Hoofdcategorieën
Device Settings
*blink*
Reg. datum: 08 juni 2003

quote:
hgeert schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 06:40:
Is dat met Nederlandse taal ? Nee zeker ?
Nee nee, maar mijn Engels is goed genoeg :). Sterker nog, je wilt dat de telefoon denkt dat je in de UK bent, anders kom je namelijk niet bij de betaalde apps. Een "probleem" dat al zo lang bestaat als WebOS zelf, maar Richard is zo vriendelijk om dat voor je te regelen met Impostah.

Schaadt het niet, dan baat het niet

*blink*

Even een losse tip tussendoor overigens. Op de originele Pre was "tethering" kinderlijk eenvoudig. Met de Pre3 lijkt het echter niet uit de doos te werken. Aangezien de telefoon echter onder de motorkap gewoon Linux draait, is dat kinderlijk eenvoudig op te lossen. Althans, als je een klein beetje bekend bent met Linux. Dit is hoe:
Edit: Bij het inschakelen van Bluetooth lijkt de IPTables opnieuw geladen te worden uit een ander bestand dan iptables-save opslaat. Ik ben nog op zoek naar de bron. Dus voor tethering is het nu: Bluetooth aan, dan met novaterm verbinden, en vervolgens het 2e en 3e commando uitvoeren.
- Zet de telefoon in developer mode en log in met novaterm.
- Voer de volgende commando's uit:
bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
mount -o rw,remount /

echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
iptables -t nat -A POSTROUTING -o rmnet0 -j MASQUERADE
iptables-save > /etc/pmnetconfig/iptables-common.config ; niet het juiste bestand, dit ga ik nog uitzoeken :)
vi /etc/init.d/bootmisc.sh
; gebruik hier je vi skills om onderaan (voor exit 0) toe te voegen:
; echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
; tips: met 'G' ga je naar het eind van 't bestand in command modus
; met insert ga je in de "edit modus", met esc ga je terug naar command modus
; opslaan en vi afsluiten gaat in de command modus met ':x', gewoon afsluiten is ':q'

mount -o r,remount /

Let wel op: eigen risico. Ik kan mij niet voorstellen dat er dingen stuk gaan gezien dit redelijk basic Linux is, maar just in case. Belangrijker is even te verifiëren of de provider dit toe staat. Veel providers hebben ergens in de voorwaarden een clausule staan die voorschrijft dat tethering niet toegestaan is. Alhoewel providers zeker sinds de datalimieten niet zo moeten miepen (data is data), is dit dus wel op eigen risico. ;)

RSpliet wijzigde dit bericht 01-09-2011 00:18 (11%)

je denkt aan mij.
Reg. datum: 17 december 2000

Is dat om te zorgen dat mobile hotspot werkt, of is dit zonder mobile hotspot? Werkt freetether ook niet?

*blink*

quote:
Sabbi schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:15:
Is dat om te zorgen dat mobile hotspot werkt, of is dit zonder mobile hotspot? Werkt freetether ook niet?
Bovenstaande commando's zetten IP forwarding aan op kernel niveau. Dus zowel Mobile Hotspots als Bluetooth tethering werkt hierdoor vlekkenloos. Geen extra apps benodigd. Ik heb alleen die laatste getest en werkt in ieder geval tot de volgende reboot. Heb 'm nog niet opnieuw opgestart. :)
Tetheren is dus een kwestie van de computer configureren op NAT over bluetooth (of hoe dat heet, met Linux op Gnome 3 is dat één vinkje bij het toevoegen van het apparaat) en op de telefoon bluetooth aanzetten. Bovenstaande commando's zijn dan als 't goed is een eenmalige voorbereiding, tenzij er gekke dingen gebeuren bij reboot waar ik niet van weet.

Hetzelfde trucje heb ik jaren geleden ook op mijn PC uitgehaald met een bluetooth USB dongle, om zo de internetverbinding via Bluetooth te delen met m'n PDA destijds. Werkt blijkbaar nog steeds.

RSpliet wijzigde dit bericht 31-08-2011 15:53 (10%)

Reg. datum: 05 november 2000

Ik heb m binnen, nu heb ik de volgende vraag. Als ik de Pre- activeerde in het verkeerde land, kon ik daarna nooit meer van een paid market gebruik maken. Is daar nog steeds sprake van? Dus moet ik naar Duitsland om m te activeren, zodat ik iig applicaties kan kopen?

Vraag 2: Is er goede navigatie te krijgen? Navit vond ik altijd een beetje rommelig. Zijn er in europa alternatieven?

*blink*

Op jouw eerste vraag Arjan, ja, de Pre moet nog steeds in het juiste land worden geactiveerd, met de juiste taal en landinstellingen. In principe kan je dat allemaal doen door deze stappen te volgen. Als dat te ingewikkeld wordt gok ik zo dat je het ook in Zaltbommel kan laten doen bij het PDATechCenter. Voor Pre's die je bij hen kocht rekenden ze 20eu voor de activatie, dus reken op ongeveer die kosten.

Navigatie heb ik helaas nog niet van gehoord. Veel grote fabrikanten zijn niet op de WebOS-wagen gesprongen omdat een nieuw platform ontzettend veel kosten mee brengt. Navigatiesoftware is ingewikkeld spul.

Het proces lijkt me wel te doen, alleen moet ik dan beslissen welk land. Met duits krijg ik waarschijnlijk allemaal duitse apps, US kan ik geen CC aanhangen, UK heeft geen euro, France krijg je franse apps. Dilemma.....

Wat hebben jullie gedaan?

Hoe kan ik overigens zien hoeveel apps elke lokale market heeft?

arjandijk162 wijzigde dit bericht 14-09-2011 16:44 (12%)

Reg. datum: 04 januari 2002

quote:
arjandijk162 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:39:
Het proces lijkt me wel te doen, alleen moet ik dan beslissen welk land. Met duits krijg ik waarschijnlijk allemaal duitse apps, US kan ik geen CC aanhangen, UK heeft geen euro, France krijg je franse apps. Dilemma.....

Wat hebben jullie gedaan?
Ik heb mijn Pre 3 nog niet binnen, maar ik ga voor de UK App Catalog. Eerlijk gezegd zie ik het dilemma niet echt. Ik hoef geen duitse of franse apps. Engels is prima wat mij betreft. Je kan gewoon met een NL CC betalen. De bedragen staan wel in ponden, maar dat vind ik geen punt.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

quote:
Jozz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:44:
[...]

Ik heb mijn Pre 3 nog niet binnen, maar ik ga voor de UK App Catalog. Eerlijk gezegd zie ik het dilemma niet echt. Ik hoef geen duitse of franse apps. Engels is prima wat mij betreft. Je kan gewoon met een NL CC betalen. De bedragen staan wel in ponden, maar dat vind ik geen punt.
Ik ben vooral bang dat je een veel kleinere catalog krijgt

quote:
arjandijk162 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:47:
[...]

Ik ben vooral bang dat je een veel kleinere catalog krijgt
Het aantal apps zal wel wat minder zijn, maar tenzij je een US CC hebt en een adres in de US zal je enkel gratis apps kunnen installeren vanuit de US App Catalog.

Ik heb sinds gisteren ook een Pre3 met de UK App Catalog. Tot nu toe zijn er nog geen specieke apps die ik mis. Met uitzondering van bepaalde NL apps, zoals Teletext.

Reg. datum: 04 november 2002

Gisteren wilde het toetsenbord van mijn 10 dagen oude Pre3 plotseling niet meer inschuiven, dat wil zeggen dat de laatse halve cm niet meer lukt. Eindeloos via chat en diverse telefoonnummers met HP in contact geweest. Erg vriendelijke en hulpvaardige mensen, alleen kende de helft de Pre3 niet eens! Nu heb ik alle gegevens om met DHL een afspraak te maken om het toestel op te sturen. Per e-mail heb ik instructies gekregen om alles te verwijderen, inclusief batterij en cover, en het toestel zorgvuldig te verpakken om beschadigingen te voorkomen. Als ik de cover weglaat ben ik echter bang dat de elektronica aan de achterkant erg kwetsbaar wordt.

Nu wil ik best weer het hele belcircus met Engeland doorlopen maar wellicht heeft iemand een tip om de boel zonder cover goed te verpakken?

Wie o wie heeft er nog een Pre 3? Ik heb dit weekend een nieuwe Pre 3 AZERTY kunnen bemachtigen en ben erg enthousiast. _/-\o_ Met uitzondering van één puntje; De accu capaciteit. :(

Ik heb de Pre elke nacht aan de USB lader (vind dit geen probleem; deed ik met elke voorgaande smartphone), maar ik kan niet eens de dag door komen...

Voorbeeld; Vandaag om 05:15 opstaan en Pre van de lader. In de loop van de ochtend een paar mailtjes en ~10 smsjes. Nu om 12:30 is ie leeg....

Wifi, GPS, bluetooth staan uit. Mail staat op eens in het uur pollen.

Zijn er meer mensen met een dergelijk bedroevende accuduur??

Ook voor de niet Friesche DPC-er! Team Grutte Pier [Wa Oars] . . . . . Nemesis' Rosetta/WCG credits

*blink*

quote:
Lord_Nemesis schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:32:
Wie o wie heeft er nog een Pre 3? Ik heb dit weekend een nieuwe Pre 3 AZERTY kunnen bemachtigen en ben erg enthousiast. _/-\o_ Met uitzondering van één puntje; De accu capaciteit. :(

Ik heb de Pre elke nacht aan de USB lader (vind dit geen probleem; deed ik met elke voorgaande smartphone), maar ik kan niet eens de dag door komen...

Voorbeeld; Vandaag om 05:15 opstaan en Pre van de lader. In de loop van de ochtend een paar mailtjes en ~10 smsjes. Nu om 12:30 is ie leeg....

Wifi, GPS, bluetooth staan uit. Mail staat op eens in het uur pollen.

Zijn er meer mensen met een dergelijk bedroevende accuduur??
Nee, ik heb zelf eigenlijk een hele positieve ervaring van de accu. Vaak gaat die langer dan een dag mee, tenzij tethering aan staat. Wat je kan proberen:
- Vanuit Preware de "Dr. Battery" applicatie installeren om te kijken naar de "health" van de batterij.
- Vanuit Preware de "Govnah" toepassing installeren. Deze kan je de processortemperatuur vertellen en CPU frequency scaling opties aanpassen. Tijdens praktisch idle is de processor 33klein nulletjeC
- De brightness omlaag.
- Instant messaging accounts afmelden in het Messages programma.
- FreeTether deinstalleren, hiermee heb ik zelf wat problemen gehad mbt. accu.
Ik hoop dat je weet te achterhalen waardoor jouw batterij zo matig presteert! :)

Reg. datum: 29 november 2008

Na het installeren van de geroemde patches (zie ook www.precentral.net) en na een aantal load cycles is de accuduur van mijn Pre3 toch behoorlijk toegenomen. Ik gebruik hem ook niet veel, en denk dat hij wel dagelijks aan de lader zou moeten als ik veel zat te smsen/mailen/internetten.
Ik heb de accuduur in standby redelijk in beeld, en ook als je niets doet, dan is het nog van belang welke netwerkverbindingen (nodata/2G/3G/wifi) je aan hebt staan.
Als ik werkelijk niets aan heb staan (dus alleen gesmst/gebeld kan worden), dan verbruikt hij ongeveer 0,5% per uur, waarbij hij dus 200 uur mee kan gaan. Als je alleen 2G aan hebt staan, dan verbruikt hij ongeveer 1% per uur en dat is nog ruim 4 dagen. De rest heb ik niet standaard aanstaan, om te voorkomen dat er per ongeluk teveel data verbruikt wordt. Ik bel/sms slechts een paar keer per week, check af en toe m'n mail (data even tijdelijk aanzetten), en zodoende laad ik hem meestal om de 4-5 dagen op.
Maar ik denk dus wel dat je de accu snel leeg kan trekken als je het scherm vaak/lang aan hebt of continu mail laat checken.

Ik heb nog geen patches enzo geinstalleerd (en ook geen preware) maar vind het wat bedroevend dat dit de oplossing zou moeten zijn..

Mogelijk is er iets met de accu, dus zal ik vanavond even kijken hoe dat 'Preware' werkt en dan de dr. battery uitvoeren.

Ook voor de niet Friesche DPC-er! Team Grutte Pier [Wa Oars] . . . . . Nemesis' Rosetta/WCG credits

quote:
Lord_Nemesis schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:44:
Ik heb nog geen patches enzo geinstalleerd (en ook geen preware) maar vind het wat bedroevend dat dit de oplossing zou moeten zijn..
Er worden standaard dingen aangezet in het besturingssysteem (zoals logging) die beter uitgeschakeld kunnen worden en wat processortijd bespaart. Op je pc gebeurt dat ook, dus dat is niets bijzonders.

Gaat toch niet helemaal goed met mijn batterij... Nu Preware geinstalleerd en Dr. Battery bekeken. De battery health is 50% BIJ 100% geladen... 609mAh van 1218mAh.

Ik denk dat ik een Pre met een half dooie batterij heb getroffen. Kan ik ergens contact opnemen met HP hiervoor?

Ok, Palm WebOS customer support gebeld (UK) en na veel onduidelijk engels van een indier komt er nu een nieuwe batterij deze kant op! Valt gelukkig onder garantie. :)

Reg. datum: 07 januari 2006

Ook al is het geen Pre3, zitten hier toch een aantal gebruikers.
Voor een simpele telefoon, lang naar de Pre3 zitten kijken maar de Pixi plus, daar kan ik voor 40 euro aankomen. Leuk telefoontje of niet? Zal hopelijk goed pairen met mn Touchpad..

Mental Alchemy

Ik heb helaas geen touchpad, maar deze schijnt heel goed te werken icm een Pre 3! Even kijken op youtube of google zou ik zeggen.

Mijn Pre 3 bevalt in ieder geval super!

Lord_Nemesis wijzigde dit bericht 25-11-2011 15:00 (8%)

NEC Firmware Hacker

quote:
Tomino schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:03:
Ook al is het geen Pre3, zitten hier toch een aantal gebruikers.
Voor een simpele telefoon, lang naar de Pre3 zitten kijken maar de Pixi plus, daar kan ik voor 40 euro aankomen. Leuk telefoontje of niet? Zal hopelijk goed pairen met mn Touchpad..
Waarom geen Veer? Erg klein en fijne telefoon, wat nieuwer dan een Pixi Plus. Kost rond de USD 85-100 op Amazon/eBay :)

Alleen nog geen TTS (Touch-To-Share) met de Touchpad, komt in 2.2.3 van WebOS (deze is nog niet vrijgegeven, maar heb al wel een backup van een gebruiker die een Veer van HP had). Ik ben deze nu aan het testen, echter heb ik TTS nog niet aan de praat kunnen krijgen (wellicht mijn telefoon of Touchpad die het probleem is, of nog een software bugje ERGENS).

Daarnaast lijken en ook een paar Veer's met 2.2.4 in omloop te zijn ;)

Sinds een dag toch een Pixi Plus. Voor 60 euro erg leuk.

Ik zoek een preware oplossing voor het volgende: Telefoon wil ik in de nacht uitzetten, en dan in de ochtend als de wekker gaat dat hij vanzelf opstart. Nu gaat mijn wekker niet af als ik de telefoon snachts uitzet.. Is er een patch voor?

Energy saver maar aangezet zodat hij snachts in flight modus staat. Daarna in de ochtend 20 minuten connecten met mijn WIFI en dan ben ik weer volledig gesyncht voor heel de dag :)

Tomino wijzigde dit bericht 20-12-2011 11:05 (24%)

Mental Alchemy

*blink*

Zo te zien is net 2.2.4 uit voor de Pre 3. De doctor zwerft al in het rond. Kan niet wachten tot hij OTA uit komt en Skype eindelijk lekker klinkt! :)
Wat zijn jullie ervaringen?

De mijne dan: Skype is gefixt! Jaaaa :). Niet alleen ik ben nu verstaanbaar, de ander is ook te verstaan. Heerlijk, een beetje geluidskwaliteit.
Ogg Vorbis lijkt er dan weer niet in te zitten. Da's een mooie eerste klus voor de open source community.

RSpliet wijzigde dit bericht 20-12-2011 18:16 (41%)

Sinds deze update ben ik alle mogelijkheden en instellingen van patches kwijt. Zal alles wel moeten deïnstalleren en opnieuw moeten installeren. Grrrr.

Na 2.2.4 kreeg ik geen sms meer binnen. Verzenden ging nog wel, dus gisteravond gedoctord, daarna een hele hoop patches opnieuw geïnstalleerd. Volgens mij werkt het nu weer.

Iemand overigens ervaring met het onscreen toetsenbord? Werkt dat een beetje? Via Preware moet het lukken om dat op de Pre 3 te toveren...

'Curiosity is the lust of the mind' - Thomas Hobbes

M'n HP Pre 3 had ineens een vastloper, zodanig dat ik de accu moest verwijderen. Nadat ik deze er opnieuw in had gedaan, kreeg ik een leeg-accu symbool, en batterij er even uithalen hielp niet, ondanks dat ie net was opgeladen. Vervolgens deed ik hem maar aan het stopcontact, en kwam er na verloop van tijd een reboot, waarna het ding weer normaal deed, behalve dan dat de accu van 0 af aan weer opgeladen moet worden. Hij was notabene net opgeladen, dus dit lijkt mij niet goed.
Edit: Intussen lijkt het opladen niet of nauwelijks te werken...
Edit: En toen sprong ie van 4% naar 100%...
Meer ervaring mee? Nieuwe accu nodig?

henrid wijzigde dit bericht 05-03-2012 11:37 (15%)

Mijn mening is een feit.
Reg. datum: 12 april 2000

quote:
henrid schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:14:
Nee. Ja.

Maker van newsan Versie 0.87 released. Nu dood verklaard.

quote:
henrid schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:14:
M'n HP Pre 3 had ineens een vastloper, zodanig dat ik de accu moest verwijderen. Nadat ik deze er opnieuw in had gedaan, kreeg ik een leeg-accu symbool, en batterij er even uithalen hielp niet, ondanks dat ie net was opgeladen. Vervolgens deed ik hem maar aan het stopcontact, en kwam er na verloop van tijd een reboot, waarna het ding weer normaal deed, behalve dan dat de accu van 0 af aan weer opgeladen moet worden. Hij was notabene net opgeladen, dus dit lijkt mij niet goed.
Edit: Intussen lijkt het opladen niet of nauwelijks te werken...
Dat lijkt me wel. Je zou eventueel navraag kunnen doen bij PDA Tech Center. Dat bedrijf heeft ervaring met het repareren van Pre3-toestellen. Ik heb daar zelf onlangs mijn scherm laten repareren.

Dank je. Tja, het is duidelijk zo'n probleem wat sporadisch optreedt, en waarbij je je moet afvragen of het de accu wel is, want nu gaat het weer goed.

Vraagje: weet iemand waar ik nog een Touchstone-lader voor de Pre3 kan kopen?

ebay...?!

Mental Alchemy

NEC Firmware Hacker

Amazon heeft ze ook regelmatig voor weinig :)

Zo, net mijn Pixi Plus wat extra Mhz-prik gegeven. Draait nu op 768 ipv 600Mhz. Nét wat soepeler.
Btw, kennen jullie de app Mode switcher? Geweldig.
Ik heb bewust geen internet op m'n Pixi+, dus synch ik iedere morgen mijn email en kalender om 6 uur in de ochtend. En stel ik in dat in de nacht enkel mijn kalender geen geluid maakt voor een melding voor de volgende dag én zet ik savonds mijn telefoon in Flightmodus. +1

Mental Alchemy

Pagina: 1 2 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011