Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-04 15:50

Nokia C3 Topic

Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp348/tweakers_2008/c3.png
Inleiding
De Nokia C3-00 werd op 13 april voorgesteld aan de wereld samen met de C6 en E5. Deze telefoons zijn vooral gericht op social networking en instant messaging. De C3-00 valt vooral op dankzij z'n volledig qwerty toetsenbord, dat ook terug te vinden is op de E66/E71/E72, en z'n WiFi connectiviteit ondanks dat het een echte budgettelefoon is. Het is tevens ook de eerste S40 telefoon met een volledig qwerty toetsenbord.

Introductie video

Specificaties
[list]
• 2,4" 320x240pixels TFT met 262.000 kleuren
• 2 megapixel camera
• 55 MB intern geheugen, uitbreidbaar tot 8 GB met microSD-kaart
• 3,5mm AV aansluiting
• Micro-USB aansluiting
• WiFi
• Afmetingen: 115,5 x 58,1 x 13,6 mm

Datasheet Nokia C3

Foto's
De kleuren:
Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp348/tweakers_2008/C3colors.png
Afbeeldingslocatie: http://i426.photobucket.com/albums/pp348/tweakers_2008/c3back.png

Slate Grey, Hot Pink en Golden White zijn de officiële geïntroduceerde kleuren maar alleen Slate Grey en Hot Pink wordt al verkocht.

Hogere resolutie foto's:

Golden White Front
Golden White Back

Slate Grey Front
Slate Grey Back

Hot Pink Front
Hot Pink Back

Lemon Front

Launch in Indonesië
De Launch in indonesië, waar social networking en instant messaging zeer populair is, bracht letterlijk duizenden mensen tezamen om toch maar een Nokia C3 te bemachtigen. Men vergeleek dit dan ook met de iPhone launches.

Waar te koop?
Via de webshop van de Nederlandse Nokia site kan je reeds een Nokia C3 bestellen in Slate Grey of Hot Pink.
De verwachte levertijd van de Nokia C3 in andere webshops is eind September.

De PDAshop in zowel Nederland als België heeft de Nokia C3 op z'n website geplaatst en daar kan je je inschrijven zodat je een mail krijgt wanneer deze op voorraad is.

PDAshop Nederland
Nokia C3 Slate Grey €139
Nokia C3 Lemon €139
Nokia C3 Golden White €139

PDAshop België
Nokia C3 Slate Grey €139
Nokia C3 Lemon €139
Nokia C3 Golden White €139

Officiële Nokia Webshop (enkel Nederland!)
Nokia C3 Slate Grey €139
Nokia C3 Hot Pink €139

Nokia Website
Nokia C3

offtopic:
Dit is m'n eerste topic van dit soort dus tips en ideeën zijn altijd welkom ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Death1ord op 23-09-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Update 06/09/2010
Waar te koop?
[list]• Nederlandse Nokia webshop toegevoegd. • De geschatte levertijd van de overige webshops aangepast.
Update 07/09/2010
Waar te koop?
[list]• Prijzen van de Nokia webshop zijn aangepast
Update 10/09/2010
Waar te koop?
[list]• Golden White model bij de Nederlandse en Belgische PDAshop toegevoegd

[ Voor 130% gewijzigd door Death1ord op 10-09-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 22:19

M.E.Amrani

...heeft honger

Zo, zijn wel zeer nette prijzen

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik heb een Samsung Star gehad en een touch screen is echt wel leuk maar als je veel smst dan mis je toch een degelijk toetsenbord. Ik dacht dan om een E66 te kopen maar toen kwam het gerucht van deze telefoon met een prijs van ongeveer €90 excl. BTW en dat kan ik echt niet weerstaan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 12:31
Let op: dit toestel heeft alleen GPRS en geen UMTS. Dat verklaart ook de lagere prijs.

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Moerk schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:26:
Let op: dit toestel heeft alleen GPRS en geen UMTS. Dat verklaart ook de lagere prijs.
Voor Nederlanders kan dit een negatief verkoopargument zijn maar deze telefoon bezit wel WiFi voor deze lage prijs.

Ik ben Belg en mobiel internet is hier totaal niet in trek en zeer duur dus geen probleem voor de Belgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Kleine bump.

Vandaag heb ik, hier in België, bij een phone house gelezen dat deze de Nokia C3 zullen verkopen vanaf midden september.

Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373964

Hi Guys,

Via Nokia online shop (NL) kun je hem bestellen in het grijs of in het roze, _/-\o_ ,
(nokia.nl , koop online -> online shop -> zoeken -> nokia c3)

Hij is simlockvrij (dat staat er niet bij , maar ik heb een mailtje gestuurd).
Bij het afrekenen staat er vul promotie code in,
als je de code: NET/stu10 invult ,krijg je 10 procent korting bij je aankoop, over 116 dagen verloopt de code.

ciao :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 373964 op 06-09-2010 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Anoniem: 373964 schreef op maandag 06 september 2010 @ 07:41:
Hi Guys,

Via Nokia online shop (NL) kun je hem bestellen in het grijs of in het roze, _/-\o_ ,

als je de code: NET/stu10 invult ,krijg je 10 procent korting bij je aankoop, over 116 dagen verloopt de code.

De nokia C3 op de nokia webshop is, zoals alle andere webshops, nog niet te verkrijgen. Je kan hem wel reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurodazzle
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dit is eigenlijk wel mijn droomtelefoon.
Loop nu met een Sony Ericsson W960 waarvan het touchscreen slecht reageert, en heb een iPod gekocht dus om veel geheugen hoef ik het ook niet te doen, maar ik zoek wel een goedkope telefoon met wi-fi.
Even een maandje wachten, kijken of 'ie dan al in prijs gedaalt is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet het niet hoor , maar er staat toch echt

beschikbaarheid: op vooraad ,klaar voor verzending :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 373964 op 06-09-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Anoniem: 373964 schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:44:
ik weet het niet hoor , maar er staat toch echt

beschikbaarheid: op vooraad ,klaar voor verzending :)
Hmmmm, raar, toen ik keek stond er in het groen "Beschikbaar eind September"

Blijkbaar is dit in de loop van de dag weer aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehm , oke, als jij het zegt ;)

in belgie is hij nog steeds nergens verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Anoniem: 373964 schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:32:
ehm , oke, als jij het zegt ;)

in belgie is hij nog steeds nergens verkrijgbaar?
Nee, aangezien we geen webshop hebben op de Nokia site :)

De vroegste levertijd is 1 - 2 weken, dus rond eind september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet je ook waarom hij duurder is bij de Nokia Shop dan eerst (119euro) ?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 373964 op 07-09-2010 17:51 ]

• Death1ord
Anoniem: 373964 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:50:
weet je ook waarom hij duurder is bij de Nokia Shop dan eerst (119euro) ?
offtopic:
Ik was op vakantie, vandaar dit late antwoord

Hij is duurder omdat ervoor korting was omdat het een pre-order was.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:36
misterdoom schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:38:
[...]

offtopic:
Ik was op vakantie, vandaar dit late antwoord

Hij is duurder omdat ervoor korting was omdat het een pre-order was.
Inmiddels al iemand deze telefoon al in zijn/haar bezit? Ben benieuwd naar de accuduur. M'n N82 is aan vervanging toe, en deze (vooral eigenlijk de komende C3 touch & type) vind ik wel een mooie opvolger daarvoor. Hoop alleen dat ik 'em niet iedere dag hoef op te laden zoals met m'n huidige foon.

• Death1ord
Thedr schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:57:
[...]

Inmiddels al iemand deze telefoon al in zijn/haar bezit? Ben benieuwd naar de accuduur. M'n N82 is aan vervanging toe, en deze (vooral eigenlijk de komende C3 touch & type) vind ik wel een mooie opvolger daarvoor. Hoop alleen dat ik 'em niet iedere dag hoef op te laden zoals met m'n huidige foon.
Als ik de stand-by/spreektijd vergelijk met die van de N82 dan scoort de C3 een stuk hoger.

Hier in België wordt hij verwacht volgende week dus vanaf ik de gsm heb zal ik het eens bekijken.

En de levensduur hangt ook af van wat je allemaal met je gsm doet. Als het een hele dag muziek luisteren is dan zal je toch wel vaker moeten opladen dat wanneer je enkel een paar smsjes per dag stuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

misterdoom schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:08:
[...]

<<knip>>

De vroegste levertijd is 1 - 2 weken, dus rond eind september.
iemand al in bezit?
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Hier in België adverteerd The Phone House en Mobistar Center al met de C3 maar beide hebben geen idee wanneer ze op voorraad zullen zijn. Ze verwachten volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296472

Mijn vriendin heeft sinds vorige week dinsdag (28 sept) deze telefoon, ze heeft hem die dag opgeladen en hij was gisteravond leeg. 6 dagen dus en dit zou nog beter kunnen worden gezien eerste keer opladen batterij.

Haar gebruik: half uur bellen en 30 sms-en per dag, eerste twee dagen wat ge-internet en foto's gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic past beter in GSM's, ik verplaats het.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Vandaag ben ik eindelijk in het bezit van een C3. Het gaat om de Grijze variant.

Het betreft een AZERTY model, waarvan ik dacht dat deze enkel al bestond in het roze. Nu is dat geen probleem voor mij als belg, maar ik had toch liever een QWERTY toetsenbord gehad aangezien ik deze gewoon was van op m'n samsung en het typen op een PC en een gsm is zodanig verschillend dat het zeer eenvoudig switchen is.

Aangezien ik deze nog maar net heb, kan ik ook nog niet heel veel er over vertellen. Wat ik wel kan vertellen is dat de bediening soepel verloopt, de gsm voelt degelijk aan én je hebt geen gevoel dat de gsm "traag" werkt.

De instellingen zijn makkelijk te vinden en je kan iedere knop configureren zoals jij dat wil.

Wat ik net wat minder vind is de manier waarop smsen worden weergegeven. Deze worden als een chatbericht weergegeven. Ik heb dit al eerder gehad op m'n HTC Diamond en vond dit daar handig. Het verwarrende is dat, ipv dat het oudste bericht vanboven staat en het nieuwst vanonder, is het net omgekeerd, zoals je bij twitter hebt. Op zich geen groot probleem, maar ik had dit graag zelf aangepast.
Als het bericht een bepaal aantal karakters overschrijd, moet je dit ook openen omdat je het niet volledig kan lezen in het "chatvenster". Daar kom je dan bij de normale editor uit. Als het bericht echter kort genoeg is, kan je ook "beantwoorden" via het "chatwindow". Dit is allemaal goed en wel, maar als je dan naar de symbolen gaat, mis je alle voorgeprogrameerde emoticons én een aantal symbolen.

Hij is ondertussen al 2x vastgelopen door snel van instellingen te veranderen (bij de wekker oa) waarbij lang op de uitknop duwen en dan terug aanzetten het probleem verhielp.

Momenteel ben ik nog uiterst tevreden over deze gsm en ik zal na verloop van tijd wel eens een degelijke review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
misterdoom schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 00:12:
Vandaag ben ik eindelijk in het bezit van een C3. Het gaat om de Grijze variant.

Het betreft een AZERTY model, waarvan ik dacht dat deze enkel al bestond in het roze. Nu is dat geen probleem voor mij als belg, maar ik had toch liever een QWERTY toetsenbord gehad aangezien ik deze gewoon was van op m'n samsung en het typen op een PC en een gsm is zodanig verschillend dat het zeer eenvoudig switchen is.

Aangezien ik deze nog maar net heb, kan ik ook nog niet heel veel er over vertellen. Wat ik wel kan vertellen is dat de bediening soepel verloopt, de gsm voelt degelijk aan én je hebt geen gevoel dat de gsm "traag" werkt.

De instellingen zijn makkelijk te vinden en je kan iedere knop configureren zoals jij dat wil.

Wat ik net wat minder vind is de manier waarop smsen worden weergegeven. Deze worden als een chatbericht weergegeven. Ik heb dit al eerder gehad op m'n HTC Diamond en vond dit daar handig. Het verwarrende is dat, ipv dat het oudste bericht vanboven staat en het nieuwst vanonder, is het net omgekeerd, zoals je bij twitter hebt. Op zich geen groot probleem, maar ik had dit graag zelf aangepast.
Als het bericht een bepaal aantal karakters overschrijd, moet je dit ook openen omdat je het niet volledig kan lezen in het "chatvenster". Daar kom je dan bij de normale editor uit. Als het bericht echter kort genoeg is, kan je ook "beantwoorden" via het "chatwindow". Dit is allemaal goed en wel, maar als je dan naar de symbolen gaat, mis je alle voorgeprogrameerde emoticons én een aantal symbolen.

Hij is ondertussen al 2x vastgelopen door snel van instellingen te veranderen (bij de wekker oa) waarbij lang op de uitknop duwen en dan terug aanzetten het probleem verhielp.

Momenteel ben ik nog uiterst tevreden over deze gsm en ik zal na verloop van tijd wel eens een degelijke review plaatsen.
Mooi te horen dat het allemaal redelijk goed werkt. Ik ben vooral benieuwd naar de batterijduur, maar daar is nu natuurlijk nog weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik heb ook een exemplaar mogen testen voor mijn werkgever, echt een leuk toestel voor plusminus 140 euro. Hij is relatief snel, degelijk en leuk vormgegeven. Voor iemand die niet te veel wilt uitgeven en toch relatief wat telefoon voor zijn geld wilt hebben kan dit best interessant zijn.

Negatief is echter dat HSDPA ontbreekt, maargoed bij Nokia compenseren ze altijd wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Nickalicious schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:07:
Ik heb ook een exemplaar mogen testen voor mijn werkgever, echt een leuk toestel voor plusminus 140 euro. Hij is relatief snel, degelijk en leuk vormgegeven. Voor iemand die niet te veel wilt uitgeven en toch relatief wat telefoon voor zijn geld wilt hebben kan dit best interessant zijn.

Negatief is echter dat HSDPA ontbreekt, maargoed bij Nokia compenseren ze altijd wel wat.
Deze phone is vooral voor de veel-smsers. Goed alternatief ipv een Blackberry als je enkel smsen stuurt.

En hier in België is HSDPA niet nodig want je betaald je zo al blauw aan het mobiel internet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Ons Ollanders ben'n zunig. Dus ik dacht er helemaal niet aan om mobiel te gaan internetten. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die alleen met Wifi werken. Overal waar ik regelmatig kom is Wifi so why bother about HSDPA of GPRS. Op de snelweg surf ik liever tussen de files door! Is in te stellen wat je voorkeur is? Wifi en dan pas mobiel internet.

Is het instellen van mail makkelijk? Ik meen max 10 POP accounts. Is er iets speciaal voor Google? Doet de browser wat?

Ook over deze miniversie van Symbian wil ik meer weten. Is het aantal/soort APPs dat je kunt installeren inderdaad beperkt of zelfs onmogelijk? Kun je een andere browser installeren?

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieDee op 23-10-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
RobbieDee schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:54:
Ons Ollanders ben'n zunig. Dus ik dacht er helemaal niet aan om mobiel te gaan internetten. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die alleen met Wifi werken. Overal waar ik regelmatig kom is Wifi so why bother about HSDPA of GPRS. Op de snelweg surf ik liever tussen de files door! Is in te stellen wat je voorkeur is? Wifi en dan pas mobiel internet.

Is het instellen van mail makkelijk? Ik meen max 10 POP accounts. Is er iets speciaal voor Google? Doet de browser wat?

Ook over deze miniversie van Symbian wil ik meer weten. Is het aantal/soort APPs dat je kunt installeren inderdaad beperkt of zelfs onmogelijk? Kun je een andere browser installeren?
Op een aantal vragen kan ik antwoorden. WiFi werkt zoals het zou moeten werken. Het aantal "streepjes" die je ontvangst aangeven is vaak aan de lage kant. Ik kan met gemak aan de andere kant van m'n huis op de 1ste verdieping surfen met mn C3 zonder storingen.

Het is zo ingesteld dat, wanneer je een applicatie opent die internet nodig heeft, dat de gsm het vraagt met wat je wilt verbinden. nota: sommige applicaties vragen dit niet.
Je kan ook gewoon instellen dat je eerst WiFi wilt gebruiken en dan pas mobiel internet.

E-mail heb ik nog niet geprobeerd. Volgens het boekje zou dit kinderspel moeten zijn.

Er is niets noemenswaardig speciaal voor google en er staan geen "google apps" op de telefoon.

In de Ovi winkel heb je verschillende apps die je kan downloaden en installeren. Zowel gratis als betalend. Ook vind je daar thema's, beltonen, games ......

Bij de apps vind je de mobiele versie van Opera. Deze werkt goed en vlot met deze telefoon en is gratis te downloaden via de Ovi winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

misterdoom schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:36:
[...]
Op een aantal vragen kan ik antwoorden. WiFi werkt zoals het zou moeten werken.
...
KNIP
...
In de Ovi winkel heb je verschillende apps die je kan downloaden en installeren.
Dank voor je reactie. Ben al even bij Ovi wezen snuffelen. Zie dat er een Email App is (betaald) TRICAST MAIL.

Maar als de standaard mail goed is en de ingebakken browser ook waarom dan verder...

Ik las over deze Symbian (light) dat je niet (of niet makkelijk) dingen in de achtergrond kunt draaien omdat het geen echt multitasking platform is. Daar al ervaring mee?

Ben benieuwd naar ervaringen met alle soorten apps. Ook Skype. Op Skype site wordt dit toestel (nog) niet genoemd. Dixons folder kondigt aan dat C3 binnenkort beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
RobbieDee schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:00:
[...]

Dank voor je reactie. Ben al even bij Ovi wezen snuffelen. Zie dat er een Email App is (betaald) TRICAST MAIL.

Maar als de standaard mail goed is en de ingebakken browser ook waarom dan verder...

Ik las over deze Symbian (light) dat je niet (of niet makkelijk) dingen in de achtergrond kunt draaien omdat het geen echt multitasking platform is. Daar al ervaring mee?

Ben benieuwd naar ervaringen met alle soorten apps. Ook Skype. Op Skype site wordt dit toestel (nog) niet genoemd. Dixons folder kondigt aan dat C3 binnenkort beschikbaar is.
Je kan muziek laten afspelen op de achtergrond. Dit zal echter wel zorgen dat sommige zaken net niet zo vlot lopen als anders.

Hou rekening met het feit dat dit een vrij primitief OS is. Het is net iets geavanceerder dan de normale nokia menu's maar verwacht geen te grote dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Bij ons in de winkel (zal verder geen reclame maken) hangt de C3 al weer een tijdje. Zelfs icm een T-Mobile prepaid pakketje kost die minder dan 100 euro! Echter is die dan wel in het roze :X..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250670

Heb sinds deze week ook een C3 en maak gebruik van de ingebouwde chat applicatie, die bevalt mij heel goed.

Echter, via wifi gaat alles prima en ontvang ik al mijn berichten.
Via mobiel internet (vodafone) heb ik regelmatig dat ik m'n scherm niet meer kan verversen, en uitloggen en opnieuw inloggen helpt dan ook niet.Ook ontvang ik berichten niet meer.
Telefoon uitschakelen en opnieuw inschakelen is de enige optie.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Anoniem: 250670 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:07:
Heb sinds deze week ook een C3 en maak gebruik van de ingebouwde chat applicatie, die bevalt mij heel goed.

Echter, via wifi gaat alles prima en ontvang ik al mijn berichten.
Via mobiel internet (vodafone) heb ik regelmatig dat ik m'n scherm niet meer kan verversen, en uitloggen en opnieuw inloggen helpt dan ook niet.Ook ontvang ik berichten niet meer.
Telefoon uitschakelen en opnieuw inschakelen is de enige optie.

Wie weet raad?
Ik gebruik geen mobiel internet noch de chatapplicatie maar het klinkt alsof je telefoon "vast loopt". Ik heb gemerkt dat er hier en daar nog een paar bugs zijn met de software.

Als dat voorvalt, kan je dan nog via de browser naar het internet via het mobiel internet? Als dat het geval is, dan is het de chatapplicatie dat vast loopt, anders is het de hele connectie dat op een of andere manier wordt onderbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Nickalicious schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:45:
.... Echter is die dan wel in het roze :X..
Zitten een paar heel kekke kleurtjes bij. Ik vandaag naar de Dixons waar die volgens de folder moet zijn. Ze hadden er inderdaad al een paar verkocht. Niks meer in de winkel. Dinsdag zouden er weer nieuwe zijn. In het statige grijs wat gewoon blauw is geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
RobbieDee schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:27:
[...]

Zitten een paar heel kekke kleurtjes bij. Ik vandaag naar de Dixons waar die volgens de folder moet zijn. Ze hadden er inderdaad al een paar verkocht. Niks meer in de winkel. Dinsdag zouden er weer nieuwe zijn. In het statige grijs wat gewoon blauw is geloof ik.
Het grijs is Slate Grey en dit is eigenlijk blauwig grijs. Echt blauw is het niet, maar er is duidelijk wat blauw gemengd in het grijs.

Er komt ook een blauw kleurige C3 maar deze is nog nergens te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

misterdoom schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:28:
...
Ik heb gemerkt dat er hier en daar nog een paar bugs zijn met de software.
...
Hoe merk jij dat het vastloopt? Welke app en wat doe je om er overheen te komen?
Is er zoiets als een task-manager om de hangende app te killen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
RobbieDee schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:50:
[...]

Hoe merk jij dat het vastloopt? Welke app en wat doe je om er overheen te komen?
Is er zoiets als een task-manager om de hangende app te killen?
Als het vastloopt, dan wil het programma niet meer sluiten terwijl de telefoon precies nog reactief is. Heb ik bv eens gehad met het alarm. De enige methode is de telefoon uit en weer aan te zetten. Soms met lang op de rode telefoon, zonder dat de telefoon echt herstart, kan hij plots weer reageren.

Er is niets zoals een task-manager aangezien deze telefoon een zeer eenvoudig OS gebruikt.

Nu moet ik zeggen, dat ik na de 2 vastlopers nog geen enkel probleem heb ondervonden. Het is niet dat de telefoon constant vast hangt, maar in de eerste 2 dagen heb ik wel 2x er last van gehad, nadien is dit niet meer voorgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

misterdoom schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:45:
[...]
Nu moet ik zeggen, dat ik na de 2 vastlopers nog geen enkel probleem heb ondervonden. Het is niet dat de telefoon constant vast hangt, maar in de eerste 2 dagen heb ik wel 2x er last van gehad, nadien is dit niet meer voorgevallen.
Zou het soms komen door het Belgische netwerk ;) Mobistar en Belgacom die met elkaar interfereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Wordt wel een saai Topic zo. Jij en ik Doom, die tegen elkaar aan kleppen. We kunnen ook gewoon gaan emailen.

Heeft dan werkelijk niemand hier die telefoon?
Of heeft de echte Tweaker een echte Smartphone van meer dan 400 Euro?
:Y

Gelukkig is mijn verjaardag nog bijna dertig dagen weg, dus ik kan nog even wachten met besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Misschien een idee voor de Topic-master dit toestel topic (dat toch wel een beetje PDA eigenschappen heeft) onder de "Non-Windows Based Mobiles & PDA's" te gooien. Nu hangt het onder de 'goedkope' GSM verhalen.

Tenslotte is er onder de "Non Windows OS" ook een topic over twee toestellen C3/X3 (in 1 Topic) terwijl die dezelfde Symbian 40 OS hebben als onze C3 : "Nokia C3/X3 Touch and Type topic"

Verder doet die Topic titel vermoeden dat er maar 1 C3 is. Wij weten wel beter. Wij zitten in de eerste C3, namelijk de C3-00. Dat andere ding is de C3-01. Kan meteen die Topic titel worden aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieDee op 05-11-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
RobbieDee schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:58:
Misschien een idee voor de Topic-master dit toestel topic (dat toch wel een beetje PDA eigenschappen heeft) onder de "Non-Windows Based Mobiles & PDA's" te gooien. Nu hangt het onder de 'goedkope' GSM verhalen.

Tenslotte is er onder de "Non Windows OS" ook een topic over twee toestellen C3/X3 (in 1 Topic) terwijl die dezelfde Symbian 40 OS hebben als onze C3 : "Nokia C3/X3 Touch and Type topic"

Verder doet die Topic titel vermoeden dat er maar 1 C3 is. Wij weten wel beter. Wij zitten in de eerste C3, namelijk de C3-00. Dat andere ding is de C3-01. Kan meteen die Topic titel worden aangepast.
Dit topic is verhuisd geweest van "Non-Windows Based Mobiles & PDA's" ;)

Ik zie ook het nut niet om dit topic samen te voegen met de X3 aangezien dit 2 compleet verschillende toestellen zijn.

En er is een reden waarom ik C3-00 als topic-titel heb gebruik, aangezien de C3-01 er inderdaad ook komt.

Ik vermoed dat deze telefoon net niet zo populair is onder de tweakers omdat het om het Symbian S40 OS gaat, terwijl je voor een prikje meer, een E63 met S60 kan kopen wat "meer" ademruimte bied voor de tweaker.

En, vastlopers kunnen niet worden geïnduceerd door mobistar/belgacom netwerk hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Heb toestel inmiddels in levende lijve gezien. In twee zaken als Pre-pay. 100 Euri lappen en dan mag je er mee weg. Het schap van de Dixons was wederom leeg. Grote krijsende actieposter in de vitrine beweert dat tie van 169 voor 139 weg mag. Maar ze hebben hem niet zo te zien. In hun webshop staat tie voor 169 "binnenkort leverbaar".

Bij de Mediamarkt mocht ik hem zelfs vasthouden en met de menuutjes spelen. 139 Euro. Zou een aanbieding zijn werd beweerd. Nu maar even wachten tot die voor 'rond de 120 Euro' kost. Want dat was de prijs die in de aankondiging in april werd genoemd. In Duitsland zou dat ook al de prijs zijn. Een enkele webshop heeft hem ook voor die prijs maar dan mag je nog een dikke 10 Euro verzendkosten lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
RobbieDee schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:27:
Heb toestel inmiddels in levende lijve gezien. In twee zaken als Pre-pay. 100 Euri lappen en dan mag je er mee weg. Het schap van de Dixons was wederom leeg. Grote krijsende actieposter in de vitrine beweert dat tie van 169 voor 139 weg mag. Maar ze hebben hem niet zo te zien. In hun webshop staat tie voor 169 "binnenkort leverbaar".

Bij de Mediamarkt mocht ik hem zelfs vasthouden en met de menuutjes spelen. 139 Euro. Zou een aanbieding zijn werd beweerd. Nu maar even wachten tot die voor 'rond de 120 Euro' kost. Want dat was de prijs die in de aankondiging in april werd genoemd. In Duitsland zou dat ook al de prijs zijn. Een enkele webshop heeft hem ook voor die prijs maar dan mag je nog een dikke 10 Euro verzendkosten lappen.
Ik heb mijn C3 gekocht voor €129.99 wat de gangbare prijs is hier in België. €169 is ridicuul. Best wacht je dan nog even tot het in prijs gedaald is naar de normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

misterdoom schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:52:
[...]
Ik heb mijn C3 gekocht voor €129.99 wat de gangbare prijs is hier in België. €169 is ridicuul. Best wacht je dan nog even tot het in prijs gedaald is naar de normale prijs.
Bij Nokia in NL kost tie ook 139 plus 5 verzendkosten.
In Duitsland (bij Nokia) 129 plus 5 verzendkosten.
Frankrijk (bij Nokia) 125 plus 7.5 verzendkosten.

Ollanders benn zuunig maar worden uitgemolken }:O

[ Voor 5% gewijzigd door RobbieDee op 08-11-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puffie
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Hallo mensen, ik heb de C3 zaterdag gekocht, men eerste nokia sinds.. ja, eigenlijk mijn eerste gsm.
Ik heb deze ter vervanging gekocht van mijn oude SE W710i, prima gsm al werd hij wat ouder en begonnen zen functies wat af te zwakken..
Toen ik de C3 in mijn handen had viel me wel 1 ding op, ook een belangrijke (gemiste) functie in mijn ogen: De C3 heeft geen mapje voor conceptberichten! Het is maar een kleinigheid maar ik mis het wel enorm..
Heeft iemand een idee ofdat Nokia dit kan ( en zou ) oplossen met een update ofzo?
En ik heb gelezen dat sommige mensen Notities gebruiken maar dat vind ik nog veel omslachtiger dan geen conceptmapje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Puffie schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:19:
Hallo mensen, ik heb de C3 zaterdag gekocht, men eerste nokia sinds.. ja, eigenlijk mijn eerste gsm.
Ik heb deze ter vervanging gekocht van mijn oude SE W710i, prima gsm al werd hij wat ouder en begonnen zen functies wat af te zwakken..
Toen ik de C3 in mijn handen had viel me wel 1 ding op, ook een belangrijke (gemiste) functie in mijn ogen: De C3 heeft geen mapje voor conceptberichten! Het is maar een kleinigheid maar ik mis het wel enorm..
Heeft iemand een idee ofdat Nokia dit kan ( en zou ) oplossen met een update ofzo?
En ik heb gelezen dat sommige mensen Notities gebruiken maar dat vind ik nog veel omslachtiger dan geen conceptmapje..
Persoonlijk heb ik een hekel aan de map concepten omdat ik deze nooit gebruik, tenzij ik perongeluk voor de zoveelste keer op de rode telefoonknop duw, en het bericht naar de map concepten wordt verplaatst.

Wat deze C3 wel heeft is, wanneer je op de rode telefoon duwd en je hebt een bericht getypt, dat deze tekst blijft staan in je bericht als je een nieuw bericht wilt versturen of gewoon het getypte bericht wil versturen.

De enige methode om het in een mapje te krijgen is, als je naar opties => kopieren => alles kopieren doet en deze dan plakt in bv een notitie.

Of, je stuurt het bericht naar jouw eigen en verplaatst het dan naar archief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puffie
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
misterdoom schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:56:
[...]

Wat deze C3 wel heeft is, wanneer je op de rode telefoon duwd en je hebt een bericht getypt, dat deze tekst blijft staan in je bericht als je een nieuw bericht wilt versturen of gewoon het getypte bericht wil versturen.
Dat viel mij vroeger ook op, maar op de één of andere manier ben ik dat kwijtgeraakt, waarschijnlijk omdat een SMS opstellen nu onder de snelkoppeling zit van m'n cursorknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Puffie schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:15:
[...]

Dat viel mij vroeger ook op, maar op de één of andere manier ben ik dat kwijtgeraakt, waarschijnlijk omdat een SMS opstellen nu onder de snelkoppeling zit van m'n cursorknop.
Dat zou nog steeds moeten werken aangezien dit ook zo is ingesteld op m'n C3.

Geen ontvanger toevoegen, gewoon iets tikken en op de rode telefoon drukken. Zou moeten werken normaal gezien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:54
Hoe zit het met synchronisatie van deze telefoon? Mijn vriendin heeft misschien wel interesse, maar haar gmail contacten moeten wel goed te syncen zijn. Evt. via outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 12:00
Ik had ook even een vraag, denk niet dat het kan maar doe toch een poging. Ik ben op zoek naar een telefoon (nu in het bezit van een n73) waarmee je direct kunt opnemen via de speaker. Handig voor in de auto. Nu moet ik telkens eerst opnemen dan even wachten om hem vervolgens op de speaker te zetten. Mijn vraag dus, is het toevallig mogelijk met de C3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Het woord 'Toegangspunt' schijnt door Nokia te worden gebruikt om je toegang te geven tot het GPRS netwerk van je provider. Als je (zoals ik) niet van plan bent je provider te betalen voor GPRS omdat er toch overal Wifi is, dan kun je GPRS toegang via de "Toegangspunt gegevens" verwijderen.

In een ander topic werd gemeld dat er een Symbian app is (er zouden er meer zijn) die alle Wifi netwerken waar je op aangemeld bent geweest samen voegt tot zo'n Toegangspunt. Wat je vervolgens als standaard toegangspunt kunt instellen voor je mail/internet toegang.

SmartConnect van Birdstep is de app die genoemd wordt.

Nu blijkt dat een S60 app te zijn. De C3 is niet genoemd als ondersteunde telefoon, alleen de high end S60 modellen. Je kunt bij Birdstep de software ophalen en de Nokia Suite software op mijn computer (voor een andere Nokia) herkent het *.sis bestand als iets dat op een Nokia telefoon geïnstalleerd kan worden.

- Iemand ervaring met deze app op een C3-00?
- Met een andere app die hetzelfde kan?
- Überhaupt met installeren van apps buiten Ovi store om?
- Kun je installeren via Wifi uit de Ovi store of kan dat uitsluitend via GPRS?

• Death1ord
Paultje3181 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:57:
Hoe zit het met synchronisatie van deze telefoon? Mijn vriendin heeft misschien wel interesse, maar haar gmail contacten moeten wel goed te syncen zijn. Evt. via outlook.
Geen idee. Ik kan enkel vertellen dat er specifieke apps op de telefoon staan om met Gmail te connecten en je kan ook de chatapplicatie daarvoor gebruiken, maar geen idee over het syncen.
Blueflame_Core schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:11:
Ik had ook even een vraag, denk niet dat het kan maar doe toch een poging. Ik ben op zoek naar een telefoon (nu in het bezit van een n73) waarmee je direct kunt opnemen via de speaker. Handig voor in de auto. Nu moet ik telkens eerst opnemen dan even wachten om hem vervolgens op de speaker te zetten. Mijn vraag dus, is het toevallig mogelijk met de C3?
Ik heb het nog niet tegengekomen in de settings. Ik ben dit zelfs nog nooit tegen gekomen op eender welke gsm. Misschien dat er een App voor bestaat, misschien niet.

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 12:00
[...]

Ik heb het nog niet tegengekomen in de settings. Ik ben dit zelfs nog nooit tegen gekomen op eender welke gsm. Misschien dat er een App voor bestaat, misschien niet.
Heb inderdaad een app gevonden. Kost alleen wel geld, en weet niet of ik die sites wel kan vertrouwen.. :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304413

hoi iedereen,

heb sinds vandaag de c-3 en ben er erg gelukkig mee!

Nadeel alleen is: er is geen Whatsapp voor de S40 maar daar heb ik hem stiekem wel een beetje voor aangeschaft :(

Kan ik hem nu beter ruilen of komt er (gezien de populariteit) misschien wel een Whatsapp (o.i.d.) voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

RobbieDee schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 22:36:
Wordt wel een saai Topic zo. Jij en ik Doom, die tegen elkaar aan kleppen. We kunnen ook gewoon gaan emailen.

Heeft dan werkelijk niemand hier die telefoon?
Of heeft de echte Tweaker een echte Smartphone van meer dan 400 Euro?
:Y

Gelukkig is mijn verjaardag nog bijna dertig dagen weg, dus ik kan nog even wachten met besluiten.
Voor 100 euro heb je ook wel een echte smartphone hoor (budget android toestel)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 23:24
Vanavond de telefoon voor m'n zusje gekocht, vodafone prepaid voor 100 euro.

Vond hem er wel degelijk uitzien en de eerste indruk is ook positief qua degelijkheid.

Thuisgekomen telefoon opgestart, even rondgekeken, vond het eerlijk gezegd niet tegenvallen. Je kan het startscherm wijzigen met snelkoppelingen naar applicaties, muziek etc.

Was wel even zoeken om mobiel internet uit te schakelen, maar na het aanmaken van een nieuwe configuratie met fake internet settings maakte hij gelukkige geen verbinding meer via GPRS en alleen via Wifi. Wifi werkt goed.

Ovi store werkt ook goed, kan je gewoon via Wlan heen. Geeft soms wel een waarschuwing dat het gprs netwerk niet gevonden kan worden, maar werkt dus wel. Opera mini geinstalleerd, werkt goed. Daarnaast nog Ebuddy, werkt ook prima.

Voordeel is dat je muziek kunt luisteren en ondertussen gewoon door kunt 'werken' met je telefoon. Nadeel is dat er geen volume knopjes op de telefoon te vinden zijn, alleen in de muziekplayer zelf pas.

Zat een 2gb kaartje MicroSD kaart meegeleverd, dus wel pluspunt.

Voor 100 euro valt het mij 100% mee wat je ermee kunt, Wifi is groot pluspunt, toetsenbord is wel ff wennen maar wel fijn denk ik. Ovi store ook leuk, oa sims 3 kan je hier downloaden.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
kickassmen schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:36:
Vanavond de telefoon voor m'n zusje gekocht, vodafone prepaid voor 100 euro.

Vond hem er wel degelijk uitzien en de eerste indruk is ook positief qua degelijkheid.

Thuisgekomen telefoon opgestart, even rondgekeken, vond het eerlijk gezegd niet tegenvallen. Je kan het startscherm wijzigen met snelkoppelingen naar applicaties, muziek etc.

Was wel even zoeken om mobiel internet uit te schakelen, maar na het aanmaken van een nieuwe configuratie met fake internet settings maakte hij gelukkige geen verbinding meer via GPRS en alleen via Wifi. Wifi werkt goed.

Ovi store werkt ook goed, kan je gewoon via Wlan heen. Geeft soms wel een waarschuwing dat het gprs netwerk niet gevonden kan worden, maar werkt dus wel. Opera mini geinstalleerd, werkt goed. Daarnaast nog Ebuddy, werkt ook prima.

Voordeel is dat je muziek kunt luisteren en ondertussen gewoon door kunt 'werken' met je telefoon. Nadeel is dat er geen volume knopjes op de telefoon te vinden zijn, alleen in de muziekplayer zelf pas.

Zat een 2gb kaartje MicroSD kaart meegeleverd, dus wel pluspunt.

Voor 100 euro valt het mij 100% mee wat je ermee kunt, Wifi is groot pluspunt, toetsenbord is wel ff wennen maar wel fijn denk ik. Ovi store ook leuk, oa sims 3 kan je hier downloaden.
Van de volumeknoppen vond ik ook zeer vervelend. Je kan deze wel onder je "navigatietoets" steken als snelkoppeling. Dan kan je heel gemakkelijk het volume veranderen zonder de player te openen.

@Marzman: Het is zo dat ik dit toestel heb gekocht omdat ik veel sms en het toetsenbord dus handig vind. Ik weet ook dat er goedkope budget smartphones bestaan, maar ik zie de meerwaarde er niet van in ;)

Zegt de persoon die een HTC Diamond heeft gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Marzman schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:43:
[...]

Voor 100 euro heb je ook wel een echte smartphone hoor (budget android toestel)
mmmh, welke bedoel je?
-Acer be Touch €143
- LG Optimus €169
- Samsung Galaxy €172

Allemaal niet mijn merk en alleen de onderste twee hebben Wifi.

Is het niet zo dat bij Android Google ALTIJD en OVERAL meeluistert })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

kickassmen schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:36:
...
Nadeel is dat er geen volume knopjes op de telefoon te vinden zijn, alleen in de muziekplayer zelf pas.
...
Moet je qua volume ook moeilijk doen als je een gesprek op de speaker zet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Anoniem: 304413 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 19:30:
hoi iedereen,

heb sinds vandaag de c-3 en ben er erg gelukkig mee!

Nadeel alleen is: er is geen Whatsapp voor de S40 maar daar heb ik hem stiekem wel een beetje voor aangeschaft :(

Kan ik hem nu beter ruilen of komt er (gezien de populariteit) misschien wel een Whatsapp (o.i.d.) voor dit toestel?
Whatsapp is om goedkoop te kunnen SMSsen geloof ik. Voor de Nokia S60 modellen (wel een hele rits) is het er in Beta. Of ze ook voor de simpele S40 OS gaan is zeer de vraag. Zou wel een lastig kunnen zijn omdat die app kennelijk is gebouwd voor 'de steverige OSsen'.

Aan de andere kant hebben ze een leuk businessmodel. Na aan jaar gratis betaal je 2 Dollar per jaar. Omdat er erg veel S40 toestellen rondlopen (ik geloof alle Nokia's die geen S60 hebben) verdient die inspanning zich vast terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Sorbo

Uw hulp in huis!

RobbieDee schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 00:05:
[...]

Whatsapp is om goedkoop te kunnen SMSsen geloof ik. Voor de Nokia S60 modellen (wel een hele rits) is het er in Beta. Of ze ook voor de simpele S40 OS gaan is zeer de vraag. Zou wel een lastig kunnen zijn omdat die app kennelijk is gebouwd voor 'de steverige OSsen'.

Aan de andere kant hebben ze een leuk businessmodel. Na aan jaar gratis betaal je 2 Dollar per jaar. Omdat er erg veel S40 toestellen rondlopen (ik geloof alle Nokia's die geen S60 hebben) verdient die inspanning zich vast terug.
Dat zou nog wel eens heel erg tegen kunnen vallen: S40 is het OS dat gebruikt wordt op alle non-s60 toestellen van Nokia. Dat segment begint dus al bij telefoons als de 1600-serie, die voor een euro of 20 met prepaidkaart te koop zijn. Whatsapp heeft een internetverbinding nodig, en die komt niet erg veel voor bij dat soort toestellen. Nokia is pas een tijdje bezig met het maken van wat geavanceerdere toestellen op S40, dus er is nog weinig marktaandeel voor dat soort internet-vriendelijke S40 telefoons (niet dat die andere toestellen die ondersteuning niet hebben, maar door gebrek aan verbindingsmogelijkeden/resolutie/browser en dergelijke).

Hierdoor blijft er van de s40 markt maar een miniem puntje over, terwijl de ontwikkelingskosten toch relatief hoog zijn (s40 is geen symbian, en zal qua programmatuur hoofdzakelijk op java aangewezen zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Sorbo schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 00:16:
[...]
Nokia is pas een tijdje bezig met het maken van wat geavanceerdere toestellen op S40, dus er is nog weinig marktaandeel voor dat soort internet-vriendelijke S40 telefoons (niet dat die andere toestellen die ondersteuning niet hebben, maar door gebrek aan verbindingsmogelijkeden/resolutie/browser en dergelijke).

Hierdoor blijft er van de s40 markt maar een miniem puntje over, terwijl de ontwikkelingskosten toch relatief hoog zijn (s40 is geen symbian, en zal qua programmatuur hoofdzakelijk op java aangewezen zijn?)
Duidelijk verhaal, dank, verhelderend. Ik was toch niet van plan te gaan SMSsen maar het kleine aantal APPs dat geschikt is voor de C3 (vergeleken met de hoeveelheden voor de S60 toestellen) viel me al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Zijn er inmiddels ervaringen met dit toestel als vastlopers, toetsen die het niet doen of uitvallers? Ik vraag dat n.a.v. best veel slecht post over de C5 die uit dezelfde aankondiging (april 2010) komt. Tuurlijk is dat een ander toestel maar Misterdoom had in het begin al snel iets. Daarna hier niks meer over gehoord (wat natuurlijk goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik heb het een paar dagen geleden nog eens gehad dat het toestel vast liep. Dit was als ik perongeluk 2 of 3x op "Next" had geduwd in de player ipv het volume veranderen. Toen is het toestel ook vastgelopen. Eens aan en uitzetten verhelpt het probleem.

De C5 kan je absoluut niet vergelijken aangezien daar ook een ander OS op staat dan op deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

net telefonisch besteld voor 127 Euri. maandag afhalen op een adres waar ik dagelijks langs kom. ben nu al benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
[...]

Dat zou nog wel eens heel erg tegen kunnen vallen: S40 is het OS dat gebruikt wordt op alle non-s60 toestellen van Nokia. Dat segment begint dus al bij telefoons als de 1600-serie, die voor een euro of 20 met prepaidkaart te koop zijn. Whatsapp heeft een internetverbinding nodig, en die komt niet erg veel voor bij dat soort toestellen. Nokia is pas een tijdje bezig met het maken van wat geavanceerdere toestellen op S40, dus er is nog weinig marktaandeel voor dat soort internet-vriendelijke S40 telefoons (niet dat die andere toestellen die ondersteuning niet hebben, maar door gebrek aan verbindingsmogelijkeden/resolutie/browser en dergelijke).

Nou ... Nokia heeft inderdaad een grote verscheidenheid aan S40 toestellen, maar "pas een tijdje" is natuurlijk wel heel relatief. De Nokia 6233/6234 waren al behoorlijk op internet gebaseerde S40 toestellen met 3G ondersteuning en bij Orange zelfs met mobiele TV. De Nokia 6700 en 6303i zijn hier ruwweg de opvolgers van en zijn toestellen die vrij veel verkocht worden. Best markt voor Whatsapp dus :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

PinokkioTV schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 10:01:
[...]
Best markt voor Whatsapp dus :)
Kan ik ook eindelijk leren SMSen :*)

Want wat me eerder tegenhield was het toestenbord en de prijs per SMS. Begrijp ik goed dat Whatsapp alleen internet nodig heeft, dus ongeacht of het via UMTS, GPRS of Wifi loopt? Is de enige voorwaarde dat de ontvanger ook Whatsapp heeft of is er ergens een keetweee naar het openbare SMS netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:01

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

[...]

Dat zou nog wel eens heel erg tegen kunnen vallen: S40 is het OS dat gebruikt wordt op alle non-s60 toestellen van Nokia. Dat segment begint dus al bij telefoons als de 1600-serie, die voor een euro of 20 met prepaidkaart te koop zijn.
Niet helemaal waar, de 2220s en lagere typenummers draaien op S30, wat nog iets beperkter is dan S40.

De C3-00 is op zich wel een aardig toestel, maar niets voor mij. Ik heb er redelijk wat mee moeten werken (beroepsmatig), maar ik vind het geen fijn toestel. Ik krijg een beetje hoofdpijn van het scherm en als fervente BlackBerry user vind ik het toetsenbord ook niet zo fijn. Daarentegen zijn er een hoop mensen die het wel een fijn toestel vinden. Misschien ben ik gewoon veel te verwend met al dat high-end geweld wat ik in m'n handen krijg :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

FooLsKi schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:35:
[...]
De C3-00 is op zich wel een aardig toestel, maar niets voor mij. Ik heb er redelijk wat mee moeten werken (beroepsmatig), maar ik vind het geen fijn toestel.
Goh. Toestel is pas een paar weken oud. :o
FooLsKi schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:35:
[...]
Daarentegen zijn er een hoop mensen die het wel een fijn toestel vinden. Misschien ben ik gewoon veel te verwend met al dat high-end geweld wat ik in m'n handen krijg :)
De C3-00 mikt duidelijk op de twitter/facebook generatie: de schooljeugd die zich al jaren suf SMSt en er dikke duimen aan over houdt. Voor mij is het gewoon leuk om af en toe ergens email te kunnen lezen en te kunnen surfen. Ben eigenlijk blij dat mijn baas me niet verplicht dag en nacht on-line te zijn. Want dat is de gekte van Blackberries. <tuurlijk zijn die beter, daar betaal je voor> Managers die overal en altijd op de hoogte moeten zijn. Zo kreeg ik eens een klacht van een manager. Of ik hem niet 's nachts wilde mailen want hij werd er wakker van...

[ Voor 16% gewijzigd door RobbieDee op 20-11-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Pracht toestel. Wifi thuis gaat prima. Op de zaak nog wat proberen.

Wat ik erg moeilijk vind is die Ovi store. Daar bestel je wat vanaf je PC nadat je een account hebt aangemaakt. Krijg je een SMS met een linkt. Die gaat wat downloaden dat je kunt opslaan. Maar als er dan heen gaat wordt het weer gedownload. Snap er niks van.

Trouwens als je de OVI store op de telefoon benadert vanuit het hoofdmenu (symbool met blauwe boodschappentas) zeurt tie ook dat het niet lukt. Community's idem. Ik heb mijn Nokia account idd geactiveerd en die gegevens staan in mijn telefoon. Of moet ik ook eerst een email-account bij Ovi activeren? Of wil Ovi echt alleen als je surft via het netwerk van je operator?

[ Voor 23% gewijzigd door RobbieDee op 23-11-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Inmiddels enkele dagen met plezier met de telefoon bezig geweest, ik kan er zelfs mee bellen :>
In eerste instantie via het Wifi thuis en op nog een paar plekken waar ik kom waar de Wifi met passwords beveiligd is. [ik heb geen databundel dus wil per-see geen gebruik van GPRS maken als ik surf]. Op mijn werk verliep het iets anders, daarover in een aparte post meer.

Het is inmiddels ook gelukt om Community's binnen te komen, niet dat ik daar iets te zoeken heb (ik heb geen facebook en twitter accounts) maar dat je tegen foutmeldingen aanloopt vond ik maar vreemd. Zelfde voor de Ovi Winkel. Op het Nokia Forum vond ik de oplossing. Je moet "niet het eerste Actief Toegangspunt instellen maar het 2e of hoger". Zou het komen omdat ik het eerste Toegangspunt een andere naam heb gegeven? In ieder geval kon ik na die aanpassing zonder foutmeldingen de Community's en de Ovi Winkel in.

Toch is het me en raadsel hoe je iets uit de Ovi Winkel installeert. Of je nu via het Ovi icoon uit het menu of via een SMS met een link naar naar Ovi op downloaden klikt (na inloggen op bij Ovi), er download wel iets maar wat je er daarna mee moet doen is en blijft een raadsel. Er is wel iets te bewaren bij Websdiensten maar dat is alleen de link naar de Ovistore. Niet de App zelf. Iemand tips?

De enige App die ik wel geïnstalleerd kreeg (onder de categorie spelletjes) is de 5.1 versie van de Opera Browser. Maar dat deed ik via de Opera site zelf (waar je je ook al moest aanmelden). Gebruikers interface is heel anders maar de oude Opera (4.x?) is nog steeds de browser die je aanroept via 'internet, browser'. Is er een manier om die link naar Opera 5.1 onder spelletjes te laten wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
RobbieDee schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:09:
Inmiddels enkele dagen met plezier met de telefoon bezig geweest, ik kan er zelfs mee bellen :>
In eerste instantie via het Wifi thuis en op nog een paar plekken waar ik kom waar de Wifi met passwords beveiligd is. [ik heb geen databundel dus wil per-see geen gebruik van GPRS maken als ik surf]. Op mijn werk verliep het iets anders, daarover in een aparte post meer.

Het is inmiddels ook gelukt om Community's binnen te komen, niet dat ik daar iets te zoeken heb (ik heb geen facebook en twitter accounts) maar dat je tegen foutmeldingen aanloopt vond ik maar vreemd. Zelfde voor de Ovi Winkel. Op het Nokia Forum vond ik de oplossing. Je moet "niet het eerste Actief Toegangspunt instellen maar het 2e of hoger". Zou het komen omdat ik het eerste Toegangspunt een andere naam heb gegeven? In ieder geval kon ik na die aanpassing zonder foutmeldingen de Community's en de Ovi Winkel in.

Toch is het me en raadsel hoe je iets uit de Ovi Winkel installeert. Of je nu via het Ovi icoon uit het menu of via een SMS met een link naar naar Ovi op downloaden klikt (na inloggen op bij Ovi), er download wel iets maar wat je er daarna mee moet doen is en blijft een raadsel. Er is wel iets te bewaren bij Websdiensten maar dat is alleen de link naar de Ovistore. Niet de App zelf. Iemand tips?

De enige App die ik wel geïnstalleerd kreeg (onder de categorie spelletjes) is de 5.1 versie van de Opera Browser. Maar dat deed ik via de Opera site zelf (waar je je ook al moest aanmelden). Gebruikers interface is heel anders maar de oude Opera (4.x?) is nog steeds de browser die je aanroept via 'internet, browser'. Is er een manier om die link naar Opera 5.1 onder spelletjes te laten wijzen?
De gedownloade apps vind je terug bij menu => toepassingen => extra => Verzamelingen/spelletjes . Soms worden deze ook op je Geheugenkaart gezet als er een aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Om bepaalde op het toestel meegeleverde apps (email, Ovi) te kunnen gebruiken dien je GPRS te accepteren. Ik kwam daar achter toen ik op mijn werk ongevraagd *web settings in het toestel terug vond nadat ik op het onbeveiligde access-point op mijn werk wilde inloggen mbv een "Guest Access" account. Het is de bedoeling dat je voor gasten of bezoekers (die met hun laptop willen werken terwijl ze bij ons binnen zijn) zo'n guest account aanvraagt. Je klant/bezoeker kiest dan uit de lijst van beschikbare AccessPoints de SSID (onbeveiligde) GuestAccess. Die verbinding wordt op een laptop gewoon geaccepteerd en daarna surft de bezoeker naar wat dan ook, www.nike.com bijvoorbeeld. In plaats daarvan komt hij de eerste keer aan op een welkomstpagina van ons bedrijf (met duidelijke sporen van Arubanetworks). Daar aangekomen logt de bezoeker in met de aangevraagde/verstrekte user/pw en vertrekt naar Nike.

Op mijn C3 verliep dat anders. Nog voordat mijn verbinding met het AccessPoint werd geaccepteerd zag ik al een paar keer de URL www.nokia.com in beeld. Die site had ik nooit bezocht en ik had nog helemaal niets in de browser ingetypt. Vervolgens verscheen de Aruba inlog en na wat gepriegel met het toetsenbord werd ik toegelaten en vertrok ik ongevraagd naar Nokia. Zo te zien via een ingebakken browser die ik niet eerder had gezien. Het was in ieder geval niet de Opera 4 (.2 ??) die standaard wordt meegeleverd en die is aan te roepen via Menu, Internet, Browser.

Vervolgens bleek ik een verbinding te hebben met het GuestAccess point die ik ook nog kon bewaren. Het Wifi Symbool bleef keurig in het scherm. Vervolgens kon ik ook Opera starten en zelfs gebruiken zoals thuis. Niks aan de hand zou je denken. Totdat ik die *web setting ontdekte (ik meen bij iets met voorkeurs toegangspunt). Die had ik er niet opgezet en kwam dus of van Aruba of van Nokia.

Later ontdekte ik dat ik Mail nu wel kon activeren en ook de Ovi Shop kon bereiken zonder dat ik vage foutmeldingen kreeg 'netwerk/fout, niet beschikbaar' terwijl ik prima kon surfen via Wifi. Het lukte zelfs om iets uit de Ovi shop te downloaden dat ik later tussen de spelletjes terug vond. Ik was inmiddels thuis. Niks aan de hand. In mijn hotmail (op mijn telefoon via de standaard mail App) kwam een mailtje binnen terwijl mijn telefoon 'aan het slapen' was. Bling Blong klonk het vrolijk. Ik vond geen verse SMS dus gauw naar de email. Ja hoor, een keurig notificatie dat er nieuwe hotmail was. Hoezo geen multitasking? Slapend mail ontvangen _/-\o_ Ik kon zelfs naar de communities zonder foutmeldingen. Ik heb geen twitter en facebook maar ik wil geen foutmeldingen als ik ergens op klik. Nog steeds niks aan de hand.

Totdat ik met de auto wegreed en bij het eerste stoplicht eens goed op het schermpje keek. Stond daar zo'n f%^$ing G op de plaatst waar thuis het Wifi symbool had gestaan. Ik kon nog steeds surfen terwijl ik nergens toestemming voor had gegeven. Was me al lang opgevallen dat er nooit om "toegang internet toestaan" werd gevraagd terwijl ik dat wel overal had ingesteld. Thuis gekomen maar snel die *web setting weggehaald. Thuis kan ik via Wifi prima uit de voeten. Alleen Email doet het niet meer en ook de Ovi shop niet. Prima zo.

De nieuwe Opera 5.1 browser (meerdere TABs) doet het goed. Staat in de spelletjes folder :? en roep ik aan via een "snelknop". Gelukkig heb ik de Engelse versie.
Is de enige app die netjes vraagt of tie het internet op mag. Aanrader. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386113

Ik heb sinds vandaag een knalgroene Nokia C3 en heb een paar probleempjes. Bij het instellen van de emails zegt hij steeds dat de service tijdelijk niet beschikbaar is en dat ik het later moet proberen, maar het lukt al de hele dag niet.
Verder heb ik Facebook er op en die berichten komen in de verkeerde volgorde op mijn scherm, refresh helpt ook niet.

Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386336

heb sinds vandaag nokia c3-00 en ben nu al 6 euro kwijt omdat de telefoon uit zichzelf verbinding maakt met GPRS? Zat gewoon op WIFI maar zodra je die afsluit gaat hy dus vanzelf over op GPRS en joost mag weten hoe je dat uit krijgt ??

Dus ik heb wat lopen doen met die instelling en ik dacht dat ik het had opgelost, niet dus net stond het er weer. Heb nu alles gereset en maar geen verbinding meer gemaakt (al maakt het niet veel meer uit want me beltegoed is nu bijna op :s) Dus weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat die niet automatisch op et GPRS gaat?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Anoniem: 386336 schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:32:
heb sinds vandaag nokia c3-00 en ben nu al 6 euro kwijt omdat de telefoon uit zichzelf verbinding maakt met GPRS? Zat gewoon op WIFI maar zodra je die afsluit gaat hy dus vanzelf over op GPRS en joost mag weten hoe je dat uit krijgt ??

Dus ik heb wat lopen doen met die instelling en ik dacht dat ik het had opgelost, niet dus net stond het er weer. Heb nu alles gereset en maar geen verbinding meer gemaakt (al maakt het niet veel meer uit want me beltegoed is nu bijna op :s) Dus weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat die niet automatisch op et GPRS gaat?

Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Als je nooit GPRS wil gebruiken kan je gewoon de settings verwijderen. Als je dit niet wilt, dan kan je als standaard een andere configuratie nemen die foutieve gegevens bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja misschien dat ik het ooit wel wil gebruiken maar nu niet. Kan je me uitleggen hoe je zo'n ander configuratie kunt instellen? heb daar wel al iets gedaan maar hij maakte daarna wel weer verbinding..

Bedankt alvast voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Menu => Instellingen => Connectiviteit => Packet-gegevens => Packet-gegevens instellen => Actief Toegangspunt

En daar kies je dan een andere met geen of verkeerde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb het gedaan, hoop dat het nu uit blijft 8)7
bedankt voor je hulp! _/-\o_

Hmm, nu doet alleen msn en de ovi store het niet meer?!

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 386336 op 07-12-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Anoniem: 386336 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:35:
Nou ik heb het gedaan, hoop dat het nu uit blijft 8)7
bedankt voor je hulp! _/-\o_

Hmm, nu doet alleen msn en de ovi store het niet meer?!
Klopt. Goeie deal van Nokia heh? De providers zijn daar blij mee hoor d:)b

MSN weet ik trouwens niet zeker maar Ovi store en de standaard email (daar heb jij misschien je MSN in zitten) doen het niet. Ook een hoop "gratis" spelletjes zoeken trouwens netwerk contact (via GPRS). Heb je dat niet, einde oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Anoniem: 386336 schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:32:
Laat me raden: Prepay? Dan kun je geloof ik niet eens een databundel nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Je moet wel een wifi connectie aanleggen. Dan zullen ook spelletjes het doen.

En de ovi store moet je openen via de toepassing in de menu, niet via een koppeling. Of doe je dit zo al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ben er erg blij mee,, inderdaad prepaid, heb de telefoon sinds eergister en ben al me beltegoed al kwijt,, maar goed nu kan die in ieder geval niet meer op GPRS.. Ja had toen ook wifi connectie maar toch geeft hij dan een fout aan en zegt hij iets over pakketgegevens ofso.Opende de ovi store trouwens inderdaad via het menu.

Nou had ik de internet instellingen van een andere provider met andere simkaart ingevuld en leek het weg te zijn. Maar dat is het dus niet want net deed hy het weer en kreeg ik 6 smsjes dat me tegoed niet voldoende was.. Zou niet meer weten wat ik nog meer kan doen.. Baal er wel een beetje van..

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 386336 op 08-12-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Als je *#0000# intypt kom je achter de SW versie op je toestel. Mijn versie is V 04.60.

Op het Nokia-forum wordt gewaarschuwd voor een door Nokia vrijgegeven versie V 7.20 die allerlei verbeteringen zou bevatten. Niet dus. Althans niet volgens deze mensen. Gevalletje voor de Meuk Tracker denk ik. Iemand hier al overwogen het er op te wagen?

Als ik de update instructies volg (batterij weg en toestel code 059C071 intypen) dan zou ik ook aan de V 7.20 moeten. De bugs worden niet verholpen en zouden zelfs opzettelijk door Nokia zijn ingebouwd om de operators te spekken.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieDee op 14-12-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik zit nog met V 04.45 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 15:50
Zit hier eigenlijk al een micro-USB poort op om op te laden? Ik heb gezien dat de E5 dat wel heeft, maar voor deze C3 kan ik nergens vinden dat je ook kan opladen via micro-USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Er is zelfs geen micro-usb aansluiting voorzien. Het is een nokia-eigen aansluiting om hem aan de PC te verbinden (kabel is niet aanwezig in de doos) en om op te laden is het nog steeds de "normale" nokia oplader, het dun pinnetje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

misterdoom schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:44:
Er is zelfs geen micro-usb aansluiting voorzien. Het is een nokia-eigen aansluiting om hem aan de PC te verbinden (kabel is niet aanwezig in de doos) en om op te laden is het nog steeds de "normale" nokia oplader, het dun pinnetje dus.
Wat het ook voor een USB-aansluiting is, hij is erg klein. Ik heb de kabel die ik bij een WD Passport externe harddisk kreeg gebruikt. Werkt prima voor dataoverdracht maar ik heb niet gezien dat hij er mee oplaadt nee. De USB-laders die ik hier in huis heb (zou de universele lader-standaard worden toch?) passen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Er zijn ook gebruikers die het V 7.20 wel goed vinden hoor. Maar op de Fora hoor je natuurlijk alleen de klagers.

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 15:50
misterdoom schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:44:
Ik had op de datasheet van Nokia zelf gelezen dat er een micro-USB aansluiting opzat.
Dit zou de nieuwe standaard moeten zijn. Ik ben nog niet al te veel toestellen van minder dan €150 tegengekomen die dat al gebruiken.
Bedankt voor de reply, ik wacht met het kopen van een nieuwe GSM tot die universele lader eindelijk gebruikt kan worden. Nu moet ik telkens een nieuwe lader kopen voor in de auto :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Cafe Del Mar schreef op donderdag 16 december 2010 @ 07:39:
[...]

Ik had op de datasheet van Nokia zelf gelezen dat er een micro-USB aansluiting opzat.
Dit zou de nieuwe standaard moeten zijn. Ik ben nog niet al te veel toestellen van minder dan €150 tegengekomen die dat al gebruiken.
Bedankt voor de reply, ik wacht met het kopen van een nieuwe GSM tot die universele lader eindelijk gebruikt kan worden. Nu moet ik telkens een nieuwe lader kopen voor in de auto :(.
Wat een onzin, voor Nokia kan je al jaren dezelfde autolader gebruiken en als je een beetje zoekt, ben je daar niet meer dan 5 à 10 Euro voor kwijt.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-05 22:39
Ik stond op het punt om deze telefoon te bestellen voor mijn vriendin. Ze vind de wit/gouden mooi.
Nu zag ik op de website van Nokia dat ze een 'cadeaupack' hebben met een 4GB geheugenkaartje en een silicon hoesje.
Nou zal ze dat hoesje denk ik niet gebruiken, maar het geheugenkaartje is prima en voor 139 euro incl. verzending lijkt het me een prima deal.

Bij de kleuren staat nu ook 'acacia'. Heeft iemand die in het echt gezien? Ik vind de kleur wel leuk en op de achterkant staat een print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-05 22:39
Anoniem: 373964 schreef op maandag 06 september 2010 @ 07:41:
Hi Guys,

Bedankt voor deze tip! Ik heb zojuist de wit/gouden besteld. Op het nippertje herinnerde ik me jouw post en de code werkt prima!

Ben erg benieuwd wat mijn vriendin van de telefoon vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Toestel is nu definitief door de 120 Euro grens heen. Mediamarkt en Saturn hadden hem beiden voor die prijs liggen. Zou dan helemaal niemand (uit de Tweaker gemeenschap) dit toestel willen? Zijn de Nokia kopers inderdaad allemaal zwaar 40-plus, zoals ik ergens las en komen die hier dus niet.

Beste wensen allemaal en veel plezier met het toestel.
Eigenlijk is er best weinig over te zeuren toch?

Voor de "altijd en overal bellen, internetten en SMSsers" is er nu Hollandse Nieuwe. Goed plan maar er moet natuurlijk wel dekking zijn op het Vodafone netwerk bij jou in de buurt ;)

Proost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
RobbieDee schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:43:
Toestel is nu definitief door de 120 Euro grens heen. Mediamarkt en Saturn hadden hem beiden voor die prijs liggen. Zou dan helemaal niemand (uit de Tweaker gemeenschap) dit toestel willen? Zijn de Nokia kopers inderdaad allemaal zwaar 40-plus, zoals ik ergens las en komen die hier dus niet.

Beste wensen allemaal en veel plezier met het toestel.
Eigenlijk is er best weinig over te zeuren toch?

Voor de "altijd en overal bellen, internetten en SMSsers" is er nu Hollandse Nieuwe. Goed plan maar er natuurlijk wel dekking zijn op het Vodafone netwerk bij jou in de buurt ;)

Proost!
Ik behoor niet tot die groep van 40+ :+

De enige reden waarom ik dit toestel heb gekozen omdat ik geen nood heb aan een telefoon met meer functionaliteit die ik toch niet gebruik én ik had geen zin om een grotere hap uit m'n zakgeld te halen voor iets wat ik toch niet gebruik.

Nu de prijs onder de €120 is gezakt, denk ik dat de telefoon een stuk sneller zal verkopen, zeker voor mensen die bv een blackberry kopen enkel voor het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Fluittoon
Is het iemand ook opgevallen dat je tijdens een gesprek een vreemde fluittoon hoort? Eigenlijk voorafgaand aan het gesprek, dus als je iemand belt en die nog niet heeft opgenomen: zeg maar tussen de ringtoons door....

Ik ben wèl 40 plus en zelfs met mijn gehoor valt het op. Dus moeten anderen het ook hebben gehoord.

Of heb alleen ik dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
RobbieDee schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:47:
Fluittoon
Is het iemand ook opgevallen dat je tijdens een gesprek een vreemde fluittoon hoort? Eigenlijk voorafgaand aan het gesprek, dus als je iemand belt en die nog niet heeft opgenomen: zeg maar tussen de ringtoons door....

Ik ben wèl 40 plus en zelfs met mijn gehoor valt het op. Dus moeten anderen het ook hebben gehoord.

Of heb alleen ik dat probleem?
sorry, maar ik kan het echt niet laten in deze melige stemming:

40+ hè? Dan denk ik dat je de batterijen van je hoortoestel moet nakijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Thedr schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:05:
[...]
de batterijen van je hoortoestel moet nakijken.
ROTFL daar zitten net nieuwe in. Is die fluittoon anderen ook opgevallen of komt het ook bij andere toestel typen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
RobbieDee schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:05:
[...]

ROTFL daar zitten net nieuwe in. Is die fluittoon anderen ook opgevallen of komt het ook bij andere toestel typen voor?
Ik bel niet zo vaak maar dat is me nog nooit opgevallen dus ofwel is het afwezig of wel is het onopvallend.

Ga anders eens terug naar de winkel van waar de GSM komt en kijkt of het onder garantie valt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392321

Ik heb sinds een tijdje ook een Nokia C3-00.
Deze bevalt mij prima, ik heb alleen één probleem.

Soms springt mijn telefoon zomaar op de betaalde internetverbinding van T-mobile, terwijl ik een aantal minuten daarvoor nog gewoon op de wifi zat. Deze betaalde verbinding heb ik nu niet nodig en zal ik ook nooit gebruiken, dus zou iemand mij precies kunnen vertellen hoe ik deze internet helemaal kan VERWIJRDEREN, zodat hij hier nooit meer perongeluk op springt??

Als het kan graag een precieze beschrijving, ik ben namelijk niet zo heel goed met telefoons (A)!!
Pagina: 1 2 Laatste