GoT Community Android Awards 2nd edition - feedbacktopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.414 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Community Android Awards 2nd edition - Feedbacktopic

Op maandag 10 mei 2010 lazen we: nieuws: Uitslag GoT Community Android Awards bekend

"Op Tweakers.net kon de afgelopen weken worden gestemd op de beste software voor Googles mobiele besturingssysteem Android. Als beste applicatie van eigen bodem werd 'Android Treintijden Lite' gekozen.

De beste Nederlandse applicatie is volgens Tweakers.net-bezoekers Android Treintijden Lite, gemaakt door tweaker Wiebbe. Met de app is het mogelijk om treinreizen te plannen en vertrektijden te bekijken. Augmented reality browser Layar eindigde als tweede. In dezelfde categorie was ook de Pricewatch Scanner, gemaakt door tweaker Balachmar, genomineerd. De volledige uitslag is op de verkiezingssite en in het uitslagtopic te vinden.

In totaal zijn er ruim 6700 stemmen uitgebracht in twaalf categorieën, waaronder de beste game, beste navigatie-app, beste widget en beste tweak-software. In een aantal categorieën was er een overduidelijke winnaar; bij navigatie & maps haalde Google Maps bijna de helft van de stemmen. Uitzending Gemist was volgens tweakers verreweg de beste applicatie om video mee af te spelen en Barcode Scanner, waarmee onder andere QR-codes kunnen worden ingescand, haalde het grootste deel van de stemmen in de categorie overig. Ook custom rom-maker Cyanogen is populair bij tweakers; zijn roms konden op ruim 57 procent van de stemmen rekenen.

De verkiezing werd georganiseerd door tweakers CLB en Only.Holoris en is daarom geen officiële Tweakers.net-verkiezing. De applicaties waaruit kon worden gekozen zijn van tevoren geselecteerd in een nominatietopic op GoT.
Door de toenemende populariteit van het Android-besturingssysteem op Tweakers.net is er sinds enige tijd een apart forum op GoT voor Googles mobiele OS."

Maar zeg nou zelf...
8 maanden geleden, 6700 stemmen en 12 categorieen, dat kan heden ten dage veel beter!
Door de honderden topics en duizenden reacties heeft Android op Tweakers.net een belangrijke plek weten te veroveren in de 'Mobile' sectie, samen naast categorieen voor Windows Mobile of iOS.
Topics voor Android over Androidtelefoons, Androidtablets, custom roms, applicaties, games, accessoires, reviews, problemen of wat dan ook zijn voor vele Tweakers tegenwoordig bekend terrein.

Nu is het weer tijd voor een GoT - Community Android Awards, dit keer de 2nd edition.
Aangezien het in de 2nd edition, waarschijnlijk iets grootser wordt dan de eerste editie, is dit weer een feedbacktopic, om van alles te bespreken.. Moeten er categorieen bij? Moeten er juist categorieen verdwijnen? Is er wat anders wat je graag zou willen zien in deze editie van de GoT Community Android Awards? Dit topic is voor al deze issues bedoeld, dus als je wat te melden hebt, doe het dan ook...

De categorieen van vorig jaar staan hieronder vermeld
  • 1. (Gaming) Games
  • 2. (GPS) Navigatie & Maps
  • 3. (GPS) Sportief en overigen
  • 4. (Multimedia) Video
  • 5. (Multimedia) Music
  • 6. (Applicatie) Algemeen
  • 7. (Applicatie) Messaging & Social (IM, Email, Chat, SMS, Twitter, Hyves etc)
  • 8. (Applicatie) Tweaks (iconpacks, keyboards, homescreens, speedhacks etc)
  • 9. (Applicatie) Tools (filemanagers, alarmclocks, backuptools, gesture search etc)
  • 10. (Applicatie) NL applicatie (dus een applicatie / game van Nederlandse makelij)
  • 11. (Widget) Widgets (RSS, Weer, Buzz etc)
  • 12. (ROMs) Custom Rom builder (Denk hierbij aan de bekende 'Cyanogen' en anderen)
Zelf vind ik de vorige categorie 'Tweaks' momenteel veel te globaal!
Wat mij betreft kan er een aparte categorie komen voor keyboards en launchers...
Tevens vind ik dat Messaging en Social wel gesplitst kan worden, waarbij messaging zich echt richt op het versturen van berichten en dergelijke en Social meer in de richting van social networkapplicaties.
Zo zouden we in de huidige setting komen tot 14 categorieen, maar er kunnen er nog wel een paar bij.
Persoonlijk denk ik dat alle apps / games wel passen in 12-16 categorieen, het moet ook niet te groot worden. Een speciale 'ping-categorie' ofzo zie ik daarom ook niet zitten, want dat kan best allemaal onder 'messaging' enzovoort... Dit topic is om over zulke zaken te discussieren.
Uiteraard heeft iedereen een eigen mening en dat kan lastig worden. Ga dan ook vooral niet op elkaar zitten vitten, maar probeer discussiewaardige argumenten te gebruiken als je een discussie aan wilt gaan. Last but not least: aangezien ik de Awards weer op me neem, ben ik ook verantwoordelijk voor het eindwoord in het aantal categorieen en welke dit dan zijn, waarin gestemd kan gaan worden.

Een globale indeling van de tijdsindeling voor de GoT Community Awards 2nd edition is:
- 17 januari - 28 januari: Feedbacktopic, zodat er gedicussieerd kan worden over deze awards
- 30 januari - 12 februari: Nominatietopic zodat men zijn favoriete applicaties, game of zut kan nomineren
- 14 februari - 26 februari: Stemmingsrondes op de verkiezingssite van Tweakers.net
- 2 maart 2011: De uitslag van de GoT Community Awards 2nd edition, mooi op m'n verjaardag
Disclaimer: Uiteraard kunnen de data wat verschillen, deze awards kosten veel tijd voor veel partijen dus niet alles kan strak gepland worden.

Dit topic en deze GoT Community Android Awards 2nd edition is dus een initiatief van mij: CLB en dus niet van Tweakers.net. Als je vragen / opmerkingen hebt, moet je dus ook bij mij zijn!

Camiel verzorgt de banners!
Credits dus voor hem, vanwege zijn inzet en meedenken, wat allebei helemaal top is!

[ Voor 2% gewijzigd door RoD op 07-02-2011 20:48 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou Widgets zeker uitsplitsen. Als ik zie wat ik actief gebruik op m'n telefoon dan gebruik ik m'n widgets meer dan m'n daadwerkelijke applicaties. Agenda en taken gaat bij mij bijvoorbeeld geheel via widgets. Dan kan je dat niet zo in 1 catagorie bij elkaar proppen.
Daarnaast vind ik dat calender applicaties ook hun eigen catagorie verdienen, net als een onderscheid tussen e-mail applicaties, sms applicaties en chat applicaties. Immers er is nog geen applicatie die alle rollen van messaging aanbied en daarom zou ik ook niet durven stellen dat Whatsapp beter is dan Handcent. Zelfde als navigatie en maps, ik vind Google Maps verre van een goed navigatie pakket, maar voor maps functioneert het als geen ander. Voor navigatie heb ik liever een dedicated navigatie applicatie. Het zijn dus voor mij echt twee verschillende catagorien waar ik gewoon geen winnaar in kan kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 17-01-2011 22:33 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaasje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:47
Allereerst wil ik je bedanken, voor het organiseren van deze awards! Ik denk alleen dat gaming binnen Android dusdanig gegroeid is dat deze opgesplitst kan worden in meerdere categorieën.

Ik zit zelf aan het volgende te denken:
-race
-shooters
-rpg
-puzzel
-overig

Gezien het feit dat er uiteindelijk enkel een top 3 gemaakt wordt denk ik dat er een aantal games buiten de boot zullen vallen die zeker wel een vermelding verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Ook bedankt CLB voor een nieuwe verkiezing voor beste Android Apps =)

Van de week kom ik nog wel ff met op of aanmerkingen voor de categorieen...en misschien kan deze keer de nominatieronde of stemronde iets korter...vorige keer duurde het best wel lang vanaf het begin tot de uiteindelijke uitslag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 08:24
Ik denk zeker dat het slim is sommige categorieën te verdelen in subcategorieën. Widgets zijn er inderdaad zoveel van! Kijk maar in de openingspost van Post Je Homescreen..
Ook wat betreft de messaging applicaties.. Als mail er ook onder valt en alle verschillende MSN messengers etc dan wordt de keus wel heel erg breed..
Dus daar misschien ook twee subcategorieën?
- SMS & Mail
- Chat & Push

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:33:
Ik zou Widgets zeker uitsplitsen. Als ik zie wat ik actief gebruik op m'n telefoon dan gebruik ik m'n widgets meer dan m'n daadwerkelijke applicaties. Agenda en taken gaat bij mij bijvoorbeeld geheel via widgets. Dan kan je dat niet zo in 1 catagorie bij elkaar proppen.
Daarnaast vind ik dat calender applicaties ook hun eigen catagorie verdienen, net als een onderscheid tussen e-mail applicaties, sms applicaties en chat applicaties. Immers er is nog geen applicatie die alle rollen van messaging aanbied en daarom zou ik ook niet durven stellen dat Whatsapp beter is dan Handcent. Zelfde als navigatie en maps, ik vind Google Maps verre van een goed navigatie pakket, maar voor maps functioneert het als geen ander. Voor navigatie heb ik liever een dedicated navigatie applicatie. Het zijn dus voor mij echt twee verschillende catagorien waar ik gewoon geen winnaar in kan kiezen.
Widgets kan wel iets uitgesplitst worden, even kijken wat dit topic brengt..
Het is niet m'n bedoeling om straks 20 categorieen te hebben, waarvan er 10 widgets bevatten.
De indeling van Camiel hieronder wat betreffende 'SMS & Mail' en 'Chat & Push' vind ik zelf wel heel aardig.
Navigatie zal zeer waarschijnlijk een aparte categorie worden inderdaad, waar Google Maps zo 1,2,3 onder zou moeten vallen is lastig, want er zijn maar een paar alternatieven voor, zoals bijvoorbeeld MapDroyd enzo..
Het zou gecombineerd kunnen worden met de categorie 'Sportief en overigen', waardoor je 'Sportief & Maps' krijgt. Wat mij betreft mogen al die cycletrackers wel weg, maar vorig jaar moest die categorie er perse bij :P
kaaasje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:22:
Ik denk alleen dat gaming binnen Android dusdanig gegroeid is
dat deze opgesplitst kan worden in meerdere categorieën.

Ik zit zelf aan het volgende te denken:
-race
-shooters
-rpg
-puzzel
-overig
Gaming is imho nog steeds (helaas) niet zo heel groot op Android...
Een verdeling qua genres zou kunnen inderdaad, maar het moeten ook niet teveel categorieen worden..
Ik ben benieuwd hoe andere Tweakers hierover denken, imho is een verdeling het momenteel nog niet waard.
Gezien het feit dat er uiteindelijk enkel een top 3 gemaakt wordt
denk ik dat er een aantal games buiten de boot zullen vallen die zeker wel een vermelding verdienen.
Dat was vorig jaar het geval, met slechts 6700 stemmen en waarbij 80% van de Tweakers op dezelfde
apps / games stemden.. Wat dit jaar gaat brengen is nog met geen mogelijkheid te zeggen op dit moment.. Misschien inderdaad weer top 3's, misschien top 5's, misschien top 10's, of top 25's
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:42:
en misschien kan deze keer de nominatieronde of stemronde iets korter...
vorige keer duurde het best wel lang vanaf het begin tot de uiteindelijke uitslag!
Er staat een tijdsschema onderaan de TS, maar dat staat natuurlijk niet allemaal 100% vast..
School, werk, werk van de modjes, tijd wat T.net erin wil / moet steken en dergelijke, ik doe m'n best =)
Camiel schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:07:
Ik denk zeker dat het slim is sommige categorieën te verdelen in subcategorieën.
Widgets zijn er inderdaad zoveel van! Kijk maar in de openingspost van Post Je Homescreen..
Ook wat betreft de messaging applicaties.. Als mail er ook onder valt en alle verschillende MSN messengers etc dan wordt de keus wel heel erg breed..
Dus daar misschien ook twee subcategorieën?
- SMS & Mail
- Chat & Push
Wat mij betreft een deal =)

Zelf zat ik dus te denken aan beste launcher, maar ook beste keyboard vind ik een goede...

Dan kom ik / we tot nu toe tot deze indeling:
  • 1. (Gaming) Games
  • 2. (GPS) Navigatie
  • 3. (GPS) Sportief & Maps
  • 4. (Multimedia) Video
  • 5. (Multimedia) Music
  • 6. (Applicatie) Algemeen
  • 7. (Applicatie) SMS & Mail (HandCent, Gmail)
  • 8. (Applicatie) Chat & Push (eBuddy, WhatsApp, Pingchat)
  • 9. (Applicatie) Keyboard
  • 10.(Applicatie) Launcher
  • 11. (Applicatie) Tools (filemanagers, alarmclocks, backuptools, gesture search etc)
  • 12. (Applicatie) NL applicatie (dus een applicatie / game van Nederlandse makelij)
  • 13. (Widget) Widgets (RSS, Weer, Buzz etc)
  • 14. (ROMs) Custom Rom builder (Denk hierbij aan de bekende 'Cyanogen' en anderen)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou games zeker verdelen, er zijn meer dan genoeg leuke games alleen je moet ze wel kunnen vinden, dat kan enkel als je een onderverdeling maakt waardoor je niet steeds de standaard top 3 hebt. Ook zou ik sportief en maps niet snel bij elkaar zetten, er is volgens mij niet echt een goed alternatief voor Google Maps waardoor die dat onderdeel domineert en de sportieve applicaties geen kans krijgen.
Tools vind ik een lastige categorie, een filemanager zou voor mij altijd winnen omdat die functionaliteit echt nodig is terwijl er genoeg andere pareltjes bij kunnen zitten.
Widgets zou ik echt wel uitsplitsen, immers zijn er zoveel soorten widgets. Zie het homescreen topic, daar staan widgets in categorieën en dan zie je hoeveel keuze er is en hoeveel widgets eigenlijk noodzakelijk zijn waardoor keuze erg lastig is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zou je van algemeen niet overige maken? Alles kan onder algemeen vallen, terwijl je met de naam overige specifiek aangeeft dat het niet in de andere categorieën kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:27:
Ik zou games verdelen, er zijn meer dan genoeg leuke games alleen je moet ze wel kunnen vinden, dat kan enkel als je een onderverdeling maakt waardoor je niet steeds de standaard top 3 hebt.
Ik heb ook net gezegd dat het misschien geen top 3's worden... Als ik games onderverdeel heb ik er zo 4 categorieen bij, dan passen we dit nog aan, dat nog aan, widgets erbij en dan hebben we opeens 25 categorieen. 1. Dat is way too much om allemaal op te stemmen, aangezien mensen hun interesse dan verliezen.
2. Het kost mij, moderators op T.net die meehelpen, teveel tijd om alles in code te gaan kloppen..
Ik wil best wat categorieen maken, maar dan moet er ook wat geskipt worden, so be it.
Ook zou ik sportief en maps niet snel bij elkaar zetten, er is volgens mij niet echt een goed alternatief voor Google Maps waardoor die dat onderdeel domineert en de sportieve applicaties geen kans krijgen.
Sportief mag wat mij betreft helemaal weg, maar vorig jaar moest dat er dus perse bij...
Voor Google Maps zijn genoeg betere alternatieven imho, zoals het eerder genoemde MapDroyd, wat kaarten bevat van de gehele wereld, die je kunt opslaan en bij Google Maps kun je ze alleen cachen.. Alleen is dat een vrij onbekend programma, waardoor Google Maps idd zo op plaats 1 zal terechtkomen. Dan lijkt het mij het beste om heel 'Maps' weg te gooien en ons alleen te focussen op 'Sportief' (GPS-trackers en dergelijke wordt daarmee bedoeld)
Tools vind ik een lastige categorie, een filemanager zou voor mij altijd winnen
omdat die functionaliteit echt nodig is terwijl er genoeg andere pareltjes bij kunnen zitten.
Tools ben ik met je een... mag ansich van mij ook wel weg... en een aparte filemanager zie ik wel zitten..
Maar hoeveel filemanagers zijn er? Linda / ES File Explorer... Is dat als categorie misschien niet te min!?
Widgets zou ik echt wel uitsplitsen, immers zijn er zoveel soorten widgets.
Ahh laat ik die indeling is toevoegen aan de categorieen en kijken op hoeveel we dan uitkomen...
RoD schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:31:
Zou je van algemeen niet overige maken? Alles kan onder algemeen vallen,
terwijl je met de naam overige specifiek aangeeft dat het niet in de andere categorieën kan vallen.
Done

Dan kom ik / we tot nu toe tot deze indeling:

Games
  • 1. Puzzel
  • 2. Race
  • 3. RPG
  • 4. Shooters
  • 5. Overige
GPS
  • 6. Navigatie
  • 7. GPS
Multimedia
  • 8. Music
  • 9. Video
Applicaties
  • 10. Backup-tool
  • 11. Chat & Push
  • 12. Filemanager
  • 13. Keyboard
  • 14. Launcher
  • 15. Nederlands
  • 16. SMS & Mail
  • 17. Overige
Widgets
  • 18. Agenda
  • 19. Batterij
  • 20. Settings & info
  • 21. Tijd & datum
  • 22. Weer
Custom ROM bouwer staat er nog niet bij....
Over de indeling van games ben ik het ook nog niet helemaal eens, vind game-categorieen altijd al lastig..
Waar valt Angry Birds bijvoorbeeld onder? Of een Tower Defense game? Een pinball game?
Tevens mis ik denk wel een 'sport' categorie en vraag ik me af of er zoveel shooters zijn voor Android...?
Evenals RPG's? Zijn die laatste twee niet te kleine categorieen met slechts enkele games under the hood?
Misschien zijn categorieen zoals puzzel / race / sport / tactisch & overig beter en dekkender? Wat jullie..?
Zo zou een pinball game onder sport kunnen vallen en Angry Birds onder tactisch, of slaat dit kant nog wal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat valt onder categorie 7 en hoe verschilt die van 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Games
  • 1. Actie
  • 2. Race
  • 3. RPG
  • 4. Puzzel
  • 5. Overige
GPS
  • 6. Navigatie
  • 7. Overige GPS programma's
Multimedia
  • 8. Music
  • 9. Video
Applicaties
  • 10. Backup-tool
  • 11. Chat & Push
  • 12. Filemanager
  • 13. Keyboard
  • 14. Launcher
  • 15. Nederlands
  • 16. SMS & Mail
  • 17. Overige
Widgets
  • 18. Agenda
  • 19. Batterij
  • 20. Settings & info
  • 21. Tijd & datum
  • 22. Weer
Zo? Overigens hoeft ROM bakker er van mij echt niet in, dat verschilt zo enorm per toestel wat er beschikbaar is dat je gewoon een erg rare uitslag gaat krijgen.
RoD schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:55:
Wat valt onder categorie 7 en hoe verschilt die van 6?
Alle applicaties die iets met GPS doen zonder navigatie, zoals tracking van je cardio.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 18-01-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dank voor het antwoord, dat was het inderdaad... Alleen de games-sectie mag nog wel wat anders vind ik.
Race kan wat mij betreft wel onder sport vallen, waar ook Baseballgames en voetbalspellen onder staan..
RPG vraag ik me nog steeds af.. zelf speel ik het niet en ken alleen Zenonia...

En het topic is nog jong dus we hebben nog even natuurlijk. Dit zijn 22 categorieen, dat vind ik nog net kunnen. Ik moet voor alle categorieen banners maken / aparte code kloppen en dergelijke, dat wordt nog wel wat werk.

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 18-01-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Jeetje, even een ochtend weg en het topic vult zich behoorlijk snel :)

Wat dacht je van zoiets bij games:

1. Online Games (imobster, myfarm etc...)
2. Puzzel (Slice It, Sudoku, Mahjong)
3. Sport (Race, Paper toss, Basketbal)
4. Actie (Angrybirds, Paper Plane)
5. Overige

Als je hulp nodig hebt met het maken van banners etc, ik wil wel kijken of ik een beetje kan helpen. PM anders maar..

Afhankelijk van het aantal uitgebrachte stemmen bij elke categorie kun je misschien per categorie meer of minder uitslagen plaatsen.. Zoals je zelf al zei bij bijvoorbeeld Filemanagers, kom je niet heel ver..

Bij Navigatie zou je ook nog kunnen denken om daar ook OV planners etc onder te laten vallen. Of past dat meer bij Nederlands? Bij Nederlands zal Nu.nl bijvoorbeeld redelijk hoog komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162481

CLB schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:19:
[...]
Ik moet voor alle categorieen banners maken / aparte code kloppen en dergelijke, dat wordt nog wel wat werk.
_/-\o_ Respect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 08:50
Leuk weer Community Awards :) Toen de vorige verscheen was ik nog net niet aan de Android, maar uiteraard wel geraadpleegd toen ik net begon. Android heeft echt een enorme groeispurt gemaakt in apps en ik verwacht ook wel wat leuke nieuwe uitslagen in een nieuwe verkiezing.

Wat Tsurany heeft bedacht ziet er goed uit.

Bij 19 & 20 kan je nog wat switchen denk ik. Batterij als losse categorie is wellicht wat te simpel aangezien widgets allemaal neerkomt op een batterijgrafiekje met een percentage ernaast. Wellicht kun je dan beter systeemmonitoring info (schijfruimte, volumeniveaus, e.d.) erin meenemen aangezien er combinatie-widgets zijn. Misschien kan Settings dan wel weg, als dat te globaal is. Of daar ook weer Overige van maken.

19. Batterij- & systeeminfo (monitoring)
20. Settings

Ik wil me evt ook wel aanbevolen houden voor wat banners maken als je een idee hebt welke stijl (de huidige stijl kan iig wel beter naar mijn idee :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaasje
Camiel schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:03:
1. Online Games (imobster, myfarm etc...)
2. Puzzel (Slice It, Sudoku, Mahjong)
3. Sport (Race, Paper toss, Basketbal)
4. Actie (Angrybirds, Paper Plane)
5. Overige
Ik moet eerlijk zeggen dat ik gisteravond laat niet de beste suggesties heb gedaan, betreft categorieën. Ik ben echter wel blij dat er een aantal medestanders zijn om de games op te splitsen. Ik zit alleen zelf nog in dubio hoe dat het beste gedaan kan worden. Als ik bijvoorbeeld mijn games probeer te plaatsen aan de hand van bovenstaande categorieën blijven er een aantal openstaan. Namelijk:

-World Series of Poker
-Moron Test
-Impossible Level Game
-Robo Defense
-Zenonia
-Dungeon Defender (eventueel actie)
-Humans vs. Aliens

Ik vraag me af of meerdere mensen dit hebben als ze naar hun eigen games kijken en deze in die categorieën in proberen te delen. Dus mocht je zelf games hebben waarvan je denkt op deze manier wordt het lastig alles in de overige categorie te knallen laat het even weten.

Ik moet echter wel zeggen dat het een stuk duidelijker/overzichtelijker is geworden. Dus wat dat betreft top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Poker in Online
Moron in Puzzel
Impossible in Puzzel
Robo Defense .. Misschien aan de categorie Actie toevoegen: & Platform
Zenonia is duidelijk RPG.. Maar is daar heel veel van? Ik ben niet zo van de spelletjes vandaar :)
Dungeon Defender in Actie & Platform

(Ik had het beter niet in kunnen delen maar toch :))
Nou zit ik ondertussen ook even verder te kijken en misschien is dit wel het makkelijkste: We nemen het lijstje over van AppBrain en houden aan waar zij het spel indelen. Dat is duidelijk voor iedereen. Dan zou het worden:

1. Arcade & Actie
2. Puzzel & Brain
3. Kaartspellen & Casino
4. Casual Games
5. Sport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162481

Hmmm, die indeling van AppBrain is inderdaad wel een goeie; kan je zelf even spieken onder welke categorie jouw applicatie of game valt.

Zelf ben ik niet zo creatief in dit soort dingen dus ik hou het bij commentaar.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 162481 op 18-01-2011 16:43 . Reden: Typo's / netter maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik vind die indeling niet zo heel tof.. Wat is een casual game... Angry Birds, the Moron test, Fruit Ninja...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaasje
CLB schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:23:
Ik vind die indeling niet zo heel tof.. Wat is een casual game... Angry Birds, the Moron test, Fruit Ninja...?
Als de indeling van appbrain wordt aangehouden kan de poster bij nominatie zelf nagaan binnen welke categorie een spel valt. In dit geval:

-Angry Birds --> Arcade & Actie
-The Moron Test --> Puzzel & Brain
-Fruit Ninja --> Arcade & Actie

Ik denk dat het op deze manier een stuk overzichtelijker wordt om de nominaties in de juiste categorie te plaatsen. Je kan namelijk gewoon op de site van appbrain kijken in welke categorie deze hoort. Als dit duidelijk terug komt in de op lijkt me dat dit een hoop werk/ergenis scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat klopt zeker weten =) maar een 'kaartspellen & casino' sectie zie ik niet zitten..
Mag wat mij betreft wel onder 'Puzzel & Brain' komen te staan, maarja casino-games dat is weer lastig.

Vorig jaar moest je tijdens het nomineren een linkje geven naar androlib.com, jij hebt het nu over appbrain..
Dit jaar wilde ik wel AppLib gaan gebruiken.. En als mensen er geen linkje bij geven ga ik hem ook niet in de nominatielijst zetten, zo simpel is het. Ansich is het aanhouden van die categorieen wel het beste / simpelste, alleen ik vind het niet echt alles omvatten, maar dat zal aan mij persoonlijk liggen denk ik zo :9 Wat jullie?

Ik ben toch langzaam overstag aan het gaan... het werkt het handigste en is het simpelste inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bedoel je http://appslib.com? Want die komt nogal sucky over imo. En je moet dan wel d uidelijk voor een bepaalde site kiezen. Maar AppBrain heeft weer een imo slechte indeling van applicaties, dat is verre van ideaal.

Wat voor mij erg lastig blijft is dat sommige apps in dezelfde catagorie komen terwijl ze totaal verschillend zijn en bij mij nooit met elkaar zullen concurreren. Bij games ga ik toch voor een game die ik het leukst vind, maar bij dingen zoals widgets ligt dat heel anders, daar ga ik voor een widget die doet wat ik wil, namelijk het weer laten zien of mijn agenda laten zien. Je hebt zoveel verschillende widgets en die kan je gewoon niet 1op1 vergelijken want je zal ze altijd wel naast elkaar draaien. Zie het homescreen topic bijvoorbeeld, staan in de OP alle widgets die het meest gebruikt worden op GoT, dan zie je dat er nogal wat catagorieen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik bedoelde AppBrain, typo'tje =)

Voor de rest hebben we weinig te maken met de indeling van die site.
Bij het nomineren noem je de nominatiecategorie, de app en je geeft een AppBrain-linkje.
Als ik die categorie niet vind kloppen zet ik hem in de goede categorie van deze verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Denk dat het vooral belangrijk is eerst te kijken naar het doel van de verkiezingen. Moet het als doel hebben dat gebruikers die opzoek zijn naar iets als een leuke game direct kunnen zien wat voor hun interessant is en bij widgets direct kunnen zien welke agenda widget beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Het gaat niet om de 'beste', want dat is voor iedereen anders..
Verkiezingen zijn imho meer om de populairste game, applicatie, widget te vinden onder de Tweakers.

De uitslag kan rookie Android users wijzen op de 3/5/10/25 meest favoriete games, apps en widgets die andere Tweakers gebruiken en users die Android al tijden gebruiken zien misschien ook wat andere apps die ze dan gaan proberen / kunnen gaan interesseren. Kan best zijn dat ik een filemanager gebruik die ik top vind, maar bij honderd andere Tweakers heeft een andere filemanager de voorkeur, kan ik die ook mooi bekijken in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan moet je dus filemanagers wel uitsplitsen, want als je dan applicaties met verschillende doeleinden bij elkaar zet en de filemanagers raken overspoelt door andere tools dan slaag je daar alsnog niet in. Dat is dus mijn punt, wil je de beste file manager of de beste calendar widget applicatie vinden moet je ze wel uitsplitsen, anders krijg je een top10 met filemanagers en zijn de calendar widgets niet te vinden omdat iedereen z'n filemanager belangrijker vind dan z'n calendar widget, terwijl iedereen natuurlijk ze naast elkaar draait.

En in dit geval is 'beste' gelijk aan 'populairste' natuurlijk, immers de meest populaire is ook de beste omdat hij het meest voldoet aan de gebruikerseisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Filemanagers is toch een eigen categorie... evenals kalender widgets..

Applicaties
  • 1. Backup-tool
  • 2. Chat & Push
  • 3. Filemanager
  • 4. Keyboard
  • 5. Launcher
  • 6. Nederlands
  • 7. SMS & Mail
  • 8. Sport
  • 9. Overige
Games
  • 10. Arcade & Actie
  • 11. Casual
  • 12. Kaartspellen & Casino
  • 13. Puzzel & Brain
  • 14. Sport
GPS
  • 15. Navigatie
  • 16. GPS-tools
Multimedia
  • 17. Music
  • 18. Video
Widgets
  • 19. Agenda
  • 20. Batterij
  • 21. RSS-feeds
  • 22. Settings & info
  • 23. Tijd & datum
  • 24. Weer
En 'beste' is zeker niet gelijk aan 'populairste'... zou wat zijn bij de verkiezingen voor een nieuw kabinet :)

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 21-01-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11
Ik mis bij widgets toch zeker de categorie RSS. Denk dat dat een veelgebruikte functie is voor een widget (iig bij mij).

Ook zou ik met een algemene sport/gezondheid categorie komen. Je hebt applicaties om je hardloop rondjes bij te houden, je statistieken voor afvallen etc, statistieken voor sporten (denk aan gewicht voor fitness) en aantal sprongen bij touwtjespringen. Lijkt me toch een interessante categorie.

Oh, wat denk ik ook wel een leuke extra categorie is eentje voor apk's die niet in de market te vinden zijn. Ik neem aan dat games van die ene uitgeven (ik kan niet op de naam komen) er gewoon in komen ondanks dat ze niet in de market staan, maar andere apps warschijnlijk niet zo snel.
Ik kan zo snel geen goede voorbeelden noemen, maar lijkt me juist leuk om deze categorie te hebben omdat die apps juist zo moeilijk te ontdekken zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Maverick op 19-01-2011 13:28 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
RSS-feeds is opgenomen als aparte nominatie- / stemcategorie...

En een sport categorie.. hmm zelf zie ik dat niet zitten aangezien er dan weer meer categorieen bijkomen...
Weet ook niet of het echt leeft of dat er 10 Tweakers zijn die hardlopen en hun stats daarvan willen zien.

Nu zijn er al 23 categorieen, heeeel veel imho, maar de lading is nu toch wel redelijk dekkend..?

Een categorie wat betreffende apk'tjes die niet in de markt staan is wel leuk... maar wordt denk heel divers?
Er stemt er eentje op overclock.apk, er stemt er eentje op hittheboobs.apk, er stemt er eentje op shizzle.apk..?
Gameloft =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11
CLB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:31:
RSS-feeds is opgenomen als aparte nominatie- / stemcategorie...
Hm, schiet mij maar lek, maar dan heb je je post geedit, want die stond er net nog niet tussen toch :?
En een sport categorie.. hmm zelf zie ik dat niet zitten aangezien er dan weer meer categorieen bijkomen...
Weet ook niet of het echt leeft of dat er 10 Tweakers zijn die hardlopen en hun stats daarvan willen zien.
Er zijn in het hardlooptopic een hoop tweakers die zo'n hardloop app gebruiken. Ook in het bodybuildtopic zie ik weleens voorbij komen dat iemand dat soort dingen op z'n android bijhoudt. Dat zijn er een stuk meer dan 10 denk ik.
Ook zie je dat vorige keer alle 3 de apps in de categorie GPS (sport en overig) hardloop apps waren, waardoor dat overig een beetje ondergesneeuwd werd. Dat terwijl er veel meer dingen kunnen met gps dan alleen je rondje loggen. Dat zal nu dus weer gebeuren.
Nu zijn er al 23 categorieen, heeeel veel imho, maar de lading is nu toch wel redelijk dekkend..?

Een categorie wat betreffende apk'tjes die niet in de markt staan is wel leuk... maar wordt denk heel divers?
Er stemt er eentje op overclock.apk, er stemt er eentje op hittheboobs.apk, er stemt er eentje op shizzle.apk..?
Daar heb je gelijk in. Zo'n categorie zal wellicht een beetje lastig zijn. Ik kon ook eigenlijk gewoon geen voorbeelden verzinnen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Maverick op 19-01-2011 13:36 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt me dat applicaties die niet in de market staan alsnog meegenomen worden in de catagorie waar ze in passen omdat het alsnog gewoon Android applicaties zijn. Zoals TypoClock, staat niet in de market maar wel populaire clock widget. Evenals de games van gameloft, zijn populaire games die je buiten de market om download. Aparte categorie lijkt me derhalve niet noodzakelijk, immers als ze in hun respectievelijke categorie niet populair genoeg zijn voor een top 10 positie laat dat ook zien dat het geen interessante applicaties zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door Tsurany op 19-01-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Maverick schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:34:
Hm, schiet mij maar lek, maar dan heb je je post geedit, want die stond er nog niet tussen toch :?
Afbeeldingslocatie: http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_machinegun.gifI have got the magic fingers Afbeeldingslocatie: http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_machinegun.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Het wordt stil hier.. neem dus aan dat het wel goed is zo :) Je laatste lijstje lijkt mij redelijk compleet. Ik kan niet echt iets nieuws bedenken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Wat wel lastig is bij bijv. o.a. navigatie.
Google navi is leuk maar heeft verbinding nodig, maar is wel gratis
commerciële navi is beter maar kost best wat geld

Dus hoe ga je dat beoordelen? op prijs kwaliteit of absoluut

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaasje
Pinin schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:12:

Ik verwacht dat de stemmers onder ons hunvoorkeur uit zullen spreken, m.a.w.de meest populaire ap zal de verkiezing winnen. Dit zal waarschijnlijk de gratis software van maps zijn omdat die in de meeste gevallen gewoon voldoet en niet iedereen de meerwaarde van betaalde navigatie software inziet.

Verder ontopic ik denk dat de categorieën inmiddels goed zijn. Het topic is verdacht rustig en er komt ook geen feedback meer. CLB mocht je nog ergens mee geholpen kunnen worden laat het me maar weten. Dan kijk ik daarna wel wat ik voor je kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pinin schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:12:

Maakt dat uit? Het is immers een verkiezing voor gebruikers, die mogen zelf bepalen wat ze waarom beter vinden. Vind jij gratis belangrijker dan betere functionaliteit kies je voor Google Maps, vind je kwaliteit beter en betaal je daar graag voor dan stem je voor een ander.
Ik zou nooit voor Google Maps stemmen als goed navigatie product omdat, wanneer ik permanent met Google Maps zou navigeren, gewoon dagen kwijt zou zijn aan al het omrijden.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 20-01-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Is het niet een idee om alle categorieën van de Market te nemen, wat er +- 40 zijn, en daar er een paar samen te voegen?
Applications:
Books & Reference
Business
Comics
Communication
Demo
Education
Entertainment
Finance
Health
Health & Fitness
Libraries & Demo
Lifestyle
Live Wallpaper
Media & Video
Medical
Multimedia
Music & Audio
News & Magazines
News & Weather
Personalization
Photography
Productivity
Reference
Shopping
Social
Software libraries
Sports
Themes
Tools
Transportation
Travel
Travel & Local
Weather
Widgets

Android Games:
Arcade & Action
Brain & Puzzle
Cards & Casino
Casual
Live Wallpaper
Sports
Widgets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Camiel schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:17:
Het wordt stil hier.. neem dus aan dat het wel goed is zo :)
Je laatste lijstje lijkt mij redelijk compleet. Ik kan niet echt iets nieuws bedenken..
Misschien nog een 'sport' applicatie waarbij gewoon alles wat sportgerelateerd is inkomt..
Dus GPS-trackers (jaja die vallen dan niet onder GPS), parcoursmeters, snelheidsmeters enzovoort...
majoh schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:27:
Is het niet een idee om alle categorieën van de Market te nemen,
wat er +- 40 zijn, en daar er een paar samen te voegen?
Wat daar tussen staat spreekt me niet echt aan en is dan onduidelijk doordat je moeilijker weet wat nu precies in welke categorie valt.. Nu is het wat mij betreft redelijk goed zelf in te delen door de mensen die nomineren.. Mocht er onverhoopt een applicatie genomineerd staan in een in mijn ogen verkeerde categorie, kan ik even snel op AppBrain kijken waar die beter thuishoort.. Tevens staat daar bijvoorbeeld 'widgets', maar de onderverdeling in soorten widgets zoals het nu staat voor deze verkiezingen lijkt mij (en anderen) juist weer beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Wat daar tussen staat spreekt me niet echt aan en is dan onduidelijk doordat je moeilijker weet wat nu precies in welke categorie valt.. Nu is het wat mij betreft redelijk goed zelf in te delen door de mensen die nomineren.. Mocht er onverhoopt een applicatie genomineerd staan in een in mijn ogen verkeerde categorie, kan ik even snel op AppBrain kijken waar die beter thuishoort.. Tevens staat daar bijvoorbeeld 'widgets', maar de onderverdeling in soorten widgets zoals het nu staat voor deze verkiezingen lijkt mij (en anderen) juist weer beter...
Ik ben het eens met deze redenatie. 4 zou het redelijk onoverzichtelijk maken. In weet niet of het nominatietopic ook gebruikt kan worden om feedback te geven op de indeling in de categorieën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Noopz, daar is dit feedbacktopic voor =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
OK, had ik ook wel kunnen snappen natuurlijk.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Al enkele dagen geen reacties meer... dan zijn we er denk met de 24 aangestelde categorieen:

Applicaties
  • 1. Backup-tool
  • 2. Chat & Push
  • 3. Filemanager
  • 4. Keyboard
  • 5. Launcher
  • 6. Nederlands
  • 7. SMS & Mail
  • 8. Sport
  • 9. Overige
Games
  • 10. Arcade & Actie
  • 11. Casual
  • 12. Kaartspellen & Casino
  • 13. Puzzel & Brain
  • 14. Sport
GPS
  • 15. Navigatie
  • 16. GPS-tools
Multimedia
  • 17. Music
  • 18. Video
Widgets
  • 19. Agenda
  • 20. Batterij
  • 21. RSS-feeds
  • 22. Settings & info
  • 23. Tijd & datum
  • 24. Weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Het enige nadeel aan je lijstje vind ik dat bij games je meerdere categorieen hebt, maar bij apps niet zo duidelijk als bv: productivity, mail, web e.d.

Ik zou graag iets zien als:

entertainment: imdb, tvgids;
productivity: quickoffice e.d.

Verder echt top dat je dit weer organiseert d:)b

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 25-01-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat klopt zeker, maar dan zit je zo aan de 50 categorieen en je weet wat voor werk het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Toch heeft hij wel een punt, productivity en entertainment komt nu inderdaad in dezelfde catagorie, overigen. Dat is niet heel ideaal. Ik zit nu eens te kijken, apps zoals QuickOffice, PocketCloud, WireGoggles, XBMC Remote, IMDB, JEFIT, Goggles, Sky Map, Vertalen, Firefox, Barcode Scanner, 9292ov, 3G Watchdog.
Dat zijn de applicaties die ik met regelmaat gebruik, die komen nu allemaal in overig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Je kan er toch maar 1 of 2 van nomineren in de categorie 'overige' dus ja...
Dan mag jij voor jezelf bepalen of jij Goggles beter vind dan 9292ov of PocketCloud beter dan 3G Watchdog.

Of er moeten categorieen weg, ook mogelijk... meer dan 24 categorieen ga ik niet verwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Persoonlijk zou ik bijvoorbeeld 9292ov onder navigatie plaatsen misschien. Zo doe ik het zelf, het gaat allemaal om plannen van routes (in het geval van 9292ov trouwens ook met behulp van GPS). Onder Nederlands zou je het ook nog kwijt kunnen.

Misschien is het wel een idee om te kijken of Internet ergens bij te passen valt. Er zijn ook meerdere browsers die waarschijnlijk wel naar boven gaan komen.

Misschien een vreemd idee:

Launchers ergens onderbrengen in de Widgets en dat Widgets & Homescreens noemen. Dan een kopje Internet & Data onder Applicaties.. Kom je op 25 als je Launchers apart wilt houden. Nog een mooi cijfer ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CLB schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:28:
Je kan er toch maar 1 of 2 van nomineren in de categorie 'overige' dus ja...
Dan mag jij voor jezelf bepalen of jij Goggles beter vind dan 9292ov of PocketCloud beter dan 3G Watchdog.
Echter zijn dit de applicaties die ik gebruik en die veel mensen gebruiken. Zou productivity eerder kiezen dan sport en entertainment eerder dan Backup tool.
Of er moeten categorieen weg, ook mogelijk... meer dan 24 categorieen ga ik niet verwerken
Why not? Als dat de kwaliteit verhoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
We gaan iets vroeger dan gepland door met: GoT Community Android Awards 2nd edition - nominatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

^
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.