meer mensen last van de Online storing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48
Volgens de meldingen op www.online.nl is er sinds 22:44 een storing in het ADSL netwerk. Ik zit hier in Lisse en krijg alleen een melding van mijn router dat ik geen verbinding heb. Is dit een landelijke storing of enkel regio bollenstreek? Het zal wel door de storm komen. Maar het is dus al bijna 12 uur down. Dat vind ik vrij lang.. zucht. Lang leve vodafone trouwens.

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexy_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-02-2024
gisteravond rond 20.00 uur vloog mn verbinding er uit. Na een uur of twee was het weer in orde.
Maar kennelijk is ie er weer een storing want heb nu geen verbinding. De router heeft als status dat hij met de dhcp server probeert te verbinden. Woon in Garyp, friesland.
Trouwens erg vervelend dat er nooit nergens op de online site storingen staan (terwijl die er wel degelijk zijn).

Nu dus maar internetten via tethering op de iphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
De informatievoorziening is inderdaad slecht. Zeg even meer dan alleen "we zijn ermee bezig." Dat slaat nergens op. Het zou erg zijn als ze er niet mee bezig zouden zijn. Zeg gewoon wat de stand van zaken is. Tot die tijd maar aanklooien met mijn Desirehd.

Wel een slecht teken dat Friesland ook down is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexy_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-02-2024
zie nu dat er op de site van online wel een storing staat. Ze zijn er mee bezig :)

altijd wel prettig om te weten of een storing bij de provider zit of ergens in mn woning.
We wachten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMav
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 08:56
Hier hetzelfde verhaal (wezep, gld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:02
Zeeland ook geen verbinding. Centrale Gpol.
Hoort dit eigenlijk niet in [Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XXI)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
Inmiddels lijkt het daar wel een beetje op. Nu al 13 uur geen internet en telefoon. Maar omdat dit een op zichzelf staande storing lijkt hoeft het mijnsinziens niet naar het Online topic. Maar goed, ik ga vanuit dat dit topic over een aantal uren overbodig is. :) vingers gekruisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellever
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-07 08:45
En we zijn weer online :) ook op de website van online staat nu dat de storing opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 08:37
jah internet is hier ook weer terug in koekange (drenthe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
Oké sluiten en afvoeren dit topic. Bedankt voor het delen van het beeld van de storing. Landelijk alles plat. Toch jammer dat ze op de site van Online niet meer info geven.
---------------
Einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 15:05

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Geen last gehad hier, 0492

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Ik heb het idee dat ze een probleem hadden met hun DHCP server.

Wat de informatie voorziening betreft: deze is zo slecht en onduidelijk, dat je er gewoon niets aan hebt. Maar vooruit ik was er toch al achter dat dit geen tweaker waardige firma is. Al was het alleen maar, omdat het modem dat ze leveren zo dichtgetimmerd is dat je 'm niet eens in bridge modus kunt zetten. En met storingen geven ze niet aan wat er precies aan de hand is. Dan zou ik zelf een mooie inschatting kunnen maken hoe lang het gaat duren.

Ik stap als mijn contract is afgelopen wel over naar de concurrent, die me op zijn minst een fatsoenlijk modem geeft.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:21

BoAC

Memento mori

Contact gehad met online. De melding is dat vanaf nu tot een half uur de storing weer verholpen moet zijn.

40.000 klanten hebben hier last van. Inderdaad vanaf gisteren rond 20:30 klapte hij er bij mij ook uit. Maar nu werkt het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Hmm, apart. Ik zit in Middelburg en ben al vanaf 7:00 vanmorgen online. Niets gemerkt.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vanochtend heeft mijn Online verbinding te Leiden er ook even uitgelegen ja. Ik was zelf niet thuis maar zie het wel terug in de monitoring.

Beetje jammer, maar verder niet echt een issue.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 14:46

M_V

Hier (Rotterdam) heb ik al sinds 15 uur gisteren geen verbinding, en nog steeds is hij niet terug gekomen :(

Misschien heb ik wel een totaal unrelated probleem dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Rudy_V schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:38:
Hier (Rotterdam) heb ik al sinds 15 uur gisteren geen verbinding, en nog steeds is hij niet terug gekomen :(

Misschien heb ik wel een totaal unrelated probleem dan....
Hier (Amersfoort) issie ook nog steeds niet terug... Heb de modem al 3x opnieuw opgestart, maar blijft aangeven dat de DHCP-server niet gevonden kan worden... Erg handig dat daadwerkelijk alles via dat kastje gaat... }:O

iemand nog tips?

Edit:
Overigens nog iets opgemerkt op de site van Online: De melding was vanmorgen alleen nog maar dat ze wisten waar de storing lag, maar nog geen oplossing hadden geimplementeerd. Nou stond er vanmiddag rond een uur of 3 een keer dat ze alles opgelost hadden. Op het moment van schrijven van deze aanpassing aan mijn post (15:40u) blijkt dat ze de melding weg hebben gehaald, en dat er dus geen "bekende" meldingen meer zijn...

[ Voor 29% gewijzigd door InjecTioN op 05-02-2011 15:42 . Reden: storingsmelding op de site ]

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 14:46

M_V

Pfff, ik bleek dus een compleet unrelated probleem te hebben, ik moest gewoon mijn modem een factory-reset geven en nu is alles weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Al de hele dag verbinding in Rotterdam Noord via Online. Geen uitval gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeMaikel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-04 19:28
En nog steeds geen verbinding hier in Lienden (Gelderland). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Nu online

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Rudy_V schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:08:
Pfff, ik bleek dus een compleet unrelated probleem te hebben, ik moest gewoon mijn modem een factory-reset geven en nu is alles weer ok.
done, echter nog geen DHCP-lease gekregen van de hoofdservert. Helpdesk bellen dan maar he...

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariovandijck
  • Laatst online: 07-08 19:27
Hier ook nog geen internet via Online ADSL (Momenteel met met trage T-Mobile verbinding online)
Zojuist gebeld (21:09) kreeg de melding dat KPN er mee bezig is en hopen dat het morgen vroeg is opgelost...

Ook zouden ze de storing weer vermelden op de website,
aangezien deze was weggehaald na het oplossen van vanmiddag.

Link van storingsmeldingen

Regio: Noord-Brabant: Tilburg

Het ligt niet aan de KPN wijkcentrale, aangezien de buren via de zelfde kabel wel internet hebben van KPN.

Status van de ADSL Modem:
Verbindingsinformatie
Koppelingsstatus: DHCP-server wordt gecontacteerd...

[ Voor 23% gewijzigd door mariovandijck op 05-02-2011 21:16 . Reden: Regio vermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Nu online

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

mariovandijck schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:11:
Hier ook nog geen internet via Online ADSL (Momenteel met met trage T-Mobile verbinding online)
Zojuist gebeld (21:09) kreeg de melding dat KPN er mee bezig is en hopen dat het morgen vroeg is opgelost...

Ook zouden ze de storing weer vermelden op de website,
aangezien deze was weggehaald na het oplossen van vanmiddag.

Link van storingsmeldingen

Regio: Noord-Brabant: Tilburg

Het ligt niet aan de KPN wijkcentrale, aangezien de buren via de zelfde kabel wel internet hebben van KPN.

Status van de ADSL Modem:
[...]
Hey Mario,

Ik wilde net even de status van mijn verbinding vermelden: hij werkt weer!
Ik gok dat die van jou uiterlijk morgen vroeg weer zal werken :)

Ik belde net op naar de klantenservice, had mijn klantnummer ingevoerd, en kreeg te horen dat ik uiteindelijk nog meer dan 10 wachtenden voor mij had... daarop besloot ik het toch maar gewoon af te wachten en op te hangen, aangezien ik met een pre-paid telefoon aan het bellen was, en het me dus al dik een euro heeft gekost om er alleen al door te komen 8)7 (om nog maar niet te spreken over de wachttijd die ook nog eens zou volgen).

Na de verbinding met de klantenservice verbroken te hebben bleek het modem tot mijn verbazing eindelijk weer een DHCP-lease te hebben gekregen!! :D

Ik heb dus de hele dag schoolopdrachten zitten maken dmv wifi tethering op mijn desire met t-mobile "snel internet", waarbij ik in huis vrijwel geen ontvangst heb. Moet zeggen dat het me nog aardig is gelukt, maar ik het al wel aardig zat ben met het bereik van T-mobile hier in huis. Verdeurie, wat een hel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariovandijck
Jep idd het werkt weer,
Maar T-Mobile is idd binnenhuis hier ook een ellende en zeker in combinatie met dit slechtere weer.
Valt de verbinding regelmatig weg en/of terug naar GPRS ipv HSDPA.

Mario

PS. Gelukkig nog steeds het zelfde IP, dit was in het verleden ook nog wel eens anders....
Terwijl er in mijn contract staat dat ik een Static-IP heb....

[ Voor 28% gewijzigd door mariovandijck op 05-02-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MorgothG schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 08:57:
De informatievoorziening is inderdaad slecht. Zeg even meer dan alleen "we zijn ermee bezig." Dat slaat nergens op. Het zou erg zijn als ze er niet mee bezig zouden zijn. Zeg gewoon wat de stand van zaken is. Tot die tijd maar aanklooien met mijn Desirehd.

Wel een slecht teken dat Friesland ook down is.
Vraagje : Als ze je vermelden wat de stand van zaken is, schiet je hier iets meer op?
Of ga je dan zitten wachten tot het wel werkt?

En je hebt nog niet vermeld of je verbinding alweer werkt.. Misschien had het geen betrekking op de storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 01:08:
[...]

Vraagje : Als ze je vermelden wat de stand van zaken is, schiet je hier iets meer op?
Of ga je dan zitten wachten tot het wel werkt?

En je hebt nog niet vermeld of je verbinding alweer werkt.. Misschien had het geen betrekking op de storing?
Natuurlijk. In mijn geval zou ik dan weten dat als het nog langer dan een paar uur zou duren dat ik dan naar m'n andere residentie kan vertrekken waar ik gewoon ander internet van een andere provider heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
ik heb ook 'online' en ben maar heb geen downtime gehad. wel heb ik last van tergend langzame download snelheden. m'n nieuwsgroepen van tweaknews gaan maar met 3 a 4 KB per seconde!!!! kan dit wat met deze storing te maken hebben

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier (sneek) ook geen verbinding. Kan geen netwerk adres krijgen sinds pak em beet 20:00. meer mensen last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keejoz schreef op zondag 06 februari 2011 @ 01:29:
[...]

Natuurlijk. In mijn geval zou ik dan weten dat als het nog langer dan een paar uur zou duren dat ik dan naar m'n andere residentie kan vertrekken waar ik gewoon ander internet van een andere provider heb.
Daar ga ik verder maar niet op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariovandijck
En... weet er al iemand wat het is geweest,
ben wel benieuwd.
Pagina: 1