Ik vind het erg aardig van je, maar volgens mij doe ik niks verkeerd. Heb je een idee dan van waar het misschien aan kan liggen?derdappie schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:03:
[...]
Ik heb mijn albums ook in mappen, en deze staan verspreid tussen de verschillende harddisks. Geen enkel probleem met indexeren of Zune. Als je wilt kan ik je eventueel helpen met het instellen van Zune op je PC, bijvoorbeeld via teamviewer.
Even voor de goede orde. Je moet niet alle albums apart gaan toevoegen, maar gewoon de bovenliggende map toevoegen aan die lijst. Het werd jij niet echt duidelijk of je dat ook echt deed, maar ik kan me voorstellen dat de software niet overweg kan met 20+ directories om te indexeren in die lijst.
Anoniem: 379258
Deed ik niet, maargoed. Hij lijkt nu wat te zijn bijgedraaid want toen ik em net opstartte begon die met de goede mappen.
Nu weer iets vaags. Net via de Zune marketplace Monopoly gekocht. Hij zegt dat het betaald is en dat het op mn telefoon is gezet enzo. Maar als ik op mn telefoon kijk, zie ik hem dr niet op staan.
Nu weer iets vaags. Net via de Zune marketplace Monopoly gekocht. Hij zegt dat het betaald is en dat het op mn telefoon is gezet enzo. Maar als ik op mn telefoon kijk, zie ik hem dr niet op staan.
[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 379258 op 06-12-2011 18:56 ]
Wellicht een domme vraag, maar je kijkt toch wel in de xbox live tile?
Soms duurt het ook gewoon heel even voor het er op staat (draadloos sync iig wel).
Soms duurt het ook gewoon heel even voor het er op staat (draadloos sync iig wel).
Anoniem: 379258
Heb em nu toch binnen. Wou hem via de market op mn mob nog een keer gaan downloaden en toen zei die dak em al had gekocht. Toen hoefde ik em alleen nog te installeren. Beetje vage manier van doen.
Als je een goede MP3 tagger wilt probeer eens MP3Tag (http://www.mp3tag.de/en/). Gebruik hem zelf ook, werkt heerlijk. (En Zune btw ook
)
Anoniem: 342067
ik probeer zune op mijn computer te installeren, ik download van de zune site de exe file, open het, vul in dat ik alles accepteer, hij gaat dan zoeken naar updates om te downloaden, ik zie de stipjes knipperen, en dat blijft hij uren doen, zonder dat er iets gebeurt, iemand een idee?
Firewall probleem?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Anoniem: 342067
uitgezet, niet geholpenCAP-Team schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:03:
Firewall probleem?
Op mijn laptop kreeg ik Zune via Windows Update aangeboden. Vond het een beetje agressief, want het verbetert Windows zelf totaal niet, maar misschien kun je kijken of je hem zo kunt binnen halen?
Anders kun je nog de installatie als Administrator uitvoeren, het bestand opnieuw downloaden of het op een andere pc proberen, om er zeker van te zijn dat het aan jou ligt en niet aan het bestand/Zune zelf.
Uitvoeren als administrator? Zune.exe (of hoe het ook heet) rechts muisklikken en dan die optie kiezen.Anoniem: 342067 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:45:
ik probeer zune op mijn computer te installeren, ik download van de zune site de exe file, open het, vul in dat ik alles accepteer, hij gaat dan zoeken naar updates om te downloaden, ik zie de stipjes knipperen, en dat blijft hij uren doen, zonder dat er iets gebeurt, iemand een idee?
Zune wilde bij mij ook voor geen meter installeren, maar dat was toen de oplossing.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Via WU worden ook optionele software aangeboden die de gebruikservaring van de computer kunnen verhogen (bijv. dat live gedoe). Eigenlijk alles dat ze niet rechstreeks in Windows mogen proppen van de EUWingsOfFury schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:38:
[...]Op mijn laptop kreeg ik Zune via Windows Update aangeboden. Vond het een beetje agressief, want het verbetert Windows zelf totaal niet, maar misschien kun je kijken of je hem zo kunt binnen halen?
Morgen krijg ik mijn Nokia Lumia 800 binnen
en vanavond ben ik alvast bezig geweest om een live id aan te maken en zune te installeren zodat ik morgen lekker kan gaan spelen. Het enige wat me niet lukt is mijn creditcard informatie toevoegen zodat ik ook apps kan kopen in Zune. Ik heb het geprobeerd met 2 verschillende kaarten, mastercard en visa, en via zune, zune.net en microsoft billing. Krijg steeds de foutmelding dat de creditcard informatie niet klopt
. Nou heb ik beide creditcards al een aantal jaren en ook genoeg gebruikt voor online betalingen etc dus iets gaat er fout maar wat? Hebben mensen hier eerder problemen mee gehad?
Het adres, kaartnummer, security code, naamgeving etc heb ik al een paar keer gecontroleerd dus dat kan het niet zijn. Op billings word aangegeven dat je een creditkaart kan toevoegen dmv het kiezen van een andere betaaloptie bij de betalingsopties die je wel hebt maar..... die optie heb ik helemaal niet. Op het moment heb ik alleen prepaid codes en microsoft points als betalingsmogelijkheid en bij beide verschijnt geen mogelijkheid om een andere betalingsmethode te selecteren.
EDIT: via zune.net krijg ik nu alleen de melding 'fout. probeer het later opnieuw' dus hoop dat het woensdag wel lukt.
EDIT2: Vandaag via de pc weer niet gelukt maar zodra ik mijn telefoon binnen had een app op de telefoon gekocht en daar word mijn cc wel geaccepteerd
. Hij verschijnt nu ook in zune, zune.net en billings. Geen idee waarom die sites van microsoft zo moeilijk doen.
Het adres, kaartnummer, security code, naamgeving etc heb ik al een paar keer gecontroleerd dus dat kan het niet zijn. Op billings word aangegeven dat je een creditkaart kan toevoegen dmv het kiezen van een andere betaaloptie bij de betalingsopties die je wel hebt maar..... die optie heb ik helemaal niet. Op het moment heb ik alleen prepaid codes en microsoft points als betalingsmogelijkheid en bij beide verschijnt geen mogelijkheid om een andere betalingsmethode te selecteren.
EDIT: via zune.net krijg ik nu alleen de melding 'fout. probeer het later opnieuw' dus hoop dat het woensdag wel lukt.
EDIT2: Vandaag via de pc weer niet gelukt maar zodra ik mijn telefoon binnen had een app op de telefoon gekocht en daar word mijn cc wel geaccepteerd
[ Voor 14% gewijzigd door gws24 op 28-12-2011 12:39 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik heb constant dat Zune opstart zonder dat ik m'n telefoon inplug. Vind het nogal irritant worden. Heb vinkje bij instellingen uitgezet dat het moet opstarten bij verbinding met compatible apparaat. Weet iemand hoe dit kan?
"spontaan" opstarten of bijvoorbeeld als je je systeem opnieuw opstart? Dat laatste zou kunnen betekenen dat hij i de automatisch opstarten lijst terecht is gekomen. Ik weet niet of dat nog steeds een apart mapje in het startmenu is, maar anders kan je via start -> uitvoeren -> msconfig zien welke programma's er bij het opstarten van Windows automatisch meegestart worden.
Spontane starts lijken mij heel bijzonder. Geen idee wat dat zou kunnen zijn.
Wireless sync aanstaan toevallig? Dan gaat ie na 15 minuten als de phone aan het stroom ligt automatisch syncen en wordt Zune opgestart.PaT schreef op donderdag 29 december 2011 @ 07:38:
"spontaan" opstarten of bijvoorbeeld als je je systeem opnieuw opstart? Dat laatste zou kunnen betekenen dat hij i de automatisch opstarten lijst terecht is gekomen. Ik weet niet of dat nog steeds een apart mapje in het startmenu is, maar anders kan je via start -> uitvoeren -> msconfig zien welke programma's er bij het opstarten van Windows automatisch meegestart worden.
Nee echt spontaan opstarten. Ik heb wireless sync aanstaan, maar hij start ook op als ik m'n telefoon helemaal niet ben op aan 't laden
Ken het verschijnsel, bij mij start Zune ook ongevraagd op, telefoon niet aan de oplader...lucash schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:14:
Nee echt spontaan opstarten. Ik heb wireless sync aanstaan, maar hij start ook op als ik m'n telefoon helemaal niet ben op aan 't laden
Ik heb nog nooit zoiets gezien eerlijk gezegd.
Draai het proces 'ZuneLauncher' eens de nek om. kijken of dat helpt.
Draai het proces 'ZuneLauncher' eens de nek om. kijken of dat helpt.
Anoniem: 439055
Er is een manier om content op je Lumia te krijgen zonder Zune. Vrij eenvoudig ook. Zune vind ik ook in 1 woord rotzooi.
http://mynokiablog.com/20...torage-on-your-lumia-800/.
Tsja, een vervanger van Zune is het zeker niet. In Zune moet je even de mapjes instellen die je wilt syncen met je tel, vervolgens kun je ALLES in Windows regelen zonder Zune, daarna start je Zune op, tel aan je pc, en hij synced alles.Anoniem: 439055 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:34:
Er is een manier om content op je Lumia te krijgen zonder Zune. Vrij eenvoudig ook. Zune vind ik ook in 1 woord rotzooi.
Behalve dus dat je Zune aan moet zetten heeft het niks met je bestanden te maken. Sterker nog, Zune zorgt er juist voor dat alles werkt op je tel door video's te converten. En Zune zorgt ervoor dat muziek, plaatjes en foto's allemaal in de goede mappen terecht komen, ipv dat je dat zelf moet gaan uitzoeken.
Mass storage is alleen handig als je je tel als USB opslag wilt gebruiken, verder voegt het niks toe. En voor USB opslag hebben we USB sticks die veel meer GB's bevatten dan de Lumia, dus ik snap het nut niet zo goed van bovenstaande "oplossing"...
Kun je je eerste stukje even beter uitleggen? Ik begrijp uit jouw bericht dat je specifiek kan kiezen welke map je met je tel kan syncen? Dan lijkt het me wel handig om een "telefoon mapje" te hebben waar ik alles insleep via explorer (Zune vindt slepen maar niksWingsOfFury schreef op maandag 09 januari 2012 @ 23:44:
[...]
Tsja, een vervanger van Zune is het zeker niet. In Zune moet je even de mapjes instellen die je wilt syncen met je tel, vervolgens kun je ALLES in Windows regelen zonder Zune, daarna start je Zune op, tel aan je pc, en hij synced alles.
Behalve dus dat je Zune aan moet zetten heeft het niks met je bestanden te maken. Sterker nog, Zune zorgt er juist voor dat alles werkt op je tel door video's te converten. En Zune zorgt ervoor dat muziek, plaatjes en foto's allemaal in de goede mappen terecht komen, ipv dat je dat zelf moet gaan uitzoeken.
Mass storage is alleen handig als je je tel als USB opslag wilt gebruiken, verder voegt het niks toe. En voor USB opslag hebben we USB sticks die veel meer GB's bevatten dan de Lumia, dus ik snap het nut niet zo goed van bovenstaande "oplossing"...

Anoniem: 80466
Je kunt in Zune instellen welke mappen je collectie vormen.Basekid schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:12:
[...]
Kun je je eerste stukje even beter uitleggen? Ik begrijp uit jouw bericht dat je specifiek kan kiezen welke map je met je tel kan syncen? Dan lijkt het me wel handig om een "telefoon mapje" te hebben waar ik alles insleep via explorer (Zune vindt slepen maar niks) en dan zorg dat die map elke keer gesycnt wordt.
Als daar alleen je "telefoon mapje" instelt en dan de syncopties van je telefoon in Zune op 'Alle' instelt dan zal Zune alles uit die map automatidsch syncen.
Overigens vindt Zune slepen wel prima hoor. Je kunt zo vanuit je collectie nummers en albums naar de telefoon of een actieve playlist slepen.
Bij Instellingen krijg je meteen de mappen te zien. Onderaan staat "Beheer Zune mappen apart van Windows-bibliotheken". Het is al een tijdje geleden hoor, maar volgens mij moet je daar dus op klikken en kun je het dan per onderdeel (afbeeldingen, muziek, podcasts, video) instellen.Basekid schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:12:
[...]
Kun je je eerste stukje even beter uitleggen? Ik begrijp uit jouw bericht dat je specifiek kan kiezen welke map je met je tel kan syncen? Dan lijkt het me wel handig om een "telefoon mapje" te hebben waar ik alles insleep via explorer (Zune vindt slepen maar niks) en dan zorg dat die map elke keer gesycnt wordt.
Er was wel een voorwaarde, volgens mij moet je dan wel altijd álles automatisch syncen, maar dat is toch sowieso al wat je wilt als je het goed instelt.
Ik heb in "Mijn afbeeldingen" dus gewoon een mapje Zune staan. Alles wat ik daar in zet komt op de tel terecht zodra ik sync. Op deze manier kun je ook in het mapje Zune mappen aanmaken en die werken dan ook in je foto-hub. Iets wat op de tel zelf niet mogelijk is.
Nog een fijn voordeel: als je een foto hebt die een kwartslag gedraaid staat kun je die even syncen, via Windows linksom of rechtsom keren, en hij staat ook direct op je tel goed, mits je Zune open hebt gelaten natuurlijk. Anders moet je dit via onhandige apps doen op je telefoon.
Ik doe dus nooit iets in Zune zelf, maar alles via Windows verkenner. Werkt prima!
Oke thanks, ik zal het proberen.
Wat ik wil doen/proberen is eigenlijk 2 collecties: 1 folder waar al mijn muziek opstaat (G:\muziek), en 1 folder met "Phone Liedjes", en ik probeer zune zover te krijgen dat hij wel alles in mijn Zune collectie zet van G:, maar dat alleen de "Phone Liedjes" automatisch met de telefoon gesycnt worden.
Moet eerlijk zeggen dat ik Zune+het syncen redelijk ingewikkeld vind
Wat ik wil doen/proberen is eigenlijk 2 collecties: 1 folder waar al mijn muziek opstaat (G:\muziek), en 1 folder met "Phone Liedjes", en ik probeer zune zover te krijgen dat hij wel alles in mijn Zune collectie zet van G:, maar dat alleen de "Phone Liedjes" automatisch met de telefoon gesycnt worden.
Moet eerlijk zeggen dat ik Zune+het syncen redelijk ingewikkeld vind
[ Voor 62% gewijzigd door Basekid op 18-01-2012 15:29 ]
Sorry als ik nummer 359 ben die hetzelfde probleem heeft, maar ik heb het topic doorgenomen en snap echt niet wat ik nou fout doe. Ik heb een map, met ongeveer 100 verschillende nummers, van verschillende artiesten, maar wel goed getagged met een overeenkomend album (zeg: 'Dance Hits'). Ik heb ze nu als volgt getagged:
Maar Zune blijft ze in afzonderlijke albums zetten...
Snap niet hoe het werkt: een map met overeenkomende albumtags moet toch als 1 album getoond worden als je op album zoekt, zou ik zeggen? (en gezien het gedoe dat velen met mij hebben, ben ik niet alleen daarin).

Snap niet hoe het werkt: een map met overeenkomende albumtags moet toch als 1 album getoond worden als je op album zoekt, zou ik zeggen? (en gezien het gedoe dat velen met mij hebben, ben ik niet alleen daarin).
Als je naar de eigenschappen van de individuele nummers kijkt na je edit.eswa schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:16:
Ik heb een map, met ongeveer 100 verschillende nummers, van verschillende artiesten, maar wel goed getagged met een overeenkomend album (zeg: 'Dance Hits'). Ik heb ze nu als volgt getagged:
[afbeelding]
Hebben ze dan wel diezelfde album naam?
De liedjes/albums hebben ook allemaal verschillende artiesten. Nogal logisch dat ze dan niet bij elkaar komen.
Nee hoor.Caelorum schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:16:
De liedjes/albums hebben ook allemaal verschillende artiesten. Nogal logisch dat ze dan niet bij elkaar komen.
Meerdere artiesten is de standaard waarde bij verzamelalbums waarbij losse nummers een ander artiest hebben.
Artists houden, Album artist: VA of Various Artists noemen?Anoniem: 80466 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:22:
[...]
Nee hoor.
Meerdere artiesten is de standaard waarde bij verzamelalbums waarbij losse nummers een ander artiest hebben.
Er staat nu automatisch meerdere artiesten door zune, maar als je het handmatig verandert in bovengenoemde zou het moeten lukken, zo doe ik het altijd.
[ Voor 20% gewijzigd door StrongArmLance op 21-01-2012 17:02 ]
Zou simpel naar het engels vertalen moeten werken? Dan ga ik dat zo proberen als ik weer bij mijn Zune pc ben! Dank!
Nee punt is dat er nu meerdere artiesten staat als in dat elk van de nummers een ander album artiest heeft. Gewoon 'meerdere artiesten' zelf invullen zou ook moeten werken daar, maar 'Various Artists' is een redelijk standaard benaming voor de album artiest bij een verzamel album.eswa schreef op zondag 22 januari 2012 @ 13:09:
Zou simpel naar het engels vertalen moeten werken? Dan ga ik dat zo proberen als ik weer bij mijn Zune pc ben! Dank!
Ik zal wel de zoveelste zijn, en ik zie ook dat iedereen in deze zune discussie het heeft over taggen van je muziek, maar ik heb mijn muziek NIET getagged en ik ben ook NIET van plan om dit te gaan doen!
Ik heb mijn muziek in mappen staan met daarin nummers, de naam van de map is ook meteen de naam van het album en zo zou ik de muzie graag op mijn windows phone zetten.
Wat niet werkt is om vanuit explorer een map naar zune te slepen om ze zo op mijn telefoon te zetten.
Zune zelf gooit alles op één grote hoop en ik krijg daar de gewenste folders van mijn pc daar niet uitgefilterd.
Op welke manier of met welke software kan ik dit voor elkaar krijgen?
Iedereen die ik ken heeft zijn muziek in mappen staan als:
c:\muziek\ACDC- Black Ice
c:\muziek\Adele -19
c:\muziek\c mon and kypski - Vinyl Voodoo
c:\muziek\rockverzameling1
Hoe krijg ik nu het makkelijkst mijn eigen "rockverzameling 1" samen gesteld uit meerdere rocknummers van verschillende artiesten op mijn windows phone waarbij ze daarop worden geplaatst in een album genaamd naar de map naam "rockverzameling1" dit lijkt mij toch een meer dan normale manier van werken? Dit moet toch op een makkelijke manier mogelijk moeten zijn?
Ik heb mijn muziek in mappen staan met daarin nummers, de naam van de map is ook meteen de naam van het album en zo zou ik de muzie graag op mijn windows phone zetten.
Wat niet werkt is om vanuit explorer een map naar zune te slepen om ze zo op mijn telefoon te zetten.
Zune zelf gooit alles op één grote hoop en ik krijg daar de gewenste folders van mijn pc daar niet uitgefilterd.
Hoe krijg ik nu het makkelijkst mijn eigen "rockverzameling 1" samen gesteld uit meerdere rocknummers van verschillende artiesten op mijn windows phone waarbij ze daarop worden geplaatst in een album genaamd naar de map naam "rockverzameling1" dit lijkt mij toch een meer dan normale manier van werken? Dit moet toch op een makkelijke manier mogelijk moeten zijn?
Als jij je muziek niet wil taggen dan kunnen wij je verder niet helpen.Redlion schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 02:34:
Ik zal wel de zoveelste zijn, en ik zie ook dat iedereen in deze zune discussie het heeft over taggen van je muziek, maar ik heb mijn muziek NIET getagged en ik ben ook NIET van plan om dit te gaan doen!
Zune gooit inderdaad alles op een 'grote hoop', en filtert de weergave aan de hand van de tags.
Veel hupl zal je dan ook niet meer moeten verwachtenRedlion schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 02:34:
Nee, dat is inmiddels een omslachtige manier van werken omdat je dan zelf je collectie continu moet ordenen terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is.dit lijkt mij toch een meer dan normale manier van werken? Dit moet toch op een makkelijke manier mogelijk moeten zijn?
Wat je nog kan doen is een Zune map aanmaken en alleen die synchroniseren (instellen in Zune bliblioteheken). Je stelt Zune in om ALLE muziek automatisch te syncen.
Als je dan je mapjes in de Zune map sleept zal Zune ze syncen naar je telefoon en als je ze weer terug naar je andere muziek maps sleept zal Zune ze automatische weer van je telefoon verwijderen.
In Zune zelf kan je dan natuurlijk niks omdat je muziek niet getagged is.
De telefoon gebruikt overigens ook de tags, dus zonder die tags gaat het moeilijk voor hem worden om het juiste 'album' te vinden.
Ik snap sowieso niet waarom mensen per se geen tags zouden willen gebruiken. Volgens mij maakt zo'n beetje alle software daar gebruik van...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Mijn god, kneuzenkermis, dat werkt dus...In ieder geval dank!kristan schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 17:00:
[...]
Artists houden, Album artist: VA of Various Artists noemen?
Er staat nu automatisch meerdere artiesten door zune, maar als je het handmatig verandert in bovengenoemde zou het moeten lukken, zo doe ik het altijd.

Je hoeft alleen de album en albumartiest hetzelfde te laten zijn. De rest kan voor elk nummer wel verschilleneswa schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:50:
[...] Mijn god, kneuzenkermis, dat werkt dus...In ieder geval dank!Mochten anderen tegen hetzelfde aanlopen, zoals gezegd: zoveel mogelijk hetzelfde taggen, en bij albumartiest VA neerzetten, dan snapt Zune het wel.
Ook logisch op zich want elk nummer op eenzelfde album heeft dezelfde albumnaam en de zelfde (groep) artiesten (jantje + pietje) die die album hebben gemaakt. Dat een nummer op zo'n album is gemaakt door alleen pietje en niet jantje en pietje kan natuurlijk voorkomen...
[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 25-01-2012 15:20 ]
Ik ben erg tevreden met mijn Windows phone.... maar het ziet er naar uit dat ik maar niet kan wennen aan de Zune applicatie.
Ik wil alleen maar op een makkelijke manier, mijn muziek op mijn telefoon plaatsen. Echter loop ik er telkens tegenaan dat nummers van 1 album niet netjes worden geconsolideerd. Albums arts die aanwezig zijn in de albums wordt niet mee overgenomen (tenzij het netjes in de id3tag zit verwerkt).
Waar zijn de tijden gebleven dat je gewoon een mapje op het apparaat kon pleuren en het meteen vlekkeloos werd gezien als album? Ohja, en de covert (front.jpg, folder.jpg whatever...) werd ook nog eens netjes herkend en getoond bij alle nummers.
Ik probeer het telkens opnieuw, om Zune vanaf een leeg en logisch perspectief te benaderen, maar ik kan er niet omheen dat ik het waarschijnlijk de slechtst geschreven microsoft app vind die ik ken!
Heeft iemand AUB tips om makkelijk zijn muziek te beheren?
Ik wil alleen maar op een makkelijke manier, mijn muziek op mijn telefoon plaatsen. Echter loop ik er telkens tegenaan dat nummers van 1 album niet netjes worden geconsolideerd. Albums arts die aanwezig zijn in de albums wordt niet mee overgenomen (tenzij het netjes in de id3tag zit verwerkt).
Waar zijn de tijden gebleven dat je gewoon een mapje op het apparaat kon pleuren en het meteen vlekkeloos werd gezien als album? Ohja, en de covert (front.jpg, folder.jpg whatever...) werd ook nog eens netjes herkend en getoond bij alle nummers.
Ik probeer het telkens opnieuw, om Zune vanaf een leeg en logisch perspectief te benaderen, maar ik kan er niet omheen dat ik het waarschijnlijk de slechtst geschreven microsoft app vind die ik ken!
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ja,Da_maniaC schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:21:
laat dat concept van het beheren van muziek in mapjes weg.
Beheer je muziek via de metadata.
Zune zoekt verder zelf alle album covers en artist bio en artist foto's er wel bij.
Daar hoef je niets voor te doen.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 30-01-2012 19:34 ]
En wat als er voor deze albums geen metadata kan worden gevonden?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Of als Zune met verkeerde metadata komt (bijvoorbeeld bij losse nummers, niet van een album)?
Dan voeg je die toe.Da_maniaC schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:45:
En wat als er voor deze albums geen metadata kan worden gevonden?
Dat kan via Zune. (zowel door ze zelf te editten of als zoeken in de library)
Maar ook via 3rd party software zoals mp3tag
Als de metadata van een los nummer goed is blijf je van de losse nummer tags af.EgMaf schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:02:
Of als Zune met verkeerde metadata komt (bijvoorbeeld bij losse nummers, niet van een album)?
De album informatie edit je het beste door in Zune of je mp3tag edit tool alle nummers van dat album te selecteren en dan de album titel en album artiest te editten (of zoeken in on line libraries). (verzamelalbums met "Various Artist")
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 30-01-2012 20:15 ]
Maar het gaat juist om losse nummers, die dus niet van een (verzamel-)album komen...?Anoniem: 80466 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:08:
... alle nummers van dat album te selecteren en dan de album titel en album artiest te editten (of zoeken in on line libraries). (verzamelalbums met "Various Artist")
Kan je altijd nog een artiest "losse nummers" aanmakenEgMaf schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:14:
[...] Maar het gaat juist om losse nummers, die dus niet van een (verzamel-)album komen...?
Deze uitleg is net zo onlogisch als de werking van de app. 
Mijn 'metadata' is prima op orde (voor mijn gehele muziek collectie zelfs).
Voeg ik nu een album toe, dan wordt dit simpelweg niet geconsolideerd. Dit, terwijl in de Album info overal exact dezelfde text staat.
Mijn 'metadata' is prima op orde (voor mijn gehele muziek collectie zelfs).
Voeg ik nu een album toe, dan wordt dit simpelweg niet geconsolideerd. Dit, terwijl in de Album info overal exact dezelfde text staat.
Ook bij de albumartiest? Albumartiest en album moeten overeenkomen om deze te laten 'consolideren'. Artiest van de nummers op het album mogen verschillen.Da_maniaC schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:18:
[...]Voeg ik nu een album toe, dan wordt dit simpelweg niet geconsolideerd. Dit, terwijl in de Album info overal exact dezelfde text staat.
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 31-01-2012 18:22 ]
Hmm, oké dit kan ik nog begrijpen (ware het niet, dat Zune niet echt aangeeft dat dit een vereiste is).Caelorum schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:22:
[...]
Ook bij de albumartiest? Albumartiest en album moeten overeenkomen om deze te laten 'consolideren'. Artiest van de nummers op het album mogen verschillen.
* Da_maniaC gaat een MP3Tag action schrijven om al zijn AlbumArtist velden te vullen...

[Edit]
Oké.... al mijn tags/metadata bijgewerkt met AlbumArtist en nu gaat alles dus goed.
[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 01-02-2012 19:40 ]
Aardige Zune remote app voor Windows Phone voor degenen die hun PC als muziekafspeel apparaat gebruiken.
http://wmpoweruser.com/co...-from-your-windows-phone/
http://wmpoweruser.com/co...-from-your-windows-phone/
Subtiele kick.
Sinds vandaag m'n ondertitel aangepast. Zune software werkt prima, maar ik ben teveel gehecht aan Itunes met ratings en playlists.. Oftewel, de zune in de verkoop
Sinds vandaag m'n ondertitel aangepast. Zune software werkt prima, maar ik ben teveel gehecht aan Itunes met ratings en playlists.. Oftewel, de zune in de verkoop

Zune heeft ook gewoon playlists en herkent ook m3u lists uit Winamp of iTunesTomino schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:38:
Subtiele kick.
Je kunt eenvoudig een nieuwe playlist maken of selcteren selecteren en de muziek gewoon naar het playlist icoontje slepen.
http://www.zune.net/en-US...e/playlists/playlists.htm
Ik kan me nauwelijk voorstellen dat iTunes een reden kan zijn om voor een dure iPhone te kiezen.
Daarnaast gaat zune op de schop en gaat het xbox music heten. De interface wordt ook aangepast van de wp7 toestelen. Kan niet wachten op de 22ste wanneer er meer hierover wordt verteld.Anoniem: 80466 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:55:
[...]
Zune heeft ook gewoon playlists en herkent ook m3u lists uit Winamp of iTunes
Je kunt eenvoudig een nieuwe playlist maken of selcteren selecteren en de muziek gewoon naar het playlist icoontje slepen.
http://www.zune.net/en-US...e/playlists/playlists.htm
Ik kan me nauwelijk voorstellen dat iTunes een reden kan zijn om voor een dure iPhone te kiezen.
fixedvali schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:08:
[...]
Daarnaast gaat zune op de schop en gaat het xbox music heten. De interface wordt ook aangepast van de wp7 toestelen. Kan niet wachten op de 22ste20e wanneer er meer hierover wordt verteld.
Hoi all ik heb een probleem met Zune. Elke keer dat ik Zune nu opstart om bv muziek te zetten op mn telefoon krijg ik een of andere foutmelding R6053 dat de applicatie de runtime C library verkeerd heeft geladen(schiet me maar in een condoom maar ik weet totaal niet wat dit betekend). Ik heb alles al geprobeer iets met computer eigenschappen extra eigenschappen en dan regvr32.uitzetten. Werkt niet. Elke keer dat ik Zune opstart krijg ik deze melding. Ik heb ook al diverse keren de applicatie verwijders en opnieuw geinstalleerd , werkt hij de eerste keer goed. Op het moment dat ik het afsluit,zelfde liedje.
Heeft iemand ervaringen met dit probleem en hoe kom ik er van af ?Of moet ik mijn windows vista updaten en daarna Zune weer installeren ?
Heeft iemand ervaringen met dit probleem en hoe kom ik er van af ?Of moet ik mijn windows vista updaten en daarna Zune weer installeren ?
Ik vermoed dat je de VC++ runtime library opnieuw moet installeren. Dat is of de 2005 of de 2008 versie. Hier is iig een linkje naar de 32bits versie van 2005 en hier de 64bits versie van 2005.
Hoi thanks voor de tip maar het helpt niet. Ik blijf dezelfde melding krijgen nu.Caelorum schreef op zondag 08 juli 2012 @ 15:57:
Ik vermoed dat je de VC++ runtime library opnieuw moet installeren. Dat is of de 2005 of de 2008 versie. Hier is iig een linkje naar de 32bits versie van 2005 en hier de 64bits versie van 2005.
Het lijkt erop dat niet al je runtime libraries niet goed vindbaar zijn.
Runtime libraries kunnen ook de .NET libraries zijn.
Zit je nog op Windows XP ?
Wordt er bij de foutmelding nog iets gezegd over exact welke runtime dll's er niet gevonden worden
Welke versie van .NET heb je draaien?
mogelijk kun je .NET v3.5 en hoger uninstallen en weer opnieuw installeren.
Wordt er bij de foutmelding nog iets gezegd over exact welke runtime dll's er niet gevonden worden
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 10-07-2012 08:47 ]
Okay .Ik heb gemerkt dat Zune stopt met werken als ik de update van het OS wil downloaden. Ik volg jou tip en herinstalleer .Net.Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:35:
Het lijkt erop dat niet al je runtime libraries niet goed vindbaar zijn.
Ik draai Vista(Ja ik weet :P:P)
Damnuit!!Werkt ook niet!!!Valt steeds weg!!Heeft t te maken met t feit dat ik Vista draai ipv Windows 7 ?
Ik heb m'n oude Zune 30GB weer is uit het stof gehaald...
Doet het nog, staat vol met muziek, foto's en films, maar ik wil hem is resetten en opnieuw 'indelen'
Draai inmiddels op Windows 7 Home Premium / Professional 64 bit, maar ik kan geen goede software vinden?
Iemand een linkje, waardoor m'n computer m'n Zune weer herkend en ik weer simpelweg muziek kan droppen?
Doet het nog, staat vol met muziek, foto's en films, maar ik wil hem is resetten en opnieuw 'indelen'
Draai inmiddels op Windows 7 Home Premium / Professional 64 bit, maar ik kan geen goede software vinden?
Iemand een linkje, waardoor m'n computer m'n Zune weer herkend en ik weer simpelweg muziek kan droppen?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
zoek op "zune download" en krijg als eerste volgende link :
http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=27163
lijkt me niet zo lastig toch.....of mis ik iets in je verhaal
http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=27163
lijkt me niet zo lastig toch.....of mis ik iets in je verhaal
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ja stom 'software' is eigenlijk drivers wat ik bedoelde, Zune werd niet herkend door de computer...
En zodra je het op 'n forum vraagt en nog een keer probeert doet die het natuurlijk wel, even verder kijken
Dank
En zodra je het op 'n forum vraagt en nog een keer probeert doet die het natuurlijk wel, even verder kijken
Dank
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
np
niet vergeten he dat je eerst zune software moet installeren voordat je de zune connect,deze installeerd de drivers voor je,en zonder de zune software kom je nergens
Ajaat, werkt nu opeens helemaal top, nice dude!

gebruik het ook nog voor mijn zuneHD
Heb ik ook gehad
Jaar daarna gekocht toen ik in Amerika was (Zune heb ik geimporteerd) maar vond ik niet mooi
Jaar daarna gekocht toen ik in Amerika was (Zune heb ik geimporteerd) maar vond ik niet mooi
vind de ZuneHD nog steeds erg fijn,werkt nog steeds lekker en de accu is nog steeds na 4 a 5 jaar gebruik super
zou het jammer vinden als deze kapot gaat,maar zie ik voorlopig nog niet gebeuren
Wat wel echt 'n beetje weird is aan de software zijn de foto's / mappen enzo...
Ik zie totaal geen mappen, maar gewoon 83.000 afbeeldingen door elkaar, dat is weinig innovatief
Ik zie totaal geen mappen, maar gewoon 83.000 afbeeldingen door elkaar, dat is weinig innovatief
Flinke kick.
Ik gebruik mijn zune 30 nog elke dag. Een jaar terug heb ik er nog een 80GB schijf in gezet.
Vandaag wilde ik de zune resetten en alles er opnieuw op zetten, echter lijkt het er op dat de update/firmware server down is. Nu zit mijn zune dus zonder firmware.
Zijn er nog mensen met een zune die kunen kijken of de update server down is?
Ik gebruik mijn zune 30 nog elke dag. Een jaar terug heb ik er nog een 80GB schijf in gezet.
Vandaag wilde ik de zune resetten en alles er opnieuw op zetten, echter lijkt het er op dat de update/firmware server down is. Nu zit mijn zune dus zonder firmware.
Zijn er nog mensen met een zune die kunen kijken of de update server down is?
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?