[html5] Command & Conquer: Tiberium Alliances

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

cheiron schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:58:
[...]

Ik heb nu eigenlijk helemaal geen infantry. Hebben die nog wat in te brengen eigenlijk?
Gewone infantry zijn erg goed tegen andere infantry en rocket-poppetjes.
Daarnaast kost het je als je het goed doet niks aan repair points (alleen de hoogste van de 3 geldt).

Tis dus eigenlijk gratis damage :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, ik zit erover te twijfelen om mijn pitbulls weg te doen en er infantry (2 riflemen squads) en een 4e firehawk voor te kopen.
ziggymaster schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:41:

IOn cannon had je al moeten hebben als je meer pvp speelt.Zonetroopers voorlopig niet reseachen.
Is die echt zo goed :? Ik zou er wel een willen vanwege het afschrikwekkende effect, als hij dus erg goed is :P

[ Voor 59% gewijzigd door Grrrrrene op 20-05-2012 09:18 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je hebt alleen maar wat aan een ION cannon als je aangevallen word, of friendly bases in een straal van 13 .
Ik zou hem nog even laten wachten.
Sowieso moet je wat meer geduld hebben , >:) pak zoveel mogelijk outposts, max in 3 keer. Dan ben je het meest effectief met je CP.

Als je eenmaal een lvl 19 army hebt veeg je een outpost lvl 21 weg.Dan gaat het ineens hard met je RP, en kun je vrij snel nieuwe dingen reseachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:44
ziggymaster schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:52:
Je hebt alleen maar wat aan een ION cannon als je aangevallen word, of friendly bases in een straal van 13 .
Ik zou hem nog even laten wachten.
Sowieso moet je wat meer geduld hebben , >:) pak zoveel mogelijk outposts, max in 3 keer. Dan ben je het meest effectief met je CP.

Als je eenmaal een lvl 19 army hebt veeg je een outpost lvl 21 weg.Dan gaat het ineens hard met je RP, en kun je vrij snel nieuwe dingen reseachen
Ik heb mijn factory, airfield en barrack 4 maal hoger dan mijn leger units. Als ik bij een aanval alles verlies, kost me dat maar 2 uur en 10 minuten repair time. Ik kan dus makkelijk met mijn lvl 19 een lvl outpost van 25 hebben in 3 beurten. Op deze manier heb ik 3 tot wel 6 miljoen crystal en tiberium binnen met een verlies van max 7 uur repair time. Je kan dus als je het goed doet 2 lvl 25 outpost slopen in 12 uur repair time. Wat ik ook erg vaak doe is met een paladin de rocket squads en scrap bus aflijden, en aan de andere kant met mijn firehawks de construction yard slopen. Of ik pak ook vaak als eerste de defence facility zodat de damage niet meer wordt gerepareerd.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-07 13:15

Dreanor

Joene

Zeg, wat is het doel van je tiberium en crystal productie gebouwen eigenlijk?

Eerst dacht ik dit spel te spelen als elk andere browser game waarbij je eerst als een gek je productie omhoog gooit om daarna erg snel je legers e.d. te maken.

En tot lvl 14 ofzo werkte dit redelijk goed. Echter, nu ik lvl 20 bases vernietig krijg ik meer grondstoffen dan ik in twee dagen van mijn productie gebouwen zou krijgen (ruwe schatting).

En helemaal nu POI meer tiberium en crystals geven per uur dan 6 lvl 18 tiberium fields. De paar POI geven 20k/h terwijl mijn 8 velden 15k/h geven.

Dus nu vraag ik mij af waarom ik nog productie gebouwen zou willen? Kan ik ze niet beter verkopen en enkel powerplants en accumulators maken? Of gaat dit problemen opleveren later in het spel?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07 22:28
Dreanor schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:53:
Zeg, wat is het doel van je tiberium en crystal productie gebouwen eigenlijk?

Eerst dacht ik dit spel te spelen als elk andere browser game waarbij je eerst als een gek je productie omhoog gooit om daarna erg snel je legers e.d. te maken.

En tot lvl 14 ofzo werkte dit redelijk goed. Echter, nu ik lvl 20 bases vernietig krijg ik meer grondstoffen dan ik in twee dagen van mijn productie gebouwen zou krijgen (ruwe schatting).

En helemaal nu POI meer tiberium en crystals geven per uur dan 6 lvl 18 tiberium fields. De paar POI geven 20k/h terwijl mijn 8 velden 15k/h geven.

Dus nu vraag ik mij af waarom ik nog productie gebouwen zou willen? Kan ik ze niet beter verkopen en enkel powerplants en accumulators maken? Of gaat dit problemen opleveren later in het spel?
Ik heb al mijn crystal harvesters verkocht en powerplants + accumulators geplaatst. Waarschijnlijk ga ik binnenkort m'n tiberium harvesters ook verkopen. Krijg per outpost genoeg resources, dus die zijn niet meer nodig :)

Denk trouwens dat je de silo's ook wel kan verkopen dan, resource level stijgt toch wel gewoon erboven. Alleen produceren de harvesters niks meer als het op de max. zit, maar als je die niet meer hebt, hoef je de silo's ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:19
Dreanor schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:53:
De upgrades van resource gebouwen is natuurlijk een langere termijn investering. Uiteindelijk verdien je dat gewoon terug. Je bent sowieso gelimiteerd met je command points of repair time bij het veroveren van resources dus als je niet investereert in resource productie ga je gewoon achter lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Rival24 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:58:
[...]

De upgrades van resource gebouwen is natuurlijk een langere termijn investering. Uiteindelijk verdien je dat gewoon terug. Je bent sowieso gelimiteerd met je command points of repair time bij het veroveren van resources dus als je niet investereert in resource productie ga je gewoon achter lopen.
Ik haal gemiddeld zo'n 10 miljoen resources tiberium/crystals binnen per dag (soms uitschieters naar 15-17 miljoen per dag), op het moment. Dit zal alleen maar meer worden omdat mijn army lvl omhoog gaat en ik dus hogere lvl outposts/bases aan kan vallen. Volgens mij valt dat achterlopen wel heel erg mee..

Met 6 lvl 18-19 harvesters haal je 60.000/h binnen ofzo? Of nog minder? Lijkt me dat dat wel uit kan om ze gewoon te vervangen voor powerplants.

[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 21-05-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Tankiej schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:09:
[...]

Ik haal gemiddeld zo'n 10 miljoen resources tiberium/crystals binnen per dag (soms uitschieters naar 15-17 miljoen per dag), op het moment. Dit zal alleen maar meer worden omdat mijn army lvl omhoog gaat en ik dus hogere lvl outposts/bases aan kan vallen. Volgens mij valt dat achterlopen wel heel erg mee..
Inderdaad. Een maat van mij doet juist het tegenovergestelde van wat ik doe. Hij focussed op aanval en het aanvallen van outposts en bases. Hij had niet eens defense en stond al gauw 1000 punten boven mij (toen we ongeveer 15k player score hadden).

Nu hij ook defense heeft gemaakt is het verschil nog groter geworden. Dus enkele dagen geleden ben ik ook meer op aanval en bases gaan richten en wat denk je. Ik kom power tekort terwijl ik crystals en tiberium overhoud.

Ik zoek de bases op die de meeste resources hebben en/of die ik in 2 à 3 keer kapot kan krijgen. Dit betekend ongeveer 2 bases per dag met een gemiddelde van 1 mil crystals en/of tiberium.

Mijn tiberium is 6 x lvl 18 bases = 45k/h. Dus dat zou 1 mil per 24 uur zijn (continue+package). Dus bases aanvallen, al is het 1 per dag is al meer productief. Daarbij komt dat als je veel aanvalt je ook nog eens veel credits en research points krijgt waardoor je aanval/verdediging ook sneller sterker wordt.

Hierbij komt, dat het upgraden van productie gebouwen ook tiberium kost. Een lvl 18 harvester naar lvl 19 gooien is 500.000 tiberium. Dan krijg ik 35k per package = 14 packages om dit terug te verdienen, minus de extra continue production natuurlijk maar dat komt nog lang niet in de buurt van wat je krijgt/bespaard als je enkel aanvalt en niet productie upgrade!

Dus voor zover ik kan zien is het laten vallen van crystals en tiberium en enkel power maken voordeliger en zal je sneller laten groeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:27
Bij is het ongeveer om het even wat ik binnen haal met mijn productie en army, al is het een beetje afhankelijk van basissen om mij heen. Soms hebben die een vreselijke layout waardoor ik lagere basissen moet aanvallen en dus wat minder krijg.

Ik zag trouwens een tijdje geleden een site waar je de player score kon zien, maar kan deze via google niet vinden. Heeft iemand die link misschien?

Verder lijkt het meer en meer de moeite te zijn om bij een grote alliantie te zitten met de bonussen van de POI's. Met onze 18 man en dus relatief lage score schiet het niet op natuurlijk. Helaas voelt niemand wat voor alliance mergers..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
cheiron schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:55:
Bij is het ongeveer om het even wat ik binnen haal met mijn productie en army, al is het een beetje afhankelijk van basissen om mij heen. Soms hebben die een vreselijke layout waardoor ik lagere basissen moet aanvallen en dus wat minder krijg.

Ik zag trouwens een tijdje geleden een site waar je de player score kon zien, maar kan deze via google niet vinden. Heeft iemand die link misschien?

Verder lijkt het meer en meer de moeite te zijn om bij een grote alliantie te zitten met de bonussen van de POI's. Met onze 18 man en dus relatief lage score schiet het niet op natuurlijk. Helaas voelt niemand wat voor alliance mergers..
Mijn alliance is samengegaan met een andere, en die alliance is ook weer samengegaan met een andere. Zit nu in een alliance die vol zit, 50 spelers. Veel POI's in bezit, dus dat levert wel een leuke bonus op inderdaad!

Zitten er geen kleinere alliances (tot 10 spelers) bij je in de buurt? Sommigen willen onder een beetje dreigen wel aansluiten: 'Sluit bij ons aan of wordt vernietigd' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Tankiej schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:05:
[...]

Mijn alliance is samengegaan met een andere, en die alliance is ook weer samengegaan met een andere. Zit nu in een alliance die vol zit, 50 spelers. Veel POI's in bezit, dus dat levert wel een leuke bonus op inderdaad!

Zitten er geen kleinere alliances (tot 10 spelers) bij je in de buurt? Sommigen willen onder een beetje dreigen wel aansluiten: 'Sluit bij ons aan of wordt vernietigd' :+
Situatie is nu als volgt:
2 kleinere allianties om ons heen:
- Een een NAP mee, maar slecht contact
- Een helemaal geen contact mee, maar wel aanvallen gedaan omdat ze ons aanvielen
Helaas hebben ze allebei geen alliance leader genoemd in hun omschrijving

De noodzaak om groter te worden is er ook nog omdat we twee grote allianties (BCX en RU Vendetta) die een stuk groter zijn, en volgens mij geen vriendelijke bedoeling hebben. Zal er vanavond eens wat meer tijd in steken om die kleine allianties aan te spreken op een samengang zodat we weerstand kunnen bieden.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Niet online
Beta server en server 4 offline...
ben benieuwd, nieuwe herstel patch voor de venoms?

/edit/

Hotfix 21.05.2012
Commanders,

we have to deploy a hotfix to all English worlds within the next minutes. We expect the downtime of each world to be no longer then 30 - 60 minutes. The worlds are going offline soon.

The last major update introduced two issues which impacted very negatively on the overall game experience.

On the one hand we had login troubles during the past 48 hours, this issue is resolved with today´s hotfix.
On the other hand we had a bug impacting significantly on the overall balancing of the game. Correcting this bug will unfortunately disrupt the game play experience once more but this is necessary to improve the overall experience in the long term.

We apologize to all the players affected by these issues.

Today´s Hotfix will include the following changes:

• Individual players had issues when login in on specific servers or get disconnected frequently while playing. This was resolved.

• After an attack 70% of the defenders damage should get repaired instantly. The bug reduced this to 49%. Not only does this make players overly vulnerable, it also allows players to prematurely push too deep into the Forgotten territory by taking out Forgotten bases too easily.

This has multiple side-effects with hurt the overall game experience. E.g. players are facing enemies without having had a chance of researching the tech needed to take on these enemies properly; tunnel exits fail to spawn outposts because the armies around them are too low in army level; not enough camps spawning in a level fitting to the effective strength of the armies; disrupted balance between raiding/economy/alliance bonus etc.

This hotfix restores the 70% instant repair.

To improve the experience of players which progress faster, the tunnel exits now already start spawning outposts as soon as there are armies nearby which are 6 levels below the tunnel exit level (or higher). Players that start fresh will get camps of higher levels earlier (in the current version players were stuck with max level 9 too long).

mwaoh..geen venom patch? :?

[ Voor 92% gewijzigd door ziggymaster op 21-05-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ze hebben wel een groot probleem veroorzaakt als dat val die reparatie tot 49% ipv 70% klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Leuk als je nu vast zit tussen te hoge Forgotten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:18
Humor op server 7 atm.

#1 alliance "Nomads" met 5.4m score is nu rank #4 alliance m00 Crop aan het rapen met 2.4m score.

2550x1440 maximaal uitgezoomed en het hele scherm is 1 grote plek met ruins : D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
cheiron schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:55:
http://stats.cnc-alliances.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 21:18
Dreanor schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:59:
Leuk als je nu vast zit tussen te hoge Forgotten. :P
Onze alliance no.1 (world 15) zit dat nu dus. Staat steevast bovenaan in distance ranking maar zit met zn sterkste basis muurvast. Ging hij vanmiddag op het forum los tegen ons dat we hem niet hielpen :+

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Website voor het inloggen is hier opeens Nederlands en er staat een nieuwsbericht dat er een Dutch world aan komt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik ben er mee gestopt, game biedt totaal geen uitdaging meer. gehoopt dat ea nog eea zou toevoegen qua functionaliteit en pvp, maar dat is niet gebeurd.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Niet online
en weer een patch.... ;

Commanders,

We will hold a Server Maintenance on all C&C TA servers today, 08:30am UTC to deploy a minor bug fix affecting the Vertigo unit.

Due to a bug the ammunition restriction of the Vertigo wasn’t felt until now. This will change after the update, especially if the Vertigo passes over many targets (both in the defense area and the base area) and when attacking targets way above its level.

In addition are we deploying the Brotherhood of Nod update to all German worlds.

We expect the downtime of all worlds to be no longer than 30 minutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Tankiej schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 06:54:
Website voor het inloggen is hier opeens Nederlands en er staat een nieuwsbericht dat er een Dutch world aan komt :o
Ohhh in een dutch world begin ik wel opnieuw, gooi ik world 15 zo voor weg. Tnet alliance? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
himlims_ schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:01:
ik ben er mee gestopt, game biedt totaal geen uitdaging meer. gehoopt dat ea nog eea zou toevoegen qua functionaliteit en pvp, maar dat is niet gebeurd.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat, wanneer je een bepaalde tijd in de wereld hebt doorgebracht en je een hoog level hebt bereikt, het een constante herhaling van zetten wordt.

Na een week of drie en een miezerige score van 22K ben ik nog niet zover ;)

Wel bijna genoeg cash voor mijn 3e base!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-07 20:23
De sleur zit er aardig in inderdaad, plus dat het ook nog behoorlijk wat tijd kost op hogere levels. De drijfveer begint te verdwijnen bij mij. Wekelijks weer nieuwe servers openen zodat de schare playerbase nog verder uitgesmeerd wordt. Verse aanwas is ver te zoeken op servers in ieder geval.
Jammer, het spel had wel potentie, maar is naar mijn mening kapotgenerft en geslowt en bij een gebrek aan een doel verwacht ik er ook niet meer zoveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik snap niet helemaal wat iedereen met een doel wil, het doel is toch gewoon nummer 1 worden?
Ik denk wel dat het alliance voordeel op dit moment te groot is en dat de PVP kapot generfd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Makkelijk schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:43:
Ik snap niet helemaal wat iedereen met een doel wil, het doel is toch gewoon nummer 1 worden?
Ik denk wel dat het alliance voordeel op dit moment te groot is en dat de PVP kapot generfd is.
Dan is dat voor jou dus een doel, ik zie liever een massive Forgotten base die je met een hele alliance moet slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
En dan is het spel afgelopen en is de server dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 14:49

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Zo, net ook mijzelf aangemeld, en moet zeggen, interessant spel :) Ziet er mooi uit voor een browser based mmo :)

Nu nog even een goeie alliance vinden en dan fraggen met die handel :P

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Makkelijk schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:15:
En dan is het spel afgelopen en is de server dicht?
Ja, dan kan de server weer opnieuw beginnen met nieuwe inschrijvingen.
Een spel wat eeuwig doorgaat is ook niet leuk (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Pfff, ik begin te merken dat de balance qua kosten/baten in dit spel totaal uit de hand lopen.

Leger repareren kost mij nu bijna 200k crystals en 3 uur repair tijd. Het kost nu bijna 2.5 mil tiberium om mijn factory naar 22 te gooien waardoor mijn repair time wel 15 minuten minder wordt. En dan is mijn army level 18.24 en mijn factory is lvl 21. :S

Het kost 2 a 3 aanvallen om ongeveer 1 mil crystals of meer te krijgen (ligt aan type base), dus daar gaat al een groot deel op aan repair en zal alleen maar meer worden.

Ben ik nu een beetje negatief aan het kijken of wordt dit echt alleen maar erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Dreanor schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:31:
Pfff, ik begin te merken dat de balance qua kosten/baten in dit spel totaal uit de hand lopen.

Leger repareren kost mij nu bijna 200k crystals en 3 uur repair tijd. Het kost nu bijna 2.5 mil tiberium om mijn factory naar 22 te gooien waardoor mijn repair time wel 15 minuten minder wordt. En dan is mijn army level 18.24 en mijn factory is lvl 21. :S

Het kost 2 a 3 aanvallen om ongeveer 1 mil crystals of meer te krijgen (ligt aan type base), dus daar gaat al een groot deel op aan repair en zal alleen maar meer worden.

Ben ik nu een beetje negatief aan het kijken of wordt dit echt alleen maar erger?
Elke upgrade is 1.35x zo duur. Reken maar uit ;)
Zorg voor een tweede basis waar je mee kan aanvallen. Al is het maar om door de cp heen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Dreanor schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:31:

Maar 1 mil crystals met 2 à 3 aanvallen? Wat voor bases val jij aan?

Ik heb zonet twee forgotten camps, 1 lvl 19 en 1 lvl 20 aangevallen met m'n 2e base (ongeveer zelfde army lvl als jou, 18.43), beide in 1x neer en +/- 1,8 mil crystals erbij. Met m'n andere base (army lvl 22 nog iets) heb ik twee outposts neer gehaald van lvl 23, hierbij +/- 10 mil crystals binnen gehaald.
Je kan dus wel meer crystals binnen halen als je de juiste forgotten bases aanvalt, je kan het beste outposts aanvallen.

Maar ik vind wel dat het veel te veel repair time kost.. M'n hoofd basis kost 4,5 uur om alles te repareren. Dan kan ik ongeveer 2,5 keer aanvallen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Tankiej schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:17:
[...]Maar 1 mil crystals met 2 à 3 aanvallen? Wat voor bases val jij aan?
lvl 21 outposts geven miljoenen, pak je een lvl 25 outpost krijg je zowaar 3-4miljoen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
himlims_ schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:25:
[...]
lvl 21 outposts geven miljoenen, pak je een lvl 25 outpost krijg je zowaar 3-4miljoen
Dat weet ik, is ook te lezen in mijn post dat ik dat weet :+

Ik vind het alleen verdacht weinig opbrengst, 1 miljoen met 2 à 3 aanvallen :)

En eh, ik heb met lvl 25 outposts vaak meer richting de 7 miljoen crystals.

[ Voor 11% gewijzigd door Tankiej op 25-05-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Tankiej schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:17:
[...]

Maar 1 mil crystals met 2 à 3 aanvallen? Wat voor bases val jij aan?
De level 21 bases om mij heen geven allemaal ongeveer 1 mil crystals en 500k tiberium. Hiervoor heb ik toch meestal drie aanvallen nodig (soms twee, ligt aan CY plaatsing).

En ik gebruik een plugin die laat zien hoeveel resources in een base zijn en zoek dan de beste uit.

Ja, er zitten soms ook wel outposts met 2 mil crystals bij maar die zijn vrij zeldzaam. Maar uit dit voorbeeld blijkt alweer dat EA nog behoorlijk wat te balanceren heeft wat betreft kosten/baten.

Zo heb ik laatst een lvl 24 base in een aanval kapot gekregen terwijl ik ook lvl 19 bases zie waar ik zeker 4 aanvallen voor nodig ga hebben. Er zitten echt nog veel te grote verschillen in qua base/opstelling/moeilijkheid en beloning. Daarbij lijken de kosten/inkomen, zeker van je productie gebouwen totaal uit verband te lopen naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 08:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Dreanor schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:35:
[...]

En ik gebruik een plugin die laat zien hoeveel resources in een base zijn en zoek dan de beste uit.
Welke plugin is dit? Dat is wel nice namelij
Kan het via google niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Greasemonkey scripts.
Zoek op userscripts.org op C&C :)

[ Voor 28% gewijzigd door Makkelijk op 25-05-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Dreanor schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:35:
[...]

De level 21 bases om mij heen geven allemaal ongeveer 1 mil crystals en 500k tiberium. Hiervoor heb ik toch meestal drie aanvallen nodig (soms twee, ligt aan CY plaatsing).

Ja, er zitten soms ook wel outposts met 2 mil crystals bij maar die zijn vrij zeldzaam. Maar uit dit voorbeeld blijkt alweer dat EA nog behoorlijk wat te balanceren heeft wat betreft kosten/baten.

Zo heb ik laatst een lvl 24 base in een aanval kapot gekregen terwijl ik ook lvl 19 bases zie waar ik zeker 4 aanvallen voor nodig ga hebben. Er zitten echt nog veel te grote verschillen in qua base/opstelling/moeilijkheid en beloning. Daarbij lijken de kosten/inkomen, zeker van je productie gebouwen totaal uit verband te lopen naar mijn mening.
Dat vind ik eigenlijk best weinig, als ik vergelijk met wat ik binnen haal. Ik haal al 1 mil aan crystals bij een lvl 20 camp. Een lvl 21 base zou toch wel minstens 1,5 miljoen moeten hebben..

Ik heb geen problemen met de balance qua kosten/baten. Het enige is de repair time die te erg uit de klauwen loopt, qua resources heb ik totaal niks te klagen!

En eh, als jij een lvl 24 base in 1 keer neer kan krijgen maar bij een lvl 19 base 4 aanvallen nodig hebt, dan heb je een verkeerde opstelling bij het aanvallen lijkt mij. Lvl 19 - lvl 24 is namelijk een erg groot verschil qua sterkte van de defence.

Ik zou ook gebruik maken van dit script: http://userscripts.org/scripts/show/130344
Een combat simulator, kan je de setup van je army uitproberen; op welke manier het meest effectief is.
Makkelijk schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:51:
Greasemonkey scripts.
Zoek op userscripts.org op C&C :)
Greasemonkey is de plugin die je nodig hebt om het script te draaien :+
Dit script is het: http://userscripts.org/scripts/show/132151

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 25-05-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Tankiej schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 20:48:
En eh, als jij een lvl 24 base in 1 keer neer kan krijgen maar bij een lvl 19 base 4 aanvallen nodig hebt, dan heb je een verkeerde opstelling bij het aanvallen lijkt mij. Lvl 19 - lvl 24 is namelijk een erg groot verschil qua sterkte van de defence.
Nee, want ik heb ook die simulator script waarmee je de aanval kan doen zonder hem echt te doen. En hiermee maak je dan de best mogelijke opstelling voor de echter aanval.

Er zitten gewoon zulke gigantische verschillen in de bases qua opstelling/moeilijkheid.

Die level 24 base had heel veel muurtjes en barb wire en anti tank barier en bijna geen units die echt konden schieten. Dus met drie rocket squads, een pitbull en drie bom vliegtuigen was het snel gedaan.

Zoals ik zei hebben ze qua balans nog veel te fine tunen.

Wat ik ook begin te merken is dat dit spel mij begint te vervelen, maar dat komt misschien dat mijn alliance een saaie stille is. Als ik berichten post dan reageert er niemand, drie posts in 1 week is veel activiteit. Pas als ik dreig mijn officers te demoten omdat ik nu eens input van hun wil krijg ik reactie. :o

Maar buiten dat het wordt gewoon wat eentonig. 'S ochtends inloggen, twee bases/outposts aanvallen en klaar. Nog wat upgraden en wachten tot de middag om precies hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ik denk dat het ook zou helpen om wat meer variatie aan te brengen in de gebouwen die je in de basis neer kan zetten. Nu doe je snel hetzelfde riedeltje, en upgrade je vaak dezelfde gebouwen. Ik zou het wel mooi vinden als je een meer een richting voor je basis zou moeten kiezen door middel van specifieke gebouwen.

-edit-
Dat over verschil in basissen merk ik ook al op mijn level. Soms kom ik een level 16 camp tegen waar ik echt niets mee zou willen; meer units, vervelend geplaatste AA, veel tankbarriers e.d. Dat terwijl ik soms mazzel heb en een level 20 basis tegen kom waar net alles goed staat zodat je er makkelijk door heen kunt.

[ Voor 34% gewijzigd door cheiron op 26-05-2012 10:02 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sommige bases zitten ook uitermate slecht in elkaar en anderen zijn bijna perfect verdedigd. Daar wordt in je research points, credits en resources geen rekening mee gehouden, maar als bijvoorbeeld een buster 2 mammoths in de weg staat en de AA bus kan niet naar links om je firehawks neer te halen omdat er een MG nest tussen staat, dan wordt zo'n basis ineens veel makkelijker dan de defense zou doen vermoeden qua type units. Of alleen al het verschil van een CY vooraan ipv helemaal achter allemaal gebouwen die je eerst moet slopen om erbij te komen. En nog erger is CY _en_ de defense facility achteraan... Komt gelukkig weinig voor.

Ik heb echt een hekel aan die reapers en dan heb ik nog voornamelijk luchtmacht + vehicles. Wat een k*tdingen met hun megabereik en soms wel 3-4 in 1 basis.

Ik zit te twijfelen wat ik nu moet doen. Ik heb een lvl17 army met 3 guardians (lvl17), 2 predators (lvl17), 2 rifleman squad (lvl16), 2 missile squad (lvl16), 2 paladins (lvl17), 3 firehawks (lvl17), 2 orca's (lvl16)...

Zoals je ziet nogal een luchtmacht, maar qua repair time is dat nog te doen aangezien ik meestal zorg dat de firehawks zo licht beschadigd (of onbeschadigd) mogelijk doorkomen. Het repareren zit dan vooral in de orca's en paladins. Qua infantry wil ik vanwege die reapers niet meer investeren. Ik stuur die missile squads vaak achter de firehawks aan voor de genadeslag als het anders niet lukt en verder zijn ze fijn om busters en flaks te slopen. Die rifleman squads zijn leuk tegen rocket fists als mijn orca's wat anders te doen hebben (MG nests vernietingen bijvoorbeeld), verder is dat waarschijnlijk de minst nuttige unit in mijn leger.

Maar goed, what's next? Ik heb eigenlijk alleen missile squads die echt goed zijn tegen busters en flaks, maar snipers verprutsen mijn tactiek steeds vaker. Ik moet dus iets sterkers hebben om die defense te slopen en dan kan ik kiezen uit een commando (kan ik nu researchen) of een juggernaut (moet ik een kleine week voor sparen).

Maar eigenlijk weet ik de verstandige optie al: ik moet een 3e basis bouwen. Die credits daarvoor heb ik mogelijk met een weekje binnen. Mijn 2e basis doet niks anders dan credits en een beetje stroom maken. Mijn 1e basis doet alleen stroom met een klein beetje credits. Dus is de strategie van sparen voor een MCV en dan de juggernaut of commando (wat is jullie voorkeur?) een goede?

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 30-05-2012 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Grrrrrene schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:28:
Sommige bases zitten ook uitermate slecht in elkaar en anderen zijn bijna perfect verdedigd. Daar wordt in je research points, credits en resources geen rekening mee gehouden, maar als bijvoorbeeld een buster 2 mammoths in de weg staat en de AA bus kan niet naar links om je firehawks neer te halen omdat er een MG nest tussen staat, dan wordt zo'n basis ineens veel makkelijker dan de defense zou doen vermoeden qua type units. Of alleen al het verschil van een CY vooraan ipv helemaal achter allemaal gebouwen die je eerst moet slopen om erbij te komen. En nog erger is CY _en_ de defense facility achteraan... Komt gelukkig weinig voor.

Ik heb echt een hekel aan die reapers en dan heb ik nog voornamelijk luchtmacht + vehicles. Wat een k*tdingen met hun megabereik en soms wel 3-4 in 1 basis.

Ik zit te twijfelen wat ik nu moet doen. Ik heb een lvl17 army met 3 guardians (lvl17), 2 predators (lvl17), 2 rifleman squad (lvl16), 2 missile squad (lvl16), 2 paladins (lvl17), 3 firehawks (lvl17), 2 orca's (lvl16)...

Zoals je ziet nogal een luchtmacht, maar qua repair time is dat nog te doen aangezien ik meestal zorg dat de firehawks zo licht beschadigd (of onbeschadigd) mogelijk doorkomen. Het repareren zit dan vooral in de orca's en paladins. Qua infantry wil ik vanwege die reapers niet meer investeren. Ik stuur die missile squads vaak achter de firehawks aan voor de genadeslag als het anders niet lukt en verder zijn ze fijn om busters en flaks te slopen. Die rifleman squads zijn leuk tegen rocket fists als mijn orca's wat anders te doen hebben (MG nests vernietingen bijvoorbeeld), verder is dat waarschijnlijk de minst nuttige unit in mijn leger.

Maar goed, what's next? Ik heb eigenlijk alleen missile squads die echt goed zijn tegen busters en flaks, maar snipers verprutsen mijn tactiek steeds vaker. Ik moet dus iets sterkers hebben om die defense te slopen en dan kan ik kiezen uit een commando (kan ik nu researchen) of een juggernaut (moet ik een kleine week voor sparen).

Maar eigenlijk weet ik de verstandige optie al: ik moet een 3e basis bouwen. Die credits daarvoor heb ik mogelijk met een weekje binnen. Mijn 2e basis doet niks anders dan credits en een beetje stroom maken. Mijn 1e basis doet alleen stroom met een klein beetje credits. Dus is de strategie van sparen voor een MCV en dan de juggernaut of commando (wat is jullie voorkeur?) een goede?
Ik zou niet voor de 3e base gaan, liever je main base nu goed uitbreiden!
Ik ben eerst voor de juggernaut gegaan en heb nu ook de mammoth tank. Commando's heb ik niet, zie het nut er niet echt van in. Infantry maak ik wel af met 1 guardian, 2 x orca en 2 xr rifleman squad. Guardians en Orca's zijn ook goed voor MG nests & rocket fists.
In tegenstelling tot de predatortank, is de mammoth tank wel redelijk tegenover rocket fists.

Ik heb nu genoeg credits & rp om de duurste van offense aan te schaffen (ben de naam even kwijt en kan het ook niet checken op werk). Maar ik denk dat die me zoveel repairtime gaat kosten dat ik maar 1 - 1,5 keer kan aanvallen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Daar komt die extra base weer om de hoek; dan kun je attacks over de bases uitsmeren waardoor je de repairtime managed.
Ik ben wel voor de derde base gegaan. En ookal is die nog niet attack klaar; met mijn eerste twee basissen kan ik vrijuit attacken, en langzaam resources naar mn derde base pompen om die op sterkte te krijgen.

Met een weekje heb ik dan 3 basissen met gemiddeld level 16-17 units. Dan gaan langzaam aan misschien nog CP's de bottleneck worden. Als dat zo is kan ik mijn derde basis altijd nog naar farm converten.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
cheiron schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:27:
Daar komt die extra base weer om de hoek; dan kun je attacks over de bases uitsmeren waardoor je de repairtime managed.
Ik ben wel voor de derde base gegaan. En ookal is die nog niet attack klaar; met mijn eerste twee basissen kan ik vrijuit attacken, en langzaam resources naar mn derde base pompen om die op sterkte te krijgen.

Met een weekje heb ik dan 3 basissen met gemiddeld level 16-17 units. Dan gaan langzaam aan misschien nog CP's de bottleneck worden. Als dat zo is kan ik mijn derde basis altijd nog naar farm converten.
Maar ik heb nu met twee bases al niet genoeg CP. Ik maak altijd de repairtime op van m'n main base en ga daarna met m'n tweede base aanvallen tot de CP op is. Bij m'n mainbase zit m'n army op lvl 22-23 en m'n tweede base op lvl 18-19.

Ik heb overigens nog wel +/- 25 supply crates met elk 12 CP, maar daar komt snel een einde aan met drie bases gok ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb mijn supply crates altijd op. Met een 2e basis heb ik voorlopig repair time genoeg, maar ik zie wel dat ik lang credits moet sparen voor ik mijn 3e basis heb. Die research points komen wel goed. Ik heb mijn 2e basis daarom naar een refinery farm omgebouwd. Hopelijk helpt dat een beetje :Y)

Ik denk dat ik dan toch doorspaar voor de Juggernaut. Wat je bedoelt met duurste unit is denk ik de Kodiak, maar dat is weer een vliegtuig en wat ik zo heb gezien op Youtube o.a. is hij niet of nauwelijks beter dan de Juggernaut. Correct me if I'm wrong.

Voor mijn gevoel ben ik nog niet klaar voor een 3e basis, de 2e is immers amper op orde. Aangezien mijn 2e en 3e basis POI's zouden verdedigen, zouden ze ook vooral defense hebben en een legertje om de zwakkere camps en outposts aan te pakken. Defense omdat het ngoal 's voorkomt dat andere allianties jaloers worden op onze mooie POI's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Mijn verdediging is so-so. Daarbij ga ik ervan uit dat mijn offence, en het feit dat ik drie basissen bij elkaar heb mensen afschrikt. Als een alliance iemand neer wil halen lukt dat toch wel.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
De keuze voor een nieuwe basis is naar mijn mening wanneer je commandpoints overhoudt en geen repairtime meer hebt. Als je veel in die situatie zit dan ga je denken over een 2e leger. Mijn mainbase leger is op 2 units na 27 en op mijn 2e firebase ben ik nu halverwege naar 25 toe.
Als ik begin te merken dat ik op die 2 basissen niet meer genoeg heb aan repairtime dan zal ik een 3e firebase maken. Heb momenteel 5 basissen en alles geresearcht, bijna genoeg voor de 6e basis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Het ligt er ook aan of je alliance veel POI's heeft.
Mijn alliance op server 4 heeft bijv 77,000 crystal/uur bonus. Dit telt per basis, dus een extra basis geeft mij elk uur: 36K Tib, 77K Crys, 40K Power met puur en alleen een level 1 CY.
Daarnaast scheelt het enorm veel repair tijd als je je attacks uit kan spreiden tussen meerdere basissen.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
StarLite schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:28:
Het ligt er ook aan of je alliance veel POI's heeft.
Mijn alliance op server 4 heeft bijv 77,000 crystal/uur bonus. Dit telt per basis, dus een extra basis geeft mij elk uur: 36K Tib, 77K Crys, 40K Power met puur en alleen een level 1 CY.
Daarnaast scheelt het enorm veel repair tijd als je je attacks uit kan spreiden tussen meerdere basissen.
Het is toch een productie bonus? Dus dat je alleen die bonus krijgt bij enige productie? Tenminste, ik dacht dat je op z'n minst 2 harvesters moet hebben (1 voor crystals en 1 voor tiberium) voordat je die bonus krijgt. Zelfde voor power. Of zit ik verkeerd? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Tankiej schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:31:
[...]

Het is toch een productie bonus? Dus dat je alleen die bonus krijgt bij enige productie? Tenminste, ik dacht dat je op z'n minst 2 harvesters moet hebben (1 voor crystals en 1 voor tiberium) voordat je die bonus krijgt. Zelfde voor power. Of zit ik verkeerd? :o
Nope, ik heb in mijn hoofdbasis geen crystal productie meer, maar krijg wel de alliance bonus :)

[ Voor 17% gewijzigd door StarLite op 31-05-2012 11:49 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Tankiej schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:31:
[...]

Je zit verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Hm ok, duidelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Nu online
Ik heb het spel nu al een paar weken niet meer gespeeld.
Was het eigenlijk wel zat, server was niet echt heel vol, er was weinig te doen, enige was 2x per dag je bonussen verzamelen, dingen upgraden en weer een paar outposts raiden.
Voor de rest geen enkel doel in het spel. Diep naar het midden zijn de basissen toch alleen maar onmogelijk, en er is ook niet veel boeiends meer te bereiken qua nieuwe units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 10:00
Ik heb nu alle aanval units onderzocht,
Het is omdat ik nog actieve +200 cp, +18h repair heb lopen zodra deze ophouden zal ik ook stoppen. (nog 2 weken)
Deze 2 bonusen is ook beetje enige reden waarom nog beetje te spelen is zonder lijkt me echt geen doen.

Mijn 2 aanval basissen zitten beiden rond 3h30 min repairtijd.
Sniper bevalt eigenlijk best goed, hiermee wordt rest van infantrie ook op eens weer intressant.

Standaad squad bestaat nu uit
4x Firehawk
2x Kodiak
2x Juggernaut
2x Mammoth
2x Sniper
1x Commando
2x Zone trooper
1x Gaurdian.

Ik doe nu 1 level 30 basis per dag met deze setup en gem level van 21.80.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Teunis schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:21:
Ik heb nu alle aanval units onderzocht,
Het is omdat ik nog actieve +200 cp, +18h repair heb lopen zodra deze ophouden zal ik ook stoppen. (nog 2 weken)
Deze 2 bonusen is ook beetje enige reden waarom nog beetje te spelen is zonder lijkt me echt geen doen.

Mijn 2 aanval basissen zitten beiden rond 3h30 min repairtijd.
Sniper bevalt eigenlijk best goed, hiermee wordt rest van infantrie ook op eens weer intressant.

Standaad squad bestaat nu uit
4x Firehawk
2x Kodiak
2x Juggernaut
2x Mammoth
2x Sniper
1x Commando
2x Zone trooper
1x Gaurdian.

Ik doe nu 1 level 30 basis per dag met deze setup en gem level van 21.80.
Gemiddeld 21.80? Is dat geen typfout, moet dat niet 31.80 zijn? Of heb je nu 3-4 aanvallen nodig voor een lvl 30 basis?

Ik zit nu op +/- lvl 23 army en ik haal echt geen lvl 30 basis neer binnen de repair time die ik nu heb :')

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 31-05-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 10:00
Nee kost mij nu ook 11 attacks,vaak ook beide Base nodig om te doen qua repairtijd.
Dus echt zinvol qua niveau niet echt, maar gezien toch wil gaan stoppen geen zin om echt wat aan te doen.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Teunis schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:18:
Nee kost mij nu ook 11 attacks,vaak ook beide Base nodig om te doen qua repairtijd.
Dus echt zinvol qua niveau niet echt, maar gezien toch wil gaan stoppen geen zin om echt wat aan te doen.
Dat is niet echt zinvol inderdaad :+

Kan je beter bij een tunnel exit gaan zitten en meerdere outposts van lvl 20-23 bestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Gisteren overstag gegaan en punten gekocht. Ik had al mijn cp verbruikt om een level 21 basis aan te vallen, en deze had net nog 1 tikkie nodig. Niemand van mijn alliqnce voorbij, en het zou een uur duren voordat ik genoeg cp zou hebben. Dan zou de base alweer 100% zijn.

Dus heb ik 4000 punten gekocht om de basis af te maken.. Nu zo lang mogelijk deze punten rekken ;)

(zelf trouwens een attack van rond de 16-17)

[ Voor 22% gewijzigd door cheiron op 31-05-2012 15:20 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-07 14:41

MM99

That is the way I am!

Sinds niet al te lang speel ik dit spel ook (lvl 10 nog maar). Ik vroeg me af of jullie weten hoe je een base kan innemen? Zowat alle bases staan in het midden van de kaart, dus je kan ze niet aanvallen vanaf waar je eigen base zit (te ver). Je kan ook niet in één keer naar andere kant van de kaart je zelf replacen.

Moet je telkens nieuwe allianties afsluiten tot je in het midden van de kaart zit en je zelf telkens verplaatsen? Ik denk dat ik ergens een stap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 18:27

PowerSp00n

There is no spoon

Dus heb ik 4000 punten gekocht om de basis af te maken.. Nu zo lang mogelijk deze punten rekken ;)
Dan kan je misschien beter je CP / eventueel repair-time limiet wat omhoog gooien. Dan heb je voor langere tijd meer CP en ben je al snel goedkoper uit.

[ Voor 5% gewijzigd door PowerSp00n op 04-06-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ozhan99 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:43:
Sinds niet al te lang speel ik dit spel ook (lvl 10 nog maar). Ik vroeg me af of jullie weten hoe je een base kan innemen? Zowat alle bases staan in het midden van de kaart, dus je kan ze niet aanvallen vanaf waar je eigen base zit (te ver). Je kan ook niet in één keer naar andere kant van de kaart je zelf replacen.

Moet je telkens nieuwe allianties afsluiten tot je in het midden van de kaart zit en je zelf telkens verplaatsen? Ik denk dat ik ergens een stap is.
Gewoon elke keer kleine stapjes maken. Je mist niks, hoe later je in een server instapt hoe verder je naar buiten zult starten en hoe verder anderen naar binnen zullen zijn gegaan.

Overigens is bases aanvallen niet echt lucratief. Outposts zijn het best, als je naar het midden zit kun je beter in een alliantie zitten zodat je door alliantie terrein kan verplaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door Makkelijk op 04-06-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Niet online
Sja... ik ben aan het stopppen.
Heb het wel gezien, speel op alle 3 de betaservers, en wat andere, maar zoals boven al gezegd de sleur.....

Heb alles al researched.Als je eenmaal de mammoth's hebt lukt alles wel.Alleen de basissen worden hoger.
Ook bijna in het midden beta 1 krijg je straks wat alliance fights en dan?
Het kost me gewoon teveel tijd, voor te weing gameplay.
2x per dag inloggen, cp opspelen, wat upgraden aan de basis en je leger...
Heb je 5 basissen en sja..?

Heb me wel goed vermaakt ermee verder, maar ga weer eens wat anders bekijken.Heb je vaker met onlinegames, paar maandjes is het wel gedaan.
Goeie game ook verder, alleen als je eenmaal miljoenen per dag binnenhaalt word het een sleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-07 14:41

MM99

That is the way I am!

Makkelijk schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:29:
[...]

Gewoon elke keer kleine stapjes maken. Je mist niks, hoe later je in een server instapt hoe verder je naar buiten zult starten en hoe verder anderen naar binnen zullen zijn gegaan.

Overigens is bases aanvallen niet echt lucratief. Outposts zijn het best, als je naar het midden zit kun je beter in een alliantie zitten zodat je door alliantie terrein kan verplaatsen.
Thanks. ik wou zo een base aanvallen omdat je weer een mission dan hebt afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409628

Speel het spel nu een paar maanden en mijn conclusies zijn als volgt:

Het doel van het spel is om de basis uit te breiden. Uiteraard duurt het na elke upgrade langer in een exponantiele verhouding zoals gebruikelijk is bij dit soort spellen (o.a. evony, travian enz enz). Je kan een leger aansturen, maar je moet wel elk gevecht handmatig plannen voor het beste resultaat. Je word alleen beperkt door je aanvals punten waarvan iedereen een fixxed aantal van per dag krijgt.

Uiteraard is je productie belangrijk, maar door aan te vallen kun je die productie met gemak verduppelen. Je kan spelers aanvallen (loot is generfed in laatste patch) en je kan forgotten bases (Non-player-cities) aanvallen.

Je begeint aan de buitenkant met low level tegenstande3rs, zowel spelers als npc's, hoe verder je naar binnen gaat van de map hoe moeilijker de tegenstanders, hoe beter de loot. Hier ligt ook het doel van spel, uit alles wat ik heb meegemaakt heb ik gemekrt dat je er meer aan verdient om te farmen dan te killen. Daarnaast zijn de bases binnen no time gerepareerd en je de verliezer kan direct relocaten, terwijl de aanvaller 10uur vast staat.

Dus farm en reis naar het midden van de map voor hogere loot, hogere bonussen en minder tegenstanders.

Als je een goede alliantie zoekt kun je overwegen om geen eens defences te nemen :) en volledig voor aanvallen en farmen gaan. Ik ben al in geen eeuweigheid aangevallen toen ik eenmaal meer richting het midden was en ik speelde erg agressief dus lokte veel gevechten uit (die niet kwamen :P)

gr Struick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
http://forum.alliances.co...m/showthread.php?tid=8175

Nieuwe patchnotes.

Ik ben benieuwd naar de disable functionaliteit. Verder vind ik de patchnotes nogal matig.
Had gehoopt dat ze wat aan de POI's gedaan zouden hebben zodat er geen exorbitante bonussen zijn en dat de bonussen op basis van base lvls zou gaan ipv zoek de hoogste die je vinden kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Epic fail met de implementatie van de patch :')
-De pijltjes om door de basissen te scrollen doen het nu verkeerd om :')
-Kan geen MCV meer geresearcht worden :')
-Alle basissen staan in brand :')

Om het af te maken :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 18:27

PowerSp00n

There is no spoon

Ossi schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:19:
-De pijltjes om door de basissen te scrollen doen het nu verkeerd om :')
-Kan geen MCV meer geresearcht worden :')
-Alle basissen staan in brand :')
Ik had enkel dat alle basissen in brand stonden, geen probleem met de andere punten (closed beta 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

om maar wat leven te wekken!

gratis 3000 funds voor deze game.
Alleen vandaag geldig met de summer deals dus pak je kans.
redeem code lijkt hetzelfde te blijven: 6AD9-ZBYF-PBUX-LWW9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Anoniem: 151407 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:44:
om maar wat leven te wekken!

gratis 3000 funds voor deze game.
Alleen vandaag geldig met de summer deals dus pak je kans.
redeem code lijkt hetzelfde te blijven: 6AD9-ZBYF-PBUX-LWW9
Gister ook aangemeld voor de summer deal, maar daar heb ik niets meer van terug gezien
3000 punten wel binnen ;)

-edit-
Extra's van gister nu ook binnen. Lekker hoor

[ Voor 9% gewijzigd door cheiron op 20-06-2012 23:11 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

wereld een is net op zijn gat gegaan.. kan niet meer verbinden en staat offline ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Updates op de Nederlandse server is gedaan, de summer deal van gisteren is ook gelijk binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Beetje jammer dat ze die combat simulator geblokkeerd hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
EA weet het spel wel te verpesten voor de gamers.
Nerf na nerf na nerf
Nu de combat simulator gesloopt... Je kan nu max 2x een base aanvallen omdat je gewoon door de repairtimer heen bent... Nou joepie zeg...
Ik kijk het nog ff aan om te zien of het gefixt gaat worden, maar anders stop ik er gewoon mee en velen met mij.
Je zou haast denken dat ze graag de WW ingaan.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Heb die sim. nooit gebruikt. De lol is toch het zelf bedenken wat de beste aanval zal zijn? Die sim maakt het gewoon trial en error in de sim om dan het beste in het spel te gaan doen. Lijkt mij nogal saai

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Maar met repairtime die na 2-3 aanvallen weg is, is het wel handig om optimaal gebruik te maken van je units. Dat kon met de simulator, door het uitproberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:18
Ossi schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:25:
EA weet het spel wel te verpesten voor de gamers.
Nerf na nerf na nerf
Nu de combat simulator gesloopt... Je kan nu max 2x een base aanvallen omdat je gewoon door de repairtimer heen bent... Nou joepie zeg...
Ik kijk het nog ff aan om te zien of het gefixt gaat worden, maar anders stop ik er gewoon mee en velen met mij.
Je zou haast denken dat ze graag de WW ingaan.. :(
Upgrade ja factory/barracks/airfield en repair niet de units dit nutteloos in een attack zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
ImdaMned schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:37:
[...]

Upgrade ja factory/barracks/airfield en repair niet de units dit nutteloos in een attack zijn.
Als je nutteloze units hebt kan je ze net zo goed verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Tankiej schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:41:
[...]

Als je nutteloze units hebt kan je ze net zo goed verkopen?
Het nut van een unit in een aanval kan natuurlijk nogal afhangen van de opzet van de basis die je aanvalt.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
ImdaMned schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:37:
[...]

Die zijn al 5 lvls boven mijn units. Dan nog kost een full repair mij 8 uur...
Gaat toch nergens meer over dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Damn, full repair 8 uur? :o Ik zit nu op 3,5 uur ongeveer en heb meestal CP tekort. Ik heb vooral een power probleem. Ik denk dat het met power net zo is als met repair time: later in het spel wordt het onhoudbaar om dat onder controle te houden. Ik heb nu een factory lvl 29, airfield lvl 25 en barracks lvl 17 bij een leger dat er als volgt uitziet:

3 guardians lvl 22
2 mammoth tanks lvl 22&23
2 snipers lvl 22
2 commandos lvl 20
2 orcas lvl 22
2 firehawks lvl 22
2 paladins lvl 21
2 juggernauts lvl21

Zoals gezegd zit met deze samenstelling de repair time rond de 3.5 uur, maar ik vind m'n factory al dermate duur worden dat ik een dag moet raiden om een upgrade naar lvl30 te bekostigen. Om nog maar niet te spreken van mijn powerproductie die met 370400k/h een van de hoogsten is in mijn alliantie, maar nog altijd niet voldoet (heb 40M crystal liggen waar ik niks mee kan momenteel). Ik _hoef_ dus niet eens zoveel aanvallen te doen als ik nu doe, niet voor de resources iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Grrrrrene schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 06:52:
Damn, full repair 8 uur? :o Ik zit nu op 3,5 uur ongeveer en heb meestal CP tekort. Ik heb vooral een power probleem. Ik denk dat het met power net zo is als met repair time: later in het spel wordt het onhoudbaar om dat onder controle te houden. Ik heb nu een factory lvl 29, airfield lvl 25 en barracks lvl 17 bij een leger dat er als volgt uitziet:

3 guardians lvl 22
2 mammoth tanks lvl 22&23
2 snipers lvl 22
2 commandos lvl 20
2 orcas lvl 22
2 firehawks lvl 22
2 paladins lvl 21
2 juggernauts lvl21

Zoals gezegd zit met deze samenstelling de repair time rond de 3.5 uur, maar ik vind m'n factory al dermate duur worden dat ik een dag moet raiden om een upgrade naar lvl30 te bekostigen. Om nog maar niet te spreken van mijn powerproductie die met 370400k/h een van de hoogsten is in mijn alliantie, maar nog altijd niet voldoet (heb 40M crystal liggen waar ik niks mee kan momenteel). Ik _hoef_ dus niet eens zoveel aanvallen te doen als ik nu doe, niet voor de resources iig.
Mijn leger is volledig 29 en nu mijn eerste Orca op 30. Factory op 34, Airfield op 32 Barracks op 29.
Full repair kost 7:25 uur, vanwege de airfield, die moet nu dus ook nog 2 levels omhoog.
Maak ik mij over die kosten van upgraden niet zo druk. Elke verhoging is een factor 1.3 duurder, maar dat een full repair gewoon dik 7 uur kost terwijl het level al ver boven het leger level ligt is gewoon drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Maar hoe kom je dan aan de stroom die je nodig hebt om die upgrade uit te voeren? Wat voor basis heb je dan wel niet? :o En wordt een 2e, min of meer identiek leger dan niet interessant? Ik heb nu wel een 2e leger, maar dat blijft een beetje achter bij dat in mijn main base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Grrrrrene schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:26:
Maar hoe kom je dan aan de stroom die je nodig hebt om die upgrade uit te voeren? Wat voor basis heb je dan wel niet? :o En wordt een 2e, min of meer identiek leger dan niet interessant? Ik heb nu wel een 2e leger, maar dat blijft een beetje achter bij dat in mijn main base
Eerste leger is volledig 29 met de eerste units op 30
Mijn 2e leger is volledig 27 en gedeeltelijk 28.
Mijn 3 leger is volledig 22 en met een nieuwe unit op 18 ofzo.

Derde leger gebruik ik eigenlijk niet, maar is meer om overtollige resources af te voeren.

Zit nu op 7 basissen.

Pics or it didn't happen:

Base:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8zeiwIB7bh3TzUui3X1h4KxA/full.jpg?nohitcount=1

Leger:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aMUsD3UqxSefHiGTs1RPaY9W/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat sterretje bij j orca's en pitbulls betekent dat ze die stun-mogelijkheid hebben (EMP voor orca bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ja klopt, heb alle upgrades ook geregeld :)
Heb al een tijdje alles unlockt, offence en defence.
RP en credits gaan best hard op hoger level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb op offense gebied alles unlockt behalve de Kodiak (zie het nut er niet van in boven mijn Juggernauts). Defense ga ik straks titan artillery researchen. Al is het maar om een vervelende alliantie die ons blijft aanvallen af te blocken :( Ze snappen niet (of willen het niet snappen) dat PvP slecht is voor je ontwikkeling in het spel.

Hoeveel stroom produceer jij nu trouwens? Ik voel me met 400k/h wel het mannetje momenteel, maar dat is niks vergeleken wat jij moet produceren :o Klopt het dat stroom een enorm probleem wordt? Ik zie dat je net als ik veel crystal overhoudt :D

Ik zie trouwens aanvallen op lvl33 bases. Wij zitten nu met ons front bij de lvl29 bases... Sommigen pak ik in 2-3 aanvallen, dieptepunt was er een vandaag die ik in 5x moest verslaan. Maarja, repairtime was op :X

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 22-06-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Grrrrrene schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:11:
Ik heb op offense gebied alles unlockt behalve de Kodiak (zie het nut er niet van in boven mijn Juggernauts). Defense ga ik straks titan artillery researchen. Al is het maar om een vervelende alliantie die ons blijft aanvallen af te blocken :( Ze snappen niet (of willen het niet snappen) dat PvP slecht is voor je ontwikkeling in het spel.

Hoeveel stroom produceer jij nu trouwens? Ik voel me met 400k/h wel het mannetje momenteel, maar dat is niks vergeleken wat jij moet produceren :o Klopt het dat stroom een enorm probleem wordt? Ik zie dat je net als ik veel crystal overhoudt :D

Ik zie trouwens aanvallen op lvl33 bases. Wij zitten nu met ons front bij de lvl29 bases... Sommigen pak ik in 2-3 aanvallen, dieptepunt was er een vandaag die ik in 5x moest verslaan. Maarja, repairtime was op :X
Stroom is een continu probleem :(
En de relatieve opbrengst van een upgrade van de powerplant wordt steeds lager... Lekker uitgedacht weer bij EA.

Dit is de powerproductie op base 1.
Met een miljoen per uur meer zou ik denk ik genoeg stroom hebben, voor dit level...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RgZTI79ypMlJwXBM3KrYZsY7/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-07 08:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

iig een officieel bericht van de admins. Combat simulator wordt gezien als cheaten en om deze reden hebben ze e.e.a. aangepast. Als ze je betrappen, dan volgt er een ban. :/

Terwijl het niet eens al het werk voor je deed... Alleen een kleine verfijning om net dat stapje verder te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Apart, een maand geleden ofzo zei iemand op het forum dat de combat sim legaal was 8)7 Die optimizer, daarvan kan ik me voorstellen dat hij illegaal was. Automatisch de beste setup bij een aanval... Dat ging mijns inziens een stapje te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Floris-K schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:50:
iig een officieel bericht van de admins. Combat simulator wordt gezien als cheaten en om deze reden hebben ze e.e.a. aangepast. Als ze je betrappen, dan volgt er een ban. :/

Terwijl het niet eens al het werk voor je deed... Alleen een kleine verfijning om net dat stapje verder te komen.
Dat bericht was al aangepast voordat je het post, simulator wordt gedoogd, maar de auto-optimizer niet.
http://forum.alliances.co...d=9157&pid=56468#pid56468

Ik wil stoppen, maar kan het nog niet :(

**edit**
Net weer 6 aanvallen op een hoge level base uitgevoerd, net niet kapot.
Heb mijn stoppen aangekondigd.

gg EA :')

[ Voor 9% gewijzigd door Ossi op 23-06-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolimit89
  • Laatst online: 04-04-2024
Ossi, je manier van het plaatsen van Reactors en Acumulators of wat de namen ook zijn zijn totaal niet efficient. Ten eerste leveren Acumulators veel meer stroom/h op dan Reactors, ik zou er minimaal 8 nemen als ik jou was. Daarna taktisch je Reactors eromheen bouwe, het boeit haast niet welke level je reactors zijn als je maar zoveel mogelijk reactors om een acumulator plaatst.
Ik zit zelf op 1.5mil/h power zonder alliance bonus. Kan even geen screens maken want zit op werk. Meeste reactors zitten rond de lvl 26 en mijn acumulators op 33-34+. Mn base is dan misschien wel lvl 29 maar ik denk dat je een stuk effectiever kan zijn met je power op deze manier. Er was ook een base optimizer die het begin werk een beetje leuk voor elkaar zet maar daarna zelf een beetje kloten met plaatsen. Scheelt echt veel.

Daarnaast snap ik niet goed waarom je zou stoppen omdat je 6 keer nodig hebt voor een hoge level base. Ik bedoel, is het niet je eigen keus en volkomen logisch dat je geen hogere base aankunt? Gezien je level probeerd je waarschijnlijk lvl 37 bases aan te vallen. Als het niet lukt ga je toch gewoon lager zoeken. Dat vind ik juist het mooie van het spel, als je namelijk met lagere bases verder gaat pakken andere Alliances POI's dus moet je wel verder, interessant imo :)
Ossi schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:02:
[...]

Eerste leger is volledig 29 met de eerste units op 30
Mijn 2e leger is volledig 27 en gedeeltelijk 28.
Mijn 3 leger is volledig 22 en met een nieuwe unit op 18 ofzo.

Derde leger gebruik ik eigenlijk niet, maar is meer om overtollige resources af te voeren.

Zit nu op 7 basissen.

Pics or it didn't happen:

Base:
[afbeelding]

Leger:
[afbeelding]

[ Voor 13% gewijzigd door Nolimit89 op 23-06-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nolimit89 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:50:
Ossi, je manier van het plaatsen van Reactors en Acumulators of wat de namen ook zijn zijn totaal niet efficient. Ten eerste leveren Acumulators veel meer stroom/h op dan Reactors, ik zou er minimaal 8 nemen als ik jou was. Daarna taktisch je Reactors eromheen bouwe, het boeit haast niet welke level je reactors zijn als je maar zoveel mogelijk reactors om een acumulator plaatst.
Kun je vanavond alsnog een screenshot kunnen plaatsen? Ben wel heel benieuwd :o
Ik zit zelf op 1.5mil/h power zonder alliance bonus. Kan even geen screens maken want zit op werk. Meeste reactors zitten rond de lvl 26 en mijn acumulators op 33-34+. Mn base is dan misschien wel lvl 29 maar ik denk dat je een stuk effectiever kan zijn met je power op deze manier. Er was ook een base optimizer die het begin werk een beetje leuk voor elkaar zet maar daarna zelf een beetje kloten met plaatsen. Scheelt echt veel.
Die is er nog steeds en die werkt ook nog steeds. Punt is alleen dat hij bij mij alleen maar slechtere suggesties geeft. Waarschijnlijk heb ik ook geen ideale opzet van mijn basis. Ik heb 8 accumulators en 24 powerplants.

Main base Server 15
Daarnaast snap ik niet goed waarom je zou stoppen omdat je 6 keer nodig hebt voor een hoge level base. Ik bedoel, is het niet je eigen keus en volkomen logisch dat je geen hogere base aankunt? Gezien je level probeerd je waarschijnlijk lvl 37 bases aan te vallen. Als het niet lukt ga je toch gewoon lager zoeken. Dat vind ik juist het mooie van het spel, als je namelijk met lagere bases verder gaat pakken andere Alliances POI's dus moet je wel verder, interessant imo :)
Dat begrijp ik ook niet eigenlijk. Het kost mij ook 3-4 aanvallen om een basis 5-7 levels boven mijn offense level te slopen, maar wat verwacht je dan? Dat dat in 1 aanval kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Grrrrrene schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:49:
[...]

Kun je vanavond alsnog een screenshot kunnen plaatsen? Ben wel heel benieuwd :o

[...]

Die is er nog steeds en die werkt ook nog steeds. Punt is alleen dat hij bij mij alleen maar slechtere suggesties geeft. Waarschijnlijk heb ik ook geen ideale opzet van mijn basis. Ik heb 8 accumulators en 24 powerplants.

[afbeelding]

[...]

Dat begrijp ik ook niet eigenlijk. Het kost mij ook 3-4 aanvallen om een basis 5-7 levels boven mijn offense level te slopen, maar wat verwacht je dan? Dat dat in 1 aanval kan?
Ik gebruik altijd dit script, je kan je basis inrichten op stroom, geld, tiberium of crystal. Je kan zelf de volgorde bepalen, en het script kiest de ideale opstelling voor jou gebouwen.
http://userscripts.org/scripts/show/131289

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Barfman schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:12:
[...]

Ik gebruik altijd dit script, je kan je basis inrichten op stroom, geld, tiberium of crystal. Je kan zelf de volgorde bepalen, en het script kiest de ideale opstelling voor jou gebouwen.
http://userscripts.org/scripts/show/131289
Grrrrrene schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:49:

Die is er nog steeds en die werkt ook nog steeds. Punt is alleen dat hij bij mij alleen maar slechtere suggesties geeft.
Die gebruik ik al, maar die geeft dus qua layout alleen maar slechtere opties (ook na, zonder overdrijven, 100x optimaliseren). Inmiddels heb ik 2 powerplants bijgebouwd rond de accumulator lvl23 rechtsmidden. Ik zit nu op 490k/h en dat lijkt vooralsnog genoeg te zijn voor mijn main.

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 24-06-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Nolimit89 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 14:50:
Is dat veranderd dan? Dat was niet zo toen ik begon... Dus als ik het goed begrijp kun je maar beter PP om de accumulators plaatsen zelfs als ze dan geen crystals raken?
Die optimizer een keer geprobeerd, maar die maakte het alleen maar minder...
Ik weet niet op welke server jij speelt, maar door de race naar POI's is de balans nogal verpest in dit spel. Je moet nu zo snel mogelijk hoge level POI's binnenhalen anders blijf je achter. Dat houdt ook in dat je bases aan moet vallen die 6 levels boven je aanval zit. En de ene base is nou eenmaal moeilijker dan de andere base :(

De implementatie van POI's is gewoon zo bar slecht gedaan, dat je alle lage level POI's kunt dumpen, zolang je maar een hoog level behoudt. Als ze het effect van de POI nou zouden aanpassen aan de hoogste level speler in je alliance, dan gaat de "race" naar het midden van de map ook wat geleidelijker.

*EDIT*
Net de CNCopt addon weer eens geprobeerd. Viel geen eer te behalen. Alleen maar tienduizenden k's minder aan power.
Wil wel eens proberen om vooral de accumulators te upgraden, kijken of dat echt zo'n verschil maakt.
Maar de powerplants weghalen bij crystals om ze om te accumulator te zetten dat werkt niet. Dus wat dat betreft heb ik de basis wel goed staan. Stuur jouw cnc opt basis eens, ben wel benieuwd.

**edit2**
Een powerplant upgraden van lvl 29 naar 30 levert 8197 power extra op per uur.
Een accumulator upgraden van lvl 29 naar 30 met 1x lvl30, 2x lvl29 en 4x lvl27 levert grofweg 11k op

Dus in zekere zin klopt je stelling, ware het niet dat het alleen klopt als ze aan crystals staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Ossi op 25-06-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Voor dat soort dingen gebruik ik dus CNCOpt: klik bovenaan op dat delta-teken en houd shift ingedrukt om de ROI te zien per gebouw (hoe snel een upgrade zich terugverdient). Fel groen = goed, donkerrood = slecht. Ik upgrade steeds de powerplant of accumulator die zichzelf het snelst terugverdient en dat werkt vooralsnog prima.

En inderdaad, als je zorgt dat iedere accumulator zoveel mogelijk powerplants om zich heen heeft, werpt het upgraden van die dingen ook direct z'n vruchten af. Het maakt voor een accumulator niet uit of er een lvl1 of lvl31 powerplant naast staat, hij produceert extra per powerplant waar hij aan grenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
De accumulator zelf produceert niks.
Hij activeert alleen de continuous productie bij powerplants, het maakt dus niet uit hoeveel powerplants er om een accumulator staan, zolang de powerplants maar ergens aan een accumulator grenst.

Bij mijn weten heb ik dus nog steeds een goede indeling om zo optimaal mogelijk stroom te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ossi schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:54:
De accumulator zelf produceert niks.
Hij activeert alleen de continuous productie bij powerplants, het maakt dus niet uit hoeveel powerplants er om een accumulator staan, zolang de powerplants maar ergens aan een accumulator grenst.

Bij mijn weten heb ik dus nog steeds een goede indeling om zo optimaal mogelijk stroom te krijgen.
Ja, dat snap ik wel, maar het aantal gebouwen dat je kunt plaatsen is beperkt en het wordt steeds duurder om dat aantal uit te breiden. Daarom zeg ik dus: als je accumulators zo efficiënt mogelijk plaatst (lees: zoveel mogelijk powerplants om zich heen) heb je er meer profijt van. Je draait nml de redenatie nu om: vanuit de powerplant maakt het idd niet uit hoeveel powerplants er om een accumulator staan, maar de accumulator geeft wel degelijk meer voordeel als er veel powerplants omheen staan. Per powerplant geeft hij een bonus, dus je zou wel gek zijn als je hem maar aan 2-3 powerplants laat grenzen :)

Het boeit natuurlijk geen bal waar die extra productie uiteindelijk wordt weergegeven. Het is de accumulator die de extra productie mogelijk maakt, dus zeg ik dat die het produceert. Dat het bij de powerplant wordt vermeld is puur optisch.

Overigens heb _ik_ nooit beweerd dat jouw basis niet optimaal zou zijn :*

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 25-06-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Grrrrrene schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:05:
[...]

Ja, dat snap ik wel, maar het aantal gebouwen dat je kunt plaatsen is beperkt en het wordt steeds duurder om dat aantal uit te breiden. Daarom zeg ik dus: als je accumulators zo efficiënt mogelijk plaatst (lees: zoveel mogelijk powerplants om zich heen) heb je er meer profijt van. Je draait nml de redenatie nu om: vanuit de powerplant maakt het idd niet uit hoeveel powerplants er om een accumulator staan, maar de accumulator geeft wel degelijk meer voordeel als er veel powerplants omheen staan. Per powerplant geeft hij een bonus, dus je zou wel gek zijn als je hem maar aan 2-3 powerplants laat grenzen :)

Het boeit natuurlijk geen bal waar die extra productie uiteindelijk wordt weergegeven. Het is de accumulator die de extra productie mogelijk maakt, dus zeg ik dat die het produceert. Dat het bij de powerplant wordt vermeld is puur optisch.

Overigens heb _ik_ nooit beweerd dat jouw basis niet optimaal zou zijn :*
Ik snap wat je bedoelt, alleen vanwege de indeling van crystals kan het niet efficienter dan hoe het nu staat.
Het is efficienter om 8 powerplants aan crystals te hebben staan met 3 accumulators, dan 8 powerplants aan 1 accumulator zonder aan crystals te grenzen.

Maar mocht jij een efficientere opstelling kunnen maken in CnCopt, dan heb je mijn zegen :)
http://cncopt.com/sQj

**edit**
Grrrr, beetje je bericht editten he! :9
Klopt idd dat jij dat niet hebt gezegd, dat was Nolimit89

[ Voor 16% gewijzigd door Ossi op 25-06-2012 15:13 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Let op:
- Als iemand een beta key wilt vergeven meldt diegene zich hier wel, erom vragen is niet de bedoeling.