Faillissement It's Electronics en Modern.nl

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:21

The Executer

Lekker belangrijk!

flo-78 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:38:
Altijd vervelend als een winkel over de kop gaat. Ook voor de werknemers.
Ik heb nog een cadeaupas met aardig wat geld er op van de it's. Ooit naast nette korting bedongen bij aankoop van een product.
Ik hoop dat er een doorstart komt zodat ik m'n cadeaupas kan gebruiken.
Balen zeg als had ik al beetje vermoeden dat dit er aan zat te komen.
Ik zit net als jou in hetzelfde schuitje: Een cadeaupas waar nog geld op staat. In mijn geval gaat het nog om een Prijstopper-pas, maar dat maakt weinig uit. Heb er 50 euro op staan :(.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit soort cadeaupassen kan je nu als waardeloos zien....

De pas is niets anders dan een schuldbekentenis onder voorwaarden, wanneer een verkoper failliet is verklaard betekend dit dus dat je gewoon achter aan kan sluiten bij de schuldeisers.

Al zou er een doorstart komen, dan hebben de schuldeisers van het bedrijf voor het faillissement dus gewoon pech....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik vindt het vreemd dat consumenten programma's niet veel aandacht aan deze zaak besteden? Zo schrijven ze nergens de voordelen van betalen met credit card in hun standaard artikelen over faillissementen .

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 01-02-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:59:
Ik vindt het vreemd dat consumenten autoriteiten niet veel aandacht aan deze zaak besteden? Zo schrijven ze nergens de voordelen van betalen met credit card in hun standaard artikelen over faillissementen .
We gaan nu weer offtopic, maar toch een korte reactie.

De consumenten autoriteiten staan hier toch helemaal buiten? Een faillissement is iets tussen de schuldijzer en de verschuldigde.... Hoe meer bemoeienis van de overheid hoe meer regels! Hoe kostbaarder iets wordt, wie gaat dit namelijk betalen? juist de consument.

Het is niet voor niets dat wanneer je in het bedrijfsleven grote contacten afsluit je verder dan alleen een prijs kijkt, leverheidsgaranties e.d. zijn dan ook belangrijk. Veel inkopers kijken daarom ook naar de jaarverslagen van hun leveranciers, m.a.w. een inkoper kijkt na een lage prijs ook alsof ze op hun leverancier kunnen bouwen.

Consumenten zouden dit ook meer moeten doen, daadwerkelijk kijken naar de verkopers, zijn ze betrouwbaar, waarom doen ze een verkoopactie e.d. Hoe je het ook wil uitleggen, je maakt zelf de keuze om iets ergens te kopen, met alle consequenties.

Een creditcard is een betaalmiddel, met voorwaarden, waarom zou de overheid hier op moeten wijzen? Dit is iets tussen de consument en de creditcardmaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoel Kassa en Radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Beide programma's komen toch op voor consumentenbelangen? Hoe zie je dat voor je dan? Het bevoordelen van een groep boven een ander? Het is gewoon een faillissement en er is gewoon weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51
Anoniem: 209360 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:51:
Dat bij een doorstart oude klanten gecompenseerd worden geloof ik eerlijk gezegd weinig van. Ben vooral benieuwd of Modern.nl een doorstart kan maken. Die konden qua prijs best concurreren met andere webshops.
Dat lijkt mij ook erg sterk. Dan zouden ze zich als doorstartend (aka nieuw) bedrijf gelijk in de schulden moeten steken en zijn ze binnen no-time weer failliet.
Als er iets zal worden aangeboden is het denk ik niet meer dan een magere kortingsbon of zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Tsja, dé standaard voor online aankopen van technische apparaten is Tweakers.net. En die heeft wél een handleiding waarin ook dat soort bescherming genoemd staat :)
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Meestal wordt alleen aandacht besteedt aan wat gedaan kan worden bij problemen, maar het is nu juist de kunst om te weten hoe je problemen kan voorkomen. Het komt echter wel van twee kanten: informatie bieden is één. Twee is echter dat mensen het moeten lezen, en helaas gebeurt dat nog steeds vaak pas als mensen ernaar gaan zoeken als er al problemen zijn. En dat is niet zo simpel op te lossen ...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 01-02-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:03
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:59:
Ik vindt het vreemd dat consumenten programma's niet veel aandacht aan deze zaak besteden? Zo schrijven ze nergens de voordelen van betalen met credit card in hun standaard artikelen over faillissementen .
Aan gebruik van creditcards kleven ook nadelen en niet iedereen is ook in staat een creditcard aan te schaffen(minderjarigen).
Daarnaast is het het gewoon een feit dat een creditcard in Nederland bij lange niet zo ingeburgerd is dan iDeal(terwijl de laatste ook nog minder lang actief is)
Een faillissement is gewoon vervelend voor alle partijen(de eigenaren, werknemers en alle soorten schuldeisers). De enige manier om je hier tegen in te dekken is om überhaupt geen vooruitbetaling te doen.
Bij Modern.nl was het overigens mogelijk om bij grote artikelen het bedrag bij levering contant te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 20:11

Robtimus

me Robtimus no like you

Of op locatie te pinnen. Bij levering van mijn TV hadden ze gewoon een draagbaar pinapparaat bij zich.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed nieuws dames en heren, ING heeft mijn geld terug gegeven, best snel want ik had vorige week vrijdag al het betwisting formulier op de post gedaan.

Best mooi zo ben ik er nog goed vanaf gekomen en heb ik die iPod touch 4G goedkoop gekregen, nu ING bellen om saldo wat ik teveel heb terug te boeken naar mijn rekening.

Dus zo zie maar een duurder bankpakket hebben heeft zin.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 03-02-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 318025 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:41:
Goed nieuws dames en heren, ING heeft mijn geld terug gegeven, best snel want ik had vorige week vrijdag al het betwisting formulier op de post gedaan.

Best mooi zo ben ik er nog goed vanaf gekomen en heb ik die iPod touch 4G goedkoop gekregen, nu ING bellen om saldo wat ik teveel heb terug te boeken naar mijn rekening.

Dus zo zie maar een duurder bankpakket hebben heeft zin.
Ik wil niet flauw doen, maar dit heeft niets met je bank te maken,
ING, ABN, de Rabobank, ze kopen allemaal de creditcard diensten in bij ICS-Cards.
Wanneer jij als gebruiker dus rechtstreeks een creditcard had gehad van Visa of Mastercard, dus niet via een bank, dan had jij op de zelfde manier je geld waarscheinlijk terug gekregen.

Je hoeft dus geen "duurder" rekeningenpakket te hebben bij een bank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bullet NL schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:00:
[...]

Ik wil niet flauw doen, maar dit heeft niets met je bank te maken,
ING, ABN, de Rabobank, ze kopen allemaal de creditcard diensten in bij ICS-Cards.
Wanneer jij als gebruiker dus rechtstreeks een creditcard had gehad van Visa of Mastercard, dus niet via een bank, dan had jij op de zelfde manier je geld waarscheinlijk terug gekregen.

Je hoeft dus geen "duurder" rekeningenpakket te hebben bij een bank,
Bij bassispakket zit geen credit card en bij betaalpakket wel en die is duurder, ik heb toen der tijd bewust daar voor gekozen omdat ik bij mijn eigen bank goeie klanten service heb.

Met duurdere pakket bedoelde ik dus het betaal pakket van ING die heeft meerdere voordelen dan alleen een credit card, als ik in China ben hoef ik niet € 1,50 bij elke pin transactie te betalen. Ik vindt dat mijn bank het goed heeft gedaan en dat mag best gezegd worden want bij Radar en Kassa hoor je mensen meestal alleen over de bank klagen waar ze zichzelf afhankelijk van gemaakt hebben door hypotheken en andere schulden.

Ja je hoeft geen duurdere pakket te hebben, maar die credit card maakt onderdeel uit van een totaal pakket bij meeste grote banken, ik heb liever alles bij een bank geregeld dan ik bij een vreemde aanbieder moet regelen.

( Met uitzondering sparen dat doe ik bij internet spaarbanken )

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 03-02-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:34
Even een positief verhaal tussendoor: Twee dagen voor het faillissement bij Prijstopper een Philips scheerapparaat gekocht. Bij thuiskomst bleek de scheerkop kapot te zijn (stom, verpakking was geopend en niet goed gechecked in de winkel). Koude douche toen ik twee dagen later voor de deur stond (ik had het failissement van It's wel meegekregen maar wist niet dat Prijstopper hetzelfde moederbedrijf had).

Contact opgenomen met Philips en ik krijg gratis en voor niets een nieuwe scheerkop toegezonden.

Conclusie: Philips _/-\o_ en Prijstopper :w and good riddance.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Samen komen jullie er wel uit ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

Sinds het failliet verklaren van Impact Retail, is het ontzettend stil rondom het bedrijf. Op de website is sinds 31 januari al geen update meer gepost.

Persoonlijk ben ik geinteresseerd in een eventuele overname van Modern.nl, omdat ik nog een openstaande (vooruit betaalde) order bij deze toko heb lopen. Op Twitter is het bedrijf nog wel actief.

Zoals men op Twitter ook aangeeft, is er nog helemaal geen nieuws rondom een eventuele overname van Modern.nl. Zijn er eventueel insiders die kunnen aangeven welke kant het op gaat met gedupeerde klanten?

1. Klant krijgt niets geleverd en geen geld terug
2. Klant krijgt alsnog geleverd
3. Klant krijg niets geleverd, maar geld terug

Ik ben zeer benieuwd... niet alleen omdat ik voor zo'n € 520,- ben benadeeld, maar meer omdat ik al sinds eind december zonder koelkast zit. Gelukkig was het de afgelopen tijd koud buiten, maar ondertussen begint het zo warm te worden dat ik zelfs mijn voedsel niet meer op het balkon kan bewaren.

Ik wil nog geen nieuwe koelkast bestellen bij een ander bedrijf, omdat dan de kans bestaat dat de koelkast van Modern.nl alsnog geleverd wordt en ik met 2 exemplaren zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
bas.kb schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:16:
Sinds het failliet verklaren van Impact Retail, is het ontzettend stil rondom het bedrijf. Op de website is sinds 31 januari al geen update meer gepost.

at ik zelfs mijn voedsel niet meer op het balkon kan bewaren.

Ik wil nog geen nieuwe koelkast bestellen bij een ander bedrijf, omdat dan de kans bestaat dat de koelkast van Modern.nl alsnog geleverd wordt en ik met 2 exemplaren zit.
Ben bang er niet veel anders op zit, ik zou een nieuwe halen en stel je krijgt de andere nog die weer verkopen.
Tis nu of je krijgt iets of helemaal niets en ondertussen ga je het eten buiten bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

Ben bang er niet veel anders op zit, ik zou een nieuwe halen en stel je krijgt de andere nog die weer verkopen.
Tja, het is een inbouw koelkast. Is lastig door te verkopen ben ik bang.

Hmm, ik ga proberen ergens een goedkope 2e hands koelkast op de kop te tikken.

Zeer frustrerend dit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21850

Update: http://www.impactretail.nl/info/?PageId=322&MenuId=38

Update vrijdag 11 februari 2011 - 14.00 uur

Klanten met aanbetaling
Voor de klanten die in de afgelopen weken hebben aanbetaald op een bestelling bij It’s Electronics en Prijstopper heeft mr. Franken een oplossing gevonden. Collega Electronica retailer Expert, biedt aan deze klanten een korting ter waarde van 50% van het aanbetaalde bedrag op een nieuw te maken gelijkwaardige aankoop bij Expert.

Expert zal hierover in de komende dagen meer informatie verstrekken. (zie www.expert.nl voor meer informatie).

Voor het resterende bedrag (of het gehele bedrag in geval van geen vervangende aankoop bij Expert) van de gemaakte aanbetalingen kunnen consumenten een claim indienen bij de curator Mr. Franken middels het contactformulier op www.impactretail.nl.

Modern.nl
Voor klanten met aanbetalingen aan Modern.nl wordt er nog gewerkt aan een oplossing. De Modern.nl klanten ontvangen hierover in de komende week automatisch mailbericht of worden via de website van Modern.nl op de hoogte gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

Netjes dat Expert de gedupeerde klanten van It's deels compenseerd.

Ik heb een bestelling lopen bij Modern.nl en heb de goede hoop dat ze alsnog mijn koelkast gaan leveren. Zodra ik volgende week een mail krijg over de voortgang, laat ik het hier even weten. Spannend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

Het gaat de goede kant op voor Modern.nl. Houd de site in de gaten, later deze week verwachten we belangrijk nieuws!
Bron: Twitter

• bas.kb

bas.kb

Modern.nl maakt een doorstart:

http://www.impactretail.nl/info/?PageId=322&MenuId=38

http://twitter.com/#!/modernpuntnl

Alle lopende bestellingen worden gewoon uitgeleverd!!!!
Update donderdag 17 februari 2011 - 17.00 uur

Alle activiteiten van Modern.nl zijn per 17 februari 2011 overgenomen door Scheer & Foppen Elektro Speciaalzaken BV. Op dit moment wordt er hard gewerkt om de webshop zo spoedig mogelijk weer te openen, zodat wij u weer van dienst kunnen zijn.

Wanneer u nog een bestelling heeft lopen (alle klantgegevens zijn ons reeds bekend) dan zullen wij er voor zorgen dat u binnen enkele werkdagen van ons per e-mail bericht ontvangt over uw bestelling.

Vervolgens zullen wij op zeer korte termijn overgaan tot uitlevering van uw bestelling. Alle gedane aanbetalingen zullen wij voor 100% overnemen. Dit betekent dat aanbetaalde bestellingen, zonder extra kosten, uitgeleverd zullen worden. Controleert u a.u.b. de instellingen van uw spamfilter, zodat de correspondentie op een juiste wijze tot u komt.

Mocht u toch nog vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u terecht op onze FAQ pagina.

Met vriendelijke groet,

Directie
Scheer & Foppen Elektro Speciaalzaken BV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 20:32

BoAC

Memento mori

Wow, dit is een zeer goed bericht omdat wij nog een bestelling hadden staan die een dag na bestelling geleverd zou worden. Ik heb zelf nog geen bericht ontvangen maar dit is al een goed begin! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209360

Inboedel It's onder de hamer
RIJSWIJK (AFN) - Krap een maand na het faillissement van moederbedrijf IMpact Retail, gaan de artikelen van elektronicaconcern It's onder de hamer. Veilinghuis BVA-Auctions heeft in overleg met de curatoren de inboedel van drie vestigingen van It's online gezet. Later deze week volgen spullen van meer filialen, zei een woordvoerder van het onlineveilinghuis maandag.

Vanaf woensdag kunnen mensen bieden op koffiezetautomaten, navigatiesystemen, vaatwassers, tv-toestellen en vele andere elektronische apparaten. De veiling sluit op woensdag 2 maart.

Bron: Telegraaf
Misschien interessant voor iemand. Hoewel de ervaring leert dat als particulieren op dit soort veilingen afkomen zaken tegen de hoofdprijs weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 20:32

BoAC

Memento mori

UPDATE: Donderdag wordt er gewoon geleverd door Scheer en Foppen!
Ze belden vanavond :) gewoon geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb

bas.kb

http://www.bva-auctions.com in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessie1969
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10-2023
Hoi,

mischien heel vreemd maar sinds It's failliet is gegaan, zit ik me suf te piekeren hoe het bedrijf eerst heette? Ik weet nog dat ik een jaar of 20(?) geleden een wasmachine heb gekocht bij het bedrijf wat later It's werd maar ik weet niet meer hoe het heet?!?

Dit is écht één van die irritante dingen die dan niet meer uit je hoofd gaan |:( dus....... HELP!!! :)

Wie oh wie weet hoe It's vroeger heette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:43

SeatRider

Hips don't lie

Radio Modern

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-05 18:19

Roytoch

Nietes

NOO BastiaanN was me voor, de wiki link rust zwaar op mijn paste-bordje maar kan hem er niet af laten, anders is het een dubbelpost, spuit 11 en whatnot!

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 20:18

DarkSide

theres no place like ::1

Hmm even google gebruiken:

De basis van its is al ruim een eeuw oud. De huidige formule is ontstaan vanuit een fusie van verschillende winkelketens. De eerste verkopen werden gedaan onder de naam Van Boxtel, een elektrozaak uit het brabantse land. in de loop der jaren zijn diverse regionale winkeleketens zoals Turksma, Kok Elektr Marten, Wastora en andere aangesloten en in 1992 gegroepeerd onder de naam It's Electronics. Ondertussen was ook in de Regio Rotterdam en Den Haag een zelfde fusie gaan. Onder Andere Radio Jacobs en Valkenberg verbonden zich en gingen als 1 concern verder.
Toen beide electronica retailers in 2000 opereerden onder hun toenmalige moeder VendexKBB, is besloten om de backoffice van beide organisaties te integreren in Tilburg.
In januari 2005 heeft het management van de organisatie middels een Management Buy Out het bedrijf verzelfstandigd, Inspelend op de sterke groei van het afzetkanaal is er in april 2006 voor gekozen om het merkenportfoliio opnieuw te positioneren. Dit resulteerde in een grootscheepse relabeling van de winkels, die voortaan alleen bekend zouden zijn onder de naam it's

bron
http://www.itsonline.nl/informatie/?item=160

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:09
Bij ons in Alkmaar heette 't vroeger inderdaad Wastora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik heb even de boel met elkaar gemerged. De laatste posts gaan weliswaar niet helemaal over het faillissement, maar passen er imo wel beter bij dan in een los topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenatik
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01-2024
Ha, dat dacht ik ook. Heb net even gekeken, maar volgens mij laat iedereen zich gek maken.
Televisies die op dit moment voor 5 tientjes minder dan de Pricewatch prijs van de hand gaan. Zijn dus demomodellen, zonder garantie en je moet het zelf ophalen.
Mooiste voorbeeld: 1 Tb LaCie harde schijf die bij bol.com EUR 72 kost staat nu al op EUR 80 Excl. BTW & veilingkosten (= dus EUR 124 !!!) check: http://www.bva-auctions.com/auction/lot/3041/1329303
Er staat toch duidelijk: "Bedragen zijn exclusief BTW en veilingkosten" :?

• slashhead89
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:15
Ja, zoiets had ik wel een beetje verwacht met al die media-aandacht.
Veel mensen denken een koopje mee te kunnen pikken, en bieden dus veel. Ze zien echter het feit dat er nog ongeveer 40% bij op komt over het hoofd.

Daarnaast is niet iedereen die daar bied op de hoogte van het bestaan van de pricewatch denk ik. Mensen gaan misschien van adviesprijzen uit.

Er komt 16% veilingkosten en dan 19% BTW bij dus tel er maar 38,04% bij op.

Dit had ik direct al verwacht. Had zelf wel wat intresse in een Nespressoapparaat, maar die zitten 7 dagen voor het einde van de veiling al op ruim 70% van de prijs in de winkel.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 13:05

alwinus

Tweaked

Zo te lezen rijzen de prijzen weer de pan uit. Veilingkoorts. Hoef ik er niet meer te kijken :)

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Grr gister was het uitverkoop bij de IT's, maar dat wist ik niet dus toen ik om half 5 aankwam was alles al leeg gekocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loenatik schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 21:49:
Mooiste voorbeeld: 1 Tb LaCie harde schijf die bij bol.com EUR 72 kost staat nu al op EUR 80 Excl. BTW & veilingkosten (= dus EUR 124 !!!) check: http://www.bva-auctions.com/auction/lot/3041/1329303
Er staat toch duidelijk: "Bedragen zijn exclusief BTW en veilingkosten" :?
Inmiddels staat die al op 90,- :o Is dus 70% duurder dan de in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 16:30
De veiling voor IT spullen is echt té grappig :P te veel biedingen en allemaal het schip in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgens kun je vandaag in Osdorp en Sloterdijk terecht voor de Winkel uitverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-05 19:08
Hier nog een pareltje gevonden.
Mooie tablet van point of view: http://www.bva-auctions.com/auction/lot/3040/1331645
Inmiddels al 360 euro voor geboden en in de pricewatch 288 euro.
Iemand gaat daar al voor meer dan 100 euro het schip in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 12:56
DarkShadow16 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:13:
Hier nog een pareltje gevonden.
Mooie tablet van point of view: http://www.bva-auctions.com/auction/lot/3040/1331645
Inmiddels al 360 euro voor geboden en in de pricewatch 288 euro.
Iemand gaat daar al voor meer dan 100 euro het schip in.
Sterker nog, 360 geboden betekent 360 + 38% kosten en btw = 496,94 euro netto af te rekenen. Dat is dus niet 100 euro het schip in, maar ruim 200 euro!!

Ik was zelf nog van plan om mee te gaan bieden, maar deze veiling is mij wat te gek hoor. Ben benieuwd of er bij andere Its veilingen wel nagedacht wordt tijdens het bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:29
Is er nog meer nieuws bekend of andere vestigingen een opheffingsuitverkoop gaan houden, dus niet online? Ik hoorde Amsterdam Osdorp en nog een filiaal had dit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was die van Osdorp niet op het laatste moment een week uitgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crystall
  • Laatst online: 02-08-2022
Het was opeens zo plotseling allemaal, it's opeens weg. Moeten we maar voortaan naar de mediamarkt :P.
Maar weet iemand waar je dan naartoe moet als je elke maand een verzekering voor ze betaalt en laptop opeens even raar doet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Betaal je die verzekering daadwerkelijk aan IT's? Waarschijnlijk niet, meestal loopt dat soort zaken gewoon via een externe verzekeringsmaatschappij/tussenpersoon. Dus check ff je polis met wie je nu precies een verzekeringsovereenkomst hebt :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crystall
Orion84 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:02:
Betaal je die verzekering daadwerkelijk aan IT's? Waarschijnlijk niet, meestal loopt dat soort zaken gewoon via een externe verzekeringsmaatschappij/tussenpersoon. Dus check ff je polis met wie je nu precies een verzekeringsovereenkomst hebt :)
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar we moeten mijn laptop nog betalen bij Lasercards/Primelime. Ik zal ff kijken of ik het kan vinden! Bedankt :)

Er staat op mn factuur: Actua Verzekering 3 jaar van een bedrag van 149,95. En Mijn poliskosten zijn ook bij Actua. Waar zouden we dan heen moeten?

[ Voor 13% gewijzigd door Crystall op 28-02-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

Crystall schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:42:
[...]

Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar we moeten mijn laptop nog betalen bij Lasercards/Primelime. Ik zal ff kijken of ik het kan vinden! Bedankt :)

Er staat op mn factuur: Actua Verzekering 3 jaar van een bedrag van 149,95. En Mijn poliskosten zijn ook bij Actua. Waar zouden we dan heen moeten?
http://www.actua.nl/index/23/contact

misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crystall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
Yeey! Modern.nl heeft een doorstart gemaakt!

is dit wel te vertrouwen?

http://www.modern.nl/Actie/Openingsspektakel/9574/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me wel. Het was al een tijdje duidelijk dat de fysieke winkels van It's en Prijstopper de modern.nl webwinkel hadden meegetrokken in het faillissement. Een doorstart lijkt me dus een goede zaak en te vertrouwen.

Overigens valt Modern.nl nu dus onder Scheer & Foppen die al Internetshop en Bobshop als webwinkels hadden. Beide al goede witgoed internetwinkels.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 209360 op 02-03-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 21:59
Als je de algemene voorwaarden moet geloven is Modern overgenomen door de plaatselijke loodgieter :+

Modern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 15:23
Hmm, het assortiment is wel veel beperkter dan voorheen
Ik hoop dat dit nog snel beter wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door tombola op 02-03-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
ze hebben wel momenteel scherpe aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
impactretail.nl is al sinds gisteren niet meer bereikbaar (althans bij mij)
Iemand al iets gehoord over terugvordering van betaalde bestellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:28
Het faillissement van impact (en de it's en prijstopper takken) is inmiddels definitief. Sterker nog, de inventaris word momenteel geveild.... Kleine kans dat je nog iets van een vordering terug zal gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
"Vier weken na het faillissement van IMpact Retail is het weer mogelijk te bestellen bij Modern.nl. De internetformule is onderdeel geworden van Scheer en Foppen. Geregistreerde klanten kunnen met hun oude gegevens in de webshop terecht.

Volgens e-commerce manager Henk Gankema is aan de voorkant van Modern.nl nauwelijks gesleuteld. ‘We zijn direct aan de slag gegaan met de koppeling van de website aan onze systemen. Maar de meeste aandacht ging uit naar de klanten van Modern.nl. Mensen die kort voor het faillissement nog een bestelling hadden geplaatst, die niet meer kon worden geleverd.’ Scheer en Foppen heeft deze mensen benaderd met de vraag of ze bestelde product alsnog geleverd wilden krijgen of dat ze het bedrag aan een ander product wilden besteden."

bron : http://www.faillissements...odern-nl-weer-in-de-lucht & http://www.modern.nl/informatie/?menu=288

kunnen hun prijzen weer terug in pricewatch ?
ik heb namelijk n product gevonden die bij hun het goedkoopste is, maar kan iemand bevestigen dat het veilig is om daar weer te bestellen ?
het is fijn om het van hunzelf tel ezen dat het kan, maar graag n onafhankelijk mening hier over aub

[ Voor 15% gewijzigd door silverfaustx op 30-03-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Prijzen komen alleen in de pricewatch als de betreffende winkel een overeenkomst met Tweakers.net afsluit om een koppeling te leggen tussen hun prijslijst en onze database. Die overeenkomst gaat niet zomaar 1:1 over van een failliet bedrijf op Scheer & Foppen kan ik me zo voorstellen, dus die prijzen komen ook niet zomaar direct terug.

Als je er het fijne van wilt weten kan je het beste even een mailtje sturen naar pwmanager@tweakers.net :)

Of het veilig is of niet heeft volgens mij weinig te maken met of hun prijzen in de Pricewatch staan.

In feite bestel je gewoon bij Scheer & Foppen, alleen hebben ze de vertrouwde webshop technologie van Modern.nl overgenomen. Als je je afvraagt of het betrouwbaar is, zul je je dus moeten afvragen of je Scheer & Foppen betrouwbaar vindt.

[ Voor 27% gewijzigd door Orion84 op 30-03-2011 17:23 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ok, dankje voor de uitleg en kwa betrouwbaarheid van de nieuwe eigenaar zal ik me maar eens in gaan verdiepen mocht ik daar iets halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zie dat een IT's vestiging in Eindhoven (De Hurk) nu wordt omgebouwd tot een BCC :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460036

Allen,

Weet iemand wat er met het It's filiaal in Osdorp is gebeurd?
Het zit namelijk zo: ik heb een wasmachine die defect is en daar gekocht. Heb alleen geen aankoopbon meer, dus wilde naar de winkel om een bon uit te laten draaien. Nu is die winkel inmiddels failliet dus ik wilde kijken of ik via het bedrijf dat hen overnam de bon kan proberen te regelen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 460036 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:10:
Allen,

Weet iemand wat er met het It's filiaal in Osdorp is gebeurd?
Het zit namelijk zo: ik heb een wasmachine die defect is en daar gekocht. Heb alleen geen aankoopbon meer, dus wilde naar de winkel om een bon uit te laten draaien. Nu is die winkel inmiddels failliet dus ik wilde kijken of ik via het bedrijf dat hen overnam de bon kan proberen te regelen.

Alvast bedankt!
De It's organisatie is failliet gegaan. Je zal bij It's zelf geen gehoor meer vinden, in sommige gevallen is de support overgenomen door andere winkels. Voor garantie kan jij je ook direct naar de fabrikant wenden. Ik vrees alleen dat het (nogmaals) verkrijgen van een bon je niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-05 14:25
Op de website van It's staat meer informatie:
Mijn apparaat heeft een storing.
Wanneer uw apparaat aangeschaft is in een It’s of Prijstopper winkel in een van de volgende plaatsen: Barendrecht (ook Expert), Dordrecht, Gorinchem, Hellevoetsluis, Naaldwijk, Ridderkerk, Schiedam, Sliedrecht, Vlaardingen of Zwijndrecht. Belt u dan met onze klantenservice 0900-2378373 (€ 0,10 per minuut) (maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur)

Wanneer u het apparaat bij een It’s vestiging uit een andere plaats aangeschaft heeft neemt u dan contact op met de fabrikant, klik hier voor een overzicht van alle fabrikanten contact gegevens.
Zo te zien zal een nieuwe nota dus niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 10:16
Al contact gehad met de fabrikant, misschien helpen ze je ook wel zonder die bon en hebben ze aan bv het serienummer voldoende om te zien dat hij nog garantie hoort te hebben?
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:

* De welbekende "ja ik ook"-reacties.
* Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shops.
* Gooien met 'modder'.
* Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
* Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij wel graag zien:

* Houd de discussie hier netjes.
* Reageer beargumenteerd.
* Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.