Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304651

Topicstarter
Spotnet Topic

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/7329/spotscreen.png

Nieuws:
http://www.twitter.com/spotned

Fora:
http://www.spot-net.nl/
http://www.spotnet.nu/

Tutorials:
http://www.binaries4all.nl/spotnet/
http://www.snelrennen.nl/spotnet/

[ Voor 244% gewijzigd door Anoniem: 304651 op 25-03-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
Windows-only?

Begrijp ik dat dit een soort torrent-systeem is waarbij je ook upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:37
nee, het is gewoon downloaden van de nieuwsgroepen
Ik vind het trouwens een erg fijn programma, en als je windows opnieuw installeert, en dus ook spotnet, hoef je niet, net zoals bij ftd, moeilijk gaan zitten doen met de database

[ Voor 64% gewijzigd door Kefding op 28-07-2010 18:08 ]

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben deze aan het downloaden en zal zo even een mening geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30

Sick Nick

Drop the top!

Je moet de gegevens van je usenet provider invoeren,het is ook meteen een download client dus? Ik wacht de rest van de reacties nog even af, nu lijkt het meer een phishingtooltje om je usenet account gegevens binnen te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-04 21:25

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Ik vind het na 5 minuten gebruik al geniaal. So simpel en effectief! Geweldig :D

Het werkt ook perfect Telenet (België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

kan je ook gelijk een nzb maken vanuit dit programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Super programma.

Je moet wel in je alt.binz ed. 1 lijntje vrij houden voor dit programma.
En hij linkt gelijk naar de indexsite om een .nzb te maken.

Het prograama gebruikt 1 lijntje voor alle spots.

Het is geen downloadclient.

Wel weer 1 nadeeltje, je kan niet 'online' zoeken en erg ouder spots vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door Ernemmer op 28-07-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-04 16:54
idee is leuk, alleen wrm ik mijn usenet gegevens moet opgeven vindt ik raar. aangezien ik alleen spots wil bekijken daar hoeft het programma mijn usenet gegevens niet voor te weten ;)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
stftweaker schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:24:
idee is leuk, alleen wrm ik mijn usenet gegevens moet opgeven vindt ik raar. aangezien ik alleen spots wil bekijken daar hoeft het programma mijn usenet gegevens niet voor te weten ;)
Het programma haalt de spots van usenet, dit gaat niet zonder jouw inloggegevens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
de nieuwste spot is ook van 16.54 en dat is eigenlijk alweer oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-J
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 18:19

J-M-J

Broemmmm....

Werkt leuk.

Enige jammere vind ik dat je geen tekst kan kopiëren vanuit de client als je een spot hebt geopend (tenminste bij mij).

Smart is when you believe only half of what you hear. Brilliant is when you know which half to believe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ernemmer schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:28:
de nieuwste spot is ook van 16.54 en dat is eigenlijk alweer oud
Dat ligt aan je provider, want hier is de nieuwste van 17:57. Als je een goede usenet provider heb, hoor je ruim 200.000 spots in de database te hebben. Welke provider heb je en, en hoeveel spots zijn er? (staat onderin de statusbalk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:03

Nakebod

Nope.

Interessant idee.
Alleen hoe haalt dit programma zijn updates op? Behalve via usenet zelf dan :P
Er wordt "iets" op usenet gepost, en dit programma zal wel in een bepaalde groep checken of dat bestand er is. Nu worden populaire posts vaak geflood met spam/virus posts, lijkt me niet zo een fijn idee als dit programma die zomaar binnen gaat halen.
Iemand uitleg daarover?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Maar 1 lijntje maakt toch weer behoorlijk uit in snelheid. Bij Eweka is dat bijvoorbeeld 6Mbps. Ik neem aan dat die lijn bezet blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik gebruik hitnews en heb 15.000 spots.
De oudste is van 3-7-2010

Nu ook 17.57 de nieuwste

[ Voor 51% gewijzigd door Ernemmer op 28-07-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ernemmer schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:40:
Ik gebruik hitnews en heb 15.000 spots.
15.000 is erg weinig. Dan kun je beter de gratis server: news2.neva.ru (of een andere) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Dat werkt al een stuk beter ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Realone schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:36:
Maar 1 lijntje maakt toch weer behoorlijk uit in snelheid. Bij Eweka is dat bijvoorbeeld 6Mbps. Ik neem aan dat die lijn bezet blijft?
Nee die blijft niet bezet. Alleen tijdens het updaten van de spots. Dat duurt meestal maar heel kort (behalve de eerste keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Of je neemt dus de gratis server. news2.neva.ru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nakebod schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:32:
Nu worden populaire posts vaak geflood met spam/virus posts, lijkt me niet zo een fijn idee als dit programma die zomaar binnen gaat halen.
Het zijn allemaal losse XML berichtjes, elk voorzien van een handtekening. Spam/flood berichten worden dus doodleuk genegeerd, aangezien ze die handtekening missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-04 09:58
Anoniem: 304651 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:50:
[...]

Het zijn allemaal losse XML berichtjes, elk voorzien van een handtekening. Spam/flood berichten worden dus doodleuk genegeerd, aangezien ze die handtekening missen.
Geniaal, ik ga het is proberen.
Dit heeft zeker ook te maken met de nieuwsgroep free.pt of dat niet ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jim423 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:41:
[...]
Dit heeft zeker ook te maken met de nieuwsgroep free.pt of dat niet ?
Inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op Win7-64 doet hij het één keer goed (220k hits met Giganews; database file is dan bijna 30 Megebyte).
En bij de tweede keer starten, tijdens het bijwerken van de database: crash.

Reproduceerbaar op twee machines, waaronder één clean install :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AlterEgo schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:59:
Op Win7-64 doet hij het één keer goed (220k hits met Giganews; database file is dan bijna 30 Megebyte).
En bij de tweede keer starten, tijdens het bijwerken van de database: crash.
Daarom staat Giganews ook niet in de lijst met ondersteunde providers ;) Heb dit probleem van meerdere giganews gebruikers gehoord, maar heb geen giganews account om mee te testen.

Probeer de (gratis) server van je provider eens, crashed het programma dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Anoniem: 304651 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:19:
[...]
Daarom staat Giganews ook niet in de lijst met ondersteunde providers ;) Heb dit probleem van meerdere giganews gebruikers gehoord, maar heb geen giganews account om mee te testen.

Probeer de (gratis) server van je provider eens, crashed het programma dan ook?
Interessant: news2.neva.ru geprobeerd als newsserver (ook zo'n 200k posts en ca. 28 MB database): geen centje pijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AlterEgo schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:31:
[...]Interessant: news2.neva.ru geprobeerd als newsserver (ook zo'n 200k posts en ca. 28 MB database): geen centje pijn :?
Ja, ik snap er zelf ook niets van! Hij crashed bij niemand, alleen bij Giganews gebruikers.. Misschien iets met die Giganews Accelerator te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessewillem
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Leuk programma, lekker snel en overzichtelijk.

Alleen news2.neva.ru heeft bij mij altijd een time-out of kan geen verbinding krijgen in SABNZBD+, is dit bij meerdere mensen een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je moet hem niet in SABNZBD+ gebruiken maar in Spotnet zelf? Weet niet eens of die server wel binaries heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

Ok... dit moet ik snel eens proberen. Het idee is super iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:30

Strikie

Athletics

Let's give it a try! Zeker de moeite waard om te downloaden, en dit ben ik nu aan het doen.

Edit: ziet er leuk en overzichtelijk uit. Ik vind met TweakDSL 34.124 spots.

[ Voor 30% gewijzigd door Strikie op 30-07-2010 22:57 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-04 18:20
Hoe komen de spots van FTD eigelijk in free.pt terecht dan? Dit gebeurd vanaf een server van jou neem ik aan? Als dat het geval is heb je nog altijd een SPOF en kan de boel toch nog steeds offline gehaald worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43
Heb het even getest, maar ik zie alleen maar spots van 30-7 en geen spots van 31-7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:53
Ik mis in de OP hoe het programma de tags binnenhaalt. Oftwel ik snape even niet waar alle info vandaan wordt gehaald.

Hier via EWEKA 200.000 updates t/m 30-07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 19:19

dominic

will code for food

FTD heeft imho hier toch het grote voordeel van het actueler zijn. Als ik bovendien voor het zoeken in spots een usenet-verbinding moet opofferen vind ik dat toch wel een aderlating. Desalniettemin is het fijn om een nieuwe speler te zien.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:11
Helaas niet voor de mac zover ik zie :(, anders zou ik het graag willen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43
Waar wordt eigelijk die database file opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PWSoft schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 08:04:
Als dat het geval is heb je nog altijd een SPOF en kan de boel toch nog steeds offline gehaald worden?
Als FTD morgen offline zou gaan, komen er inderdaaad geen nieuwe spots meer bij. Daarom kun je met de volgende versie ook zelf spots toevoegen (inclusief nzb), zodat er geen afhankelijkheid meer is van FTD.
dominic schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:42:
FTD heeft imho hier toch het grote voordeel van het actueler zijn.
FTD is nauwelijks actueler: verschil is meestal <5 minuten.
dominic schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:42:
Als ik bovendien voor het zoeken in spots een usenet-verbinding moet opofferen vind ik dat toch wel een aderlating.
Je hoeft geen usenet-verbinding op te offeren om te kunnen zoeken? Alleen tijdens het updaten (max 5 sec.). Op alle andere momenten is er geen verbinding. Bovendien kun je de server van je provider gebruiken i.p.v. die van je payserver.
mcsluis schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:20:
Ik mis in de OP hoe het programma de tags binnenhaalt. Oftwel ik snape even niet waar alle info vandaan wordt gehaald.
Van Usenet... Het zijn gewoon nieuwsgroep-berichten.
jaaoie17 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:17:
Waar wordt eigelijk die database file opgeslagen?
In 'Mijn Documenten/Spotnet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arwindezeeuw
  • Laatst online: 25-04 19:12
Heb ook last van een crashende Spotnet, draai met Windows 7 x64 Supernews als provider, eerste keer ophalen van de spots gaat goed (zijn er 210377 bij supernews), blijft ook werken totdat er bijgewerkt wordt dan crasht die alsnog, bij opnieuw starten crasht die al (zo te zien) voor het daadwerkelijk ophalen van de spots.

Bij gebruik van news2.neva.ru geen probleem (nog).

Verder is het wel een ideaal programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
arwindezeeuw schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:06:
Heb ook last van een crashende Spotnet, draai met Windows 7 x64 Supernews als provider
Klinkt als precies hetzelfde probleem als de mensen met Giganews hebben. Ik zal zo snel mogelijk eens een proefabo nemen, zodat ik kan zien wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 22:16
Komt er ook een Mac versie? Of op z'n minst in Java zodat hij ook op Mac draait (en tevens linux)?
Zou het toch wel erg interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
stftweaker schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:24:
Lees de tip uit de TS anders, die ga ik instellen als newsprovider in Spotnet... Downloaden doe ik via Eweka :)

Vraag me af of er wel Mac en Linux support komt, aangezien je op het Windows platform .NET 4.0 nodig hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij heb ik ooit een eerste opzet van dit programma geprobeert toen het op FTD gepost werd. Toen was het nog niet veel meer dan een paar grote knoppen (al weet ik niet zeker of dat hetzelfde was, dat kan ook een andere opzet zijn geweest voor een decentraal systeem) en heb ik er verder niet meer naar gekeken. Zo te zien aan het plaatje in de TS is het nu een stuk uitgebreider :)

Wat me wel jammer lijkt aan het systeem is dat het FTD kapot maakt. FTD is toch opgezet als community en veel spotters/posters doen het voor de comments en kudo's. Ik denk dat je die met dit systeem dat een database binnenhaalt via usenet niet kan geven. Ook vraag ik me af wat het voordeel is van het decentrale als de content van FTD komt. De bron is dan dus niet decentraal, alleen de kopie en als FTD wegvalt heb je nog niks.

Ook zal FTD er niet blij mee zijn omdat ze reclame inkomsten mislopen en wellicht veranderingen doorvoeren om dit programma dwars te zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 31-07-2010 15:49 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 15:46:
Wat me wel jammer lijkt aan het systeem is dat het FTD kapot maakt. FTD is toch opgezet als community en veel spotters/posters doen het voor de comments en kudo's. Ik denk dat je die met dit systeem dat een database binnenhaalt via usenet niet kan geven. Ook vraag ik me af wat het voordeel is van het decentrale als de content van FTD komt. De bron is dan dus niet decentraal, alleen de kopie en als FTD wegvalt heb je nog niks.
Ik denk dat Spotnet ook nog lang niet klaar is met ontwikkelen. FTD is ook niet in 1 dag geworden wat het nu is.
Ook zal FTD er niet blij mee zijn omdat ze reclame inkomsten mislopen en wellicht veranderingen doorvoeren om dit programma dwars te zitten.
Euh, ik ben Vriend van FTD en moet de reclame AAN zetten om berichten te kunnen editten... Vind ik op zich ook niet zo super van FTD, omdat FTD nu dubbel vangt voor Vrienden van FTD.

Over de mensen die klagen over het 'opofferen' van een lijn:
- Die lijn offer je alleen op ALS Spotnet nieuwe spotdatabases download
- Je kan de gratis nieuwsreader gebruiken die in de TS gegeven word

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:10
Ook vraag ik me af wat het voordeel is van het decentrale als de content van FTD komt.
Het hele idee hierachter is volgens mij: Je mist geen spots.
Als FTD gewoon alles kan updaten tot een jaar terug dan zie ik geen reden om over te stappen :)
(En FTD doet dat volgens mij niet omdat het dan traag werkt.... maargoed, Dit programma laat zien dat het dus niet traag hoeft te werken :))

Nog niet getest, maar ik hou hem in de gaten! :*)
+20 kudos jouw kant op! (oh wacht :P 8)7 )

[ Voor 25% gewijzigd door SmiGueL op 06-08-2010 15:16 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben ook vriend van FTD, maar wat bedoel je met dat editten? Ik kan mijn reacties gewoon editten (verwijderen niet, ligt dat aan de reclame die uit staat? Dat zou vreemd zijn :p )

Maar dat doet niks af aan het feit dat FTD er niet blij mee zal zijn en hun structuur zal aanpassen als dit alternatief populair wordt. Dat moeten ze wel doen want FTD is een bedrijf dat zichzelf moet beschermen.
SmiGueL schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:02:
[...]

Het hele idee hierachter is volgens mij: Je mist geen spots.
Als FTD gewoon alles kan updaten tot een jaar terug dan zie ik geen reden om over te stappen :)
(En FTD doet dat volgens mij niet omdat het dan traag werkt.... maargoed, Dit programma laat zien dat het dus niet traag hoeft te werken :))

Nog niet getest, maar ik hou hem in de gaten! :*)
+20 kudos jou kant op! (oh wacht :P 8)7 )
Dat kan prima. Je kan de database zo groot maken als je zelf wilt (is een optie in het programma, het aantal dagen moet je wel opbouwen maar als je ftd een jaar lang geinstalleerd hebt staan dan kun je ook een jaar terugzoeken in de db die op je computer staat).

Als vriend van FTD kun je ook online zoeken in hun database en hoef je niks op te bouwen. Ik geloof dat ik tot 2007 of 2008 terug kan zoeken.

[ Voor 61% gewijzigd door Marzman op 31-07-2010 16:07 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij heb ik ooit een eerste opzet van dit programma geprobeert toen het op FTD gepost werd. Toen was het nog niet veel meer dan een paar grote knoppen (al weet ik niet zeker of dat hetzelfde was, dat kan ook een andere opzet zijn geweest voor een decentraal systeem) en heb ik er verder niet meer naar gekeken. Zo te zien aan het plaatje in de TS is het nu een stuk uitgebreider :)
Ja zou goed kunnen, de voorloper van Spotnet heeft op FTD gestaan vorig jaar.
FTD is toch opgezet als community en veel spotters/posters doen het voor de comments en kudo's. Ik denk dat je die met dit systeem dat een database binnenhaalt via usenet niet kan geven.
De reacties lopen (nog) niet via Usenet, maar via disqus.com (open platform voor comments). Hierbij is het mogelijk een soort van kudos te geven (+1,-1). Dit is een van de eerste versies van Spotnet, en alleen de basis-functies zitten er nu in. Het heeft pas zin om tijd in (vrij onbelangrijke) dingen zoals kudo's te steken, zodra de rest vlekkeloos werkt.
Er is anders gewoon toestemming gevraagd (en verkregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53
Heb zelf hier Astraweb maar moet echt vermelden dat deze software vlekkeloos draait op Windows 7 32bit en Windows 7 64bit.. Ik bemerk trouwens niet dat het downloaden trager gaat met 1 lijn minder. Ik kan maximaal ook 20 connecties doen en ik heb met 1 connectie al downloadsnelheden van 2MB/s of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 304651 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:13:

Er is anders gewoon toestemming gevraagd (en verkregen).
_/-\o_ Dat had ik niet verwacht.

Is het de bedoeling dat nieuwe posts/spots in de toekomst ook direct via de usenetserver van de gebruiker lopen?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Marzman schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:20:
Is het de bedoeling dat nieuwe posts/spots in de toekomst ook direct via de usenetserver van de gebruiker lopen?
De bedoeling is dat mensen zelf spots (met nzb) gaan aanmelden via Spotnet. De FTD spots zijn gewoon om de database te vullen, want er zijn nog nauwelijks gebruikers (dus ook geen spotters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:04:
Ik ben ook vriend van FTD, maar wat bedoel je met dat editten? Ik kan mijn reacties gewoon editten (verwijderen niet, ligt dat aan de reclame die uit staat? Dat zou vreemd zijn :p )
Reacties op spots in FTD, kan ik niet editten op het moment dat ik de ads uitzet (omdat ik vriend van FTD ben).
Maar dat doet niks af aan het feit dat FTD er niet blij mee zal zijn en hun structuur zal aanpassen als dit alternatief populair wordt. Dat moeten ze wel doen want FTD is een bedrijf dat zichzelf moet beschermen.
Tja, OpenFTD bestaat ook nog gewoon (al jaren) náást de gewone FTD. :)
Als vriend van FTD kun je ook online zoeken in hun database en hoef je niks op te bouwen. Ik geloof dat ik tot 2007 of 2008 terug kan zoeken.
Als Vriend van FTD kun je tot maximaal 2 jaar terug. :)
Cave_Boy schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:15:
Heb zelf hier Astraweb maar moet echt vermelden dat deze software vlekkeloos draait op Windows 7 32bit en Windows 7 64bit.. Ik bemerk trouwens niet dat het downloaden trager gaat met 1 lijn minder. Ik kan maximaal ook 20 connecties doen en ik heb met 1 connectie al downloadsnelheden van 2MB/s of hoger.
Of gebruik gewoon de tip in de TS, gebruik die newsserver (die Russische) voor Spotnet en je eigen gegevens voor downloaden... :)

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 31-07-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
Marzman schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:20:
[...]

_/-\o_ Dat had ik niet verwacht.
FTD is vrij soepel daarin. Ik heb eens een web-based FTD client gemaakt (FTD Mobile), mocht ook gewoon. Helaas vond Brein het nodig die offline te halen maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PWSoft schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:22:
Ik heb eens een web-based FTD client gemaakt (FTD Mobile), mocht ook gewoon.
Jouw FTD Mobile was veruit de mooiste webbased client (van de 3 die ik gezien heb). Alleen is FTD v4 ook volledig webbased, dus al had brein de boel niet op slot gezet, had het vanaf augustus (als FTDv4 uitkomt) nog maar weinig meerwaarde gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 304651 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:47:
[...]

Jouw FTD Mobile was veruit de mooiste webbased client (van de 3 die ik gezien heb). Alleen is FTD v4 ook volledig webbased, dus al had brein de boel niet op slot gezet, had het vanaf augustus (als FTDv4 uitkomt) nog maar weinig meerwaarde gehad.
Is de volgende FTDclient webbased? Dan heeft het weinig voordeel meer om een "vriend" te zijn :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
Anoniem: 304651 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:47:
[...]

Wist niet dat FTD v4 ook webbased werd, lijkt me wel ook handiger ja. In dat geval zou FTD Mobile geen meerwaarde meer hebben inderdaad, tenzij v4 geen mobiele webinterface zou hebben. Daar was FTD Mobile natuurlijk om begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CptChaos schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:26:
[...]
Als Vriend van FTD kun je tot maximaal 2 jaar terug. :)
Ik heb het even getest, ik kan zelfs tot 2006 terug (niet dat ik het kan downloaden :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Superhandig programma! Tnx daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 22-04 08:12
ik ga dit programma eens proberen, waarom niet he:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04 07:00
Heb net met die Russische server, aan een snelheid van 220kb/s, 211376 spots binnengehaald.
en de meest recente spot is 03/08/2010, ruim 20u geleden dus. Of dat echt storend is, is een andere zaak.

Ik zou in de TS wel een aantal antwoorden die in deze thread zijn gegeven groeperen:
- berichten worden van usenet zelf gehaald
- zijn gepost in XML met een bepaalde handtekening
- momenteel wordt de "DB" hoofdzakelijk gevuld met FTD spots

Handige features:
- decentraal (via usenet zelf, hoe de reacties in de thread moeten verlopen weet ik niet meteen?)
- geen login
- kan perfect met een free newsserver in RU (geen binaries)

Ik zit ook al meteen te wachten op de mogelijkheid om zelf nieuwe spots aan te melden.
Wanneer kunnen we een volgende versie verwachten? Zit er een auto-update functie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Het zou ook prettig zijn om de auto-update @ startup uit te kunnen schakelen (vooral als je newsswerver net even niet werkt of alle threads vol zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 20:27

job

De updates lopen inderdaad nu al uren achter. Gister prima kunnen updaten maar vandaag wordt er gewoonweg niets nieuws gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
job schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:25:
De updates loopt inderdaad nu al uren achter. Gister prima kunnen updaten maar vandaag wordt er gewoonweg niets nieuws gevonden.
Heb het zojuist geinstalleerd, mijn eerste indruk is dat het prima werkt. Bij FTD moest ik altijd lang wachten bij het openen van een spot, met deze tool niet meer.

_/-\o_

PS. Waarom werkt copy/paste niet vanuit de spotbeschrijving?

[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 04-08-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:58

_AN

Zojuist geïnstalleerd. Lijkt prima te werken, ook op 2008 R2 (x64).
Fijn dat je kan klikken op de bestandsnaam en een NZB kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cafe Del Mar schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:59:

Ik zou in de TS wel een aantal antwoorden die in deze thread zijn gegeven groeperen:
- berichten worden van usenet zelf gehaald
- zijn gepost in XML met een bepaalde handtekening
- momenteel wordt de "DB" hoofdzakelijk gevuld met FTD spots

Handige features:
- decentraal (via usenet zelf, hoe de reacties in de thread moeten verlopen weet ik niet meteen?)
- geen login
- kan perfect met een free newsserver in RU (geen binaries)
Volgens mij staan 5 van deze 6 punten al in de TS? Behalve dat het via XML signatures werkt, maar dat is technische achtergrond info, die maar weinig mensen interesseert.
Cafe Del Mar schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:59:

Ik zit ook al meteen te wachten op de mogelijkheid om zelf nieuwe spots aan te melden.
Wanneer kunnen we een volgende versie verwachten? Zit er een auto-update functie in?
Ik ben nog niet begonnen aan versie 1.3. Wat bedoel je precies met auto-update? Want het programma update nu toch al automatisch bij het opstarten? Of bedoel je om de 5 min. oid?
AlterEgo schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:05:
Het zou ook prettig zijn om de auto-update @ startup uit te kunnen schakelen (vooral als je newsswerver net even niet werkt of alle threads vol zijn).
Neem ik mee voor de volgende versie!

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 304651 op 10-10-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Zie ook de P.S. hierboven staan. copy paste mogelijkheid zou inderdaad ook handig zijn.

Spots blijken nu weer binnen te komen. Super. :)

[ Voor 29% gewijzigd door job op 04-08-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wolly schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:12:
PS. Waarom werkt copy/paste niet vanuit de spotbeschrijving?
job schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:40:
copy paste mogelijkheid zou inderdaad ook handig zijn.
Ik wil het best aanzetten in de volgende versie, al zie ik het nut niet echt in? De filename hoef je namelijk niet te kunnen kopieren, want die kun je gewoon aanklikken (of door SHIFT in te houden in je browser openen). Dus waar heb je copy-paste dan nog voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Soms om de info over de film te copy pasten naar een nfo file, of naar ember, of wat dan ook.
En soms wil ik om wat voor reden dan ook geen gebruik maken van binsearch. :)

Maar het is jouw tool en als jij het onzin vindt, en ik red me zo ook wel... liep er alleen gister een paar keer tegenaan.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 05-08-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
job schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:06:
Soms om de info over de film te copy pasten naar een nfo file, of naar ember. of wat dan ook.
Daarom staat het nou juist uit >:) Sommige spotters steken veel moeite om een goed verhaal te schrijven over de film/muziek die ze spotten, en copy-paste maakt het wel heel erg makkelijk om deze info aan je eigen spot toe te voegen (als je bijvoorbeeld dezelfde film wilt spotten, maar te lui bent om een heel verhaal te schrijven). Ik geef toe: beetje raar voor een programma als Spotnet om voor auteursrechten op te komen natuurlijk ;) . Andere spotters doen minder moeite, en kopieren gewoon de info van IMDB / Moviemeter. Meestal staat er ook een link bij naar de bewuste imdb pagina, dus het kost je 1 klik, en dan kun je alles kopieren.
job schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:06:
En soms wil ik om wat voor reden dan ook geen gebruik maken van binsearch. :)
Dat is een heel ander issue. Hier komt waarschijnlijk een keuze-mogelijkheid voor, zodat je zelf kan bepalen via welke indexer je wilt zoeken. Bij spots die niet uit FTD komen (maar van Spotnet zelf), hoef je trouwens helemaal niet te zoeken, daar zit de NZB al bij de spot. Maar goed, dat is toekomstmuziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als je op het linkje klikt dan opent het in binsearch en werkt <ctrl>+<c> wel.
Anoniem: 304651 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:23:
[...]

Daarom staat het nou juist uit >:) Sommige spotters steken veel moeite om een goed verhaal te schrijven over de film/muziek die ze spotten, en copy-paste maakt het wel heel erg makkelijk om deze info aan je eigen spot toe te voegen (als je bijvoorbeeld dezelfde film wilt spotten, maar te lui bent om een heel verhaal te schrijven). Ik geef toe: beetje raar voor een programma als Spotnet om voor auteursrechten op te komen natuurlijk ;) . Andere spotters doen minder moeite, en kopieren gewoon de info van IMDB / Moviemeter. Meestal staat er ook een link bij naar de bewuste imdb pagina, dus het kost je 1 klik, en dan kun je alles kopieren.
Ik gebruik het eigenlijk alleen voor de bestandsnaam. De rest komt meestal zo van moviemeter.nl en is een stukje over de post.

[ Voor 85% gewijzigd door Marzman op 05-08-2010 00:26 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
Anoniem: 304651 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 23:28:
Ik ben nog niet begonnen aan versie 1.3. Wat bedoel je precies met auto-update? Want het programma update nu toch al automatisch bij het opstarten? Of bedoel je om de 5 min. oid?
Ik bedoel dat als er een nieuwe versie van uw programma uitkomt, dat meteen binnengehaald wordt.
Hetzij via HTTP of via usenet als install, hetzij als een update-functie binnen Spotnet zelf (zoals bij FF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cafe Del Mar schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 06:42:
Ik bedoel dat als er een nieuwe versie van uw programma uitkomt, dat meteen binnengehaald wordt.
Hetzij via HTTP of via usenet als install, hetzij als een update-functie binnen Spotnet zelf (zoals bij FF).
Ow zo bedoel je! Via HTTP is eigenlijk geen optie (dan kan Brein gewoon die server platleggen), maar via usenet zou wel kunnen. Ik zet het op de lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hoe voorkom je dat er misbruik van wordt gemaakt? Wat weerhoudt mij (of brein) ervan om een bestaande XML te pakken, en deze aan te passen met rotzooi en zo je programma te vullen met troep? Of nog beter, kijken of ik een lek kan vinden zodat ik code kan uitvoeren op de PC's van mensen.

Ben nieuwsgierig naar je achterliggende techniek hiervoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
michiel_ schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:05:Wat weerhoudt mij (of brein) ervan om een bestaande XML te pakken, en deze aan te passen met rotzooi en zo je programma te vullen met troep?
Als je het topic nou eerst gewoon een beetje had doorgelezen, had je al antwoord op je vraag ;)

Elk XML bericht heeft een handtekening (XML Signature). Zodra het bericht word aangepast (al is het maar 1 teken verschil), klopt deze handtekening niet meer, en word het bericht genegeerd. Brein (of iemand anders) kan deze handtekeningen ook niet zelf genereren, omdat je daar een sleutel (Private Key) voor nodig hebt.
michiel_ schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:05:
Of nog beter, kijken of ik een lek kan vinden zodat ik code kan uitvoeren op de PC's van mensen.
Doe je best :P XML is een wereldwijde standaard, als je een lek in XML weet te vinden waardoor je code kan uitvoeren, is het morgen wereldnieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:18
Anoniem: 304651 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:13:
[...]

Als je het topic nou eerst gewoon een beetje had doorgelezen, had je al antwoord op je vraag ;)

Elk XML bericht heeft een handtekening (XML Signature). Zodra het bericht word aangepast (al is het maar 1 teken verschil), klopt deze handtekening niet meer, en word het bericht genegeerd. Brein (of iemand anders) kan deze handtekeningen ook niet zelf genereren, omdat je daar een sleutel (Private Key) voor nodig hebt.

[...]
Doe je best :P XML is een wereldwijde standaard, als je een lek in XML weet te vinden waardoor je code kan uitvoeren, is het morgen wereldnieuws.
Maar wat als Brein een dreigbrief naar je stuurt om de ontwikkeling te stoppen, hoe kunnen we er dan voor zorgen dat iemand de draad weer kan oppaken ... oftewel: kan je het "protocol" wat je gebruikt met ons delen (of de sources)? Ik heb al even gekeken naar het netwerkverkeer met Wireshark en het is volgens mij niet zo spannend.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Anoniem: 304651 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:03:
[...]

[...]

Ik wil het best aanzetten in de volgende versie, al zie ik het nut niet echt in? De filename hoef je namelijk niet te kunnen kopieren, want die kun je gewoon aanklikken (of door SHIFT in te houden in je browser openen). Dus waar heb je copy-paste dan nog voor nodig?
Om de bestandsnaam te wijzigen. Als je een nzb downloadt heeft hij meestal niet de naam van de film maar een vernaggelde naam. Bij 'opslaan als' doe ik dan een paste van de echte naam.
Maar wat als Brein een dreigbrief naar je stuurt om de ontwikkeling te stoppen, hoe kunnen we er dan voor zorgen dat iemand de draad weer kan oppaken ... oftewel: kan je het "protocol" wat je gebruikt met ons delen (of de sources)? Ik heb al even gekeken naar het netwerkverkeer met Wireshark en het is volgens mij niet zo spannend.
De weakest link is toch het proces wat FTD synchroniseert met Spotnet. Als ik het goed begrijp draait er nu op een server een app die dat regelt, dat zou eigenlijk veel meer gedistribueerd moeten zijn.
Tot Brein natuurlijk FTD tot stoppen dwingt :'(

[ Voor 33% gewijzigd door Wolly op 05-08-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:18
Wolly schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:38:
[...]
De weakest link is toch het proces wat FTD synchroniseert met Spotnet. Als ik het goed begrijp draait er nu op een server een app die dat regelt, dat zou eigenlijk veel meer gedistribueerd moeten zijn.
Tot Brein natuurlijk FTD tot stoppen dwingt :'(
Je begrijpt het niet helemaal: Spotnet wordt juist ontwikkeld met het oog op een eventueel gedwongen einde van FTD. Spotnet kan de functie van FTD dan overnemen en kan niet eenvoudig door Brein worden gestopt, omdat alle informatie gedistrubueeerd op alle usenet servers staat.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
--

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 304651 op 10-10-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• registreren
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-03 15:41

registreren

Prutser

Toch wel leuk dat het hier over brein gaat
Mischien ben ik de enige maar, als ik kijk waar de data van spotnet staat geinstalleerd
Vind ik gegevens in "ProgramData\Brein" toch grappig of was dit de bedoeling met een knipoog ?

ook als ik het woord brein invoer bij de zoekfunctie van windows vind hij Spotnet.exe =)

Verder werkt het programma goed vond het alleen wel grappig toen ik net hier zat te lezen.
Het draait hier probleemloos op W7 64bit eng

[ Voor 5% gewijzigd door registreren op 05-08-2010 13:23 ]

Ik ben niet dom...Het lijkt alleen maar zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Nu online
Uhmm....is dit topic dan niet genoeg voor brein om de maker te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
--

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 304651 op 10-10-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Laatst online: 23-04 10:48
Hoe kan ik de makers bereiken voor een bugreport?
edit: probleem is namelijk ik kan het programma niet opstarten. Ik krijg de melding

---------------------------
Spotnet.exe - .NET Framework Initialization Error
To run this application, you first must install one of the following versions of the .NET Framework:

v4.0

Contact your application publisher for instructions about obtaining the appropriate version of the .NET Framework.
OK

terwijl ik wel .NET framework 4.0 heb geinstalleerd.(http://www.microsoft.com/...86f32c0992&displaylang=en)
Windows 7 64-bit.

[ Voor 87% gewijzigd door MilaNL op 06-08-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Laatst online: 21-04 17:04
Sinds gisteravond 19.55 uur (weer) geen update meer...

[ Voor 3% gewijzigd door Hollanda op 06-08-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 07:32

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik snap niet waar dit of dergelijke programma's voor nodig zijn...
Je zoekt een specifieke serie/film, wat heb je dan meer nodig dan een nzbindex of binsearch?
Je zoekt zomaar een serie/film, wat heb je meer nodig dan imdb en een nzbindex of binsearch?
Je zoekt software/ebook/whatever, dan zoek je toch rechtstreeks in een nzbindex of binsearch?

Verder snap ik niet waar dit programma zelf usenet access voor nodig zou moeten hebben, immers, de database wordt nog altijd centraal verspreid naar gebruikers en de spots die gebruikers aanmaken worden naar die centrale database geupload.

Mocht dit programma nou ook de nzb's kunnen verwerken en de binaries binnenhalen, controleren en uitpakken, dan wordt het interessant...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:54

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:30:
Je zoekt een specifieke serie/film, wat heb je dan meer nodig dan een nzbindex of binsearch?
Je zoekt zomaar een serie/film, wat heb je meer nodig dan imdb en een nzbindex of binsearch?
Je zoekt software/ebook/whatever, dan zoek je toch rechtstreeks in een nzbindex of binsearch?
Misschien omdat serie/film/boek/software/whatever een andere naam gekregen heeft dan de originele titel van serie/film/boek/software/whatever, en dan wordt het lastig zoeken :P

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:30

Verder snap ik niet waar dit programma zelf usenet access voor nodig zou moeten hebben, immers, de database wordt nog altijd centraal verspreid naar gebruikers en de spots die gebruikers aanmaken worden naar die centrale database geupload.
Volgens mij is wel duidelijk gemaakt dat de spots op usenet worden opgeslagen, waarvoor hij dus toegang nodig heeft.

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 07:32

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

VERINGTENTJE schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:50:
[...]

Misschien omdat serie/film/boek/software/whatever een andere naam gekregen heeft dan de originele titel van serie/film/boek/software/whatever, en dan wordt het lastig zoeken :P
Ah, daar had ik niet aan gedacht (omdat ik dat eigenlijk nooit tegenkom)
ty
truegrit schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:57:
[...]

Volgens mij is wel duidelijk gemaakt dat de spots op usenet worden opgeslagen, waarvoor hij dus toegang nodig heeft.
Kennelijk toch niet, blijkt immers uit het gegeven dat de updates niet werken als de TS en schrijver/eigenaar/beheerder van het programma zn server uit zet

[ Voor 34% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-08-2010 14:59 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:30
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:58:
[...]

Ah, daar had ik niet aan gedacht (omdat ik dat eigenlijk nooit tegenkom)
ty

[...]

Kennelijk toch niet, blijkt immers uit het gegeven dat de updates niet werken als de TS en schrijver/eigenaar/beheerder van het programma zn server uit zet
Mijn excuses, ik heb het vermoeden dat ik hier overheen heb gelezen, waardoor ik een foutieve opmerking maakte en uw kritiek in diskrediet trok.

Ik was echter wel in de veronderstelling dat het de bedoeling van de applicatie is om de spots op usenet te bewaren, dus vandaar mijn post :)

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 15-04 09:52
Ziet er leuk uit, een paar dingetjes die me opvallen/een meerwaarde kunnen bieden:
- Tabs sluiten met de middelste muisknop (FF style) of met ctrl+w / ctrl+f4
- Bij filters een select all / deselect all optie, bij het filteren op een bepaalde categorie moet je wel veel klikken
- Naam/eigenschappen van een filter aan kunnen passen

Overigens krijg ik geen resultaten wanneer ik specifiek filter aanmaak?
code:
1
2
3
4
Beeld
  Bron:    Promo/Retail/R5
  Genre:   Komedie
  Formaat: DVD*/Blu-ray/HD-DVD/WMVHD/x64HD/HD overig

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
Hier ook. Ik kan niet zoeken op bv alles van BBC in HD. Ofwel zoek je op BBC, ofwel op HD. De combinatie kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Drazix, staat je server weer uit? Als je je programma aan de man wilt brengen moet het natuurlijk wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Nu online
Anoniem: 304651 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:36:
[...]
Denk niet dat Tweakers mijn ip gaat vrijgeven aan Brein, maar je weet maar nooit ;)
Klopt. Niet aan Brein, want dat is helemaal geen organisatie die dat soort rechten heeft. Hoewel ze dat wel pretenderen. Maar als justitie je IP wil dan heeft tweakers simpelweg geen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326987

Hollanda schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:59:
Sinds gisteravond 19.55 uur (weer) geen update meer...
Heb ook sinds 05-08 19.55 uur geen updates meer.
Maar om antwoord te geven op de vraag:
Spotnet, wat vinden we ervan?

Helemaal super!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zeker als onderstaand verwezelijkt is:
Maar die FTD spots zijn een tijdelijke oplossing, straks gaat iedereen zelf rechtstreeks spotten, en dan is er geen 'weakest link' meer, want de uploads komen dan niet van 1 server, maar via veel verschillende gebruikers/providers.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 326987 op 08-08-2010 10:28 . Reden: paar regels erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MilaNL schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:27:
probleem is namelijk ik kan het programma niet opstarten. Ik krijg de melding terwijl ik wel .NET framework 4.0 heb geinstalleerd..
Dat is inderdaad vreemd! Probeer anders deze download eens:
http://www.microsoft.com/...17111CF544&displaylang=en
Als je regelmatig op FTD komt, zul je zien dat een film als 'Die Hard 3' vaak in bestanden zit met namen als 'DH3-DVDRIP.RAR', en die zul je met Binsearch nooit vinden. Vaak gebeurd dit ook express, zodat de grote amerikaanse filmmaatschappij de film nooit zal vinden, maar gebruikers van FTD wel.
De database word niet centraal verspreid, alles loopt via usenet.
sPENKMAN schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:24:
Ziet er leuk uit, een paar dingetjes die me opvallen/een meerwaarde kunnen bieden:
- Tabs sluiten met de middelste muisknop (FF style) of met ctrl+w / ctrl+f4
- Bij filters een select all / deselect all optie, bij het filteren op een bepaalde categorie moet je wel veel klikken
- Naam/eigenschappen van een filter aan kunnen passen
Toegevoegd aan de todo-lijst ;)
sPENKMAN schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:24:
Overigens krijg ik geen resultaten wanneer ik specifiek filter aanmaak?
Ja de filters lopen niet helemaal lekker in de laatste versie. Tijdelijke oplossing: in het bestand filters.xml (Mijn Document/Spotnet) kun je zelf de SQL queries aanpassen, volgende versie lost dit probleem op.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 304651 op 10-10-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Laatst online: 23-04 10:48
Mja die heb ik al geinstalleerd. Maar hij start nog steeds niet.

edit: op laptop geprobeerd en daar werkt het wel prima.

[ Voor 7% gewijzigd door MilaNL op 10-08-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Laatst online: 21-04 17:04
Weer geen updates (sinds gisteravond 22.55 uur)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Idd kan niet zeggen dat het programma real time is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MilaNL schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:29:
Mja die heb ik al geinstalleerd. Maar hij start nog steeds niet.
Mmmhh.. Je bent echt de eerste met dit probleem, dus heb zo gauw even geen oplossing. Heeft in ieder geval niets met Windows 7 (of 64bits) te maken, want dat heb ik zelf ook. Je weet zeker niet of je wel andere .Net 4 programma's kunt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-04 21:11
Dit ziet er interessant uit, ik ga dit eens uitproberen. Goed/leuk initiatief.

edit:
Mijn complimenten, ziet er goed strak uit.
Lijkt erg goed te werken, ik heb het net 10 minuten gebruikt. Handig om de nzb-sites binnen het prog zelf te openen.

kudos aan de maker

[ Voor 56% gewijzigd door Crazyclaws op 10-08-2010 21:05 ]

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:48
Enige plannen voor een Mac-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svandewouw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-04 13:39
MilaNL schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:27:
Ik krijg de melding
Spotnet.exe - .NET Framework Initialization Error
To run this application, you first must install one of the following versions of the .NET Framework:
Verwijder eens het .NET Framework 4.0 en herinstalleer deze.

Doe hiervoor het volgende:

Command line opdracht 1:
%windir%\Microsoft.NET\Framework64\v4.0.30319\SetupCache\Extended\setup.exe /uninstall /x86 /x64 /ia64 /parameterfolder Extended /passive /norestart

Command line opdracht 2:
%windir%\Microsoft.NET\Framework64\v4.0.30319\SetupCache\Client\setup.exe /uninstall /x86 /x64 /parameterfolder Client /passive /norestart

Vervolgens herstarten

Als laatste herinstalleer met deze volledige setup:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=0a391abd-25c1-4fc0-919f-b21f31ab88b7

Bron:
http://blogs.msdn.com/b/astebner/archive/2010/05/12/10011664.aspx
Pagina: 1 2 ... 48 Laatste