En weer sinds gisteravond laat geen updates....Hollanda schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:19:
Weer geen updates (sinds gisteravond 22.55 uur)...
Momenteel niet. Eerst moet de Windows versie minder brak worden, voor ik aan Mac/Linux versies kan gaan denken. Maar het protocol/source zijn open, dus als iemand zich geroepen voelt om zelf een Mac versie te ontwikkelen, no problem--Christiaan-- schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:07:
Enige plannen voor een Mac-versie?
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 304651 op 10-10-2010 21:30 ]
Gedaan maar het heeft niet gewerkt. Wat ook wel opvallend is is dat de installatie van Spotnet op mijn laptop (waar het dus wel werkt) gewoon zelf vroeg of ik .NET 4.0 op dat moment wou installeren. Bij mijn dekstop (waar het niet werkt) kreeg ik die hele vraag niet.svandewouw schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:16:
[...]
Verwijder eens het .NET Framework 4.0 en herinstalleer deze.
Doe hiervoor het volgende:
Command line opdracht 1:
%windir%\Microsoft.NET\Framework64\v4.0.30319\SetupCache\Extended\setup.exe /uninstall /x86 /x64 /ia64 /parameterfolder Extended /passive /norestart
Command line opdracht 2:
%windir%\Microsoft.NET\Framework64\v4.0.30319\SetupCache\Client\setup.exe /uninstall /x86 /x64 /parameterfolder Client /passive /norestart
Vervolgens herstarten
Als laatste herinstalleer met deze volledige setup:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=0a391abd-25c1-4fc0-919f-b21f31ab88b7
Bron:
http://blogs.msdn.com/b/astebner/archive/2010/05/12/10011664.aspx
Je zou eens kunnen controleren of deze echt wel is geinstalleerd met deze tool:MilaNL schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:49:
[...]
Gedaan maar het heeft niet gewerkt. Wat ook wel opvallend is is dat de installatie van Spotnet op mijn laptop (waar het dus wel werkt) gewoon zelf vroeg of ik .NET 4.0 op dat moment wou installeren. Bij mijn dekstop (waar het niet werkt) kreeg ik die hele vraag niet.
.Net Version Detector 2007 (bron)
Verder vermoed ik dat enkele registry entries voor het .NET 4 Framework bij jou corrupt zijn geraakt.
De vraag is natuurlijk hoe dat is gekomen.
Probeer eens het volgende:
- Ga naar een restore punt in het verleden waar .NET 4 nog niet is geinstalleerd.
- Eventueel kun je even scannen op virussen en malware met de Kaspersky rescue disk
- Vervolgens met MSCONFIG alle STARTUP applicaties uitschakelen, schrijf wel op welke ingeschakeld waren.
- Vervolgens met MSCONFIG alle -NIET- Microsoft Services uitschakelen, schrijf wel op welke ingeschakeld waren.
- Vervolgens rebooten en de installatie van .NET 4 nogmaals proberen.
- Vervolgens met MSCONFIG de uitgeschakelde onderdelen weer inschakelen.
http://i33.tinypic.com/bhjdc3.pngsvandewouw schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:01:
[...]
Je zou eens kunnen controleren of deze echt wel is geinstalleerd met deze tool:
.Net Version Detector 2007 (bron)
Verder vermoed ik dat enkele registry entries voor het .NET 4 Framework bij jou corrupt zijn geraakt.
De vraag is natuurlijk hoe dat is gekomen.
Probeer eens het volgende:
- Ga naar een restore punt in het verleden waar .NET 4 nog niet is geinstalleerd.
- Eventueel kun je even scannen op virussen en malware met de Kaspersky rescue disk
- Vervolgens met MSCONFIG alle STARTUP applicaties uitschakelen, schrijf wel op welke ingeschakeld waren.
- Vervolgens met MSCONFIG alle -NIET- Microsoft Services uitschakelen, schrijf wel op welke ingeschakeld waren.
- Vervolgens rebooten en de installatie van .NET 4 nogmaals proberen.
- Vervolgens met MSCONFIG de uitgeschakelde onderdelen weer inschakelen.
Lijkt erop dat het wel geinstalleerd is. Ik denk dat ik het maar opgeef. Het ligt duidelijk aan mij en niet aan Spotnet. En Spotnet is toch het enige programma waarvoor ik .net 4.0 nodig heb, en Spotnet kan ik ook gewoon op mijn laptop gebruiken.
Heb net per ongeluk het ingebouwde HD-filter weggegooid. Daarna zelf een filter aangemaakt met als criteria de formaten Blu-Ray + HD-DVD + WMVHD + x264HD + HD Overig. Als ik daarna dit filter gebruik laat hij niks zien
Ook als ik als basis voor het filter het beeldfilter gebruik (dus waarin ook alle bronnen, genres en ondertitels zijn aangevinkt) waarin ik alleen de SD-formaten uitvink levert dat 0 spots op als ik het filter gebruik.
Spotnet deïnstalleren en opnieuw installeren levert ook niks op, want ondanks de deïnstallatie onthoudt hij de filters.
Hoe kan ik weer gewoon al het HD-beeldmateriaal zien?
Ook als ik als basis voor het filter het beeldfilter gebruik (dus waarin ook alle bronnen, genres en ondertitels zijn aangevinkt) waarin ik alleen de SD-formaten uitvink levert dat 0 spots op als ik het filter gebruik.
Spotnet deïnstalleren en opnieuw installeren levert ook niks op, want ondanks de deïnstallatie onthoudt hij de filters.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
De spotnet folder in je mydocuments map over het hoofd gezien zekerGizz schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:51:
Overigens wel een rare plek om daar instellingen te bewaren, dat de application data folder lijkt me logischer.
Het bestand /Mijn Documents/Spotnet/Filters.xml verwijderen!Gizz schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 12:51:
Technisch gezien wel, maar in de praktijk weet niemand die folder te vinden.job schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:28:
Overigens wel een rare plek om daar instellingen te bewaren, dat de application data folder lijkt me logischer.
Inmiddels 3 dagen
Dan maar weer even ftd
Dan maar weer even ftd
Geweldig, ziet er goed uit
Ik mis de weblink nog (naar moviemeter of iets dergelijks).
(meestal) werkt op het plaatje klikken....mesa57 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:35:
Geweldig, ziet er goed uit![]()
Gevonden op Usenet
Nieuw in versie 1.3:
- Je kunt spots nu meteen downloaden
- Je kunt nu zelf spots aanmelden (inclusief nzb)
- De reacties lopen nu via Twitter
- Fouten uit het filtersysteem gehaald
- Ondersteuning voor Giganews is verbeterd
- Heel veel andere kleine foutjes verholpen
Ziet er goed uit.
Nieuw in versie 1.3:
Ziet er goed uit.
[ Voor 7% gewijzigd door AlterEgo op 27-09-2010 16:25 ]
Maar hoe krijg je spots binnen die niet van ftd zijn.AlterEgo schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:21:
Gevonden op Usenet
Nieuw in versie 1.3:
Ziet er goed uit.
En het downloaden gaat maar via 1 lijn. Hoe kun je instellen dat je meerdere connecties kunt maken.
Hoe bedoel je? Ze komen gewoon samen met de ftd spots binnen, je hoeft daar niets voor te doen.jaaoie17 schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:49:
Maar hoe krijg je spots binnen die niet van ftd zijn.
Het downloaden gaat via 3 lijnen (om er 1 vrij te houden voor het ophalen van de spots). Mocht je er meer dan 3 willen gebruiken, kun je het aantal in settings.xml verhogen.jaaoie17 schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:49:
En het downloaden gaat maar via 1 lijn. Hoe kun je instellen dat je meerdere connecties kunt maken.
Oke. Maar hoe stel je dit in dan. Ik heb 3 accounts bij lightning en wil alle 3 accounts gebruiken.Anoniem: 304651 schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:58:
[...]
Hoe bedoel je? Ze komen gewoon samen met de ftd spots binnen, je hoeft daar niets voor te doen.
[...]
Het downloaden gaat via 3 lijnen (om er 1 vrij te houden voor het ophalen van de spots). Mocht je er meer dan 3 willen gebruiken, kun je het aantal in settings.xml verhogen.
Dat is heel iets anders dan 'lijnen', dan heb je 3 servers, en elke server heeft weer 3 lijnen bijv. Je kunt momenteel wel het aantal lijnen veranderen, maar niet het aantal servers. Misschien iets voor versie 1.4jaaoie17 schreef op maandag 27 september 2010 @ 22:15:
Oke. Maar hoe stel je dit in dan. Ik heb 3 accounts bij lightning en wil alle 3 accounts gebruiken.
Net de tool geprobeerd. Werkt eigenlijk erg handig. Maar ik mis een paar instellingen als het pad waar je de download kan opslaan?
Standaard is dit in mijn downloads zie ik? Repareert hij bestanden ook? Hoe dan ook, een erg goede tool voor de buurman / buurvrouw. Ik zal er een tutorial van maken.
Standaard is dit in mijn downloads zie ik? Repareert hij bestanden ook? Hoe dan ook, een erg goede tool voor de buurman / buurvrouw. Ik zal er een tutorial van maken.
[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 02-10-2010 00:43 . Reden: niet eigen websites aanprijzen ]
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
Dat kun je inderdaad (nog) niet instellen. Maar je kunt in Windows wel de locatie van 'Mijn downloads' veranderen, dus als je ze op een andere schijft wilt opslaan, moet je dat even aanpassen, en Spotnet volgt dan vanzelf.DukeN schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:41:
Maar ik mis een paar instellingen als het pad waar je de download kan opslaan?
Ja.. Repareren en unrarren gaat allemaal vanzelf.DukeN schreef op maandag 27 september 2010 @ 23:41:
Repareert hij bestanden ook?
Ik weet niet of het hier nodig is, maar hierbij de gebruikers handleiding van spotnet:
plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden.
plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden.
[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 02-10-2010 00:43 . Reden: niet eigen websites aanprijzen ]
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
Anoniem: 28958
Wat vinden we ervan?
- Geen broncode in zicht. -<heel veel punten>
- .Net4. -<nog meer punten>
- dat mensen crashes hebben. -<erg veel punten> (release het dan niet)
- voor de moeite. +5 Aardig idee, maar ik zie het punt niet, aangezien Freenet het probleem zeker
op zo'n manier oplost dat Brein nog wat kan doen en dit relatief gezien maar een simpele hack is.
- de naam. +10, maar legaal gezien waarschijnlijk -100.
- dat mensen crashes hebben. -<erg veel punten> (release het dan niet)
- voor de moeite. +5 Aardig idee, maar ik zie het punt niet, aangezien Freenet het probleem zeker
op zo'n manier oplost dat Brein nog wat kan doen en dit relatief gezien maar een simpele hack is.
- de naam. +10, maar legaal gezien waarschijnlijk -100.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 28958 op 30-09-2010 16:32 ]
Is gewoon op aanvraag beschikbaar, diverse mensen hebben hem al ontvangen.Anoniem: 28958 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:32:
Omdat het een WPF applicatie is. Betekend dat er ooit heel makkelijk een Silverlight (webbased) versie van gemaakt kan worden, die je niet hoeft te installeren.Anoniem: 28958 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:32:
Erg leuk initiatief! 
Wel jammer dat het op mijn netbookje een kleine 300MB aan geheugen nodig heeft, dat hakt er best in met die ene GB die er maar in zit. Maar verder niets dan lof; ik kijk uit naar volgende versies.
Ik zou het erg waarderen als je van een spot alleen de NZB kunt downloaden (of pushen naar SABnzbd), ik download bij voorkeur alles via mijn NAS zodat ik verder niets aan hoef te laten staan. Misschien dat dit er al in zit, maar ik heb het nog niet gevonden.
Wel jammer dat het op mijn netbookje een kleine 300MB aan geheugen nodig heeft, dat hakt er best in met die ene GB die er maar in zit. Maar verder niets dan lof; ik kijk uit naar volgende versies.
Ik zou het erg waarderen als je van een spot alleen de NZB kunt downloaden (of pushen naar SABnzbd), ik download bij voorkeur alles via mijn NAS zodat ik verder niets aan hoef te laten staan. Misschien dat dit er al in zit, maar ik heb het nog niet gevonden.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Als je Shift inhoud terwijl je op 'Download' klikt, dan opent hij de nzb met het standaard-programma (Grabit bijv.). Ik weet niet of dat voor SABnzbd ook werkt, maar denk het wel.pven schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:48:
Ik zou het erg waarderen als je van een spot alleen de NZB kunt downloaden (of pushen naar SABnzbd)
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 304651 op 30-09-2010 20:08 ]
Oeh:.erg nice!Anoniem: 304651 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:08:
[...]
Als je Shift inhoud terwijl je op 'Download' klikt, dan opent hij de nzb met het standaard-programma (Grabit bijv.). Ik weet niet of dat voor SABnzbd ook werkt, maar denk het wel.
Ik heb een programmatje dat me wat keuzes biedt als ik er een NZB mee open (bv pushen naar SABnzdb op de NAS of lokaal downloaden met GrabIt).
* pven is blij
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Ik kan je nog blijer makenpven schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:12:
[...]
Ik heb een programmatje dat me wat keuzes biedt als ik er een NZB mee open (bv pushen naar SABnzdb op de NAS of lokaal downloaden met GrabIt).
* pven is blij
Ik krijg anders een error dat er een API key benodigd is (en nee dat kan niet uit ivm overige integratie).Anoniem: 304651 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:21:
[...]
Ik kan je nog blijer makenAls je in settings.xml (c:\programdata\spotnet) de waardes SabHost/SabPort aanpast, kun je Spotnet direct de spots door je NAS laten downloaden, terwijl je de voortgang/status vanuit Spotnet kunt zien. Dit is mogelijk omdat Spotnet intern ook sabnzbd gebruikt (op poort 8090).
Oeps.. Is inderdaad een vereiste dat de API key uitgezet word in de sabnzbd.ini. Misschien iets voor 1.4 dat je settings.xml ook je API key kunt opgeven.Mental schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:28:
Ik krijg anders een error dat er een API key benodigd is (en nee dat kan niet uit ivm overige integratie).
De API-key uitzetten is voor mij helaas geen optie, ik houd het dus maar even bij het handmatig pushen naar SABnzbd.
Ik vind het een prima programma. Werkt geheel naar tevredenheid.
En... daar is "er komt een vrouw bij de dokter" weer. Nu eens kijken hoe Eyeworks dit offline wil krijgen.
En... daar is "er komt een vrouw bij de dokter" weer. Nu eens kijken hoe Eyeworks dit offline wil krijgen.
Ok. Ik heb Spotnet geïnstalleerd op een nieuwe lege laptop, want ik denk, dan hoef ik daar niet al die andere zut op te installeren. Want door Spotnet:
- Je hebt geen FTD account nodig.
- Je hebt geen NZB-zoekmachines nodig
- Je hebt geen download-programma nodig
- Spotnet kan nooit afgesloten worden door Brein
Ok, handig. Dus bovenste drie doe ik niet aan op deze nieuwe machine.
Dus klik ik op bestandsnaam en dan opend er een nieuwe tab met de volgende melding: "Navigatie naar de webpagina is geannuleerd".
Dat schiet dus niet echt op.
OS Windows 7 Ultimate 64-bit
8GB
Core i7
Handleiding van stap a tot z gevolgd.
Ok, handig. Dus bovenste drie doe ik niet aan op deze nieuwe machine.
- Spotnet geïnstalleerd.
- Spotnet opgestart.
- Spots gevonden.
- Gewoon even een aantal recente spots (jonger dan paar uur) geopend.
Dus klik ik op bestandsnaam en dan opend er een nieuwe tab met de volgende melding: "Navigatie naar de webpagina is geannuleerd".
8GB
Core i7
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Mmmh... Klikt alsof Spotnet geen verbinding met internet kan maken (poort 80). Waarschijnlijk laat je firewall wel NNTP verkeer door (poort 119), maar geen internet-verkeer. Misschien Spotnet.exe aan de lijst met uitzonderingen toevoegen? Anders heb ik even geen flauw idee.Wim-Bart schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:19:
Tip: iets gaan doen aan logging van sabnzbd en spotnet zelfAnoniem: 304651 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:45:
[...]
Mmmh... Klikt alsof Spotnet geen verbinding met internet kan maken (poort 80). Waarschijnlijk laat je firewall wel NNTP verkeer door (poort 119), maar geen internet-verkeer. Misschien Spotnet.exe aan de lijst met uitzonderingen toevoegen? Anders heb ik even geen flauw idee.
Je hebt de logging van sabnzbd namelijk al uitgezet en om een of andere reden doet de meegeleverde sabnzbd bij mij niets; waarom kan ik dus niet checken omdat de hele logging module ontbreekt
Hij voegt de nzb wel toe maar start nooit met downloaden.
Api key toevoegen in 1.4 zou zeer gewaardeerd worden
Anoniem: 28958
Dan vind ik dat je je project te snel aan de wereld bekend hebt gemaakt. Wat wil je overigens met SpotNet? Wil je het tot in lengte van jaren gaan lopen ondersteunen en ontwikkelen? Want dat is precies wat de auteur van OpenFTD heeft gedaan bijv.Anoniem: 304651 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:02:
Is gewoon op aanvraag beschikbaar, diverse mensen hebben hem al ontvangen.
Ooit? En SilverLight is ook een slecht idee. Je lijkt me nogal Windows georienteerd. Je kunt software ook zo maken dat het op tien platforms draait i.p.v. 1.Omdat het een WPF applicatie is. Betekend dat er ooit heel makkelijk een Silverlight (webbased) versie van gemaakt kan worden, die je niet hoeft te installeren.
Kan je in de settings.xml ook de download folder veranderen? Ipv de download folder van windows te veranderen?
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Wow! Dit is echt een super programma!
Ik heb een klein vraagje. Ik heb in het (studenten)netwerk een fileserver staat waar SABnzbd op draait, hier zet iedereen zijn NZB'tjes in en komt dus meteen op de fileserver. Hun PC kan uitstaan, en de server krijgt minder prioriteit op het internetlijntje.
Nu zag ik dat het download gedeelte van Spotnet ook op SABnzbd draait. Is het ook mogelijk om een Client-Server configuratie te maken? Dus dat iedereen Spotnet installeert als Client, maar vervolgens wordt alles gedownload op de fileserver.
Voor de rest: Keep up the good work!!!
EDIT: Toevoeging:
Tips/Ideeën:
Server/Client installatie
Per download ook alle losse binaries?
Per download de catergorie instellen? Zodat de dowload direct naar de juiste map wordt uitgepakt
Ik heb een klein vraagje. Ik heb in het (studenten)netwerk een fileserver staat waar SABnzbd op draait, hier zet iedereen zijn NZB'tjes in en komt dus meteen op de fileserver. Hun PC kan uitstaan, en de server krijgt minder prioriteit op het internetlijntje.
Nu zag ik dat het download gedeelte van Spotnet ook op SABnzbd draait. Is het ook mogelijk om een Client-Server configuratie te maken? Dus dat iedereen Spotnet installeert als Client, maar vervolgens wordt alles gedownload op de fileserver.
Voor de rest: Keep up the good work!!!
EDIT: Toevoeging:
Tips/Ideeën:
Server/Client installatie
Per download ook alle losse binaries?
Per download de catergorie instellen? Zodat de dowload direct naar de juiste map wordt uitgepakt
[ Voor 15% gewijzigd door tim427 op 01-10-2010 10:36 ]
Ik kan dit bestandje nergens vinden. Het enige wat ik kan vinden is Spotnet.exe (tekst bestand). Maar als ik hier de sab settings wijzig, gebeurt er weinig.Anoniem: 304651 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:21:
[...]
Ik kan je nog blijer makenAls je in settings.xml (c:\programdata\spotnet) de waardes SabHost/SabPort aanpast, kun je Spotnet direct de spots door je NAS laten downloaden, terwijl je de voortgang/status vanuit Spotnet kunt zien. Dit is mogelijk omdat Spotnet intern ook sabnzbd gebruikt (op poort 8090).
Ik denk dat je dit kan wijzigen door naar http://localhost:8090/sabnzbd/ te gaan.Damien2004 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:10:
Kan je in de settings.xml ook de download folder veranderen? Ipv de download folder van windows te veranderen?
[ Voor 20% gewijzigd door mennoo op 01-10-2010 10:42 ]
Cooler zou zijn als hij een default categorie map aanmaakte met de naam van je zoek filter.[b][message=34779460,noline]
Dus bijvoorbeeld zoek filter: Movies NLsub en dat de film dan terecht komt in die map op de server
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Fantastisch programma. Ik zou alleen graag de standaard uitpak of download dir willen wijzigen. Verder super!
Ik heb er ook even mee gespeeld en tot zover is het een geweldig programma met veel potentie.
Enkele punten ter verbetering die ik kan bedenken:
Enkele punten ter verbetering die ik kan bedenken:
- Support voor API key zodat deze ook met een remote SABNZBD server overweg kan
- Eenvoudigere wijzigen van configuratie (i.p.v. xml edit)
- Mogelijkheid to wijzigen van doel locatie
- Downloaden zonder eerst de spot te openen
http://www.deyterra.com
Nee in Sab staat het wel goed..Ik denk dat je dit kan wijzigen door naar http://localhost:8090/sabnzbd/ te gaan.
Firewall is probleem niet. Deze staat uit
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Gebruik hier ook hitnews.eu en krijg zo´n 15.000 spots binnen, waarvan de oudste nog van deze maand is.. Kan ik anders gewoon met news2.neva.ru spots binnen halen, en ze dan via grabit met hitnews binnen halen?
Hmm.. Ik ga het oplossen in de volgende versie! Welke provider heb je trouwens? Want je bent de eerste met deze melding?J-J-Jordy schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:01:
Alleen krijg ik een error nadat ik mijn usenet gegevens hebt ingevoerd.
Nee, sorry.. Iets voor 1.4Damien2004 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:10:
Ja dat kan! Je kunt in settings.xml de waardes SabHost/SabPort aanpassen, maar de API key verplichting moet dan uitstaan bij de remote sabnzbd (zie sabnzbd.ini). In de volgende versie kun je deze key toevoegen aan settings.xml, zodat je niets meer hoeft te veranderen aan de remote sabnzbd.tim427 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:23:
Hitnews is niet geschikt voor Spotnet (veel te korte retentie). Je kunt inderdaad news2.neva.ru gebruiken (400 dagen), en dan downloaden met Hitnews.Adante schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:31:
Gebruik hier ook hitnews.eu en krijg zo´n 15.000 spots binnen, waarvan de oudste nog van deze maand is.. Kan ik anders gewoon met news2.neva.ru spots binnen halen, en ze dan via grabit met hitnews binnen halen?
@Drazix: Kuddo's voor dit programma. Geweldig idee en top uitgewerkt.
En natuurlijk uitstekende support!
Zou dit ook niet een leuke iPhone/Android app zijn?
En natuurlijk uitstekende support!
Zou dit ook niet een leuke iPhone/Android app zijn?
http://www.deyterra.com
Is er dan ook nog een mogelijkheid om authenticatie toe te passen? Aangezien mijn sab een user+pass gebruiktAnoniem: 304651 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:02:
Ja dat kan! Je kunt in settings.xml de waardes SabHost/SabPort aanpassen, maar de API key verplichting moet dan uitstaan bij de remote sabnzbd (zie sabnzbd.ini). In de volgende versie kun je deze key toevoegen aan settings.xml, zodat je niets meer hoeft te veranderen aan de remote sabnzbd.
Anoniem: 353762
Vandaag ontdekt en vind het nu al super. Implementatie kan nog wat gepolished worden maar idee is super!
Wat wel mooi zou zijn is integratie met een al geinstalleerde sabnzbd. Nu weet ik dat je de port kan instellen op je huidige sabnzbd port en dat werkt zodra je geen api key en login vereist. Het zou mooi zijn als deze beveiliging aan kon blijven staan(zoals al eerder genoemd)
Daarnaast sluit Spotnet mn sabnzbd af zodra ik Spotnet afsluit. Nu is dat handig voor de sabnzbd die door Spotnet wordt gestart maar niet voor mijn eigen installatie
Als die twee punten op korte termijn worden aangepast is Spotnet voor mij een blijvertje!
P.S.: Een native linux versie zou ook top zijn!
Wat wel mooi zou zijn is integratie met een al geinstalleerde sabnzbd. Nu weet ik dat je de port kan instellen op je huidige sabnzbd port en dat werkt zodra je geen api key en login vereist. Het zou mooi zijn als deze beveiliging aan kon blijven staan(zoals al eerder genoemd)
Daarnaast sluit Spotnet mn sabnzbd af zodra ik Spotnet afsluit. Nu is dat handig voor de sabnzbd die door Spotnet wordt gestart maar niet voor mijn eigen installatie
Als die twee punten op korte termijn worden aangepast is Spotnet voor mij een blijvertje!
P.S.: Een native linux versie zou ook top zijn!
Anoniem: 325074
Soms duurt het nog ff voordat ze in die zoekmachines staan bij nieuwe spotsWim-Bart schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:19:
Ok. Ik heb Spotnet geïnstalleerd op een nieuwe lege laptop, want ik denk, dan hoef ik daar niet al die andere zut op te installeren. Want door Spotnet:
Ok, handig. Dus bovenste drie doe ik niet aan op deze nieuwe machine.Krijg bij IEDERE spot de melding: "Kan NZB niet vinden, klik op bestandsnaam om handmatig te zoekn!".
- Spotnet geïnstalleerd.
- Spotnet opgestart.
- Spots gevonden.
- Gewoon even een aantal recente spots (jonger dan paar uur) geopend.
8GB
Core i7
Ik moet zeggen dat het tot nu toe redelijk goed bevalt. Ik zie er zeker de potentie wel van in!
Helaas lukt het mij niet om dmv de download knop de NZB's naar sab op een appart systeem te sturen. Ik krijg dan een file does not exist melding. Ik zie wel gewoon de status van de downloads. Ik heb dit opgelost door te downloaden met de shift knop ingedrukt en nzb bestandjes automatisch op te laten pakken door een scp scriptje.
Daarnaast vind ik het jammer dat de namen van de NZB bestanden geen spaties bevatten, dat wordt dus achteraf weer renamen.
Keep up the good work!!
Helaas lukt het mij niet om dmv de download knop de NZB's naar sab op een appart systeem te sturen. Ik krijg dan een file does not exist melding. Ik zie wel gewoon de status van de downloads. Ik heb dit opgelost door te downloaden met de shift knop ingedrukt en nzb bestandjes automatisch op te laten pakken door een scp scriptje.
Daarnaast vind ik het jammer dat de namen van de NZB bestanden geen spaties bevatten, dat wordt dus achteraf weer renamen.
Keep up the good work!!
Het updaten werkt meer niet dan wel. Ik blijf steken op uren oude spots meestal en moet dan toch FTD gebruiken. Enig idee waar dit door komt?
Anoniem: 133782
Spotnet 1.3
sslreader.eweka.nl gebruikt een fout IP.
Zelf een server configureren werkt prima.
Ideetje voor een volgende versie: Filters editbaar ipv wissen en nieuwe filter maken.
sslreader.eweka.nl gebruikt een fout IP.
Zelf een server configureren werkt prima.
Ideetje voor een volgende versie: Filters editbaar ipv wissen en nieuwe filter maken.
Ik heb het programma Spotnet van de week ff geprobeerd net het bevalt me aardig. Zoals je al eerder in dit topic aangeeft zou het programma Spotnet en het protocol open source zijn. Is het mogelijk om ergens de source code te downloaden en de specificatie van van het protocol te kunnen inkijken, zo kunnen meer ontwikkelaars meehelpen aan de ontwikkeling van Spotnet. Nu worden spots toch bij FTD vandaan gehaald en door je eigen server op usenet gezet. Ook zit er nu een XML Signature bij, zodat de echtheid van de het bericht kan worden gegarandeerd. Echter jou server is de enigste die nu berichten op net Spotnet systeem kan zetten. Ik begreep uit de planning dat je ook de gebruikers spots wild laten toevoegen. Hoe wil je die berichten op Spotnet zetten, Die moeten immers ook een XML Signature, verloopt dat dan allemaal via jou server? Verder is er al een website waar hierover gediscusseerd werd hoe dit probleem het beste opgelost zou kunnen worden: http://spotnet.openftd.org/index.php/Main_Page.
Het protocol is XML, en het formaat spreekt zo voor zichzelf, dat er eigenlijk geen documentatie/specificatie nodig is. Op carpo.decypher.nl/downloads staat bijvoorbeeld al een spotnet-client, die iemand helemaal zonder mijn hulp of broncode ontwikkeld heeft, dat zegt genoeg. Als je een Mac/Linux versie wilt maken volg je gewoon deze stappen:Kopje_Koffie schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 13:02:
Is het mogelijk om ergens de source code te downloaden en de specificatie van van het protocol te kunnen inkijken, zo kunnen meer ontwikkelaars meehelpen aan de ontwikkeling van Spotnet.
- Haal de headers op uit free.pt
- Parse de gegevens uit de headers
- Toon ze in een overzicht
Als je hulp nodig hebt, dan hoor ik het wel.
Ik weet niet met welke versie je hebt lopen spelen, maar je kunt gewoon zelf spots toevoegen in versie 1.3?Kopje_Koffie schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 13:02:
Echter jou server is de enigste die nu berichten op net Spotnet systeem kan zetten. Ik begreep uit de planning dat je ook de gebruikers spots wild laten toevoegen.
Ja samen met Alguno heb ik destijds een aantal proposals neergezet op die wiki. Uiteindelijk heb ik voor 'Proposal 2' gekozen. De rest van de informatie daar is een beetje achterhaalt. Zodra ik wat tijd over heb zal ik de wiki weer eens updaten.Kopje_Koffie schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 13:02:
Verder is er al een website waar hierover gediscusseerd werd hoe dit probleem het beste opgelost zou kunnen worden
Het is inderdaad niet zo moeilijk om een spotnet "reader" client te ontwikkelen.Anoniem: 304651 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:49:
[...]
Het protocol is XML, en het formaat spreekt zo voor zichzelf, dat er eigenlijk geen documentatie/specificatie nodig is. Op carpo.decypher.nl/downloads staat bijvoorbeeld al een spotnet-client, die iemand helemaal zonder mijn hulp of broncode ontwikkeld heeft, dat zegt genoeg. Als je een Mac/Linux versie wilt maken volg je gewoon deze stappen:
- Haal de headers op uit free.pt
- Parse de gegevens uit de headers
- Toon ze in een overzicht
Als je hulp nodig hebt, dan hoor ik het wel.
[...]
Ik weet niet met welke versie je hebt lopen spelen, maar je kunt gewoon zelf spots toevoegen in versie 1.3?
[...]
Ja samen met Alguno heb ik destijds een aantal proposals neergezet op die wiki. Uiteindelijk heb ik voor 'Proposal 2' gekozen. De rest van de informatie daar is een beetje achterhaalt. Zodra ik wat tijd over heb zal ik de wiki weer eens updaten.
Je hoeft alleen maar naar de xml header te kijken van een bericht uit free.pt om te zien hoe die in elkaar steekt. Dat kan zelfs met google:
http://groups.google.com/...mode=source&output=gplain
Hooguit zou je een tabel moeten leveren die de betekenis geeft van de verschillende (sub)categorie codes.
Maar om een spotnet "writer" client (die dus spots kan toevoegen) te ontwikkelen, zijn we volgens mij nog wel afhankelijk van jouw "PKI/certificaat" informatie om een geldige handtekening te kunnen genereren.
En ook om de spam posts er uit te kunnen filteren hebben we die sleutel informatie nodig.
Zie ik dat goed?
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Je kunt gewoon je eigen key gebruiken. De spots zijn dan zichtbaar in je eigen client, en in de volgende versie van Spotnet ook, want dan voeg ik jouw sleutel toe aan de lijst met toegestane sleutels die nu in Spotnet zit.Mr_Blobby schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:44:
Maar om een spotnet "writer" client (die dus spots kan toevoegen) te ontwikkelen, zijn we volgens mij nog wel afhankelijk van jouw "PKI/certificaat" informatie om een geldige handtekening te kunnen genereren.
Momenteel is er nog geen spam, maar om het te filteren heb je alleen de lijst met geldige publieke sleutels nodig. Staat er nu maar eentje op, die is:Mr_Blobby schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:44:
En ook om de spam posts er uit te kunnen filteren hebben we die sleutel informatie nodig.
<Modulus>uiyChPV23eguLAJNttC/o0nAsxXgdjtvUvidV2JL+hjNzc4Tc/PPo2JdYvsqUsat</Modulus>
<Exponent>AQAB</Exponent>
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 304651 op 10-10-2010 21:38 ]
Maar kan nu niet een bedrijf zoals ''sitichting Brein" van die onzin post er op zetten? Zoals dat vroeger ook met Kazaa ging?Anoniem: 304651 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:30:
[...]
Via de url spot.bot.nu word je doorgeleid naar een willekeurige sign-server, waarvan 'writer clients' gebruik kunnen maken om de xml te ondertekenen.
Maar het kan ook anders: je kunt gewoon je eigen key gebruiken. De spots zijn dan zichtbaar in je eigen client, en in de volgende versie van Spotnet ook, want dan voeg ik jouw sleutel toe aan de lijst met toegestane sleutels die nu in Spotnet zit.
[...]
Momenteel is er nog geen spam, maar om het te filteren heb je alleen de lijst met geldige publieke sleutels nodig. Staat er momenteel maar eentje op, die is:
<Modulus>uiyChPV23eguLAJNttC/o0nAsxXgdjtvUvidV2JL+hjNzc4Tc/PPo2JdYvsqUsat</Modulus>
<Exponent>AQAB</Exponent>
Tegewoordig heb je best veel SPAM op de nieuwsgroepen, maar hebben veel NZB-indexsites zo;n "spam-knop". Ik ben bang dat dit ook kan gaan komen voor dit.
Mooi progje.
Ook met Newsxs werkt het feilloos.
Maar ben ik nu scheel, of kun je de downloadmap niet aanpassen?
Het is een beetje raar om in m'n 20 GB windows map te downloaden, en mijn D partitie van 200+ GB niet te gebruiken...
Ook met Newsxs werkt het feilloos.
Het is een beetje raar om in m'n 20 GB windows map te downloaden, en mijn D partitie van 200+ GB niet te gebruiken...
Het is jammer dat je de XML specificatie nog niet gedocumenteerd hebt. Nu is de kans nog groter dat er een cliënt de XML fout interpreteert. Dit is zeker onhandig als die cliënt ook nog kunnen aanmelden. Maar verder is er wel uit te komen als ik wat spots met de een andere newsreader op haal. Ik heb net ook even gekeken naar Carpo2. Het programma werkt direct, maar de Spotnet plug-in krijg ik niet werkend. Naar mijn weten is deze cliënt closed source.Het protocol is XML, en het formaat spreekt zo voor zichzelf, dat er eigenlijk geen documentatie/specificatie nodig is. Op carpo.decypher.nl/downloads staat bijvoorbeeld al een spotnet-client, die iemand helemaal zonder mijn hulp of broncode ontwikkeld heeft, dat zegt genoeg. Als je een Mac/Linux versie wilt maken volg je gewoon deze stappen:
Hoe dit precies in elkaar steekt, snap ik niet helemaal, maar als ik het goed begrijp kunnen alle gebruikers dus spots toe voegen zonder enige vorm om dat te blokkeren? Iedereen kan immers gewoon een geldig certificaat halen/laten ondertekenen op de 'spot.bot.nu' server.Via de url spot.bot.nu word je doorgeleid naar een willekeurige sign-server, waarvan 'writer clients' gebruik kunnen maken om de xml te ondertekenen.
Zoals je al eerder aangaf zou je cliënt open source zijn, maar ik kan nergens de broncode vinden. Is de broncode van jou Spotnet cliënt ergens te verkrijgen?
Niet met grote aantallen (sign-server laat dit niet toe), een klein aantal zou wel kunnen, maar moderators verwijderen die nep-spots, en gebruikers kunnen elkaar waarschuwen via de reacties. Kazaa had geen moderators en je kon ook geen reacties geven, daarom ging het daar mis.tim427 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 07:17:
Maar kan nu niet een bedrijf zoals ''sitichting Brein" van die onzin post er op zetten? Zoals dat vroeger ook met Kazaa ging?
Als je rechtsklikt op je Downloadsfolder, en 'Eigenschappen' kiest, kun je de locatie aanpassen naar je D schijf.Richub schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:04:
Het voordeel van die sign-servers is dat je in kunt stellen dat mensen maar 1 spot per seconde kunnen toevoegen, dat je bepaalde IP"s kunt blocken, dat je eventueel een CAPTCHA kunt implementeren, etc. Als er ooit misbruik word gemaakt, kun je dat allemaal tegengaan vanuit de signservers. Als mensen rechtstreeks naar usenet konden posten zonder handtekening, had je daar geen enkele controle meer over.Kopje_Koffie schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:48:
Maar als ik het goed begrijp kunnen alle gebruikers dus spots toe voegen zonder enige vorm om dat te blokkeren? Iedereen kan immers gewoon een geldig certificaat halen/laten ondertekenen op de 'spot.bot.nu' server.
Ja die is op aanvraag beschikbaar. Zijn al diverse mensen die hem hebben ontvangen, meestal hebben ze de grootste plannen, maar hoor je vervolgens nooit meer wat terug. Als je een Mac/Linux versie wilt maken, adviseer ik je dat gewoon zonder mijn source te doen, een WPF applicatie is lastig te porten, en zo neem je ook niet al de bugs overKopje_Koffie schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:48:
Zoals je al eerder aangaf zou je cliënt open source zijn, maar ik kan nergens de broncode vinden. Is de broncode van jou Spotnet cliënt ergens te verkrijgen?
Toch zou het fijn zijn om de source in te kunnen zien. Is het misschien mogelijk om die ergens te verkrijgen? Dit zou ontwikkelaars een heel stuk helpen om eventueel een cliënt te bouwen. Zo is het toch wat makkelijker te interpreteren hoe de XML specificaties zijn, en hoe het protocol in elkaar zit, zodat er eventueel spots toegevoegd kunnen worden.Ja die is op aanvraag beschikbaar. Zijn al diverse mensen die hem hebben ontvangen, meestal hebben ze de grootste plannen, maar hoor je vervolgens nooit meer wat terug. Als je een Mac/Linux versie wilt maken, adviseer ik je dat gewoon zonder mijn source te doen, een WPF applicatie is lastig te porten, en zo neem je ook niet al de bugs over
Anoniem: 378158
Dit is een super goed programma alleen ik krijg het niet meer aan de praat!
Mijn vader gebruikt het ook zonder problemen... Alleen nu ik het weer heb geinstraleerd en de gegevens heb ingevoerd werkt hij niet!
Ik heb als server eweka ingevoerd.
textnews.eweka.nl
poort 119
Vervolgens gewoon mijn gebruikersnaam en wachtwoord van eweka...
Echter blijft hij deze melding geven:
kan geen verbinden maken.
kan geen verbinding maken met server.
400 cannot connect to NTTP server 81.171.88.17 (81.171.88.17:562),
connect error 10061
Ik zou heel blij zijn als iemand mij hierbij mee kan helpen
Met vriendelijke groet,
Imme
Mijn vader gebruikt het ook zonder problemen... Alleen nu ik het weer heb geinstraleerd en de gegevens heb ingevoerd werkt hij niet!
textnews.eweka.nl
poort 119
Vervolgens gewoon mijn gebruikersnaam en wachtwoord van eweka...
Echter blijft hij deze melding geven:
kan geen verbinden maken.
kan geen verbinding maken met server.
400 cannot connect to NTTP server 81.171.88.17 (81.171.88.17:562),
connect error 10061
Ik zou heel blij zijn als iemand mij hierbij mee kan helpen
Met vriendelijke groet,
Imme
De textnews-server heeft wat kuren de afgelopen dagen. Beter kun je gewoon newsreaderXXX.eweka.nl invullen, anders kun je de spots ook niet downloaden. Op de plaats van de X hoort een getal, dat is per account verschillend. Succes ermee!Anoniem: 378158 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:48:
textnews.eweka.nl
Anoniem: 378158
Ik heb gedaan wat je zei, newsreader2.eweka.nl (deze zou ik dan moeten hebben), maar dan krijg ik nog steeds deze error...
Wat ik dan ook vreemd vind dat ik met de zelfde settings als die van mijn pa (in het zelfde huis) geen verbinding krijgt en hij wel.
Wat ik dan ook vreemd vind dat ik met de zelfde settings als die van mijn pa (in het zelfde huis) geen verbinding krijgt en hij wel.
Ja dat is inderdaad raar! Kan het niet zo zijn dat hij Spotnet nog open heeft staan, of iets aan het downloaden is, want je mag maar een beperkt aantal verbindingen tegelijk?
Anoniem: 324784
Zit al wat dingetjes op te schrijven om Spotnet in Mac OS X te schrijven voor Leopard en Snow Leopard.
Alleen nog even op de source wachten van Drazix
Alleen nog even op de source wachten van Drazix
Anoniem: 183085
Ik kan settings.xml niet vinden onder vista en nu kan ik die lijnen niet instellen...
In je my documents folder staat een map genaamd spotnet. Daar kan je settings.xml vinden.
Maar alles wat je daar invult kan je ook via spotnet zelf invullen.
Maar alles wat je daar invult kan je ook via spotnet zelf invullen.
Het bestand settings.xml vind je in C:\ProgramData\Spotnet (Vista/Win7)Anoniem: 183085 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:07:
Ik kan settings.xml niet vinden onder vista en nu kan ik die lijnen niet instellen...
of C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet (Windows XP).
Maar als je ooit versie 1.2 al geinstalleerd had, staat settings.xml in Mijn Document\Spotnet.xml.
Anoniem: 183085
Ik heb vista maar er is echt geen settings.xml in dat mapje te vinden.... ik heb ook geen programadata maar wel programfiles... dat is het zelfde toch?? ik weet het ben een noob...
Start > Uitvoeren > "C:\ProgramData\Spotnet\" > EnterAnoniem: 183085 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:00:
Ik heb vista maar er is echt geen settings.xml in dat mapje te vinden.... ik heb ook geen programadata maar wel programfiles... dat is het zelfde toch?? ik weet het ben een noob...
Dit zonder aanhalingtekens uiteraard.
Een mogelijkheid om bij meer nzbproviders te kunnen zoeken,
Lijkt mij handig........
Het programma ziet er verder goed uit
complement hiervoor.
plus als je gewoon via de nzb werkt. en via je payserver toppie!
Lijkt mij handig........
Het programma ziet er verder goed uit
plus als je gewoon via de nzb werkt. en via je payserver toppie!
Voor dat ik hier allemaal features ga lopen aanvragen, wil ik drazix eerst vragen of dit überhaupt wel zin heeft.
Gebruik het nu 2 dagen en ik moet zeggen.....: Het is geweldig !!!
Gebruik het nu 2 dagen en ik moet zeggen.....: Het is geweldig !!!
Nee, heb ik ook geen plannen voor. Maar is het vrij simpel om er eentje te schrijven, dus hopelijk neemt iemand anders die taak op zichbas-r schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:46:
Is die native Linux client er al?
Nzb searchengines zijn overbodig geworden sinds versie 1.3. Bij Spotnet spots zit de NZB er al bij, en bij FTD spots word er automatisch gezocht, en zou je die zoekmachine eigenlijk ook niet meer nodig moeten hebben?pinda53 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 07:14:
Een mogelijkheid om bij meer nzbproviders te kunnen zoeken,
Ja dat heeft zeker zin! Neem zoveel mogelijk verzoekjes mee in versie 1.4, dus barst maar losn0fragger schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:01:
Voor dat ik hier allemaal features ga lopen aanvragen, wil ik drazix eerst vragen of dit überhaupt wel zin heeft.
Ik heb een beetje een aparte constructie bij mij thuis, zodat ik met mijn volledige snelheid gebruik kan maken van de gratis ipv6 nieuwsservers die er zijn.
Nu heb ik een bak die puur fungeert als doorlusser naar ipv6. Dus met sabnzbd connect ik naar het lokale ip van die pc met een specifiek apart poort, zodat die het naar de ipv6 server stuurt. In dit geval 192.168.1.104 met poort 1191.
Nu krijg ik bij spotnet de melding dat de server geen SSL ondersteunt.... Nogal wiedes, dat hoeft ook niet. Is dat ergens in te stellen?
Ik heb ook geprobeerd te downloaden met de standaard UPC nieuwsgroep, maar dan krijg ik na 90% de melding dat hij de headers niet kan downloaden.

Wat op zich niet gek is, want UPC houd geen binaire bestanden bij, alleen nog maar text volgens mij.
Nu heb ik een bak die puur fungeert als doorlusser naar ipv6. Dus met sabnzbd connect ik naar het lokale ip van die pc met een specifiek apart poort, zodat die het naar de ipv6 server stuurt. In dit geval 192.168.1.104 met poort 1191.
Nu krijg ik bij spotnet de melding dat de server geen SSL ondersteunt.... Nogal wiedes, dat hoeft ook niet. Is dat ergens in te stellen?
Ik heb ook geprobeerd te downloaden met de standaard UPC nieuwsgroep, maar dan krijg ik na 90% de melding dat hij de headers niet kan downloaden.

Wat op zich niet gek is, want UPC houd geen binaire bestanden bij, alleen nog maar text volgens mij.
[ Voor 12% gewijzigd door Hooglander1 op 05-10-2010 15:12 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Als je op een andere poort dan 119 verbind, gaat Spotnet er automatisch vanuit dat het om SSL gaat. Omdat die 'doorlusser' poort 1191 gebruikt, gaat het nu fout. Is momenteel geen manier om dat in te stellen, dus je zult echt van poort moeten veranderen.Hooglander1 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:48:
Het zou geen probleem moeten zijn dat UPC alleen text ondersteund, want voor het ophalen van de spots heeft Spotnet die binary groepen niet nodig. Waarom je die melding krijgt op 90% kan ik even niet verklaren, bij andere gebruikers met UPC schijnt het wel goed te gaan.Hooglander1 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:48:
Feature request dan: Je zou imo gewoon een poort moeten kunnen invullen en kunnen aanvinken of het SSL is.Anoniem: 304651 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:24:
[...]
Als je op een andere poort dan 119 verbind, gaat Spotnet er automatisch vanuit dat het om SSL gaat. Omdat die 'doorlusser' poort 1191 gebruikt, gaat het nu fout. Is momenteel geen manier om dat in te stellen, dus je zult echt van poort moeten veranderen.
Erg apart, ik ga eens spelen met het aantal connecties.[...]
Het zou geen probleem moeten zijn dat UPC alleen text ondersteund, want voor het ophalen van de spots heeft Spotnet die binary groepen niet nodig. Waarom je die melding krijgt op 90% kan ik even niet verklaren, bij andere gebruikers met UPC schijnt het wel goed te gaan.
Met UPC niet meer gelukt, maar wel met de gratis server: news2.neva.ru
Vervolgens de api key uitgezet in mijn eigen sabnzbd installatie en dan werken spotnet en sabnzbd goed samen. Spots ophalen via de neva.ru server en de downloads via de ipv6 manier. Knap handig stukje software.
[ Voor 14% gewijzigd door Hooglander1 op 05-10-2010 16:44 ]
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ok, dan heb ik er ook nog 1, Ik gebruik nu de shift knop als ik een nzb wil downloaden. Is het mogelijk om in bijvoorbeeld een configfile aan te geven hoe de download knop zich gedraagt? Dus in mijn geval dat ik niet meer de shift knop hoef te gebruiken?Anoniem: 304651 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:20:
Ja dat heeft zeker zin! Neem zoveel mogelijk verzoekjes mee in versie 1.4, dus barst maar los
Wellicht is dit al ten sprake geweest, maar goed.
Ik besloot om SpotNet eens te proberen, en er werd me verteld dat ik de usenetserver + user/pw in moest voeren.
Ik maak gebruik van een aantal gratis usenet servers (wel 500+ dagen retentie), i.c.m. het gratis usenet wat door mijn glasvezelprovider (xmsnet) aangeboden wordt.
Echter, bij AL deze servers hoeft, om te downloaden, GEEN user/pw ingevoerd te worden.
Spotnet werkt niet zonder username/password, dus kan ik het programma niet proberen.
Tips?
Ik besloot om SpotNet eens te proberen, en er werd me verteld dat ik de usenetserver + user/pw in moest voeren.
Ik maak gebruik van een aantal gratis usenet servers (wel 500+ dagen retentie), i.c.m. het gratis usenet wat door mijn glasvezelprovider (xmsnet) aangeboden wordt.
Echter, bij AL deze servers hoeft, om te downloaden, GEEN user/pw ingevoerd te worden.
Spotnet werkt niet zonder username/password, dus kan ik het programma niet proberen.
Tips?
Ja dat is inderdaad lastig. Zal ik een instelling voor maken in 1.4.mennoo schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:41:
Ik gebruik nu de shift knop als ik een nzb wil downloaden. Is het mogelijk om in bijvoorbeeld een configfile aan te geven hoe de download knop zich gedraagt? Dus in mijn geval dat ik niet meer de shift knop hoef te gebruiken?
Als er geen username/password vereist is, laat je die vakjes gewoon leeg. Dan zou alles gewoon goed moeten gaan. Wat is de melding die je krijgt?babybel123 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:11:
Leuk programma, mis alleen nog functionaliteit zoals FTD Watchdog. Als ik dan bijvoorbeeld Godfather typ dat hij elke nieuwe post met het woord Godfather meldt.
Ook kan het managen van filters nog wat beter. Ik blijf voor nu bij FTD maar blijf dit in de gaten houden!
Ook kan het managen van filters nog wat beter. Ik blijf voor nu bij FTD maar blijf dit in de gaten houden!
Hoe kan het dat ik maar 252.451 spots vind?
Doe ik iets fout?
En kan je in het settings bestand ook toevoegen waar de download folder moet zijn?
Hij zet nu alles op c?
Doe ik iets fout?
En kan je in het settings bestand ook toevoegen waar de download folder moet zijn?
Hij zet nu alles op c?
Anoniem: 201901
een paar suggesties:
- bij de server instellingen de mogelijkheid om aantal threads in te stellen.
nu moet je iedere keer handmatig aantal threads bij stellen als je van server wisselt.
- het aantal spots dat wordt getoond is afhankelijk van de header retentie van de betreffende newsserver.
header retentie is namelijk niet altijd gelijk aan de gewone retentie. Is daar een oplossing voor te vinden, bijvoorbeeld een default spotbestand. (ook handig bij het wisselen van servers)
- mogelijkheid om alleen nieuwe spots te tonen.
als nu iets wil sorteren op bijv naam wordt het hele spotbestand gesorteerd en moet je eindeloos scrollen
- keuze mogelijkheid om een spot te openen in hetzelfde venster ipv nieuw tabblad.
iemand die al bladerend op zoek is naar een leuke spot heeft er zo 20 tabbladen bij die handmatig gesloten moeten worden. Mooier is het (denk ik) als dat, naar keuze, in 1 tabblad gedaan kan worden
- filter op illegale tekens in spotnaam
bij het downloaden wordt er een map aangemaakt met de spot titel. Indien deze tekens bevatten die niet in een map mogen/kunnen voorkomen zoals de ":", wordt er geen map aangemaakt en worden er geen bestanden gecompileerd met als gevolg dat je na het downloaden de melding "mislukt" krijgt.
- multiserver support
Gewetensvraag:
Stel dat FTD in het gelijk wordt gesteld door de rechter. Hoe dan verder met dit mooie initiatief?
- bij de server instellingen de mogelijkheid om aantal threads in te stellen.
nu moet je iedere keer handmatig aantal threads bij stellen als je van server wisselt.
- het aantal spots dat wordt getoond is afhankelijk van de header retentie van de betreffende newsserver.
header retentie is namelijk niet altijd gelijk aan de gewone retentie. Is daar een oplossing voor te vinden, bijvoorbeeld een default spotbestand. (ook handig bij het wisselen van servers)
als nu iets wil sorteren op bijv naam wordt het hele spotbestand gesorteerd en moet je eindeloos scrollen
- keuze mogelijkheid om een spot te openen in hetzelfde venster ipv nieuw tabblad.
iemand die al bladerend op zoek is naar een leuke spot heeft er zo 20 tabbladen bij die handmatig gesloten moeten worden. Mooier is het (denk ik) als dat, naar keuze, in 1 tabblad gedaan kan worden
- filter op illegale tekens in spotnaam
bij het downloaden wordt er een map aangemaakt met de spot titel. Indien deze tekens bevatten die niet in een map mogen/kunnen voorkomen zoals de ":", wordt er geen map aangemaakt en worden er geen bestanden gecompileerd met als gevolg dat je na het downloaden de melding "mislukt" krijgt.
- multiserver support
Gewetensvraag:
Stel dat FTD in het gelijk wordt gesteld door de rechter. Hoe dan verder met dit mooie initiatief?
Anoniem: 201901
dat kan.En kan je in het settings bestand ook toevoegen waar de download folder moet zijn?
Hij zet nu alles op c?
voor incompleet:
open in: all users\spotnet\ sabnzbd.ini en zoek de regel op met: download_dir = [ROOT]\Incompleet en wijzig deze in bijvoorbeeld download_dir = d:\Incompleet
(maak wel even de map aan)
uitpakken naar:
zoek de regel: complete_dir = [ROOT]
wijzig deze naar bijv: d:\download
(map aanmaken)
start vervolgens spotnet opnieuw op
Overigens kan je deze ini behoorlijk tweaken (wel eerst backup maken)
- krijg nu netjes een email report als een download klaar is, of is mislukt.
- NZB's worden in een backup map opgeslagen
- dir_scan zoekt in download map naar nieuw opgeslagen NZB's
- etc
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 201901 op 06-10-2010 05:32 . Reden: toevoeging ]
Zit momenteel achter een proxy server.
Kom er dus niet doorheen, daar ik nog geen instellingen kan wijzigen.
Als ik het venster weg klik, sluit SpotNet.
Is er een optie in te bouwen voor Proxy, of dat je het venster kunt sluiten, zonder dat SpotNet sluit?
Kom er dus niet doorheen, daar ik nog geen instellingen kan wijzigen.
Als ik het venster weg klik, sluit SpotNet.
Is er een optie in te bouwen voor Proxy, of dat je het venster kunt sluiten, zonder dat SpotNet sluit?
Misschien erg handig met het oog op de toekomst is het volgende. Er zijn veel mensen die roepen dat ze een native client willen voor linux mac en zelfs hun koelkast ;-). Aangezien ik hier zie dat er aparte (openbare) sleutels toegevoegd moeten worden om de spots te laten zien in spotnet (en de andere clients wellicht) is het handig om nieuwe sleutels ook via een soort spotbericht binnen te hengelen. Deze dienen dan tevens ondertekent te zijn door de huidige sleutel. Op deze manier kan er erg dynamisch en versie onafhankelijk omgesprongen worden met nieuwe sleutels toevoegen/verwijderen :-)
hallo waarom krijg ik steeds een timeout error als ik verbinding wil maken met spotnet ?
mijn provider is caiway.
werk normaal met Newsleecher en ftd en heb hiermee geen problemen
mijn provider is caiway.
werk normaal met Newsleecher en ftd en heb hiermee geen problemen
Heel mooi programma, super!!!!
Het enige wat ik nog mis, is dat ik niet kan aangeven waar hij de downloads moet opslaan.
Ik wil ze dus niet op de C schijf (map Downloads) maar op de F schijf opslaan, zou mooi zijn als die functionaliteit nog wordt toegevoegd.
Voor de rest super!!!
Het enige wat ik nog mis, is dat ik niet kan aangeven waar hij de downloads moet opslaan.
Ik wil ze dus niet op de C schijf (map Downloads) maar op de F schijf opslaan, zou mooi zijn als die functionaliteit nog wordt toegevoegd.
Voor de rest super!!!
[ Voor 4% gewijzigd door mistervis007 op 06-10-2010 21:54 ]
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)
Bij mij staat die in c:\programdata\spotnet\sabnzbd.ini (win7 32)Anoniem: 201901 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 04:59:
[...]
dat kan.
voor incompleet:
open in: all users\spotnet\ sabnzbd.ini en zoek de regel op met: download_dir = [ROOT]\Incompleet en wijzig deze in bijvoorbeeld download_dir = d:\Incompleet
(maak wel even de map aan)
"Everybody lies but it doens't matter since nobody listens"
Anoniem: 120430
Beste tweakers,
Ik ben zelf net gestart met Spotnet maar krijg het op een of andere manier maar niet goed aan de praat. Spots worden gedownload en afhankelijk van server krijg ik er ca 12.000 tot 250.000 te zien. Wanneer ik een spot wil downloaden lijkt dit allemaal prima te gaan maar..... de download start met ca 250KB/s maar zakt vervolgens weg tot 0 en begint dan weer vrolijk opnieuw. In sommige gevallen start de download wel maar blijft de snelheid op 60-70KB/s hangen, het lijkt wel of de snelheid beperkt wordt
Verder krijg ik een map te zien met incompleet downloads maar hier staan bv maar 1 van de 4 downloads in, de rest doet kennelijk niets.
Ik werk met Windows 7 Ult. en heb een 20MB abbo bij Tele2.
Enig idee wat ik moet/kan veranderen ?
Ik ben zelf net gestart met Spotnet maar krijg het op een of andere manier maar niet goed aan de praat. Spots worden gedownload en afhankelijk van server krijg ik er ca 12.000 tot 250.000 te zien. Wanneer ik een spot wil downloaden lijkt dit allemaal prima te gaan maar..... de download start met ca 250KB/s maar zakt vervolgens weg tot 0 en begint dan weer vrolijk opnieuw. In sommige gevallen start de download wel maar blijft de snelheid op 60-70KB/s hangen, het lijkt wel of de snelheid beperkt wordt

Verder krijg ik een map te zien met incompleet downloads maar hier staan bv maar 1 van de 4 downloads in, de rest doet kennelijk niets.
Anoniem: 316994
het zou fijn zijn als ikzelf een mapje kon toewijzen waar de gedownloade bestanden terecht moeten komen 
bestaat die mogelijkheid?
bestaat die mogelijkheid?
Klinkt een beetje als een brakke usenet provider, heb je een payserver?Anoniem: 120430 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:17:
Beste tweakers,
Ik ben zelf net gestart met Spotnet maar krijg het op een of andere manier maar niet goed aan de praat. Spots worden gedownload en afhankelijk van server krijg ik er ca 12.000 tot 250.000 te zien. Wanneer ik een spot wil downloaden lijkt dit allemaal prima te gaan maar..... de download start met ca 250KB/s maar zakt vervolgens weg tot 0 en begint dan weer vrolijk opnieuw. In sommige gevallen start de download wel maar blijft de snelheid op 60-70KB/s hangen, het lijkt wel of de snelheid beperkt wordt![]()
[ Voor 0% gewijzigd door mennoo op 07-10-2010 09:41 . Reden: typo ]
Anoniem: 120430
Nee, ik maak tot op heden geen gebruik van een payserver. Ik heb obv de opmerkingen in dit draadje gebruik gemaakt van news.tele2.nl (mijn provider) en news2.neva.ru
Zover ik weet gaat neva.ru nooit werken als binary server, dat is een normale text usenet server.
Tele2 weet ik niet, maar kan me zomaar voorstellen dat die totaal geen retentie heeft.
Tele2 weet ik niet, maar kan me zomaar voorstellen dat die totaal geen retentie heeft.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik vind 250.000 een heel mooi aantal, had je er nog meer verwacht?MartNL schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 01:54:
Hoe kan het dat ik maar 252.451 spots vind?
Zover ik weet is er maar 1 provider waar de header-retentie afwijkt van de normale retentie, en dat is Eweka. Daarom gebruikt Spotnet daar automatisch textnews.eweka.nl (die wel een normale header-retentie heeft). Zijn er nog andere providers met een verkorte header-retentie?Anoniem: 201901 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 03:49:
header retentie is namelijk niet altijd gelijk aan de gewone retentie.
Zal een filter toevoegen: 'Nieuw'. Als je daar op klikt zie je alleen de nieuwe spots.Anoniem: 201901 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 03:49:
Bedankt voor het melden! Was nog niet op de hoogte van deze bug!Anoniem: 201901 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 03:49:
Als FTD 100% legaal blijkt te zijn, is Spotnet overbodig geworden, en komt er geen nieuwe versie meer waarschijnlijk.Anoniem: 201901 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 03:49:
Is maar een heel klein aantal mensen dat hier gebruik van gaat maken, maar ik zal eens kijken. Waarom gebruik je usenet via een proxy als ik vragen mag?PurpleBlue schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:24:
Is er een optie in te bouwen voor Proxy
Slim idee! Momenteel is er maar 1 geldige sleutel, maar zodra de lijst langer word, is jouw voorstel een goede optie!consolefreak schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:11:
Op deze manier kan er erg dynamisch en versie onafhankelijk omgesprongen worden met nieuwe sleutels toevoegen/verwijderen :-)
Caiway word niet ondersteund door Spotnet, niemand kan er verbinding mee maken. Ik kan ook niet testen waar dat aan ligt, want ik heb zelf geen account daar.fritsbakhuisen schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:35:
mijn provider is caiway.
Nee doe dat niet (A)Anoniem: 304651 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:19:
*knip*
Als FTD 100% legaal blijkt te zijn, is Spotnet overbodig geworden, en komt er geen nieuwe versie meer waarschijnlijk.
*knip*
Het is zo mooi die intergratie met SABnzbd, ik droom al jaren om een server/client setup te maken. Maar ik vind het vervelend om daar de webinterface van SAB te gebruiken.
Dit is ideaal: Je opent 1 programma, daar zoek je je download, klikt op de button, en begint te downloaden/repareren/uitpakken, en dat terwijl eventueel je computer ook uit kan staan en meerdere gebruikers die "file/download• server" kunnen gebruiken/bedienen.
Nog eventjes een samenvatting van de tips/ideeen die steeds terug komen ook bij anderen: (dit lijstje heb ik voor je gemaakt om beetje het overzicht te houden, in hoeverre je dit zelf nog niet doet)
• Server/Client installatie
• Per download ook alle losse binaries laten zien (net als newsleecher, ik weet niet in hoeverre SABnzbd API dat ondersteunt)?
• Per download de catergorie instellen? Zodat de dowload direct naar de juiste map wordt uitgepakt. En eventueel inteligentie dat movies in de map movies komen, etc.
• Makkelijkere manier om de settings te regelen, bijvoorbeeld met een settings windows, of een centrale settings file in de download map
• Downloaden naar een andere map dan standaard.
• Ergens vanuit het programma ook een link naar de SABnzbd webinterface
• Ergens vanuit het programma ook een link naar de download map
• Ondersteuning voor eigen API• keys
• Ondersteuning voor user/wachtwoord van SABnzbd
• Server instellingen de mogelijkheid geven om aantal threads in te stellen.
• Mogelijkheid om alleen nieuwe spots te tonen. Met een "Nieuw binnen" filter
• Keuze mogelijkheid om een spot te openen in hetzelfde venster ipv nieuw tabblad.
• Mogelijkheid om te zoeken op indexsites (dus via tabblad in bijv. Nzbindex.nl, ipv. via eigen browser (het doel van dit programma is toch een beetje "EENVOUD" niet waar
• Filter op illegale tekens in spotnaam, eventueel laten vervangen door een default teken wat wel toegestaan is.
• Multiserver support
• Programma update via Usenet
• Public key distributeren via usenet