Yep, hier ook weer meer problemen in Leiden. Het netwerk lijkt het niet aan te kunnen en regelmatig time-outs, sync weg, gewoon belabberd.P5ycho schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:25:
Het lijkt erop dat hier het gezeik weer begint. Gesprekken gemist (gemiste oproep sms), geen Gmail sync meer, onmogelijk websites te openen etc. Vooral laatste 7 dagen.
Anoniem: 59483
Ik kreeg eind juli de volgende e-mail in mijn mailbox:
Geachte heer van den Broek,
T-Mobile heeft de afgelopen maanden hard gewerkt aan een verdere verbetering van de dienstverlening via het 3G-netwerk door de capaciteit van het netwerk flink uit te breiden. Hierbij informeren wij u over de voortgang.
In het grootste deel van Nederland is de capaciteit sneller dan gepland verdubbeld. Daarnaast zijn al meer dan 500 extra antenne-installaties succesvol in het netwerk geactiveerd. De werking van het 3G netwerk laat zien dat de verbeteringen effect hebben en klanten geven aan dat de dienstverlening verbeterd is. De komende tijd gaan we door met verdere uitbreidingen van het netwerk om de continue groei van het mobiel internetverkeer te kunnen verwerken.
U heeft aangegeven dat deze werkzaamheden voor u niet hebben geleid tot een verbetering van uw ervaring met de 3G-dienstverlening. Wij hebben hier nader onderzoek naar gedaan en kunnen u melden dat wij extra activiteiten uitvoeren om uw gebruikerservaring te optimaliseren. Deze werkzaamheden zijn momenteel gaande en worden eind september afgerond.Hiermee verwachten wij dat uw klachten niet meer zullen voorkomen en u een verbeterde ervaring met onze 3G-service zal hebben.
Voor het ontstane ongemak bieden we u een tegemoetkoming op uw abonnementskosten: de komende 3 maanden 20% korting op de vaste kosten voor uw belbundel. De korting zal automatisch op uw factuur in mindering worden gebracht. In oktober nemen we contact met u op, om te controleren of uw gebruikerservaring al is verbeterd. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Onze excuses voor het ontstane ongemak.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Consumenten Markt op 06-24001200 of kijk op www.t-mobile.nl.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Netherlands BV
Hier in de regio 0172 (net naast LeidenFrank-NL schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:17:
[...]
Yep, hier ook weer meer problemen in Leiden. Het netwerk lijkt het niet aan te kunnen en regelmatig time-outs, sync weg, gewoon belabberd.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Hier ook weer drama, ik heb het echt compeet gehad met T-mobile. Niet alleen is het netwerk dramatisch, ze zijn ook op andere vlakken onbetrouwbaar:
- Naar aanleidig van klachten zou al 3 keer contact worden opgenomen door de technische dienst, ik heb echter nooit meer wat vernomen van T-mobile.
- Volgens de T-mobile winkel naast m'n werk (waar ik overigens geen bereik heb) zijn m'n klachten gesloten, ik heb echter nooit meer wat vernomen en de problemen zijn gebleven.
- Na een formele ingebrekestelling werd zowaar contact opgenomen door T-mobile. Omdat de problemen opgelost leken de dag nadat ik de ingebrekestelling had verstuurd gaf ik aan dat het contact niet ontbonden hoefde te worden. Wel heb ik gevraagd of dat alsnog zou kunnen als de problemen zouden terugkeren, dat was geen probleem. Ik hoefde alleen te bellen met de klantenservice. Vandaag dus contact opgenomen na weer een week problemen. Helaas bleek de afspraak niet vastgelegd en de klantenservice kon niks voor me betekenen. Ik moest maar gaan procederen. Al met al heb ik twee weken goed bereik gehad...
T-mobile beschouw ik inmiddels als een stel oplichters en ik zou iederen ten sterkste willen afraden ooit met ze in zee te gaan. Momenteel ben ik bezig een dagvaarding op te stellen, het is jammer dat het zo ver moet komen.
- Naar aanleidig van klachten zou al 3 keer contact worden opgenomen door de technische dienst, ik heb echter nooit meer wat vernomen van T-mobile.
- Volgens de T-mobile winkel naast m'n werk (waar ik overigens geen bereik heb) zijn m'n klachten gesloten, ik heb echter nooit meer wat vernomen en de problemen zijn gebleven.
- Na een formele ingebrekestelling werd zowaar contact opgenomen door T-mobile. Omdat de problemen opgelost leken de dag nadat ik de ingebrekestelling had verstuurd gaf ik aan dat het contact niet ontbonden hoefde te worden. Wel heb ik gevraagd of dat alsnog zou kunnen als de problemen zouden terugkeren, dat was geen probleem. Ik hoefde alleen te bellen met de klantenservice. Vandaag dus contact opgenomen na weer een week problemen. Helaas bleek de afspraak niet vastgelegd en de klantenservice kon niks voor me betekenen. Ik moest maar gaan procederen. Al met al heb ik twee weken goed bereik gehad...
T-mobile beschouw ik inmiddels als een stel oplichters en ik zou iederen ten sterkste willen afraden ooit met ze in zee te gaan. Momenteel ben ik bezig een dagvaarding op te stellen, het is jammer dat het zo ver moet komen.
Vannacht helemaal geen data meer over het lijntje! Zowel GPRS als 3G helemaal niets meer op een Iphone4 waarop de laatste tijd de boel redelijk leek.
Maar eens kijken of er morgen wel weer data is want daar heb ik het abo voornamelijk voor.
Zonder data zal ik er weer een andere provider naast moeten zetten omdat dit voor mij essentieel is onderweg....
Maar eens kijken of er morgen wel weer data is want daar heb ik het abo voornamelijk voor.
Zonder data zal ik er weer een andere provider naast moeten zetten omdat dit voor mij essentieel is onderweg....
Bij mij hetzelfde probleem. Ik zit in Enschede.robbvdb schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:37:
Vannacht helemaal geen data meer over het lijntje! Zowel GPRS als 3G helemaal niets meer [...]
Af en aan hier, het ene moment geen problemen, het andere moment mis ik een aantal gesprekken en doet mijn datasync het niet. Beetje vervelend als je op een mailtje aan het wachten bent.
Klachtenformulier opgestuurd, maarja zul je zien bellen ze net als je even niet bereikbaar bent door bovenstaande problemen
Klachtenformulier opgestuurd, maarja zul je zien bellen ze net als je even niet bereikbaar bent door bovenstaande problemen
Hier ook, Rotterdam, nog steeds ontzettend veel problemen. Zoals ik destijds hier in mijn reactie op het nieuwsartikel al aangaf. De problemen zijn er nog steeds, al sinds februari.
Ik maak meerdere malen per week mee dat ik smsjes niet kan verzenden, dat ik smsjes laat binnen krijg, dat ik geen telefoonverbinding krijg (terwijl ik wel gewoon bereik heb), dat mijn internet niet werkt etc etc.
En het grootste nadeel: je voelt je gewoon machteloos want je doet er helemaal niets aan. Ja, formulieren invullen waar je geen persoonlijke reactie op krijgt, om dan uiteindelijk een mailtje te krijgen dat je een schamele compensatie krijgt voor je internet van een paar euro.
Ik maak meerdere malen per week mee dat ik smsjes niet kan verzenden, dat ik smsjes laat binnen krijg, dat ik geen telefoonverbinding krijg (terwijl ik wel gewoon bereik heb), dat mijn internet niet werkt etc etc.
En het grootste nadeel: je voelt je gewoon machteloos want je doet er helemaal niets aan. Ja, formulieren invullen waar je geen persoonlijke reactie op krijgt, om dan uiteindelijk een mailtje te krijgen dat je een schamele compensatie krijgt voor je internet van een paar euro.
Met mij hebben ze nog nooit contact opgenomen naar aanleiding van een klacht, en heb veel klachten, vragenlijsten en klachtenformulieren ingevuld. Pas na een ingebrekestelling namen ze contact op, problemen zijn echter niet opgelost. Dat wordt dus procederen.netblade schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:36:
Af en aan hier, het ene moment geen problemen, het andere moment mis ik een aantal gesprekken en doet mijn datasync het niet. Beetje vervelend als je op een mailtje aan het wachten bent.
De problemen worden trouwens nog erger binnenkort, per 1 november komen er 100.000 Simpel klanten bij met gratis internet.

http://www.telecomwereld.nl/n0003712.htm
Ik gebruik geen (of amper) mobiel internet maar ik heb het idee dat het de goede richting op gaat. De laatste tijd geen gemiste oproepen meer (terwijl ik wel gewoon bereikbaar moest zijn) en slechts sporadisch een smsje dat veel te laat binnenkomt.
Ondertussen ben ik aan 't overstappen naar Ben maar da's het zelfde netwerk. Ik denk dat ik weinig verschil ga merken maar ik ben benieuwd.
.
Ondertussen ben ik aan 't overstappen naar Ben maar da's het zelfde netwerk. Ik denk dat ik weinig verschil ga merken maar ik ben benieuwd.
Lekker (handig) is datTweade schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:21:
[...]
De problemen worden trouwens nog erger binnenkort, per 1 november komen er 100.000 Simpel klanten bij met gratis internet.![]()
http://www.telecomwereld.nl/n0003712.htm

[ Voor 32% gewijzigd door Isdatzo op 18-09-2010 19:31 ]
Ik heb sinds afgelopen woensdag mijn X10 Mini Pro van T-Mobile.
Woensdag-avond thuis, ding doet perfect.
Donderdag, ben op m'n werk. Wil niet bellen, sms-en, internetten, niks. T-Mobile gebeld, naar de shop gegaan, zonder problemen direct een nieuwe SIM gekregen. Van daaruit naar huis, alles deed het weer.
Vrijdag, ben weer op werk, zelfde verhaal weer. Ik helemaal gek worden, direct vanuit werk weer naar de shop. Wil ik laten zien wat het probleem is, doet ie het weer!?
Verder heeft ie het complete weekend gedaan thuis, nu zit ik weer op m'n werk en nu wil ie weer niks...
Maar hij geeft wel gewoon 4 streepjes bereik + 3G aan bovenin beeld.
Schiet mij maar lek, ik snap er niks van.
Lekker dan, nieuwe telefoon, nieuw abonnement, en dan ben je de hele dag niet bereikbaar!!

En verder heeft _iedereen_ hier in het bedrijf (+/- 200 mensen) gewoon bereik. Alle providers, met en zonder 3G, iedereen kan gewoon alles doen.
Kon ik overigens ook met mijn vorige abbo (Hi).
What to do?
[EDIT]
Oh ja overigens ook wel het vermelden waard: Als ik m'n T-Mobile SIM in een andere telefoon doe, wil ie wel bellen/sms-en.
Als ik een andere SIM in m'n T-Mobile telefoon doe dan belt/sms't ie ook gewoon.

[EDIT2]
Nu heb ik the Network Mode van GSM/WCDMA naar GSM Only gezet en nu doet alles!
Dus hier op m'n werk moet ik 3G uitzetten anders doet ie het niet, begrijp ik?
Dat hoort ie toch automatisch gewoon te doen of ben ik nou gek?
Woensdag-avond thuis, ding doet perfect.
Donderdag, ben op m'n werk. Wil niet bellen, sms-en, internetten, niks. T-Mobile gebeld, naar de shop gegaan, zonder problemen direct een nieuwe SIM gekregen. Van daaruit naar huis, alles deed het weer.
Vrijdag, ben weer op werk, zelfde verhaal weer. Ik helemaal gek worden, direct vanuit werk weer naar de shop. Wil ik laten zien wat het probleem is, doet ie het weer!?

Verder heeft ie het complete weekend gedaan thuis, nu zit ik weer op m'n werk en nu wil ie weer niks...

Maar hij geeft wel gewoon 4 streepjes bereik + 3G aan bovenin beeld.
Schiet mij maar lek, ik snap er niks van.
Lekker dan, nieuwe telefoon, nieuw abonnement, en dan ben je de hele dag niet bereikbaar!!
En verder heeft _iedereen_ hier in het bedrijf (+/- 200 mensen) gewoon bereik. Alle providers, met en zonder 3G, iedereen kan gewoon alles doen.
Kon ik overigens ook met mijn vorige abbo (Hi).
What to do?
[EDIT]
Oh ja overigens ook wel het vermelden waard: Als ik m'n T-Mobile SIM in een andere telefoon doe, wil ie wel bellen/sms-en.
Als ik een andere SIM in m'n T-Mobile telefoon doe dan belt/sms't ie ook gewoon.
[EDIT2]
[ Voor 28% gewijzigd door AzzKickah op 20-09-2010 10:49 ]
Hier wellicht een oplossing voor de mensen met problemen m.b.t. data:
In de randstad is mijn dataverbinding altijd goed en heb ik nooit problemen. Echter buiten de randstad wilde mijn verbinding nog weleens wegvallen. De computer opnieuw opstarten werkte altijd, maar dat werkt niet echt handig. Ik ben toen overgestapt van de legacy drivers (dus met verbindingsprogramma) naar de native Windows 7 drivers. Windows 7 heeft namelijk eindelijk native mobile broadband support. Zie plaatje 1, plaatje 2 en plaatje 3.
Sinds de upgrade van legacy drivers naar native drivers heb ik geen verbindingsproblemen meer gehad. De oplossing was dus om de native drivers voor mijn UTRAN device te installeren zodat er geen verbindingsapplicatie meer nodig is.
In de randstad is mijn dataverbinding altijd goed en heb ik nooit problemen. Echter buiten de randstad wilde mijn verbinding nog weleens wegvallen. De computer opnieuw opstarten werkte altijd, maar dat werkt niet echt handig. Ik ben toen overgestapt van de legacy drivers (dus met verbindingsprogramma) naar de native Windows 7 drivers. Windows 7 heeft namelijk eindelijk native mobile broadband support. Zie plaatje 1, plaatje 2 en plaatje 3.
Sinds de upgrade van legacy drivers naar native drivers heb ik geen verbindingsproblemen meer gehad. De oplossing was dus om de native drivers voor mijn UTRAN device te installeren zodat er geen verbindingsapplicatie meer nodig is.
3G is bij jouw werk gewoon overbelast.AzzKickah schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:43:
[EDIT2]
[ Voor 61% gewijzigd door MensionXL op 20-09-2010 12:12 ]
Ikke heb hier in nijmegen nergens last van zelfs met 1 streepke kan ik nog met 1,8 mbit/s pompen :P:D buiten is het bereik geweldig binnen is het wel klote maar dat ligt aan het gebouw helaas
in Apeldoorn is het bereik wel aardig binnen ( in het Centrum volle bak
)
Ik ben ook nogsteeds niet helemaal tevreden met T-Mobile. Waar ik bij m'n vader altijd HSDPA had(postcode 3135KD) heb ik nu vaak alleen GPRS. Als ik vervolgens 5 minuten fiets richting werk krijg ik weer HSDPA. Het is dus echt een soort zone waarin ik alleen GPRS kan gebruiken. En dit gebeurt met een HTC Desire met Android 2.2.
Baal er best van
Soms ook nog smsjes die later aankomen of wat dan ook. En ik heb alleen een paar euro compensatie gehad. Bah!
Baal er best van
Owner of DBIT Consultancy
Dat lijkt me sterk, to be honest... Iedereen hier verder in het gebouw die internet op z'n mobiel heeft, heeft nergens last van...MensionXL schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:57:
[...]
3G is bij jouw werk gewoon overbelast.
Is niet sterk hoor. De problemen die ik ervaar zijn ook weg op het moment dat ik 3G uitschakel. Het netwerk kan het gewoon nog steeds niet aan.AzzKickah schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:16:
[...]
Dat lijkt me sterk, to be honest... Iedereen hier verder in het gebouw die internet op z'n mobiel heeft, heeft nergens last van...
OK.. toch wel heel erg apart dan.MistaDevine schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:48:
[...]
Is niet sterk hoor. De problemen die ik ervaar zijn ook weg op het moment dat ik 3G uitschakel. Het netwerk kan het gewoon nog steeds niet aan.
Het bedrijf waar ik werk zit op een industrie-terrein(tje). Vanochtend in de auto onderweg naar het werk, 600 meter voor het ind.terr. nog geprobeerd --> werkte.
Ik parkeer de auto bij mijn werk, weer proberen --> Doet niet meer.
Ik in de pauze ff naar de supermarkt in een dorpje 2km verderop. In dat dorpje --> Alles werkt.
Ik rij terug, ik probeer het nog op de laatste straat voor het ind.terr. --> werkte nog steeds.
En echt op het moment dat ik het industrieterrein oprij, doet ie het niet meer!
Ik zweer het is net alsof er een denkbeeldig hek om het terrein heen staat hier. Hoe vaag kun je 't krijgen?!
Maar goed, geen probleem, zet ik 3G wel uit als ik op m'n werk ben. Maar dat moet ik dus wel elke dag handmatig doen dan. Beetje jammer.
Same probs hier met de X10 mini pro en T-mobile. Wegvallen bereik,3G die het vaak niet doet en swicth dan naar GSm mode dan doet het soms we, maar ook vaak niet. Had destijds met een Nokia N97 mini ook problemen gehad en toen 2 maanden compensatie gekregen. Heb een week geleden een klacht ingediend weer, compensatie zou leuk zijn maar nog beter is het dan ook eens echt op te lossen. Daarom snapte ik het gratis internet voor 2 jaar niet meer.....AzzKickah schreef op maandag 20 september 2010 @ 08:43:
Ik heb sinds afgelopen woensdag mijn X10 Mini Pro van T-Mobile.
Ik heb alleen die problemen (gehad) afgelopen donderdag en vrijdag, en gisterochtend.bengek schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 06:33:
[...]
Same probs hier met de X10 mini pro en T-mobile. Wegvallen bereik,3G die het vaak niet doet en swicth dan naar GSm mode dan doet het soms we, maar ook vaak niet. Had destijds met een Nokia N97 mini ook problemen gehad en toen 2 maanden compensatie gekregen. Heb een week geleden een klacht ingediend weer, compensatie zou leuk zijn maar nog beter is het dan ook eens echt op te lossen. Daarom snapte ik het gratis internet voor 2 jaar niet meer.....
Sinds dat ik 'm gisterochtend even handmatig op alleen GSM had gezet en dit wel werkte op mijn werk, doet ie het de hele tijd al. Ook nu ben ik weer op m'n werk en nu heb ik hem gewoon op 'GSM/WCDMA preferred' staan en alles werkt.
Heb op dit moment zelfs 3G bovenin beeld staan.
Dus er is geen peil op te trekken. Maar hij doet het nu
Hier ook problemen met T-Mobile en X10 mini ,zeer slecht bereik, een ping van 250 tot 500ms , en een snelheid van 120kbps, vodafone gaf totaal geen problemen, op diverse (dezelfde)locaties.
Sowieso spijt dat ik voor T-Mobile gekozen heb.Wat kan er daar veel fout gaan, en men begrijpt blijkbaar nog steeds niet wat een klant is. (dat is degene die uiteindelijk je salaris betaald knuppels!!
)
Voor mij is het een wijze les geweest, nog 10 maanden en weer heel snel terug naar mijn oude provider, en nooit weer T-mobile, jammer dat ik zo eigenwijs (of naïef) was te denken dat de problemen wel opgelost zouden zijn.
1 groot voordeel; we waren bedrijfstechnisch ook nog op zoek naar 250-300 zakelijke abbo's, de tijd om een vertegenwoordiger van T-Mobile uit te nodigen kan ik mezelf gelukkig dus beparen.
Sowieso spijt dat ik voor T-Mobile gekozen heb.Wat kan er daar veel fout gaan, en men begrijpt blijkbaar nog steeds niet wat een klant is. (dat is degene die uiteindelijk je salaris betaald knuppels!!
Voor mij is het een wijze les geweest, nog 10 maanden en weer heel snel terug naar mijn oude provider, en nooit weer T-mobile, jammer dat ik zo eigenwijs (of naïef) was te denken dat de problemen wel opgelost zouden zijn.
1 groot voordeel; we waren bedrijfstechnisch ook nog op zoek naar 250-300 zakelijke abbo's, de tijd om een vertegenwoordiger van T-Mobile uit te nodigen kan ik mezelf gelukkig dus beparen.
Anoniem: 356260
De problemen zijn hier ook weer begonnen, eigenlijk een paar dagen geleden al.
SMSjes die drie uur later aankomen, veel gemiste oproepen, en data is helemaal niet te doen -.-
Door heel Rotterdam ondervind ik dit probleem.
SMSjes die drie uur later aankomen, veel gemiste oproepen, en data is helemaal niet te doen -.-
Breda idem dito.....Anoniem: 356260 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:44:
DUGG
Ook als je je telefoon instelt op alleen GSM (dus niet 3G) ?Anoniem: 356260 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:44:
Dat loste bij mij de problemen op.
ik had het 2 weken terug, smste mn vriendin, smsje kwam uiteindelijk 3 uur later aan.Anoniem: 356260 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:44:
Dag daarna exact dezelfde locatie een test gedaan toen ging het goed.
ook omgeving rdam.
Burp
Vat het niet verkeerd op, maar ik betaal (flink) voor mijn abbonnement en ga geen 'tijdelijke' oplossingen uitvoeren omdat zij hun netwerk niet in orde hebben. Vervolgens krijg je na het indienen van een klacht op hun website een melding dat hun netwerk weer volledig probleemloos werktAzzKickah schreef op woensdag 22 september 2010 @ 15:26:
[...]
Ook als je je telefoon instelt op alleen GSM (dus niet 3G) ?
Dat loste bij mij de problemen op.

Edit: Nieuw hoogtepunt bereikt, iets meer dan [i]zeven[i/i] uur was er nodig om een berichtje af te leveren (van t mobile náár t mobile).
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 356260 op 23-09-2010 06:44 ]
Ik snap wat je bedoeld, maar wat ik dus had, was dat de telefoon eerst dik moeilijk zat te doen als ik op mijn werk was. Maar alleen als ik op mijn werk was.Anoniem: 356260 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 01:31:
[...]
Vat het niet verkeerd op, maar ik betaal (flink) voor mijn abbonnement en ga geen 'tijdelijke' oplossingen uitvoeren omdat zij hun netwerk niet in orde hebben. Vervolgens krijg je na het indienen van een klacht op hun website een melding dat hun netwerk weer volledig probleemloos werkt
Edit: Nieuw hoogtepunt bereikt, iets meer dan [i]zeven[i/i] uur was er nodig om een berichtje af te leveren (van t mobile náár t mobile).
Heb ik zelfs de SIM omgeruild bij de shop. Hielp niet. Maandag's op werk weer geen data/bellen, niks.
Heb ik 'm op 2G gezet. Toen deed ie gewoon.
Heb ik 'm een uur of 2 later weer op 2G/3G gezet, en sindsdien doet ie het gewoon overal, ook op m'n werk, zelfs op de plee hier in dit gebouw
Dat bedoelde ik ermee
Al geprobeerd werkt hier ook maar een half uur, email sync werkt amper nog steeds. T-Mobile laat niets van zich horen, jammer dat we geen concurrentie meer in Nederland hebben anders had ik fijn naar orage oid overgestapt. Teveel mensen op 1 netwerk gaat niet.AzzKickah schreef op donderdag 23 september 2010 @ 08:41:
[...]
Ik snap wat je bedoeld, maar wat ik dus had, was dat de telefoon eerst dik moeilijk zat te doen als ik op mijn werk was. Maar alleen als ik op mijn werk was.
Heb ik zelfs de SIM omgeruild bij de shop. Hielp niet. Maandag's op werk weer geen data/bellen, niks.
Heb ik 'm op 2G gezet. Toen deed ie gewoon.
Heb ik 'm een uur of 2 later weer op 2G/3G gezet, en sindsdien doet ie het gewoon overal, ook op m'n werk, zelfs op de plee hier in dit gebouw
Dat bedoelde ik ermeeZet 'm eens een tijdje op 2G, daarna terug naar 2G/3G en heel misschien doet ie het dan wel...?
Wat is er met KPN en Vodafone gebeurd?netblade schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:15:
[...]
Al geprobeerd werkt hier ook maar een half uur, email sync werkt amper nog steeds. T-Mobile laat niets van zich horen, jammer dat we geen concurrentie meer in Nederland hebben anders had ik fijn naar orage oid overgestapt. Teveel mensen op 1 netwerk gaat niet.
Afrekenen per minuut, niet alles uit de bundel kunnen halen, en prepaid is een te dure optie.MensionXL schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:20:
[...]
Wat is er met KPN en Vodafone gebeurd?
Ik heb een berichtje ontvangen van T-Mobile:
Ik verwacht nu dagelijks dit mailtje omdat ik in de afgelopen week elke dag de klachten ingediend heb met exacte locaties en tijdstippen, ik ben het namelijk zat en wil nu eindelijk eens een goede verbinding, daar betalen we immers voor.
Wat me ook opviel tijdens het indienen van de klacht(en), dat je naderhand een tekstje te zien krijgt waarin staat dat alles opgelost is en ze niet meer aan vergoedingen doen. Ik hoef geen vergoeding, ik wil een verbinding die werkt *zucht*.Geachte heer Gottschal,
Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie.
U geeft aan dat u een verminderde dekking ervaart. Ik kan me voorstellen dat u dit vervelend vindt en laat dit graag voor u onderzoeken.
Indien u het probleem overal ervaart, adviseer ik u allereerst de netwerkinstellingen te herstellen of een softreset uit te voeren. Of, en hoe dit mogelijk is, vindt u in de handleiding van uw toestel. Informeert u tevens bij mensen in uw omgeving of zij dezelfde problemen ervaren. Dit kan duiden op een storing in het netwerk.
Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat er een probleem is met uw simkaart of toestel. U kunt dit uitsluiten door een kruistest uit te voeren. U test uw simkaart in een ander toestel en test u een andere T-Mobile simkaart in uw eigen toestel. Als uw simkaart in een ander toestel wel werkt, vertoont uw toestel een defect. Als een andere simkaart in uw toestel wel werkt, dan vertoont uw simkaart een defect.
Ervaart u de problemen op een of enkele locatie(s), dan adviseert T-Mobile u over te schakelen op het 2G-netwerk. In 2010 is een flinke uitbreiding van de 3G-capaciteit en het aantal 3G-masten gepland. T-Mobile is momenteel dus bezig met een uitbreiding van de 3G-dekking, waarvan u tijdelijk hinder kunt ondervinden. De uitbreiding gebeurt gefaseerd, waardoor het bereik wekelijks moet verbeteren.
Helpt het overschakelen op het 2G-netwerk niet en blijkt er met zowel uw simkaart als uw toestel niets mis te zijn, dan bekijkt de technische dienst van T-Mobile uw probleem. Om uw melding te kunnen onderzoeken heeft de technische dienst minimaal drie recente voorbeelden nodig. Ging het om gesprekken, vermeldt u dan ook wat het gebelde 06-nummer was en bij welke provider dit nummer is aangesloten. Gaat het om dataverbindingen, controleert u dan de gehaalde upload- en downloadsnelheden en ping-tijden via http://www.dslreports.com/mspeed.
T-Mobile ontvangt graag van u de volgende testresultaten:
Test 1
Datum:
Tijdstip:
2G/3G:
Gesprek met telefoonnummer:
Gesprek met provider:
Data upload/download:
Data ping-tijd:
Test 2
Datum:
Tijdstip:
2G/3G:
Gesprek met provider:
Data upload/download:
Data ping-tijd:
Test 3
Datum:
Tijdstip:
2G/3G:
Gesprek met provider:
Data upload/download:
Data ping-tijd:
Om een compleet beeld te krijgen van de problemen die u ervaart, dient u de volgende vragen zo specifiek mogelijk te beantwoorden.
- Vanaf welke datum krijgt u geen toegang (meer) tot het 3G-netwerk?
- Heeft u eerder wel toegang gehad?
- Ervaart u de slechte dekking voortdurend?
- Welk merk en type toestel heeft u?
- Welke melding of netwerkicoontjes ziet u in het beeldscherm?
- Hoeveel blokjes/streepjes 3G-bereik geeft het display van uw toestel weer?
- Wat ervaart u als u een gesprek wilt opzetten?
- Zijn de gesprekken die wel doorkomen van goede kwaliteit? Zo nee, wat scheelt eraan?
- Komt het voor dat gesprekken direct worden doorgeschakeld naar uw T-Mobile Voicemail, terwijl uw toestel voldoende bereik aangeeft?
- Zijn er in uw omgeving grootschalige bouwwerkzaamheden, veel hoge gebouwen of veel bebossing?
- Ervaren personen uit uw omgeving hetzelfde probleem met hun T-Mobile aansluiting?
- Ervaart u het probleem vooral binnenshuis of ook buitenshuis?
- Op welk alternatief telefoonnummer bent u overdag bereikbaar?
Aan de hand van uw antwoorden kan onze technische dienst het probleem verder voor u onderzoeken. Indien u nog aanvullende informatie heeft, die relevant lijkt, vermeldt u dit dan ook in een reactie op dit e-mailbericht.
Ik vertrouw erop u hiermee naar uiterste tevredenheid te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
-knip-
T-Mobile Klantenservice BV
-----Oorspronkelijk bericht-----
The following fields and values were stored into the database:
Ik beschik over de meest recente software: ja
Ik heb een kruistest uitgevoerd. Het ligt niet aan het toestel: ja
Ik heb een kruistest uitgevoerd. Het ligt (waarschijnlijk) aan het toestel.: nee
Exacte locatie (postcode) waar u het probleem ervaart: 3073gg
Netwerktype: Beide netwerken
Dienst: Beide
Locatie specificatie: U was buiten
Probleem: Kan niet bellen of gebeld worden
Datum en tijd 1: 22-9-2010 ~ 14:00
Datum en tijd 2: 21-9-2010 ~ 22:00
Datum en tijd 3: 21-9-2010 ~ 21:00
Merk mobiele telefoon of datastick: HTC
Type mobiele telefoon of datastick: HD2
Mobiele telefoonnummer: 06 -knip- 98
Alternatief telefoonnummer:
Stuur een kopie van deze probleemomschrijving naar dit e-mail adres: -knip-
Ik verwacht nu dagelijks dit mailtje omdat ik in de afgelopen week elke dag de klachten ingediend heb met exacte locaties en tijdstippen, ik ben het namelijk zat en wil nu eindelijk eens een goede verbinding, daar betalen we immers voor.
@ 247pro
Hoelang ben jij er al mee bezig en heb je al wat nuttige info teruggehad?
Ik heb namelijk enkel dat formulier ingetyped en ik heb geen last meer van gemiste gesprekken, maar wel dat mijn pushmail (eigenlijk alles wat niet over poort 80 loopt) met vertraging binnen komt tenzij ik de boel forceer (handmatig ophalen of in het geval van mijn htc hero, de mailclient op de voorgrond zet). Begint een beetje vervelend te worden, dat terwijl het eerst prima werkte.
Hoelang ben jij er al mee bezig en heb je al wat nuttige info teruggehad?
Ik heb namelijk enkel dat formulier ingetyped en ik heb geen last meer van gemiste gesprekken, maar wel dat mijn pushmail (eigenlijk alles wat niet over poort 80 loopt) met vertraging binnen komt tenzij ik de boel forceer (handmatig ophalen of in het geval van mijn htc hero, de mailclient op de voorgrond zet). Begint een beetje vervelend te worden, dat terwijl het eerst prima werkte.
Nou jongens. De kogel is door de kerk. Nadat T-Mobile het vertikt om toe te geven dat ze google services aan het cappen zijn is de maat voor mij vol. Bij hoog en laag blijven ze beweren dat ze niets blokkeren, maar gek genoeg heb ik problemen bij àlleen de google services (gmail, maps, market, youtube en zelfs de search engine). Time-out bij verbindingen met de gmail server. Waardoor ik erg vaak de retry functie moet proberen. De zoekmachine die 30sec lang blijft hangen en vervolgens zegt dat de server onbereikbaar is. Google maps die stukjes map laat zien zoals het hoort, maar vervolgens niets meer bijlaadt, totdat je het beeld verschuift en er weer een nieuwe request naar de server wordt gestuurd. Youtube filmpjes die zomaar stoppen met laden.
Ze weten allemaal van niets. Het zou aan mijn telefoon kunnen liggen en wat al niet meer. Simkaartje van mijn vriendin erin: geen problemen meer. Het is voor mij zo klaar als een klontje, T-Mobile kan de capaciteit nog steeds niet aan en probeert de drukste services (die van google dus waarschijnlijk) te cappen om daarmee wat meer capaciteit vrij te krijgen. Ik kan me er haast niks anders meer bij voorstellen.
Wat ik bedoel met 'de kogel is door de kerk'? Aangezien ik gelùkkig mijn laatste abbo bij T-Mobile voor een jaar heb afgesloten (zonder telefoon, los de desire gekocht), loopt over een maand het abbo af en heb ik nu de overstap naar Vodafone geregeld. Vanaf volgende maand zal ik dus bij Vodafone zitten en zal ik direct jullie op de hoogte stellen mbt verbindingproblemen. Ja, ik zit aan een gig datalimiet (waar ik toch niet zomaar aan kom), maar wel met 3,6Mbit/s en hopelijk geen verbindingsproblemen meer, want dat vind ik nog wel het ergste aan het verhaal.
Ze weten allemaal van niets. Het zou aan mijn telefoon kunnen liggen en wat al niet meer. Simkaartje van mijn vriendin erin: geen problemen meer. Het is voor mij zo klaar als een klontje, T-Mobile kan de capaciteit nog steeds niet aan en probeert de drukste services (die van google dus waarschijnlijk) te cappen om daarmee wat meer capaciteit vrij te krijgen. Ik kan me er haast niks anders meer bij voorstellen.
Wat ik bedoel met 'de kogel is door de kerk'? Aangezien ik gelùkkig mijn laatste abbo bij T-Mobile voor een jaar heb afgesloten (zonder telefoon, los de desire gekocht), loopt over een maand het abbo af en heb ik nu de overstap naar Vodafone geregeld. Vanaf volgende maand zal ik dus bij Vodafone zitten en zal ik direct jullie op de hoogte stellen mbt verbindingproblemen. Ja, ik zit aan een gig datalimiet (waar ik toch niet zomaar aan kom), maar wel met 3,6Mbit/s en hopelijk geen verbindingsproblemen meer, want dat vind ik nog wel het ergste aan het verhaal.
Same here, er is een mast bijgeplaatst sinds een week. Joepie, zou je denken. surfen gaat nu prima, maar even een foto naar picasa sturen, mailen, google search, het hapert als een gek allemaal. Ik moet nog even geduld hebben tot juli, maar ik ben er nu ook helemaal klaar mee. ronduit belachelijk.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Die niet werkende search met Google is enorm vervelend en de cap maakt je Android telefoon een stuk minder interessant. Ook voor mij geen T-Mobile meer. Alleen twijfel ik nog tussen Vodafone en KPN, het gaat mij niet om snelheid maar stabiliteit. Ik moet ook moeite doen om per maand meer dan 200mb te verstoken bij normaal gebruik (streamen vind ik belachelijk, daar is mobiel internet niet voor bedoeld imo) dus ik maak me ook geen zorgen om harde limieten.
Ik dacht hier ook last van te hebben, niet het bellen en sms'en ging mis, maar wel internetten.
Het is gewoon heel traag, en af en toe lijkt internet het gewoon niet te doen. Dus ook een aantal maanden korting gehad, zeer netjes van t-mobile. De problemen waren echter niet verholpen, nu blijkt gewoon dat hier niet eens 3g dekking is (laat staat hsdpa)... Ofwel, internet zal hier op mijn adres gewoon nooit snel worden.
Maargoed: Ik gebeld, internet wordt uit mijn bundel gehaald en krijg gewoon nog een extra korting. Toch zeer netjes opgelost! Heb nog ruim een jaar dit contract, scheelt me dus een 150 euro (zonder de korting). Wel te hopen dat ze over een jaar ofzo wel gewoon op zijn minst 3g hebben hier, want mobiel internet is toch wel zo handig.
Het is gewoon heel traag, en af en toe lijkt internet het gewoon niet te doen. Dus ook een aantal maanden korting gehad, zeer netjes van t-mobile. De problemen waren echter niet verholpen, nu blijkt gewoon dat hier niet eens 3g dekking is (laat staat hsdpa)... Ofwel, internet zal hier op mijn adres gewoon nooit snel worden.
Maargoed: Ik gebeld, internet wordt uit mijn bundel gehaald en krijg gewoon nog een extra korting. Toch zeer netjes opgelost! Heb nog ruim een jaar dit contract, scheelt me dus een 150 euro (zonder de korting). Wel te hopen dat ze over een jaar ofzo wel gewoon op zijn minst 3g hebben hier, want mobiel internet is toch wel zo handig.
[ Voor 8% gewijzigd door Tonkey op 04-10-2010 18:50 ]
Hmm gisteren en eergisteren weinig problemen gehad, heel af en toe wat vertraging in de mail maar niet meer zo dat ik een half uur op een mail zit te wachten. Toch werkt het nog niet 100%, ik ga m'n twitter nog maar eens gebruiken om te vragen hoe het met de status staat.
Hmmm normaliter ook weinig problemen, maar nu in den bosch alleen maar gsm bereik. Geen umts, laat staan 3g. gewoon geen internet dus?!
Amsterdam is hetzelfde.....EraZor schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:22:
Hmmm normaliter ook weinig problemen, maar nu in den bosch alleen maar gsm bereik. Geen umts, laat staan 3g. gewoon geen internet dus?!
Inderdaad, ik kon in Hoorn nog gewoon lekker internetten. Wil ik voordat ik op centraal ben nog even wat opzoeken, heb ik opeens geen internet meer. Ik dacht eerst dat het aan mijn verbinding/telefoon lag. Maar de rest hier in de klas heeft ook geen internet via t-mobile.
Bereik Dell Wireless 5540 was slecht, echter na een driverupdate was het bereik erg goed. Overal had ik 3G, binnen of buiten. Daarvoor in ieder geval niet.
Bereik iPhone 4 met iOS 4.0 was het bereik slecht, maar heb eergisteren iOS 4.1 geinstalleerd en toen was het bereik ineens goed, zowel binnen als buiten. Ook de Death Grip werkt bijna niet meer.
Ongelooflijk hoe een softwareupdate het bereik van een stuk hardware kan verbeteren. Alsof elfjes bij maanlicht ineens een antenne erop hebben gesoldeerd. Maar wellicht kan het geen kwaad om de software op je laptop of telefoon te updaten. Als nu ook Nokia met een softwareupdate komt dan heeft m'n autotelefoon wellicht ook een beter bereik.
Bereik iPhone 4 met iOS 4.0 was het bereik slecht, maar heb eergisteren iOS 4.1 geinstalleerd en toen was het bereik ineens goed, zowel binnen als buiten. Ook de Death Grip werkt bijna niet meer.
Ongelooflijk hoe een softwareupdate het bereik van een stuk hardware kan verbeteren. Alsof elfjes bij maanlicht ineens een antenne erop hebben gesoldeerd. Maar wellicht kan het geen kwaad om de software op je laptop of telefoon te updaten. Als nu ook Nokia met een softwareupdate komt dan heeft m'n autotelefoon wellicht ook een beter bereik.
Utrecht centraal exact hetzelfde probleem. In Houten en lunetten prima. Zodra ik Utrecht centraal binnen kom kan ik het wel vergeten.Taenadar schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:32:
Inderdaad, ik kon in Hoorn nog gewoon lekker internetten. Wil ik voordat ik op centraal ben nog even wat opzoeken, heb ik opeens geen internet meer. Ik dacht eerst dat het aan mijn verbinding/telefoon lag. Maar de rest hier in de klas heeft ook geen internet via t-mobile.
Dit is echt ongelooflijk weer.
Sinds een paar dagen in huis weer last. Normaal zit ik dan op m'n wifi, maar wilde nu me mobiele internet wel is gebruiken (betaal er tenslotte niet voor niets voor).
Alleen maar ellende.
De proef maar is op de som genomen. Simkaartje van kpn gehaald en gaan testen:
3G uit: kan alles ontvangen/bellen/smsen
3G aan: na ong. 15min begint de ellende. Wel internet, Wel bellen, wel sms versturen, niet onvangen.
3G uit: alles komt binnen.
3G aan: na 15 min weer, maar nu: Wel internet, niet bellen, niet gebeld kunnen worden, geen sms verzenden maar wel weer sms ontvangen
3G uit: problemen opgelost.
3G aan: na 30 min lijkt alles nog te werken! Oh wacht, kan weer geen smsjes ontvangen.
Er zit ook totaal geen logica in, soms valt de ene dienst weg, dan weer de andere.
Daar betaal ik dan 14,95 voor (web'n'walk plus).
Deze problemen ondervind ik (tot nu toe, maar voor hoelang) alleen in postcode gebied 2036, op me werk of ergens anders nog geen last gehad voor zover ik weet, maar het is wel super irritant!!
Sinds een paar dagen in huis weer last. Normaal zit ik dan op m'n wifi, maar wilde nu me mobiele internet wel is gebruiken (betaal er tenslotte niet voor niets voor).
Alleen maar ellende.
3G aan: na ong. 15min begint de ellende. Wel internet, Wel bellen, wel sms versturen, niet onvangen.
3G aan: na 15 min weer, maar nu: Wel internet, niet bellen, niet gebeld kunnen worden, geen sms verzenden maar wel weer sms ontvangen
3G aan: na 30 min lijkt alles nog te werken! Oh wacht, kan weer geen smsjes ontvangen.
Er zit ook totaal geen logica in, soms valt de ene dienst weg, dan weer de andere.
Daar betaal ik dan 14,95 voor (web'n'walk plus).
Deze problemen ondervind ik (tot nu toe, maar voor hoelang) alleen in postcode gebied 2036, op me werk of ergens anders nog geen last gehad voor zover ik weet, maar het is wel super irritant!!
Ik werd gisteren ochtend gebeld door T-Mobile Klantenservice met de vraag of dat ik recentelijk nog problemen heb gehad met het 3G netwerk in mijn wijk (3552, Utrecht). Reden hiervan was dat ze begin oktober een aantal aanpassingen hebben gemaakt aan de sites in mijn regio.
Tijdens dit gesprek vroeg ik ook naar de status van de sites op Utrecht CS. Ik kreeg te horen dat de problemen daar worden veroorzaakt door de werkzaamheden aan het station, en T-Mobile daar op dit moment minder sites heeft dan gebruikelijk, en ook geen extra sites kan en mag plaatsen van de NS.
Weet niet of dat ik dat kan geloven, maar ja.
Tijdens dit gesprek vroeg ik ook naar de status van de sites op Utrecht CS. Ik kreeg te horen dat de problemen daar worden veroorzaakt door de werkzaamheden aan het station, en T-Mobile daar op dit moment minder sites heeft dan gebruikelijk, en ook geen extra sites kan en mag plaatsen van de NS.
Weet niet of dat ik dat kan geloven, maar ja.
Kijk ik ergens overheen of..?DrNizeGuy schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:33:
Dit is echt ongelooflijk weer.
Alleen maar ellende.
Daar betaal ik dan 14,95 voor (web'n'walk plus). (Da's van T-Mobile)
Ook ik had al ruim een half jaar last van problemen in regio Hengelo/Enschede. Na een mailwisseling met T-Mobile vanaf 3 september heb ik gisteravond uiteindelijk na heel veel aandringen de toezegging gekregen het contract (wat nog loopt tot 2012) kosteloos te mogen ontbinden. Was al tijden aan het mailen met ze, maar er nooit echt werk van gemaakt. Nu gewoon domweg blijven aanhouden een oplossing te willen hebben. T-Mobile voorzag dat de problemen in deze regio in week 52 opgelost zouden worden... Ik geloof daar sowieso niet meer in.
Maar goed, net gebeld naar T-Mobile en in de goede traditie word ik volgende week pas teruggebeld om dit in orde te maken... Maar goed, een ergernis minder
Edit 12-10 14:21u
Uiteraard nog niet gebelt door T-Mobile...
Maar goed, net gebeld naar T-Mobile en in de goede traditie word ik volgende week pas teruggebeld om dit in orde te maken... Maar goed, een ergernis minder
Edit 12-10 14:21u
Uiteraard nog niet gebelt door T-Mobile...
[ Voor 4% gewijzigd door ksborg op 12-10-2010 14:21 ]
Bedoelde dat ik dat kpn kaartje gebruikt hebt om mee te bellen/smsen naar m'n t-mobile telefoon om zo te kijken hoe en wanneer de problemen opleverde.
Heb trouwens een nieuwe simkaart gekregen en tot nu toe nog geen problemen ondervonden.. Ben benieuwd of het zo blijft.
Zelf heb ik ook al maanden problemen met T-Mobile, zowel de diensten als de klantenservice halen het bloed onder mijn nagels vandaan.
Ik zit in de regio Utrecht (3581) en bij mij valt zowel de telefoon- als de mobiele internetverbinding regelmatig weg. Ook het bekende probleem van gemiste oproepen pas uren later ontvangen middels een sms. Na vele telefoontjes zou ik in week 40 (vorige week) significante verbetering moeten merken. Helaas niets van dat al. De dame die ik vorige week sprak zei dat als de problemen deze week nog niet over zouden zijn dat we dan konden gaan ontbinden.
Vandaag gebeld (verbinding werd tijdens de wachtrij al eens verbroken), maar de man die mij nu hielp zei dat we het contract überhaubt niet kunnen ontbinden. Tenzij er een mast verder van mijn huisadres staat dan 1500m, of dat er geen dekking is en geen plannen zijn om dekking uit te breiden naar mijn adres.
Op dit moment ben ik een klachtenbrief aan het schrijven zodat ik, na een reactie van T-Mobile, naar de geschillencommissie kan. Deze slechte service ben ik zat.
Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met ontbinden?
Ik zit in de regio Utrecht (3581) en bij mij valt zowel de telefoon- als de mobiele internetverbinding regelmatig weg. Ook het bekende probleem van gemiste oproepen pas uren later ontvangen middels een sms. Na vele telefoontjes zou ik in week 40 (vorige week) significante verbetering moeten merken. Helaas niets van dat al. De dame die ik vorige week sprak zei dat als de problemen deze week nog niet over zouden zijn dat we dan konden gaan ontbinden.
Vandaag gebeld (verbinding werd tijdens de wachtrij al eens verbroken), maar de man die mij nu hielp zei dat we het contract überhaubt niet kunnen ontbinden. Tenzij er een mast verder van mijn huisadres staat dan 1500m, of dat er geen dekking is en geen plannen zijn om dekking uit te breiden naar mijn adres.
Op dit moment ben ik een klachtenbrief aan het schrijven zodat ik, na een reactie van T-Mobile, naar de geschillencommissie kan. Deze slechte service ben ik zat.
Het gesprek begint al dat ik klaag over de filevorming op het 3G netwerk en vaak kan ik niet internetten, wel GPRS/UMTS/HSDPA maar nul snelheid. Maar weer eens gebeld en twee locaties door gegeven thuis en station Den Bosch waar ik dat geregeld hebt.
Blijkt dat op station Den Bosch een mast al aantal weken uitstaat wat 3G voorziet. 'Dit wordt opgevangen door de overige masten in de regio'. Andere kant zegt hij als er een trein met 200 man binnenkomt dan kan het idd filevorming zijn, logisch als je masten niet repareert...
Thuis blijkt dat ik alleen GPRS ontvangst heb, ondanks dat ik dit nooit gebruik heb ik geregeld dat het niet eens goed werkt. De laatste tijd merk ik dat de gesprekskwaliteit nog niet eens top is, veel krakelingen en verstotteringen. Het kwam er op neer dat er overal honderden zo niet miljoenen
masten zijn bijgeplaatst behalve in mijn achtertuin
.
Blijkt dat op station Den Bosch een mast al aantal weken uitstaat wat 3G voorziet. 'Dit wordt opgevangen door de overige masten in de regio'. Andere kant zegt hij als er een trein met 200 man binnenkomt dan kan het idd filevorming zijn, logisch als je masten niet repareert...
Thuis blijkt dat ik alleen GPRS ontvangst heb, ondanks dat ik dit nooit gebruik heb ik geregeld dat het niet eens goed werkt. De laatste tijd merk ik dat de gesprekskwaliteit nog niet eens top is, veel krakelingen en verstotteringen. Het kwam er op neer dat er overal honderden zo niet miljoenen
[ Voor 7% gewijzigd door Termi op 12-10-2010 12:59 ]
Merkwaardig inderdaad. Ik moet wel zeggen dat ik pas de toezegging kreeg dat ik kon ontbinden nadat ze mij hebben gemeld dat het probleem daadwerkelijk erkent werd door ze en werd gemeld dat het pas in week 52 werd opgelost... Ik heb toen zeker 3 mails terug moeten sturen dat ik niet akkoord ging. Op een laatste poging kreeg ik geen reactie. 3 dagen later wederom gemailt via het contactformulier op de site en toen kreeg ik de toezegging te kunnen opzeggen...Odysseus1985 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:39:
Zelf heb ik ook al maanden problemen met T-Mobile, zowel de diensten als de klantenservice halen het bloed onder mijn nagels vandaan.
Vrijdag dus gebeld naar ze, daarna bleef het wederom stil. Het is echt één groot drama. Ben 5 jaar lang tevreden klant geweest, maar nu is het gewoon helemaal gebeurd.
Dit kreeg ik van hen terug:
U geeft aan dat u nog steeds netwerkklachten ervaart. Ik begrijp dat dit bijzonder vervelend is en wil u dan ook, namens T-Mobile, mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak.
U heeft meerdere malen contact gehad met T-Mobile Klantenservice, maar op uw laatste e-mailbericht heeft u geen reactie meer mogen ontvangen. Ik vind dit zeer spijtig van u te vernemen en bied ook hiervoor mijn welgemeende excuses aan.
Uit uw contact met de Klantenservice is gebleken dat uw probleem in week 52 is opgelost. Ik kan me voorstellen dat dit voor u te lang duurt en wil u daarom graag verder helpen.
Helaas is het netwerkprobleem zelf niet eerder opgelost dan in week 52, hieraan kan ik niets veranderen. Om die reden wil ik u de volgende twee opties bieden:
- U ontvangt vier maanden lang een korting van 50% op de vaste kosten van uw abonnement.
- Uw contract wordt zonder kosten ontbonden en u retourneert uw toestel aan T-Mobile.
Houdt u er rekening mee dat u slechts één optie kunt kiezen. Als u dus kiest voor de korting, kunt u niet later alsnog uw contract laten ontbinden.
[ Voor 23% gewijzigd door ksborg op 12-10-2010 14:26 ]
Na de ellende van Mei t/m juli.
Heb ik het idee dat het weer gaande is.
Internet verbinding is niet voor uit te branden. en zoveel gebruik ik niet.
Even snel file info oid, nou snel is er niet meer bij.
Verder zat ik vorig weekend in Arcen, en daar had ik gewoon GEEN verbinding. op een gegeven moment zit ik opeens bij E-plus.
En het vervelende is, Ik wil over 3 maanden een Iphone, en die zijn alleen redelijk te leveren met een Tmobile account. Is dat geen koppel verkoop?
Verder zat ik vorig weekend in Arcen, en daar had ik gewoon GEEN verbinding. op een gegeven moment zit ik opeens bij E-plus.
En het vervelende is, Ik wil over 3 maanden een Iphone, en die zijn alleen redelijk te leveren met een Tmobile account. Is dat geen koppel verkoop?
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Wordt echt zo moe van T-mobile de laatste tijd. Filevorming op 3G netwerk zou zogenaamd opgelost zijn, maar sinds "half" Nederland aan de iPhone 4 zit is het weer zwaar dramatisch allemaal.
3G heb ik praktisch overal wel, maar ondanks vol bereik is er gewoon geen mobiel datanetwerk mogelijk. Als het toevallig een keertje wel werkt is het vaak ook nog eens traag en klapt het er even later toch weer uit.
Mijn voorlopige "oplossing" is maar om 3G helemaal uit te zetten. Het langzame GPRS werkt vaak in ieder geval beter dan het "volle bereik" 3G.
Even voor de duidelijkheid, het gaat dan voornamelijk "drukke" plekken als Amsterdam Centraal/Sloterdijk/Amstel. Maar ook op de tussenstukken in de trien zelf, of in de bus, is het vaak zat gewoon drama. Soms reis ik een stukje mee met iemand die Vodafone heeft, en die heeft nergens last van
Afgelopen weekend maar weer eens een klachten mailtje gestuurd. Tot noch toe niks van gehoord. Kreeg net alleen wel een geautomatiseerd telefoontje met de vraag hoe ik de afhandeling van de klantenservice vond... welke afhandeling?
3G heb ik praktisch overal wel, maar ondanks vol bereik is er gewoon geen mobiel datanetwerk mogelijk. Als het toevallig een keertje wel werkt is het vaak ook nog eens traag en klapt het er even later toch weer uit.
Mijn voorlopige "oplossing" is maar om 3G helemaal uit te zetten. Het langzame GPRS werkt vaak in ieder geval beter dan het "volle bereik" 3G.
Even voor de duidelijkheid, het gaat dan voornamelijk "drukke" plekken als Amsterdam Centraal/Sloterdijk/Amstel. Maar ook op de tussenstukken in de trien zelf, of in de bus, is het vaak zat gewoon drama. Soms reis ik een stukje mee met iemand die Vodafone heeft, en die heeft nergens last van

Afgelopen weekend maar weer eens een klachten mailtje gestuurd. Tot noch toe niks van gehoord. Kreeg net alleen wel een geautomatiseerd telefoontje met de vraag hoe ik de afhandeling van de klantenservice vond... welke afhandeling?

[ Voor 4% gewijzigd door Deismyna op 12-10-2010 17:03 ]
Je hebt helemaal gelijk. Amsterdam is echt drama. Ik pendel vaak tussen Amsterdam en Den Haag. Vandaag was het in Den Haag drama, vrijwel geen 3G en vaak met moeite. Batterij ging dan ook als een gek naar beneden.Deismyna schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:01:
Wordt echt zo moe van T-mobile de laatste tijd. Filevorming op 3G netwerk zou zogenaamd opgelost zijn, maar sinds "half" Nederland aan de iPhone 4 zit is het weer zwaar dramatisch allemaal.
Even voor de duidelijkheid, het gaat dan voornamelijk "drukke" plekken als Amsterdam Centraal/Sloterdijk/Amstel. Maar ook op de tussenstukken in de trien zelf, of in de bus, is het vaak zat gewoon drama. Soms reis ik een stukje mee met iemand die Vodafone heeft, en die heeft nergens last van![]()
Ik had ook een klachtenbrief geschreven, ook met name op de afhandeling van mij iPhone 4 en de amateuristische aanpak van hun(website, inschrijven enz.) Werd de iPhone 4 bezorgd, moest ik weer eens 89,95 betalen, terwijl ik die al betaald had. Speciaal vrije dag voor opgenomen.
Had 3 maanden gratis abonneekosten gevraagd. Werd ik teruggebeld, de medewerker wilde onderhandelen over de 3 maanden en ze herkende zich niet in de genoemde problemen
R.D50
Het is koppelverkoop, maar nee. Dit zijn twee producten of diensten van twee afzonderlijke bedrijven. Eigenlijk is het onterecht dat je korting krijgt op je mobiel bij een abonnementDj Neo Ziggy schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:34:
Ik ga binnenkort maar is testen en wat locaties opschrijven, want het is soms echt drama.
Locaties: Rotterdam. Wel 3g maar geen data verkeer (voor 3 collega's)
Arcen: Geen gsm, en geen 3g.
Rijswijk: Binnen wel data verkeer, maar bij het raam. GSM gesprekken zijn hakkelig
Arcen: Geen gsm, en geen 3g.
Rijswijk: Binnen wel data verkeer, maar bij het raam. GSM gesprekken zijn hakkelig
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ik had de laatste tijd dat mijn 3G data wel eens wegviel (eigenlijk overal waar ik kwam). Ik ben gisteren langs de T-Mobile Shop gegaan, heb daar een nieuwe SIM kaart gekregen, en problemen lijken nu opgelost.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 14-10-2010 08:50 ]
Helaas had een nieuwe sim-kaart bij mij (Utrecht) geen enkel effect. En dat terwijl ik een tien jaar oude Ben-sim-kaart had. Het filevormingsprobleem wordt hoe langer hoe groter. Ik word een dezer dagen teruggebeld om te kijken of het niet ontbonden kan worden. Er schijnt nu een 'werkbriefje' gestuurd te zijn naar de technische dienst en die gaan binnen een week terugbellen. Nu afwachten.
Anoniem: 16328
KPN en Vodafone hebben aangekondigd beide de iPhone 4 te gaan leveren over niet al te lange tijd. Ik dacht dat ik ergens las hier op GoT dat op 3 november de exclusiviteitsdeal tussen Apple en T-Mobile verloopt en dan dus ook andere aanbieders de telefoon kunnen gaan aanbieden.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:34:
Ik heb het probleem ook... Al heel lang.. Heb begin september klantenservice gebeld, heb 3 tijden opgegeven, zodat ze "een onderzoek" konden doen. Vervolgens eind september een brief gehad dat alles opgelost zou zijn, maar helaas.. nog steeds regelmatig dat ik oproepen mis, niet kan bellen/smsen of kan internetten als ik op het 3G netwerk zit. Dus t-mobile gebeld.. willen ze WEER een onderzoek gaan instellen..
Wat precies hebben ze dan met dat vorige onderzoek gedaan?
Wat precies hebben ze dan met dat vorige onderzoek gedaan?
Anoniem: 16328
Zijn de problemen in dit topic puur met iPhone abonnementen of ook van mensen die bijv Web 'n Walk Standaard/Plus hebben?
Ik heb gewoon Web 'n Walk Plus met een Nokia N900. (Probleem treed ook op met een HTC Touch Pro 2.Anoniem: 16328 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:52:
Zijn de problemen in dit topic puur met iPhone abonnementen of ook van mensen die bijv Web 'n Walk Standaard/Plus hebben?
Owjah ter aanvulling: ik heb wel 20% korting gekregen op m'n belbundel ter coulance.. dat is 6 euro.. wauw!

Ze kunnen beter gewoon m'n WnWPlus abonnement van 15 euro teruggeven, want dat is hetgene wat niet werkt...
Web 'n Walk std. het verbaast me vaak dat google erg traag is en bijvoorbeeld nu.nl snel laad. Ik vind het erg storend, denk als mijn flex abbo op is dat ik verhuis naar andere provider...Anoniem: 16328 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:52:
Ik heb dus even de proef op de som genomen, en heb net even getethered met mijn HTC Desire.
Toen ik dit tijdens de periode van de 3G problemen deed, had ik een ping van gemiddeld 150 ms. Ik heb het nu nogmaals getest, en de ping ligt nu rond de 75 ms.
Grote verbetering ten opzichte van 4 maanden terug. Ik vond namelijk al dat websites veel sneller op mijn scherm verschenen. Mij hoor je niet klagen dus

En nee, ik heb mijn ping niet gebaseerd op bovenstaande speedtest
web'n'walk Plus @ 3552 (Utrecht)
Toen ik dit tijdens de periode van de 3G problemen deed, had ik een ping van gemiddeld 150 ms. Ik heb het nu nogmaals getest, en de ping ligt nu rond de 75 ms.
Grote verbetering ten opzichte van 4 maanden terug. Ik vond namelijk al dat websites veel sneller op mijn scherm verschenen. Mij hoor je niet klagen dus

En nee, ik heb mijn ping niet gebaseerd op bovenstaande speedtest

web'n'walk Plus @ 3552 (Utrecht)
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 16-10-2010 16:05 ]
Nog steeds problemen bij a1 vanaf bussum tot bij a10 bij diemen, duivendrecht geen data over de lijn, niet kunnen bellen, smssen of gebeld, gesmsst worden
Amsterdam west bij a10 bij het rembrandtpark tot in haarlem via n200, a200 geen data over de lijn, niet kunnen bellen, smssen of gebeld, gesmsst worden
Heel haarlem geen data over de lijn, niet kunnen bellen, smssen of gebeld, gesmsst worden
Vanaf haarlem n205 vervolgens a9 tot bij lijden geen data over de lijn, niet kunnen bellen, smssen of gebeld, gesmsst worden
Ben nog aan het uit zoeken wat de postcode's zijn
Amsterdam west bij a10 bij het rembrandtpark tot in haarlem via n200, a200 geen data over de lijn, niet kunnen bellen, smssen of gebeld, gesmsst worden
Heel haarlem geen data over de lijn, niet kunnen bellen, smssen of gebeld, gesmsst worden
Vanaf haarlem n205 vervolgens a9 tot bij lijden geen data over de lijn, niet kunnen bellen, smssen of gebeld, gesmsst worden
Ben nog aan het uit zoeken wat de postcode's zijn
Op welke tijden was dit? Ik heb over de gehele rijksweg 10, rijksweg 9 en rijksweg 200 en het randstadgedeelte van de rijksweg 1 een goede 3G dekking met de laptop. Ik kan ook probleemloos radiostations streamen. Met de iPhone heb ik het nog niet geprobeerd, wellicht dat die wel problemen geeft door het mindere bereik.
Vrijdag 16.20 tussen 18.34 tijdens veel file'sTrommelrem schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:19:
[...]
Op welke tijden was dit? Ik heb over de gehele rijksweg 10, rijksweg 9 en rijksweg 200 en het randstadgedeelte van de rijksweg 1 een goede 3G dekking met de laptop. Ik kan ook probleemloos radiostations streamen. Met de iPhone heb ik het nog niet geprobeerd, wellicht dat die wel problemen geeft door het mindere bereik.
Herken het probleem, het bedrijf waar ik werk heeft een vestiging naast de a12, en als ik daar ben hoef ik tussen 8 en 10 en 3 en 5 niet echt op data te rekenen, soms is bellen ook onmogelijk. Maar daar zijn Vodafone en KPN ook niet al te best rond filetijd.HcBlids schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:07:
[...]
Vrijdag 16.20 tussen 18.34 tijdens veel file's
Arggghhhh, het irriteert me echt mateloos dat ik alweer WEKENLANG alleen GPRS verbinding heb in en om m'n huis.
Het hele postcode gebied 3135 / 3131 heb ik 3g. Ga ik daar buiten dan heb ik direct HSDPA.
Maar toch, ik fiets vaak door dit postcode gebied en een lekker muziekje via Spotify is er dan dus al weken niet meer bij
God wat baal ik hier van.
Het hele postcode gebied 3135 / 3131 heb ik 3g. Ga ik daar buiten dan heb ik direct HSDPA.
Maar toch, ik fiets vaak door dit postcode gebied en een lekker muziekje via Spotify is er dan dus al weken niet meer bij
Owner of DBIT Consultancy
Sinds vandaag ineens geen problemen meer met google services. Toevallig, aangezien de 8e mijn abbo wordt omgezet naar Vodafone. Jammer maar helaas voor ze, maar dit hadden ze maanden eerder al moeten doen.
Goed.. tmobile gesproken gister: "Er is een probleem op het netwerk op uw aangegeven postcodes en het ziet er niet naar uit dat we binnen 3 maanden een oplossing voor u hebben, dus u mag uw contract ontbinden".
-_-.. dat helpt niet.. dan moet ik dus mn telefoon afbetalen of mn telefoon terugsturen. Pas als ik hem teruggestuurd hebt kunnen ze verder gaan met ontbinden: dus heb ik geen telefoon.. Kortom: je mag ontbinden, maar we maken het wel zo moeilijk mogelijk.
-_-.. dat helpt niet.. dan moet ik dus mn telefoon afbetalen of mn telefoon terugsturen. Pas als ik hem teruggestuurd hebt kunnen ze verder gaan met ontbinden: dus heb ik geen telefoon.. Kortom: je mag ontbinden, maar we maken het wel zo moeilijk mogelijk.
Nooit echt data problemen gehad met T-Mobile, maar de laatste weken is het een totaal drama. Op station Amsterdam Centraal en Sloterdijk vrijwel geen dataverkeer meer mogelijk. Pas zodra je het station uit bent komen pagina's binnen. Kan illusie zijn, maar het is in mijn beleving de laatste tijd erg slecht gesteld met data toegang. Veel time-outs etc.
Naja, vanaf deze post dus echt niks meer aan de hand wat Google services betreft. Bereikproblemen heb ik al een tijd niet meer gehad. Maargoed, door al deze ellende ben ik wel weg bij ze als klant. Het heeft dus toch niet aan mijn telefoon of simkaart gelegen. Opeens was het opgelost.benchMarc schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:47:
Sinds vandaag ineens geen problemen meer met google services. Toevallig, aangezien de 8e mijn abbo wordt omgezet naar Vodafone. Jammer maar helaas voor ze, maar dit hadden ze maanden eerder al moeten doen.
Sinds ik afgelopen vrijdag terug ben uit het buitenland in en om het huis in postcode 2152 geen of nauwelijks 3G meer
Voor ik vertrok werkte alles nog prima..
Voor ik vertrok werkte alles nog prima..
Heb precies hetzelfde probleem. heb wel 3g in mijn scherm staan maar data ontvangen of versturen gaat niet. als ik bel dan val ik weg. Heb nu 3 klachten ingediend hierover via het online email systeem maar nog nooit een enkele reactie gehad. nog een half jaar en dan kan ik eindelijk overstappen!Q schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:35:
Nooit echt data problemen gehad met T-Mobile, maar de laatste weken is het een totaal drama. Op station Amsterdam Centraal en Sloterdijk vrijwel geen dataverkeer meer mogelijk. Pas zodra je het station uit bent komen pagina's binnen. Kan illusie zijn, maar het is in mijn beleving de laatste tijd erg slecht gesteld met data toegang. Veel time-outs etc.
Gewoon bellen en blijven klagen.. onderzoekje laten instellen.. vervolgens mag je ontbinden. Dat is hun oplossing voor het file probleem.. klanten wegsturen.JPMTSLR schreef op donderdag 04 november 2010 @ 01:40:
[...]
Heb precies hetzelfde probleem. heb wel 3g in mijn scherm staan maar data ontvangen of versturen gaat niet. als ik bel dan val ik weg. Heb nu 3 klachten ingediend hierover via het online email systeem maar nog nooit een enkele reactie gehad. nog een half jaar en dan kan ik eindelijk overstappen!
[ Voor 5% gewijzigd door Boyd op 04-11-2010 09:35 ]
Sinds begin oktober een iPhone via T-Mobile, maar na 3 weken redelijk goed bereik begint het toch steeds slechter en slechter te worden. Mag ik mijn abonnement nog opzeggen? Heb hem via internet afgesloten.
Ik heb namelijk volgens mijn iPhone vol bereik en 3G, maar internetten.... ho maar... en dat is al de zoveelste keer deze week.
Ik heb namelijk volgens mijn iPhone vol bereik en 3G, maar internetten.... ho maar... en dat is al de zoveelste keer deze week.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Bij kopen op afstand heb je 7 werkdagen recht om je koopovereenkomst te ontbinden zonder enige reden.Naboo schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:03:
Sinds begin oktober een iPhone via T-Mobile, maar na 3 weken redelijk goed bereik begint het toch steeds slechter en slechter te worden. Mag ik mijn abonnement nog opzeggen? Heb hem via internet afgesloten.
Waarschijnlijk is die bij jouw al verlopen. En zul je dus T-Mobile schriftelijk ingebreken moeten stellen. Hierin geef je een redelijke termijn (4 weken ofzo) waarin zou probleem moeten behandelen EN oplossen.
Behandelen je ze wel maar verloopt het termijn. Geef ze een weekje uitstel in alle redelijkheid.
Geven ze hier geen gehoor aan je klacht of verloopt het termijn dan mag je met recht je contract ontbinden. Alleen is het zo dat de tegenpartij daarmee akkoord moet gaan. (NIET JE BETALINGEN STORNEREN, dan geef je hun weer macht!! Ze moeten jouw namelijk terugbetalen mocht je contract ontbonden worden met terugwerkende kracht + wettelijke rente %)
Echter dat gaat haast niet/nooit gebeuren. Op zo'n moment loop je naar de geschillencommissie telecommunicatie en draag je de zaak aan hun over. Kost je eenmalig 50 euro..
Je kunt dan je stukken inleveren bij de commissie. En zal T-Mobile door de commissie op hoogte gesteld worden. Ook kan T-Mobile van hun kant stukken inleveren. Je zal een zittings datum krijgen wanneer jouw zaak behandeld wordt. Hier kan je zelf de zaak nog even belichten en wat je eisen zijn. Hierna doet de commissie een uitspraak die bindend is voor T-Mobile en jouw. Wordt dit niet opgevolgd kan je altijd naar de rechter enzo.
Of T-Mobile zal hoogswaarschijnlijk met een schikking komen, die kan je accepteren met het voorstel. (Zorg dat T-Mobile dan wel die 50 euro terugbetaald). Of weigeren. Accepteer je de schikking, dan zie je af van alle andere juridische processen en de misschien betere voordelen voor je.
Hier een voorbeeldje:
https://docs.google.com/d...Gi_AWD2vII2WYc/edit?hl=en
PS. Wanprestatie is ook een reden tot recht van ontbinden. Niet alleen richting T-Mobile (achterstallende betalingen). Maar ook richting jezelf (Negeren/Niet oplossen van je problemen)
[ Voor 4% gewijzigd door Phoenix_the_II op 07-11-2010 07:55 ]
Jij bent dus blijkbaar in hun warm houdertje getrapt, zie mij bericht hierboven in hoe het wel moet.JPMTSLR schreef op donderdag 04 november 2010 @ 01:40:
[...]
Heb precies hetzelfde probleem. heb wel 3g in mijn scherm staan maar data ontvangen of versturen gaat niet. als ik bel dan val ik weg. Heb nu 3 klachten ingediend hierover via het online email systeem maar nog nooit een enkele reactie gehad. nog een half jaar en dan kan ik eindelijk overstappen!
Je kan namelijk juridisch gezien helemaal op je klachten niet leunen. En hoeft T-Mobile ook niet "bang" te zijn.
Volgens mij gaat dat sowieso hier niet op, want het gaat hier om een dienst en daarop is die wet niet van toepassing.Phoenix_the_II schreef op zondag 07 november 2010 @ 07:51:
[...]
Bij kopen op afstand heb je 7 werkdagen recht om je koopovereenkomst te ontbinden zonder enige reden.
Waarschijnlijk is die bij jouw al verlopen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dit geld ook voor diensten.Gunner schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:00:
[...]
Volgens mij gaat dat sowieso hier niet op, want het gaat hier om een dienst en daarop is die wet niet van toepassing.
BW 7:9a Artikel 46a Paragraaf c:
overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten: de tot het verrichten van diensten strekkende overeenkomst op afstand tussen een dienstverlener die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf;
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_07-11-2010
Maar BW 7:9a Artikel 46i Lid 5:
In afwijking van lid 1 is artikel 46d niet van toepassing op de overeenkomst op afstand tot het verrichten van diensten:
a. waarvan de nakoming met instemming van de wederpartij is begonnen voordat de in artikel 46d lid 1, eerste en derde volzin, bedoelde termijn is verstreken;
b. betreffende weddenschappen en loterijen.
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_07-11-2010
(46d is het artikel dat de 7 werkdagen bedenktijd beschrijft.)
Dit artikel beschrijft dat als jij akkoord bent gegaan tot het direkt uitleveren van je dienst (het is namelijk bij aankomst direct nuttigbaar, ipv van elektrisiteit die nog eerst aangesloten moet worden) . Dan kun je fluiten naar je bedenktijd
Simpel gezegd:
http://www.iusmentis.com/...afstandafnemenvandiensten
Ik zit nu dus sinds een dag op Vodafone. Verbeteringen: alle google services werken naar behoren, en èrg snel, dus ook Youtube.benchMarc schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:47:
Maar het meest bizarre: op het werk had ik met t-mobile wel altijd vol bereik, maar op de een of andere manier kostte het mijn telefoon ontzettend veel batterij, aangezien hij om 4 uur 's middags al leeg was en ik niks speciaals deed. Nu met nog steeds precies dezelfde settings, maar dan met vodafone, heb ik een gelijk bereik, maar is er maar 15% batterij af om 4 uur. Nu op dit moment zit hij zelfs nog steeds op 60%.
Erg vreemd dus. Ik ben vooralsnog erg blij met de overstap.
Ik ben ook blij om te melden dat ik mijn T-Mobile contract na véél aandringen voortijdig heb mogen opzeggen. Het bedrijf faalt gewoon in het fatsoenlijk voor mekaar krijgen van het netwerk. De dag voordat ik over ging op Vodafone wederom veel problemen. Gesprekken die niet doorkwamen, 10 minuten later wel een SMS dat je een oproep hebt gemist.benchMarc schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:14:
[...]
Ik zit nu dus sinds een dag op Vodafone. Verbeteringen: alle google services werken naar behoren, en èrg snel, dus ook Youtube.
Maar het meest bizarre: op het werk had ik met t-mobile wel altijd vol bereik, maar op de een of andere manier kostte het mijn telefoon ontzettend veel batterij, aangezien hij om 4 uur 's middags al leeg was en ik niks speciaals deed. Nu met nog steeds precies dezelfde settings, maar dan met vodafone, heb ik een gelijk bereik, maar is er maar 15% batterij af om 4 uur. Nu op dit moment zit hij zelfs nog steeds op 60%.
Erg vreemd dus. Ik ben vooralsnog erg blij met de overstap.
Vodafone nu sinds woensdag: internet is snel, belkwaliteit is prima, geen vreemde onderbrekingen gehad, zelfs niet midden in de stad op drukke plekken. Ik ben helemaal tevreden