Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"
Maar kennelijk is ie er weer een storing want heb nu geen verbinding. De router heeft als status dat hij met de dhcp server probeert te verbinden. Woon in Garyp, friesland.
Trouwens erg vervelend dat er nooit nergens op de online site storingen staan (terwijl die er wel degelijk zijn).
Nu dus maar internetten via tethering op de iphone
Wel een slecht teken dat Friesland ook down is.
altijd wel prettig om te weten of een storing bij de provider zit of ergens in mn woning.
We wachten af
Hoort dit eigenlijk niet in [Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XXI)
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
---------------
Einde
Wat de informatie voorziening betreft: deze is zo slecht en onduidelijk, dat je er gewoon niets aan hebt. Maar vooruit ik was er toch al achter dat dit geen tweaker waardige firma is. Al was het alleen maar, omdat het modem dat ze leveren zo dichtgetimmerd is dat je 'm niet eens in bridge modus kunt zetten. En met storingen geven ze niet aan wat er precies aan de hand is. Dan zou ik zelf een mooie inschatting kunnen maken hoe lang het gaat duren.
Ik stap als mijn contract is afgelopen wel over naar de concurrent, die me op zijn minst een fatsoenlijk modem geeft.
Luctor et Emergo || specs
40.000 klanten hebben hier last van. Inderdaad vanaf gisteren rond 20:30 klapte hij er bij mij ook uit. Maar nu werkt het weer
Hmm, apart. Ik zit in Middelburg en ben al vanaf 7:00 vanmorgen online. Niets gemerkt.
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Beetje jammer, maar verder niet echt een issue.
Misschien heb ik wel een totaal unrelated probleem dan....
Hier (Amersfoort) issie ook nog steeds niet terug... Heb de modem al 3x opnieuw opgestart, maar blijft aangeven dat de DHCP-server niet gevonden kan worden... Erg handig dat daadwerkelijk alles via dat kastje gaat...Rudy_V schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:38:
Hier (Rotterdam) heb ik al sinds 15 uur gisteren geen verbinding, en nog steeds is hij niet terug gekomen
Misschien heb ik wel een totaal unrelated probleem dan....
iemand nog tips?
Edit:
Overigens nog iets opgemerkt op de site van Online: De melding was vanmorgen alleen nog maar dat ze wisten waar de storing lag, maar nog geen oplossing hadden geimplementeerd. Nou stond er vanmiddag rond een uur of 3 een keer dat ze alles opgelost hadden. Op het moment van schrijven van deze aanpassing aan mijn post (15:40u) blijkt dat ze de melding weg hebben gehaald, en dat er dus geen "bekende" meldingen meer zijn...
[ Voor 29% gewijzigd door InjecTioN op 05-02-2011 15:42 . Reden: storingsmelding op de site ]
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
done, echter nog geen DHCP-lease gekregen van de hoofdservert. Helpdesk bellen dan maar he...Rudy_V schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:08:
Pfff, ik bleek dus een compleet unrelated probleem te hebben, ik moest gewoon mijn modem een factory-reset geven en nu is alles weer ok.
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
Zojuist gebeld (21:09) kreeg de melding dat KPN er mee bezig is en hopen dat het morgen vroeg is opgelost...
Ook zouden ze de storing weer vermelden op de website,
aangezien deze was weggehaald na het oplossen van vanmiddag.
Link van storingsmeldingen
Regio: Noord-Brabant: Tilburg
Het ligt niet aan de KPN wijkcentrale, aangezien de buren via de zelfde kabel wel internet hebben van KPN.
Status van de ADSL Modem:
Verbindingsinformatie
Koppelingsstatus: DHCP-server wordt gecontacteerd...
[ Voor 23% gewijzigd door mariovandijck op 05-02-2011 21:16 . Reden: Regio vermelding ]
Hey Mario,mariovandijck schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:11:
Hier ook nog geen internet via Online ADSL (Momenteel met met trage T-Mobile verbinding online)
Zojuist gebeld (21:09) kreeg de melding dat KPN er mee bezig is en hopen dat het morgen vroeg is opgelost...
Ook zouden ze de storing weer vermelden op de website,
aangezien deze was weggehaald na het oplossen van vanmiddag.
Link van storingsmeldingen
Regio: Noord-Brabant: Tilburg
Het ligt niet aan de KPN wijkcentrale, aangezien de buren via de zelfde kabel wel internet hebben van KPN.
Status van de ADSL Modem:
[...]
Ik wilde net even de status van mijn verbinding vermelden: hij werkt weer!
Ik gok dat die van jou uiterlijk morgen vroeg weer zal werken
Ik belde net op naar de klantenservice, had mijn klantnummer ingevoerd, en kreeg te horen dat ik uiteindelijk nog meer dan 10 wachtenden voor mij had... daarop besloot ik het toch maar gewoon af te wachten en op te hangen, aangezien ik met een pre-paid telefoon aan het bellen was, en het me dus al dik een euro heeft gekost om er alleen al door te komen

Na de verbinding met de klantenservice verbroken te hebben bleek het modem tot mijn verbazing eindelijk weer een DHCP-lease te hebben gekregen!!
Ik heb dus de hele dag schoolopdrachten zitten maken dmv wifi tethering op mijn desire met t-mobile "snel internet", waarbij ik in huis vrijwel geen ontvangst heb. Moet zeggen dat het me nog aardig is gelukt, maar ik het al wel aardig zat ben met het bereik van T-mobile hier in huis. Verdeurie, wat een hel!
Maar T-Mobile is idd binnenhuis hier ook een ellende en zeker in combinatie met dit slechtere weer.
Valt de verbinding regelmatig weg en/of terug naar GPRS ipv HSDPA.
Mario
PS. Gelukkig nog steeds het zelfde IP, dit was in het verleden ook nog wel eens anders....
Terwijl er in mijn contract staat dat ik een Static-IP heb....
[ Voor 28% gewijzigd door mariovandijck op 05-02-2011 23:20 ]
Verwijderd
Vraagje : Als ze je vermelden wat de stand van zaken is, schiet je hier iets meer op?MorgothG schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 08:57:
De informatievoorziening is inderdaad slecht. Zeg even meer dan alleen "we zijn ermee bezig." Dat slaat nergens op. Het zou erg zijn als ze er niet mee bezig zouden zijn. Zeg gewoon wat de stand van zaken is. Tot die tijd maar aanklooien met mijn Desirehd.
Wel een slecht teken dat Friesland ook down is.
Of ga je dan zitten wachten tot het wel werkt?
En je hebt nog niet vermeld of je verbinding alweer werkt.. Misschien had het geen betrekking op de storing?
Natuurlijk. In mijn geval zou ik dan weten dat als het nog langer dan een paar uur zou duren dat ik dan naar m'n andere residentie kan vertrekken waar ik gewoon ander internet van een andere provider heb.Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 01:08:
[...]
Vraagje : Als ze je vermelden wat de stand van zaken is, schiet je hier iets meer op?
Of ga je dan zitten wachten tot het wel werkt?
En je hebt nog niet vermeld of je verbinding alweer werkt.. Misschien had het geen betrekking op de storing?
They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.
Verwijderd
Verwijderd
Daar ga ik verder maar niet op in.keejoz schreef op zondag 06 februari 2011 @ 01:29:
[...]
Natuurlijk. In mijn geval zou ik dan weten dat als het nog langer dan een paar uur zou duren dat ik dan naar m'n andere residentie kan vertrekken waar ik gewoon ander internet van een andere provider heb.
ben wel benieuwd.