Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469677

Hello everyone, i have a Kingcom Joypad C81 8inch Tablet. Anyone can give here a link or procedure how can i upgrade this tablet to ICS4.0? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436749

@hcQd:
Bedankt, maar mijn laptop en computer kunnen om bepaalde redenen geen Linux draaien.

@ricardo70:
Bedankt, met root app delete lukte het prima, ik had voorheen andere apps geprobeerd, maar die werkten allemaal niet. Ik nam aan gat het op deze tablet niet kon. Ik wilde inverted versies van GMail, YouTube, etc. maar die hebben een andere signature, dus moest ik de apps verwijderen voor de andere kon installeren.

Kan ik trouwens de ROM van jgelauff ook via CWM flashen? Zoja, hoe zet ik de .img om naar een flashable .zip?
Ik hoop dat het kan, dat scheelt een hoop gedoe met draadjes :P

Alvast hartstikke bedankt voor de uitstekende feedback. :)

EDIT: Laat maar zitten, maar flashable zips zijn wel een tip voor toekomstige roms

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 436749 op 22-08-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-05 11:29
Dag beste mensen,

Wij hebben al een aantal maanden de de Xiron 8 in huis. (2x)
Ze werden door m'n zusjes niet meer gebruikt dus ik wilde er eens mee aan de gang gaan.
Ze waren uiteraard beide hartstikke leeg.

Beide aan de lader en na een tijdje kreeg ik er 1 aan.
Die viel na een paar uur uit..nu elke keer dat ik hem aan zet krijg ik 2 seconde het bootlogo en valt dan weer uit.
De andere wil na 3 dagen laden rubberhakken niet aan gaan.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt,
Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

xSmooth- schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:59:
Dag beste mensen,

Wij hebben al een aantal maanden de de Xiron 8 in huis. (2x)
Ze werden door m'n zusjes niet meer gebruikt dus ik wilde er eens mee aan de gang gaan.
Ze waren uiteraard beide hartstikke leeg.

Beide aan de lader en na een tijdje kreeg ik er 1 aan.
Die viel na een paar uur uit..nu elke keer dat ik hem aan zet krijg ik 2 seconde het bootlogo en valt dan weer uit.
De andere wil na 3 dagen laden rubberhakken niet aan gaan.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt,
Gr.
resetten via het kleine gaatje naast aansluiting van de lader.
Weet niet meer of het met de voeder aangesloten of zonder de voeding aangesloten moet dus probeer allebei.
Ik had een bug in 2.3 waarbij hij wel aangaf op te laden maar dat niet deed, na resetten deed hij het weer een tijdje goed. Onder 4.0 geen problemen met opladen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-05 11:29
Probleem opgelost!
Oplader leverde amper stroom.
Beide draaien nu op 4.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nou had de tablet van mn vriendin weer iets geks met het touchscreen. Bij aanraking van waar dan ook werd er ook constant aanraking rechtsonderin geregistreerd waardoor de notificaties constant omhoog en weer naar beneden gingen. Wederom opgelost na een factory reset in CWM recovery. Best gek probleem toch?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-05 13:26

Shuriken

Life is all about priorities

MaximusTG schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:10:
Nou had de tablet van mn vriendin weer iets geks met het touchscreen. Bij aanraking van waar dan ook werd er ook constant aanraking rechtsonderin geregistreerd waardoor de notificaties constant omhoog en weer naar beneden gingen. Wederom opgelost na een factory reset in CWM recovery. Best gek probleem toch?
Ik heb er hier ook last van. Bij mij is het als je rechts midden in het scherm iets aanraakt, dan wordt het menu geactiveerd. Na een factory reset lijkt het even weg te zijn.

Ik heb onder developer opties ook het vinkje aangezet, dat je grafisch ziet wat het touchscreen registreerd. Daar zie je duidelijk dat het niet goed gaat. Ik ga em denk ik terug brengen, voordat de garantie verlopen is.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479202

Beste forum,

ik ben in bezit van xiron 10 android 4.0 ATP7659 probleem met Ziggo ,heb superuser en probeer unroot te vinken,maar dat houd die niet vast,wat kan ik nu nog doen om ziggo draaiend tekrijgen !!! ik ben geen techneut op dit gebied,maar meschien kan iemand mij antwoord geven.alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-05 13:26

Shuriken

Life is all about priorities

Anoniem: 479202 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:24:
Beste forum,

ik ben in bezit van xiron 10 android 4.0 ATP7659 probleem met Ziggo ,heb superuser en probeer unroot te vinken,maar dat houd die niet vast,wat kan ik nu nog doen om ziggo draaiend tekrijgen !!! ik ben geen techneut op dit gebied,maar meschien kan iemand mij antwoord geven.alvast bedankt
Wat waarschijnlijk een goede tip voor je is; is in het juiste topic posten >:)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-03 20:45
In het topic van het grotere broertje hebben ze een rom met Jelly Bean, is er iemand hier al mee bezig geweest voor 8 inch tablet?

Deze rom is gebasseerd op het werk van OMA op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-03-2018
Shuriken schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:56:
[...]

Ik heb er hier ook last van. Bij mij is het als je rechts midden in het scherm iets aanraakt, dan wordt het menu geactiveerd. Na een factory reset lijkt het even weg te zijn.

Ik heb onder developer opties ook het vinkje aangezet, dat je grafisch ziet wat het touchscreen registreerd. Daar zie je duidelijk dat het niet goed gaat. Ik ga em denk ik terug brengen, voordat de garantie verlopen is.
Ik heb dit een keer gehad , verdween weer na het terug flashen van een 2.x rom.
Heb vervolgens weer een nieuwere rom erop gezet en nu is er niks meer aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samor
RogierE schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:25:
In het topic van het grotere broertje hebben ze een rom met Jelly Bean, is er iemand hier al mee bezig geweest voor 8 inch tablet?

Deze rom is gebasseerd op het werk van OMA op XDA.
interessant; onze tablet wordt (nu) ook genoemd in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 449123

Samor schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:14:
[...]

interessant; onze tablet wordt (nu) ook genoemd in dat topic.
JB werkt op de Xiron 8 heb zelf het een en ander gedowload van XDA en heb het nu werkend op mijn tablet (atp7483) even het hele topic van OMA doorlezen dan kom je er wel.
Download eerst de Oma_Odys_Loox_JB_4.1.1_v1.2.2a en de kernel kernel_308_excellent_8_atp7483_2p_xirion
na het Flashen eerst het volgende bestand uitvoeren in CWM Oma_JB_v1.1_Format_NAND
En deze Oma_JB_Modell_fix_iTab deze heb je nodig voor auto rotatie te fixen
De tablet zal starten als een TomTec maar er is vast wel iemand het boot logo en animatie kan aanpassen voor Xiron, alles werkt goed tot nu toe en mijn tabletje werkt beter dan hij ooit deed
Scherm gevoeligheid is ook perfect OMA you are the best _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Gr Davito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
@Davito, dat is de 2 punts versie of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@RogierE
Jawel goed gezien , maar er is ook een kernel voor de 5p
Is het proberen waard tot nu toe loopt alles op rolltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418155

Anoniem: 449123 schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:09:
[...]

JB werkt op de Xiron 8 heb zelf het een en ander gedowload van XDA en heb het nu werkend op mijn tablet (atp7483) even het hele topic van OMA doorlezen dan kom je er wel.
Download eerst de Oma_Odys_Loox_JB_4.1.1_v1.2.2a en de kernel kernel_308_excellent_8_atp7483_2p_xirion
na het Flashen eerst het volgende bestand uitvoeren in CWM Oma_JB_v1.1_Format_NAND
En deze Oma_JB_Modell_fix_iTab deze heb je nodig voor auto rotatie te fixen
De tablet zal starten als een TomTec maar er is vast wel iemand het boot logo en animatie kan aanpassen voor Xiron, alles werkt goed tot nu toe en mijn tabletje werkt beter dan hij ooit deed
Scherm gevoeligheid is ook perfect OMA you are the best _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Gr Davito
Zou je een kleine howto kunnen maken hoe het flashen in z'n werk gaat? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418155 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:36:
[...]

Zou je een kleine howto kunnen maken hoe het flashen in z'n werk gaat? _/-\o_
@ Davito

Een howto zou erg helpen. Ik heb vrijwel het hele topic gelezen op XDA en snap nog niet hoe ik het moet flashen. Bovendien kan ik geen rkflashtool voor windows vinden, alleen linux en mac. Please share your wisdom with us (en een link of hint naar rkflashtool :P ) A little help would be much appreciated _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samor
Werkt inderdaad, mooie rom van "Oma" :-)
Daar gaan we eens even mee spelen.

Bedankt Davito, voor de instructies.
Voor degenen die er niet uitkomen zal ik vandaag of morgen wel wat instructies schrijven, maar om kort te zijn: alles wat je nodig hebt (inclusief tools) kun je in dat topic vinden. Volg ook precies op wat Davito heeft gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal binnekort alles in een paketje zetten en ergens online posten iemand een voorstel welke fileserver te gebruiken??
Hieronder de link voor RKandriond met dit tooltje kun je alles in je xiron8 flashen
http://hotfile.com/dl/149406119/0f66130/RKAndroid_v1.29.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Word de tablet er ook nog wat sneller van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samor
Ja, het lijkt allemaal net wat vlotter te gaan. Wat ook helpt is dat deze rom de externe sd kaart als "nand" mount (mits je een snelle kaart hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Davito
Bedankt voor het posten van de tools, het blijkt gewoon met de rom verpakt te zijn :p

Het flashen is toch wat moeilijker dan ik had gedacht. Hoe krijg ik de tablet in de juiste fash mode? Ik heb M, 5DC, USB, reset geprobeerd, maar wanneer ik erase idb klik krijg ik de melding dat het is mislukt. Een tutorial van het flashproces wordt zeer op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Handleiding voor het flashen kun je terugvinden in het tomtec 10 forum. Hoe je de tablet in flash mode krijgt wijkt wel af. Dit staat wel in handleiding van tomtec geloof ik. Dat staat hier beschreven. Heb je al wel de USB drivers geïnstalleerd? En druk je wel in het juiste gaatje. Dus niet die van microfoon.

[ Voor 39% gewijzigd door RogierE op 11-11-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RogierE schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:01:
Handleiding voor het flashen kun je terugvinden in het tomtec 10 forum. Hoe je de tablet in flash mode krijgt wijkt wel af. Dit staat wel in handleiding van tomtec geloof ik. Dat staat hier beschreven. Heb je al wel de USB drivers geïnstalleerd? En druk je wel in het juiste gaatje. Dus niet die van microfoon.
Ik heb eerder de drivers voor de tablet geinstalleerd toen ik een rom flashte via rkdivicemanage. Ik neem aan dat ik dan niet opnieuw drivers hoef te installeren. Ik voer de plugs naar mijn weten goed in, M knop indrukken, 5DC erin, USB erin en dan reset. In rkandroid zegt ie overigens wel Found RKAndroid Loader Rock USB. Ik voer de bestandslocaties in en klik op Erase IDB. Rechts staat er INFO: start to erase idb en INFO: lower format waarna ik de errors krijg; ERROR: lower format failed ERROR: erase idb failed. Als ik daarna Loader aanvink en op Run klik krijg ik de melding INFO: start to test device, ERROR: device test failed, ERROR: run failed. Ik heb geen idee wat ik fout doe.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 436749 op 11-11-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Er was toch ook nog een RockchipBatchTool, die kun je gebruiken om te flashen? Wie weet werkt dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Belangrijk is om RKandriod te starten als ADMIN dus met rechter muis knop aankliken en dan kiezen voor als adminstrator uitvoeren.
Alle tools rom kernel in de zelfde map plaatsen en rkandriod startern de juiste kernel en image kiezen de rest laten staan
tablet uitschakelen usb erin en lader aansluiten daarna het return knop indrukken en hoeden en een keer resetten je kan daarna erase dbase doen etc etc.
Dit is een zeer sumiere omschrijving voor mensen die dit nooit doen ,die kunnen beter wachten op een goede patch die alles automatich doet, flashen op eigen risico succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartinator
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-05-2024
Hoi iedereen,
We kochten zonet een Tomtec excellent8 tablet (ATP7658).
Leuke tablet, leuke prijs :-)
Maar ik merkte dat er enkele apps wel op geinstalleerd kunnen worden, maar opstarten lukt niet.
Bvb: Angry Birds Space en Angry Birds Star Wars.
Het scherm wordt even zwart, en dan zit je terug op het home scherm.

Enkele vraagjes:
1) is hier een oplossing voor zonder custom rom?
2) is het probleem weg als ik een custom rom zou installeren?
3) kent iemand een werkende link naar de laatste rom voor de 7658? De links op de eerste pagina en pagina 96 zijn dood :-(

Al bedankt voor jullie reacties :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo70
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-11-2023
Hallo mede tweakers ik heb ook de10 inch het flashen naar jb is goed gelukt.
Maar bij XDA zoeken naar de juiste rom voor de 8inch gaat me niet goed af .
Hallo davito33 zou jij dat paketje van jouw nog willen uploaden .
Dat zou echt top zijn alvast bedankt gr Ricardo70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467291

Hey allemaal,

Ik heb even wat hulp nodig, paar maanden geleden heb ik mijn tomtec 8 geflashed met ICS. Nu heb ik ook het pakketje van OMA (XDA) gedownload en wil hem flashen naar JB. Nu het probleem...
Ik krijg geen rkdevice te zien in apparaatbeheer. Dus kan ook niet met rkdevicemanager werken, want die vind hem niet. Iemand suggesties???

groeten

D

Het is gelukt, alleen nu een ander probleem. Ik heb het geflashed met de verkeerde kernel. Nu kan ik wel op starten en zo. Alleen werkt de touch functie niet en kan ik hem dus ook niet in usb foutopsporing zetten.
Hoe moet ik hem nou opnieuw Flashen??? :'( :'( :'(

PLease Help !!!!!!

gr, D

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 467291 op 25-11-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467291 schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:33:

Het is gelukt, alleen nu een ander probleem. Ik heb het geflashed met de verkeerde kernel. Nu kan ik wel op starten en zo. Alleen werkt de touch functie niet en kan ik hem dus ook niet in usb foutopsporing zetten.
Hoe moet ik hem nou opnieuw Flashen??? :'( :'( :'(

PLease Help !!!!!!

gr, D
Een computermuis aansluiten op je usb zou ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samor
Omdat ik enkele crashes gehad heb met de Jellybean rom van OMA als ik de tablet uit zijn "slaapstand" haal (verder een prima rom, daar niet van), ga ik er weer een 4.x rom op flashen (de roms van jgelauff en birdieb lijken net wat stabieler te zijn). De tab gaat namelijk naar een familielid (ik ben zelf onlangs overgestapt op de Nexus 7) en dan lever ik hem graag stabiel af :)

Dank aan birdiebnl, jgelauff, catr, rtunru en davito33, ik heb vele uurtjes plezier gehad met deze tablet en het uitproberen van nieuwe custom roms was altijd weer een leuk avontuur :)

Tot ziens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen bij wie het niet wil lukken of nog niet helemaal weg zijn het flashen van de tomtec 8 tablet, heb ik hier een simpele "how to" gemaakt...

Voorbereidingen:
1. Download ergens de ROM Jelly bean, bij voorkeur die van OMA van XDA developers.Hier
2. Download de MODELLfix. Hier
3. Download de JUISTE Kernel. Ik gebruik de kernel_308_excellent 8_atp7658_5p_xirion te downloaden van XDA.Hier. Pak deze uit waar je hem zo kunt vinden.
4. Download de NANDfix. HIer
5. Pak de Jelly Bean ROM uit met 7z compressor. In deze download zitten automatisch alle benodigede ROMS, maar ook RKandroidtool, die je nodig hebt om te flashen.
6. Kopieer de NANDfix en de MODELLfix naar de microSD kaart, en stop die daarna in je tablet.

Het Flashen...

A. Zet de tablet in USB foutopsporing onder opties voor ontwikkelaars die je kan vinden in je instelingen menu.
B. Haal alle stekkers uit de tablet.
C. Druk om de "M" knop boven op je tablet en laat deze niet los.
D. sluit de usb aan op je computer
E. Prik met een paperclip of coctail prikker of iets anders wat klein en scherp genoeg is op de reset knop. deze bevindt zich tussen de powerknop en de AC ingang.
F. Laat de "M" knop en de reset knop los. De tablet zal nu in "Loader Mode" moeten staan. En zal gaan vragen om drivers als deze nog niet geinstalleerd zijn op je pc. om drivers te installeren ga je naar apparaatbeheer en je met recht op het icoontje met de gele uitroepteken. klik dan op drivers installeren en kies de map waar deze instaan. Daarna zal hij een RK29 device herkennen.
G. Start RKandroidtool doormiddel van de rechtermuisknop te klikken en dan openen als administrator met links. Er zal nu moeten staan "Found one Loader device". zo niet, dan heb je het niet goed gedaan.
H. Als alles goed is, klik je op EraseIDB. dit duurt een minuutje ofzo.
I. Je hoeft verder niets met de instellingen te doen behalve 1 ding, en dat is de Kernel veranderen, dit doe je door te kiezen waar je hem hebt uitgepakt zie punt 3.
J. Nu de juiste Kernel er in staat kan je gaan flashen. Klik op Run. dit duurt ongeveer 5 minuutjes. Als hij klaar is zal de tablet rebooten in Clockworkmod.
K. Nu hij in CWM staat kan je navigeren in het menu met volume knoppen en de powerknop. zoek de NANDfix en druk dan op de powerknop, ga naar "yes, install NANDfix" en druk op de powerknop.
L. Als de NANDfix in geinstalleerd doe je het zelfde met MODELLfix.
M. Als deze is geinstalleerd dan ga je naar "reboot device" en druk je op de power knop. De tablet zal dan opnieuw rebooten en dan...

Veel plezier!!! :P :P :P :P

Als er dingen zijn die niet kloppen of je weet iets beters laat het gerust weten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2024
Krijg die stomme driver maar niet geinstalleerd: staat nu in computerbeheer: Excellent8. Als ik vervolgens stuurprogrammas bijwerken doe en naar de map met driver doe ( rockusb drivers ) dan installeert hij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edwinl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:08:
Krijg die stomme driver maar niet geinstalleerd: staat nu in computerbeheer: Excellent8. Als ik vervolgens stuurprogrammas bijwerken doe en naar de map met driver doe ( rockusb drivers ) dan installeert hij niks.
Dat probleem heb ik dus ook gehad. Zodra hij dit aangeeft, heb je hem dan in loadermode gezet? zonee moet je dit eens proberen. En anders net als wat ik zelf deed veel proberen. En uiteindelijk lukt het.[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
Anoniem: 467291 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 18:33:
[...]
Dat probleem heb ik dus ook gehad. Zodra hij dit aangeeft, heb je hem dan in loadermode gezet? zonee moet je dit eens proberen. En anders net als wat ik zelf deed veel proberen. En uiteindelijk lukt het.[
Loader mode = M, usb, reset knop en aanknop toch? ( k heb firmware van jgelauff er al eens opgezet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edwinl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 19:25:
[...]

Loader mode = M, usb, reset knop en aanknop toch? ( k heb firmware van jgelauff er al eens opgezet )
Ja klopt helemaal, Maar als je al eenmaal firmware geflashed hebt van jgelauff, dan moet je die drivers al geinstalleerd hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
Anoniem: 467291 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:16:
[...]

Ja klopt helemaal, Maar als je al eenmaal firmware geflashed hebt van jgelauff, dan moet je die drivers al geinstalleerd hebben ;)
was voordat ik mijn pc opnieuw geïnstalleerd had ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edwinl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:18:
[...]

was voordat ik mijn pc opnieuw geïnstalleerd had ! :p
Op die fiets...

Geeft windows, zodra je de tablet in loader mode zet, een RKdevice aan? zo nee, raad ik aan(werkte bij mij ook) op het moment van het in Loader mode zetten, dan direct je driver installeren. Bij mij zelf duurde het ook een x of 100 voordat het eindelijk eens werkte 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
k heb m net in loader mode gekregen door: M toets, + power.. verder niets.
nu geflasht en OMA staat er op! Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edwinl schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:27:
k heb m net in loader mode gekregen door: M toets, + power.. verder niets.
nu geflasht en OMA staat er op! Ben benieuwd!
He das wel gek!!!
Ik heb dat een keer gehad met het flashen van ICS, om op nieuw te flashen moest ik dus M + usb + reset + power doen, Daarna deed hij pas wat.

8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
trouwens: fijne rom :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438774

Is er nog iemand die beschikt over de origenele firmware 2.3 voor de 8 inch xiron of tomtec???

Ik heb de oude per ongeluk de 2.3 versie weggegooid, maar ik heb die nodig om te kijken waarom toen wel de dongel het deed, en met ics en jelly Bean niet meer.

b.v.d.
kakie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438774

Als iemand nog interesse heeft in een xiron 8 inch hoes met toetsenbord, die heb ik nog te koop voor 15 euro. Ik heb mijn 8 inch een tijdje geleden omgeruild voor een 10 inch tablet, dus vandaar dat ik nog dat toetsenbord heb, werkte perfect op mijn 8 inch tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iedereen bedankt, die uitleg heeft gegeven over het flash proces. Het is mij ook uiteindelijk gelukt, Ik heb alleen een andere kernel gebruikt; kernel_308_ds803_pipo_2
In de tut van DSAMR wordt kernel_308_excellent 8_atp7658_5p_xirion gebruikt. Ik heb een Xiron ATP7483, kan ik dan ook DSAMR's opgegeven kernel gebruiken? Zo ja, heb ik dan ook 5-punts multitouch?

Gr. YESP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
Iemand enig idee hoe je de originele android 4 er weer op zet van tomtec? hij moet voor garantie terug.. denk niet dat ze het leuk vinden als oma er op staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426839

Edwinl schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:38:
Iemand enig idee hoe je de originele android 4 er weer op zet van tomtec? hij moet voor garantie terug.. denk niet dat ze het leuk vinden als oma er op staat!
Hier staat de 4.0 firmware.
http://www.xiron.eu/pages...8-android-2.3-atp7483.php

Ik heb deze zonet ook moeten flashen wegens defect.
Maar het is me niet gelukt om het bootlogo terug origineel te krijgen van xiron. Hij blijft nu tomtec tonen. Iemand een idee hoe ik hier terug xiron van kan maken ?
(blijkbaar is de officiele xiron download een firmware met tomtec logo, dus geen probleem voor de garantie)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 426839 op 22-01-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500113

Hoi allemaal, wie o wie kan me helpen voordat ik het tablet dadelijk al naar buiten smijt :P

Ik probeer al sinds vanmiddag om de officiële versie van android 4.0 op mijn xiron 8"excellent te krijgen.
Ik heb alles gedaan zoals xiron vermeldt in de handleiding, maar het mag niet baten.
Inmiddels herkent mijn laptop het apparaat wel (RK29). Maarrrrr, het probleem: de batch tool die op de website staat herkent het apparaat niet. Er zou ergens een groen vakje moeten gaan branden in het programma, maar mooi niet dus.

Iemand?
Groetjes, Melanie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
Heb je de rkbatchtool wel als administrator gestart? Dit zie je makkelijk over het hoofd.

Met welke windows versie probeer je dit te doen?

Ik zie trouwens dat de stappen uit de handleiding net iets afwijken tov het tweakers forum van het grotere broertje (de Ultimate 10). Dit zijn de stappen van de Ultimate 10 volgens het tweakers forum:
  1. zorg dat je tablet is opgeladen.
  2. zet je tablet uit
  3. download rkbatchtool
  4. download via de keuze lijst hieronder een versie van de rom.
  5. pak beide uit.
  6. sluit de usb kabel aan op je pc.
  7. houd esc ingedrukt en sluit de usb kabel aan op het tablet.Dit is voor de Excellent de M toets en het prikken in de reset opening.
  8. als je dit nog nooit gedaan hebt zal je pc gaan vragen om drivers.
  9. deze kun je hier downloaden.
  10. als alles is goed gegaan dan heb je nu een RK29 Device
  11. start dan rkbatchtool op (als administrator)
  12. als het goed is er 1 vakje groen (anders is tablet niet goed aangesloten op pc of drivers zijn niet geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Gisteren per ongeluk op het tabletje gaan staan. Nu en scheurtje in het glas linksonder, verders werkt ie nog.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v156/pinobot/krak_zps21f67d65.jpg
Iemand nog een tabletje nodig voor onderdelen of projectje?

• RogierE
@pinobot, ik heb wel interesse aangezien ik niet mag experimenteren met mijn vrouw der tablet. Dit zou een uitkomst zijn. Kun je me een pm (private mail) sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwilkoituh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 23:38
Even iets anders, weet er iemand hoe je een hard reset doet bij de XiRON?
Ik heb hem namelijk gisteren geroot maar wel de 2.3.4 officiele rom erop gezet via de update tool.

Alleen ik wilde hem net in de Flash mode zetten (wat niet is gelukt) maar nu start hij niet meer door.
Ik kan nu ook niet meer via die update manier de rom resetten :(

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierE
In dat gaatje prikken met een paperclip, is toch een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:11
Ik heb ook een xiron en vanavond ff wezen spelen..
Met stukjes gequote van DSAMR, bedankt.

Android 4.1.1 van OMA erop gezet:

Downloaden:
1. 4.1.1 v1.2.4a: download http://crewrktablets.arctablet.com/?wpfb_dl=639
2. download voor de atp7483 excellent 8' 2p multitouch tablet deze:
http://crewrktablets.arctablet.com/?wpfb_dl=152
[s]
3.Download de MODELLfix.
http://crewrktablets.arctablet.com/?page_id=249 behorend bij jouw tablet. Voor een Xiron 8 is er geen modelfix aanwezig, je tablet zal na deze flash dan ook een tomtech/loox worden :P
4. Download de NANDfix.
http://forum.xda-develope...ntid=1352054&d=1348522974
5. Pak de Jelly Bean ROM uit met 7z compressor. In deze download zitten automatisch alle benodigede ROMS, maar ook RKandroidtool, die je nodig hebt om te flashen.
6. Kopieer de NANDfix en de MODELLfix naar de microSD kaart, en stop die daarna in je tablet.

INSTALLEREN:
A. Zet de tablet in USB foutopsporing onder opties voor ontwikkelaars die je kan vinden in je instelingen menu.
B. Haal alle stekkers uit de tablet.
C. sluit de usb aan op je computer
D. Druk om de "M" knop boven op je tablet en laat deze niet los.
E. Druk terwijl je M knop vasthoudt de power knop in. Als het goed is gaat je windows nu mekkeren over drivers.
F. Om drivers te installeren ga je naar apparaatbeheer en je met recht op het icoontje met de gele uitroepteken. De drivers zijn te vinden door de rom van OMA uit te pakken, onder het mapje 'drivers' -> klik dan op drivers installeren en kies de map waar deze instaan. Daarna zal hij een RK29 device herkennen.
NB: in windows xp werd mijn device niet herkend na het installeren. Lostrekken van usb kabel,en opnieuw usb inpluggen IN EEN ANDERE PORT en vervolgens weer M+power (LET OP: DRUK MEER DAN 5SEC IN ANDERS DISCONNECT IE GELIJK) indrukken werkte wel.
G. Start RKandroidtool (ook bij de rom van OMA bijgevoegd) doormiddel van de rechtermuisknop te klikken en dan openen als administrator met links. Er zal nu moeten staan "Found one Loader device". zo niet, dan heb je het niet goed gedaan.
H. Als alles goed is, klik je op EraseIDB. dit duurt een minuutje ofzo.
I. Je hoeft verder niets met de instellingen te doen behalve 1 ding, en dat is de Kernel veranderen, dit doe je door te kiezen waar je hem hebt uitgepakt zie punt 3.
J. Nu de juiste Kernel er in staat kan je gaan flashen. Klik op Run. dit duurt ongeveer 5 minuutjes. Als hij klaar is zal de tablet rebooten in Clockworkmod.
K. Nu hij in CWM staat kan je navigeren in het menu met volume knoppen en de powerknop. zoek de NANDfix en druk dan op de powerknop, ga naar "yes, install NANDfix" en druk op de powerknop.
L. Als de NANDfix in geinstalleerd doe je het zelfde met MODELLfix.
M. Als deze is geinstalleerd dan ga je naar "reboot device" en druk je op de power knop. De tablet zal dan opnieuw rebooten en dan...

[ Voor 7% gewijzigd door FitTiv op 31-03-2013 23:22 . Reden: stom, verkeerde kernel geflashed...het is laat.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytrinity
  • Laatst online: 09-02 11:45
Voor de mensen die een tablet hebben waarop sommige Angry Birds spellen op zwart gaan: http://www.mytrinity.nl
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
is dat de laatste? ik heb v.1.2.2a er op staan en deze reboot af en toe.
ik kan zelf niet echt wijs worden uit al die versies van oma!:P ( zie al een 1.3 etc. )

[ Voor 19% gewijzigd door Edwinl op 22-05-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426839

Ik vind het gek dat deze tablet nog altijd nieuw te koop is aan ongeveer hetzelfde bedrag in de Blokker.
Je zou zeggen dat ze na een jaar het model toch eens upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilko73
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-04 11:08
Zo, even stof afblazen hier.

ten eerste: Hoi!
Ik ben Hilko.

Ja, ik ben een noob met android, maar ik leer snel.
Ja, ik heb een excellent8 tablet.
Ja, ik wil er een custom ROM op hebben.
Ja, ik heb al (heel erg veel!) informatie gelezen in dit topic...

Nee, ik krijg de driver voor Windows niet aan de gang.

Verzoek: kan iemand nogmaals de ROM die rtunru (spel ik het goed? Ik bedoel Rob) ooit heeft gepost. Die post is (uiteraard) niet meer actief.
Het gaat om de ROM die als img vanuit de root geïnstalleerd kan worden.

Ik hoop echt dat iemand helpen kan, ik ben er nu al 4 dagen mee bezig... _/-\o_

Mijn dank grenst, vandaag aan hondsdolheid ;)

[edit] de brdiebnl 4.04 rom draait hier nu... En goed! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door hilko73 op 03-03-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Ook ik heb een RK2918 tablet, de DIFRNCE M803HC. Hoe en wat ik ook probeer, rooten, updaten of wat dan ook, niets lijkt te lukken omdat ik geen toegang heb tot de tablet.

De versie die ik heb, heeft wel HDMI. Zou het mogelijk zijn om de tablet te rooten? Moet ik hiervoor de optie met het ingedrukt houden van de reset-button gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 450974

Ok, ik ben al de hele nacht bezig met dit draadje te lezen en kom er echt niet meer uit.
Ik heb een Tom-Tec Excellent 8" met de custom rom van Birdie (4.0.3).

Ik wil er graag een nieuwe op, misschien wel Jelly Bean. Maar ik heb het volgende probleem. Iedere keer ik via de loader mode de tablet aansluit op mijn laptop (Win 8.1) krijg ik de melding dat de usb-verbinding niet herkend wordt en dat er een storing optrad. In de device manager staat er een geel uitroepteken bij het usb-gebeuren, maar ik slaag er op geen enkele manier in om een driver te installeren. Heb al echt heel wat verschillende dingen geprobeerd en zit nu bijna aan het einde van mijn Latijn.

Wie o wie helpt me terug op weg? |:(
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste