![]()
"Op Tweakers.net kon de afgelopen weken worden gestemd op de beste software voor Googles mobiele besturingssysteem Android. Als beste applicatie van eigen bodem werd 'Android Treintijden Lite' gekozen. De beste Nederlandse applicatie is volgens Tweakers.net-bezoekers Android Treintijden Lite, gemaakt door tweaker Wiebbe. Met de app is het mogelijk om treinreizen te plannen en vertrektijden te bekijken. Augmented reality browser Layar eindigde als tweede. In dezelfde categorie was ook de Pricewatch Scanner, gemaakt door tweaker Balachmar, genomineerd. De volledige uitslag is op de verkiezingssite en in het uitslagtopic te vinden. In totaal zijn er ruim 6700 stemmen uitgebracht in twaalf categorieën, waaronder de beste game, beste navigatie-app, beste widget en beste tweak-software. In een aantal categorieën was er een overduidelijke winnaar; bij navigatie & maps haalde Google Maps bijna de helft van de stemmen. Uitzending Gemist was volgens tweakers verreweg de beste applicatie om video mee af te spelen en Barcode Scanner, waarmee onder andere QR-codes kunnen worden ingescand, haalde het grootste deel van de stemmen in de categorie overig. Ook custom rom-maker Cyanogen is populair bij tweakers; zijn roms konden op ruim 57 procent van de stemmen rekenen. De verkiezing werd georganiseerd door tweakers CLB en Only.Holoris en is daarom geen officiële Tweakers.net-verkiezing. De applicaties waaruit kon worden gekozen zijn van tevoren geselecteerd in een nominatietopic op GoT. Door de toenemende populariteit van het Android-besturingssysteem op Tweakers.net is er sinds enige tijd een apart forum op GoT voor Googles mobiele OS." Maar zeg nou zelf... 8 maanden geleden, 6700 stemmen en 12 categorieen, dat kan heden ten dage veel beter! Door de honderden topics en duizenden reacties heeft Android op Tweakers.net een belangrijke plek weten te veroveren in de 'Mobile' sectie, samen naast categorieen voor Windows Mobile of iOS. Topics voor Android over Androidtelefoons, Androidtablets, custom roms, applicaties, games, accessoires, reviews, problemen of wat dan ook zijn voor vele Tweakers tegenwoordig bekend terrein. Nu is het weer tijd voor een GoT - Community Android Awards, dit keer de 2nd edition. Aangezien het in de 2nd edition, waarschijnlijk grootser wordt dan de eerste editie, is dit weer een nominatietopic, om in allerlei categorieen Androidapplicaties / games en widgets te nomineren.. Wat is volgens jou de beste applicatie om video's af te spelen? Wat vind jij de beste widget voor je agenda? Wat vind jij de vetste racegame? In dit topic kun jij nomineren in maar liefst 28 categorieen... En zo hebben we ook weer een mooi lijstje voor de volgende delen van de Software & Discussie topics voor nieuwe Android gebruikers: die weten dan gelijk welke apps, games en widgets favoriet/must have zijn. Want dan liggen de SE Arc's, Samsung Galaxy S2's, Motorola Atrixen, de nieuwste HTC's en Nexus 2 phones hopelijk dan toch echt in de winkel..... In dit topic kun je daarom jouw favoriete Android apps gaan nomineren voor de GoT Community Android Awards 2nd edition in maar liefst 28 categorieën op Androidgebied. Na de nominaties kan er dan gestemd gaan worden op genomineerde applicaties voor de Awards. Ga terug naar de inhoudsopgave De categorieen waar je in kunt nomineren voor de Community Android Awards zijn: Applicaties
De spelregels voor de Community Android Awards 2nd edition zijn:
Categorie #11 Games - Arcade & Actie Applicatie: Angry Birds Korte omschrijving: The survival of the Angry Birds is at stake. Dish out revenge on the greedy pigs who stole their eggs. Use the unique powers of each bird to destroy the pigs’ fortresses. Angry Birds features challenging physics-based gameplay and hours of replay value. Each of the 195 levels requires logic, skill, and force to solve. Marketwebsite-linkje: *klik*
#1. Applicaties - Backup-tool#2. Applicaties - Chat & Push
Er is voor een beperkt aantal categorieen gekozen, om het hanteerbaar te houden en users niet 100+ keer te hoeven laten stemmen voor een behoorlijk resultaat. Het is geen verkiezing voor "beste" applicatie, maar wat volgens jou de meest handige applicaties, games en widgets zijn voor Android in de betreffende categorieen. Er kan genomineerd worden tot en met 12 februari, tot en met 23.59! Het kan natuurlijk zijn dat applicaties mogelijk in 2 of meer categorieen vallen, omdat het een NL App is maar ook onder sport kan vallen. De eindbeslissing ligt dan bij mij, om te bepalen waar het onder valt. Ongetwijfeld zullen enkele applicaties hierdoor buiten de boot vallen. We willen echter voorkomen dat users dumplists plaatsen en gewoon hun lijstje met ingestalleerde apps gaan pasten. Mocht 2 apps per categorie onvoldoende zijn voor jou dan is het hopen dat een andere users hem wel zal nomineren. Na 12 februari worden de nominaties gesorteerd en zal er zeer waarschijnlijk gebruik worden gemaakt van de verkiezingssite van Tweakers.net om daadwerkelijk te stemmen op jullie favoriete Androidsoftware. Voor zover een categorie minder dan 12-15 nominaties heeft, dingt iedere nominatie mee. Bij een groter aantal nominaties kan het zijn dat er een selectie wordt gemaakt om de lijst enigzins beperkt te houden Ga terug naar de inhoudsopgave Ten slotte nog even dit en de afsluiting... Succes met de nominaties, denk er goed over na en laat de nominaties maar verschijnen... Er kan gestemd worden tot zaterdag 11 februari 23.59, waarna het topic op slot gaat. Daarna neem ik alles door qua nominaties en bijbehorende categorieen en dergelijke en daarna wordt dus zeer waarschijnlijk de verkiezingssite van Tweakers.net gebruikt, waar men dan kan gaan stemmen! Daarna zal er van elke categorie een top 10 (indien mogelijk) worden samengesteld, waarbij gelinkt wordt naar de site van de developpers en extra informatie wordt weergegeven over de desbetreffende applicatie / game of widget! Deze info wordt ook opgenomen in de volgende delen van de Android Software & Discussie topics. Ook zal er een overall top 100 worden samengesteld uit alle 25 de categorieen om een leuke lijst van applicaties, games en widgets te krijgen die volgens de Tweakers het meeste favoriet zijn. Dus nog even geduld en dan stemmen... Een globale indeling van de tijdsindeling voor de GoT Community Awards 2nd edition is: - 17 januari - 28 januari: Feedbacktopic, zodat er gedicussieerd kon worden over deze awards - 30 januari - 12 februari: Nominatietopic zodat men zijn favoriete applicaties, game of zut kan nomineren - 19 februari - 5 maart: Stemmingsrondes op de verkiezingssite van Tweakers.net - Maart 2011: De uitslag van de GoT Community Awards 2nd edition... Disclaimer: Uiteraard kunnen de data wat verschillen, deze awards kosten veel tijd voor veel partijen dus niet alles kan strak gepland worden. Dit topic en deze GoT Community Android Awards 2nd edition is dus een initiatief van mij: CLB en dus niet van Tweakers.net. Als je vragen / opmerkingen hebt, moet je dus ook bij mij zijn! Camiel verzorgt de banners! Credits dus voor hem, vanwege zijn inzet en meedenken, wat allebei helemaal top is! |
![]() 03-02-2011: Whatabout de aantallen nominaties... Sommige categorieen raken nu al redelijk overvol en dat is eigenlijk alleen maar Mocht het niet dat, het voor enkele moderators van Tweakers.net (die de content voor de verkiezingssite verzorgen) teveel gaat worden qua code kloppen waar ze dan enkele dagen mee bezig moeten zijn... In de TS stond "Voor zover een categorie minder dan 25 nominaties heeft, dingt iedere nominatie mee.", wat ik daarom heb aangepast naar: "Voor zover een categorie minder dan 12-15 nominaties heeft, dingt iedere nominatie mee." Dit is uiteraard erg jammer, maar aan de andere kant moeten we blij zijn dat we de Tweakers verkiezzingssite weer mogen gebruiken om netjes en geordend te stemmen. Andere optie is om te stemmen in een apart stemtopic met polls, maar dan kan iedereen de uitslag al gelijk zien wat ik niet wil, aangezien dat natuurlijk voor niemand leuk is op die manier... Zodoende kan er gewoon genomineerd worden in elke categorie en zal ik deze nominaties uiteraard ook gewoon in de TS verwerken, maar er zal in enkele categorieen dus gesneden gaan worden in de genomineerde applicaties / games en widgets!! Momenteel denk ik dat ik de 12-15 nominaties door laat gaan die zijn genomineerd en de meeste aantal keren gedownloadet zijn (waarbij ik uitga van de cijfers die staan op market.android.com) Andere opties om te kiezen welke 12-15 door gaan? Let me know!! Dit wordt ook door mij en de desbetreffende moderators besproken dus hier kom ik ook nog op terug! |
[ Voor 255% gewijzigd door CLB op 22-02-2011 18:59 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit