08
Bah, wat een tijd. Ik hoor al in de auto te zitten, dan maar een keertje wat later weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
vistu schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 06:49:
Bah, wat een tijd. Ik hoor al in de auto te zitten, dan maar een keertje wat later weg.
Same here ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
vistu schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 06:49:
Hup die auto in hebben wij meer kans >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Laatst online: 18:12

Kwastie

Awesomeness

goedemorgen!

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Goedemorgen!
Down for Maintenance

This store is currently unavailable. Please visit our main website at www.raspberrypi.org.
Ligt de hoofd website eruit :o :) :O

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 29-02-2012 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Om 7:00 gaat die shop werken joh, rustig aan ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Ze zijn nu de RasPi´s er op aan het plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Shop geeft nu: 502 Bad Gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
EN-IS schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 06:51:
Goedemorgen!

[...]

Ligt de hoofd website eruit :o :) :O
Alle Mhztjes worden op de shop ingezet... Wat zouden ze voor servers hebben daar? Een pie farm?

(Begint op een Ibood hunt te lijken...)

Bij mij doet de shop het nog gewoon met de oude tekst:
"Down for Maintenance
This store is currently unavailable. Please visit our main website at www.raspberrypi.org. "

[ Voor 21% gewijzigd door Cave_Boy op 29-02-2012 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-04 12:50
De shop geeft mij bij:

Down for Maintenance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 16:41
of misschien is dit wel nodig, anders zitten iedereen massaal te refreshen totdat hij in de shop verschijnt. zijn de servers al down en staat ie er nog niet eens op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-05 16:52
:( duurt lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
wuppie007 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 06:56:
of misschien is dit wel nodig, anders zitten iedereen massaal te refreshen totdat hij in de shop verschijnt. zijn de servers al down en staat ie er nog niet eens op....
Zou zo maar kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
Goedemorgen mensen, zijn we er klaar voor? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Laatst online: 18:12

Kwastie

Awesomeness

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-05 08:07

Nikeo

Jawelles

Ben benieuwd wat de verzendkosten zullen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

100 dollar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
We've temporarily changed to a static site, while we're experiencing a very high level of traffic for the launch of the Raspberry Pi. The full site will return once traffic levels have subsided, hopefully later on today.

For up-to-the-minute news on what's happening, follow @Raspberry_Pi on Twitter1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Je ziet hem in de shop staan als je de website van Rasberry tevoorschijn tovert en dus de foutmelding krijgt van onderhoud. Druk vervolgens op Alt + F4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-05 08:07

Nikeo

Jawelles

Kap eens met F5'en dan. Pubers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Tja dit zag ik wel aankomen natuurlijk, paar 1000 man die zitten te F5en op een simpel sitetje. Ze hadden ze beter gewoon via eBay kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kladblokje
bad gateway op .com en een timeout op .org QQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
@Raspberry_Pi 07:00:
And we're live. Hope everybody got more sleep than I did!

Shit! Het werkt niet... :P

[ Voor 35% gewijzigd door EN-IS op 29-02-2012 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Kan Tweakers bij dit soort acties niet tijdelijk inspringen met cappiciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:51

4POX

Everybody is wired

Wat doet dat ?

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1 2 ... 33 Laatste

Let op:
[html]RPi verkopen? Zet het in <a href="http://tweakers.net/aanbod">V&A</a>, niet hier.<br>Er een vinden? wellicht helpt <a href="https://rpilocator.com/">rpilocator</a>.[/html]