quote:
dat is jou mening, ik ken veel mensen die het niet met je eens zijn.
quote:
Eigenlijk is de enige echt valide rede die je geeft om geen HC te spelen dat je als je een kip zonder kop overal in wil springen. En dan is HC inderdaad niets voor jou.
ook al is de hersen inhoud van een berzerk conan ongeveer gelijk aan die van een kip zonder kop vind ik het geen eerlijke vergelijking van je om mijn favoriete speelstijd zo te bagetaliseren

quote:
Iedereen moet t spelletje natuurlijk spelen zoals hij zelf wil, maar je doet het overkomen of het compleet onspeelbaar is op HC.. Dat wil ik even wat nuanceren ^^
Ik vind HC wel leuk voor races, alt-f4 speelstijl, crashes en blackscreens omdat ze een te klein team hebben om alle drivers behoorlijk en op tijd te ondersteunen, in combinatie met dat je dan dood bent en je HC ervaring over is, vind ikzelf redelijk onspeelbaar, maar dat is mijn mening.
Ik kan me voorstellen dat de spanning groot is maar, 15% xp verliezen (ondertussen toch tussen de 5 en 10 maps speeltijd) is voor mij spanning genoeg.
quote:
Voor mij is HC de enige manier om deze game te spelen.
Daar blijft de economie enigszins gezond. Zijn er wat minder irritante mensen in de chat.
Hier heb je gelijk in, de deflatie van exalteds en inflatie van alles wat farmbaar is (alts en fusings etc) bewerkstelligd door aziatische digitale agrariers is niet goed voor de economie, maar omdat het toch ruilhandel is, bevalt het item-voor-item ruilen principe me wel, who needs economy

quote:
En geniet ik enorm van de spanning en voldoening die op SC een stuk minder zouden zijn.
Ik kan me nog wel wat maps herinneren waar ik voorovergeleund, volledig geconcentreerd doorheen ging en achteraf mn muis af kon doen door de zweethandjes.
Dat zou ik op SC absoluut niet hebben.
ja klopt, totdat je op merciless aankomt en per keer dat je doodgaat bakken xp verliest, dan wordt het ineens wel spannend (niet zo spannend als HC natuurlijk, maar genoeg voor mij om al zenuwslopend te zijn)
quote:
Het spel is beta, er zijn bugs, allemaal waar. Maar dat is geen rede om geen HC te spelen.
Elk spel heeft bugs. En als je HC speelt, in welk spel dan ook, is dit beseffen en er op anticiperen een must.
Maar als ik kijk hoe vaak ik dood ben gegaan door iets wat met de game te maken had en ik niet had kunnen voorkomen in de 100e uren die ik gespeeld heb, valt dat reuze mee..
Namelijk precies 1x..
dan heb je geluk gehad, voor vele streamers zijn bugs/lag regelmatig hun einde, dit valt zo online na te slaan.
quote:
Je mening over alt-f4 kan ik ook niet in mee gaan trouwens.
Het enige alternatief is namelijk een logout timer zoals in D3.
Gevolg dan is dat er alleen maar meer doodsoorzaken bij komen waar je als speler niets aan kan doen.
In 90% van de gevallen waar je dood gaat door gameplay, had alt+f4 je ook niet gered.
ik denk dat je mijn alt-f4 standpunt niet snapt, ik vind dat als het onderdeel van de gameplay is het support moet worden in het spel, niet blocked met een timer, maar juist een instant back-to-town knop, alleen zal je dit nooit zien, omdat ze dan toegeven dat ze zon lame functie die tegen hun eigen cut-throath principe ingaat nodig hebben om een gat in de gameplay op te vangen.
quote:
Maar goed, als je HC speelt is voorkomen dat je in een dodelijke situatie komt onderdeel van het spel.
Als je jezelf hier niet mee bezig wilt houden, geen HC spelen.
Maar als je de spanning zoekt die HC te bieden heeft, laat je niet tegenhouden door geklaag over bugs en desync. Dit is allemaal stukken minder dan een paar patches terug.
inderdaad het wordt beter!
quote:
En er is eigenlijk geen rede om niet op HC te beginnen. Je komt als je dood gaat toch op SC.
Heb je dan geen zin om te rerollen ga je lekker op SC verder. Maar wie weet ben je dan ook wel hooked aan de spanning die HC biedt

hier heb je helemaal gelijk in, ik heb zelf ook een paar ex-race HC characters waar ik stiekem een beetje mee verder gegaan ben.
al blijft mijn main toch de grindcore-multistrike-cleave-drummer-leapslam-monkey op softcore
p.s. alle respect voor je menig, ik vind hc-spelers geenzins stom, dom etc, en ik heb er juist wel respect voor.
ik wil alleen de sfeer tegengaan dat softcore dom is, uberhaupt de term softcore is al een beetje baggetaliserend, hardcore is natuurlijk stoer, maar je ziet vaak dat mensen als ze dan dood gaan, zo gefrustreerd zijn dat ze maar stoppen met het spel, softcore overwegen ze niet eens, want dat is niet cool, want dat hebben de mensen op HC elkaar aangepraat.
15% xp kunnen verliezen is al heel spannend en 2 avonden opnieuw moeten spelen met alleen maar netto verlies frustrerend genoeg imo.
edit:
quote:
Marcvz schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:10:
Damn.. Dood..
Ik wist dat Thicket map met vulnerability curse geen goed idee was..
In ieder geval de boss niet.. En dat bleek... 2 shot..
Dag L81 wander.. Had zoveel mooie gear.. En dat na mijn relaas over hoe 'leuk' hardcore is
Oh well, ik ga even een PoE break inlassen denk ik.. Neverwinter tijd!
gecondoleerd, die 29% increased monster damage in combinatie met vulnerability (extra phys dmg) en dan die boss die zulke harde klappen doet met zn arrow rain (ik geloof ergens gelezen te hebben dat de arrows van de arrowrain elk afzonderlijk gecalculeerd worden en dmg kunnen doen) is ook wel erg bruut.
ik probeer die boss altijd te confusen, het gangetje inlokken met een temp chains totem, en dan om het hoekje snel een totem achter em en dan weer verstoppen, als ie dan omdraaid snel naar em toe leapslammen, een paar klappen doen, weer weg en dan herhalen, als ik dat niet doe ga ik er ook heel hard aan, als ie toevallig zin heeft om een paar arrowrains achterelkaar aan te doen
Artimunor wijzigde deze reactie 10-05-2013 11:16 (9%)