Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392321

Trouwens, ook de hele tijd bij het inschakelen van de telefoon springt deze op de betaalde internetverbinding.
Hij verbreekt deze verbinding na een tijdje ook weer, maar het starttarief van 20 cent wordt er wel steeds afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:01
Heel eenvoudig. Dit is wat ik heb gedaan.

Ga naar menu -> instellingen -> connectiviteit ->Packet-gegevens -> Packet-gegevensinstell. -> Actief toeganspunt

Hier selecteer je dan een ander toegangspunt en je zou nu de verkeerde instellingen moeten hebben zodat de betaalde internet verbinding niet meer werkt. Je kan dat dan eens eenvoudig testen door een poging te doen om met die connectie op internet te gaan. Normaal gezien zal je dan een foutmelding krijgen dat iets zegt in de aard van "Packet-gegevens controleren!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-07 12:45
Mijn vriendin heeft deze. En wat een problemen zeg. Community's werkt gewoon niet omdat hij nooit verbinding kan maken. Noch op Wifi noch via gprs.

Ook komen alle smsen die ze krijgt door elkaar in conversaties. Zo krijgt ze bv. berichten van mij van het nummer van de provider's voicemail & haar ex. (Hou je grapjes maar voor jezelf! lol)

Ook laadt hij niet op via de micro-usb aansluiting.

Syncen met Ovi suite is ook onmogelijk omdat de telefoon onmogelijk in PC suite modus te zetten is.

En ja dit is met een OTA update 7.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
keejoz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:38:
Mijn vriendin heeft deze. En wat een problemen zeg. Community's werkt gewoon niet omdat hij nooit verbinding kan maken. Noch op Wifi noch via gprs.

Ook komen alle smsen die ze krijgt door elkaar in conversaties. Zo krijgt ze bv. berichten van mij van het nummer van de provider's voicemail & haar ex. (Hou je grapjes maar voor jezelf! lol)

Ook laadt hij niet op via de micro-usb aansluiting.

Syncen met Ovi suite is ook onmogelijk omdat de telefoon onmogelijk in PC suite modus te zetten is.

En ja dit is met een OTA update 7.20
Ik heb de 4.xx versie en heb geen enkel van deze problemen. Ik hoop dat nokia snel met een nieuwe update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrret
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-03-2011
ik heb deze sinds een paar dagen. Ik heb versie 7.20 en nog steeds problemen met de WIFI.
Ik heb de oorspronkelijke KPN GPRS (betaald) verwijdert bij configuratie en een leeg toegangspunt ingesteld bij packetinstellingen. Het probleem is dat hij via een onbeveiligd netwerk (waarvan ik een zwakke in de buurt heb) wel normaal verbinding maakt en je alles kunt doen, maar zodra ik op ons eigen beveiligde netwerk verbinding maak (wat wel lukt met goede beveiligingssleutel) en hij geeft aan dat er verbinding is doet alsnog geen enkele app waarvoor internet nodig is het (ook de browser niet eens). Misschien dat iemand een oplossing heeft?

ps: ik had op een engels forum gevonden dat het zou werken om de MAC van een beveiligd toegangspunt in te stellen als packetgegevens van je toegangspunt, maar dat werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289210

Iemand een idee om de hoeveel tijd de mail applicatie verbinding maakt / de mail ophaalt?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 289210 op 23-01-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Anoniem: 392321 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:43:
Soms springt mijn telefoon zomaar op de betaalde internetverbinding van T-mobile, terwijl ik een aantal minuten daarvoor nog gewoon op de wifi zat. Deze betaalde verbinding heb ik nu niet nodig en zal ik ook nooit gebruiken...
Dat is niet zomaar. De providers willen graag dat je hun GPRS netwerk gebruikt. Sommige APPs die op het toestel zitten werken simpelweg niet als je niet via GPRS aanmeldt [GPRS uitzetten heeft iemand anders al uitgelegd, dat lukt wel]. Bijvoorbeeld de email App. Die is van Nokia en op het forum van Nokia staat geschreven door een medewerker van Nokia dat ze alleen op die manier kunnen garanderen (via de authenticatie via het GPRS netwerk van de provider) dat jij degene bent die de email leest. Het privacy argument wordt dus door Nokia gebruikt terwijl het wat bij betreft een prijsafspraak is. Gelukkig kun je via Gmail ook al je email laten binnen komen. Hoe het met de privacy van Google staat (is Gmail) kun je elders op Tweakers lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

yrret schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:57:
zodra ik op ons eigen beveiligde netwerk verbinding maak (wat wel lukt met goede beveiligingssleutel) en hij geeft aan dat er verbinding is doet alsnog geen enkele app waarvoor internet nodig is het (ook de browser niet eens).
Ik heb het toestel juist voor de Wifi. Ik ga niet voor GPRS betalen want ik surf liever tussen te files door dan in de auto te internetten [GPRS heb ik dus geblokkeerd]. Ik heb de nodige ervaring met beveiligde en onbeveiligde netwerken. De meeste netwerken waar ik kom zijn beveiligd en ik ken de sleutel. Toch lukt het soms niet (terwijl de sleutel is geaccepteerd) om te surfen met mijn C30. Met mijn laptop gaat het wel.

Het meest onbeschofte is het netwerk in 1 van de bedrijven waar ik kom. Speciaal voor de gasten is er een onbeveiligd netwerk waar je met een login op kunt. Ik kan zo'n login aanvragen. Het is dus iets anders dan de sleutel van het Access Point. Het bedrijfsnetwerk toont zich zonder slotje. Na het ingeven van de login (op een speciale pagina waar je eerst komt als je wilt surfen) kom je op de site van Nokia en daar wordt je toestel besmet met instellingen zodat je daarna via GPRS surf. Er wordt ongevraagd met je instellingen gerommeld. Ook hier verdenk ik Nokia van prijsafspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

keejoz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:38:
Community's gebruik ik niet (heb geen facebook, twitter) maar toen ik het toestel net had wilde ik alles proberen. Ik meen me te herinneren dat je toch bepaalde instellingen moet hebben (GPRS) om dat te kunnen.

Verder schrijf je over gekke dingen met tekst en telefoonnummers. In mijn auto zit standaard een BlueTooth aansluiting geïntegreerd met de radio. Stuurbediening. Handig. Lijstje met namen en nummers op het grote display van de radio. Zien wie je belt. Gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid met de zakelijke (eenvoudige Nokia) telefoon. Laatst toch eens de C30 aangesloten (kan maar 1 tegelijk). Bladerend door het namen/ nummerlijstje bleek het 1 grote janboel te zijn. De nummers herkende ik wel maar de namen waren net Chinees. Gelukkig moest ik gewoon de laatste persoon bellen die ik al had gebeld. Dat ging wel. Twee keer klikken op het horentje op het stuur }:O

Gesprek ging ook goed. Ik zal het nog eens proberen. Opnieuw Syncen of zo. Kan ook nog aan de BlueTooth in de auto liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrret
Ik heb het toestel juist voor de Wifi. Ik ga niet voor GPRS betalen want ik surf liever tussen te files door dan in de auto te internetten [GPRS heb ik dus geblokkeerd]. Ik heb de nodige ervaring met beveiligde en onbeveiligde netwerken. De meeste netwerken waar ik kom zijn beveiligd en ik ken de sleutel. Toch lukt het soms niet (terwijl de sleutel is geaccepteerd) om te surfen met mijn C30. Met mijn laptop gaat het wel.

Het meest onbeschofte is het netwerk in 1 van de bedrijven waar ik kom. Speciaal voor de gasten is er een onbeveiligd netwerk waar je met een login op kunt. Ik kan zo'n login aanvragen. Het is dus iets anders dan de sleutel van het Access Point. Het bedrijfsnetwerk toont zich zonder slotje. Na het ingeven van de login (op een speciale pagina waar je eerst komt als je wilt surfen) kom je op de site van Nokia en daar wordt je toestel besmet met instellingen zodat je daarna via GPRS surf. Er wordt ongevraagd met je instellingen gerommeld. Ook hier verdenk ik Nokia van prijsafspraken.
ok, dus er valt gewoon niks aan te doen :( (ik las ook ergens van iemand die nog de oude versie 4.2 had dat hij geen van deze problemen had, dus ff kijken of je er nog de oude versie op kunt krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189055

Mijn vriendin heeft ook de nodige problemen met de Nokia C3, maar of dit aan het toestel ligt of aan de provider (Ben)?

Mijn vraag is in ieder geval, heeft er iemand ervaring met het instellen van MMS en internet op de C# via Ben?
Ik heb de handleidingen bij Ben opgevolgd, zowel handmatig als automatisch geprobeerd. Alle instellingen staan volgens mij goed, smsjes naar 1300 geven een foutmelding terug. De helpdesk van Ben is zeer slecht. Hun reactie op deze problemen was dan ook: misschien moet u een andere provider zoeken. Het enige dat ze konden zeggen was: volg de handleidingen op onze site op, zelfs na herhaaldelijk melden dat dat dus niet werkte.

Hoe krijg je dit aan de praat? Zijn er behalve bij Menu --> Instellingen --> Configuratie nog andere instellingen aan te passen?

Bij std.config.instellingen staat T-Mobile, klopt dit?

Ik kom er momenteel in ieder geval niet uit. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien te eenvoudig, maar heb je na het ontvangen / installeren van de instellingen de telefoon al een keertje uit-/aan gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

yrret schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 07:17:
[...]
ok, dus er valt gewoon niks aan te doen :( (ik las ook ergens van iemand die nog de oude versie 4.2 had dat hij geen van deze problemen had, dus ff kijken of je er nog de oude versie op kunt krijgen).
ik zou nog eens kijken of je wat aan het soort Wifi beveiliging kunt doen op het modem/draadloze router. WEP WAP en zo. Bij mijn moeder thuis (jaja) ging het met de XP laptop als een zonnetje. Maar de C3 vertikte het. Toen eens een extra vinkje in het modem aangezet (of uit) en nu werkt het als een zonnetje.
Maar je zegt dat je zelfs niet kunt surfen (met de meegeleverde Browser) dat is wel heel bizar. Helemaal nergens? Of alleen via GPRs. Dan moet je het toestel terug brengen. Er staat op dat het Wifi kan. Misschien niet altijd en overal Wifi maar het moet toch ergens iets kunnen. Ik Browse er alleen mee en heb er de nieuwe Opera Mini opgezet.

Die Standaard apps zuigen. Wie wil er nou Twitter? Maxime Verhagen doet het ook. Zegt voor mij genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door RobbieDee op 04-02-2011 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, aan- en uitzetten heb ik al geprobeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrret
surfen op de browser lukt wel, zolang ik op een onbeveiligd netwerk bij m'n moeder zit, want met de beveiligde van onszelf wil het niet. Het (ook) beveiligde netwerk van m'n vader doet het wel, dus ik kan wel surfen met m'n browser alleen op de een of andere manier pakt ie het beveiligde netwerk bij m'n moeder niet (ondanks dat ie wel verbinding maakt met de router). Ik zou trouwens niet weten hoe ik het beveiligingstype moet veranderen van de router.

[ Voor 12% gewijzigd door yrret op 05-02-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels is het me gelukt om GPRS aan de praat te krijgen. Echter bij mmsen krijg ik nog steeds foutmeldingen. Ik heb volgens mij alle instellingen goed staan, moet er echter bij het subkopje Instellingen-->connectiviteit--> packet gegevens nog iets aangepast worden? Dit lijkt te verwijzen naar GPRS en ook bij de instellingen van MMS wordt verwezen naar een packet gegevens toegangspunt? Kan iemand mij helpen aan de instellingen van dit submenu voor een abonnement met Ben? of mij vertellen wat er bij je eigen abo staat, zodat ik misschien kan afleiden wat er bij mij kan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Vandaag is de Nokia C3-00 in de aanbieding bij Bol.com voor 99,95 euro (Grijs, wit/goud, lime en roze).
http://www.bol.com/nl/s/a...dex.html?_requestid=85768

Plus coupon code CRM-11FEBV hoef je ook geen verzendkosten te betalen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397984

beste misterdoom..

waar kan je da die instellingen zien? want ik heb ze allemaal geprobeerd en kan met allemaal nog steeds op internet :S

groetjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Anoniem: 397984 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:41:
beste misterdoom..

waar kan je da die instellingen zien? want ik heb ze allemaal geprobeerd en kan met allemaal nog steeds op internet :S

groetjs
Lees eens de handleiding door, daar zal het wel instaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

misterdoom schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:41:
[...]
Lees eens de handleiding door, daar zal het wel instaan.
@dvxB en @Thebursar
Ik heb bij Telfort zeer uitgebreide instellingen (handmatig) gevonden voor zowat elk toestel. In ieder geval ook voor de C30. Via een soort waterval schema te benaderen. In de handleiding staat er weinig over. Maar Thebursar was al een aardig eind op weg. Met een beetje goede wil kun je zo ook de instellingen van Ben aan of uitzetten. Uitzetten is wat ik heb gedaan. Ik wil geen GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

RobbieDee schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:04:
[...]
Bladerend door het namen/ nummerlijstje bleek het 1 grote janboel te zijn. De nummers herkende ik wel maar de namen waren net Chinees. Gelukkig moest ik gewoon de laatste persoon bellen die ik al had gebeld. Dat ging wel. Twee keer klikken op het horentje op het stuur }:O

Gesprek ging ook goed. Ik zal het nog eens proberen. Opnieuw Syncen of zo. Kan ook nog aan de BlueTooth in de auto liggen...
Laatst maar eens met de C30 in de C3 naar de Zweedse autoboer gereden. Nieuwe Bluetooth software voor de autoradio er in geladen. Half uurtje wachten want dat gaat (ja ja) via Bluetooth. Leggen ze zo'n garage kastje op je stoel en die gaat met een kabel naar de diagnosestekker van de auto. Software gaat vanaf een PC met internet in de werkplaats via Bluetooth naar het kastje. De laatste meter per kabel.

Daarna deed de C30 adreslijst het prima op de display van de autoradio. Grote klasse. Zweedse degelijkheid dacht ik. Van Nokia. }:O Want sindsdien krijg ik geen verkeersinformatie meer. Sterker nog als ik die feature van de autoradio aan heb (om CD, USB speler of telefoongesprek te onderbreken voor verkeersinformatie) hoor ik helemaal niks meer. Die feature staat nu uit en de volgende software upgrade van de autoradio heeft geen verbetering gebracht. Ook een harde reset (nachtje zonder accu) niet. Software Aus Pakistan grapte ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-07-2023

knm

Ik heb 2 vraagjes...

1. Iemand enig idee hoe ik er voor zorg dat ik in het Startscherm groepen (uit contacten) kan toevoegen ipv bepaalde contacten? Ik heb een prive groep en een zakelijke groep aangemaakt zodat ik snel iemand kan kiezen uit de prive groep of zakelijke groep.

2. Over dat GPRS uitzetten heb ik een vraag.

Ik doe Instellingen - Connectiviteit - Packetinstellingen - Actief toegangpunt - eigen aangemaakte genaamd leeg met packet gegevens toegangspunt gevuld met "leeg".

Ook heb ik via Configuratie - Voorkeurstoeganspunt - eigen aangemaakt toegangs punt (via Persoonlijke instellingen - eigen toegangspunt met bullshit instellingen).

Maar dat ding verdomt het niet te doen. Als ik met de browser iets opzoek en dan expres kies voor Mobiel Internet, lukt het browsen gewoon. Volgens mij pakt ie dan gewoon een standaard KPN verbinding. Waardoor ik alsnog via GPRS verbonden ben....

Hoe kan ik dat Mobiel internet nu definitief en helemaal de nek omdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

knm schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:05:
.....
Waardoor ik alsnog via GPRS verbonden ben....

Hoe kan ik dat Mobiel internet nu definitief en helemaal de nek omdraaien?
Je kunt zien of je GPRS gebruikt doordat er dan een G in je scherm staat. Handig van Nokia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilona103
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-12-2019
@kickassmen
jij hebt een pbtje als het goed is, of een profiel bericht

voor de rest ik zit met het zelfde probleem als de gebruiker boven mij

als ik zelf weet hoe ik de problemen op moet lossen wil ik jullie ook graag helpen met het zelfde probleem
dit is mijn eerste post en ik moet nog even rondkijken hier
maar ik wil wel ergens een duidelijke uitleg neerzetten voor het omzeilen van de gprs
dusss zodra ik het weet zal ik jullie allemaal helpen

groetjes ilona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

knm schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:05:
Ik heb 2 vraagjes...
Over dat GPRS uitzetten heb ik een vraag.

1) Ik doe Instellingen - Connectiviteit - Packetinstellingen - Actief toegangpunt - eigen aangemaakte genaamd leeg met packet gegevens toegangspunt gevuld met "leeg".

2) heb ik via Configuratie - Voorkeurstoeganspunt - eigen aangemaakt toegangs punt (via Persoonlijke instellingen - eigen toegangspunt met bullshit instellingen).
Ik heb (en ik heb geen la$t van GPR$):
bij 1) Instellingen - Connectiviteit - Packet-gegevens
Packet-gegevensverbinding "Wanneer Nodig"
onder - Packet-gegevensinstellingen
----->>> Actief toegangspunt 1 (te kiezen uit een lijstje)

onder Act. toegangspt. bewerken
Alias toegangspunt
Toegangspunt 1

----->>> Packet-gegev.toegangspunt heb ik niks ingevuld, is leeg.
Dus geen Bullshit of het woord leeg, helemaal niets ingevuld.

bij 2) heb ik Instellingen - Configuratie
hier zitten bij mij vier menu entries. Nergens is wat ingevuld. Het woord Bullshit of welk ander zelf gemaakt woord (bij 2 ??) komt niet voor. Het woord leeg tussen ronden haken wordt dan getoond: (Leeg)

Dus ook - Voorkeurstoeganspunt - is bij mij (Leeg)

Als ik de tweede menu entry klick (Std. in alle toepassingen) dan wordt er geprotesteerd:
"Geen standrd-configuratie-instellingen beschikbaar"

Gelukkig maar want ik zie dus nooit een G icoontje in mijn scherm. Ik gebruik dus nooit GPR$. Ik accepteer dan ook dat de helft van de APPs die standaard op de telefoon zitten het niet doen. Bijvoorbeeld ook de Ovi Store.

Als ik een SMS van Nokia krijg (dat gebeurde van de week) om een Grati$ vernieuwde ringtone op te halen bij http://ct.nokia.com/?732864814 dan krijg ik de foutmelding:
"Ongeldige web-instellingen"

Gelukkig maar. Ik kan me herinneren dat ik wel eens met Webinstellingen heb gespeeld en dan ging ik ook voortdurend GPRSsen. Wel leuk maar mij te duur. En KPN maar klagen dat we die telefoons verkeerd gebruiken. Ik gebruik Wifi regelmatig. Surf me suf zogezegd en mij kunnen de meegeleverde APPs gestolen worden.
Weet iemand hoe ik die eraf krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

RobbieDee schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:26:
[...]Sterker nog als ik die feature van de autoradio aan heb (om CD, USB speler of telefoongesprek te onderbreken voor verkeersinformatie) hoor ik helemaal niks meer. Die feature staat nu uit en de volgende software upgrade van de autoradio heeft geen verbetering gebracht. Ook een harde reset (nachtje zonder accu) niet. Software Aus Pakistan grapte ik nog.
Ik zal maar niet vertellen hoe hard ik me schaamde toen ik werd teruggebeld en het later inderdaad mijn 'gebruikersfout' bleek te zijn. Of ik de volume instellingen van de verkeersinformatie soms op nul had gezet. Nee natuurlijk niet. Bovendien kon je die (volgens mij) nergens instellen. Vond ik al hinderlijk dat dat nergens in een menu was in te stellen. Blijkt dat je aan je volumeknop kun draaien 'tijdens de verkeersinformatie' en dat tie dat bewaard. Dus op het moment dat er verkeersinformatie kwam en ik niks hoorde, moest ik maar eens aan de volume knop draaien.

wel de goede kant op. SLIK........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilona103
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-12-2019
ik heb dus de roze versie
maar ik kan het internet dus niet uit laten zetten in mijn mobiel
aangezien die optie mist
beltegoed loopt nu dus weg baluh
de gprs werkt erg tegen
nu maar kijken voor een aboo met onbeperkt internet
of een nieuw toestel
hijs dus pas een maand oud :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
ilona103 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:18:
ik heb dus de roze versie
maar ik kan het internet dus niet uit laten zetten in mijn mobiel
aangezien die optie mist
beltegoed loopt nu dus weg baluh
de gprs werkt erg tegen
nu maar kijken voor een aboo met onbeperkt internet
of een nieuw toestel
hijs dus pas een maand oud :@
Je kunt twee dingen doen:

* Aan je provider vragen om internet af te sluiten
* Of in je instellingen de instellingen dusdanig aanpassen, dat je internet niet meer op komt. Door in die instellingen wat letters weg te halen of toe te voegen, zal de telefoon geen GPRS verbinding meer opzetten.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb deze telefoon ook sinds vandaag in bezit.

Ik maak altijd gebruik van de contacten op de simkaart. Op mijn vorige telefoon had ik (bijvoorbeeld) Jan Jansen opgeslagen en op deze telefoon staat het als Jansen;Jan/1 opgeslagen... Iemand enig idee hoe dit normaal in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Heb uiteindelijk alle contacten aan moeten passen via de Ovi software.

Ik heb tevens een waarschuwing:

Ik heb de firmware geüpgraded (naar versie 08.63) en nu is één sms'je helemaal blanco en niet meer te verwijderen. Ook niet na een harde reset... Dus je sms berichten verwijderen voor het upgraden is aan te bevelen.

[ Voor 12% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 15-05-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook geupgrade naar de laatste versie, maar ik heb last dat mail niet meer automatisch wordt opgehaald. Settings kloppen, test gedaan, maar hij haalt het niet op..

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408465

Wat ik heb gedaan nadat internet stopte met werken (speciaal voor jullie aangemeld ;)) :
1. menu>instellingen>config>persoonlijke instellingen>nieuw aanmaken(mijnweb/myweb)
2. menu>internet>webinstellingen>configuratie instellingen>configuratie>kies persoonlijke configuratie
3. menu>internet>webinstellingen>configuratie instellingen>account>kies degene die je in stap 1 hebt gemaakt.

toen werkte het wel zon beetje bij mij :)

EDIT: Menu>Instellingen>Connectiviteit>Packet-gegevens>wanneer nodig
(dan zie je dat GPRS-logootje niet meer :9)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 408465 op 29-05-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414995

vanaf heden Whatsapp voor de C3-00!!!

http://blog.whatsapp.com/index.php/2011/07/nokia-s40/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:14
Dat is mooi! Thanks voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Gisterenmiddag ook geïnstalleerd en 's avonds weer verwijderd.

Normaal doe ik zo'n 4 a 5 dagen op een volle lading en met Whatsapp was de (volle) accu helemaal leeg getrokken in minder dan 12 uur... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobamir
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-04 23:25
Mijn dochter heeft ook een c3-00 met firmware 4.6 maar de ovi store zegt dat er geen updates zijn. Nu weet ik dat 7.2 en 8.3 er zijn maar hoe installeer ik die ?

Die whatsapp beta zegt overigens dat de te downloaden file een verkeerd formaat is, heeft vast iets met elkaar te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Is het toestel van je dochter branded? M.a.w.: een gesimlockt toestel met aangepaste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416151

ik heb een vraag ik heb mijn beveiligingscode vergeten van mijn nokia C3-00 , mijn baterij was op ik wou mijn nokia terug aanschakelen maar ik moet de beveiligingscode tpen maar ben het vergeten hoe kan ik hem terug open of verwijderen , dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobamir
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-04 23:25
Hij wel gebrand (tmobile) maar er zit geen simlock op. Nu ben ik niet echt gehecht aan de branding en heb ik liever nieuwe firmware enig idee hoe dat aan te vliegen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Anoniem: 416151 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 20:08:
ik heb een vraag ik heb mijn beveiligingscode vergeten van mijn nokia C3-00 , mijn baterij was op ik wou mijn nokia terug aanschakelen maar ik moet de beveiligingscode tpen maar ben het vergeten hoe kan ik hem terug open of verwijderen , dank u :)
Ofwel is het iets standaard zoals "12345" oid, ofwel heb je ooit eens een beveiligingscode ingesteld en dan zal je eens goed moeten nadenken wat het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418755

Ik heb ook de C3, en eerlijk is eerlijk: het internet werkt niet altijd mee.
Ik kan niet op web en walk internet, maar wel op het gewone, na er uren mee aan het vogelen te zijn geweest.
Nu gaat het gelukkig allemaal als een zonnetje, en heb ik eindelijk wifi kunnen vinden. (Je moest ergens instellen dat je altijd eerst moet vragen op welk netwerk je wilt, anders gaat hij automatisch op GPRS)

Nu heb ik alleen nog last van verschillende foutmeldingen bij app's en youtube-filmpjes.
Op het moment: 'Bewerking mislukt'
Wat je hieraan kan doen weet ik jammer genoeg nog steeds niet. Al een paar keer al mijn instellingen nagececkt en de telefoon aan en uit gezet, maar dat hielp allemaal niet.
Een van jullie ervaringen met deze foutcode?
Weten jullie hoe je zoiets oplost?

X

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 23:19
Gisteren heb ik geprobeerd Whatsapp aan de praat te krijgen op de C3 maar het is me nog niet gelukt. Gelijk in het begin gaat het al fout. Ik krijg telkens de melding 'cannot connect to server'.

Internetten via de browser gaat gewoon goed en ook smsen is geen probleem. Blijkbaar heeft Whatsapp een internetverbinding nodig maar kan deze niet krijgen/opzetten. Het valt me op dat als ik naar de standaard applicatie 'winkel' ga, deze ook meteen met een melding komt dat er geen verbinding is.

Ook met de instelling 'altijd online' geen resultaat. Provider is Simpel.

Iemand een idee?

Bij mijn C3 werkt het wel. Moet dus wel werkend te krijgen zijn. Misschien opnieuw je internet instellingen laten versturen? Toestel al een keertje opnieuw opgestart?
peterkuli schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:24:
Gisteren heb ik geprobeerd Whatsapp aan de praat te krijgen op de C3 maar het is me nog niet gelukt. Gelijk in het begin gaat het al fout. Ik krijg telkens de melding 'cannot connect to server'.

Internetten via de browser gaat gewoon goed en ook smsen is geen probleem. Blijkbaar heeft Whatsapp een internetverbinding nodig maar kan deze niet krijgen/opzetten. Het valt me op dat als ik naar de standaard applicatie 'winkel' ga, deze ook meteen met een melding komt dat er geen verbinding is.

Iemand een idee?

• Death1ord

Iemand een idee?
Klinkt alsof je een verkeerde internet instelling hebt. Als je WiFi wilt gebruiken dan moet dit ook aanstaan voor je de winkel oid opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
Anoniem: 289210 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:08:
Bij mijn C3 werkt het wel. Moet dus wel werkend te krijgen zijn. Misschien opnieuw je internet instellingen laten versturen? Toestel al een keertje opnieuw opgestart?
Ik ken ook iemand anders die het werkend heeft op een C3 dus het moet inderdaad werken. Het automatisch laten versturen van de instellingen werkt momenteel niet, meldt de site. Ik heb ze handmatig nagekeken en het staat allemaal goed. Toestel heb ik al keer opnieuw opgestart, zonder resultaat.
Klinkt alsof je een verkeerde internet instelling hebt. Als je WiFi wilt gebruiken dan moet dit ook aanstaan voor je de winkel oid opent.
Connecten met een WiFi netwerk wil niet. Het signaal is ook niet al te goed dus daar zou het mee te maken kunnen hebben. Maar de GPRS verbinding is wel goed dus dat zou moeten werken...

Ik vond dit op de site van Simpel:

Alle mobiele telefoons zijn geschikt voor gebruik van data op het netwerk van Simpel. De werking van alle functies voor internet die specifiek voor een BlackBerry zijn worden niet door Simpel ondersteund. Simpel kan het gebruik van internet op de iPhone niet garanderen. Vooral het instellen van internet op de iPhone 4 kan problemen opleveren. Je mobiele telefoon moet simlock vrij zijn.

Ben het met mijn voorganger eens: het kan niet anders liggen dan aan de verbinding.. Zo te zien heeft Simpel nog meer problemen met andere telefoons. Helpdesk bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
Helpdesk zou ik kunnen proberen...maar ik heb toch het idee dat het een instelling is. Ik heb het met mijn simkaart geprobeerd (Ben) maar daarmee heb ik precies hetzelfde.

Vooral dat de Ovi Store (de winkel app) geen verbinding kan krijgen vind ik zeer vreemd. Internetten met de Opera browser gaat gewoon goed namelijk. Ook de instelling 'altijd online' lijkt geen enkele invloed te hebben.

Kan het zo zijn dat de Ovi Store en Whatsapp niet een juist toegangspunt kunnen vinden?

Edit: ik gebruik deze instructies om Internet in te stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door peterkuli op 19-09-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Dit is een dealtje dat Nokia heeft gemaakt met de providers van GPRS internet. Telfort, Simpel. Noem ze maar. Je kunt alleen de Ovi store in via GPRS. Ook al heb je een Wifi verbinding. Ook Twitter, de standaard email app en mogelijk andere apps als WhatsApp vertonen dat gedrag. Op een site van Nokia waar ook ontwikkelaars van Nokia rondhangen verklaren ze: "we willen graag weten wie je bent". Tuurlijk Nokia. Maar je laat je graag betalen door de providers toch? Hoezo gratis Apps? En de providers ondertussen maar klagen dat er niet meer wordt geSMSt. Alsof mobiel internet (GPRS) gratis is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
Het is probleem is juist, dat ik wel kan internetten via GPRS, maar dat de Ovi Store en Whatsapp deze verbinding blijkbaar niet kan gebruiken of 'vinden'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Dit is wel te doen en even knoeien met de instellingen. Weet zelf niet meer hoe ik dit gedaan heb en ik gebruik de telefoon niet meer.

peterkuli schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:48:
Het is probleem is juist, dat ik wel kan internetten via GPRS, maar dat de Ovi Store en Whatsapp deze verbinding blijkbaar niet kan gebruiken of 'vinden'...
Je zou kunnen proberen om, via Ovi suite, de laatste firmware nog eens te downloaden en installeren. Als dat i.c.m.de toegestuurde internet/mms/sms/provider instellingen niet lukt... zal het niet snel gaan werken denk ik..

Succes..

• peterkuli
Het werkt eindelijk. Ik weet niet precies waar het aan lag, via deze site heb ik het een en ander ingesteld en het werkt nu. Dus ik kom er niet meer aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307458

Goedendag!

Vanaf dat ik deze nokia gezien heb, ben ik er op slag verliefd op geworden! Ik vind hem erg mooi en doordat ik op internet verschillende sites met reviews gelezen heb, zijn de meeste mensen over het toestel in het algemeen, de duidelijkheid en degelijkheid erg tevreden. Dat is zeker een pluspunt!

Nu ben ik al een tijdje de berichten op dit forum aan het lezen en vind het zeer interessant wat men er over te vragen/vertellen heeft. Ik zou zelf graag (als prepaid beller) de telefoon ook alleen prepaid willen gaan gebruiken. Ik zou alleen graag een paar Apps willen downloaden zoals bijvoorbeeld buienradar, 9292ov enz. als dit gratis is. Nu denk ik, als ik zo hier 3x lees hoe je die GPRS verbinding uit kunt zetten door de instellingen te veranderen, dat dit me zou moeten lukken (al blijf ik er wel een beetje huiverig voor).
Ik zou in het ergste geval mijn provider (T-mobile) mijn internet toegang kunnen laten blokkeren, las ik. kan ik de telefoon dan 100% prepaid gebruiken? ik wil niet dat er stiekem centjes van mijn kostbare beltegoed af gaan! ik ben iemand die weinig belt en smst (max E15 in de maand).

Het volgende punt is dat ik een 'leek' ben op het gebied van smartphones (al begreep ik dat dit dan weer geen 100% smartphone is ;). Ik hoor en lees om mij heen termen waarvan ik maar half weet wat het inhoud. in de telecom zaken voel ik mij erg bezwaard als ik aan zo'n jonge kerel moet vragen wat alles precies inhoud...
Vandaar dat ik hier maar een gokje waag (lekker annoniem ;) mijn vragen:

1: is WiFi altijd gratis? (en is WiFi anders dan WLAN?)
2: ik begreep dat het downloaden van apps via een programma gaat dat ovistore heet, dit zou dan alleen via gprs gaan (dus niet gratis). is het gebruik van zo'n app (zoals 9292ov) daarna gratis of heb je daar ook verbinding (+betalen)voor nodig?
3: ik las dat er als besturingssysteem Symbian S40 op zit. waarin verschilt dit van bijvoorbeeld android en wat zijn hier de voor- en nadelen van? (heeft dit concequenties voor het gebruik van apps?)

Verder ben ik heel erg beniewd naar jullie ervaringen met dit toestel. de eerste berichten op dit topic komen uit 2010 en ben toch wel heel benieuwd of deze mensen deze telefoon nog hebben en er tevreden over zijn en mij dan dit toestel aan- of af zouden raden!

Alvast bedankt en ik wacht met spanning af of iemand mijn (domme) vragen kan beantwoorden!

Groeten Iddor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ik vermoed dat je verwachtingen van deze telefoon veel te hoog zijn.

Een buienradar.nl of 9292ov app kan je vergeten. Er zijn amper bruikbare apps te vinden in de Ovi Store, alleen maar een hoop rommel en onzin. Het is voor ontwikkelaars totaal oninteressant om apps te ontwikkelen voor Symbian S40. (zoals je hieruit kan opmaken zijn Android apps niet uitwisselbaar met een S40 telefoon)

[ Voor 4% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 03-10-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425829

Ik heb een probleem met mijn Nokia C3-00.
Via de instellingen van mijn provider (Ben) heb ik gprs internet ingesteld en dit werkt prima als ik via mijn browser aan het internetten ben. Als ik echter apps download (zoals Whatsapp of facebook), werkt het niet meer, ik krijg dan een foutmelding dat er geen verbinding kan worden gemaakt ('could not connect to server'). Via de wifi doen ze het wel gewoon.
Als ik internet via browser komt er een g te staan met een vierkantje omheen, zodra ik van het browser afga en ik wil bv whatsapp openen verdwijnt het vierkantje en daarna ook de G. heel vreemd. Ik heb de packetgegevens-verbinding ook al aangepast naar 'altijd online' maar dit mag ook niet baten.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
RobbieDee schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:07:
[...]

Dit is een dealtje dat Nokia heeft gemaakt met de providers van GPRS internet. Telfort, Simpel. Noem ze maar. Je kunt alleen de Ovi store in via GPRS. Ook al heb je een Wifi verbinding. Ook Twitter, de standaard email app en mogelijk andere apps als WhatsApp vertonen dat gedrag. Op een site van Nokia waar ook ontwikkelaars van Nokia rondhangen verklaren ze: "we willen graag weten wie je bent". Tuurlijk Nokia. Maar je laat je graag betalen door de providers toch? Hoezo gratis Apps? En de providers ondertussen maar klagen dat er niet meer wordt geSMSt. Alsof mobiel internet (GPRS) gratis is...
Is dit een serieus antwoord!!! Wil je me hiermee gaan vertellen dat een applicatie als WhatsApp dus ook gewoon niet werkt met alleen WiFi? Dat zou wel heel kansloos zijn, hadden ze WiFi net zo goed achterwege kunnen laten!

Ik ervaar namelijk hetzelfde probleem, internetten gaat prima, nokia mail / ovi store / community's / nimbuzz / whatsapp, niks werkt. Elke app klaagt over connectie problemen, terwijl internetten via de browser gewoon werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Dan moet dit enkel bij de Nederlandse versie zijn. Ik kan gewoon met WiFi apps downloaden uit de ovistore. Wel krijg ik bij het downloaden 4x een bericht dat er geen verbinding met GPRS kon gemaakt worden en na die 4x is de app gedownload en geïnstalleerd via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356026

Bij mij werkt email whats app alemaal via de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307458

F4T4L_3RR0R schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:50:
Ik vermoed dat je verwachtingen van deze telefoon veel te hoog zijn.

Een buienradar.nl of 9292ov app kan je vergeten. Er zijn amper bruikbare apps te vinden in de Ovi Store, alleen maar een hoop rommel en onzin. Het is voor ontwikkelaars totaal oninteressant om apps te ontwikkelen voor Symbian S40. (zoals je hieruit kan opmaken zijn Android apps niet uitwisselbaar met een S40 telefoon)
Bedankt voor je antwoord! Na nog veel nageplozen te hebben over deze telefoon heb ik dat ook in de gaten gehad. Denk dat het komt omdat mensen in mijn omgeving met oa blackberrys enzo lopen te zwaaien. Ik heb de knoop door gehakt en ga hem bestellen. Het had leuk geweest om wat modernere apps te kunnen gebruiken af en toe maar zal hem toch voornamelijk alleen prepaid gebruiken.

Had nog 1 vraagje: kan je de telefoon ook met een wachtwoord vergrendelen zodat als andere mensen hem pakken ze niet zomaar in je berichten enzo kunnen snuffelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Heeft iemand toevallig al een app gevonden voor het meten van het data verbruik via gprs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436291

Niet dubbelposten.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 12-12-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-07 21:09
hey iedereen

weten jullie toevallig ook hoe je als je de telefoon van toetsenblokkade afhaalt dan te een wachtwoord moet invullen
dit vind ik zelf wat prettiger omdat ik liever niet heb dat anderen in mn mobi zitten

Zouden jullie me kunnen helpen??

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-07 21:09
is al gelukt :D

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Pagina: 1 2 Laatste