![]() Op maandag 10 mei 2010 lazen we: nieuws: Uitslag GoT Community Android Awards bekend "Op Tweakers.net kon de afgelopen weken worden gestemd op de beste software voor Googles mobiele besturingssysteem Android. Als beste applicatie van eigen bodem werd 'Android Treintijden Lite' gekozen. De beste Nederlandse applicatie is volgens Tweakers.net-bezoekers Android Treintijden Lite, gemaakt door tweaker Wiebbe. Met de app is het mogelijk om treinreizen te plannen en vertrektijden te bekijken. Augmented reality browser Layar eindigde als tweede. In dezelfde categorie was ook de Pricewatch Scanner, gemaakt door tweaker Balachmar, genomineerd. De volledige uitslag is op de verkiezingssite en in het uitslagtopic te vinden. In totaal zijn er ruim 6700 stemmen uitgebracht in twaalf categorieën, waaronder de beste game, beste navigatie-app, beste widget en beste tweak-software. In een aantal categorieën was er een overduidelijke winnaar; bij navigatie & maps haalde Google Maps bijna de helft van de stemmen. Uitzending Gemist was volgens tweakers verreweg de beste applicatie om video mee af te spelen en Barcode Scanner, waarmee onder andere QR-codes kunnen worden ingescand, haalde het grootste deel van de stemmen in de categorie overig. Ook custom rom-maker Cyanogen is populair bij tweakers; zijn roms konden op ruim 57 procent van de stemmen rekenen. De verkiezing werd georganiseerd door tweakers CLB en Only.Holoris en is daarom geen officiële Tweakers.net-verkiezing. De applicaties waaruit kon worden gekozen zijn van tevoren geselecteerd in een nominatietopic op GoT. Door de toenemende populariteit van het Android-besturingssysteem op Tweakers.net is er sinds enige tijd een apart forum op GoT voor Googles mobiele OS." Maar zeg nou zelf... 8 maanden geleden, 6700 stemmen en 12 categorieen, dat kan heden ten dage veel beter! Door de honderden topics en duizenden reacties heeft Android op Tweakers.net een belangrijke plek weten te veroveren in de 'Mobile' sectie, samen naast categorieen voor Windows Mobile of iOS. Topics voor Android over Androidtelefoons, Androidtablets, custom roms, applicaties, games, accessoires, reviews, problemen of wat dan ook zijn voor vele Tweakers tegenwoordig bekend terrein. Nu is het weer tijd voor een GoT - Community Android Awards, dit keer de 2nd edition. Aangezien het in de 2nd edition, waarschijnlijk iets grootser wordt dan de eerste editie, is dit weer een feedbacktopic, om van alles te bespreken.. Moeten er categorieen bij? Moeten er juist categorieen verdwijnen? Is er wat anders wat je graag zou willen zien in deze editie van de GoT Community Android Awards? Dit topic is voor al deze issues bedoeld, dus als je wat te melden hebt, doe het dan ook... De categorieen van vorig jaar staan hieronder vermeld
Wat mij betreft kan er een aparte categorie komen voor keyboards en launchers... Tevens vind ik dat Messaging en Social wel gesplitst kan worden, waarbij messaging zich echt richt op het versturen van berichten en dergelijke en Social meer in de richting van social networkapplicaties. Zo zouden we in de huidige setting komen tot 14 categorieen, maar er kunnen er nog wel een paar bij. Persoonlijk denk ik dat alle apps / games wel passen in 12-16 categorieen, het moet ook niet te groot worden. Een speciale 'ping-categorie' ofzo zie ik daarom ook niet zitten, want dat kan best allemaal onder 'messaging' enzovoort... Dit topic is om over zulke zaken te discussieren. Uiteraard heeft iedereen een eigen mening en dat kan lastig worden. Ga dan ook vooral niet op elkaar zitten vitten, maar probeer discussiewaardige argumenten te gebruiken als je een discussie aan wilt gaan. Last but not least: aangezien ik de Awards weer op me neem, ben ik ook verantwoordelijk voor het eindwoord in het aantal categorieen en welke dit dan zijn, waarin gestemd kan gaan worden. Een globale indeling van de tijdsindeling voor de GoT Community Awards 2nd edition is: - 17 januari - 28 januari: Feedbacktopic, zodat er gedicussieerd kan worden over deze awards - 30 januari - 12 februari: Nominatietopic zodat men zijn favoriete applicaties, game of zut kan nomineren - 14 februari - 26 februari: Stemmingsrondes op de verkiezingssite van Tweakers.net - 2 maart 2011: De uitslag van de GoT Community Awards 2nd edition, mooi op m'n verjaardag Disclaimer: Uiteraard kunnen de data wat verschillen, deze awards kosten veel tijd voor veel partijen dus niet alles kan strak gepland worden. Dit topic en deze GoT Community Android Awards 2nd edition is dus een initiatief van mij: CLB en dus niet van Tweakers.net. Als je vragen / opmerkingen hebt, moet je dus ook bij mij zijn! Camiel verzorgt de banners! Credits dus voor hem, vanwege zijn inzet en meedenken, wat allebei helemaal top is! |
[ Voor 2% gewijzigd door RoD op 07-02-2011 20:48 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit