Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JohnnyV76
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:33
quote:
Protax schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:34:
[...]

Ik heb op advies een Cyclone Marauder gemaakt, naja ben nu level 15.
Levellen gaat alleen echter heel traag, en ik wordt gek van al dat geclick.
Nu heb ik echter ook het probleem dat ik DEX en INT mis, waardoor mijn skills niet meer werken... En ik heb geen idee hoe ik dat zo snel even oplos :S
ik heb mijn main skill meestal op D dus klik bijna niet. Weet niet of je dat ook hebt maar je kunt je loop knop ook op bijv. W zetten. Scheelt allemaal een hoop geklik.

DEX en INT kun je op gear krijgen... evt via masters erop laten craften. Vaak is het ook wel handig/nodig om een paar dex en int nodes te pakken onderweg zodat je de gems die dat nodig hebben kunt blijven gebruiken en levellen.

• Protax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:22

Protax

<SG>Protax#2556

Level 22 geworden vanavond met een Witch... Marauder wordt hem toch maar niet... :)
Morgen weer vrolijk verder, wat een vette game!

| D3 Battletag: Protax#2556 | Solidarity Gaming Admin |

• Arachnan
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 03-09 16:10
quote:
Protax schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 02:42:
Level 22 geworden vanavond met een Witch... Marauder wordt hem toch maar niet... :)
Morgen weer vrolijk verder, wat een vette game!
Een class zegt niet zo heel veel in Path of Exile ;)
Een Marauder kan net zo goed een spellcaster zijn als een Witch dat is. Natuurlijk leent het startgebied van de Witch zich wel beter daarvoor.

Veel skills/build worden ook pas echt effectief vanaf een bepaald level, wanneer je specifieke talent keystones (talent points die je speelstijl compleet kunnen wijzigen, bijvoorbeeld Blood Magic) kunt combineren, of je een specifieke unique item kan dragen.

Een goed voorbeeld hiervan is de skill Arc. Dit is een lightning spell die tussen vijanden stuitert.
Echter kan dat in het begin maar tussen 2, maar naar mate je gem in levels omhoog gaat, gaat dat omhoog naar 6 of maximaal 7. In het begin is Arc dus beduidend slechter dan later.

Arachnan wijzigde deze reactie 05-08-2015 12:24 (7%)

• Protax

Protax

<SG>Protax#2556

Inmiddels level 38, en ga het ieder level leuker vinden.
Mijn witch loopt nu met dubbele fire totems, wat echt heerlijk speelt.
Moet nog veel leren! Maar dat maakt dit spel nou zo leuk ;)

• JohnnyV76
Zo dat gaat lekker man :)
Goed om te zien dat een D3 speler PoE een echte kans gegeven heeft! Ik zeg volgende league mee doen in de hc league!! :P

• cfern
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:23
quote:
JohnnyV76 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:46:
Goed om te zien dat een D3 speler PoE een echte kans gegeven heeft! Ik zeg volgende league mee doen in de hc league!! :P
Hier ook een D3-speler die tijdens het wachten op patch 2.3 PoE eens aangeslingerd heeft. Een goede timing ook, omdat versie 2.0.0 nog vers is.

Ik speel (ook) met een dual flame totem witch. Ik vond het namelijk wel een goed plan om eerst een uitgekauwd pad te volgen waarbij elke stap werd toegelicht. Zo heb ik in ong. twee weekjes tijd een hoop opgestoken en loop nu met een lvl 74 witch wat mapjes schoon te vegen op Warbands.

Het spel doet mij best wel denken aan D2 en dan vooral het theorycraftige aspect spreekt mij aan, omdat ik tijdens mijn D2-tijd ook een hoop vreemde builds heb gemaakt (min-damage paladin, frost zealot bear). Mijn plan is eerst wat itamz bijeen te farmen en dan eens te proberen zelf een build te plannen.

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | D3: turfsmurf#2337

• SMD007
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19:07
Leuk om te zien dat er steeds meer D3 spelers deze game ook een kans geven. Als je ingame vragen hebt of je wilt een paar starter items vergeet dan niet een guild invite te regelen ;) (zie mijn sig)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels

• SMD007
Kon de verleiding niet weerstaan. Toch, maar een Ventor's Gamble gekocht slechte rol voor 8 ex
7 divines verder toch heel mooi mijn investering eruit gehaald zie link voor result

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1379961

• jaydenjarno
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 20:16
wat is eigenlijk het beste om te doen als je helemaal nieuw bent? heb in diablo 3 een monk gespeeld wat wel erg leuk was. maar PoE is toch wel heel anders. zoek dus een leuke class om mee te beginnen. Heb ooit een archer geprobeerd. althans een ranged en dat ging niet zo best :)

• SMD007
Ranged is juist prima keuze, maar het beste is misschien nog wel een Marauder en gewoon veel HP nodes pakken dan kan je het bijna niet fout doen als je zelf de tree wilt ontdekken. Andere goede keuze is op het poe forum een build zoeken die beginners friendly omschreven wordt. Het is natuurlijk niet handig om een build te volgen waarbij staat dat je de duurste items die er zijn nodig hebt.

• Protax

Protax

<SG>Protax#2556

quote:
JohnnyV76 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:46:
Ja, was even toe aan iets anders... Football Manager ging vervelen :P
Heb er nog geen moment spijt van, heb echt het gevoel wat ik aan het begin van D3 ook had (en misschien nog wel erger) :F
Heb helaas niet zoveel tijd meer als vroeger...

• nogarduv
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 11:22
quote:
Protax schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:01:
[...]

Ja, was even toe aan iets anders... Football Manager ging vervelen :P
Heb er nog geen moment spijt van, heb echt het gevoel wat ik aan het begin van D3 ook had (en misschien nog wel erger) :F
Heb helaas niet zoveel tijd meer als vroeger...
Ja ja.. tot dat season 4 uitkomt en dan.. ;)

Anyways, bij POE heb ik meer het gevoel van Diablo spel dan dat ik het bij D3 had ervaren. Dit is natuurlijk goed voor POE maar vind het persoonlijk ook jammer dit te moeten constateren als fervent D2 speler/fan.

POE shop HC Tweakers of Wraeclast lid

• Kaw
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:18

Kaw

Gisteren heb ik mijn bestaande lvl 83 Scion omgetoverd in een tank build zonder shield.
Met een legacy Anvil, 2 Essentia Sanguis en verder zoveel mogelijk armour / evasion gaat het best goed.
Ik heb mijn gear echt nog lang niet in orde, maar kan zonder echt health te droppen inmiddels Generaal Gravicus facetanken met een wit hemd aan. Alleen de DPS is nog maar 3k :S

De truc is dat ik 10 ongebruikte jewel locaties heb in mijn pasive tree die ik nog kan gebruiken om de DPS op te krikken. Scion is wat dat betreft ideaal. Alleen wat zijn die jewels duur op standaard? Een vergelijkbare jewel is op warbands enkele chaos, terwijl deze op standaard 1exalt of meer kost. Echt belachelijk.

• nogarduv
quote:
Kaw schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:10:
Gisteren heb ik mijn bestaande lvl 83 Scion omgetoverd in een tank build zonder shield.
Met een legacy Anvil, 2 Essentia Sanguis en verder zoveel mogelijk armour / evasion gaat het best goed.
Ik heb mijn gear echt nog lang niet in orde, maar kan zonder echt health te droppen inmiddels Generaal Gravicus facetanken met een wit hemd aan. Alleen de DPS is nog maar 3k :S

De truc is dat ik 10 ongebruikte jewel locaties heb in mijn pasive tree die ik nog kan gebruiken om de DPS op te krikken. Scion is wat dat betreft ideaal. Alleen wat zijn die jewels duur op standaard? Een vergelijkbare jewel is op warbands enkele chaos, terwijl deze op standaard 1exalt of meer kost. Echt belachelijk.
Die generaal is toch niet zo spannend? Probeer Kole van Luna temple lvl 1 te facetanken zonder zichtbaar health verlies.

Hierna ga je een stapje hoger naar vaal smash en domi touch of god, en misschien voll's smash en mala smash?

Denk dat Mala smash de hoogste dmg heeft?

• Protax

Protax

<SG>Protax#2556

Zo eindelijk level 60 :) Nu gaat het volgens mij pas echt beginnen... Snel nog de laatste 2 acts even clearen!

• Kaw

Kaw

quote:
nogarduv schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:55:
[...]

Die generaal is toch niet zo spannend? Probeer Kole van Luna temple lvl 1 te facetanken zonder zichtbaar health verlies.

Hierna ga je een stapje hoger naar vaal smash en domi touch of god, en misschien voll's smash en mala smash?

Denk dat Mala smash de hoogste dmg heeft?
Voll's smash en dominus smash zonder probleem overleeft!
Kole heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ben er niet bang voor.

Edit: Gisteren nog wat meer gespeelt. Er zijn helaas nog steeds bosses die me kunnen killen. Malachai heb ik nog niet geprobeerd, maar de overige act 4 bosses zijn geen probleem.

Gisteren een Pit mapje gedaan en ik schrok me verrot. Ik restore op dit moment >10k health per seconde en die boss vernietigde me. :| Die deed dus meer dan 10k dps op mij en dat door de armour en fortify heen. Als het al fout gaat bij een level 68 boss...
Vervolgens heb ik verscheidende mapjes gedaan zoals tweemaal een lvl 73 strand map met nasty mods en met 2 bosses die gelijktijdig op me in aan het beuken waren en dat was geen probleem. Die Pit boss is dus niet normaal hard. Goed dat ik het weet. Een mooie test om later de build nog eens te testen op survivability.

Kaw wijzigde deze reactie 10-08-2015 09:20 (42%)

• Protax

Protax

<SG>Protax#2556

Helaas gister niet meer kunnen spelen (was naar een festival).

Maar ik ben inmiddels level 62, en heb ACT 3 opnieuw uitgespeeld. Wat ik vaag begreep is dat ACT 4 niet opnieuw gespeeld hoeft te worden?

Kan iemand mij vertellen wat ik nu exact moet gaan doen, en hoe ik nu bijv. aan betere (oranje) gear kan komen? In een public gaf iemand aan The Docks te farmen tot dat ik level 65 ben?

• Fiole
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 12:56

Fiole

What you did there, I see it.

quote:
Kaw schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Voll's smash en dominus smash zonder probleem overleeft!
Kole heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ben er niet bang voor.

Edit: Gisteren nog wat meer gespeelt. Er zijn helaas nog steeds bosses die me kunnen killen. Malachai heb ik nog niet geprobeerd, maar de overige act 4 bosses zijn geen probleem.

Gisteren een Pit mapje gedaan en ik schrok me verrot. Ik restore op dit moment >10k health per seconde en die boss vernietigde me. :| Die deed dus meer dan 10k dps op mij en dat door de armour en fortify heen. Als het al fout gaat bij een level 68 boss...
Vervolgens heb ik verscheidende mapjes gedaan zoals tweemaal een lvl 73 strand map met nasty mods en met 2 bosses die gelijktijdig op me in aan het beuken waren en dat was geen probleem. Die Pit boss is dus niet normaal hard. Goed dat ik het weet. Een mooie test om later de build nog eens te testen op survivability.
Dat komt volgens mij omdat die boss van pit map Chaos Damage doet, dus als je daar geen resistence voor hebt krijg je inderdaad een flinke mep.

Sherrzer- Raging Nature's Prophet Dotabuff!

• cfern
Ik ben er inmiddels ook proefondervindelijk achtergekomen dat niet elke lvl. 68 map hetzelfde is. Vrolijk fluitend dunes/tropical island leegvegen en dan wel even desert/pit denkten te gaan doen is een, eehm., aparte verrassing.

Het probleem van die pit boss is ook niet echt de boss zelf, maar meer de enorme spam met monsters en het feit dat de boel afgesloten wordt. Wel een aardige check voor de AOE van je build.

Ik had van het weekend ook een leuke verrassing op de Tropical Island map. Gewoon een simpel mapje met een aardige 'slaying enemies close together can attract monsters from beyond this realm' mod. Een simpele mod die wat extra drops oplevert. Totdat ik plots
spoiler:
Abaxoth, The End of All That Is
aan mijn fiets had. Toen moest ik wel even rennen.

Wel leuk om dit soort dingen tegen te komen als verse POE-speler. Gelukkig speel ik softcore. :P

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | D3: turfsmurf#2337

• SMD007
quote:
cfern schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:20:
Ik ben er inmiddels ook proefondervindelijk achtergekomen dat niet elke lvl. 68 map hetzelfde is. Vrolijk fluitend dunes/tropical island leegvegen en dan wel even desert/pit denkten te gaan doen is een, eehm., aparte verrassing.

Het probleem van die pit boss is ook niet echt de boss zelf, maar meer de enorme spam met monsters en het feit dat de boel afgesloten wordt. Wel een aardige check voor de AOE van je build.

Ik had van het weekend ook een leuke verrassing op de Tropical Island map. Gewoon een simpel mapje met een aardige 'slaying enemies close together can attract monsters from beyond this realm' mod. Een simpele mod die wat extra drops oplevert. Totdat ik plots
spoiler:

Wel leuk om dit soort dingen tegen te komen als verse POE-speler. Gelukkig speel ik softcore. :P
Ik heb er al echt vele maps opzitten, met beyond zelfs dubbel beyond, maar die meneer wil maar niet spawnen zou graag mn build tegen hem testen Je hebt dus aardig "geluk" dat je hem nu al een keer ontmoet hebt. :)

• cfern
quote:
SMD007 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:29:
[...]
Ik heb er al echt vele maps opzitten, met beyond zelfs dubbel beyond, maar die meneer wil maar niet spawnen zou graag mn build tegen hem testen Je hebt dus aardig "geluk" dat je hem nu al een keer ontmoet hebt. :)
Ik kreeg hem doordat ik een strongbox plopte waardoor ik ineens een hele hoop meuk bijeen had. Dat plus instagib flame totems zorgde ervoor dat de spawns ook dicht bijelkaar bleven. Ik denk dat het aan die samenloop van omstandigheden heeft gelegen.

En inderdaad maar net wat je "geluk" noemt. :P

• Rob_Dielemans
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:24
quote:
Protax schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:37:

Maar ik ben inmiddels level 62, en heb ACT 3 opnieuw uitgespeeld. Wat ik vaag begreep is dat ACT 4 niet opnieuw gespeeld hoeft te worden?
Op je +1 passive quest na, voegt het niet zoveel toe Act IV Merciless.
(Tenzijj je een summoner bent)

Wel vind ik zelf (en velen met mij) dried lake het beste level area tot nu toe.
De boss is niet zo gevaarlijk, snelle clear mogelijkheden en leuke loot, het enige gevaar is mss bleeding dus zorg dat je daar een pot tegen hebt.

als je levelt zorg dat je niet teveel afwijkt van het monsterlevel omdat je dan een xp penalty krijgt
http://pathofexile.gamepedia.com/Experience#Penalties

• drunkfux
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:49
quote:
SMD007 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:29:
[...]

Hah, exact zelfde probleem hier, al zo lang aan het spelen en nog nooit de ultimate beyond boss tegengekomen..

Systeem Specs

• Darth Malak
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 19:08

Darth Malak

Sith Lord

quote:
cfern schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:20:

spoiler:

Ja, een aantal maps (ben maar tot 1 of 2 lvl 72 maps gekomen met mijn lvl 81 FT witch) zijn gewoon niet te doen.

Voorbeeld die pit... Boos room, gate gaat dicht... 50 mobs op je neus... Dood.. respawn.. midden in de mobs... viceuze cirkel, dood voodat ik uberhaupt het beeld zie.

Zelfde gisteren met een map .. lvl 71 of 72, ben de naam ff vergeten... Met een spider boss in een aparte kamer met 200 kleinere spinnen, allemaal resist elemental (lekker als FT dps).. dood.. respawn midden in die 200 spinnen.. Ja zo ben je in een minuut dus 6 uur aan xp kwijt... maps maar moeten quiten.. Jammer want dat was pas de 2e rare map die ik ooit gezien heb.

Weg level en weg map.

Er zou op zijn minst een 6 seconden invul ofzo moeten zijn voor de speler of respawn dan iig buiten de bossroom, niet er middenin.

Ik probeer deze game echt leuk te vinden maar er zijn zoveel dingen slecht uitgewerkt en ongeblanceerd.. en vooral zeer onbevredigend (tov drops e.d.). Ik heb me zelden zo gefrustreerd tijdens het gamen als in PoE... Maar opgeven doe ik (nog) niet.

• Kaw

Kaw

Ik spawn na mijn dood nooit in de bossroom?
Had je daar een portal gemaakt?

Je bedoeld denk ik de Jungle boss. Die heeft een aparte kamer en je spawnt bij default bij de ingang aan de buitenkant.
Hetzelfde geldt voor de Pit boss.

Ik begin toch in te zien dat sommige bosses echt overdreven hard zijn. Merveil van de Graveyard bijvoorbeeld. Die doet bij golven zoveel cold damage... Dat is niet bij te houden voor melee. Het enige wat je kunt doen is dat je wegrent en Merveil laat afkoelen om het dan nog eens te proberen. Het enige probleem is dat de bossroom vol met damage zit. Andere mobs, van die ijstornado's en ranged attacks van Merveil.
Ja, ik weet dat een setje van die cold flasks zouden moeten helpen, maar ik weiger eigenlijk een beetje flasks als oplossing te zien. Maar ja... Misschien moet het maar...

• SMD007
quote:
Kaw schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:30:

Ja, ik weet dat een setje van die cold flasks zouden moeten helpen, maar ik weiger eigenlijk een beetje flasks als oplossing te zien. Maar ja... Misschien moet het maar...
Euhm. Flesjes zijn echt een must? Dat is het zelfde als bleeding doet zo machtig veel dmg het is overpowered en ik weiger een antie bleeding flask mee te nemen. Dat doet ook geen enkele ervaren PoE speler iedereen heeft minimaal 1 anti bleed flask mee het zelfde geld dus voor een boss die cold dmg dealt daar moet je tegen wapenen. ;)

Je gaat bij Atziri ook geen fire/light pot thuis laten liggen. Die neem je dan ook mee dus waarom dan geen cold flask bij een boss die cold dealt?

SMD007 wijzigde deze reactie 11-08-2015 08:54 (22%)

• Arachnan
Baalde gisteravond wel even, mijn lvl 27 summoner geripped door een rare discharger.
Er waren tempests actief waar je 3 frenzy/endurance/power charges van krijgt en die kreeg de discharger dus.

Ging in 1x door mijn 600 ES en 550 HP heen terwijl ik al max lightning res had en ~30 van fire en cold.
Beetje balen dat ik net ervoor voor 15 chaos aan gear gekocht had, maar goed, tijd voor een crit EK caster!

• Protax

Protax

<SG>Protax#2556

Gisteravond met Assix voor het eerst wat maps gerunned.

Het was even aanpoten, en ben wel een aantal keer doodgegaan, maar het was wel heel leuk.
Helaas nog geen upgrades gevonden... :(

Wordt nu denk ik tijd wat gear te gaan kopen, dus ik moet me eens goed gaan verdiepen in poe.trade.

• JohnnyV76
Ik denk dat vooral nieuwe spelers even moeten wennen aan de moeilijkheid van PoE. Het is geen D3 waar je met min of meer gegarandeerde legendary drops je gear zo goed maakt dat je zelf kan bepalen welke content je steamrolled. Weet niet welke van de 2 er nu ongebalanceerd is... t is maar wat je er onder verstaat. PoE spelen betekent ook dat je af en toe je meerdere moet erkennen in een mob of boss met voor jouw build/gear lastige mobs. Dus... weglopen als de mods te lastig zijn voor je is geen schande. Als je sterker bent gewoon opnieuw proberen. Juist de moeilijkheid is voor mij de charme van PoE.

Nadat ik mijn lvl69 ranger aan een groep devourers met otherwordly mod kwijt raakte had ik t idee dat t wel genoeg was voor deze league. Maja... duurt nog wel een tijd dus na 2 dagen toch weer zin om te beginnen en nu met een andere build. Met 2 dagen lvl47 geworden... niet eens non-stop gespeeld maar met een vault vol gear gaat t lekker snel. hopelijk wordt dit mn geluks char :P

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Klopt.. Probleem is dat je op standard niks te zoeken hebt als nieuwe speler.. De economie daar is zo verzadigd en oud, minimum van meerdere exalts voor een simpele upgrade is standaard.. Die currency heb je bij lang en na niet als nieuwe speler, zelfs niet na een maand.. Er van uit gaande dat je geen nl 8+ uur per dag de tijd hebt.

Warbands vind ik erg pittig als je zo'n groepje van de gang tegenkomt... Nu maakt doodgaan op normal niet zoveel uit.. Op cruel wordt het al pijnelijker en op merciless is het gewoon ronduit frustrerend. Jammer dat GGG niet probeert nieuwe spelers aan te trekken of de drempel wat minder frustrerend te maken. Aan het eind helpt hun dat alleen maar aangezien ze meer geld kunnen ophalen.

Ik (zweetsok in guild) heb in de tweakers guild nog niet veel mensen horen roepen dat ze gezamelijk maps doen of het wordt met het vaste groepje gedaan.. Zou graag wat leren van de meer ervaren spelers..

En ja, het is zeker geen d3. De drops in POE zijn vele malen bellaberder en dramatischer dan ze in D3 ooit zijn geweest. Het lijkt er wel op dat de enige manier om met meer dan 1 load of rare's uit een map te vertrekken is, om een enorme berg MF te hebben. Wederom: erg lastig voor nieuwe spelers die juist zo veel baat hebben bij af en toe een goede of zelfs redelijke drop.

Het probleem bij weglopen en skippen/quiten van maps is dat ik zelfs maar ooit 2 of 3 rare maps gezien heb (max level 72).. Rest dropt er alleen normal 68-71 maps... Maak er vaak wel magic van met redelijke quanity, rarity maar nog steeds hetzelfde resultaat.. Dus echt veel skippen is er ook niet bij.

@Kaw

Ik spawde keer binnen in de bossroom temidden van 100+ adds... Mogelijk heb ik binnen ergens een portal gedropt maar dat doet er niet toe... Je zou nooit binnen in een aparte bossroom gedropt moeten worden, altijd net erbuiten.. Maar ja, denk dat het die jungle boss was (grote spin). De pit is ook een probleem want het hek is dicht en ook daar drop je temidden van vele adds... Erg vreemd

Darth Malak wijzigde deze reactie 11-08-2015 14:30 (11%)

• JohnnyV76
quote:
Darth Malak schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:24:
Klopt.. Probleem is dat je op standard niks te zoeken hebt als nieuwe speler.. De economie daar is zo verzadigd en oud, minimum van meerdere exalts voor een simpele upgrade is standaard.. Die currency heb je bij lang en na niet als nieuwe speler, zelfs niet na een maand.. Er van uit gaande dat je geen nl 8+ uur per dag de tijd hebt.
True. als nieuwe speler is het wss het beste om op de non hc league te beginnen. Aan de andere kant zijn er op standard vast wel een berg gratis items die voor de rijken niks waard zijn maar voor een beginner goud waard zijn.
quote:
Warbands vind ik erg pittig als je zo'n groepje van de gang tegenkomt... Nu maakt doodgaan op normal niet zoveel uit.. Op cruel wordt het al pijnelijker en op merciless is het gewoon ronduit frustrerend. Jammer dat GGG niet probeert nieuwe spelers aan te trekken of de drempel wat minder frustrerend te maken. Aan het eind helpt hun dat alleen maar aangezien ze meer geld kunnen ophalen.
Mwja ik weet t niet... het uitdagende (wat jij frustrerend noemt) is ook weer wat een hoop mensen aantrekt. Het feit dat PoE geen pay2win game is maar toch prima draait zegt in mijn ogen genoeg. Er zijn genoeg mensen die het spel goed genoeg vinden om er geld aan uit te geven terwijl dat niet eens hoeft. De dag dat ze het te makkelijk maken is wss de 1e dag van het begin van het einde voor PoE.
quote:
Ik (zweetsok in guild) heb in de tweakers guild nog niet veel mensen horen roepen dat ze gezamelijk maps doen of het wordt met het vaste groepje gedaan.. Zou graag wat leren van de meer ervaren spelers..
Ik speel alleen hc leagues dus nu Tempest en daar hebben we altijd wel een groepje mensen die met elkaar mappen.... tenzij er iemand (/me) telkens ripped voor ie zover is. Doen ook vaak dailies met elkaar en dat is leuker dan alleen. Denk gewoon eens roepen in de guild chat of er iemand met je wil mappen en wellicht heb je zo een groepje gevonden wat regelmatig met elkaar speelt.
quote:
En ja, het is zeker geen d3. De drops in POE zijn vele malen bellaberder en dramatischer dan ze in D3 ooit zijn geweest. Het lijkt er wel op dat de enige manier om met meer dan 1 load of rare's uit een map te vertrekken is, om een enorme berg MF te hebben. Wederom: erg lastig voor nieuwe spelers die juist zo veel baat hebben bij af en toe een goede of zelfs redelijke drop.
Hier ben ik t echt niet mee eens.. ik heb D3 vanaf t begin gespeeld en na uren spelen had je eigenlijk nooit een upgrade. Als een legendary dropte had ie ook nog vaak de verkeerde stats erop. Pas met Loot 2.0 daar kreeg je tenminste upgrades na x uur spelen. Het feit dat bijna iedereen met dezelfde cookie cutter set rond loopt is voor mij een teken dat het iets te makkelijk gemaakt is. Leuk als je lekker snel wil knallen maar niet als je van uitdaging houdt. Een ander groot verschil is dat drops in D3 eigenlijk alleen gear is maar in PoE is dat ook in andere vormen. Ook slechte gear kun je omzetten in currency en sparen voor betere currency die je kunt omzetten in goede gear. Ik geef toe dat het lastig is om spullen te vinden en te kopen maar als je een beetje gewend bent lukt het je zo om upgrades te scoren voor weinig.
quote:
Het probleem bij weglopen en skippen/quiten van maps is dat ik zelfs maar ooit 2 of 3 rare maps gezien heb (max level 72).. Rest dropt er alleen normal 68-71 maps... Maak er vaak wel magic van met redelijke quanity, rarity maar nog steeds hetzelfde resultaat.. Dus echt veel skippen is er ook niet bij.
De meesten onder ons spelen denk ik vnml blauwe maps. Daarvan zijn de mods redelijk goedkoop te rerollen en de drops in maps zijn toch zo random dat het eigenlijk niet uitmaakt of je een map magic or rare runt. Rare maps zijn eigenlijk een test of je een berg moeilijke mods aan kunt met je build :)

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Eens met de meeste punten en goede tips... Voor wat betreft de harde death penalty of merciless.. Kan me nauwelijks voorstellen dat het mensen echt aantrekt om 5 dagen grinden kwijt te zijn in 1 death.. Of op mijn level, 4 uur met 1 death. Dit wordt op den duur extreem frustrered, zeker gecombineerd met de bad RNG. Ik geloof wel dat het allemaal een stuk minder frustrerend wordt als je over een bepaald dood punt heen bent, je een goeie char hebt om wat mee te farmen en gewoon alles als een god te killen. :) Zover is het bij mij nog laaaaaaaaaanng niet.

Ben het met je eens dat PoE qua customization e.d. vele malen meer biedt dan D3.. Ben echt geen D3 fan en zo gemakkelijk (qua gameplay) hoeft t echt niet te worden. Inderdaad die paar standaard builts zonder enige manier om ook maar iets aan je built te veranderen, wordt snel erg saai.

Die warbands zijn inderdaad leuke uitdaging... Ik zei, pittig.. Ik zie het zeker niet als frustrerend. :)

• Kaw

Kaw

Volgens mij is er geen build meer die alles zonder enige tactiek en voorzichtigheid aan kan. Ik heb ze nog niet gezien althans. SRS komt misschien nog het dichtste in de buurt. Flame totem schijnt wel in 99% van de gevallen alles te facerollen, maar ook in die 1% zoals Malachai heeft die build het lastig.

Het is niet zo meer dat je met een Atziri glove en een mirror dagger alles kan outleechen. Ook mirror bows zijn niet alles meer.

Op zichzelf wel leuk, maar het is wel even wennen dat het moeilijker is geworden.

• djunicron
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12:20

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, als speler sinds closed beta snap ik je punten wel. En het is nu al een stuk beter dan het ooit was naar mijn mening...

Maar GGG blijft het noodzakelijk vinden om de XP en penalty zo te schalen als het nu nog steeds is. Als je eenmaal voorbij level 85 bent, moet je wel naar level 75-78 content voor de XP. En die map pool houd je niet zo lang vast als je de moeilijkheidsgraad en dus de item %% wat opvoert. Met als gevolg dat het moeilijk wordt en je dus dood kan gaan.

Dat doodgaan zelf is nog steeds niet altijd "eerlijk" vind ik persoonlijk. GGG heeft ook in 2.0 besloten dan monsters je moeten kunnen 1 shotten, wat je ook voor build hebt gekozen. De Act 4 mobs zijn ook gewoon weer een stap sterker dan de Act 3 mobs die er later bij zijn gekomen. Ik vind het persoonlijk vrij bizar dat Act 1 en 2 van de opvolgende moeilijkheidsgraadje compleet worden platgewalsd als je een char hebt die A4 aankon. Maar goed spike difficulty en spike dmg gaan dus nooit weg, net als "you die" mechanics. Neem de Exile Wikas Giantbone. Goede naam, hij kan je inderdaad gigantisch naaien: als je in de trap gaat staan, blijft hij die altijd vasthouden met die 6 sec die het duurt. En dan moet je dus stationair het opnemen tegen z'n 2 Etheral knive totems.

De enige manier om door alle content heen te komen zonder kleerscheuren is het compleet te overlevellen. En dus eindeloos door te zetten en met je level 90 char als het nog niet gaat maar gewoon 120 level 71 maps te doen voor dat level, of gewoon tientalle keren te sterfen voor die ene upgrade in hoge content.

Dat standard bijzonder onuitnodigend is wegens de economie was bij release (1.0) al zo... Ik speel sinds 0.7, maar ik kan met de currency over 3 jaar verzameld nog geen ene donder kopen. Aan de andere kant zijn sommige van m'n legacy wapens waarschijnlijk nu ontzettend veel duurder, maar persoonlijk vind ik er geen lol aan. Ik heb ook nog van 4 leagues gear uit te pakken geloof ik, en dat is ook bepaald geen pretje. (zal misschien wel weg zijn dan inmiddels)

Ik zou zo graag een PoE Selffound only league zien... Geen trade, meer drops, zowel in currency als uniques, wel gewoon party play, maar altijd in PA mode.

Maar voor nu, van de haalbare dingen, zou ik zeggen gooi in de maps de max +2 levels naar +3, hoog de max met 1 leveltje op voor alle klasse mobs. En limiteer het minimum level ook op -3 of -4, zodat je niet meer level 68 zooi vind in 75-76 maps...

Daarnaast mag er na level 80 wel een cap komen op hoeveel miljoen XP eraf gaat als je dood gaat. Maarja, dat zal natuur vrij veel interactie met de ladder geven...

Dat is dus ook het hele punt met PoE; alles wordt op de snelste / beste / handigste spelers gebalanced heb ik het idee.

Als je GGG ontwikkelaars ziet spelen, hebben ze altijd absurde rolls op hun gear. Allemaal top tier stuff, maarmee ze vervolgens laten zien dat ze heel onhandig spelen. Volgens mij heeft geen enkele tester 2.0 gespeeld zoals wij dat doen, hebben ze allemaal gegenereerde gear gepakt en daarmee alsof het heel normaal is A4 doorlopen.

• Gaendel
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 31-08 16:21
Hey,

Net toegelaten in de Tweakers PoE guild, thanks. Even mijn ervaringen delen.

- de meeste Tweakers spelen niet in de Normal league. Ik momenteel wel gezien het mijn eerste build is. Heb me ook nog niet verdiept in de andere leagues, wat het voordeel er van is, etc. Ook van de tijdelijke 'uitdagingen' (staan bij je charachter-keuze scherm nadat je inlogt) heb ik nog niets begrepen.

- Leuk dat er een guild stash is. Weet soms niet goed of ik iets moet toevoegen of niet gezien ik niet weet of een item goed genoeg is.

- Ben heel veel orbs en andere currency items aan het verzamelen omdat ik de indruk krijg dat dit belangrijk is om je items te verbeteren, maar nog nooit toegepast. Ben 'bang' dat ik ze vooral later zal nodig hebben?

- Ik kan nooit volgen als er over items getrade of gesproken worden, zoveel verschillende items, zoveel uniques, en blijkbaar kunnen alle andere spelers dit wel :)

- Leuke game, mooie graphics, soms onoverzichtelijk als je met meerdere personene tegelijk speelt door de vele totems/chars en je de vijand niet ziet zodat je er niet op kan klikken om te doden.

Anyway, hopelijk tot binnenkort in-game.

Gaendel wijzigde deze reactie 12-08-2015 10:55 (7%)

• SMD007
quote:
Gaendel schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:53:
Hey,

Net toegelaten in de Tweakers PoE guild, thanks. Even mijn ervaringen delen.
WELKOM!
quote:
- de meeste Tweakers spelen niet in de Normal league. Ik momenteel wel gezien het mijn eerste build is. Heb me ook nog niet verdiept in de andere leagues, wat het voordeel er van is, etc. Ook van de tijdelijke 'uitdagingen' (staan bij je charachter-keuze scherm nadat je inlogt) heb ik nog niets begrepen.
De league's zijn speciale xx aantal maanden durende spelmode's waar net een kleine extra twist is toegevoegd je hebt nu dus warbands (lopen extra sterke tegenstanders rond en is verder te vergelijken met de default league waarin jij bent begonnen. Dan heb je nog Tempest dit is een HC league dood = enkeltje richting standard en je doet dus niet meer mee in Tempest (tenzij je nieuw char weer begint ofc) Wat hierin de extra mod is heb ik zo geen idee, maar wederom is het normal HC met een extra twist erin.
quote:
- Leuk dat er een guild stash is. Weet soms niet goed of ik iets moet toevoegen of niet gezien ik niet weet of een item goed genoeg is.
Zie de guild regels hierover, maar komt erop neer in standaard haal er uit wat je nodig (denkt) te hebben en terug erin stoppen komt wel zodra je de waarde van items hebt leren kennen.
quote:
- Ben heel veel orbs en andere currency items aan het verzamelen omdat ik de indruk krijg dat dit belangrijk is om je items te verbeteren, maar nog nooit toegepast. Ben 'bang' dat ik ze vooral later zal nodig hebben?
ga hier zo meer door gebruik (bijna)niets bewaar het tot je de waarde hebt leren kennen
quote:
- Ik kan nooit volgen als er over items getrade of gesproken worden, zoveel verschillende items, zoveel uniques, en blijkbaar kunnen alle andere spelers dit wel :)
Dit komt vanzelf je leert vanzelf welk item en welke stat er toe doen en welke garbage zijn
quote:
- Leuke game, mooie graphics, soms onoverzichtelijk als je met meerdere personene tegelijk speelt door de vele totems/chars en je de vijand niet ziet zodat je er niet op kan klikken om te doden.
Dat overzicht wordt er niet beter op hoe verder je komt ;) wel een tip klik niet op het monster maar houd shift ingedrukt en target gewoon de grond/area rondom de mobs dit werkt met de meeste skills een stuk beter
quote:
Anyway, hopelijk tot binnenkort in-game.
see you soon :)

SMD007 wijzigde deze reactie 12-08-2015 11:21 (3%)

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Goedzo, vooral al je orbs opsparen! Ze worden exponentieel zeldzamer en waardevoller!

Zeker als je wat later instapt, kan je vaak op de lagere levels veeeel beter dingetjes kopen van anderen dan ze zelf maken.

Maar gear sub level 60 kan je ondertussen veelal gewoon gratis uit de guildstash plukken. Of anderen vragen in de guild naar iets uit te kijken voor je.

Om even een overzichtje te krijgen van algemene prijzen van orbs:
http://poeex.info/
Vooral nooit echt geld betalen voor currency, dan wordt je verbannen!

Alles wat er niet op staat, wisdom, portal scrolls, transmutes en augmentation orbs zijn niet erg waardevol. Die kan je na level 50 ofzo gerust vrijelijk gebruiken, b.v. op strongboxes.

Chromatic orbs, jeweller orbs en fusing orbs zijn bedoeld om je items geschikt te maken voor je skillgems, maar die moet je nog steeds niet zomaar verspillen, endgame hebben deze veeeel meer waarde en ga je er honderden nodig hebben.

Alchemist, Chaos, Regal, Exalted etc zijn zeer waardevol en zou je normaliter echt pas rond 70 nodig hebben.

• Kaw

Kaw

Gisteren drie mapjes gedaan en gewoon ff voor 2ex aan currency gevonden. Een exalt en een divination card voor 5 chaos, heel veel 6 sockets en verder regals, een GCP, vaals, chaos orbs, fusings etc. etc.

Heel gek die RNG. Ik zat voor gisteren net weer op een punt van waar doe ik het voor? En dan weer zo'n avond dat je binnen een uur van verbazing in verbazing valt.

Edit: heb ook al twee keer een lioney's glare gevonden in een paar weken tijd. Heb ze maar in de guild stash gestopt voor de geinteresseerden. Net als alle <1ex uniques die ik vind, tenzij ze echt crap zijn.
Dit is op normal overigens. Als je daar een jewel, amu, belt of ring vind, dan is die waarschijnlijk ook van mij. Net als 50% van de rares. Ik zie verder weinig activiteit in de stash.

Kaw wijzigde deze reactie 13-08-2015 11:21 (34%)

• ramon1984
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:29
Speel nooit softcore, momenteel alleen Tempest ^^

• KneoK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:41

KneoK

Not in a million lightyears

quote:
Kaw schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:43:
Gisteren drie mapjes gedaan en gewoon ff voor 2ex aan currency gevonden. Een exalt en een divination card voor 5 chaos, heel veel 6 sockets en verder regals, een GCP, vaals, chaos orbs, fusings etc. etc.

Heel gek die RNG. Ik zat voor gisteren net weer op een punt van waar doe ik het voor? En dan weer zo'n avond dat je binnen een uur van verbazing in verbazing valt.

Edit: heb ook al twee keer een lioney's glare gevonden in een paar weken tijd. Heb ze maar in de guild stash gestopt voor de geinteresseerden. Net als alle <1ex uniques die ik vind, tenzij ze echt crap zijn.
Dit is op normal overigens. Als je daar een jewel, amu, belt of ring vind, dan is die waarschijnlijk ook van mij. Net als 50% van de rares. Ik zie verder weinig activiteit in de stash.
Ik gooi eigenlijk alleen nog maar 5 links in de guild stash. Als iemand wat nodig heeft, dan roepen ze maar.

PoE Build || Path of Exile Standard shop || specs

• laquaezzi
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 20:25
Wellicht iemand die mij iets leuks kan aanraden. Tot maart/april van dit jaar het spel gespeeld, daarna niet echt meer aangeraakt. Wel de zaken op Youtube en de forums bijgehouden. Grootste gedeelte van mijn 300 uur in het spel een Tornado Shot Ranger gehad. Met de launch van 2.0 weer zin om te spelen maar wil het graag over een andere boeg gooien: melee, caster of summoner. Daar het de eerste build op Warbands is het misschien handig de build ietswat budget te houden. Hebben jullie tips, ideeen of builds die mij opweg kunnen helpen naar hetgene wat ik zoek?

• sbmuc
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:09
quote:
JohnnyV76 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:00:
Ik denk dat vooral nieuwe spelers even moeten wennen aan de moeilijkheid van PoE. Het is geen D3 waar je met min of meer gegarandeerde legendary drops je gear zo goed maakt dat je zelf kan bepalen welke content je steamrolled. Weet niet welke van de 2 er nu ongebalanceerd is... t is maar wat je er onder verstaat. PoE spelen betekent ook dat je af en toe je meerdere moet erkennen in een mob of boss met voor jouw build/gear lastige mobs. Dus... weglopen als de mods te lastig zijn voor je is geen schande. Als je sterker bent gewoon opnieuw proberen. Juist de moeilijkheid is voor mij de charme van PoE.
Grootste probleem wat ik met PoE heb is dat ik echt niet weet wat voor build ik zou moeten gaan / wat voor items ik moet nemen. Het zou fijn zijn als er ingame een guide oid zou zijn voor wat noob friendly builds. Vervolgens de belachelijk grote skill tree maakt het ook niet makkelijker :+ .

• Rob_Dielemans
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:24
quote:
laquaezzi schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:54:
Daar het de eerste build op Warbands is het misschien handig de build ietswat budget te houden. Hebben jullie tips, ideeen of builds die mij opweg kunnen helpen naar hetgene wat ik zoek?
Op de path of exile site staan nu 2 posts met verschillende build ideeŽn

http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1388091
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1373829

zitten een paar budget builds bij.

Summoner kun je budget makkelijk tot 73-75 maps doen, daarna moet je toch echt in gear investeren.

• Arachnan
quote:
Rob_Dielemans schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:51:
[...]

Op de path of exile site staan nu 2 posts met verschillende build ideeŽn

http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1388091
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1373829

zitten een paar budget builds bij.

Summoner kun je budget makkelijk tot 73-75 maps doen, daarna moet je toch echt in gear investeren.
Uit de 2de link heb ik zelf https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1302337 een beetje gevolgd, gecombineerd met Etup's skilltree. Werkt erg goed en ben momenteel 82 in Tempest als eerste high-level char, dus grotendeels self found. Buiten 1 wapen om heb ik nog niets getrade, dus is zeker beginner friendly als je nog geen currency hebt om te traden.

• JohnnyV76
Ben gister verdorie weer geripped...lvl64 kinetic blaster. Uiteraard de dag nadat ik een groot deel van mijn schamele vermogen aan een wand had uitgegeven. Heb ontzettend pech deze league (of ik ben slordig) want dit keer kwam ik Perpetus tegen in Act 3 Merc. Evasion en Dodge werken kennelijk niet tegen zijn bear trap en kreeg meteen flinke hits. Stond vast en popte mn pots maar deed toch maar snel exit game. Toen ik weer inlogde zag ik mijn char bij standard staan. grrrrr.... was klaar met de league... echter... na een nachtje slapen denk ik dat ik toch nog 1x een poging doe. :)

• ramon1984
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 16:29
Same vloog een ghost Kole cruel in, toen was ik binnen 0,000001sec kapot xD

• Protax

Protax

<SG>Protax#2556

Ik heb zojuist een shop aangemaakt:

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1392847

Ik vraag me af of ik nu de juiste waardes er aan heb gehangen?
Zou iemand dat even willen controleren?
En als ik bijv. 0.8 chaos vraag (ben onder de laagste prijs gaan zitten) wat krijg ik dan betaald?

• JohnnyV76
quote:
sbmuc schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:08:
[...]
Grootste probleem wat ik met PoE heb is dat ik echt niet weet wat voor build ik zou moeten gaan / wat voor items ik moet nemen. Het zou fijn zijn als er ingame een guide oid zou zijn voor wat noob friendly builds. Vervolgens de belachelijk grote skill tree maakt het ook niet makkelijker :+ .
Er is ook niks mis mee om gewoon lekker wat aan te klooien. Als je kan lezen en een beetje een idee hebt van ARPG's dan kun je ook es wat proberen. Wat ik bedoel is dat je elke node in the enorme tree kunt lezen en begrijpen. Als je melee speelt snap je wel dat je niks aan spell damage nodes hebt. Als je niet aan een kant en klare build wil beginnen en helemaal t spel wil ontdekken kies je een class, bekijk je elke skill gem die je tegen komt en bepaal je zo wat en hoe je speelt en welke skill tree nodes jij denkt dat goed zijn daarvoor. zo leer je de skills en tree kennen en daarna kun je je echt verdiepen in builds.

• SMD007
quote:
Protax schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:13:
Ik heb zojuist een shop aangemaakt:

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1392847

Ik vraag me af of ik nu de juiste waardes er aan heb gehangen?
Zou iemand dat even willen controleren?
En als ik bijv. 0.8 chaos vraag (ben onder de laagste prijs gaan zitten) wat krijg ik dan betaald?
Ik zou niet met 0.x chaos werken. zet er dan gewoon 1c neer en neem elk aannemelijk bod aan mensen doen dat regelmatig bij mij ik zet 1c items er ook voor 1c in, maar als iemand 20 alterations bied oid neem ik dat gewoon aan.
als je toch minder dan 1c wilt vragen wees dan speciefiek en vraag 10 alts aan oid.

Ik zet ook wel eens items voor 2.5 ex bijvoorbeeld te koop en ik merk toch dat veel kopers moeite hebben met het 0.5 gedeelte. sommige geven gewoon 3 ex (altijd leuk maar zeldzaam) anderen vragen wat ze moeten geven voor de 0.5 gedeelte (en er ontstaat onderhandeling over hoeveel 0.5 ex waard is in chaos/fusings/etc) en weer anderen proberen met 2ex het item afhandig te nemen. Als ik dan vertel dat het 2.5 ex kost doen ze of hun neus bloed en zeggen 2ex te offeren. (9/10x dan no-deal van mijn kant)

Wat ik probeer aan te geven mensen snappen vaak het 0.x gedeelte niet en velen negeren het (en kopen liever bij iemand die duurder is, maar wel rond bedrag vraagt) of doen moeilijk tijdens de onderhandeling van het item. Ik zelf probeer dus altijd wel het 0.x gedeelte in de prijs te voorkomen.

SMD007 wijzigde deze reactie 14-08-2015 12:42 (10%)

• Protax

Protax

<SG>Protax#2556

quote:
Inmiddels twee items verkocht:

Iets van 0,4 chaos daar heb ik 1 Orb of fusing voor gekregen.
En 1 ding van 0,8 chaos daar heb ik 3 Orb of Scouring voor gekregen.

Klopt dit een beetje?

Snap niet zo goed hoe ik dit moet lezen:

http://www.poeex.info/

:)

Edit: En nog twee items voor 8 chaos :)

Protax wijzigde deze reactie 14-08-2015 13:19 (5%)

• JohnnyV76
3 scouring is in ongeveer 1,5 chaos waard. Met een scouring en een alchemy bereik je eigenlijk hetzelfde als met een chaos orb dus zijn deze orbs een halve chaos waard.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17:23
quote:
Protax schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:52:
[...]

Inmiddels twee items verkocht:

Iets van 0,4 chaos daar heb ik 1 Orb of fusing voor gekregen.
En 1 ding van 0,8 chaos daar heb ik 3 Orb of Scouring voor gekregen.

Klopt dit een beetje?

:)

Edit: En nog twee items voor 8 chaos :)
Kijk eens op poe.trade om een idee te krijgen van de prijzen.
quote:
sbmuc schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:08:
[...]

Zo moeilijk is de tree echt niet. Ik raad je ťcht aan om zelf een build te maken en te leren wat de passives allemaal voor je kunnen betekenen. Mensen die continu build guides volgen leren veel minder goed het spel te spelen.

Maak liever zelf een build en vraag dan eventueel achteraf om hulp voor het bijschalen ervan. Er zijn genoeg sites te vinden waarmee je zelf een build kunt maken. Het enige wat je nodig hebt is minimale wiskunde kennis + wat tijd om goed na te denken over je build.

hmmmmmmmmmpffff wijzigde deze reactie 14-08-2015 14:04 (48%)

• Cestoda
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 01-09 23:07
quote:
Protax schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:52:
[...]

Heel simpel, dat moet je NIET lezen. Het is een RMT site en die heeft er dus zelf belang bij als ratios niet helemaal kloppen. Zo geeft de site aan dat in Warbands de chaos:exalt ratio 35:1 is, terwijl de huidige ratio iets van 64(of hoger zelfs):1 is.

Cestoda wijzigde deze reactie 14-08-2015 14:06 (16%)

• Arachnan
quote:
Cestoda schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:03:
[...]

Heel simpel, dat moet je NIET lezen. Het is een RMT site en die heeft er dus zelf belang bij als ratios niet helemaal kloppen. Zo geeft de site aan dat in Warbands de chaos:exalt ratio 35:1 is, terwijl de huidige ratio iets van 64(of hoger zelfs):1 is.
Het is leuk om een idee te krijgen van de waarde van iets, als in, wat is meer waard, maar niet voor specifieke aantallen nee.

Toen ik, zoals op die website aangegeven staat, 25chaos aanbood voor een 1exalted item werd ik uitgelachen en uit de party gegooid. Blijkbaar ligt het eerder richting de 55-60chaos voor 1 exalted.

Even iets anders. Heeft er iemand recentelijk een Poison Arrow char geleveled? Is dat een beetje acceptabel qua snelheid tijdens levelen (mid naar lategame, early game is het langzaam) en veilig genoeg voor Tempest?

• hmmmmmmmmmpffff
quote:
Arachnan schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:48:
[...]

Het is leuk om een idee te krijgen van de waarde van iets, als in, wat is meer waard, maar niet voor specifieke aantallen nee.

Toen ik, zoals op die website aangegeven staat, 25chaos aanbood voor een 1exalted item werd ik uitgelachen en uit de party gegooid. Blijkbaar ligt het eerder richting de 55-60chaos voor 1 exalted.

Even iets anders. Heeft er iemand recentelijk een Poison Arrow char geleveled? Is dat een beetje acceptabel qua snelheid tijdens levelen (mid naar lategame, early game is het langzaam) en veilig genoeg voor Tempest?
PA is echt niet langzaam hoor. Ik beschouw het zelfs als een 'FOTM' build.

• Arachnan
quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:50:
[...]

PA is echt niet langzaam hoor. Ik beschouw het zelfs als een 'FOTM' build.
FOTM zijn volgens mij cyclone en flame totem, maar blijkbaar is PA ook sterk.
Goed om te weten, want ik heb altijd al eens een "dot" build willen doen. :)

• JohnnyV76
Als je PA wilt doen moet je minstens een +2 bow skill bow hebben en liefst nog eentje met +1 skill gem level erbij.

• Arachnan
quote:
JohnnyV76 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:14:
Als je PA wilt doen moet je minstens een +2 bow skill bow hebben en liefst nog eentje met +1 skill gem level erbij.
Is het letterlijk een vereiste om de build te laten werken of is het een nice to have?

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Die exchange site heb ik ook alleen maar gepost omdat deze RMT (verboden) site niet meer actief is en omdat het een mooi simpel overzichtje geeft van de waardes, ongeveer dan. Ethernals zijn er niet meer en er is een veeeel hogere vraag naar Exalted orbs dan ooit daarvoren, ze zijn nu inderdaad eerder 70C per Exa.
En je koopt voor 110 Fusing orbs ook ongeveer 1 Exalt, dus ook de 1C:2 a 2.5Fuse klopt niet meer helemaal in de huidige WB league.

===
Over de Builds: Ik heb tot lvl 83 PA build gedaan, maar ik heb die char die ~ 9 Ex aan waarde had weer uitelkaar gehaald. Het is zeer veilig en best sterk / snel te noemen, maar het is vrij duur om er efficient in level 75-78 maps mee rond te lopen.

Shockwave totems, KB LMP / GMP crit builds, SRS, Flametotem (wat voor dan ook), Cyclone (wat voor dan ook), Facebreakers (wat voor dan ook) zijn allemaal goedkoper en voor de helft van de currency al even snel.

Een +2 to all bow skills boog met 5L is inderdaad het minimum, idealiter wil je een 6L met +2 ťn +1 all skills met daarin Empower level 2 of hoger. Maar die boog in 6L kost al snel 30Ex+ en Empower level 2 is ook al weer 1 Ex, of in voor level 3 dus 5Ex.

Oftewel voor de prijs van enkel de Gem op level 3 kan je een van die andere builds al spelen in level 75-76 maps. Voor de prijs van het minimum een 5L +2 boog kan je voor de andere builds ook wel aan de gang.

Voor wie wil; ik heb een 6L +2 all bow gems boog te koop (ilvl 77). Zelfs wit zou die 4Ex waard zijn (goedkoopste) maar hij mag binnen ToW wel weg voor minder.

PA is daarmee eigenlijk een soort SRS kwa wat je nodig hebt, ware het niet dat SRS sneller is kwa clearspeed, meer ruimte laat voor MF maar ook iets meer hands-on is en dus met meer kans op RIPs komt.

• SMD007
quote:
Arachnan schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

Is het letterlijk een vereiste om de build te laten werken of is het een nice to have?
Een must is het niet, maar het verschil is vrij groot dat je jezelf behoorlijk "gimpt" als je het niet doet. ;)

• Cestoda
quote:
Arachnan schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:48:
[...]
Toevallig heb ik net een PA char in Warbands geleveld:
[Tree]
[Gear, Cestodank, lvl85 Ranger].
Omdat PA zo afhankelijk is van levels wil je eigenlijk niet zonder een +3 boog en een empower, in een 5link. Trash mobs gaan meestal sowieso wel snel neer, maar vooral magics/rares en bosses kunnen anders erg lang duren. Ook aan te raden, zeker op Tempest: Vaal rain of arrows+inc aoe+inc duration. Is het veilig genoeg voor Tempest? Dat ligt geheel aan je speelstijl. Vooral phys dmg doet pijn, als je als evasion char geraakt wordt, maar door een Daresso's Defiance en een cwdt-immortal call setup te gebruiken zou je een stuk veiliger moeten zijn.

• nogarduv
Lvl77 SRS witch vs Haku lvl 7 SRS in mission
RIP nummer 3 nu op Tempest!
Hoe ging het deze keer? Nou, wij waren (Cestoda, Johnny en ik) onze tempest dailies aan het sharen en waren bijna aan het eind toen we nog Cest's dailies moeten doen. Yeee! nog een Haku missie, en mijn Haku was ik aan het levelen naar de 7 dus ik blij. Cest ging er in en ik volgende maar bleef bij de ingang staan (heeft geen nut mee te lopen met Cest want dan heb je het gevoel dat hij een Ferrari rijdt en jij een Eend). Anywyas, Cest pak the spirit en toen kwamen overal SRS tevoorschijn. Ik dacht nog, ik ga eruit maar was te gierig en wou de xp van Haku. Dus dacht ik, ik ga die SRS kiten totdat Cest er in en dan snel d'r uit. Ging goed totdat de SRS mij had omsingelt en compleet had geblockt. Ik dacht toen dat de game vast lipe maar achteraf gezien was ik dus geblockt door al die SRS. En toen was er weer paniek dus dacht niet na om flame dash te gebruiken. En zag tot mn spijt mn SRS witch door zeker 30 SRS werdt afgemaakt.
Dat was de druppel voor mij. Al moet ik zeggen dat ik deze keer net als de 2de keer bent geripped door mezelf. Achteraf gezien had ik genoeg tijd om uit te loggen maar deed dat niet. EN ik had niks geleerd van de 2de RIP. Want nu ik erover na denkt, gebeurde het ook bij de 2de RIP dat de Kaom's SRS me compleet hadden geblockt.

Ik stop met SRS build want moet wel karma zijn! Als je 2x rip door een skill die je zelf gebruikt is gewoon pijnlijk en tis al de 3de keer deze league dat ik rip op een SRS toon.

Volgende toon (en ook laatste want wanneer d3 season 4 uitkomt ga ik die maar ff spelen) wordt een crit reave, lekker melee!

• Bauwden
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:10
Mocht iemand wat exalts willen maken nu het nog kan:

This is how Lightwoods and I made so much currency. Most of our currency did not come from Ubers.
+3 6L bows with 30% DOT
Take any iLVL 64 bow, preferably a cheap 6 link with MS or high APS.
Roll single stat +2 bow gems
Add Cannot roll attack mods
Regal (safe cause the only prefix that can roll is +1 Gems)
If you hit the +1 gem good
if not exalt
after you hit +1 gem remove the Cat Mod and add the Leo mod for DOT
if you want Reroll the Leo mod until 30%
Exalt out the remaining suffixes
GG you now have a +3 Poison Arrow bow with 30% DOT worth 15 EX - 45 EX
+3 6L staff
Take any iLVL 55 staff.
master mod a suffix, regal a prefix until you hit +2 fire (35 regals and scours on average)
remove the suffix so you are left with a single stat rare +2 Fire
Multi Mod , No Cast, No Attack, Flat mana
Exalt Paragons (As it is all that can be added)
Remove mods
GG you now have a 6 Link +1 Gem +2 Fire 2 property 6 link staff sell for 35 - 50 Exalts
You can do many many more things with Master that most people don't even know. MASTERS OpieOP! lulz @ the ppl that don't lvl them.

• JohnnyV76
Mwja da's op standard zo te lezen.. en je moet dan al behoorlijk wat currency hebben om dit te kunnen doen. Voor in een nieuwe league niet echt te doen (tenzij je cestoda heet :P)

Mijne gekke projectje op Tempest loopt nog steeds... een blood magic duelist kinetic blaster met iron reflexes (aka de Rennende Rukker :P) Lvl66 nu en t begint nu een beetje vorm aan te nemen. Qua DPS zal t geen spin2win cyclone niveau bereiken maar met een leuke wand (thanks Vu (nogarduv hier) en Cest) gaat het allemaal prima. Grote packs gaan hard neer (20 explosions van KB per attack) en vooral gebieden met nauwe gangetjes en/of veel muurtjes zijn ideaal voor deze build. Dankzij life regen en leech kan ik mijn HP over t algemeen goed op peil houden als ik KB spam (met blood magic gem). Alleen als ik nauwelijks mobs raak moet ik bij potten. Iron reflexes is een probeersel... vooral omdat ik al een paar evasion based chars verloren heb deze hc league. Waarschijnlijk is de build niet de meest optimale maar had nog nooit een duelist gespeeld en ondanks dat de wand cluster erg ver van de duelist starting area af is zijn er eigenlijk geen nutteloze nodes voor mijn build in de duelist area dus waarom niet :)

Mocht er iemand geinteresseerd zijn... hier een link naar mn huidige tree:
https://www.pathofexile.c...acterName=Rennende_Rukker

• Bauwden
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:10
quote:
JohnnyV76 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:17:
Mwja da's op standard zo te lezen.. en je moet dan al behoorlijk wat currency hebben om dit te kunnen doen. Voor in een nieuwe league niet echt te doen (tenzij je cestoda heet :P)

Mijne gekke projectje op Tempest loopt nog steeds... een blood magic duelist kinetic blaster met iron reflexes (aka de Rennende Rukker :P) Lvl66 nu en t begint nu een beetje vorm aan te nemen. Qua DPS zal t geen spin2win cyclone niveau bereiken maar met een leuke wand (thanks Vu (nogarduv hier) en Cest) gaat het allemaal prima. Grote packs gaan hard neer (20 explosions van KB per attack) en vooral gebieden met nauwe gangetjes en/of veel muurtjes zijn ideaal voor deze build. Dankzij life regen en leech kan ik mijn HP over t algemeen goed op peil houden als ik KB spam (met blood magic gem). Alleen als ik nauwelijks mobs raak moet ik bij potten. Iron reflexes is een probeersel... vooral omdat ik al een paar evasion based chars verloren heb deze hc league. Waarschijnlijk is de build niet de meest optimale maar had nog nooit een duelist gespeeld en ondanks dat de wand cluster erg ver van de duelist starting area af is zijn er eigenlijk geen nutteloze nodes voor mijn build in de duelist area dus waarom niet :)

Mocht er iemand geinteresseerd zijn... hier een link naar mn huidige tree:
https://www.pathofexile.c...acterName=Rennende_Rukker
Dit is op warbands, gepost door de persoon die met een guildmate 72 mirrors in haden hebben.
Reference: https://www.reddit.com/r/...late_72_mirrors/?sort=new

Vond het wel een applaus waard.

• SMD007
quote:
Bauwden schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:23:
[...]

Dit is op warbands, gepost door de persoon die met een guildmate 72 mirrors in haden hebben.
Reference: https://www.reddit.com/r/...late_72_mirrors/?sort=new

Vond het wel een applaus waard.
Inderdaad erg knap. En het is natuurlijk onzin dat dit niet op HC zou kunnen. Als je zo iets vernuftigst bedenkt kan dit op zowel HC als op SC nieuwe league werkt dit zelfs nog het beste gezien 1: niet iedereen de 2 masters die hiervoor nodig zijn op lvl 8 heeft en 2: Je moet het maar bedenken _/-\o_

• JohnnyV76
Wie zegt dat t op HC niet kan dan?
Ik zei alleen dat het in een nieuwe league niet echt te doen was. Dat dit op warbands is verbaast me wel een beetje maja als je no-lifer bent en vanaf t begin af ontzettend veel speelt dan heb je wss wel een begin fortuintje waarmee je dit kunt beginnen. Ik heb nog niet eens 1 exalt gevonden of iets aan waardige drops en bovendien ook nog eens geen enkele master op 7, laat staan 8, dus zo heel gemakkelijk is dit echt niet hoor.

• SMD007
quote:
JohnnyV76 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:46:
Wie zegt dat t op HC niet kan dan?
Ik zei alleen dat het in een nieuwe league niet echt te doen was. Dat dit op warbands is verbaast me wel een beetje maja als je no-lifer bent en vanaf t begin af ontzettend veel speelt dan heb je wss wel een begin fortuintje waarmee je dit kunt beginnen. Ik heb nog niet eens 1 exalt gevonden of iets aan waardige drops en bovendien ook nog eens geen enkele master op 7, laat staan 8, dus zo heel gemakkelijk is dit echt niet hoor.
Mwja da's op standard zo te lezen..

met andere woorden zoiets kan op HC niet, maar goed miss interpreteerde ik dit wel gewoon verkeerd ;)

• Cestoda
Die gasten weten sowieso de markt goed te bespelen. Op dag 2-3 van een nieuwe league zijn ze al Atziri aan het farmen en redelijk snel daarna al uber. Hoe eerder je erbij bent hoe meer het oplevert. Door deze methode te publiceren gaan ze waarschijnlijk ook weer een flink aantal mirrors verdienen: reken d'r maar op dat ze voor dit te posten zoveel mogelijk 6L bows/staves gekocht hebben om die nu met dikke winst te verkopen.

In de HC temp league is het net zo goed mogelijk trouwens, behalve dan misschien uber farmen :). Binnen een paar weken is het mogelijk om masters op lvl8 te hebben, door in global 820 rond te hangen en elke dag daily rotations te doen.

• JohnnyV76
Reden dat ik in eerste instantie dacht dat t om standard ging was dat ze zo makkelijk over exalt dit en 35 regal gemiddeld dat.. spraken. Dan denk ik meteen aan de economie van standard. Dat was ook de gedachte... niet of t op hc of normal wel of niet zou kunnen :)

Ik blijf er bij dat dit voor slechts een enkeling is weggelegd en verwacht niet dat nu hele volksstammen over alle leagues met +3 level gem items zullen rond lopen.. naja mss wel op standard :P

• SMD007
quote:
JohnnyV76 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:16:

Ik blijf er bij dat dit voor slechts een enkeling is weggelegd en verwacht niet dat nu hele volksstammen over alle leagues met +3 level gem items zullen rond lopen..
Stel dat iedereen het gaat doen dan kelderen de prijzen van die items omdat het aanbod enorm gaat stijgen dit zal waarschijnlijk nu ook gebeuren want iedereen gaat deze methode vast proberen. Ik vermoed dat ze deze methode bekend hebben gemaakt en er nog wel 1 of 2 andere methodes naast hebben die ze niet bekend maken. Deze lui zijn echt enorm goed in het bespelen van de markt. Als ik het reddit topic zo lees zitten er in die guild zon beetje de rijkste spelers van het hele spel.

• microoo
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:38
+3 boog kost je 2 exalts (en natuurlijk alts/augs en een paar regals waarschijnlijk) voor wie de methode nog niet snapt. Uiteraard ook een catarina lvl 8 nodig, maar die kan je wel iemand anders laten doen.

YouTube: Cheapest +3 Bow Craft - save 1 exalt

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, ze hebben nu de andere trucs ook gepost dus.

Het tijdspad was als volgt:
Week 1 - masters naar 7, Atziri proberen te farmen. Ze liepen hier nog gelijk met andere guilds, waaronder die van streamers enzo. Vooral elkaar feeden en zo snel mogelijk overal doorheen.
Week 2 - Masters naa 8, vooral die je nodig hebt voor deze crafts voor de meta mods. (cata, tora, dergelijke normaal lage prio masters)- eind week 2 was het al items bouwen en verkopen. Massaal scours en regals opkopen, terwijl de meeste spelers nog in chaos handelen.
Week 3 - cashen op de items, zelf spullen ruilen die meer waard zijn, die later nog door te verkopen zijn.
Week 4 was al 40 mirrors (aan alleen +3 gear en ringen?). Einde week 4 had iemand al "Walmart" aka nu weer Lightwoods z'n profiel gelinkt met 250 (!!!) mirrors in z'n char inventory!
Dit waren niet alleen z'n eigen, maar die van iedereen die mee had gewerkt. Dit was op dat moment 92% van alle mirrors in WB en naar schatting hadden ze ook 80% van alle Exalts in handen.

Ik vind het eerlijk gezegd raar dat de Exalt: Chaos prijs niet verder ontploft is. Ook regals zijn nog niet extreem veel duurder geworden, zou je wel verwachten.

Ik zou als ik Standard speelde ook daar maar snel Chaos dumpen voor Exalts / Scours / Regals etc.
Het is namelijk buiten maps om bijna nergens meer goed voor, als je zo recht toe recht aan kan craften, waarom zou je die orb dan ooit nog gebruiken. Ik denk wel dat de hoge Exalt in Chaos prijs overwaait naar Standard.

• hmmmmmmmmmpffff
quote:
djunicron schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:42:
Mja, ze hebben nu de andere trucs ook gepost dus.

Het tijdspad was als volgt:
Week 1 - masters naar 7, Atziri proberen te farmen. Ze liepen hier nog gelijk met andere guilds, waaronder die van streamers enzo. Vooral elkaar feeden en zo snel mogelijk overal doorheen.
Week 2 - Masters naa 8, vooral die je nodig hebt voor deze crafts voor de meta mods. (cata, tora, dergelijke normaal lage prio masters)- eind week 2 was het al items bouwen en verkopen. Massaal scours en regals opkopen, terwijl de meeste spelers nog in chaos handelen.
Week 3 - cashen op de items, zelf spullen ruilen die meer waard zijn, die later nog door te verkopen zijn.
Week 4 was al 40 mirrors (aan alleen +3 gear en ringen?). Einde week 4 had iemand al "Walmart" aka nu weer Lightwoods z'n profiel gelinkt met 250 (!!!) mirrors in z'n char inventory!
Dit waren niet alleen z'n eigen, maar die van iedereen die mee had gewerkt. Dit was op dat moment 92% van alle mirrors in WB en naar schatting hadden ze ook 80% van alle Exalts in handen.

Ik vind het eerlijk gezegd raar dat de Exalt: Chaos prijs niet verder ontploft is. Ook regals zijn nog niet extreem veel duurder geworden, zou je wel verwachten.

Ik zou als ik Standard speelde ook daar maar snel Chaos dumpen voor Exalts / Scours / Regals etc.
Het is namelijk buiten maps om bijna nergens meer goed voor, als je zo recht toe recht aan kan craften, waarom zou je die orb dan ooit nog gebruiken. Ik denk wel dat de hoge Exalt in Chaos prijs overwaait naar Standard.
Heb je ook een linkje naar die threads? 250 mirrors is zeker in standard? Aangezien Chris al heeft aangegeven dat de 72 mirrors onzin zijn.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:24:
[...]

Heb je ook een linkje naar die threads? 250 mirrors is zeker in standard? Aangezien Chris al heeft aangegeven dat de 72 mirrors onzin zijn.
Ik las het inderdaad.

Toen Lightwoods, de onruststoker z'n nieuwe account had: "Walmart" werd daar op Reddit naar verwezen en was er inderdaad in de screens te zien hoe er over 3 stashtabs verdeeld 250 mirrors in zaten. Ik heb toen z'n nieuwe account alweer van naam veranderd was hem inderaad in Trade 10 Mirrors in een stack zien linken.
De dag daarop vond ik een item dat ik wel zag zitten en heb ik z'n profile gezien, nadat iemand op Reddit een "wtf lol this guy 6Led a Whispering Ice" post had gemaakt met link naar profiel.
Uit m'n history vind ik dit:
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Lightwoods
Maar dat is dus sinds de het uit de school klappen van de recepten private.

De 250 mirrors ging over de guild, de totale opbrengst van die guild in een aantal weken, maar wel degelijk in WB.

Ik vraag me af of de posts van Chris hierover vooral damage control zijn, of dat het werkelijk niet waar was. Ik denk dat veel spelers met mirror werkelijk dat ding verkopen voor 95Ex, met 95Ex in een nieuwe leage kan je immers 1-2 chars met top-of-the-league gear uitrusten... En werkelijk mirror waardige gear is amper in omloop.

Nu deze crafting opties naar buiten zijn gekomen zijn sowieso mirrors een stukje minder waard... Als je voor 10Ex kans hebt zoiets na te maken, waarom dan een veelvoud betalen...

• KneoK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:41

KneoK

Not in a million lightyears

quote:
djunicron schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:42:
[...]

Ik las het inderdaad.

Toen Lightwoods, de onruststoker z'n nieuwe account had: "Walmart" werd daar op Reddit naar verwezen en was er inderdaad in de screens te zien hoe er over 3 stashtabs verdeeld 250 mirrors in zaten. Ik heb toen z'n nieuwe account alweer van naam veranderd was hem inderaad in Trade 10 Mirrors in een stack zien linken.
De dag daarop vond ik een item dat ik wel zag zitten en heb ik z'n profile gezien, nadat iemand op Reddit een "wtf lol this guy 6Led a Whispering Ice" post had gemaakt met link naar profiel.
Uit m'n history vind ik dit:
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Lightwoods
Maar dat is dus sinds de het uit de school klappen van de recepten private.

De 250 mirrors ging over de guild, de totale opbrengst van die guild in een aantal weken, maar wel degelijk in WB.

Ik vraag me af of de posts van Chris hierover vooral damage control zijn, of dat het werkelijk niet waar was. Ik denk dat veel spelers met mirror werkelijk dat ding verkopen voor 95Ex, met 95Ex in een nieuwe leage kan je immers 1-2 chars met top-of-the-league gear uitrusten... En werkelijk mirror waardige gear is amper in omloop.

Nu deze crafting opties naar buiten zijn gekomen zijn sowieso mirrors een stukje minder waard... Als je voor 10Ex kans hebt zoiets na te maken, waarom dan een veelvoud betalen...
It takes money to make money. Je hebt met deze methode nog altijd een hele grote kans dat je drie kut pre- of suffixes rolt, dus in het gros van de gevallen kost het je een stuk meer dan eternal>exalten omdat je niet 1 mod maar 2 of 3 mods terug gaat. Natuurlijk hebben ze er ongelooflijk veel mee verdiend, maar dan nog, Atzi en Uber Atzi grinden om currency te verzamelen en Łberhaupt genoeg currency hebben om goeie gear te maken en verkopen is al insane.

Mirrorable items maken met deze methode is naar mijn mening minstens net zo kostbaar, al dan niet veel duurder, dan met eternals aan de slag gaan.

PoE Build || Path of Exile Standard shop || specs

• SMD007
quote:
KneoK schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 02:46:
[...]

It takes money to make money. Je hebt met deze methode nog altijd een hele grote kans dat je drie kut pre- of suffixes rolt, dus in het gros van de gevallen kost het je een stuk meer dan eternal>exalten omdat je niet 1 mod maar 2 of 3 mods terug gaat. Natuurlijk hebben ze er ongelooflijk veel mee verdiend, maar dan nog, Atzi en Uber Atzi grinden om currency te verzamelen en Łberhaupt genoeg currency hebben om goeie gear te maken en verkopen is al insane.

Mirrorable items maken met deze methode is naar mijn mening minstens net zo kostbaar, al dan niet veel duurder, dan met eternals aan de slag gaan.
Dat denk ik ook, maar deze methode in combinatie met de paar ET (eternal orbs) die er nog zijn kan toch in een korter tijdsbestek mirror worthy items opleveren dan alleen met ET.

• hmmmmmmmmmpffff
Gisteren een level 100 op tempest doodgegaan. Iemand enig idee wat er gebeurd is?

• JohnnyV76
mss suicide omdat ie toch niet hoger kan komen?

• Arachnan
quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:30:
Gisteren een level 100 op tempest doodgegaan. Iemand enig idee wat er gebeurd is?
Ik gok dat zijn/haar hp naar 0 gegaan is. :9

Het was rank 1 volgens het ingame bericht, dus waarschijnlijk inderdaad iets opzettelijks of iets te moeilijks (uber atziri?) aangezien het toch niet meer uitmaakt. De race was toch al lang en breed over.

• nogarduv
OK.... binnen een week lvl 77, lvl 82 en vandaag lvl 62 reeeep. 5x deze league alweer... record!

Ik hou het voor gezien deze league... heb geen zin weer te rerollen vooral als as vrijdag D3 season 4 patch 2.3 uitkomt. Dus Johnny en Cest, good luck, tot volgende league gents!

• JohnnyV76
wel verdacht hoor zo vlak voor D3 season 4 al je chars rippen :P

Ah en mss na een paar nachtjes slapen ga je toch nog een build proberen?!?! :)

• Fiole
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 12:56

Fiole

What you did there, I see it.

Heren, kan iemand me feedback geven op build? Mjolner discharge (Life/ nocrit)
https://poebuilder.com/ch...nasaGXz3YIH2XwUcdeWaFiJ2A==
Zelf in elkaar gezet, focus is veel str / int (natuurlijk), life, armour, elemental/spell dmg en wat sockets.
Het plan was 3 purities te draaien + Saffels, dat met hoge armour zou veel moeten kunnen tanken dacht ik zo. Dus...tips/truuks/opmerking of ziet iemand betere pathing oid? let me know :D

Sherrzer- Raging Nature's Prophet Dotabuff!

• SMD007
quote:
Fiole schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 01:29:
Heren, kan iemand me feedback geven op build? Mjolner discharge (Life/ nocrit)
https://poebuilder.com/ch...nasaGXz3YIH2XwUcdeWaFiJ2A==
Zelf in elkaar gezet, focus is veel str / int (natuurlijk), life, armour, elemental/spell dmg en wat sockets.
Het plan was 3 purities te draaien + Saffels, dat met hoge armour zou veel moeten kunnen tanken dacht ik zo. Dus...tips/truuks/opmerking of ziet iemand betere pathing oid? let me know :D
bovenkant van de tree voor je gefixed.

https://poebuilder.com/ch...YidgdFJuh99esmBEP215QMIV9

verder kan ik er niet veel over zeggen of het gaat werken. Hij verschilt aanzienlijk van mijn build Ik heb wel geen RT, maar ik crit eigenlijk alleen met discharge/arc en niet met mijn melee attacks.

Zie mijn tree:

https://www.pathofexile.c...amp;characterName=Helanha

• Xanaroth
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15:15
Weet niet of mensen er al naar hebben gekeken, maar vanuit een van de featured builds:

Men neme een claw/dagger/wand build, zo lang je maar hoge attack speed en base crit hebt. Voeg daaraan toe:

- CI
- Saffels
- 3x purity aura (ergens beetje reduced reserve nodig, maar van 105% naar 100% is best te doen), bij voorkeur met een extra +1% vanuit +skill item/corrupted om het ik meen naar lvl23 te krijgen.
- 3x +10% max resist potion voor 100% resist op alles.

4/5/6L met daarop:
- Attack skill naar keuze
- Cast on crit
- Immortal call
- Multistrike/Faster attacks
- Naar smaak extra support gems toevoegen

Focus nu je build puur op crit chance, attack speed, en wat damage. Pak als het kan nog even 1 of 2 +duration nodes rondom Scion mee, zodat je immortal call ~1 seconde duurt zonder endurance charges.

Je hebt het spel in de basis verslagen, want in principe kan niks meer damage doen tegen je terwijl je passive tree en gear vrijwel volledig gericht kunnen worden op +damage nodes.

Xanaroth wijzigde deze reactie 26-08-2015 13:37 (12%)

• hmmmmmmmmmpffff
quote:
Xanaroth schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:34:
Weet niet of mensen er al naar hebben gekeken, maar vanuit een van de featured builds:

Men neme een claw/dagger/wand build, zo lang je maar hoge attack speed en base crit hebt. Voeg daaraan toe:

- CI
- Saffels
- 3x purity aura (ergens beetje reduced reserve nodig, maar van 105% naar 100% is best te doen), bij voorkeur met een extra +1% vanuit +skill item/corrupted om het ik meen naar lvl23 te krijgen.
- 3x +10% max resist potion voor 100% resist op alles.

4/5/6L met daarop:
- Attack skill naar keuze
- Cast on crit
- Immortal call
- Multistrike/Faster attacks
- Naar smaak extra support gems toevoegen

Focus nu je build puur op crit chance, attack speed, en wat damage. Pak als het kan nog even 1 of 2 +duration nodes rondom Scion mee, zodat je immortal call ~1 seconde duurt zonder endurance charges.

Je hebt het spel in de basis verslagen, want in principe kan niks meer damage doen tegen je terwijl je passive tree en gear vrijwel volledig gericht kunnen worden op +damage nodes.
Welke build is dit? En werkt dat dan ook tegen grote skellies bijv?

• Xanaroth
quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:10:
[...]
Welke build is dit? En werkt dat dan ook tegen grote skellies bijv?
Zie bijvoorbeeld Damage, what damage. Iets andere opzet, maar zelfde principe (IC on crit + 100% resists). Als je malachai makkelijk kunt tanken, moet de rest ook wel lukken?
Wel is die build stuk omslachtiger wat betreft hp/ES/chaos resist tegen chaos damage, ipv gewoon CI te pakken.

Als basis zul je aan iets als deze tree genoeg hebben. Mana reserve reduction, CI, lading crit. De rest van je passives dan puur richten op nog meer speed&crit chance (combinatie voor IC uptime) en tot slot damage als je blij bent met je uptime van IC.
Dus vanaf grofweg lvl34, als IC/CoC beschikbaar komen, is je build 'af' in de basis. En zolang IC niet betrouwbaar is, spam je gewoon enduring cry.

Waarschijnlijk zul je dagger willen gaan vanwege de poison node, hogere crit chance bonussen en hogere attack speed vanwege multistrike. Bovendien kun je dan snelle attacks (double strike, cyclone..) gebruiken voor nog meer crits om CoC af te laten gaan.

Als final build misschien iets als deze tree als eerste hersenspinsel. Ga je geloof ik richting de 550% increased crit chance (dus 7 x 6,5 maakt 45% crit chance) voordat je enige vorm van gear meeneemt. Zoals de +60-80% increased crit chance implicit op top daggers.

Je damage is misschien niet 100k+ van sommige builds, maar dat is het principe niet.

Xanaroth wijzigde deze reactie 26-08-2015 15:13 (46%)

• SMD007
Hmm klinkt wel interesant misschien nog maar eens een build mee proberen inderdaad.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Zag inderdaad al een Reaver die wel erg vaak IC's deed, voor iets van ~1 sec per stuk.
Vroeg me al af hoe dat zat, maar ik kon nou ook weer niet zeggen dattie geen dps deed... Single target was het ook totaal niet slecht, daar versloeg het m'n KB wander die ik op dat moment speelde al.

Zonder bijzonder veel moeite kan je als KB Wander rond level 80 aan 6 power charges komen en daarbij een 75%+ crit chance hebben. Ik zit persoonlijk op 0.38s / attack. Dat zou dus zonder moeite voldoende zijn voor onsterfelijkheid.

Waar is die 100% resist eigenlijk voor nodig hierin? Voor als je even niet aanvalt en IC niet up is? Dat risico kan je namelijk ranged best nog wel nemen, met normale capped resists valt het best goed te doen met ~4k hp op level 78-79. Speel nu 5L, maar als je wel een 6L hebt dan kan ik voor deze skillset best 2 gems missen voor IC & CoCrit (Faster zit er al in - eventueel IncDur ipv Phys dmg als dat echt nodig is).

• hmmmmmmmmmpffff
quote:
Xanaroth schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:59:
[...]

Zie bijvoorbeeld Damage, what damage. Iets andere opzet, maar zelfde principe (IC on crit + 100% resists). Als je malachai makkelijk kunt tanken, moet de rest ook wel lukken?
Wel is die build stuk omslachtiger wat betreft hp/ES/chaos resist tegen chaos damage, ipv gewoon CI te pakken.

Als basis zul je aan iets als deze tree genoeg hebben. Mana reserve reduction, CI, lading crit. De rest van je passives dan puur richten op nog meer speed&crit chance (combinatie voor IC uptime) en tot slot damage als je blij bent met je uptime van IC.
Dus vanaf grofweg lvl34, als IC/CoC beschikbaar komen, is je build 'af' in de basis. En zolang IC niet betrouwbaar is, spam je gewoon enduring cry.

Waarschijnlijk zul je dagger willen gaan vanwege de poison node, hogere crit chance bonussen en hogere attack speed vanwege multistrike. Bovendien kun je dan snelle attacks (double strike, cyclone..) gebruiken voor nog meer crits om CoC af te laten gaan.

Als final build misschien iets als deze tree als eerste hersenspinsel. Ga je geloof ik richting de 550% increased crit chance (dus 7 x 6,5 maakt 45% crit chance) voordat je enige vorm van gear meeneemt. Zoals de +60-80% increased crit chance implicit op top daggers.

Je damage is misschien niet 100k+ van sommige builds, maar dat is het principe niet.
Slimme build, zie wel dat voll's devotion nodig is? Dat is meteen vrij duur. Dat zou in een temp league toch sneller een 2e build worden voor mij dan.
quote:
djunicron schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:29:
Zag inderdaad al een Reaver die wel erg vaak IC's deed, voor iets van ~1 sec per stuk.
Vroeg me al af hoe dat zat, maar ik kon nou ook weer niet zeggen dattie geen dps deed... Single target was het ook totaal niet slecht, daar versloeg het m'n KB wander die ik op dat moment speelde al.

Zonder bijzonder veel moeite kan je als KB Wander rond level 80 aan 6 power charges komen en daarbij een 75%+ crit chance hebben. Ik zit persoonlijk op 0.38s / attack. Dat zou dus zonder moeite voldoende zijn voor onsterfelijkheid.

Waar is die 100% resist eigenlijk voor nodig hierin? Voor als je even niet aanvalt en IC niet up is? Dat risico kan je namelijk ranged best nog wel nemen, met normale capped resists valt het best goed te doen met ~4k hp op level 78-79. Speel nu 5L, maar als je wel een 6L hebt dan kan ik voor deze skillset best 2 gems missen voor IC & CoCrit (Faster zit er al in - eventueel IncDur ipv Phys dmg als dat echt nodig is).
Misschien - resists maps?

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:43:
[...]

Slimme build, zie wel dat voll's devotion nodig is? Dat is meteen vrij duur. Dat zou in een temp league toch sneller een 2e build worden voor mij dan.

[...]
Misschien - resists maps?
Ja, Voll's maakt het een stuk duurder. Maar het kan ook met Daresso's als body als eerste char. Natuurlijk wil je dan uiteindelijk voor de "I win PoE" versie wel een Voll's Dev uiteindelijk.

Maar het punt was een beetje, waarom nog resists zo hoog cappen als je toch een "100% IC uptime" hebt in combat. Natuurlijk is het lastig als je in vuurtjes op de grond wilt kunnen staan enzo, maargoed.
Dat probleem heb je overigens ook met choas zooi zolang je geen IC kunt draaien nog. En dan is Daresso's body natuurlijk ook niet wenselijk.

Maar goed, dit werkt volgens mij nog best goed zolang je met random gear op Crit kans en speed focust, ook zonder dure gear op Cruel al.

• Xanaroth
Voll's maakt het duurder, alleen met die +90% increased duration, even evt enduring cry, kom je ook een heel end.

Als je Voll's hebt kun je die 10 ofzo passive punten weer ergens anders neergooien natuurlijk, maar juist daarom dat ik naar die +increased duration nodes rondom de Scion ga.

Verder:
quote:
Immortal Call expends all Endurance Charges, making the player invulnerable to physical damage for a short duration.
Dus zonder 100% resists moet je alsnog goed in life/ES en dergelijke investeren.

Met zowel IC als 4x 100% resists, kun je life/es/armor/evasion/block/... geheel negeren en puur je gear op +damage uitkiezen. Elke willekeurige unique wordt potentieel mogelijk, zoals een abyssus zonder dat je last hebt van de drawback. Zelfs een ezeomyte (beginner unique helm) voor +20% increased damage kan interessant worden.

Xanaroth wijzigde deze reactie 26-08-2015 16:34 (23%)

• SMD007
Heb gisteren de build proberen te maken in combinatie met mijn mjolner het hele idee is best gaaf ik zou uiteindelijk op iets van 10k ES uitkomen, maar ik kreeg een dikke ES chest niet juist gekleurd. Ben weer terug gevallen op mijn vertrouwde life build Mjolner ik denk dat ze beide even sterk zijn.

• Arachnan
Gister mijn 66 incinerate totem witch geripped tijdens een lagspike :(
Was in een map met die poison tempest die clouds spawned die chaos damage doen.

Met -60% chaos is 3.5k hp weg in 3 seconden.
Volgende char gaat er toch weer 1 worden met wat meer passieve regen, of toch maar eens een CI char proberen.

CI heb ik echter nog nooit gedaan, dus geen idee of dat slim is op Tempest.

• JohnnyV76
Alles is mogelijk als je maar aan de juiste gear kan komen en er rekening mee houdt in je speelstijl :)

• SMD007
quote:
Arachnan schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:17:
Gister mijn 66 incinerate totem witch geripped tijdens een lagspike :(
Was in een map met die poison tempest die clouds spawned die chaos damage doen.

Met -60% chaos is 3.5k hp weg in 3 seconden.
Volgende char gaat er toch weer 1 worden met wat meer passieve regen, of toch maar eens een CI char proberen.

CI heb ik echter nog nooit gedaan, dus geen idee of dat slim is op Tempest.
RIP.

Mijn PA build doet het nog prima nu bijna lvl 61 en act 2 merciless bereikt. Ging beter dan verwacht en boss fights in act 4 waren makkelijker dan ik verwacht had. paar x bij laatste boss kantje boort met 10 - 15% life over na een paar raake klappen, maar verder geen gevaar gehad. Bij kaom & daresso en die 3 bosses voor eindboss waar je zijn "onderdelen" moet ophalen 1x naar town om mn pots te vullen. Ben dus erg tevreden en loop nu ook met 3700 hp rond en heb nog niet alle life nodes te pakken die ik wil pakken. Gaat dus helemaal goed komen met dit char misschien dat ik voor het eerst in mijn leven eens aan mapjes in HC toe ga komen al is het nog niet zo ver eerst act 2 & 3 nog doen zodat ik bij de mappingdevice kan. :)

• JohnnyV76
Cool man. Wellicht binnenkort wat mapjes doen dan! Merk altijd wel dat mijn DPS in een groep een stuk lager is dan als ik alleen speel. Solo maps knal ik grote groepen snel af maar in een groep sta ik soms een tijd te rammen terwijl cest spin2win alles neermaait.

• SMD007
RIP.

Dat was mijn HC ervaring deze league |:( :(

Net vanavond met de gang zana daily's gedaan zana opgehaald mijn zana gedaan ging allemaal prima zelfs in 74 mapje terwijl ik 64 was :p
denk nog even gauw laatste standbeeldje voor die skillpoint quest ophalen in act 3. Kom in die kamer van dat laatste beeldje en er staat een geel kistje. keurig wisdom scroll erop (sommige hier kunnen bevestigingen dat dat een zeldzaamheid van mij is :p ) Detonate dead zit er op dus ik nog keurig open maken en weg lopen van alle lijken.
Ging perfect begin op de mobs te knallen maar ze staan achter een pillaar en ik raak ze dus eigenlijk niet. Kistje leek me ver genoeg weg die zat net buiten mn beeld dus ik stap opzij en kennelijk lag daar nog een mob BAM! dood. instant rip van ~4500 hp naar 0.

• Arachnan
RIP!

Maar was je fire resistance niet capped? Want 4500 dmg in 1 explosie is op dat level vrij uniek.

Arachnan wijzigde deze reactie 03-09-2015 11:18 (8%)

• SMD007
quote:
Arachnan schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:17:
RIP!

Maar was je fire resistance niet capped? Want 4500 dmg in 1 explosie is op dat level vrij uniek.
Nope alles was max. Vlak ervoor paar chaos uitgegeven om mn resist te boosten en mn life. Had een PA build dus hoef verder niet naar dmg mods te kijken kon dus mooi goedkoop gear aanschaffen.

dat vond ik dus ook was dus ook erg verbaast over deze enorme hoeveelheid dmg vooral gezien ik van een zon bloed-spug-rent-altijd-weg-vogel in een 73 map die ik mee liep 1 hit te verwerken kreeg en slechts 40% hp kwijt was. Ik had dus behoorlijk vetrouwen in mijn build. Kennelijk toch iets te veel vertrouwen.

SMD007 wijzigde deze reactie 03-09-2015 14:49 (27%)

Pagina: 1 ... 78 79 80 Laatste

LG Nexus 5X Apple iPhone 6s FIFA 16 Microsoft Windows 10 Home NL Star Wars: Battlefront (2015) Samsung Gear S2 Skylake Samsung Galaxy S6 edge+

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True